abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138590871
hi,

Ik ben al bijna 10 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. De afgelopen weken zijn wat dingen gebeurd waar ik mee zit.

Het begon allemaal op 19 maart jl. Toen dhr. Wilders een publiek "minder, minder, minder" liet scanderen (x16). Er zijn vervolgens verschillende webpagina's opgericht als soort van eerbetoon aan deze uitspraken. Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat één van deze websites beheerd wordt door een collega van me, met wie ik 40 uur per week samenwerk (op een afdeling van ongeveer 30 man).

Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website en ik denk erover na om aangifte van belediging en haatzaaien te doen. Maar het is een beetje complicated omdat ik dus samenwerk met deze collega.... Ik heb eea met mijn leidinggevende besproken en die gaf eigenlijk aan dat wat werknemers in privétijd doen, hem weinig aan gaat. Toen ik over aangifte begon, werd mij medegedeeld dat dit de werksfeer en relatie zal beïnvloeden. Dit snap ik natuurlijk, maar ik wil toch aangifte doen.. Op deze website, waar ik niet naar ga linken, worden dus vervelende dingen geplaatst, en mensen worden tegen elkaar opgezet, er is echt een negatieve sfeer aangaande islam en een bepaalde etnische minderheid. (voor de duidelijkheid: opmerkingen niet gericht aan mij, maar deze opmerkingen gaan over Marokkanen, moslims)

Wat zijn mijn rechten? kan ik ontslagen worden als ik aangifte doe (vanwege een onwerkbare sfeer oid)? Wat als ik naar aanleiding van de aangifte genegeerd, 'gepest' of tegengewerkt wordt door de 29 andere autochtone collega's? Ik ben de enige 'allochtoon' en ik wil niet het risico lopen mijn baan te verliezen.

Dit is een serieus verzoek, dus probeer ajb zakelijk en normaal te reageren. Ik snap dat het doen van aangifte misschien overdreven is voor sommige, maar ik zit hier heel erg mee en ik heb voor mijzelf de keus gemaakt deze optie serieus te overwegen.

tnx alvast :)

[ Bericht 90% gewijzigd door fokker1982 op 07-04-2014 02:23:21 ]
  zondag 6 april 2014 @ 22:08:09 #2
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_138591030
ik stel voor dat je het met je direct leidinggevende bespreekt. Als je al 10 jaar voor dezelfde baas werkt, kent hij jou en de desbetreffende collega beter dan wie dan ook op de werkvloer en kan derhalve ook beter bepalen wat de beste actie zou moeten zijn.
  zondag 6 april 2014 @ 22:08:18 #3
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_138591041
Dan word je nr. 5001 die aangifte doet. Wat haal je je op de hals? Je kunt hier alleen maar verliezen, lijkt mij.
pi_138591068
En wat precies denk je dat er met je aangifte gaat gebeuren? Precies.

Waar maak je je voor de rest druk over? Wil je dat je collega gearresteerd word om iets wat hij in zijn eigen tijd doet en waar jij verder geen last van heeft?
Je zorgt er hoogstens voor dat je zelf de werksfeer verpest. Helemaal als je andere collega's hier lucht van krijgen.
pi_138591120
Denk je dat het doen van aangifte daadwerkelijk ergens tot gaat leiden? Vrijheid van meningsuiting is groot is Nederland, voordat een website strafbaar is moet er flink wat discriminerends/haatzaaiends op staan. Stel dat aangifte niks uithaalt: heb je er een nare werksfeer voor over om deze "daad" te stellen? Als je, op deze ene collega na, verder prettig werkt zou ik het persoonlijk niet op het spel zetten. Je moet natuurlijk je eigen afweging maken, je zult in ieder geval niet ontslagen kunnen worden omdat je aangifte doet lijkt me..
pi_138591247
Goed idee! Hoe meer aandacht je besteed aan dit soort fratsen van Wilders en zijn volgelingen hoe meer het in het nieuws zal blijven. Daar zullen ze je dankbaar voor zijn ^O^

En het lost niks op, spreek je collega er direct op aan als je een vent bent. Of laat het rusten en maak je niet zo druk om dit soort onzin.
  zondag 6 april 2014 @ 22:12:00 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_138591268
Waar bemoei je je mee?
pi_138591272
Ik zou er ook niks aan doen. En wel om deze redenen:
-de politie kan er niks mee
-al zou de politie er wat mee kunnen dan doen ze dat toch niet
-bespreek het eerst eens met de collega in kwestie, en vertel daarbij niet dat je van plan bent aangifte te doen. Misschien dat hij er toch wel voor openstaat.
pi_138591328
Als je niet tegen dat soort dingen kunt moet je vooral niet op Internet gaan.
:]
pi_138592170
Gwn doen als je dat wilt want wil je wel met dit soort mensen werken als ze zo over je denken
pi_138592489
weg+note

[ Bericht 75% gewijzigd door Five_Horizons op 06-04-2014 23:03:00 ]
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_138592617
Waarom bespreek je dit met je werkgever?
pi_138592620
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef fokker1982 het volgende:

Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website
Van/over jou persoonlijk? Nee? Niet zo miepen dan. :{w
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138592765
Ik snap niet waar je je druk over maakt.
Stel dat ze er wat mee doen en dan gaat die website uit de lucht.
Dan je zin? zijn er nog tig anderen.

Het lijkt dus een principe kwestie voor je, tja ik irriteer me ook aan zat dingen en sites maar lekker boeiend.

Je gaat hier alleen maar ellende door krijgen, gewoon niet naar die site gaan, probleem opgelost
Do what you love, love what you do!
  zondag 6 april 2014 @ 22:39:32 #15
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_138593035
Ik vraag me nu toch wel ernstig af wie feitelijk een bedreiging is voor de sfeer?

Helaas heb ik geen idee wat het slimste is maar dat TS dit niet fijn vind en als aanval op zijn bestaan ervaart snap ik maar al te goed.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_138593077
Je kan toch ook anoniem aangeven dat een website mogelijk dingen doet die niet horen? Zeker als het een collega betreft moet je niet zelf gaan proberen te oordelen of iets goed of fout is. Voor je het weet blijkt hij gelijk te krijgen en ben jij de sjaak. Volgens mij ben je sowieso de sjaak als je aangifte doet, dus eigenlijk zou je die stap alleen moeten doen als je per direct je baan wilt opzeggen.
pi_138593268
Zoals ik het bericht lees heb je de collega nog niet over deze website aangesproken maar je leidinggevende wel. Was andersom niet logischer geweest en wat had je überhaupt voor reactie verwacht van je leidinggevende?
pi_138593628
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:49 schreef Brad het volgende:

[..]

T's niet mijn manier. Maar blijkbaar heeft hij een enorm probleem met die website en denkt eerder aan aangifte dan aan praten. Ik zeg alleen maar dat als hij op deze manier aangifte wil doen hij net zo goed zelf even ontslag kan nemen ipv zorgen dat ie ontslagen wordt.
Als hij ontslagen wordt kan hij het altijd via de rechter spelen. Zoals de werkgever heeft aangegeven is het privéleven niet van belang voor het werk. Dus dan zal hij een ontslag verdomd goed moeten onderbouwen bij een rechtzaak.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_138593642
En daar sta je dan, met je erecte moraalpaal.
Whatever...
pi_138593659
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Als hij ontslagen wordt kan hij het altijd via de rechter spelen. Zoals de werkgever heeft aangegeven is het privéleven niet van belang voor het werk. Dus dan zal hij een ontslag verdomd goed moeten onderbouwen bij een rechtzaak.
Vast een lekker sfeertje dan daar op het werk.....
pi_138593709
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:52 schreef kree het volgende:

[..]

Vast een lekker sfeertje dan daar op het werk.....
Gezellig met zijn allen die collega die niemand mag sytematisch negeren.
pi_138593926
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef fokker1982 het volgende:
hi,

Ik ben al bijna 10 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. De afgelopen weken zijn wat dingen gebeurd waar ik mee zit.

Het begon allemaal op 19 maart jl. Toen dhr. Wilders een publiek "minder, minder, minder" liet scanderen (x16). Er zijn vervolgens verschillende webpagina's opgericht als soort van eerbetoon aan deze uitspraken. Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat één van deze websites beheerd wordt door een collega van me, met wie ik 40 uur per week samenwerk (op een afdeling van ongeveer 30 man).

Er zijn vervelende foto's en opmerkingen geplaatst op deze website en ik denk erover na om aangifte van belediging en haatzaaien te doen. Maar het is een beetje complicated omdat ik dus samenwerk met deze collega.... Ik heb eea met mijn leidinggevende besproken en die gaf eigenlijk aan dat wat werknemers in privétijd doen, hem weinig aan gaat. Toen ik over aangifte begon, werd mij medegedeeld dat dit de werksfeer en relatie zal beïnvloeden. Dit snap ik natuurlijk, maar ik wil toch aangifte doen.. Op deze website, waar ik niet naar ga linken, worden dus vervelende dingen geplaatst, en mensen worden tegen elkaar opgezet, er is echt een negatieve sfeer aangaande islam en een bepaalde etnische minderheid. (voor de duidelijkheid: opmerkingen niet gericht aan mij, maar deze opmerkingen gaan over Marokkanen, moslims)

Wat zijn mijn rechten? kan ik ontslagen worden als ik aangifte doe (vanwege een onwerkbare sfeer oid)? Wat als ik naar aanleiding van de aangifte genegeerd, 'gepest' of tegengewerkt wordt door de 29 andere autochtone collega's? Ik ben de enige 'allochtoon' en ik wil niet het risico lopen mijn baan te verliezen.

Dit is een serieus verzoek, dus probeer ajb zakelijk en normaal te reageren. Ik snap dat het doen van aangifte misschien overdreven is voor sommige, maar ik zit hier heel erg mee en ik heb voor mijzelf de keus gemaakt deze optie serieus te overwegen.

tnx alvast :)
Hoi Ts, jij bent een kut collega :r

Jij bent zeker daar niet zo geliefd of wel ? :') :') :')
I want some NASTY !!!
pi_138594105
Dus je collega doet iets waar jij verder geen last van hebt en je wilt zelf de verrader spelen door hem aan te geven op het politiebureau?
Als ik jou werkgever was had ik er voor gezorgd dat jij vertrekt, als je hier al over aan klikken bent waar ligt dan de grens?
pi_138594508
wtf is er een modje bezig ofzo :')
pi_138594578
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:08 schreef kree het volgende:
wtf is er een modje bezig ofzo :')
Ja, dat offtopic geneuzel is ook hier wel klaar.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')