hi,
Ik ben al bijna 10 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. De afgelopen weken zijn wat dingen gebeurd waar ik mee zit.
Het begon allemaal op 19 maart jl. Toen dhr. Wilders een publiek "minder, minder, minder" liet scanderen (x16). Er zijn vervolgens verschillende webpagina's opgericht als soort van eerbetoon aan deze uitspraken. Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat één van deze websites beheerd wordt door een collega van me, met wie ik 40 uur per week samenwerk (op een afdeling van ongeveer 30 man).
Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website en ik denk erover na om aangifte van belediging en haatzaaien te doen. Maar het is een beetje complicated omdat ik dus samenwerk met deze collega.... Ik heb eea met mijn leidinggevende besproken en die gaf eigenlijk aan dat wat werknemers in privétijd doen, hem weinig aan gaat. Toen ik over aangifte begon, werd mij medegedeeld dat dit de werksfeer en relatie zal beïnvloeden. Dit snap ik natuurlijk, maar ik wil toch aangifte doen.. Op deze website, waar ik niet naar ga linken, worden dus vervelende dingen geplaatst, en mensen worden tegen elkaar opgezet, er is echt een negatieve sfeer aangaande islam en een bepaalde etnische minderheid. (voor de duidelijkheid: opmerkingen niet gericht aan mij, maar deze opmerkingen gaan over Marokkanen, moslims)
Wat zijn mijn rechten? kan ik ontslagen worden als ik aangifte doe (vanwege een onwerkbare sfeer oid)? Wat als ik naar aanleiding van de aangifte genegeerd, 'gepest' of tegengewerkt wordt door de 29 andere autochtone collega's? Ik ben de enige 'allochtoon' en ik wil niet het risico lopen mijn baan te verliezen.
Dit is een serieus verzoek, dus probeer ajb zakelijk en normaal te reageren. Ik snap dat het doen van aangifte misschien overdreven is voor sommige, maar ik zit hier heel erg mee en ik heb voor mijzelf de keus gemaakt deze optie serieus te overwegen.
tnx alvast
[ Bericht 90% gewijzigd door fokker1982 op 07-04-2014 02:23:21 ]