abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138596894
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:01 schreef kree het volgende:
Ik zou het laten gaan en er niet meer aan denken dan.
Zoals al gezegd wil justitie er wat mee doen dan moet er ook wel werkelijk iets ernstig zijn.
Denk niet eens dat ze er tijd in zijn hobby site gaan steken.
Nee ik ga je niet dmailen en ik vertrouw het OM om deze beslissing te maken, anders zie ik dan wel weer.

tnx voor je reactie.
pi_138596921
Het is mij volstrekt onduidelijk wat werkgever hiermee te maken heeft. Zeker omdat je het nog niet eens met je collega hebt besproken. Jij bent degene die verkeerde stappen heeft gemaakt. Als je collega erachter komt zou je zomaar een probleem kunnen hebben.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 00:04:09 ]
pi_138596964
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:02 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

Nee ik ga je niet dmailen en ik vertrouw het OM om deze beslissing te maken, anders zie ik dan wel weer.

tnx voor je reactie.
Nouja jou keus, ze kunnen je er niet voor ontslaan trouwens.
Maargoed als het de sfeer gaat verzieken dan trek jij aan het kortste eind waarschijnlijk als er contract verlenging ter sprake komt
Do what you love, love what you do!
pi_138597003
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:04 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja jou keus, ze kunnen je er niet voor onstlaan trouwens.
Maargoed als het de sfeer gaat verzieken dan trek jij aan het kortste eind waarschijnlijk als er contract verlenging ter sprake komt
10 jaar in dienst gelukkig en vast contract. Maar ik weet dat er verschillende manieren zijn om alsnog van iemand af te komen.
pi_138597033
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:05 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

10 jaar in dienst gelukkig en vast contract. Maar ik weet dat er verschillende manieren zijn om alsnog van iemand af te komen.
Heb je het ervoor over is dan de vraag.
Het lijkt mij maar een hoop gedoe en ellende en misschien gebeurt er niet eens wat mee
pi_138597053
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 00:03 schreef Stratotanker het volgende:
Het is mij volstrekt onduidelijk wat werkgever hiermee te maken heeft. Zeker omdat je het nog niet eens met je collega hebt besproken. Jij bent degene die verkeerde stappen heeft gemaakt. Als je collega erachter komt zou je zomaar een probleem kunnen hebben.
Bespreken met deze collega op werk: maw het naar de werkvloer brengen??

Ik heb het in een privégesprek met leidinggevende aangekaart. Niemand weet het (nog)
pi_138597077
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:05 schreef kree het volgende:

[..]

Heb je het ervoor over is dan de vraag.
Het lijkt mij maar een hoop gedoe en ellende en misschien gebeurt er niet eens wat mee
Moreel iets, ik vind dat deze collega te ver is gegaan en ik zal er mee zitten als ik er niets mee doe.
pi_138597200
Nou je hebt je keuze blijkbaar al gemaakt.
Hoop dan maar dat het goed uitpakt voor je.

Bedenk wel, nu zijn er nog geen problemen tussen jou en je collega('s) als uitkomt dat jij aangifte hebt gedaan etc wel.

Tenzij de meerderheid van je collega's het met je eens zal zijn.
pi_138597264
Is het niet veel handiger om eens een leuk gesprek te beginnen op je werk? Hoe men op de werkvloer denkt over discriminatie?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138597270
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:09 schreef kree het volgende:
Nou je hebt je keuze blijkbaar al gemaakt.
Hoop dan maar dat het goed uitpakt voor je.

Bedenk wel, nu zijn er nog geen problemen tussen jou en je collega('s) als uitkomt dat jij aangifte hebt gedaan etc wel.

Tenzij de meerderheid van je collega's het met je eens zal zijn.
Dan zal ik een andere baan gaan zoeken, of wordt ik dan één van die zoveel allochtonen die in de wwb/bijstand zit?
hoe zal dat toch komen...
pi_138597297
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet veel handiger om eens een leuk gesprek te beginnen op je werk
Als enige niet-autochtoon... nee dank je.
pi_138597363
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:12 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je werkt,maar denk je dat alle Nederlanders Wilders fan zijn?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138597374
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:47 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

Ja, dat is misschien zo, maar helemaal niets doen zorgt er alleen voor dat deze collega kan doen wat zij/hij wilt. Ik wil het niet bespreken met deze collega omdat het 1. buiten werk gaande is en 2. ik direct voor de nare sfeer op werk zal zorgen. Ik zal daarom als burger tegen een andere burger aangifte doen. Net zoals ik aangifte zal doen als ik bijv.direct bedreigd word oid, en daar lijkt dit heel erg veel op.
Denk je dat hij aanspreekbaar is buiten het werk? Voor rede vatbaar, of is de 'relatie' zodanig beschadigd dat je denkt dat het niet meer goed gaat komen(als in normaal met die collega samen te kunnen werken).

Ik kan me voorstellen dat voor jou een gesprek niet genoeg kan zijn, het is alles behalve leuk om te weten dat iemand zo denkt, misschien zelfs over jou persoonlijk. Dat voelt toch wel als verraad, je werkt 10 jaar met iemand samen en dit voelt als een mes in de rug.

Je kan en mag aangifte doen, dat is je recht als inwoner van dit land. Maar vrijheid van meningsuiting gaat erg ver, zelfs zeer zware belediging kan weinig aan gedaan worden wettelijk.
Er zijn misschien andere wegen, het kan zijn dat je de site als ongepast kan melden. Het is een longshot en het veranderd de gedachten van die persoon niet, je kan het proberen. Bereid je wel voor op een teleurstelling.

Denk vooral na over hoe nu verder, hoe je normaal verder kan met de andere collega's en hoe je toch samen kan blijven werken met dit persoon.

Je uiten naar dit persoon is toch het beste, maar ook hier geld dat je moet nadenken wat je daarmee opschiet, stel dat hij/zij zegt maar jij bent anders, ik bedoel jou niet, zou dat echt een pleister op de wonde zijn, of eigenlijk nog zuurder?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_138597385
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

Dan zal ik een andere baan gaan zoeken, of wordt ik dan één van die zoveel allochtonen die in de wwb/bijstand zit?
Gelukkig kun je daar dan een ander de schuld van geven. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138597407
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

De meeste autochtonen zullen het trouwens gewoon met je eens zijn hoor als het echt zo schokkend en kwetsend is als je doet overkomen.

Zouden ze er zover in meegaan dat ze aangifte terecht vinden.... Denk het niet.
Afkeuren wel, alleen iemand aangeven bij justitie voor een websiteje tja
pi_138597424
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 00:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je werkt,maar denk je dat alle Nederlanders Wilders fan zijn?
huh? Nee absoluut niet, anders had ik er echt niet gewerkt hoor...
Maar nee ik bespreek discriminatie liever niet op een afdeling als enige niet-autochtoon.
pi_138597671
Kaart het gewoon aan op de werkvloer. Confronteer hem ermee en zeg dat het je persoonlijk raakt. Kijk gewoon hoe hij reageert. Meteen een aangifte doen heeft niet alleen geen zin (ivm 5000 anderen), het is ook laf. Je ziet hem dagelijks. Wees gewoon een vent en vraag hem op de man af.
Extremistisch gematigd.
pi_138597785
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:20 schreef P8 het volgende:
Kaart het gewoon aan op de werkvloer. Confronteer hem ermee en zeg dat het je persoonlijk raakt. Kijk gewoon hoe hij reageert. Meteen een aangifte doen heeft niet alleen geen zin (ivm 5000 anderen), het is ook laf. Je ziet hem dagelijks. Wees gewoon een vent en vraag hem op de man af.
Er zijn toch geen 5000 aangiften tegen dit persoon en deze site?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_138597832
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:12 schreef fokker1982 het volgende:

[..]

En zo worden, ook al is het onbewust, toch alle autochtonen over 1 kam geschoren.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_138597842
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 00:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Denk je dat hij aanspreekbaar is buiten het werk? Voor rede vatbaar, of is de 'relatie' zodanig beschadigd dat je denkt dat het niet meer goed gaat komen(als in normaal met die collega samen te kunnen werken).

Ik kan me voorstellen dat voor jou een gesprek niet genoeg kan zijn, het is alles behalve leuk om te weten dat iemand zo denkt, misschien zelfs over jou persoonlijk. Dat voelt toch wel als verraad, je werkt 10 jaar met iemand samen en dit voelt als een mes in de rug.

Je kan en mag aangifte doen, dat is je recht als inwoner van dit land. Maar vrijheid van meningsuiting gaat erg ver, zelfs zeer zware belediging kan weinig aan gedaan worden wettelijk.
Er zijn misschien andere wegen, het kan zijn dat je de site als ongepast kan melden. Het is een longshot en het veranderd de gedachten van die persoon niet, je kan het proberen. Bereid je wel voor op een teleurstelling.

Denk vooral na over hoe nu verder, hoe je normaal verder kan met de andere collega's en hoe je toch samen kan blijven werken met dit persoon.

Je uiten naar dit persoon is toch het beste, maar ook hier geld dat je moet nadenken wat je daarmee opschiet, stel dat hij/zij zegt maar jij bent anders, ik bedoel jou niet, zou dat echt een pleister op de wonde zijn, of eigenlijk nog zuurder?
Ik weet het niet, ik zou vorige week gezegd hebben: Ja zeker voor rede vatbaar! Maar nu lijkt het alsof het een heel ander persoon is. Niet iemand met wie ik zolang samenwerk...
Ik heb het niet besproken omdat ik het niet naar de werkvloer wil brengen en ik buiten werk eigenlijk helemaal geen contact met deze vrouw heb. Waarom zou ik nu wel contact gaan zoeken? Maakt het de dingen die gepost zijn minder erg ?

Ik doe overigens geen aangifte omdat ik echt wil dat deze collega vervolgd wordt oid, het is meer dat het het 'juiste' is en dat het verder aan OM is om wel of niet vervolgstappen te ondernemen.

Ik ben blij dat je kan zeggen wat je wilt en dat dit wettelijk beschermt is, maar ik merk dat ik door het zien van deze website heel andere naar mensen ben gaan kijken. Ik voel me anders, geen nederlander meer en ik voel me hier voor het eerst in 32 jaar niet meer thuis. Als iemand met wie je 10jaar werkt deze gevoelens heeft, hoe zit het dan met de mensen die ik minder lang ken? de Buren die ik nog amar 3 jaar ken. Het brengt je aan het denken. Weet ik veel hoeveel PVV stemmers, en hun goed recht, maar hoeveel van deze mensen ken ik en zij mij? Lachen in the face, maar behind my back zien ze me liever gaan... Gaan naar een land waar ik nog nooit geweest ben... Ik doe aangifte omdat ik moet. Ik zie geen andere mogelijkheid, het is het juiste. De gevolgen kan ik nu niet overzien, maar ik accepteer deze volledig.
pi_138597860
Om je nog enigszins te helpen zonder dat je jezelf hiermee in de nesten gaat werken met aangifte doen.

Is er geen meldpunt voor discriminatie etc?? vast wel.

Neem contact met hun op en laat hun contact opnemen met die collega. Wellicht is dat genoeg voor hem om ermee te stoppen.

Blijf jij buiten beeld.
pi_138597878
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 00:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn toch geen 5000 aangiften tegen dit persoon en deze site?
True, maar omdat het gelieerd is aan Wilders' onzin zal het waarschijnlijk een lage prioriteit hebben.
Maar dat is nog ondergeschikt aan de lafheid van een aangifte zonder eerst op de man in kwestie zelf af te stappen, imho.
Extremistisch gematigd.
pi_138597921
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:20 schreef P8 het volgende:
et is ook laf. Je ziet hem dagelijks. Wees gewoon een vent en vraag hem op de man af.
Ja misschien, ik moet eerst kijken of dit handig is. ik kijk het aan en misschien doe ik dit idd. twijfel.
pi_138597967
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 00:25 schreef Maax het volgende:

[..]

En zo worden, ook al is het onbewust, toch alle autochtonen over 1 kam geschoren.
Nee hoor.
als niet-autochtoon discriminatie ter sprake brengen is toch anders als een autochtoon dit zou doen. Ik heb niet zoveel zin om dit uit te leggen, srry.
pi_138597998
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:25 schreef kree het volgende:
Neem contact met hun op en laat hun contact opnemen met die collega
binnen werk bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')