abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139095686
quote:
France backs claims that Syrian forces have used chemical weapons recently

Franois Hollande says France has 'information' that toxic gases have been used against opposition in recent attacks

Allegations that Bashar al-Assad's forces used chemical weapons in recent attacks gained traction on Sunday when France said it had "information" of toxic gases being used against opposition targets.

The claim, by the French president, Franois Hollande, follows accusations by the exiled Syrian opposition and rebel groups in the west and south of the country that gas has been used nine times in the past two months, killing more than 10 people and affecting hundreds more.

Hollande was not specific about the basis for his claims, which he said had not been proved. However, France has remained in close contact with opposition leaders and previously used its own government laboratories to verify that sarin had been used in a mass attack near Damascus last August.

The French leader told Europe Radio 1 that whatever had taken place was "much less significant than those in Damascus … but very deadly"
artikel gaat verder.
Incelfrikandel
  zondag 20 april 2014 @ 23:26:02 #102
365082 IPA35
Patriarch
pi_139095777
Frankrijk is het Saoedi-Arabi van Europa.
Wat een walgelijk land is het toch ook.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_139102438
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef IPA35 het volgende:
Ik denk dat Frankrijk en de Britten de grootste problemen zullen krijgen van terugkerende mensen.
pi_139102450
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 09:44 schreef expans het volgende:

[..]

Ik denk dat Frankrijk en de Britten de grootste problemen zullen krijgen van terugkerende mensen.
Dat hebben ze dan ook verdiend.
pi_139105634
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef IPA35 het volgende:
Je bent wel erg verbitterd :D
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_139107030
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 09:44 schreef expans het volgende:

[..]

Want?
pi_139107072
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?
Beide voormalig kolonisator, grote groepen immigranten uit die gebieden in het thuisland.
Generatie X van allochtonen die zich niet thuis voelen ondanks dat ze geboren en getogen zijn in Frankrijk/UK. Zelfde generatie die opzoek is naar een identiteit en die vind in de islam.

Plus beide landen hebben al eerder te maken gehad met extremisten.
Plus ghetto vorming in Frankrijk.

Wat elk land heeft met immigranten maar in deze twee landen is het erger imo, en vaak lees je ook meer nieuws over Franse/Britse jihadisten, en met andere landen lijkt het aantal nog wel mee te vallen. Nummer drie is dan weer Duitsland want daar zijn ook bepaalde groepen actief.
pi_139107144
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:03 schreef expans het volgende:

[..]

Beide voormalig kolonisator, grote groepen immigranten uit die gebieden in het thuisland.
Generatie X van allochtonen die zich niet thuis voelen ondanks dat ze geboren en getogen zijn in Frankrijk/UK. Zelfde generatie die opzoek is naar een identiteit en die vind in de islam.

Wat elk land heeft met immigranten maar in deze twee landen is het erger imo, en vaak lees je ook meer nieuws over Franse/Britse jihadisten, en met andere landen lijkt het aantal nog wel mee te vallen. Nummer drie is dan weer Duitsland want daar zijn ook bepaalde groepen actief.

Als ik zo de verhalen lees moet ik juist constateren dat heel veel Jihadisten er niet meer aan moeten denken terug te keren.
  maandag 21 april 2014 @ 13:08:00 #111
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139107182
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_139107323
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat ISIS is zo geinfiltreerd door allerlei geheime diensten, dat kan echt niet anders. Veel te makkelijk om erbij te komen ook, gewoon "bekering" faken en men accepteert ze uit alle windrichtingen. Zoveel buitlanders kan je nooit van natrekken in hoeverre ze echt oprecht zijn. Wat dat betreft is verstandig geweest van Nusrah gewoon voornamelijk Syriers te accepteren, die kan je wel enigzins natrekken door familiebanden/clan etc etc.
Hoe bedoel je ?

Zolang je dood, bloed en verderf wil aanrichten is het goed toch?
  maandag 21 april 2014 @ 13:14:52 #113
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139107354
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:03 schreef expans het volgende:

Je hebt gelijk maar in Engeland meer dan Frankrijk als je het mij vraagt. Die Engelsen zijn echt veel te tolerant voor extremistische idioten, en daar zitten er (teveel) van in Engeland. In Frankrijk is mijn persoonlijke observatie dat veel (Noord-Afrikaanse) Moslims dichterbij een "Frans gevoel" zitten dan bepaalde groepen in Engeland. Velen spreken ook bijvoorbeeld alleen (nog) maar Frans. En ook uit onderzoeken blijkt dat migranten in Frankrijk sneller in de samenleving opgaan en de waarden van de Republiek onderschrijven dan in andere Noord-Europese landen.

Daarnaast heeft Engeland ook een imperialistische politiek waardoor aanslagen voor jihadisten meer dan gerechtvaardigd zijn. Frankrijk heeft dat ook wel maar toch net iets sluwer.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 21 april 2014 @ 13:17:49 #114
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139107412
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:13 schreef theunderdog het volgende:
Hoe bedoel je ?

Zolang je dood, bloed en verderf wil aanrichten is het goed toch?
Het is natuurlijk neit de bedoeling (ook voor ISIS niet) dat er allerlei infiltranten in hun groep komen. Een van de dingen om dat te voorkomen is heel kieskeurig zijn in die je aanneemt en daarbij is het belangrijk zoals bij bijvoorbeeld Nusrah dat je de achtergronden redelijk kan checken. Van een "bekeerde" Zweed is dat onmogelijk, van een Syrier die bij Nusrah wil vechten is dat een stuk makkelijker om zo'n persoon te filteren en inconsistenties in zijn verhaal tegen te komen.

ISIS kan echt niet anders dan zwaar geinfiltreerd zijn. Veel te makkelijk om je bij aan te sluiten en als volledig vreemde kan je gelijk meevechten lijkt het. Ik zeg daarbij niet dat de hele groep een grote infiltratie is van bovenaf, maar er zullen zeker verschillende infiltranten van allerlei geheime diensten tussen zitten. Meer dan bij Nusrah.

Overigens was Nusrah vanaf het begin huiverig voor mensen aannemen die zij niet kunnen screenen omdat ze waarschijnlijk door eerdere ervaringen weten dat bij zulke groepen gelijk infiltranten eropaf komen om van binnenuit te bespioneren. Daarom is het verstandig geen vreemdelingenlegioen zomaar aan te nemen maar selectief te zien. Volgens mij is er van die Nederlandse jihadies ook geen een bij die uiteindelijk bij Nusrah is gekomen, terwijl een aantal van hem al in NL aangaf juist bij die groep te willen aansluiten.
pi_139107483
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar in Engeland meer dan Frankrijk als je het mij vraagt. Die Engelsen zijn echt veel te tolerant voor extremistische idioten, en daar zitten er (teveel) van in Engeland. In Frankrijk is mijn persoonlijke observatie dat veel (Noord-Afrikaanse) Moslims dichterbij een "Frans gevoel" zitten dan bepaalde groepen in Engeland. Velen spreken ook bijvoorbeeld alleen (nog) maar Frans. En ook uit onderzoeken blijkt dat migranten in Frankrijk sneller in de samenleving opgaan en de waarden van de Republiek onderschrijven dan in andere Noord-Europese landen.

Daarnaast heeft Engeland ook een imperialistische politiek waardoor aanslagen voor jihadisten meer dan gerechtvaardigd zijn. Frankrijk heeft dat ook wel maar toch net iets sluwer.
Overigens geldt voor die Noord-Afrikaanse migranten dat ze in land van herkomst in de problemen komen als blijkt dat ze jihadistische neigingen hebben en/of in een strijd hebben gevoerd in het buitenland.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2014 @ 13:42:31 #116
365082 IPA35
Patriarch
pi_139108050
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat ISIS is zo geinfiltreerd door allerlei geheime diensten, dat kan echt niet anders. Veel te makkelijk om erbij te komen ook, gewoon "bekering" faken en men accepteert ze uit alle windrichtingen. Zoveel buitlanders kan je nooit van natrekken in hoeverre ze echt oprecht zijn. Wat dat betreft is verstandig geweest van Nusrah gewoon voornamelijk Syriers te accepteren, die kan je wel enigzins natrekken door familiebanden/clan etc etc.
Zo roept men ook dat ISIS vol zit met infiltranten van de Syrische overheid.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 21 april 2014 @ 13:45:16 #117
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139108115
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:42 schreef IPA35 het volgende:
Dat zou van professionaliteit van de Syrische geheime dienst getuigen en dus een eerder een compliment zijn. Lijkt me logisch dat het Syrische regime zulke rebellengroepen infiltreert.
  maandag 21 april 2014 @ 13:45:50 #118
365082 IPA35
Patriarch
pi_139108133
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:45 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat zou van professionaliteit van de Syrische geheime dienst getuigen en dus een eerder een compliment zijn. Lijkt me logisch dat het Syrische regime zulke rebellengroepen infiltreert.
Ja.
pi_139109153
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In Irak ook toch? Niet perse infiltrant maar dat veel van die hoge leden allemaal ex-baath partij leden zijn. Oftewel een power struggle in een nieuw jasje.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

In Engeland inderdaad vaker ophef om die ''sharia'' wijk achtige dingen.
Frankrijk is altijd wel hevig actief geweest in Afrika dmv coupes, volgens mij hebben ze ook nog veel militaire basissen in Afrika en is een groot deel van hun leger qua uitrusting gefocust op Afrika.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als ik zo de verhalen lees moet ik juist constateren dat heel veel Jihadisten er niet meer aan moeten denken terug te keren.
Paar foto's van een verbrand paspoort zeg niks, ik durf te wedden dat een deel op dit moment twijfelt door het onderling vechten. En nu is het braaf schreeuwen maar stel dat de SAA, of beter gezegd Syrirs jacht op ze beginnen te maken omdat ze genoeg hebben gehad van hun shit?

[ Bericht 29% gewijzigd door expans op 21-04-2014 14:32:17 ]
pi_139109661
Volgens mij zijn de ISIL-leiders voornamelijk Irakezen, en is infiltratie in de hoogste regionen nauwelijks mogelijk. Daarnaast kun je als jihadistische groepering niet buitenlandse moslims niet aannemen omdat ze mogelijk infiltranten zouden kunnen zijn, dit is niet in lijn met de islamitische traditie van Ansar & Muhajirun, en niet goed voor je "Islamic credentials". Die groeperingen zijn natuurlijk niet dom en beschikken over eigen inlichtingdiensten. En hoe opener ze zijn, hoe meer mankracht ze kunnen aantrekken. Om met JC te spreken, ieder nadeel heb zijn voordeel.

Doden bij mortieraanval op Syrisch parlement
Bij een mortieraanval vlakbij het parlementsgebouw in Damascus zijn vijf doden gevallen. Dat melden Syrische staatsmedia. De aanslag is nog niet opgeist.
http://nos.nl/audio/63847(...)risch-parlement.html

Syri houdt presidentsverkiezingen op 3 juni
Syrirs kunnen op 3 juni stemmen bij presidentsverkiezingen. Internationale waarnemers noemen de plannen van Bashar al-Assad een 'parodie op een democratie'.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-op-3-juni-1506888W/

Interpol zoekt Oostenrijkse scholieren in Syri (foto's in de bron)
Scholieren zijn ze nog: Sabina Selimovic (15) en haar vriendin Samra Kesinovic (16) uit Wenen. Maar de afscheidsbrief die ze nalieten, laat weinig tot de verbeelding over. ‘We gaan naar Syri om te vechten voor de Islam. We zullen elkaar weerzien in het paradijs.’
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20140419_01074832

Exclusief: gegijzelde Franse journalist over zijn vrijlating
Hij zegt dat hij relatief goed is behandeld en dolblij is weer herenigd te zijn met zijn naasten. Zijn moeder staat naast hem te glunderen als hij dit vertelt. Fotograaf Eduard Elias (23) werd tien maanden lang in het Turks-Syrische grensgebied geblinddoekt en met zijn handen geboeid gevangen gehouden door de extremistische islamitische verzetsgroep (ISIL).
http://politiek.theposton(...)t-syrische-verblijf/

Zou Frankrijk losgeld hebben betaald aan ISIL? Vreemd dat ze vier Franse journalisten na tien maanden vrijlaten?
-
  maandag 21 april 2014 @ 14:47:07 #121
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_139109687
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is natuurlijk neit de bedoeling (ook voor ISIS niet) dat er allerlei infiltranten in hun groep komen. Een van de dingen om dat te voorkomen is heel kieskeurig zijn in die je aanneemt en daarbij is het belangrijk zoals bij bijvoorbeeld Nusrah dat je de achtergronden redelijk kan checken. Van een "bekeerde" Zweed is dat onmogelijk, van een Syrier die bij Nusrah wil vechten is dat een stuk makkelijker om zo'n persoon te filteren en inconsistenties in zijn verhaal tegen te komen.

ISIS kan echt niet anders dan zwaar geinfiltreerd zijn. Veel te makkelijk om je bij aan te sluiten en als volledig vreemde kan je gelijk meevechten lijkt het. Ik zeg daarbij niet dat de hele groep een grote infiltratie is van bovenaf, maar er zullen zeker verschillende infiltranten van allerlei geheime diensten tussen zitten. Meer dan bij Nusrah.

Overigens was Nusrah vanaf het begin huiverig voor mensen aannemen die zij niet kunnen screenen omdat ze waarschijnlijk door eerdere ervaringen weten dat bij zulke groepen gelijk infiltranten eropaf komen om van binnenuit te bespioneren. Daarom is het verstandig geen vreemdelingenlegioen zomaar aan te nemen maar selectief te zien. Volgens mij is er van die Nederlandse jihadies ook geen een bij die uiteindelijk bij Nusrah is gekomen, terwijl een aantal van hem al in NL aangaf juist bij die groep te willen aansluiten.
Oke Aloulou als ISIS vol zit met infiltranten, waarom zijn ze dan de meest succesvolle Jihadisten-groep in Syri (en Irak).

Het is ISIS die nu grote stukken van Irak en Syri controleert. JAN voor zover ik weet controleert maar bepaalde enclaves van maar een paar vierkante km. :')

En ISIS is inmiddels uitgegroeid tot een staat en is niet meer een organisatie (als JAN, IF etc).

Als ISIS echt vol zat met infiltranten zouden ze nu van binnenuit vernietigd zijn en zou ISIS niet meer bestaan.

Ik zeg ook niet dat er helemaal geen infiltranten zijn in die staat maar ik denk dat het infiltranten nog wel meevalt. En je weet zelf ook dat als ISIS een infiltrant ontdekt ze hem een paar decimeter kleiner maken. Ik zou niet durven infiltreren in ISIS.

PS: mijn post is niet bedoeld om sympathie op te wekken voor ISIS dus neom me straks geen mogool of terrorist.
  maandag 21 april 2014 @ 15:12:47 #122
365082 IPA35
Patriarch
pi_139110443
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:26 schreef expans het volgende:

In Engeland inderdaad vaker ophef om die ''sharia'' wijk achtige dingen.
Frankrijk is altijd wel hevig actief geweest in Afrika dmv coupes, volgens mij hebben ze ook nog veel militaire basissen in Afrika en is een groot deel van hun leger qua uitrusting gefocust op Afrika.

Ze hebben relatief veel gemotoriseerde eenheden ja. Ze hebben ook gewoon eenheden die permanent in Afrika zijn gelegerd.

Natuurlijk wel minder dan vroeger.

[ Bericht 5% gewijzigd door IPA35 op 21-04-2014 15:18:06 ]
pi_139110818
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:46 schreef Charismatisch het volgende:
Syrirs kunnen op 3 juni stemmen bij presidentsverkiezingen. Internationale waarnemers noemen de plannen van Bashar al-Assad een 'parodie op een democratie'.
Bewust of onbewust, een geniale reactie op de FP: "Ik verwacht een nek aan nek race".
-
  maandag 21 april 2014 @ 15:31:03 #124
365082 IPA35
Patriarch
pi_139110994
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:02 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Check dat monster dan :')
Don't support terror met een Amerikaanse vlag op je gezicht geschminkt :')

Fucking hell.
Zegt de Salafi sympathisant.
pi_139111055
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 15:31 schreef IPA35 het volgende:
Zegt de Salafi sympathisant.
Zegt de bange Bashar-aanbidder die alle salafisten wil uitroeien.
-
  maandag 21 april 2014 @ 15:37:11 #126
365082 IPA35
Patriarch
pi_139111163
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 15:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zegt de bange Bashar-aanbidder die alle salafisten wil uitroeien.
Salafisten van het Muhammed Abduh type wil ik nog wel tolereren hoor :D .
pi_139111234
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:37 schreef IPA35 het volgende:
Salafisten van het Muhammed Abduh type wil ik nog wel tolereren hoor :D .
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en is het irrelevant wie jij wel of niet tolereert.
-
  maandag 21 april 2014 @ 15:41:40 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_139111306
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 15:39 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en is het irrelevant wie jij wel of niet tolereert.
Wil je dan geen conservatief aan de macht :{ ?
  maandag 21 april 2014 @ 16:05:44 #129
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139112056
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:47 schreef Baklava95 het volgende:
Oke Aloulou als ISIS vol zit met infiltranten, waarom zijn ze dan de meest succesvolle Jihadisten-groep in Syri (en Irak).

Het is ISIS die nu grote stukken van Irak en Syri controleert. JAN voor zover ik weet controleert maar bepaalde enclaves van maar een paar vierkante km. :')
ISIS en Nusrah doen het beiden goed, en dat hoeft niet haaks te staan op het feit dat ze geinfiltreerd zijn. Ik zei al dat ik niet geloof dat de top dat is, maar ik geloof zeker dat onder de normalere jihadies bij ISIS gewoon infiltranten zijn van andere geheime diensten. Voor mij is dat gewoon een kwestie van beetje logica gebruiken. Geheime diensten als die van Jordanie, Syrisch regime, Turkije, Saudies etc. Landen die doordat er geen taalkundige barriere is (of weinig in het geval van Turkije) en dicht erbij staan heel makkelijk kunnen infiltreren. Jordaniers, Saudiers etc hebben daar al heel lang een handje van, ver voor de huidige opstand. Enige invloed en inzicht proberen te krijgen op jihadi-groepjes zal je niet alleen moeten afluisteren maar ook van binnenuit mannetjes moeten hebben. Als je je werk goed doet.

quote:
En ISIS is inmiddels uitgegroeid tot een staat en is niet meer een organisatie (als JAN, IF etc).
Ja ze noemen zich een staat, en heersen over bepaalde gebieden en hebben er hun "staatsapparaat", maar dat geldt ook voor andere groepen dus op zich is dat niet zo bijzonder. Alleen ISIS promoot het meer omdat ze natuurlijk ideologisch heel erg gedreven zijn, hun hele doel draait om het opzetten van een eigen "Islamitische" staat.

quote:
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen infiltranten zijn in die staat maar ik denk dat het infiltranten nog wel meevalt. En je weet zelf ook dat als ISIS een infiltrant ontdekt ze hem een paar decimeter kleiner maken. Ik zou niet durven infiltreren in ISIS.
Als ze er een pakken gaat zijn hoofdje rollen ja. En infiltratie staat niet gelijk aan het kapot maken van ISIS van binnenuit. Gaat vooral om belangrijke informatie/inlichtingen en eventuele invloed die je je kan uitoefenen op heel veel terreinen en naar verschillende partijen toe. Doet me beetje denken aan de Saudiers die tegen de Russen schijnen (schijnen dus niet een vaststaand feit) hebben gezegd dat als zij Assad laten vallen Saudiers ervoor kunnen zorgen dat wat Tsjetsjeense rebellen ook hun gewapende strijd in de Kaukasus opzeggen of "opdroogt". Genoeg redenen om infiltranten te sturen dus, niet alleen om de beweging gelijk kapot te maken (als dat al mogelijk is).
  maandag 21 april 2014 @ 16:05:54 #130
365082 IPA35
Patriarch
pi_139112062
Dat verhaal van die twee Bosnische meisjes uit Oostenrijk.
Best wel gestoord.

Ik zat in de klas met paar Bosnirs, die meisjes zien er gewoon uit als je stereotype Oost-Europese popjes (net als die twee meisjes in feite). Gewoon eng eigenlijk dat het nogal conservatieve soennieten zijn.
  maandag 21 april 2014 @ 16:37:01 #131
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139113218
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:05 schreef IPA35 het volgende:
Dat verhaal van die twee Bosnische meisjes uit Oostenrijk.
Best wel gestoord.

Ik zat in de klas met paar Bosnirs, die meisjes zien er gewoon uit als je stereotype Oost-Europese popjes (net als die twee meisjes in feite). Gewoon eng eigenlijk dat het nogal conservatieve soennieten zijn.
Deze meisjes doen hun ouders gigantisch pijn. Als het mij zusje was had ik haar flinke klappen gegeven mocht ze ooit weer terugkomen. Maar waarschijnlijk zijn ze zoals veel Bosniers met heel weinig Islam (en kennis) grootgebracht...en dan ben je een makkelijke prooi.
  maandag 21 april 2014 @ 16:39:43 #132
365082 IPA35
Patriarch
pi_139113322
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Deze meisjes doen hun ouders gigantisch pijn. Als het mij zusje was had ik haar flinke klappen gegeven mocht ze ooit weer terugkomen. Maar waarschijnlijk zijn ze zoals veel Bosniers met heel weinig Islam (en kennis) grootgebracht...en dan ben je een makkelijke prooi.
Vraag me af hoe je 15/16 jarige meisjes die naar alle waarschijnlijkheid uit een niet al te conservatief milieu komen zo kunt benvloeden dat ze een niqaab willen dragen en de slet willen gaan spelen in de Levant.

Als ouder merk je dat toch ook wel lijkt me?
  maandag 21 april 2014 @ 16:44:52 #133
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_139113536
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe je 15/16 jarige meisjes die naar alle waarschijnlijkheid uit een niet al te conservatief milieu komen zo kunt benvloeden dat ze een niqaab willen dragen en de slet willen gaan spelen in de Levant.

Als ouder merk je dat toch ook wel lijkt me?
Ja ik kan het ook niet verklaren voor jouw sorry. :N
  maandag 21 april 2014 @ 16:45:28 #134
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_139113559
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Slechte broer dat je bent. :(
pi_139113574
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof. Met een pak slaag breng je zo iemand ook niet op andere gedachten, ik snap niet waarom je dat zou doen.
  maandag 21 april 2014 @ 16:46:49 #136
365082 IPA35
Patriarch
pi_139113616
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Bilge het volgende:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof. Met een pak slaag breng je zo iemand ook niet op andere gedachten, ik snap niet waarom je dat zou doen.
Doen ze niet, ze laten zich alleen maar vullen door 30 Tsjetsjenen waarschijnlijk.
  maandag 21 april 2014 @ 16:52:51 #137
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_139113849
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doen ze niet, ze laten zich alleen maar vullen door 30 Tsjetsjenen waarschijnlijk.
Ze kunnen daar toch met een vaste man trouwen en meevechten. Of misschien zelfs helemaal niet trouwen en alleen meevechten. :?
  maandag 21 april 2014 @ 16:53:43 #138
365082 IPA35
Patriarch
pi_139113888
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:52 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ze kunnen daar toch met een vaste man trouwen en meevechten. Of misschien zelfs helemaal niet trouwen en alleen meevechten. :?
Hoeveel vrouwen heb jij zien vechten bij de Salafi clubjes? Ik (recentelijk) geen.
pi_139113957
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:46 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens mij zijn de ISIL-leiders voornamelijk Irakezen, en is infiltratie in de hoogste regionen nauwelijks mogelijk. Daarnaast kun je als jihadistische groepering niet buitenlandse moslims niet aannemen omdat ze mogelijk infiltranten zouden kunnen zijn, dit is niet in lijn met de islamitische traditie van Ansar & Muhajirun, en niet goed voor je "Islamic credentials". Die groeperingen zijn natuurlijk niet dom en beschikken over eigen inlichtingdiensten. En hoe opener ze zijn, hoe meer mankracht ze kunnen aantrekken. Om met JC te spreken, ieder nadeel heb zijn voordeel.

Doden bij mortieraanval op Syrisch parlement
Bij een mortieraanval vlakbij het parlementsgebouw in Damascus zijn vijf doden gevallen. Dat melden Syrische staatsmedia. De aanslag is nog niet opgeist.
http://nos.nl/audio/63847(...)risch-parlement.html

Interpol zoekt Oostenrijkse scholieren in Syri (foto's in de bron)
Scholieren zijn ze nog: Sabina Selimovic (15) en haar vriendin Samra Kesinovic (16) uit Wenen. Maar de afscheidsbrief die ze nalieten, laat weinig tot de verbeelding over. ‘We gaan naar Syri om te vechten voor de Islam. We zullen elkaar weerzien in het paradijs.’
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20140419_01074832

Exclusief: gegijzelde Franse journalist over zijn vrijlating
Hij zegt dat hij relatief goed is behandeld en dolblij is weer herenigd te zijn met zijn naasten. Zijn moeder staat naast hem te glunderen als hij dit vertelt. Fotograaf Eduard Elias (23) werd tien maanden lang in het Turks-Syrische grensgebied geblinddoekt en met zijn handen geboeid gevangen gehouden door de extremistische islamitische verzetsgroep (ISIL).
http://politiek.theposton(...)t-syrische-verblijf/

Zou Frankrijk losgeld hebben betaald aan ISIL? Vreemd dat ze vier Franse journalisten na tien maanden vrijlaten?
Zo'n korte opsomming van het actuele nieuws is veel handiger/ leesbaarder dan het blind neerplempen van ellenlange Engelstalige artikelen, thanks voor de moeite.

Was het al bekend of Al-Assad zich verkiesbaar stelt?
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet naar het front.
  maandag 21 april 2014 @ 16:56:50 #140
365082 IPA35
Patriarch
pi_139113997
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:55 schreef Bilge het volgende:
Daarvoor hoef je niet naar het front.
Maar wel naar Syri... Beetje troostmeisje zijn voor de mujahideen.
Hun ouders zullen vast trots zijn.
pi_139114207
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar wel naar Syri... Beetje troostmeisje zijn voor de mujahideen.
Hun ouders zullen vast trots zijn.
Troostmeisjes waren seksslavinnen die gedwongen werden. Dat is hier sowieso niet aan de orde. Het zou best kunnen dat de meisjes daar seks hebben. In tegenstelling tot het Christendom beschouwt de Islam seks niet als iets slechts ofzo, zo lang het maar binnen een huwelijk gebeurt. Maar seks is niet hun primaire doel, dat kan hier ook, al helemaal met hun uiterlijk. Hun doel is niet lichamelijk maar geestelijk.
  maandag 21 april 2014 @ 17:06:35 #142
365082 IPA35
Patriarch
pi_139114246
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:04 schreef Bilge het volgende:

[..]

Troostmeisjes waren seksslavinnen die gedwongen werden. Dat is hier sowieso niet aan de orde. Het zou best kunnen dat de meisjes daar seks hebben. In tegenstelling tot het Christendom beschouwt de Islam seks niet als iets slechts ofzo, zo lang het maar binnen een huwelijk gebeurt. Maar seks is niet hun primaire doel, dat kan hier ook, al helemaal met hun uiterlijk. Hun doel is niet lichamelijk maar geestelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_jihad

_O-
pi_139114451
Je moet toch wat als overheid, om potentile strijders af te schrikken. Maar als je echt gelooft in zulke goedkope propaganda ben je wel rg simpel van geest.

Ik vind het trouwens ook opmerkelijk dat je zegt "hun ouders zullen vast trots zijn". Ik dacht dat rechtse figuren de vrije wil van het individu hoog in het vaandel hadden staan? Schreeuwen jullie niet moord en brand wanneer een ex-moslim door hun ouders en dergelijke onder sociale druk worden gezet?
pi_139114472
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:04 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ja voor hun zal het vast en zeker geestelijk zijn. Voor de strijders niet.
  maandag 21 april 2014 @ 17:23:31 #146
365082 IPA35
Patriarch
pi_139114802
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:12 schreef Bilge het volgende:
Je moet toch wat als overheid, om potentile strijders af te schrikken. Maar als je echt gelooft in zulke goedkope propaganda ben je wel rg simpel van geest.

Ik vind het trouwens ook opmerkelijk dat je zegt "hun ouders zullen vast trots zijn". Ik dacht dat rechtse figuren de vrije wil van het individu hoog in het vaandel hadden staan? Schreeuwen jullie niet moord en brand wanneer een ex-moslim door hun ouders en dergelijke onder sociale druk worden gezet?
Propaganda? Omdat de Islamisten zelf zeggen dat het propaganda is, is het zo? Zelfs een Tunesische ministers noemt gevallen.

Verder ben ik geen liberaal, geen idee hoe je daarbij komt.

quote:
8s.gif Op maandag 21 april 2014 17:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja voor hun zal het vast en zeker geestelijk zijn. Voor de strijders niet.
Dit dus.
pi_139114990
Dat filmpje was al gepost. Ik adviseer Al-Assad om in het vervolg wat minder cameramannen en fotografen mee te nemen, dan lijkt het PR-momentje oprechter. En die mannelijke strijders kunnen hier net zo goed seks hebben, zonder het risico te lopen om te sterven. Het gaat dus niet om seks.

@ IPA35, ik wilde net schrijven dat je wel erg reactionair moet zijn om sociale pressie van ouders goed te keuren, toen ik je onderschrift las. :P Volgens de Islam eindigt de loyaliteit aan ouders waar de Islam begint.

Een Tunesische minister staat qua geloofwaardigheid (netzoals elke andere politicus) nou niet bepaald bovenaan. Bovendien heeft de minister een motief om te liegen. En los daarvan is de beschuldiging niet-logisch: seks kan hier ook, onder veel gunstigere omstandigheden. Deze stropopredenering geeft eigenlijk aan hoe machteloos overheden van Islamitische landen staan. Ik neem het ze dan ook niet kwalijk.
pi_139115116
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:23 schreef IPA35 het volgende:
Propaganda? Omdat de Islamisten zelf zeggen dat het propaganda is, is het zo?
Propaganda, ja.

NWS / [Centraal]Crisis in Syri #124

quote:
'Seksjihadiste' Asha blijkt in werkelijkheid pornoactrice

Asha verliet haar thuisland Saoedi-Arabi om in Syri haar lichaam aan te bieden aan jihadstrijders. Na drie maanden keerde ze terug: gedesillusioneerd en bovendien zwanger van een strijder. Met dat verhaal pakten officile Iraanse media vorige week uit. Alleen: Asha blijkt helemaal niet te bestaan.

Althans, niet in de hoedanigheid waarin ze in de Iraanse pers verscheen; kuis gehuld in traditioneel Arabisch gewaad en met een hoofddoekje. In werkelijkheid is Asha een pornoactrice. Haar foto is afkomstig van een erotische website en door photoshoppers professioneel opgetuigd.

Dat ontdekten Iraanse bloggers deze week. Ze geloven dat het verhaal door Iraanse media is verzonnen om de Syrische oppositie in diskrediet te brengen.

De regering van Iran staat op goede voet met die van de Syrische president Bashar al-Assad. Het vanuit Iran gesponsorde sji'itische leger Hezbollah vecht aan de zijde van de Syrische regeringstroepen. Verhalen over seksbeluste jihadstrijders zijn niet bepaald gunstig voor het imago van de (grotendeels) islamitische oppositie.

Geen concreet bewijs
Al maanden gaan er geruchten dat vrouwen naar Syri afreizen voor 'seksjihadisme'. De vrouwen zouden kortstondig trouwen met de strijders om seks te hebben, waarna het huwelijk wordt ontbonden. Concreet bewijs is echter nooit gevonden.

Sinds het begin van de burgeroorlog in Syri (maart 2011) is er een informatieoorlog gaande tussen de elkaar bestrijdende partijen. De feiten zijn moeilijk te controleren, dus valse informatie vindt gemakkelijk doorgang in de media. Zo werd deze week bekend dat foto's die zouden getuigen van een vermeende slachting door jihadisten in het Syrische dorpje Kessab afkomstig waren uit een Canadese horrorfilm.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)d-pornoactrice.dhtml
-
pi_139115146
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:30 schreef Bilge het volgende:
Een Tunesische minister staat qua geloofwaardigheid (netzoals elke andere politicus) nou niet bepaald bovenaan. Bovendien heeft de minister een motief om te liegen. En los daarvan is de beschuldiging niet-logisch: seks kan hier ook, onder veel gunstigere omstandigheden. Deze stropopredenering geeft eigenlijk aan hoe machteloos overheden van Islamitische landen staan. Ik neem het ze dan ook niet kwalijk.
Deze snap ik niet helemaal. Ze kunnen toch niet 'eventjes naar hier' komen voor die gunstige omstandigheden? Vooralsnog is er geen duidelijkheid over. Het kan zijn dat het ooit als leugen is begonnen maar inmiddels daadwerkelijk wordt toegepast.
  maandag 21 april 2014 @ 17:35:42 #150
365082 IPA35
Patriarch
pi_139115163
quote:
Natuurlijk is er propaganda. Dat maakt het verhaal als geheel nog niet onwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')