Van/over jou persoonlijk? Nee? Niet zo miepen dan.quote:Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef fokker1982 het volgende:
Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website
Als hij ontslagen wordt kan hij het altijd via de rechter spelen. Zoals de werkgever heeft aangegeven is het privéleven niet van belang voor het werk. Dus dan zal hij een ontslag verdomd goed moeten onderbouwen bij een rechtzaak.quote:Op zondag 6 april 2014 22:49 schreef Brad het volgende:
[..]
T's niet mijn manier. Maar blijkbaar heeft hij een enorm probleem met die website en denkt eerder aan aangifte dan aan praten. Ik zeg alleen maar dat als hij op deze manier aangifte wil doen hij net zo goed zelf even ontslag kan nemen ipv zorgen dat ie ontslagen wordt.
Vast een lekker sfeertje dan daar op het werk.....quote:Op zondag 6 april 2014 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Als hij ontslagen wordt kan hij het altijd via de rechter spelen. Zoals de werkgever heeft aangegeven is het privéleven niet van belang voor het werk. Dus dan zal hij een ontslag verdomd goed moeten onderbouwen bij een rechtzaak.
Gezellig met zijn allen die collega die niemand mag sytematisch negeren.quote:Op zondag 6 april 2014 22:52 schreef kree het volgende:
[..]
Vast een lekker sfeertje dan daar op het werk.....
Hoi Ts, jij bent een kut collegaquote:Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef fokker1982 het volgende:
hi,
Ik ben al bijna 10 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. De afgelopen weken zijn wat dingen gebeurd waar ik mee zit.
Het begon allemaal op 19 maart jl. Toen dhr. Wilders een publiek "minder, minder, minder" liet scanderen (x16). Er zijn vervolgens verschillende webpagina's opgericht als soort van eerbetoon aan deze uitspraken. Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat één van deze websites beheerd wordt door een collega van me, met wie ik 40 uur per week samenwerk (op een afdeling van ongeveer 30 man).
Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website en ik denk erover na om aangifte van belediging en haatzaaien te doen. Maar het is een beetje complicated omdat ik dus samenwerk met deze collega.... Ik heb eea met mijn leidinggevende besproken en die gaf eigenlijk aan dat wat werknemers in privétijd doen, hem weinig aan gaat. Toen ik over aangifte begon, werd mij medegedeeld dat dit de werksfeer en relatie zal beïnvloeden. Dit snap ik natuurlijk, maar ik wil toch aangifte doen.. Op deze website, waar ik niet naar ga linken, worden dus vervelende dingen geplaatst, en mensen worden tegen elkaar opgezet, er is echt een negatieve sfeer aangaande islam en een bepaalde etnische minderheid. (voor de duidelijkheid: opmerkingen niet gericht aan mij, maar deze opmerkingen gaan over Marokkanen, moslims)
Wat zijn mijn rechten? kan ik ontslagen worden als ik aangifte doe (vanwege een onwerkbare sfeer oid)? Wat als ik naar aanleiding van de aangifte genegeerd, 'gepest' of tegengewerkt wordt door de 29 andere autochtone collega's? Ik ben de enige 'allochtoon' en ik wil niet het risico lopen mijn baan te verliezen.
Dit is een serieus verzoek, dus probeer ajb zakelijk en normaal te reageren. Ik snap dat het doen van aangifte misschien overdreven is voor sommige, maar ik zit hier heel erg mee en ik heb voor mijzelf de keus gemaakt deze optie serieus te overwegen.
tnx alvast
Ja, dat offtopic geneuzel is ook hier wel klaar.quote:
Kijk maar uit hopla ziet dit vast als racismequote:Op zondag 6 april 2014 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat offtopic geneuzel is ook hier wel klaar.
Geweld?quote:Op zondag 6 april 2014 23:14 schreef heiden6 het volgende:
Ok, je voelt je beledigd, en dan? Wat wil je bereiken met een aangifte? Dat je collega met geweld wordt geconfronteerd omdat jij op je tenen getrapt bent? Pleurt een eind op joh.
quote:
TS wil vast niet voor niets aangifte doen.quote:Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef fokker1982 het volgende:
Toen ik over aangifte begon, werd mij medegedeeld dat dit de werksfeer en relatie zal beïnvloeden. Dit snap ik natuurlijk, maar ik wil toch aangifte doen..
Hoplahopla!!quote:
ik vind dit best een nare opmerking. Wie heeft het over geweld? Ik voel mij beledigd. Er wordt haat gezaaid en door deze website ga ik met tegenzin naar werk toe. Ik wens mijn collega geen geweld toe (!) ondanks dat deze afbeelding veel erger zijn dan de opmerkingen van wilders bijvoorbeeld. Maar als ik het met hem bespreek, op werk, dan ontstaat er een nare sfeer. Vandaar heb ik het so far alleen met mijn leidinggevende besproken. Ook heb ik nog geen aangifte gedaan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:14 schreef heiden6 het volgende:
Dat je collega met geweld wordt geconfronteerd omdat jij op je tenen getrapt bent? Pleurt een eind op joh.
Wat verwacht je dat die leidinggevende eraan doet en waarom zou jouw gesprek met de leidinggevende de sfeer niet verzieken?quote:Op zondag 6 april 2014 23:44 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Maar als ik het met hem bespreek, op werk, dan ontstaat er een nare sfeer. Vandaar heb ik het so far alleen met mijn leidinggevende besproken.
Ja, dat is misschien zo, maar helemaal niets doen zorgt er alleen voor dat deze collega kan doen wat zij/hij wilt. Ik wil het niet bespreken met deze collega omdat het 1. buiten werk gaande is en 2. ik direct voor de nare sfeer op werk zal zorgen. Ik zal daarom als burger tegen een andere burger aangifte doen. Net zoals ik aangifte zal doen als ik bijv.direct bedreigd word oid, en daar lijkt dit heel erg veel op.quote:Op zondag 6 april 2014 23:34 schreef erodome het volgende:
Ik begrijp erg goed dat dit je raakt, maar ik denk dat een aangifte weinig zin zal hebben.
Jij, want je doet aangifte.quote:Op zondag 6 april 2014 23:44 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
ik vind dit best een nare opmerking. Wie heeft het over geweld? Ik voel mij beledigd. Er wordt haat gezaaid en door deze website ga ik met tegenzin naar werk toe. Ik wens mijn collega geen geweld toe (!) ondanks dat deze afbeelding veel erger zijn dan de opmerkingen van wilders bijvoorbeeld. Maar als ik het met hem bespreek, op werk, dan ontstaat er een nare sfeer. Vandaar heb ik het so far alleen met mijn leidinggevende besproken. Ook heb ik nog geen aangifte gedaan.
Ook de overige reactie hier vind ik best vreemd. In Nederland mag en kan je toch aangifte doen als je denkt dat er een strafbaar iets gebeurt? Moet ik niets doen? Ook al weet ik dat ik hier volgend jaar nog steeds mee ga zitten als ik het niet ergens ter sprake breng?
Het is dan verder aan politie en het OM om te kijken of er daadwerkelijk iets gedaan is waardoor collega in problemen kan komen.
Het was een vertrouwelijk gesprek, dit heb ik expliciet benoemd. Niemand heeft hier verder weet van.quote:Op zondag 6 april 2014 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat verwacht je dat die leidinggevende eraan doet en waarom zou jouw gesprek met de leidinggevende de sfeer niet verzieken?
ik denk dat je een beetje in de war bent. Je hebt het over mijn collega opzadelen met geweld. Hoe zadel ik deze collega op met geweld door het aankaarten van gedrag wat niet kan? Of door het doen van aangifte hiervan?quote:
nee, voor zo ver ik weer nr. 1... dit gaat niet om aangifte tegen wilders.quote:Op zondag 6 april 2014 22:08 schreef FF_Serieus het volgende:
Dan word je nr. 5001 die aangifte doet. Wat haal je je op de hals? Je kunt hier alleen maar verliezen, lijkt mij.
Volgens mij ben jij degene die in de war is. Aankaarten doe je met woorden, niet door de staat te verzoeken geweld te gebruiken tegen je collega. Het zou natuurlijk net zo onacceptabel zijn om zelf geweld te gebruiken, maar dat is wel een stuk minder laf dan dit.quote:Op zondag 6 april 2014 23:50 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
ik denk dat je een beetje in de war bent. Je hebt het over mijn collega opzadelen met geweld. Hoe zadel ik deze collega op met geweld door het aankaarten van gedrag wat niet kan? Of door het doen van aangifte hiervan?
1 minder van directe collega's . Ga ervan uit dat dit de enige is. anders zullen die anderen hopelijk ook zsm uit de lucht verdwijnen.quote:Op zondag 6 april 2014 22:35 schreef kree het volgende:
Ik snap niet waar je je druk over maakt.
Stel dat ze er wat mee doen en dan gaat die website uit de lucht.
Dan je zin? zijn er nog tig anderen.
Het lijkt dus een principe kwestie voor je, tja ik irriteer me ook aan zat dingen en sites maar lekker boeiend.
Je gaat hier alleen maar ellende door krijgen, gewoon niet naar die site gaan, probleem opgelost
Ik vraag de staat niet om geweld te gebruiken! . Ik vraag de politie (!) en het OM (!) mijn klacht te bekijken en te oordelen of er een strafbaar feit is/wordt gepleegd.....quote:Op zondag 6 april 2014 23:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die in de war is. Aankaarten doe je met woorden, niet door de staat te verzoeken geweld te gebruiken tegen je collega. Het zou natuurlijk net zo onacceptabel zijn om zelf geweld te gebruiken, maar dat is wel een stuk minder laf dan dit.
Stel, je wist niet dat die collega een site heeft.quote:Op zondag 6 april 2014 23:52 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
1 minder van directe collega's . Ga ervan uit dat dit de enige is. anders zullen die anderen hopelijk ook zsm uit de lucht verdwijnen.
Ik denk inderdaad dat je dit beter niet had kunnen doen.quote:Op zondag 6 april 2014 23:48 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Het was een vertrouwelijk gesprek, dit heb ik expliciet benoemd. Niemand heeft hier verder weet van.
Ik heb het besproken met de leidinggevende meer om advies in te winnen en het aan te kaarten. Misschien had ik dit idd niet moeten doen.
Nee geen problemen.quote:Op zondag 6 april 2014 23:55 schreef kree het volgende:
[..]
Stel, je wist niet dat die collega een site heeft.
Heb je problemen met hem buiten die site om?
Ik zou het laten gaan en er niet meer aan denken dan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:57 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nee geen problemen.
Het gaat erom dat ik nu wel weet wat deze collega in zijn vrije tijd, en wie weet werktijd op het internet post.
beetje complicated, maar met leidinggevende besproken omdat op dat moment nog niet aan aangifte dacht. Het was meer van: college doet dit, en dit, en dit. Weet jij dit? zoiets. Maar ik snap je punt. Je hebt gelijk. Leidinggevende heeft hier niets mee te maken, tenzij eea gepost is onder werktijd. Dan kaart ik het nogmaals aan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je dit beter niet had kunnen doen.
Allereerst omdat de leidinggevende hier in principe niet veel mee kan. Immers, als de collega inderdaad een strafbaar feit zou hebben begaan dan is het in eerste instantie aan justitie om hem daarop aan te spreken en niet aan zijn werkgever. Als de collega binnen de wet heeft gehandeld, dan is er voor de leidinggevende überhaupt geen reden om hier iets mee te doen.
Als de leidinggevende het echter naar aanleiding van jouw gesprek toch nodig acht om hierover in gesprek te gaan met jouw collega dan is de sfeer pas echt goed verziekt omdat jij achter zijn rug om over hem hebt geklaagd bij je leidinggevende.
Nee ik ga je niet dmailen en ik vertrouw het OM om deze beslissing te maken, anders zie ik dan wel weer.quote:Op maandag 7 april 2014 00:01 schreef kree het volgende:
Ik zou het laten gaan en er niet meer aan denken dan.
Zoals al gezegd wil justitie er wat mee doen dan moet er ook wel werkelijk iets ernstig zijn.
Denk niet eens dat ze er tijd in zijn hobby site gaan steken.
Nouja jou keus, ze kunnen je er niet voor ontslaan trouwens.quote:Op maandag 7 april 2014 00:02 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nee ik ga je niet dmailen en ik vertrouw het OM om deze beslissing te maken, anders zie ik dan wel weer.
tnx voor je reactie.
10 jaar in dienst gelukkig en vast contract. Maar ik weet dat er verschillende manieren zijn om alsnog van iemand af te komen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja jou keus, ze kunnen je er niet voor onstlaan trouwens.
Maargoed als het de sfeer gaat verzieken dan trek jij aan het kortste eind waarschijnlijk als er contract verlenging ter sprake komt
Heb je het ervoor over is dan de vraag.quote:Op maandag 7 april 2014 00:05 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
10 jaar in dienst gelukkig en vast contract. Maar ik weet dat er verschillende manieren zijn om alsnog van iemand af te komen.
Bespreken met deze collega op werk: maw het naar de werkvloer brengen??quote:Op maandag 7 april 2014 00:03 schreef Stratotanker het volgende:
Het is mij volstrekt onduidelijk wat werkgever hiermee te maken heeft. Zeker omdat je het nog niet eens met je collega hebt besproken. Jij bent degene die verkeerde stappen heeft gemaakt. Als je collega erachter komt zou je zomaar een probleem kunnen hebben.
Moreel iets, ik vind dat deze collega te ver is gegaan en ik zal er mee zitten als ik er niets mee doe.quote:Op maandag 7 april 2014 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
Heb je het ervoor over is dan de vraag.
Het lijkt mij maar een hoop gedoe en ellende en misschien gebeurt er niet eens wat mee
Dan zal ik een andere baan gaan zoeken, of wordt ik dan één van die zoveel allochtonen die in de wwb/bijstand zit?quote:Op maandag 7 april 2014 00:09 schreef kree het volgende:
Nou je hebt je keuze blijkbaar al gemaakt.
Hoop dan maar dat het goed uitpakt voor je.
Bedenk wel, nu zijn er nog geen problemen tussen jou en je collega('s) als uitkomt dat jij aangifte hebt gedaan etc wel.
Tenzij de meerderheid van je collega's het met je eens zal zijn.
Als enige niet-autochtoon... nee dank je.quote:Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet veel handiger om eens een leuk gesprek te beginnen op je werk
Ik weet niet waar je werkt,maar denk je dat alle Nederlanders Wilders fan zijn?quote:Op maandag 7 april 2014 00:12 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als enige niet-autochtoon... nee dank je.
Denk je dat hij aanspreekbaar is buiten het werk? Voor rede vatbaar, of is de 'relatie' zodanig beschadigd dat je denkt dat het niet meer goed gaat komen(als in normaal met die collega samen te kunnen werken).quote:Op zondag 6 april 2014 23:47 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is misschien zo, maar helemaal niets doen zorgt er alleen voor dat deze collega kan doen wat zij/hij wilt. Ik wil het niet bespreken met deze collega omdat het 1. buiten werk gaande is en 2. ik direct voor de nare sfeer op werk zal zorgen. Ik zal daarom als burger tegen een andere burger aangifte doen. Net zoals ik aangifte zal doen als ik bijv.direct bedreigd word oid, en daar lijkt dit heel erg veel op.
Gelukkig kun je daar dan een ander de schuld van geven.quote:Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Dan zal ik een andere baan gaan zoeken, of wordt ik dan één van die zoveel allochtonen die in de wwb/bijstand zit?
hoe zal dat toch komen...
De meeste autochtonen zullen het trouwens gewoon met je eens zijn hoor als het echt zo schokkend en kwetsend is als je doet overkomen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Dan zal ik een andere baan gaan zoeken, of wordt ik dan één van die zoveel allochtonen die in de wwb/bijstand zit?
hoe zal dat toch komen...
huh? Nee absoluut niet, anders had ik er echt niet gewerkt hoor...quote:Op maandag 7 april 2014 00:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je werkt,maar denk je dat alle Nederlanders Wilders fan zijn?
Er zijn toch geen 5000 aangiften tegen dit persoon en deze site?quote:Op maandag 7 april 2014 00:20 schreef P8 het volgende:
Kaart het gewoon aan op de werkvloer. Confronteer hem ermee en zeg dat het je persoonlijk raakt. Kijk gewoon hoe hij reageert. Meteen een aangifte doen heeft niet alleen geen zin (ivm 5000 anderen), het is ook laf. Je ziet hem dagelijks. Wees gewoon een vent en vraag hem op de man af.
En zo worden, ook al is het onbewust, toch alle autochtonen over 1 kam geschoren.quote:Op maandag 7 april 2014 00:12 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als enige niet-autochtoon... nee dank je.
Ik weet het niet, ik zou vorige week gezegd hebben: Ja zeker voor rede vatbaar! Maar nu lijkt het alsof het een heel ander persoon is. Niet iemand met wie ik zolang samenwerk...quote:Op maandag 7 april 2014 00:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk je dat hij aanspreekbaar is buiten het werk? Voor rede vatbaar, of is de 'relatie' zodanig beschadigd dat je denkt dat het niet meer goed gaat komen(als in normaal met die collega samen te kunnen werken).
Ik kan me voorstellen dat voor jou een gesprek niet genoeg kan zijn, het is alles behalve leuk om te weten dat iemand zo denkt, misschien zelfs over jou persoonlijk. Dat voelt toch wel als verraad, je werkt 10 jaar met iemand samen en dit voelt als een mes in de rug.
Je kan en mag aangifte doen, dat is je recht als inwoner van dit land. Maar vrijheid van meningsuiting gaat erg ver, zelfs zeer zware belediging kan weinig aan gedaan worden wettelijk.
Er zijn misschien andere wegen, het kan zijn dat je de site als ongepast kan melden. Het is een longshot en het veranderd de gedachten van die persoon niet, je kan het proberen. Bereid je wel voor op een teleurstelling.
Denk vooral na over hoe nu verder, hoe je normaal verder kan met de andere collega's en hoe je toch samen kan blijven werken met dit persoon.
Je uiten naar dit persoon is toch het beste, maar ook hier geld dat je moet nadenken wat je daarmee opschiet, stel dat hij/zij zegt maar jij bent anders, ik bedoel jou niet, zou dat echt een pleister op de wonde zijn, of eigenlijk nog zuurder?
True, maar omdat het gelieerd is aan Wilders' onzin zal het waarschijnlijk een lage prioriteit hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 00:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn toch geen 5000 aangiften tegen dit persoon en deze site?
Ja misschien, ik moet eerst kijken of dit handig is. ik kijk het aan en misschien doe ik dit idd. twijfel.quote:Op maandag 7 april 2014 00:20 schreef P8 het volgende:
et is ook laf. Je ziet hem dagelijks. Wees gewoon een vent en vraag hem op de man af.
Nee hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 00:25 schreef Maax het volgende:
[..]
En zo worden, ook al is het onbewust, toch alle autochtonen over 1 kam geschoren.
binnen werk bedoel je?quote:Op maandag 7 april 2014 00:25 schreef kree het volgende:
Neem contact met hun op en laat hun contact opnemen met die collega
Hoezo lage prioriteit? hahaquote:Op maandag 7 april 2014 00:26 schreef P8 het volgende:
nzin zal het waarschijnlijk een lage prioriteit hebben.
Als ik het toch aan ga kaarten, dan doe ik dit liever bij de politie/om...quote:Op maandag 7 april 2014 00:29 schreef kree het volgende:
[..]
Nee doelde meer op een algemeen meldpunt
edit dit bv
http://www.meldpunt.nl/site/page.php
Waarom?quote:Op maandag 7 april 2014 00:31 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als ik het toch aan ga kaarten, dan doe ik dit liever bij de politie/om...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Aangifte doen omdat iemand je beledigd op straat.quote:Op maandag 7 april 2014 00:30 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Hoezo lage prioriteit? haha
uhm lafheid?
dus als jij op straat wordt beledigd of wordt bedreigt door iemand die in je straat woont oid en met wie je al 10 jaar in die straat woont, dan ga jij eerst alsnog met die buurman/vrouw praten alvorens aangifte te doen?
Nee wat ik uit je vorige comment lees is dat als je niet de enige niet-autochtoon was geweest had je het wel ten sprake durven brengen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:28 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nee hoor.
als niet-autochtoon discriminatie ter sprake brengen is toch anders als een autochtoon dit zou doen. Ik heb niet zoveel zin om dit uit te leggen, srry.
250 duizend leden heeft deze pagina. De opmerkingen die geplaatst worden zijn misschien erger dan de posts zelf. Een minderheid is het idd, maar geen kleine minderheid. Het is een grote meerderheid die door leugens en tactiek gemobiliseerd wordt, door strategie van politici (wilders) en zijn 'one-liners'.quote:Op maandag 7 april 2014 00:31 schreef erodome het volgende:
Probeer in ieder geval je hoofd niet op hol te laten brengen, ja er zijn pvv-ers/xenofoben, maar dat is echt een minderheid.
Zij is niet de baas hier, zij heeft geen recht om te zeggen of je welkom bent of niet, dit is gewoon jouw land.
Ja. Dat zal ook een vraag zijn van de politie: "Wat heeft u zelf al ondernomen?".quote:Op maandag 7 april 2014 00:30 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Hoezo lage prioriteit? haha
uhm lafheid?
dus als jij op straat wordt beledigd of wordt bedreigt door iemand die in je straat woont oid en met wie je al 10 jaar in die straat woont, dan ga jij eerst alsnog met die buurman/vrouw praten alvorens aangifte te doen?
quote:Op maandag 7 april 2014 00:32 schreef kree het volgende:
[..]
Waarom?Ik zal het morgen als ik wat helderder ben nalezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
haha, dan doen best veel allochtonen ook volgens mij.quote:Op maandag 7 april 2014 00:32 schreef Syntos het volgende:
Aangifte doen omdat iemand je beledigd op straat.![]()
Dan sla je diegene gewoon op zijn neus.
quote:Op maandag 7 april 2014 00:35 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik zal het morgen als ik wat helderder ben nalezen
Nee hoor dat vragen ze niet...quote:Op maandag 7 april 2014 00:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Ja. Dat zal ook een vraag zijn van de politie: "Wat heeft u zelf al ondernomen?".
Maar je voelt je beledigd, soit, maar draai die belediging om en vraag hem of hij datgene (wat jou dus raakt) ook van jou vindt. Stel vervolgens dat je het op prijs zou stellen als hij genuanceerder is op zijn pagina en dat je erover nadenkt om anders aangifte te doen om de volgende redenen: *insert je juridisch onderbouwde motivatie.
Nee het ging over discriminatie als onderwerp. Ik zal dit zelf nooit ter sprake brengen als enige niet-autochtoon.quote:Op maandag 7 april 2014 00:32 schreef Maax het volgende:
[..]
Nee wat ik uit je vorige comment lees is dat als je niet de enige niet-autochtoon was geweest had je het wel ten sprake durven brengen.
Ik heb het niet over racisme of discriminatie, ik heb het over beledigen en haat zaaien. Is dat nog wel 'in'?quote:Op maandag 7 april 2014 00:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Vooral de slachtoffer Marokkaan uithangen. Racisme en discriminatie is net zo uit als de mens. Gewoon mee leren omgaan.
Wat is de relevantie van hun mening?quote:Op zondag 6 april 2014 23:54 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik vraag de staat niet om geweld te gebruiken! . Ik vraag de politie (!) en het OM (!) mijn klacht te bekijken en te oordelen of er een strafbaar feit is/wordt gepleegd.....
"Of is het dan wel goed?" dit snap k niet zo...quote:Op maandag 7 april 2014 00:50 schreef Kanjer het volgende:
De werkverhouding is toch nu al weg?
Ik bedoel, oke je doet aangifte en stel ze doen er wat mee.
Site gaat op zwart, doel bereikt.
Dan nog heeft je collega dezelfde denkbeelden die jou niet zinnen.
Of is het dan wel goed?
Nee dat wil ik helemaal niet! veroordeling of niet, aangifte doe ik omdat ik het gevoel heb dat het het juiste is. Lees maar terug...quote:Op maandag 7 april 2014 00:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van hun mening?
Ik walg van dit schijnheilige gedoe. Als je aangifte doet, wil je daar iets mee bereiken, je wilt vervolging door het OM, en je wilt en veroordeling, dus geweld. Dus wees een vent, en geef je collega een klap, in plaats van andere mensen te smeken om je vuile werk op te knappen.
Dat is geen reden op zich, waarom denk je dat het "het juiste" is, wat wil je ermee bereiken?quote:Op maandag 7 april 2014 00:56 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nee dat wil ik helemaal niet! veroordeling of niet, aangifte doe ik omdat ik het gevoel heb dat het het juiste is. Lees maar terug...
haha, een klap geven? Wat zullen de koppen dan zijn in de kranten? "Marokkaan slaat vrouw?" "Marokkaan slaat onschuldige vrouw" "Marokkaan ...." gooi jezelf ajb weg ok?
Moet k er iets mee willen bereiken?? Misschien is dat jou denkwijze, maar vul ajb niets voor mij in wil je... omg.quote:Op maandag 7 april 2014 00:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is geen reden op zich, waarom denk je dat het "het juiste" is, wat wil je ermee bereiken?
heb je liever dat ik helemaal niet geintegreerd zou zijn? het is nooit goed eh?quote:Op maandag 7 april 2014 00:57 schreef heiden6 het volgende:
Gadverdamme wat ben jij een schijnheilige achterbakse slapjanus TS!
Heel erg Nederlands trouwens, je bent iets te goed geïntegreed denk ik.
als ik een typische "kut"Marokkaan zou zijn, dan zou ik dat idd gedaan hebben, wat je hier beschrijft. Maar ik hou het beschaafd en ik wil je vragen om je onzin ergens anders te posten!quote:Op maandag 7 april 2014 00:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus wees een vent, en geef je collega een klap, in plaats van andere mensen te smeken om je vuile werk op te knappen.
Alle menselijke acties hebben een doel. Jij wilt iets met je aangifte bereiken. Ik vermoed dat je doel is "gehoor geven aan je moreel besef", ergo, je wilt laten merken dat je het hier niet mee eens bent.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Moet k er iets mee willen bereiken?? Misschien is dat jou denkwijze, maar vul ajb niets voor mij in wil je... omg.
Die denkbeelden heeft ze al, of het strafbaar is moeten we afwachten.quote:Op maandag 7 april 2014 00:54 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
"Of is het dan wel goed?" dit snap k niet zo...
Ik doe aangifte omdat het juist is, ik verwacht niet dan NL opeens een voorbeeld-land gaat worden als het gaat om sociale cohesie.
Die denkbeelden mag ze hebben, maar niet in vorm van iets wat strafbaar is.
Ik heb als Nederlander in Belgie gewoond. Belgen hebben het niet op Nederlanders. Dat is ook racisme. Hoe dan ook, ik herken weinig van jouw gevoelens om eerlijk te zijn. Ik werd ook wel eens beledigd, maar vervolgens stap je er overheen omdat je weet dat het niets persoonlijks is. En ik denk dat dat belangrijk is in deze, besef je heel goed dat het niks persoonlijks is. En alleen daarom al gaat aangifte doen tegen je collega nogal ver. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je er uberhaupt met haar over gepraat?quote:Op maandag 7 april 2014 00:25 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik zou vorige week gezegd hebben: Ja zeker voor rede vatbaar! Maar nu lijkt het alsof het een heel ander persoon is. Niet iemand met wie ik zolang samenwerk...
Ik heb het niet besproken omdat ik het niet naar de werkvloer wil brengen en ik buiten werk eigenlijk helemaal geen contact met deze vrouw heb. Waarom zou ik nu wel contact gaan zoeken? Maakt het de dingen die gepost zijn minder erg ?
Ik doe overigens geen aangifte omdat ik echt wil dat deze collega vervolgd wordt oid, het is meer dat het het 'juiste' is en dat het verder aan OM is om wel of niet vervolgstappen te ondernemen.
Ik ben blij dat je kan zeggen wat je wilt en dat dit wettelijk beschermt is, maar ik merk dat ik door het zien van deze website heel andere naar mensen ben gaan kijken. Ik voel me anders, geen nederlander meer en ik voel me hier voor het eerst in 32 jaar niet meer thuis. Als iemand met wie je 10jaar werkt deze gevoelens heeft, hoe zit het dan met de mensen die ik minder lang ken? de Buren die ik nog amar 3 jaar ken. Het brengt je aan het denken. Weet ik veel hoeveel PVV stemmers, en hun goed recht, maar hoeveel van deze mensen ken ik en zij mij? Lachen in the face, maar behind my back zien ze me liever gaan... Gaan naar een land waar ik nog nooit geweest ben... Ik doe aangifte omdat ik moet. Ik zie geen andere mogelijkheid, het is het juiste. De gevolgen kan ik nu niet overzien, maar ik accepteer deze volledig.
Nogmaals: vul ajb niets voor mij in, voor iemand die je helemaal niet kent! Wraak... dat is miss jouw visie.quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef P8 het volgende:
lle menselijke acties hebben een doel. Jij wilt iets met je aangifte bereiken. Ik vermoed dat je doel is "gehoor geven aan je moreel besef", ergo, je wilt laten merken dat je het hier niet mee eens bent.
Niet onaardig bedoeld, maar beschaafd zou zijn als je haar in de pauze aansprak, even apart en zeggen wat je op je hart hebt.quote:Op maandag 7 april 2014 01:01 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
als ik een typische "kut"Marokkaan zou zijn, dan zou ik dat idd gedaan hebben, wat je hier beschrijft. Maar ik hou het beschaafd en ik wil je vragen om je onzin ergens anders te posten!
Dat is toch precies wat ik zegquote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: vul ajb niets voor mij in, voor iemand die je helemaal niet kent! Wraak... dat is miss jouw visie.
Het enige wat ik wil bereiken is het sochtends wakker worden met een goed gevoel.
Ze zal er zeker achterkomen, je kunt namelijk niet anoniem aangifte doen (in mijn geval).quote:Op maandag 7 april 2014 01:04 schreef Kanjer het volgende:
denkbeelden heeft ze al, of het strafbaar is moeten we afwachten.
Ik bedoelde te zeggen, kun je na aangifte ineens wel met deze collega samenwerken?
Haar gedachten zullen niet veranderen en jij stoort je eraan.
Je weet het nu, je kunt het niet ontweten ofzo.
En wat als ze erachter komt dat jij de aangifte hebt gedaan?
Ikzelf zou het zo niet doen, maar goed, ik ben jou niet.
Ik zal het naar de werkvloer brengen NADAT ik aangifte heb gedaan, de afbeelden spreken namelijk voor zich, geen uitleg nodig.quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niet onaardig bedoeld, maar beschaafd zou zijn als je haar in de pauze aansprak, even apart en zeggen wat je op je hart hebt.
Dan geef je een faire kans op een reactie.
Waarom ga je de confrontatie uit de weg?quote:Op maandag 7 april 2014 01:09 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik zal het naar de werkvloer brengen NADAT ik aangifte heb gedaan, de afbeelden spreken namelijk voor zich, geen uitleg nodig.
faire kans? haha.... genoeg reacties gelezen.
Waarom? ze heeft al een oordeel, we werken al 10 jaar samen...zonder problemen...quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef Syntos het volgende:
Of je laat gewoon aan je collega zien dat er ook allochtonen zijn die zich wel kunnen gedragen.
Bereik je nog eens meer mee ook.
Oh, je doet gewoon zomaar iets willekeurigs? Je geeft zelf aan dat je het graag wilt doen, maar je hebt er geen reden voor?quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Moet k er iets mee willen bereiken?? Misschien is dat jou denkwijze, maar vul ajb niets voor mij in wil je... omg.
Dat was ook echt een hele serieuze opmerking.quote:Op maandag 7 april 2014 01:00 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
heb je liever dat ik helemaal niet geintegreerd zou zijn? het is nooit goed eh?
Ik vind het allesbehalve beschaafd om mensen proberen de mond te snoeren via staatsgeweld, en dat is waar jij op uit bent. Je kunt het wel netjes verwoorden, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik post mijn mening hier en als je daar niet mee om kunt gaan dan vraag je maar om advies aan je dagboek.quote:Op maandag 7 april 2014 01:01 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
als ik een typische "kut"Marokkaan zou zijn, dan zou ik dat idd gedaan hebben, wat je hier beschrijft. Maar ik hou het beschaafd en ik wil je vragen om je onzin ergens anders te posten!
Als Nederlander in belgie gewoond te hebben, is heel anders dan als moslim in europa wonen...quote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb als Nederlander in Belgie gewoond. Belgen hebben het niet op Nederlanders. Dat is ook racisme. Hoe dan ook, ik herken weinig van jouw gevoelens om eerlijk te zijn. Ik werd ook wel eens beledigd, maar vervolgens stap je er overheen omdat je weet dat het niets persoonlijks is. En ik denk dat dat belangrijk is in deze, besef je heel goed dat het niks persoonlijks is. En alleen daarom al gaat aangifte doen tegen je collega nogal ver. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je er uberhaupt met haar over gepraat?
Dat is niet wat aangifte doen inhoudt!quote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: vul ajb niets voor mij in, voor iemand die je helemaal niet kent! Wraak... dat is miss jouw visie.
Het enige wat ik wil bereiken is het sochtends wakker worden met een goed gevoel. In NL doe je aangifte als je het gevoel hebt onjuist behandeld te zijn. Dat doe ik nu, maar het is niet goed? Vrijheid van meningsuiting geld alleen voor de mensen die blond zijn oid? Het is mij recht klaar. Ga lekker ergens anders spelen oid.
Ik stel dat een aangifte dient om wraak te nemen, in een ruime zin van het woord. En ik stel dat al het menselijke gedrag een bewust of onbewust doel dient.quote:Op maandag 7 april 2014 01:09 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
nee, je hebt het over wraak en iets willen bereiken...
Ik ga confrontatie niet uit de weg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom ga je de confrontatie uit de weg?
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als Nederlander in belgie gewoond te hebben, is heel anders dan als moslim in europa wonen...
Ik snoer niemand de mond! Maar alles kan gevolgen hebben. het vrije meningsrecht is echt niet absoluut.... zelfs niet hier in NL.quote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oh, je doet gewoon zomaar iets willekeurigs? Je geeft zelf aan dat je het graag wilt doen, maar je hebt er geen reden voor?
[..]
Dat was ook echt een hele serieuze opmerking.
[..]
Ik vind het allesbehalve beschaafd om mensen proberen de mond te snoeren via staatsgeweld, en dat is waar jij op uit bent. Je kunt het wel netjes verwoorden, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik post mijn mening hier en als je daar niet mee om kunt gaan dan vraag je maar om advies aan je dagboek.
voor mij wel!! sue me!quote:Op maandag 7 april 2014 01:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is niet wat aangifte doen inhoudt!
Je geeft toch zelf aan dat je nu anders tegen haar aankijkt en de samenwerking anders is nu je dit weet?quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ze zal er zeker achterkomen, je kunt namelijk niet anoniem aangifte doen (in mijn geval).
Als we niet samen kunnen werken, zal ik dit aankaarten. Ik snap je punt niet.
Omdat we samenwerken moet ik maar doen alsof er niets gebeurd is? dat het gevolgen kan hebben is mij bekend...
Dat is het wel, en als je niemand de mond wil snoeren doe je geen aangifte, simpel zat.quote:Op maandag 7 april 2014 01:14 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik snoer niemand de mond! Maar alles kan gevolgen hebben. het vrije meningsrecht is echt niet absoluut.... zelfs niet hier in NL.
Door niet met dat wijf te praten alvorens je aangifte doet, of sterker nog, alvorens je met je baas in gesprek ging, ga je de confrontatie wel degelijk uit de weg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:12 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik ga confrontatie niet uit de weg.
Je hebt recht op je eigen mening, maar niet op je eigen feiten. Ik klaag je niet aan, ik informeer je over de realiteit.quote:
Ik heb idd peace of mind omdat ik het probleem neerleg bij instanties die hier voor in het leven zijn geroepen! En waar ik alle vertrouwen heb, Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!quote:Op maandag 7 april 2014 01:12 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik stel dat een aangifte dient om wraak te nemen, in een ruime zin van het woord. En ik stel dat al het menselijke gedrag een bewust of onbewust doel dient.
Jij wilt enkel peace of mind. Dat is geen uitgangspunt voor een aangifte.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Door niet met dat wijf te praten alvorens je aangifte doet, of sterker nog, alvorens je met je baas in gesprek ging, ga je de confrontatie wel degelijk uit de weg.
Waarom presenteer jij dan al tig reacties lang je merkwaardige meningen als feiten?quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt recht op je eigen mening, maar niet op je eigen feiten.
Tis geen verplichting he? Niemand bind je vast.quote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als Nederlander in belgie gewoond te hebben, is heel anders dan als moslim in europa wonen...
Nou ja, als het je niet om vervolging gaat, dan kan een gesprekje met deze dame geen kwaad natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik heb idd peace of mind omdat ik het probleem neerleg bij instanties die hier voor in het leven zijn geroepen! En waar ik alle vertrouwen heb, Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!
Je kunt ook inhoudelijk reageren.quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom presenteer jij dan al tig reacties lang je merkwaardige meningen als feiten?
verdiep je maar in de verschillen tussen een belg en een NL, of beter gezegd berichtgeving over deze verschillen. En doe het dan nogmaals met de verschillen tussen een moslim en een niet moslim in europa/ Lees daarna" the clash of civilizations "quote:
Ik geloof dat TS in Nederland geboren is, maar misschien heb ik dat verkeerd.quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tis geen verplichting he? Niemand bind je vast.
Dat kan, maar gezien je eerdere reacties verwacht ik niet dat de boodschap dan tot je doordringt.quote:
1. niet prive, het betreft een openbare site en ze is actief voor de PVV. actief-actief: interviews etcquote:Op maandag 7 april 2014 01:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je geeft toch zelf aan dat je nu anders tegen haar aankijkt en de samenwerking anders is nu je dit weet?
En er is niets gebeurd, behalve dat jij prive iets over/van haar op internet gevonden hebt.
Dus vandaar mijn vraag,
Je doet aangifte, de site gaat op zwart, je wint.
Dan heeft zij nog steeds dezelfde denkbeelden, die kun je met 100 aangiftes niet weghalen.
Maar dan zou je je beter voelen en geen problemen meer met haar hebben?
quote:Op maandag 7 april 2014 01:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat kan, maar gezien je eerdere reacties verwacht ik niet dat de boodschap dan tot je doordringt.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel, en als je niemand de mond wil snoeren doe je geen aangifte, simpel zat.
Als je aangifte gaat doen verwacht je een gevolg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik heb idd peace of mind omdat ik het probleem neerleg bij instanties die hier voor in het leven zijn geroepen! En waar ik alle vertrouwen heb, Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!
1. Het zijn haar privéactiviteiten die niets met jullie werk te maken hebben, en het is een privéaangelegenheid;quote:Op maandag 7 april 2014 01:19 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
1. niet prive, het betreft een openbare site en ze is actief voor de PVV. actief-actief: interviews etc
2. ze heeft recht op die denkbeelden, ik snap je punt niet. ik wil alleen niet dat ze me beledigd.
Precies!quote:Op maandag 7 april 2014 01:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je aangifte gaat doen verwacht je een gevolg.
Anders kan je het net zo goed op papier zetten en het papiertje in de open haard gooien.
nee. Ik heb de keuze gemaakt mijn leidinggevende te informeren alvorens ook maar iets anders te doen. Wie zegt dat ik het niet eerst met haar zal bespreken alvorens aangifte te gaan doen? Alles is nog mogelijk. Ik ben nu informatie aan het inwinnen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Door niet met dat wijf te praten alvorens je aangifte doet, of sterker nog, alvorens je met je baas in gesprek ging, ga je de confrontatie wel degelijk uit de weg.
Nogmaals, daarvoor dient een aangifte! Als je hem niet wil vervolgen, waarom verdoe je dan je tijd van de agenten? Maak dan gewoon een anonieme melding bij het MDI.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef fokker1982 het volgende:
Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!
quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom presenteer jij dan al tig reacties lang je merkwaardige meningen als feiten?
wel, ik ben hier geboren en woon hier al 32 jaar. Dit is mijn land, waar zou ik heen moeten?quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tis geen verplichting he? Niemand bind je vast.
OK, zal ik het dan maar anders zeggen: ik woonde in Brussel waar meer Marokkanen wonen dan Belgen. Dus de clash of civilizations heb ik niet gelezen maar ik heb wel aan den lijve ondervonden hoe het is om niet-welkome allochtoon te zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 01:17 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
verdiep je maar in de verschillen tussen een belg en een NL, of beter gezegd berichtgeving over deze verschillen. En doe het dan nogmaals met de verschillen tussen een moslim en een niet moslim in europa/ Lees daarna" the clash of civilizations "
Dat kan en dat denk ik ook.quote:Op maandag 7 april 2014 01:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik geloof dat TS in Nederland geboren is, maar misschien heb ik dat verkeerd.
Het geeft je een goed gevoel dat een ander het gaat oplossen? Zodat je haar kan uitlachen ofzo?quote:Op maandag 7 april 2014 01:21 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
nee. Ik heb de keuze gemaakt mijn leidinggevende te informeren alvorens ook maar iets anders te doen. Wie zegt dat ik het niet eerst met haar zal bespreken alvorens aangifte te gaan doen? Alles is nog mogelijk. Ik ben nu informatie aan het inwinnen.
Zijn collega kan natuurlijk ook opkrassen als het haar niet bevalt. Hij is net zo Nederlands als zij, zelfs al is hij opgegroeid met een andere culturele inslag.quote:Op maandag 7 april 2014 01:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat kan en dat denk ik ook.
Maar het staat er nogal klagerig.
Ik ben Nederlander en solliciteer me suf o.a. In Belgie en dan ben ik weg hier.
En die vrijheid heeft ts ook, als je klaagt bevalt het je niet, zoek je je geluk elders.
Maar ga niet lopen miepen dat je het zo moeilijk hebt.
Dat is precies wat TS van plan is.quote:Op maandag 7 april 2014 01:25 schreef sig000 het volgende:
Naai die collega achter zijn rug om gewoon een oor aan, dat is de manier tegenwoordig.
1. we hebben een contract waar in staat dat expliciete toestemming nodig is van werkgever voor welke nevenactiviteiten dan ook! met een clausule over politiek en de samenleving.haha, mijn werkgever wist van niets...quote:Op maandag 7 april 2014 01:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
1. Het zijn haar privéactiviteiten die niets met jullie werk te maken hebben, en het is een privéaangelegenheid;
2. Of iets beledigend is hangt af van jouw perceptie, en als jij dat zo ervaart heb je pech.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:25 schreef Adames het volgende:
niet het hele topic gelezen, maar heb je er direct last van in de werksfeer?
quote:Ik weet het niet, ik zou vorige week gezegd hebben: Ja zeker voor rede vatbaar! Maar nu lijkt het alsof het een heel ander persoon is. Niet iemand met wie ik zolang samenwerk...
Ik heb het niet besproken omdat ik het niet naar de werkvloer wil brengen en ik buiten werk eigenlijk helemaal geen contact met deze vrouw heb. Waarom zou ik nu wel contact gaan zoeken? Maakt het de dingen die gepost zijn minder erg ?
Tuurlijk, die vrijheid hebben we toch allemaal?quote:Op maandag 7 april 2014 01:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zijn collega kan natuurlijk ook opkrassen als het haar niet bevalt. Hij is net zo Nederlands als zij, zelfs al is hij opgegroeid met een andere culturele inslag.
*moe*quote:Op maandag 7 april 2014 01:22 schreef P8 het volgende:
[..]
Nogmaals, daarvoor dient een aangifte! Als je hem niet wil vervolgen, waarom verdoe je dan je tijd van de agenten? Maak dan gewoon een anonieme melding bij het MDI.
Het is misschien niet wat je wilt horen TS, maar volgens mij snap je gewoon niet waarvoor een aangifte dient.
als nederlander heb ik nooit te maken met discrimatie hier, dus altijd moeilijk beoordelen, maar als er geen directe negatieve sfeer is ten opzichte van TS zou ik het vooral laten. je hebt dan alleen veel te verliezen.quote:
Dat is een kwestie tussen haar en het bedrijf. Het heeft sowieso niets te maken met wel of geen aangifte doen, waar dit topic volgens mij over gaat.quote:Op maandag 7 april 2014 01:27 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
1. we hebben een contract waar in staat dat expliciete toestemming nodig is van werkgever voor welke nevenactiviteiten dan ook! met een clausule over politiek en de samenleving.haha, mijn werkgever wist van niets...
Of het OM het met jou eens is doet niet ter zake, jij hebt het recht om je mening te uiten en dat recht heeft je collega ook.quote:2. idd mijn perceptie, het is aan het om om te oordelen of het daadwerkelijk belediging is. We snappen elkaar eindelijk. kun je nu ajb ajb oprotten hier?
Zo goud is die niet meer.quote:Op maandag 7 april 2014 01:30 schreef Kanjer het volgende:
Waarom komen nu ineens de woorden 'gouden handdruk' bij me op...
Gaat nergens over, als ze er niet mee verder gaan, vind je het ineens een geweldige website??quote:Op maandag 7 april 2014 01:28 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
*moe*
Ik leg het neer bij politie/om.
Vinden zij dat vervolging kan/noodzakelijk is, dan zal ik dit ook vinden. Denken zij: nee niets aan de hand. Dan zal ik iig blij zijn dit gewoon aangekaart te hebben. Snappen we elkaar niet??
Wat het probleem is? Dat het onacceptabel is om (op eigen houtje of via de staat) geweld te gebruiken om iemand de mond te snoeren.quote:Op maandag 7 april 2014 01:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Dat is algemeen geaccepteerd inmiddels.
op de werkvloer idd nooit iets laten merken, maar ik kaart het ook niet aan op werk... ik doe aangifte als burger... tegen een andere burger.quote:Op maandag 7 april 2014 01:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK, zal ik het dan maar anders zeggen: ik woonde in Brussel waar meer Marokkanen wonen dan Belgen. Dus de clash of civilizations heb ik niet gelezen maar ik heb wel aan den lijve ondervonden hoe het is om niet-welkome allochtoon te zijn.
Je gevoelens zijn misplaatst. Je wil aangifte doen tegen haar persoonlijk. Terwijl zij haar denkbeelden heel respectvol op de werkvloer nooit heeft laten blijken, mogelijk omdat jij voor haar de uitzondering op de regel bent, of misschien vind ze je wel een kutmarokkaan maar heeft ze geen zin in problemen op het werk. Hoe dan ook: jij wist van niets tot je achter die website kwam. Dus aangifte zal op je werk alleen maar tegen je werken, als het komt tot een gedwongen keus tussen jou en haar, dan verlies jij want jij maakt het persoonlijk en verziekt te werksfeer, terwijl zij recht heeft op haar vrije mening op die kutsite van d'r.
Melding doen van die website, daar kan ik heel goed inkomen. Maar haar naam daar expliciet in vermelden is niet eerlijk.
Ik klaag niet omdat ik het moeilijk heb,.... het is mijn recht aangifte te doen, of dit wel of not-done is. Of dit wel of geen gevolgen heeft. Het is mijn recht, net zoals zij het recht heeft te zeggen wat ze wilt toch? Ik ga niet emigreren omdat ik mij hier beledigd voel...! ik blijf hier, mijn kinderen en kleinkinderen ook! Ga jij maar naar Belgiequote:Op maandag 7 april 2014 01:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat kan en dat denk ik ook.
Maar het staat er nogal klagerig.
Ik ben Nederlander en solliciteer me suf o.a. In Belgie en dan ben ik weg hier.
En die vrijheid heeft ts ook, als je klaagt bevalt het je niet, zoek je je geluk elders.
Maar ga niet lopen miepen dat je het zo moeilijk hebt.
Het staat iedereen vrij om aangifte te doen van een strafbaar feit of iets wat er op lijkt.quote:Op maandag 7 april 2014 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat het probleem is? Dat het onacceptabel is om (op eigen houtje of via de staat) geweld te gebruiken om iemand de mond te snoeren.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat het probleem is? Dat het onacceptabel is om (op eigen houtje of via de staat) geweld te gebruiken om iemand de mond te snoeren.
uitlachen? ....quote:Op maandag 7 april 2014 01:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het geeft je een goed gevoel dat een ander het gaat oplossen? Zodat je haar kan uitlachen ofzo?
Dat zal het zijn. Ik wens je in elk geval succes met wat je ook besluit te gaan doen en je kunt op mijn “terechte klacht” rekenen als je een topic in KLB opent over PVV-collega’s. Weltrustenquote:
Ben je Marokkaan?quote:Op maandag 7 april 2014 01:35 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
uitlachen? ....
moreel gevoel. Het is juist om aangifte te doen van een strafbaar iets. vervolgens aan OM om te beoordelen of dit daadwerkelijk strafbaar is. Niet aan jou of mij, aan burgers....
Nu wel.quote:Op maandag 7 april 2014 01:36 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
ja want ik bedonder haar ook echt.... Ik verzin dingen
Mijn ouders zijn 35 jaar geleden hier naar toe verhuist, eigen land verlaten om ons hier een toekomst te geven. Ik ga niet verhuizen omdat een debiel mij aanleiding hier voor geeft. Ik blijf en nogmaals: mijn kinderen en kleinkinderen ook!quote:Op maandag 7 april 2014 01:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tuurlijk, die vrijheid hebben we toch allemaal?
Dus ts ook.
Ik denk dat we hier de insteek gevonden hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 01:34 schreef heiden6 het volgende:
Als je hierover door blijft zeuren bij het bedrijf waar je werkt, is er een redelijke kans dat men denkt: zo'n achterbakse huillie zijn we liever kwijt dan rijk.
ja dat denken ze maar...? moet ik omdat er kans bestaat dat ik 'weggewerkt' kan worden mn mond maar houden? Dat lijkt me meer iets voor jou.quote:Op maandag 7 april 2014 01:34 schreef heiden6 het volgende:
Als je hierover door blijft zeuren bij het bedrijf waar je werkt, is er een redelijke kans dat men denkt: zo'n achterbakse huillie zijn we liever kwijt dan rijk.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 7 april 2014 01:36 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
ja want ik bedonder haar ook echt.... Ik verzin dingen
Niemand geeft jou aanleiding om te verhuizen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:38 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn 35 jaar geleden hier naar toe verhuist, eigen land verlaten om ons hier een toekomst te geven. Ik ga niet verhuizen omdat een debiel mij aanleiding hier voor geeft. Ik blijf en nogmaals: mijn kinderen en kleinkinderen ook!
nee. ik heb het niet over politieke opvattingen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:34 schreef hpeopjes het volgende:
Dus TS, je bent het niet eens met de politieke opvattingen van een collega, en wil die collega nu gaan aangeven bij de Gedankenpolizei.
Lijkt me niet echt relevant!quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 01:36 schreef P8 het volgende:
als je een topic in KLB opent over PVV-collega’s.
Recht door zee gaan heeft zijn prijs.quote:Op maandag 7 april 2014 01:39 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
ja dat denken ze maar...? moet ik omdat er kans bestaat dat ik 'weggewerkt' kan worden mn mond maar houden? Dat lijkt me meer iets voor jou.
Je vraagt hier zelf om advies, en je geeft zelf aan dat je je baan niet wilt riskeren.quote:Op maandag 7 april 2014 01:39 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
ja dat denken ze maar...? moet ik omdat er kans bestaat dat ik 'weggewerkt' kan worden mn mond maar houden? Dat lijkt me meer iets voor jou.
En omdat ze het moeilijk hebben, moeten ze maar weg?quote:Op maandag 7 april 2014 01:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niemand geeft jou aanleiding om te verhuizen.
Jij begon te klagen hoe moeilijk moslims het wel niet hebben in europa.
Weet je nog wel waar je het over hebt?quote:Op maandag 7 april 2014 01:41 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de printscreentjes in dit geval zullen bewijzen dat ik dingen niet verzin.
Mij wel. Ik probeer me te verplaatsen in de TS, waarom hij zich überhaupt zo beledigd voelt door pro-Wilders websites dat hij aangifte wil doen.quote:
https://www.politie.nl/aangiftequote:U wilt dat de dader wordt gepakt
Ik keer em om, wanneer is "staatsgeweld" volgens jou wel toegestaan? ik bedoel hiermee aangifte doen, jij noemt het geweld...quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je vraagt hier zelf om advies, en je geeft zelf aan dat je je baan niet wilt riskeren.
Overigens, je mond houden is wat jij aan het doen bent, omdat je bang bent voor confrontatie, dat is zeker niet wat ik zou doen. Als ik jouw collega was zou ik voor je opkomen en me uitspreken tegen je achterlijke collega. Maar ik steun je niet in het gebruiken van staatsgeweld, dat kan gewoon echt niet.
NIiet. (Het IS geweld.)quote:Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik keer em om, wanneer is "staatsgeweld" volgens jou wel toegestaan? ik bedoel hiermee aangifte doen, jij noemt het geweld...![]()
Dat kan toch gewoon? Of je er iets mee gaat bereiken is de vraag.quote:Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mij wel. Ik probeer me te verplaatsen in de TS, waarom hij zich überhaupt zo beledigd voelt door pro-Wilders websites dat hij aangifte wil doen.
"gepakt", want tegen iedereen tegen wie je aangifte doet wordt letterlijk gepakt of opgepakt.... lolquote:Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef heiden6 het volgende:
Dus blijf niet ontkennen dat je wilt dat je collega met geweld de mond gesnoerd wordt! Schijnheilig geneuzel wat niet gebaseerd is op de realiteit.
Ik vind het niet meer leuk hier, dan ga ik ergens anders kijken.quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
En omdat ze het moeilijk hebben, moeten ze maar weg?
Gelukkig niet, maar aangifte doen houdt in dat jij daar om vraagt.quote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
"gepakt", want tegen iedereen tegen wie je aangifte doet wordt letterlijk gepakt of opgepakt.... lol
dan raad ik je aan te emigreren, naar saudi arabie oid. daar kun je volgens mij geen aangifte doen. Laat je ons hier weten hoe dat gaat?quote:
Ja, je kunt je overal wel beledigd door voelen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon? Of je er iets mee gaat bereiken is de vraag.
Ja, en dat recht hebben ze, maar wij blijvenquote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer leuk hier, dan ga ik ergens anders kijken.
Niets gek aan toch, doen meer mensen.
aan het OM om te oordelen of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit. niet?quote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, je kunt je overal wel beledigd door voelen.
Dat is een land waar mensen met geweld de mond wordt gesnoerd, dus jij zou je er wel thuis voelen. Ik niet. Overigens voegt deze post van jou niets inhoudelijks toe, dus je verneukt je eigen topic.quote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
dan raad ik je aan te emigreren, naar saudi arabie oid. daar kun je volgens mij geen aangifte doen. Laat je ons hier weten hoe dat gaat?
En dan?quote:Op maandag 7 april 2014 01:47 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
aan het OM om te oordelen of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit. niet?
Ah!! geweld in Saudi arabie is hetzelfde als aangifte doen in democratisch NL? Ik weet nu zeker dat je niet spoort. doegquote:Op maandag 7 april 2014 01:47 schreef heiden6 het volgende:
at is een land waar mensen met geweld de mond wordt gesnoerd, dus jij zou je er wel thuis voelen.
Wanneer er dan een politiewerknemer de moeite neemt om die aangifte in te voeren komt ie vervolgens ergens onder in de la.quote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, je kunt je overal wel beledigd door voelen.
Ja en? Neemt niet weg dat ze verplicht zijn die aangifte op te nemen. dan ben ik al blij.quote:Op maandag 7 april 2014 01:49 schreef sig000 het volgende:
oeren komt ie vervolgens ergens onder in de la.
Iemand met geweld de mond snoeren is hetzelfde, ongeacht waar je je bevindt.quote:Op maandag 7 april 2014 01:48 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ah!! geweld in Saudi arabie is hetzelfde als aangifte doen in democratisch NL? Ik weet nu zeker dat je niet spoort. doeg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga je gang.quote:Op maandag 7 april 2014 01:49 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ja en? Neemt niet weg dat ze verplicht zijn die aangifte op te nemen. dan ben ik al blij.
Als jij aangifte wil gaan doen, is dat jou goed recht.quote:Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik keer em om, wanneer is "staatsgeweld" volgens jou wel toegestaan? ik bedoel hiermee aangifte doen, jij noemt het geweld...![]()
Tuurlijk. Moet je lekker doen joh, als je denkt dat het nut heeft.quote:Op maandag 7 april 2014 01:47 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
aan het OM om te oordelen of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit. niet?
Nee hoor, tenzij zij het nodig vind om dit met andere collegas te spreken.quote:Op maandag 7 april 2014 01:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als jij aangifte wil gaan doen, is dat jou goed recht.
Net als ik, en anderen hier, het recht hebben om dit achterbaks te vinden.
Je laat een ander de ijzers uit het vuur halen.
Beetje last van de, inmiddels, beroemde lange tenen.
Waar die collega jou 10 jaar respect heeft getoond door privezaken niet in het werk te betrekken, ga jij de bom laten barsten wat voor een enorme onrust op de werkvloer gaat zorgen.
Nogmaals: 100e keer lijkt het: voor mij heeft het nu.quote:Op maandag 7 april 2014 01:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Tuurlijk. Moet je lekker doen joh, als je denkt dat het nut heeft.
Je wordt wat verveeld aangekeken dan met blik van, "alweer tijdverspilling maar goed ik krijg mijn salaris wel"quote:
Nou, dan is het toch duidelijk wat je moet doen?quote:Op maandag 7 april 2014 01:54 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: 100e keer lijkt het: voor mij heeft het nu.
zolang ik maar een getekende kopie van het proces verbaal krijg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je wordt wat verveeld aangekeken dan met blik van, "alweer tijdverspilling maar goed ik krijg mijn salaris wel"
zekerquote:Op maandag 7 april 2014 01:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou, dan is het toch duidelijk wat je moet doen?
En weer de verantwoordelijkheid wegschuiven...quote:Op maandag 7 april 2014 01:53 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, tenzij zij het nodig vind om dit met andere collegas te spreken.
Ik heb geen idee of ze dat doen, zou me niet verbazen als het niet zo is.quote:Op maandag 7 april 2014 01:55 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
zolang ik maar een getekende kopie van het proces verbaal krijg.
Ik doe aangifte als burger tegen een andere burger, als zij het nodig vind dit op werk te bespreken dan kan mij toch niet volledig verweten worden dat de sfeer verziekt wordt...quote:Op maandag 7 april 2014 01:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En weer de verantwoordelijkheid wegschuiven...
Dan zien we dat wel weer: OM aanschrijven vanwege weigering opname aangifte oid.quote:Op maandag 7 april 2014 01:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze dat doen, zou me niet verbazen als het niet zo is.
Voor je het weet heb je er een dagtaak aan.quote:Op maandag 7 april 2014 01:58 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Dan zien we dat wel weer, OM aanschrijven vanwege weigering opname aangifte oid.
nee hoor, 1 situatie, 1 aangifte. Laten we niet overdrijven.quote:Op maandag 7 april 2014 01:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je er een dagtaak aan.
quote:Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef fokker1982 het volgende:
hi,
Ik ben al bijna 10 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. De afgelopen weken zijn wat dingen gebeurd waar ik mee zit.
Het begon allemaal op 19 maart jl. Toen dhr. Wilders een publiek "minder, minder, minder" liet scanderen (x16). Er zijn vervolgens verschillende webpagina's opgericht als soort van eerbetoon aan deze uitspraken. Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat één van deze websites beheerd wordt door een collega van me, met wie ik 40 uur per week samenwerk (op een afdeling van ongeveer 30 man).
Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website en ik denk erover na om aangifte van belediging en haatzaaien te doen. Maar het is een beetje complicated omdat ik dus samenwerk met deze collega.... Ik heb eea met mijn leidinggevende besproken en die gaf eigenlijk aan dat wat werknemers in privétijd doen, hem weinig aan gaat. Toen ik over aangifte begon, werd mij medegedeeld dat dit de werksfeer en relatie zal beïnvloeden. Dit snap ik natuurlijk, maar ik wil toch aangifte doen.. Op deze website, waar ik niet naar ga linken, worden dus vervelende dingen geplaatst, en mensen worden tegen elkaar opgezet, er is echt een negatieve sfeer aangaande islam en een bepaalde etnische minderheid. (voor de duidelijkheid: opmerkingen niet gericht aan mij, maar deze opmerkingen gaan over Marokkanen, moslims)
Wat zijn mijn rechten? kan ik ontslagen worden als ik aangifte doe (vanwege een onwerkbare sfeer oid)? Wat als ik naar aanleiding van de aangifte genegeerd, 'gepest' of tegengewerkt wordt door de 29 andere autochtone collega's? Ik ben de enige 'allochtoon' en ik wil niet het risico lopen mijn baan te verliezen.
Dit is een serieus verzoek, dus probeer ajb zakelijk en normaal te reageren. Ik snap dat het doen van aangifte misschien overdreven is voor sommige, maar ik zit hier heel erg mee en ik heb voor mijzelf de keus gemaakt deze optie serieus te overwegen.
tnx alvast
Echt he? De OP weghalen omdat niet iedereen het met je eens is????quote:
huh, dat allemaal omdat ik de openingspost delete? lol...ziek persoon dat je bent. Standaard ingrediënten? ja ik hoor het al. doeeeegquote:Op maandag 7 april 2014 02:10 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Echt he? De OP weghalen omdat niet iedereen het met je eens is????
Je zal wel met vroegpensioen willen, over de ruggen van je collega's en, natuurlijk, de standaard ingredienten, racisme en discriminatie.
Daar is het nu helaas te laat voor. Ik zal het aankaarten, wel buiten werk, en ik zal aangifte tegen haar doen.quote:Op maandag 7 april 2014 02:11 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik zou me er verder niet mee bemoeien wat die collega in z'n eigen tijd doet, behalve er eens hartelijk om lachen als ie zo'n stormfrontachtige site zou beheren en dan verder gaan met m'n leven. Als de sfeer op je werk goed is verder dan boeiend.
Met welk doel eigenlijk?quote:Op maandag 7 april 2014 02:12 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
huh, dat allemaal omdat ik de openingspost delete?
Veel succes met het vinden van 'n nieuwe baan, dat is tegenwoordig nog niet zo eenvoudig.quote:Op maandag 7 april 2014 02:14 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Daar is het nu helaas te laat voor. Ik zal het aankaarten, wel buiten werk, en ik zal aangifte tegen haar doen.
haha, bedankt voor de 'waarschuwing' ... nee ik laat me niet bang maken. doeggquote:Op maandag 7 april 2014 02:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Veel succes met het vinden van 'n nieuwe baan, dat is tegenwoordig nog niet zo eenvoudig.
Met welk doel eigenlijk?quote:Op maandag 7 april 2014 02:17 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik hiermee het topic kon verwijderen,
Ja dat is in de mode tegenwoordig.quote:Op maandag 7 april 2014 02:18 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
zinloos is jouw mening/perceptie of whatever, betekent niet dat het mn goed recht is
omdat ik mn antwoorden al heb en ik de posts negatief vind. met welk doel ben jij opeens actief hier? Heb je ontopic iets toe te voegen?quote:
Je bedoelt: je krijgt niet de antwoorden die je graag zou willen horen.quote:Op maandag 7 april 2014 02:19 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
omdat ik mn antwoorden al heb en ik de posts negatief vind.
Ach, ik kom zo nu en dan wel eens in een WGR-topic aankakken. Meestal heb ik niks toe te voegen.quote:met welk doel ben jij opeens actief hier? Heb je ontopic iets toe te voegen?
lol oke dan doe je dat, ik dacht dat daarmee het gehele topic weg zou zijn, helaas niet het geval!quote:Op maandag 7 april 2014 02:20 schreef Syntos het volgende:
OP weghalen mag niet. Zal wel even in FB vragen of het terug kan worden gezet.
Heb ik al lang gedaanquote:Op maandag 7 april 2014 02:20 schreef Syntos het volgende:
OP weghalen mag niet. Zal wel even in FB vragen of het terug kan worden gezet.
Nee, dat zeg jij. Ik zei: de posts werden me te negatief. Ga me ajb geen woorden in de mond leggen.quote:Op maandag 7 april 2014 02:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bedoelt: je krijgt niet de antwoorden die je graag zou willen horen.
[..]
Ach, ik kom zo nu en dan wel eens in een WGR-topic aankakken.
Ik zei niet wat je zei, ik zei wat je, eigenlijk, bedoelt.quote:Op maandag 7 april 2014 02:22 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg jij. Ik zei: de posts werden me te negatief. Ga me ajb geen woorden in de mond leggen.
Ik zal em zelf ff terugzetten, hoop dat je blij bent en lekker kunt gaan slapenquote:
Ik bedoel: de posts werden me te negatief. Ik bedoel NIET: Ik krijg niet de antwoorden die ik graag zou wil horen.quote:Op maandag 7 april 2014 02:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zei niet wat je zei, ik zei wat je, eigenlijk, bedoelt.
lol, hoezo?quote:
Nee, niks beter. Als de posts je te negatief worden, wil je graag positievere antwoorden horen. Toch?quote:Op maandag 7 april 2014 02:24 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik bedoel: de posts werden me te negatief. Ik bedoel NIET: Ik krijg niet de antwoorden die ik graag zou wil horen.
zo beter?
De manier van omgang met collega's wordt niet erg op prijs gesteld ben je inmiddels achter gekomen.quote:
....quote:Op maandag 7 april 2014 02:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, niks beter. Als de posts je te negatief worden, wil je graag positievere antwoorden horen. Toch?
ze sterkte wensen doe je via politie.nl ok? niet hierquote:Op maandag 7 april 2014 02:26 schreef Nemephis het volgende:
Ik wens de agenten vast sterkte toe met dit gezemel
Door die collega's zelf? of door Fokkers om half 3 snachts?quote:Op maandag 7 april 2014 02:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
De manier van omgang met collega's wordt niet erg op prijs gesteld ben je inmiddels achter gekomen.
Vraag het aan je collega's wanneer je de meningen hier niet vertrouwd.quote:Op maandag 7 april 2014 02:31 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Door die collega's zelf? of door Fokkers om half 3 snachts?
Nee danke.quote:Op maandag 7 april 2014 02:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Vraag het aan je collega's wanneer je de meningen hier niet vertrouwd.
Wat een verrassing dat je weer de confrontatie niet aandurft.quote:
Oftewel, dat waren de antwoorden die je niet graag zou willen horen (of lezen). Correct?quote:Op maandag 7 april 2014 02:30 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
....
Nee hoor, ik vind de reacties simpelweg offtopic, negatief en soms zelfs aanvallend. Dit betekent niet dat ik dingen wil lezen die ik nu niet te lezen krijg... ik zeg alleen dat ik de dingen die ik nu lees niet wil lezen. probeerde topic te sluiten, lukte niet. klaar. gaan we hier een discussie over hebben?
Waarom zou ik in godsnaam collega's willen betrekken in iets waarin ik de desbetreffende collega niet eens over heb geïnformeerd. Ben je dronken? of het is je gewoon je iq die een beetje aan de lage kant is.quote:Op maandag 7 april 2014 02:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een verrassing dat je weer de confrontatie niet aandurft.
Heb geprobeerd om je serieus te nemen maar nu haak ik af.quote:Op maandag 7 april 2014 02:35 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Waarom zou ik in godsnaam collega's willen betrekken in iets waarin ik de desbetreffende collega niet eens over heb geïnformeerd. Ben je dronken? of het is je gewoon je iq die een beetje aan de lage kant is.
Hele goede vraag, waarom bespreek je het niet gewoon met de persoon in kwestie zoals het hoort?quote:Op maandag 7 april 2014 02:35 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Waarom zou ik in godsnaam collega's willen betrekken in iets waarin ik de desbetreffende collega niet eens over heb geïnformeerd. Ben je dronken? of het is je gewoon je iq die een beetje aan de lage kant is.
correct.quote:Op maandag 7 april 2014 02:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Oftewel, dat waren de antwoorden die je niet graag zou willen horen (of lezen). Correct?
TS is niet serieus te nemen maar wel een goede raad.quote:Op maandag 7 april 2014 02:37 schreef heiden6 het volgende:
Hele goede vraag, waarom bespreek je het niet gewoon met de persoon in kwestie zoals het hoort?
Toedeledokiquote:Op maandag 7 april 2014 02:42 schreef fokker1982 het volgende:
Fijn allemaal deze tegenreacties. Ik ga nog steeds aangifte doen, dit is btw mn laatste reactie hier.
doegdoeg trusten.
En dus níet de antwoorden die je wél graag zou willen horen (of lezen). Correct?quote:
Je bent eigenlijk best wel sneaky bezig. Je stelt de wg op de hoogte (misschien in de hoop dat je collega ontslagen zal worden ?) maar vervolgens durf je diegene zelf niet te confronteren met zijn privé leven op het werk omdat je bang bent voor consequenties. Nogal dubbel, zeker omdat je zelf blijkbaar geen probleem hebt met de consequenties voor je collega.quote:Op maandag 7 april 2014 02:35 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
En als je echt staat achter je aangifte en een verschil wil maken doe je dat met open vizier. Wat je nu doet is nogal zinloos en sneaky.quote:Op maandag 7 april 2014 02:42 schreef fokker1982 het volgende:
Fijn allemaal deze tegenreacties. Ik ga nog steeds aangifte doen, dit is btw mn laatste reactie hier.
doegdoeg trusten.
Hij werkt al 10 jaar samen met haar, is dat dan nog niet duidelijk?quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef Syntos het volgende:
Of je laat gewoon aan je collega zien dat er ook allochtonen zijn die zich wel kunnen gedragen.
Bereik je nog eens meer mee ook.
Ach kom, sommige dingen zijn gewoon beledigend en dat gaat dan verder dan perceptie.quote:Op maandag 7 april 2014 01:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
1. Het zijn haar privéactiviteiten die niets met jullie werk te maken hebben, en het is een privéaangelegenheid;
2. Of iets beledigend is hangt af van jouw perceptie, en als jij dat zo ervaart heb je pech.
De PVV heeft geen leden anders dan Wilders.quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Maax het volgende:
Heeft iemand trouwens al betreffend pvv lid gevonden?
Zou niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Maax het volgende:
Heeft iemand trouwens al betreffend pvv lid gevonden?
Ik ben benieuwd op basis waarvan de werkgever consequenties hieraan wil verbinden. Het is niet zo dat je ontslagen kan en mag worden omdat je een politieke partij aanhangt.quote:Op maandag 7 april 2014 11:16 schreef Lienekien het volgende:
Dus de collega is openlijk PVV-lid, treedt ook op als woordvoerder (?) (TS zag haar op televisie) en de leidinggevende was van deze activiteiten niet op de hoogte? En die website van haar, daarvan is voor iedereen te zien dat zij daarvoor de verantwoordelijke is?
Afhankelijk van het werkveld van TS zou de werkgever hieraan nog wel consequenties kunnen verbinden.
Haar collega heeft het toch buiten de werksfeer gehouden? 10 jaar prima samengewerkt zegt ze.quote:Op maandag 7 april 2014 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
TS het zal sterk afhangen van de ernst van de teksten en in hoeverre de collega daarvoor verantwoordelijk is. als jij weet dat jouw collega in het openbaar discriminerende en racistische uitlatingen doet zou ik toch nogmaals jouw leidinggevende daarop aanspreken. Je moet immers wel met haar kunnen samenwerken en dat lijkt mij in dat geval erg lastig. De werkgever heeft de plicht jou te vrijwaren van dergelijke zaken en dat de uitlatingen privé zijn gedaan doet niets af aan het feit dat het op jouw werk wel confronterend is.
Mocht dat niet helpen en werkgever houdt vol dat privé privé is dan kun je aangifte doen, privé is immers privé.
nee tuurlijk niet. Als je privé een collega in elkaar slaat heeft dat toch ook gevolgen voor de werksfeer.quote:Op maandag 7 april 2014 15:58 schreef Kanjer het volgende:
Wat iemand prive doet is toch zijn eigen zaak?
Goede vergelijking.quote:Op maandag 7 april 2014 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet. Als je privé een collega in elkaar slaat heeft dat toch ook gevolgen voor de werksfeer.
In dat geval is er sprake van een overtreding. Ik ben benieuwd op basis waarvan de TS nu poogt haar collega eruit te werken.quote:Op maandag 7 april 2014 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet. Als je privé een collega in elkaar slaat heeft dat toch ook gevolgen voor de werksfeer.
Ja, maar dat is direct en persoonlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ook maar de link wordt niet gegeven geloof ik, dus zal het afhangen van de ernst en de verantwoordelijkheid van de collega.quote:Op maandag 7 april 2014 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In dat geval is er sprake van een overtreding. Ik ben benieuwd op basis waarvan de TS nu poogt haar collega eruit te werken.
Of voor zichzelf een onwerkbare sfeer aan het creeren is en hoopt op ontslag/schadevergoeding, zou niet de eerste keer zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In dat geval is er sprake van een overtreding. Ik ben benieuwd op basis waarvan de TS nu poogt haar collega eruit te werken.
Discriminatie en racisme is ook heel persoonlijk. Je kunt niet alle Marokkanen beledigen en dan later zeggen dat het niet jouw Marokkaanse collega betreft.quote:Op maandag 7 april 2014 16:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, maar dat is direct en persoonlijk.
Ik vind een ts die internet afstruint, iets vind wat haar niet bevalt en dan niet even het gesprek aangaat, van een iets andere orde.
Of dat wil die beheerder van die website?quote:Op maandag 7 april 2014 16:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Of voor zichzelf een onwerkbare sfeer aan het creeren is en hoopt op ontslag/schadevergoeding, zou niet de eerste keer zijn.
Niet omdat ze de PVV aanhangt, wel als ze onder dan mom kwalijke zaken op internet zet. Dat zou in bepaalde gevallen het organisatiebelang kunnen schaden.quote:Op maandag 7 april 2014 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd op basis waarvan de werkgever consequenties hieraan wil verbinden. Het is niet zo dat je ontslagen kan en mag worden omdat je een politieke partij aanhangt.
Zal afhangen van de website, maar die hebben we helaas niet...quote:Op maandag 7 april 2014 16:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme is ook heel persoonlijk. Je kunt niet alle Marokkanen beledigen en dan later zeggen dat het niet jouw Marokkaanse collega betreft.
Lijkt mij niet.quote:Op maandag 7 april 2014 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of dat wil die beheerder van die website?
Dat klopt maar dat schreef ik meteen al. In elk geval is er al een uitspraak van een rechter waarin op internet gezette discriminerende teksten als reden werd gezien voor terecht ontslag, de vergoeding naar werknemer was minimaal.quote:Op maandag 7 april 2014 16:10 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zal afhangen van de website, maar die hebben we helaas niet...
Net als dat TS een conflict uitlokt omdat die denkt een vergoeding te krijgen want die krijg je dan nauwelijks en nieuwe werk vinden wordt ook lastig.quote:
Als de werkgever er geen punt van maakt wat werknemer in privetijd doet, volgt er ook geen ontslag.quote:Op maandag 7 april 2014 16:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat schreef ik meteen al. In elk geval is er al een uitspraak van een rechter waarin op internet gezette discriminerende teksten als reden werd gezien voor terecht ontslag, de vergoeding naar werknemer was minimaal.
Ook niet met de racisme en discriminatiekaart in je kwartet?quote:Op maandag 7 april 2014 16:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net als dat TS een conflict uitlokt omdat die denkt een vergoeding te krijgen want die krijg je dan nauwelijks en nieuwe werk vinden wordt ook lastig.
Mogelijk tot de werkgever duidelijk wordt dat het wel uitmaakt wat werknemer in privetijd doet, omdat iemand hem dat duidelijk maakt of werkgever zelf zaken zoekt omdat het goed uitkomt.quote:Op maandag 7 april 2014 16:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als de werkgever er geen punt van maakt wat werknemer in privetijd doet, volgt er ook geen ontslag.
Daar heeft werkgever zich niet schuldig aangemaakt.quote:Op maandag 7 april 2014 16:22 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ook niet met de racisme en discriminatiekaart in je kwartet?
Misschien wel als ts het gaat verkopen als verstoorde werkverhouding omdat werkgever geen actie onderneemt tegen collega.quote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar heeft werkgever zich niet schuldig aangemaakt.
Dat zou kunnen maar werkgever neemt dus ook het risico als die niet optreedt tegen openbare uitlatingen die echt niet door de beugel kunnen. Dan is de vergoeding ook terecht.quote:Op maandag 7 april 2014 16:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Misschien wel als ts het gaat verkopen als verstoorde werkverhouding omdat werkgever geen actie onderneemt tegen collega.
Er zal een hoop onrust komen daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |