SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King
Handige Links
• De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
• Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
• History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
You know nothing!quote:Op donderdag 17 april 2014 22:28 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Waarom aansluiten bij een team?
Draken zijn gaaf! Daarom! Oh wacht het zijn Wyverns... maakt niet uit.quote:
Sowieso Stannis.quote:
Haten op Stannis the Mannis.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:50 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Stannis.![]()
Zich een beetje laten brainwashen.
Hij is eerlijk en streng. Maar dat hij zich laat brainwashen is echt achterlijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Haten op Stannis the Mannis.
Vrij moeilijk om niet in Melissandre te geloven als haar magie steeds werktquote:Op donderdag 17 april 2014 22:51 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Hij is eerlijk en streng. Maar dat hij zich laat brainwashen is echt achterlijk.
Maar 1 keer ja. Renly, en dat was het wel.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:54 schreef Baszh het volgende:
[..]
Vrij moeilijk om niet in Melissandre te geloven als haar magie steeds werkt
En Joffrey+Robb zijn dood!quote:Op donderdag 17 april 2014 22:55 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Maar 1 keer ja. Renly, en dat was het wel.
Loras was veel in beeld zekerquote:Op donderdag 17 april 2014 22:52 schreef Rezania het volgende:
Die laatste aflevering.Ik was gewoon blij.
![]()
Hij is de ware koning.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:51 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Hij is eerlijk en streng. Maar dat hij zich laat brainwashen is echt achterlijk.
Gendry !quote:Op donderdag 17 april 2014 22:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hij is de ware koning.Z'n broer had geen kids.
2 keer maar de 1e keer hebben ze weggelaten in de serie omdat het een nobody was en verder weinig relevant.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:55 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Bastaardje.quote:
En ze ging niet dood aan het vergif wat die kerel in S2 hem gaf.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:55 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ja.quote:
Maar wel mensen verbranden.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:58 schreef Baszh het volgende:
[..]
En ze ging niet dood aan het vergif wat die kerel in S2 hem gaf.
Ik geef Baylon Greyjoy dan ook niet al te lang meer nu Ramsey en Reek op bezoek gaan bij zijn huis.quote:
The Rains of Castamerequote:
Hij is leuk.quote:
Je plaatje doet het niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
#Team Stannis the Mannis![]()
[ afbeelding ]
Met Olyver?quote:Op donderdag 17 april 2014 23:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hij is leuk.Maar vond het eerste stukje van S04E01 leuker.
Hier wel.quote:
quote:Op donderdag 17 april 2014 23:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is dat die donkere gozer die bi is?
Ohhh, dacht dat hij gewoon eenmalige guest star was.quote:
Kan hij zijn zus niet meer batsen.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:03 schreef schijffie het volgende:
Waarom knoopt Jaime trouwens niet gewoon een schild aan zijn stompje? Dient het ten minste nog ergens voor.
Pimpslap de vijand met die hand.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:03 schreef schijffie het volgende:
Waarom knoopt Jaime trouwens niet gewoon een schild aan zijn stompje? Dient het ten minste nog ergens voor.
Doet ie toch al niet meer.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan hij zijn zus niet meer batsen.
30 euro voor de boeken.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:06 schreef Dagoduck het volgende:
Ik moet de boeken maar eens beginnen te lezen maar mijn geld is op.
Eerst even werk zoeken.quote:
Downloaden.quote:
Boeken lezen doe ik liever met een echt papieren boek in mijn handenquote:
Ja ik ook. Leende ze van een vriend.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Boeken lezen doe ik liever met een echt papieren boek in mijn handen
Is niet zijn huis.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:59 schreef schijffie het volgende:
[..]
Ik geef Baylon Greyjoy dan ook niet al te lang meer nu Ramsey en Reek op bezoek gaan bij zijn huis.
Volgens mij wel?quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Is Casterly Rock eigenlijk ooit in beeld geweest in de serie?
Dan zou ik er gewoon een zwaard aan laten zetten...quote:Op donderdag 17 april 2014 23:03 schreef schijffie het volgende:
QFTquote:Op donderdag 17 april 2014 23:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Boeken lezen doe ik liever met een echt papieren boek in mijn handen
Dat is Dragonstone, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 04:32 schreef Drankster het volgende:
[..]
Volgens mij wel?
[ afbeelding ]
correct me if i'm wrong
En dan constant met een schild/zwaard rondlopen zekerquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan zou ik er gewoon een zwaard aan laten zetten...
V.
Mijn eerste gok zou ook Dragonstone zijn.quote:
Dat is geen gok, dat is gewoon zo...quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Mijn eerste gok zou ook Dragonstone zijn.
Ja, er loopt door The Neck (een soort moeras) eigenlijk maar één goede weg naar het Noorden. En dat gebied is inderdaad in handen van de Ironborn, vandaar de problemen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Roose Bolton zichzelf zijn eigen landen in moest smokkelen in zijn eigen woorden?
[ afbeelding ]
Ik begrijp dat Moat Cailin in handen van de Ironborn is en een deel van de Kingsroad dus onbeschikbaar voor de Boltons, maar bedoelen ze met smokkelen dat ze om Moat Cailin heen moesten trekken van de goede weg af of via de zee of wat?
Ja dat stuk hebben we idd nog helemaal niet gehadquote:Op vrijdag 18 april 2014 09:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat is geen gok, dat is gewoon zo...
Er zijn toch helemaal geen scenes in Casterly Rock geweest!
Ik zat zo die kaart eens te bestuderen. En die Baratheon'ss... of ik mis 't natuurlijk helemaal... daar horen we verder ook niet heel veel van nog, wel? Na Robbert en Joffrey dan bedoel ik. En Gendry eigenlijk een beetje. Of hebben we nog andere Baratheons ontmoet?quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Roose Bolton zichzelf zijn eigen landen in moest smokkelen in zijn eigen woorden?
[ afbeelding ]
Ik begrijp dat Moat Cailin in handen van de Ironborn is en een deel van de Kingsroad dus onbeschikbaar voor de Boltons, maar bedoelen ze met smokkelen dat ze om Moat Cailin heen moesten trekken van de goede weg af of via de zee of wat?
Nee en Dorne ook niet. Zal vast nog wel komen. Nu papa Highgarden ook in King's Landing is leren we steeds meer Tyrells kennen. En met Oberyn en mevrouw Sand de Martells.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:49 schreef Funzel het volgende:
Het zal later allicht eens aan bod komen. Highgarden hebben we bijvoorbeeld ook nog niet gezien.
Er wonen in ieder geval genoeg slavenquote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik verbaas me altijd hoe fucking groot Essos is t.o.v. Westeros, terwijl vrijwel de hele serie op Westeros is gefocust (op Danny's quest na). Woont daar bijna niemand of zo, in Essos?
Wonen genoeg mensen, maar het komt nu nog niet aan bod.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee en Dorne ook niet. Zal vast nog wel komen. Nu papa Highgarden ook in King's Landing is leren we steeds meer Tyrells kennen. En met Oberyn en mevrouw Sand de Martells.
Ik verbaas me altijd hoe fucking groot Essos is t.o.v. Westeros, terwijl vrijwel de hele serie op Westeros is gefocust (op Danny's quest na). Woont daar bijna niemand of zo, in Essos?
Stannis? En Renly... Verder nog niet idd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zat zo die kaart eens te bestuderen. En die Baratheon'ss... of ik mis 't natuurlijk helemaal... daar horen we verder ook niet heel veel van nog, wel? Na Robbert en Joffrey dan bedoel ik. En Gendry eigenlijk een beetje. Of hebben we nog andere Baratheons ontmoet?
Is ook voor een groot deel woestenij.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee en Dorne ook niet. Zal vast nog wel komen. Nu papa Highgarden ook in King's Landing is leren we steeds meer Tyrells kennen. En met Oberyn en mevrouw Sand de Martells.
Nooit bij stilgestaan. Waar gaat hij wel naartoe danquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:11 schreef Re het volgende:
wat ik apart vind is dat de king's road niet naar king`s landing gaat
Als ik die map in post #54 mag geloven naar The Trident en gaat hij dan over in de Riverroad die naar King's Landing gaat?quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nooit bij stilgestaan. Waar gaat hij wel naartoe dan
Het is één grote woestijn daar.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
Gunst, zover had ik niet teruggekeken. Anders had ik niet hoeven vragenquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ik die map in post #54 mag geloven naar The Trident en gaat hij dan over in de Riverroad die naar King's Landing gaat?
O ja, duhquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:15 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Stannis? En Renly... Verder nog niet idd.
Duhhh, al vanaf de eerste scene een van mijn favo characters. In de trailers vond ik hem ook al een baas. Gewoon een bad motherfucker met een kort lontjequote:Op vrijdag 18 april 2014 09:26 schreef Skillstorm het volgende:
Nu ik er over nadenk begin ik Oberyn steeds meer bazig te vinden. Zo stoer die man.
De scenes van hem zijn ook gewoon zo meesterlijk gedaan.
Dat gaat hij wel, het is nogal lomp getekend op die kaartquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:11 schreef Re het volgende:
wat ik apart vind is dat de king's road niet naar king`s landing gaat
de trident is natuurlijk een "kruispunt"quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat gaat hij wel, het is nogal lomp getekend op die kaart
Essos is gigantisch. Naar schatting wonen er ook meer mensen als in Westeros.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Loved to hate him inderdaad. Daarom ga ik hem missen. Een beetje.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Ik weet niet wat de gemiddelde mening is, maar alhoewel Joffrey een klootzak was, was het wel een mooi karakter. Toch jammer.
Veel grote delen woestijn natuurlijk. Het is wel apart idd, Westeros is een compleet andere wereld dan Essos qua mensen, gebruiken, enz. Het feit alleen al dat heel Westeros wordt bestuurd door één koning/koningin, en Essos politiek gezien puur bestaat uit losse steden. Of dat in Westeros slavenhandel verboden is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zeker, maar het was natuurlijk een waardeloze koning.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Ik weet niet wat de gemiddelde mening is, maar alhoewel Joffrey een klootzak was, was het wel een mooi karakter. Toch jammer.
Ook 't eerste wat mij op viel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:59 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier heeft Sansa wel nog een complete ketting...
Klopt, het kruispunt draagt de mooie naam van The Crossroadsquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, dat is waar de Red Fork, Blue Fork en Green Fork samenkomen.
Zelfde acteur idd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:10 schreef ems. het volgende:
Die nieuwe Tommen is toch die kleine lannister die Karstark nog had laten omleggen ergens in seizoen 2.
Eurafrazië bezien vanaf Groot-Brittanniëquote:Op vrijdag 18 april 2014 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
lol ik hoop toch dat dit nep isquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:46 schreef ems. het volgende:
http://imgur.com/a/JKaEm
Jaime met koffie in z'n handen tijdens de bruiloft
Nee, één van de hangers waar het steentje aan heeft gezeten is hier simpelweg verborgen door haar haar. Op jouw afbeelding zijn er namelijk maar 6 hangertjes zichtbaar.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:59 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier heeft Sansa wel nog een complete ketting...
Net voor bovenstaande shots toch de aflevering erbij gepakt en ook de bruiloft even nagekeken. Zie deze shot er niet tussen zittenquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:46 schreef ems. het volgende:
Dat is uit de rehearsals, niet uit de daadwerkelijke aflevering.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:46 schreef ems. het volgende:
Ja zo zag ik Westeros ook een beetje ja, als GBquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Eurafrazië bezien vanaf Groot-Brittannië.
Bij deze 2 foto's zie je t idd HEEL goed. Vooral die bovenste waar ze hem letterlijk in d'r hand heeft. Zo kan ik t ook zien. In de beelden zo voor de eerste keer valt me date cht niet opquote:Op vrijdag 18 april 2014 14:02 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Nee, één van de hangers waar het steentje aan heeft gezeten is hier simpelweg verborgen door haar haar. Op jouw afbeelding zijn er namelijk maar 6 hangertjes zichtbaar.
Wanneer het feest begint komt Olenna naar haar toe, pakt even haar beiden 'staartjes' vast en doet vervolgens dit:
[ afbeelding ]
In de shot direct erna tel je 7 hangertjes, maar slechts 6 waar nog een steentje aan zit:
[ afbeelding ]
[..]
Net voor bovenstaande shots toch de aflevering erbij gepakt en ook de bruiloft even nagekeken. Zie deze shot er niet tussen zittenIs dus inderdaad zo nep als maar kan
Misschien een foto die gemaakt terwijl ze wel netjes in opstelling stonden voor één van de overview shots. Hij draagt op de foto ook z'n mooie gouden hand niet.
Iedereen zit er wel eens naast.quote:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef Evertjan het volgende:
is er met Pasen wel een aflevering van GoT?
Op zich geen rare vraag aangezien er op 25 mei ook geen aflevering is wegens Memorial Day Weekendquote:
Gelukkigquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op zich geen rare vraag aangezien er op 25 mei ook geen aflevering is wegens Memorial Day Weekend
Maar om Pasen geven ze blijkbaar toch minder, maandag gewoon GoT
Euhm, is Memorial day in de VS niet een zowat heilige dag? Met kerst hebben veel series ook een stop.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij werkt iedereen maandag ook gewoon in de VS, itt Memorial Day Weekend wanneer veel mensen nog vrij zijn en op vakantie zijn. Dat zorgt dan voor een afname van het aantal kijkers en dus wordt GoT dan nooit uitgezonden.
Het heeft vooral met minder kijkers te maken, niet per se of het een heilige dag is oid.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Barbusse het volgende:
Euhm, is Memorial day in de VS niet een zowat heilige dag? Met kerst hebben veel series ook een stop.
Zou kunnen, ik weet het eigenlijk nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het heeft vooral met minder kijkers te maken, niet per se of het een heilige dag is oid.
dank jequote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op zich geen rare vraag aangezien er op 25 mei ook geen aflevering is wegens Memorial Day Weekend
Maar om Pasen geven ze blijkbaar toch minder, maandag gewoon GoT
"War is war, but killing a man at a wedding"quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:02 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Nee, één van de hangers waar het steentje aan heeft gezeten is hier simpelweg verborgen door haar haar. Op jouw afbeelding zijn er namelijk maar 6 hangertjes zichtbaar.
Wanneer het feest begint komt Olenna naar haar toe, pakt even haar beiden 'staartjes' vast en doet vervolgens dit:
[ afbeelding ]
In de shot direct erna tel je 7 hangertjes, maar slechts 6 waar nog een steentje aan zit:
[ afbeelding ]
[..]
Zelfs dan had Ned Stark meer gegeven om eervol handelen.quote:
Ik vraag het mij af. Ned Stark koos er ook voor om te liegen, in de hoop daarmee de levens van hemzelf en zijn familie te sparen. Voornamelijk zijn familie waarschijnlijk, maar toch.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:51 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Zelfs dan had Ned Stark meer gegeven om eervol handelen.
Ik vind die man zo verschrikkelijk dom nu ik de serie vanaf 1 weer opnieuw aan het kijken ben (nu dan met mijn vriendin).
Ned wist ook dat het nodig was om Aerys snel te laten sterven, zodat er niet veel doden zouden vallen. Hierdoor zijn vele levens gespaard.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vraag het mij af. Ned Stark koos er ook voor om te liegen, in de hoop daarmee de levens van hemzelf en zijn familie te sparen. Voornamelijk zijn familie waarschijnlijk, maar toch.
Maar het punt van het plaatje is dat Ned waarschijnlijk niet wist dat Aerys alles in de fik wilde zetten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:58 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Ned wist ook dat het nodig was om Aerys snel te laten sterven, zodat er niet veel doden zouden vallen. Hierdoor zijn vele levens gespaard.
Het enige wat ik een naaistreek vond, was dat Tywin met zijn leger de halve stad uitmoorde nadat hij zich voordeed als een loyale koning trouw aan Aerys.
Ik denk dat Ned wel wist dat Aerys gek was en daarom opgeruimd moest worden, of hij nou alles in de fik wilde zetten of niet. Ned wist dat er enorme consequenties rusten op een jarenlange oorlog om Kings Landing.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar het punt van het plaatje is dat Ned waarschijnlijk niet wist dat Aerys alles in de fik wilde zetten.
Maar het verkrachten en vermoorden van bijna de hele familie vond je geen naaistreek?
Of mensen wisten dat hij gek was is niet aan te twijfelen. Dit wordt al vrij snel als feit gebracht in de serie. Het neersteken van Aerys heeft echter niet voorkomen dat er een jarenlange oorlog om King's Landing zou komen. Ik kan je wel uitleggen waarom, maar dan is het handiger als ik eerst weet waarom je uberhaupt denkt dat het blijven leven van Aerys ervoor had gezorgd dat de oorlog (slag) om King's Landing jaren had geduurd. De legers van zijn vijanden waren al binnen de stadsmuren. Zijn zoon, waar de meesten eigenlijk voor vochten, was dood. De enige schade die hij in mijn ogen nog kon aanrichten, was het aan (laten) steken van de wildfire depots.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:03 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Ik denk dat Ned wel wist dat Aerys gek was en daarom opgeruimd moest worden, of hij nou alles in de fik wilde zetten of niet. Ned wist dat er enorme consequenties rusten op een jarenlange oorlog om Kings Landing.
Verkrachten was niet nodig, vermoorden wel. De personen in de serie moeten koelbloedig zijn. Zoals Cersei in season 1 al tegen Ned zei: "In the game of thrones, you either win or you die."
Ik heb de achtergrondinformatie, die bij de blue-rays zat, gezien. Als het leger van de vijanden, dat van Tywin, er niet was geweest, dan had Jaime Aerys niet neergestoken. Dan had Tywin dus afzijdig gestaan en had Ned met zijn leger de stad belegerd, die hij zo goed als niet binnen zou komen. Alleen als hij Kings Landing had uitgehongerd, zoals de Tyrells met het kasteel van Stannis deden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Of mensen wist dat hij gek was is niet aan te twijfelen. Dit wordt al vrij snel als feit gebracht in de serie. Het neersteken van Aerys heeft echter niet voorkomen dat er een jarenlange oorlog om King's Landing zou komen. Ik kan je wel uitleggen waarom, maar dan is het handiger als ik eerst weet waarom je uberhaupt denkt dat het blijven leven van Aerys ervoor had gezorgd dat de oorlog (slag) om King's Landing jaren had geduurd. De legers van zijn vijanden waren al binnen de stadsmuren. Zijn zoon, waar de meesten eigenlijk voor vochten, was dood. De enige schade die hij in mijn ogen nog kon aanrichten, was het aan (laten) steken van de wildfire depots.
Het gaat even om het neersteken van Aerys door Jaime. Niet om wat Tywin deed. Dan wordt het alweer een hele andere discussie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:21 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Ik heb de achtergrondinformatie, die bij de blue-rays zat, gezien. Als het leger van de vijanden, dat van Tywin, er niet was geweest, dan had Jaime Aerys niet neergestoken. Dan had Tywin dus afzijdig gestaan en had Ned met zijn leger de stad belegerd, die hij zo goed als niet binnen zou komen. Alleen als hij Kings Landing had uitgehongerd, zoals de Tyrells met het kasteel van Stannis deden.
Dat er alsnog een oorlog om Kings Landing is ontstaan, is natuurlijk een feit. Maar, die oorlog was lang niet zo lang en bloedig als die was geweest met Aerys nog steeds op de troon.
Aerys was ontzettend bang en heeft meerdere keren Tywin gesmeekt om te komen helpen. Toen Tywin bij de poorten kwam, deed Aerys meteen die poorten open. Daarna kwam de moordpartij die het leger van Tywin uitvoerde en daarna pas stak Jaime Aerys dood. Aerys was eerst niet van plan om de stad plat te branden, maar kwam pas op dat plan toen Tywin de stad binnen viel. Dat valt uit de The Complete History & Lore collection of Animated Shorts te halen die bij de blue-rays zit.
Je zegt dat Ned ook wist dat het nodig was om Aerys snel te laten sterven, zodat er niet veel doden zouden vallen. Maar mijns inziens wisten alleen mensen die van zijn Wildfire-plot op de hoogte waren dat. Aerys had geen magische gaven, hij was geen fantastische vechter, hij had geen draken en hij had nauwelijks overtuigde loyale volgelingen. Op het moment dat Jaime hem neerstak, had het in de ogen van de meeste mensen vrij weinig verschil uitgemaakt of Aerys neergestoken werd of niet. Het enige verschil dat hij nog kon maken, was de stad in brand zetten, maar dat wist bijna niemand.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:58 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Ned wist ook dat het nodig was om Aerys snel te laten sterven, zodat er niet veel doden zouden vallen. Hierdoor zijn vele levens gespaard.
Het enige wat ik een naaistreek vond, was dat Tywin met zijn leger de halve stad uitmoorde nadat hij zich voordeed als een loyale koning trouw aan Aerys.
Dat idd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:33 schreef Ugjerke het volgende:
Je zegt dat Ned ook wist dat het nodig was om Aerys snel te laten sterven, zodat er niet veel doden zouden vallen. Maar mijns inziens wisten alleen mensen die van zijn Wildfire-plot op de hoogte waren dat. Aerys had geen magische gaven, hij was geen fantastische vechter, hij had geen draken en hij had nauwelijks overtuigde loyale volgelingen. Op het moment dat Jaime hem neerstak, had het in de ogen van de meeste mensen vrij weinig verschil uitgemaakt of Aerys neergestoken werd of niet. Het enige verschil dat hij nog kon maken, was de stad in brand zetten, maar dat wist bijna niemand.
Juist wat Tywin deed was belangrijk voor de plot van het verhaal. Zonder de daden van Tywin had Jaime echt niet gedaan wat gedaan moest worden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het gaat even om het neersteken van Aerys door Jaime. Niet om wat Tywin deed. Dan wordt het alweer een hele andere discussie.
[..]
Je zegt dat Ned ook wist dat het nodig was om Aerys snel te laten sterven, zodat er niet veel doden zouden vallen. Maar mijns inziens wisten alleen mensen die van zijn Wildfire-plot op de hoogte waren dat. Aerys had geen magische gaven, hij was geen fantastische vechter, hij had geen draken en hij had nauwelijks overtuigde loyale volgelingen. Op het moment dat Jaime hem neerstak, had het in de ogen van de meeste mensen vrij weinig verschil uitgemaakt of Aerys neergestoken werd of niet. Het enige verschil dat hij nog kon maken, was de stad in brand zetten, maar dat wist bijna niemand.
En zonder de daden van Rhaegar en Robert ook niet, maar dat is niet het punt. Was het vanuit het perspectief van Ned iets wat gedaan moest worden, door Jaime?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:54 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Juist wat Tywin deed was belangrijk voor de plot van het verhaal. Zonder de daden van Tywin had Jaime echt niet gedaan wat gedaan moest worden.
Nee, dat is het punt. Ned is te eervol om Jaime eer te geven van het afmaken van een gevaarlijke gek, welke reden dan ook.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En zonder de daden van Rhaegar en Robert ook niet, maar dat is niet het punt. Was het vanuit het perspectief van Ned iets wat gedaan moest worden, door Jaime?
Ned wist wel dat die gestoord was want hij had zowel zijn vader Rickard als broer Brandon verloren aan de mad king. (Wat achtergrond info uit boeken, geen spoiler!)quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En zonder de daden van Rhaegar en Robert ook niet, maar dat is niet het punt. Was het vanuit het perspectief van Ned iets wat gedaan moest worden, door Jaime?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ned wist wel dat die gestoord was want hij had zowel zijn vader Rickard als broer Brandon verloren aan de mad king. (Wat achtergrond info uit boeken, geen spoiler!)...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Of mensen wisten dat hij gek was is niet aan te twijfelen. Dit wordt al vrij snel als feit gebracht in de serie. Het neersteken van Aerys heeft echter niet voorkomen dat er een jarenlange oorlog om King's Landing zou komen. Ik kan je wel uitleggen waarom, maar dan is het handiger als ik eerst weet waarom je uberhaupt denkt dat het blijven leven van Aerys ervoor had gezorgd dat de oorlog (slag) om King's Landing jaren had geduurd. De legers van zijn vijanden waren al binnen de stadsmuren. Zijn zoon, waar de meesten eigenlijk voor vochten, was dood. De enige schade die hij in mijn ogen nog kon aanrichten, was het aan (laten) steken van de wildfire depots.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Ik quote dit net ook al van je, voor de tweede keer. Jammer dat je niet reageerde op wat daaronder stond. Daar ging het mij om namelijk. Als je een andere discussie wil voeren, prima, maar ga ze niet door elkaar heen voeren.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:09 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt. Ned is te eervol om Jaime eer te geven van het afmaken van een gevaarlijke gek, welke reden dan ook.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:58 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Leg uit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het neersteken van Aerys heeft echter niet voorkomen dat er een jarenlange oorlog om King's Landing zou komen.
prachtig!quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:00 schreef Tazmaniac het volgende:
(spoilers t/m S4E2)
Vast al 10x voorbij gekomen.. ik vind hem funny
Godverdommequote:Op zaterdag 19 april 2014 23:00 schreef Tazmaniac het volgende:
(spoilers t/m S4E2)
Vast al 10x voorbij gekomen.. ik vind hem funny
Omdat er op het moment van neersteken sowieso geen jarenlange oorlog om King's Landing meer zou zijn. Toen was de stad al ondergelopen.quote:
Jahoor, HBO programmeert altijd gewoon door, wat voor dag het ook is.quote:Op zondag 20 april 2014 10:08 schreef Buitendam het volgende:
Vanavond, ondanks Pasen, gewoon een aflevering?
Behalve dan Memorial Dayquote:Op zondag 20 april 2014 10:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Jahoor, HBO programmeert altijd gewoon door, wat voor dag het ook is.
Het bericht kwam een keer aan bij the small council. Maar Tyrion was de enige die het enigzins serieus nam, omdat hij verhalen van commander Mormont had gehoord bij the Wall. De rest geloofde het verhaal niet.quote:Op zondag 20 april 2014 12:47 schreef Erasmo het volgende:
Ik ben even vergeten of ze in KL al op de hoogte zijn van de witte wandelaars, kan iemand me verlichting brengen?
"Wij zijn verdoemd door onze zondenquote:Op zondag 20 april 2014 20:49 schreef Khaleesi het volgende:
Morgen!![]()
GoT kijken, dan nog een hele dag vrij.
Thanks Jebus, dat je gestorven bent voor onze zonden!![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 20:52 schreef MAHL het volgende:
[..]
"Wij zijn verdoemd door onze zonden
toch zijn wij blij met elkaar
Want voor die zonden stierf Here Jezus
en alle kleine beetjes helpen, niet waar?"
-- Herman Finkers
quote:Op zondag 20 april 2014 20:56 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee maar zonder grappen, Herman Finkers altijd +1![]()
Blijkbaarquote:Op zondag 20 april 2014 21:52 schreef Khaleesi het volgende:
Wat is het hier eigenlijk stil, zo op de vooravond van een nieuwe ep.....
Heeft iedereen ineens een leven???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op zondag 20 april 2014 22:40 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Morgen:De enige verhaallijn die saaier en nuttelozer is dan die van Daenerys is die van Bran. En god verhoede dat ze nu apart door gaan met een opzichzelfstaande Rickon verhaallijn. Dat zou stomvervelend zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Repelsteeltju op 21-04-2014 00:42:25 ]“An interesting thing is a good thing.”
OH MY GODquote:Op maandag 21 april 2014 01:28 schreef Vydushki het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, je vindt het boeiend dat ze al vier seizoenen een wandeling aan het maken zijn en af en toe een stukje leger er bij krijgen? Zal zeker niks te maken hebben met het uiterlijk van Emilia Clarke hè? Oh wacht, je bent een vrouw.. Maarja, still same story. Lijkt The Hobbit wel met al dat wandelen.quote:Op maandag 21 april 2014 00:40 schreef Isabeau het volgende:
De verhaallijn van Daenerys vind ik eerlijk gezegd wel boeiend![]()
Die van Bran daarentegen gaat echt nergens over, dara mag wel eens iets gebeuren.
Da's wel een gemiste kans, ja.quote:Op maandag 21 april 2014 01:28 schreef Vydushki het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zou ze niet meer geleefd hebben, vrees ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op maandag 21 april 2014 01:45 schreef DO2 het volgende:
Ik vond deze deleted scene nog, die toch wat meer duidelijkheid geeft omtrent het karakter Pycelle.
Hadden ze er van mij best in mogen houden:Smerig mannetje vind ik dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I like to retaliate by burning a book that you American holding dear, but the only book you care about is Facebook." - Mahmoud Ahmadinejad
Seizoen 1: Uitgehuwelijkt aan Khal Drogo wat er eerst triest voor haar uitzag, waarna ze haar positie zelf verbeterde. Haar broer die voor haar ogen op wrede wijze wordt vermoord. De situatie met haar ongeboren kind en de dood van haar man. De brandstapel met de heks en daenerys die uit de as herrijst met 3 draken (mijn mond viel open).quote:Op maandag 21 april 2014 01:32 schreef gazhims3lv het volgende:
Ja, je vindt het boeiend dat ze al vier seizoenen een wandeling aan het maken zijn en af en toe een stukje leger er bij krijgen? Zal zeker niks te maken hebben met het uiterlijk van Emilia Clarke hè? Oh wacht, je bent een vrouw.. Maarja, still same story. Lijkt The Hobbit wel met al dat wandelen.
Ja, het is fucking tweede paasdagquote:Op maandag 21 april 2014 09:49 schreef Leafeon672 het volgende:
Wel bizar rustig hier zeg, ligt iedereen soms nog op bed?
Inderdaad, gewoon neuken naast je dode incestzoon, kan jou het schelenquote:Op maandag 21 april 2014 09:57 schreef DaMart het volgende:
Lekker politiek incorrect allemaal bij de opgebaarde Joffrey. Tywin die even de toekomstige koning bewerkt en Jaime en Cersei die naast het lichaam van hun dode zoon een nieuwe proberen te maken.
Maar Littlefinger zat dus blijkbaar ook in het complot om Joffrey om te brengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond Petyr juist lekker creepy nu. Past wel bij 'm.quote:Op maandag 21 april 2014 10:26 schreef Khaleesi het volgende:
Ik dacht dat we een slag om Meereen gingen krijgen...Paar tonnen met kettingen er in, lekker boeiend!
![]()
(see what I did there?
)
Die speech van Dany was (er mee rekening houdend dat het in Valyrian was) echt badass. Mensen die nog steeds beweren dat Emilia niet kan acteren hebben zojuist alle geloofwaardigheid verloren.
Verder alleraardigste ep., maar stoorde me wel enorm aan Baelish. Vond begin vorig seizoen dat ie ineens zo gromde, overacte in zijn stem. Deze ep. leek het nog veel erger. Ik moet zelfs een beetje lachen als ie begint te praten en dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Ja, tergend.quote:Op maandag 21 april 2014 11:05 schreef Cheiron het volgende: de verhaallijn van Sam en zn wildling? Die scenes vind ik echt niet om doorheen te komen. Twee van die zieligerds die een beetje wereldvreemd doen, jippie.
Zó waar, echt tergendquote:Op maandag 21 april 2014 11:05 schreef Cheiron het volgende:
Vraag mij af wat de mensen die de verhaallijn van Daenerys al saai vinden voor mening hebben over de verhaallijn van Sam en zn wildling? Die scenes vind ik echt niet om doorheen te komen. Twee van die zieligerds die een beetje wereldvreemd doen, jippie.
Goede aflevering weer trouwens
quote:Op maandag 21 april 2014 00:40 schreef Isabeau het volgende:
De verhaallijn van Daenerys vind ik eerlijk gezegd wel boeiend![]()
Die van Bran daarentegen gaat echt nergens over, dara mag wel eens iets gebeuren.
Hee, ik zit wel een uur te kijken en dan moet ik weer een week wachten tot de nieuwe aflevering. Tergend lang wachten.quote:Op maandag 21 april 2014 11:48 schreef Leafeon672 het volgende:
Mensen die willen dat elke aflevering een minimaal een 9/10 is.
Nou ja, je hebt er natuurlijk maar 10 per seizoen he, als ze er daar 3 rond de 7 rond laten kabbelen zijn ze imo niet echt goed bezig. Dit was een 7tje.quote:Op maandag 21 april 2014 11:48 schreef Leafeon672 het volgende:
Mensen die willen dat elke aflevering een minimaal een 9/10 is.
Wildlings die een dorpje uitmoorden, verkrachtingsincest, Tywin in topvorm. Waar woon jij precies, dat jij dat saai vindt?quote:Op maandag 21 april 2014 11:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Littlefinger
Daario
Voor de rest wel een vrij 'saaie' aflevering.
Ja, misschien overdrijf ik ietwat. Maar er zaten wel ietwat lange en saaie conversaties bij.quote:Op maandag 21 april 2014 11:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wildlings die een dorpje uitmoorden, verkrachtingsincest, Tywin in topvorm. Waar woon jij precies, dat jij dat saai vindt?
Gezelligquote:Op maandag 21 april 2014 12:01 schreef Ugjerke het volgende:
Ik vond zelfs de stukjes met Sam en Gilly leuk.
Jammer wat ze met Jaime hebben gedaan.quote:Op maandag 21 april 2014 12:22 schreef Poesopstokje het volgende:
PetyrDat overdreven enge stemgeluid gaat ook nergens over. Karikatuur van zichzelf zo.
DanyDie speech
![]()
Jaime die Cersei verkracht naast dr dooie kind
Oberyn, badass![]()
![]()
PodrickLief ventje, hopelijk wordt hij gespaard.
En fuck Ygritte, smerige kut.
Dat ja.quote:Op maandag 21 april 2014 12:25 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Jammer wat ze met Jaime hebben gedaan.
Dat gaan ze natuurlijk tegelijkertijd doen.quote:Op maandag 21 april 2014 12:06 schreef schoolstudent het volgende:
Haha, fijn dat ik niet de enige ben! Die acteur bevalt me prima in The Wire, maar hier klinkt hij ZO geforceerd. Deze episode vond ik juist wel episch. Tywin, Oberyn, Podrick en Daario.![]()
Toch zitten we nog langer in boek 3 dan ik verwacht had. Ik ben ook wel benieuwd of ze uiteindelijk boek 4 eerst volgen of dat ze dit combineren met boek 5. Boeklezers weten waar ik het over heb. In het laatste geval moet ik even haast maken met het laatste boek.
Gewoon een terechte klacht. Irriteerde mij ook mateloos aan dat opgezette stemmetje.quote:Op maandag 21 april 2014 12:34 schreef Leafeon672 het volgende:
Stelletje zeikwijven zijn jullie ook hoor, over die stem van Littlefinger.
Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden.quote:Op maandag 21 april 2014 12:22 schreef Poesopstokje het volgende:
PetyrDat overdreven enge stemgeluid gaat ook nergens over. Karikatuur van zichzelf zo.
DanyDie speech
![]()
Jaime die Cersei verkracht naast dr dooie kind
Oberyn, badass![]()
![]()
PodrickLief ventje, hopelijk wordt hij gespaard.
En fuck Ygritte, smerige kut.
Je kan wel zien dat Clairice er niet in voor kwam. Ze moeten toch een stem hebben om over te jankzakkenquote:Op maandag 21 april 2014 12:34 schreef Leafeon672 het volgende:
Stelletje zeikwijven zijn jullie ook hoor, over die stem van Littlefinger.
Fixed it for you.quote:Op maandag 21 april 2014 09:57 schreef DaMart het volgende:
Lekker politiek incorrect allemaal bij de opgebaarde Joffrey. Tywin die even de toekomstige koning bewerkt en Jaime en Cersei die naast het lichaam van hun dode zoon een nieuwe proberen te maken Jaime die een rouwende Cersei verkracht.
Maar Littlefinger zat dus blijkbaar ook in het complot om Joffrey om te brengen.
Ik vond het ook nogal out of character. In ieder geval zoals hij in de serie werd neergezet.quote:Op maandag 21 april 2014 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Ja fuck, nu stoor ik me dus écht aan Jaime de verkrachter.
Zo is hij helemaal nietNiet Cersei, maar Jaime's personage is verkracht.
Zat die scene ook in het boek?quote:Op maandag 21 april 2014 13:06 schreef Cardozo het volgende:
Ik kan zo boos worden van de hele Jaime-scene. They fucked up.
Ja maar dan nog.quote:Op maandag 21 april 2014 13:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vond het ook nogal out of character. In ieder geval zoals hij in de serie werd neergezet.
Aan de andere kant, hij was wel zwaar seksueel gefrustreerd.
quote:Op maandag 21 april 2014 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zat die scene ook in het boek?
En nee dit is geen boekspoiler want het is een gebeurtenis die al heeft plaatsgevonden in de serie.
quote:Op maandag 21 april 2014 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar dan nog.
In het boek hadden ze liefdevolle ''welcome home'' seks naast dooie Joff, aangezien Jaime toen pas terug kwam met Brienne.
Dit is gewoon verkeerd.
quote:Op maandag 21 april 2014 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo is hij helemaal niet.
Dat was aflevering 1 en dat vergeten wequote:Op maandag 21 april 2014 13:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hij duwde ook een kind uit een raam he
En hij redde honderdduizenden mensen in Kings Landing. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat er juist een duidelijke verandering in Jaime's karakter gaande is. Hij geeft om Brienne, keurt gedurende de serie telkenmale verkrachting af... En nu dit. Je wordt zo gewoon twee seizoenen teruggegooid; het zegt al genoeg dat mensen nu weer aan het duwen van Bran denken.quote:Op maandag 21 april 2014 13:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hij duwde ook een kind uit een raam he
De seks in het boek begon ook niet vrijwillig.quote:Op maandag 21 april 2014 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar dan nog.
In het boek hadden ze liefdevolle ''welcome home'' seks naast dooie Joff, aangezien Jaime toen pas terug kwam met Brienne.
Dit is gewoon verkeerd.
Maar het was lang geen brute verkrachting als wat we nu gezien hebben.quote:Op maandag 21 april 2014 13:17 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
De seks in het boek begon ook niet vrijwillig.
Da's wel een compleet andere verhaallijn.quote:Op maandag 21 april 2014 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar dan nog.
Dit is gewoon verkeerd.
In het boek zegt ze op een gegeven moment 'do it now. Do me now.' Me dunkt dat iets dergelijks een geheel andere lading aan de scene geeft.quote:Op maandag 21 april 2014 13:17 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
De seks in het boek begon ook niet vrijwillig.
Dat is compleet anders dus. Dan hebben ze het personage van Jamie bij deze echt verkracht.quote:Op maandag 21 april 2014 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar dan nog.
Dit is gewoon verkeerd.
Klopt. Jaime kwam pas terug in KL toen Joff al dood was. Hij vond Cersei toen in de sept waar ze rouwde om dat ding. Uit emoties hebben ze toen een vluggertje gehad daaro.quote:Op maandag 21 april 2014 13:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Da's wel een compleet andere verhaallijn.
Jaime en Brienne waren in de boeken dus ook niet aanwezig op de bruiloft. Ok.
Ben geen boeklezer, dus ik heb geen idee hoe ernstig ze afwijken van de boeken.
Maar dit is zeker geen kleine afwijking.
Vond dit ook zo bruut niet. Leek of Cersei zelf ook een beetje twijfelde.quote:Op maandag 21 april 2014 13:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar het was lang geen brute verkrachting als wat we nu gezien hebben.
Uhm zijn we vergeten hoe Jamie in koelen bloede een man vermoordde om te kunnen onstappen, waarmee hij kort daarvoor nog een mooi moment deelde (in een gesprek)? Hij was niet opweg een goed persoon te worden, maar gewoon wat minder eenzijdig slecht dan het kom-we-gooien-een-kind-uit-het-raam personage.quote:Op maandag 21 april 2014 13:13 schreef Cardozo het volgende:
[..]
En hij redde honderdduizenden mensen in Kings Landing. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat er juist een duidelijke verandering in Jaime's karakter gaande is. Hij geeft om Brienne, keurt gedurende de serie telkenmale verkrachting af... En nu dit. Je wordt zo gewoon twee seizoenen teruggegooid; het zegt al genoeg dat mensen nu weer aan het duwen van Bran denken.
Wie beweert dat hij een goed persoon aan het worden was? Hij was aan het veranderen, zeg ik.quote:Op maandag 21 april 2014 13:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uhm zijn we vergeten hoe Jamie in koelen bloede een man vermoordde om te kunnen onstappen, waarmee hij kort daarvoor nog een mooi moment deelde (in een gesprek)? Hij was niet opweg een goed persoon te worden, maar gewoon wat minder eenzijdig slecht dan het kom-we-gooien-een-kind-uit-het-raam personage.
Allemaal mooi en prima. Maar ik laat Jaime niet afschilderen als een verkrachterquote:Op maandag 21 april 2014 13:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien moeten jullie gewoon lekker in het boekentopic gaan ouwehoeren over wat er in de boeken al dan niet gezegd en gedaan wordt? In de serie is het gewoon wat het is.
We hebben natuurlijk niet de gehele copulatie gezienquote:Op maandag 21 april 2014 13:19 schreef Cardozo het volgende:
[..]
In het boek zegt ze op een gegeven moment 'do it now. Do me now.' Me dunkt dat iets dergelijks een geheel andere lading aan de scene geeft.
Lijkt me dat dit best even geadresseerd mag worden aangezien het veelbesproken is op het internet, en niet alleen op obscure ASOIAF-fora.quote:Op maandag 21 april 2014 13:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Allemaal mooi en prima. Maar ik laat Jaime niet afschilderen als een verkrachter
quote:Op maandag 21 april 2014 13:19 schreef Cardozo het volgende:
[..]
In het boek zegt ze op een gegeven moment 'do it now. Do me now.' Me dunkt dat iets dergelijks een geheel andere lading aan de scene geeft.
Alleen maar omdat het in het boek anders gaat?quote:Op maandag 21 april 2014 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is compleet anders dus. Dan hebben ze het personage van Jamie bij deze echt verkracht.
Oh klopt sorry.quote:Op maandag 21 april 2014 13:25 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Wie beweert dat hij een goed persoon aan het worden was? Hij was aan het veranderen, zeg ik.
quote:Op maandag 21 april 2014 13:11 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat was aflevering 1 en dat vergeten weSindsdien is hij geweldig
Oh en trouwens, wie de fuck geeft iets om Bran?
Jawel. Niet zo goed voor z'n nieuwe reputatie.quote:Op maandag 21 april 2014 13:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Alleen maar omdat het in het boek anders gaat?
Het TV-personage is toch niet verkracht?
Dit topic gaat niet over ASOIAF. Ook niet een beetje.quote:Op maandag 21 april 2014 13:26 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Lijkt me dat dit best even geadresseerd mag worden aangezien het veelbesproken is op het internet, en niet alleen op obscure ASOIAF-fora.
Welke nieuwe reputatie?quote:Op maandag 21 april 2014 13:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jawel. Niet zo goed voor z'n nieuwe reputatie.
Ja.quote:Op maandag 21 april 2014 13:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Alleen maar omdat het in het boek anders gaat?
Het TV-personage is toch niet verkracht?
Alles gaat over ASOIAF. Het verhaal = ASOIAF.quote:Op maandag 21 april 2014 13:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over ASOIAF. Ook niet een beetje.
quote:Op maandag 21 april 2014 13:25 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk niet de gehele copulatie gezienMaar in het licht van de scene waar Cersei tegen Jamie vertelt dat ze nooit meer met hem wil zijn, kan je inderdaad zeggen dat de het als een regelrechte verkrachting gezien kan worden.
promo spoiler:Zelfs al wilde ze wel seks met hem. Niet op dat moment, niet op die plek. Verkrachting in relaties kan gewoon, ook als je daarvoor of daarna wel gewoon seks hebt met elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja behalve Jaimequote:Op maandag 21 april 2014 13:31 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Alles gaat over ASOIAF. Het verhaal = ASOIAF.
Ik dacht even dat je hier insinueerde dat een verkrachting in een relatie 'gewoon moet kunnen'.quote:Op maandag 21 april 2014 13:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfs al wilde ze wel seks met hem. Niet op dat moment, niet op die plek. Verkrachting in relaties kan gewoon, ook als je daarvoor of daarna wel gewoon seks hebt met elkaar.
Waarom?quote:Op maandag 21 april 2014 13:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
Tuurlijk wel. Het zijn net die nuanceverschillen die ertoe doen.
Nee.quote:Op maandag 21 april 2014 13:31 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Alles gaat over ASOIAF. Het verhaal = ASOIAF.
Je begrijpt dat ze de serie alleen GoT hebben genoemd omdat dat lekkerder bekt?quote:Op maandag 21 april 2014 13:40 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee.
ASOIAF = Boekenserie
GoT = TV-Serie (En eerste boek..)
Er zitten sowieso al de nodige verschillen in het verhaal en ik ga nog graag verder met het lezen van de boeken.
Dit dus. De kern van het probleem.quote:Op maandag 21 april 2014 13:46 schreef Poemgirl het volgende:
Vorig seizoen heeft hij zijn hand verloren in een poging om Brienne niet te laten verkrachten en nu verkracht hij een rouwende moeder, naast het lijkt van haar zoon.
Het is ook maar waar je je druk over kunt makenquote:Op maandag 21 april 2014 13:46 schreef Poemgirl het volgende:
Het was wél verkrachting en die scene heeft het Jaime als personage redelijk (voor mij iig) verpest.
Vorig seizoen heeft hij zijn hand verloren in een poging om Brienne niet te laten verkrachten en nu verkracht hij een rouwende moeder, naast het lijkt van haar zoon. Als ze zich gewoon aan het boek hadden gehouden was het allemaal veel minder erg geweest, maar dit is opzettelijk gedaan en is ook heel overbodig.
Dit iddquote:Op maandag 21 april 2014 13:47 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Het is ook maar waar je je druk over kunt maken....
Wat zou jij er van vinden als Dany opeens een stel slaven aan een touwtje vastbindt om haar vuile klusjes te doen?quote:Op maandag 21 april 2014 13:47 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Het is ook maar waar je je druk over kunt maken....
Prima toch.quote:Op maandag 21 april 2014 13:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als Dany opeens een stel slaven aan een touwtje vastbindt om haar vuile klusjes te doen?
Die gast spoort sowieso niet. Ik heb als kijker totaal geen band met Jaime. Ik zie hem meer als een aanhangsel van z'n vader.quote:Op maandag 21 april 2014 13:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als Dany opeens een stel slaven aan een touwtje vastbindt om haar vuile klusjes te doen?
Ik wel, en daarom maakt het me ook pissig.quote:Op maandag 21 april 2014 13:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die gast spoort sowieso niet. Ik heb als kijker totaal geen band met Jamie.
Hij neukt zijn eigen zusquote:Op maandag 21 april 2014 13:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wel, en daarom maakt het me ook pissig.
Daar gaat het niet om, het enige wat dat veranderd is dat het onderscheid makkelijker te maken is. Je snapt het punt toch wel?quote:Op maandag 21 april 2014 13:41 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ze de serie alleen GoT hebben genoemd omdat dat lekkerder bekt?
Nee, hij heeft zijn hand verloren in een poging wat mannen van Bolton om te kopen. Het redden van Brienne ging prima zonder handen te verliezen.quote:Op maandag 21 april 2014 13:46 schreef Poemgirl het volgende:
Het was wél verkrachting en die scene heeft het Jaime als personage redelijk (voor mij iig) verpest.
Vorig seizoen heeft hij zijn hand verloren in een poging om Brienne niet te laten verkrachten en nu verkracht hij een rouwende moeder, naast het lijkt van haar zoon. Als ze zich gewoon aan het boek hadden gehouden was het allemaal veel minder erg geweest, maar dit is opzettelijk gedaan en is ook heel overbodig.
Vork in de lepelquote:Op maandag 21 april 2014 13:59 schreef Slayage het volgende:
baas tywin is lekker weer bezig met de zaken op orde krijgen met de nieuwe king, ook al is the late king jof nog niet eens begravenen denkt ook al verder door dany mee te nemen in zijn lange termijn planning, de laatste keer dat hij het over de draken van dany had met jof, deed ie laconiek over de draken, maar nu smeed hij zelfs een alliantie met dorne voor het geval dat zij de oversteek waagt
oh en jamie en cersei weer 1![]()
wat veel huilies over een "verkrachting" trouwens
cersei is gewoon in de war en jaimie heeft haar duidelijk gemaakt met lichte dwang hoe het leven in elkaar steekt
"its pretty straight forward actually"
![]()
dany uber stroer op haar paard richting meereen, toffe daario en dan de speech![]()
baelish zag ik niet aankomen, dat hij iets met de ketting (moord) te maken had, daarnaast weten we nog niet hoe vork in de lepel zit wat de moord betreft, laatste hoop van tyrion is toch jaimie, anders gaat zijn kop rollen
Roflquote:Op maandag 21 april 2014 13:59 schreef Slayage het volgende:
... weten we nog niet hoe vork in de lepel zit wat de...
Eerst krijgen we nog een hete lesbische scène met Sansa en Danyquote:
hoe bedoel je?quote:Op maandag 21 april 2014 13:59 schreef De_Nater het volgende:
Er is natuurlijk wel de context: 'Why did I fell in love with a hatefull woman?' Ze vraagt Jamie daarvoor om zijn eigen broer te vermoorden, je zou kunnen zeggen dat het eigen schuld, dikke bult is...
quote:Op maandag 21 april 2014 14:02 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Eerst krijgen we nog een hete lesbische scène met Sansa en Dany.
Die is onderweg. Winter komt.quote:
[..]
Je broer (en ex) vragen om zijn broer te vermoorden vraagt gewoon om een verkrachting.quote:
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Known_Worldquote:There is a suggestion that the long seasons are not natural in origin, but may have stemmed from a near-mythical event called the Long Night 8,000 years ago, when it is said that the White Walkers used the cover of a winter that lasted a generation and a night that lasted for years to invade Westeros. They were defeated in the War for the Dawn, thrown back into the furthest north and prevented from returning by the raising of the Wall, but the seasons never recovered. Maesters are highly skeptical of this story, dismissing it as folklore, despite the inarguable presence of the Wall.
Zo is hij helemaal niet? Koelbloedige moordenaar en kindmishandelaar, dit is bij lange na niet het ergste wat hij heeft uitgevreten.quote:Op maandag 21 april 2014 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo is hij helemaal nietNiet Cersei, maar Jaime's personage is verkracht.
[..]
quote:
Ja past wel in de top 3quote:Op maandag 21 april 2014 14:34 schreef xzaz het volgende:
Ik vond het één van de beste afleveringen van dit seizoen.
Logisch als je zo'n zus hebtquote:
Er zijn betere zussen in Westeros.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |