Alle menselijke acties hebben een doel. Jij wilt iets met je aangifte bereiken. Ik vermoed dat je doel is "gehoor geven aan je moreel besef", ergo, je wilt laten merken dat je het hier niet mee eens bent.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Moet k er iets mee willen bereiken?? Misschien is dat jou denkwijze, maar vul ajb niets voor mij in wil je... omg.
Die denkbeelden heeft ze al, of het strafbaar is moeten we afwachten.quote:Op maandag 7 april 2014 00:54 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
"Of is het dan wel goed?" dit snap k niet zo...
Ik doe aangifte omdat het juist is, ik verwacht niet dan NL opeens een voorbeeld-land gaat worden als het gaat om sociale cohesie.
Die denkbeelden mag ze hebben, maar niet in vorm van iets wat strafbaar is.
Ik heb als Nederlander in Belgie gewoond. Belgen hebben het niet op Nederlanders. Dat is ook racisme. Hoe dan ook, ik herken weinig van jouw gevoelens om eerlijk te zijn. Ik werd ook wel eens beledigd, maar vervolgens stap je er overheen omdat je weet dat het niets persoonlijks is. En ik denk dat dat belangrijk is in deze, besef je heel goed dat het niks persoonlijks is. En alleen daarom al gaat aangifte doen tegen je collega nogal ver. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je er uberhaupt met haar over gepraat?quote:Op maandag 7 april 2014 00:25 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik zou vorige week gezegd hebben: Ja zeker voor rede vatbaar! Maar nu lijkt het alsof het een heel ander persoon is. Niet iemand met wie ik zolang samenwerk...
Ik heb het niet besproken omdat ik het niet naar de werkvloer wil brengen en ik buiten werk eigenlijk helemaal geen contact met deze vrouw heb. Waarom zou ik nu wel contact gaan zoeken? Maakt het de dingen die gepost zijn minder erg ?
Ik doe overigens geen aangifte omdat ik echt wil dat deze collega vervolgd wordt oid, het is meer dat het het 'juiste' is en dat het verder aan OM is om wel of niet vervolgstappen te ondernemen.
Ik ben blij dat je kan zeggen wat je wilt en dat dit wettelijk beschermt is, maar ik merk dat ik door het zien van deze website heel andere naar mensen ben gaan kijken. Ik voel me anders, geen nederlander meer en ik voel me hier voor het eerst in 32 jaar niet meer thuis. Als iemand met wie je 10jaar werkt deze gevoelens heeft, hoe zit het dan met de mensen die ik minder lang ken? de Buren die ik nog amar 3 jaar ken. Het brengt je aan het denken. Weet ik veel hoeveel PVV stemmers, en hun goed recht, maar hoeveel van deze mensen ken ik en zij mij? Lachen in the face, maar behind my back zien ze me liever gaan... Gaan naar een land waar ik nog nooit geweest ben... Ik doe aangifte omdat ik moet. Ik zie geen andere mogelijkheid, het is het juiste. De gevolgen kan ik nu niet overzien, maar ik accepteer deze volledig.
Nogmaals: vul ajb niets voor mij in, voor iemand die je helemaal niet kent! Wraak... dat is miss jouw visie.quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef P8 het volgende:
lle menselijke acties hebben een doel. Jij wilt iets met je aangifte bereiken. Ik vermoed dat je doel is "gehoor geven aan je moreel besef", ergo, je wilt laten merken dat je het hier niet mee eens bent.
Niet onaardig bedoeld, maar beschaafd zou zijn als je haar in de pauze aansprak, even apart en zeggen wat je op je hart hebt.quote:Op maandag 7 april 2014 01:01 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
als ik een typische "kut"Marokkaan zou zijn, dan zou ik dat idd gedaan hebben, wat je hier beschrijft. Maar ik hou het beschaafd en ik wil je vragen om je onzin ergens anders te posten!
Dat is toch precies wat ik zegquote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: vul ajb niets voor mij in, voor iemand die je helemaal niet kent! Wraak... dat is miss jouw visie.
Het enige wat ik wil bereiken is het sochtends wakker worden met een goed gevoel.
Ze zal er zeker achterkomen, je kunt namelijk niet anoniem aangifte doen (in mijn geval).quote:Op maandag 7 april 2014 01:04 schreef Kanjer het volgende:
denkbeelden heeft ze al, of het strafbaar is moeten we afwachten.
Ik bedoelde te zeggen, kun je na aangifte ineens wel met deze collega samenwerken?
Haar gedachten zullen niet veranderen en jij stoort je eraan.
Je weet het nu, je kunt het niet ontweten ofzo.
En wat als ze erachter komt dat jij de aangifte hebt gedaan?
Ikzelf zou het zo niet doen, maar goed, ik ben jou niet.
Ik zal het naar de werkvloer brengen NADAT ik aangifte heb gedaan, de afbeelden spreken namelijk voor zich, geen uitleg nodig.quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niet onaardig bedoeld, maar beschaafd zou zijn als je haar in de pauze aansprak, even apart en zeggen wat je op je hart hebt.
Dan geef je een faire kans op een reactie.
Waarom ga je de confrontatie uit de weg?quote:Op maandag 7 april 2014 01:09 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik zal het naar de werkvloer brengen NADAT ik aangifte heb gedaan, de afbeelden spreken namelijk voor zich, geen uitleg nodig.
faire kans? haha.... genoeg reacties gelezen.
Waarom? ze heeft al een oordeel, we werken al 10 jaar samen...zonder problemen...quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef Syntos het volgende:
Of je laat gewoon aan je collega zien dat er ook allochtonen zijn die zich wel kunnen gedragen.
Bereik je nog eens meer mee ook.
Oh, je doet gewoon zomaar iets willekeurigs? Je geeft zelf aan dat je het graag wilt doen, maar je hebt er geen reden voor?quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Moet k er iets mee willen bereiken?? Misschien is dat jou denkwijze, maar vul ajb niets voor mij in wil je... omg.
Dat was ook echt een hele serieuze opmerking.quote:Op maandag 7 april 2014 01:00 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
heb je liever dat ik helemaal niet geintegreerd zou zijn? het is nooit goed eh?
Ik vind het allesbehalve beschaafd om mensen proberen de mond te snoeren via staatsgeweld, en dat is waar jij op uit bent. Je kunt het wel netjes verwoorden, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik post mijn mening hier en als je daar niet mee om kunt gaan dan vraag je maar om advies aan je dagboek.quote:Op maandag 7 april 2014 01:01 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
als ik een typische "kut"Marokkaan zou zijn, dan zou ik dat idd gedaan hebben, wat je hier beschrijft. Maar ik hou het beschaafd en ik wil je vragen om je onzin ergens anders te posten!
Als Nederlander in belgie gewoond te hebben, is heel anders dan als moslim in europa wonen...quote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb als Nederlander in Belgie gewoond. Belgen hebben het niet op Nederlanders. Dat is ook racisme. Hoe dan ook, ik herken weinig van jouw gevoelens om eerlijk te zijn. Ik werd ook wel eens beledigd, maar vervolgens stap je er overheen omdat je weet dat het niets persoonlijks is. En ik denk dat dat belangrijk is in deze, besef je heel goed dat het niks persoonlijks is. En alleen daarom al gaat aangifte doen tegen je collega nogal ver. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je er uberhaupt met haar over gepraat?
Dat is niet wat aangifte doen inhoudt!quote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: vul ajb niets voor mij in, voor iemand die je helemaal niet kent! Wraak... dat is miss jouw visie.
Het enige wat ik wil bereiken is het sochtends wakker worden met een goed gevoel. In NL doe je aangifte als je het gevoel hebt onjuist behandeld te zijn. Dat doe ik nu, maar het is niet goed? Vrijheid van meningsuiting geld alleen voor de mensen die blond zijn oid? Het is mij recht klaar. Ga lekker ergens anders spelen oid.
Ik stel dat een aangifte dient om wraak te nemen, in een ruime zin van het woord. En ik stel dat al het menselijke gedrag een bewust of onbewust doel dient.quote:Op maandag 7 april 2014 01:09 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
nee, je hebt het over wraak en iets willen bereiken...
Ik ga confrontatie niet uit de weg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom ga je de confrontatie uit de weg?
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als Nederlander in belgie gewoond te hebben, is heel anders dan als moslim in europa wonen...
Ik snoer niemand de mond! Maar alles kan gevolgen hebben. het vrije meningsrecht is echt niet absoluut.... zelfs niet hier in NL.quote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oh, je doet gewoon zomaar iets willekeurigs? Je geeft zelf aan dat je het graag wilt doen, maar je hebt er geen reden voor?
[..]
Dat was ook echt een hele serieuze opmerking.
[..]
Ik vind het allesbehalve beschaafd om mensen proberen de mond te snoeren via staatsgeweld, en dat is waar jij op uit bent. Je kunt het wel netjes verwoorden, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik post mijn mening hier en als je daar niet mee om kunt gaan dan vraag je maar om advies aan je dagboek.
voor mij wel!! sue me!quote:Op maandag 7 april 2014 01:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is niet wat aangifte doen inhoudt!
Je geeft toch zelf aan dat je nu anders tegen haar aankijkt en de samenwerking anders is nu je dit weet?quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ze zal er zeker achterkomen, je kunt namelijk niet anoniem aangifte doen (in mijn geval).
Als we niet samen kunnen werken, zal ik dit aankaarten. Ik snap je punt niet.
Omdat we samenwerken moet ik maar doen alsof er niets gebeurd is? dat het gevolgen kan hebben is mij bekend...
Dat is het wel, en als je niemand de mond wil snoeren doe je geen aangifte, simpel zat.quote:Op maandag 7 april 2014 01:14 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik snoer niemand de mond! Maar alles kan gevolgen hebben. het vrije meningsrecht is echt niet absoluut.... zelfs niet hier in NL.
Door niet met dat wijf te praten alvorens je aangifte doet, of sterker nog, alvorens je met je baas in gesprek ging, ga je de confrontatie wel degelijk uit de weg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:12 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik ga confrontatie niet uit de weg.
Je hebt recht op je eigen mening, maar niet op je eigen feiten. Ik klaag je niet aan, ik informeer je over de realiteit.quote:
Ik heb idd peace of mind omdat ik het probleem neerleg bij instanties die hier voor in het leven zijn geroepen! En waar ik alle vertrouwen heb, Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!quote:Op maandag 7 april 2014 01:12 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik stel dat een aangifte dient om wraak te nemen, in een ruime zin van het woord. En ik stel dat al het menselijke gedrag een bewust of onbewust doel dient.
Jij wilt enkel peace of mind. Dat is geen uitgangspunt voor een aangifte.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Door niet met dat wijf te praten alvorens je aangifte doet, of sterker nog, alvorens je met je baas in gesprek ging, ga je de confrontatie wel degelijk uit de weg.
Waarom presenteer jij dan al tig reacties lang je merkwaardige meningen als feiten?quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt recht op je eigen mening, maar niet op je eigen feiten.
Tis geen verplichting he? Niemand bind je vast.quote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Als Nederlander in belgie gewoond te hebben, is heel anders dan als moslim in europa wonen...
Nou ja, als het je niet om vervolging gaat, dan kan een gesprekje met deze dame geen kwaad natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik heb idd peace of mind omdat ik het probleem neerleg bij instanties die hier voor in het leven zijn geroepen! En waar ik alle vertrouwen heb, Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!
Je kunt ook inhoudelijk reageren.quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom presenteer jij dan al tig reacties lang je merkwaardige meningen als feiten?
verdiep je maar in de verschillen tussen een belg en een NL, of beter gezegd berichtgeving over deze verschillen. En doe het dan nogmaals met de verschillen tussen een moslim en een niet moslim in europa/ Lees daarna" the clash of civilizations "quote:
Ik geloof dat TS in Nederland geboren is, maar misschien heb ik dat verkeerd.quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tis geen verplichting he? Niemand bind je vast.
Dat kan, maar gezien je eerdere reacties verwacht ik niet dat de boodschap dan tot je doordringt.quote:
1. niet prive, het betreft een openbare site en ze is actief voor de PVV. actief-actief: interviews etcquote:Op maandag 7 april 2014 01:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je geeft toch zelf aan dat je nu anders tegen haar aankijkt en de samenwerking anders is nu je dit weet?
En er is niets gebeurd, behalve dat jij prive iets over/van haar op internet gevonden hebt.
Dus vandaar mijn vraag,
Je doet aangifte, de site gaat op zwart, je wint.
Dan heeft zij nog steeds dezelfde denkbeelden, die kun je met 100 aangiftes niet weghalen.
Maar dan zou je je beter voelen en geen problemen meer met haar hebben?
quote:Op maandag 7 april 2014 01:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat kan, maar gezien je eerdere reacties verwacht ik niet dat de boodschap dan tot je doordringt.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel, en als je niemand de mond wil snoeren doe je geen aangifte, simpel zat.
Als je aangifte gaat doen verwacht je een gevolg.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
Ik heb idd peace of mind omdat ik het probleem neerleg bij instanties die hier voor in het leven zijn geroepen! En waar ik alle vertrouwen heb, Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!
1. Het zijn haar privéactiviteiten die niets met jullie werk te maken hebben, en het is een privéaangelegenheid;quote:Op maandag 7 april 2014 01:19 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
1. niet prive, het betreft een openbare site en ze is actief voor de PVV. actief-actief: interviews etc
2. ze heeft recht op die denkbeelden, ik snap je punt niet. ik wil alleen niet dat ze me beledigd.
Precies!quote:Op maandag 7 april 2014 01:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je aangifte gaat doen verwacht je een gevolg.
Anders kan je het net zo goed op papier zetten en het papiertje in de open haard gooien.
nee. Ik heb de keuze gemaakt mijn leidinggevende te informeren alvorens ook maar iets anders te doen. Wie zegt dat ik het niet eerst met haar zal bespreken alvorens aangifte te gaan doen? Alles is nog mogelijk. Ik ben nu informatie aan het inwinnen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Door niet met dat wijf te praten alvorens je aangifte doet, of sterker nog, alvorens je met je baas in gesprek ging, ga je de confrontatie wel degelijk uit de weg.
Nogmaals, daarvoor dient een aangifte! Als je hem niet wil vervolgen, waarom verdoe je dan je tijd van de agenten? Maak dan gewoon een anonieme melding bij het MDI.quote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef fokker1982 het volgende:
Wat dus niet betekend dat ik op vervolging uit ben!
quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom presenteer jij dan al tig reacties lang je merkwaardige meningen als feiten?
wel, ik ben hier geboren en woon hier al 32 jaar. Dit is mijn land, waar zou ik heen moeten?quote:Op maandag 7 april 2014 01:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tis geen verplichting he? Niemand bind je vast.
OK, zal ik het dan maar anders zeggen: ik woonde in Brussel waar meer Marokkanen wonen dan Belgen. Dus de clash of civilizations heb ik niet gelezen maar ik heb wel aan den lijve ondervonden hoe het is om niet-welkome allochtoon te zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 01:17 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
verdiep je maar in de verschillen tussen een belg en een NL, of beter gezegd berichtgeving over deze verschillen. En doe het dan nogmaals met de verschillen tussen een moslim en een niet moslim in europa/ Lees daarna" the clash of civilizations "
Dat kan en dat denk ik ook.quote:Op maandag 7 april 2014 01:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik geloof dat TS in Nederland geboren is, maar misschien heb ik dat verkeerd.
Het geeft je een goed gevoel dat een ander het gaat oplossen? Zodat je haar kan uitlachen ofzo?quote:Op maandag 7 april 2014 01:21 schreef fokker1982 het volgende:
[..]
nee. Ik heb de keuze gemaakt mijn leidinggevende te informeren alvorens ook maar iets anders te doen. Wie zegt dat ik het niet eerst met haar zal bespreken alvorens aangifte te gaan doen? Alles is nog mogelijk. Ik ben nu informatie aan het inwinnen.
Zijn collega kan natuurlijk ook opkrassen als het haar niet bevalt. Hij is net zo Nederlands als zij, zelfs al is hij opgegroeid met een andere culturele inslag.quote:Op maandag 7 april 2014 01:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat kan en dat denk ik ook.
Maar het staat er nogal klagerig.
Ik ben Nederlander en solliciteer me suf o.a. In Belgie en dan ben ik weg hier.
En die vrijheid heeft ts ook, als je klaagt bevalt het je niet, zoek je je geluk elders.
Maar ga niet lopen miepen dat je het zo moeilijk hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |