abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138266124
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.

Bijstandsgezinnen met één kind houden naar schatting wel iets over: 25 euro. "Dat is voor extra uitgaven, zoals een ijsje of een huisdier", aldus een woordvoerder.

Het structurele tekort leidt er in de dagelijkse praktijk toe dat gezinnen met meer kinderen na het betalen van de vaste lasten moeten bezuinigen op posten als kleding en voeding, zegt het Nibud. "Om rond te kunnen komen staan ze dagelijks voor moeilijke keuzes tussen bijvoorbeeld een warme maaltijd of toch eindelijk nieuwe schoenen voor de jongste."
Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on! en troll on
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:37:47 #2
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_138266564
Leven in de bijstand :')

Tienermoeders/tokkies/Marokkanen
pi_138267279
Is het nou echt nodig hier nog een deel voor te openen? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138267302
De bijstand is een hangmat geworden, zoveel is duidelijk.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:01:21 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138267404
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:59 schreef Friek_ het volgende:
De bijstand is een hangmat geworden, zoveel is duidelijk.
Jij hebt zeker nooit in de bijstand gezeten? :')
Of moeten rondkomen van een loon op bijstandsniveau.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138267467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vooral veel geld naar pompen, inderdaad.
pi_138267531
quote:

[..]

Waarom zou dat moeten om er een mening over te mogen hebben? Het is hier geen Noord Korea.
pi_138267655
het is wat...pas op dat je er geen nachtmerries aan overhoud _O-
hopelijk raak je nog es zo in de shit, maar ik wed dat je perfect bent geboren en iedere keer je schijt zijn het gouden paaseieren...best speciaal als je het mij vraagt.
pi_138267708
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

tadaa. Scorpie in de aanval. Tot hier was het rustig. :)

En ouder1 had gelijk..
[ afbeelding ]

Behalve natuurlijk als bijstanders ondervoed moeten raken. Dan had Scorpie gelijk. ;)
http://www.vandaag.be/wet(...)dag-is-ongezond.html

Ik baseerde me liever hierop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 17:11:02 ]
pi_138267725
quote:

[..]

Serieus, de ad hominem? Valt me van je tegen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:12:49 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138267845
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:03 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Vooral veel geld naar pompen, inderdaad.
Zoals ik al eerder schreef, niemand is gebaat bij deze situatie en er zijn oplossingen maar dan moet er wel het een en ander veranderen.

Ten eerste, maak educatie gratis, in veel landen is dat al de normaalste zaak van de wereld en je ziet dat die landen het economisch gezien ook beter doen.
Ten tweede, stop de toestroom van Moe-landers, zodat de mensen zonder educatie om wat voor reden dan ook ook gewoon kunnen werken. Er heerst nu een oneerlijke concurrentie.
Ten derde, zorg dat de minimumlonen hoger worden, dat er ene groter verschil zit tussen bijstand en werken, zodat mensen meer gemotiveerd worden.
Ten vierde, Moe-landers inkomstenbelasting laten betalen in Nederland voor de maanden dat ze hier werken
Ten vijfde, De ziektekosten betrekken in de belasting, zoals in veel Scandinavische landen, dan worden de kosten lager en dan kunnen Moe-landers geen gebruik meer maken van de korting of zelfs gratis ziektekosten.
Ten zesde, staat iemand met een uitkering bewust een baan in de weg of klust hij zwart bij, korten op de uitkering of de uitkering in zijn geheel wegnemen.

Als deze zaken geregeld zouden worden komen er meer banen vrij, is er minder werkeloosheid, gaan mensen weer meer geld uitgeven en bovendien is bewezen dat mensen die in een uitkering zitten meer lichamelijke en psychische klachten hebben die pas naar voren zijn gekomen na het verliezen van hun baan.

Nogmaals, er zijn 700.000 werkelozen en 100.000 vacatures vrij, geloof jij echt dat al die mensen voor hun plezier werkeloos zijn en vind jij echt dat die mensen geen recht hebben op een menswaardig bestaan?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:13:07 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138267857
quote:

[..]

maar veel meer zal gratis geld toch niet worden vrees ik
van bijstandniveau kunnen ze in andere landen alleen maar dromen , zelfs als beloning voor werk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:13:40 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138267881
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten om er een mening over te mogen hebben? Het is hier geen Noord Korea.
Omdat hij blijkbaar geen idee heeft hoe het is om met dat inkomen rond te komen, het is zeker geen hangmat zoals hij beweerd.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:14:27 #14
323876 michaelmoore
pi_138267916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat hij blijkbaar geen idee heeft hoe het is om met dat inkomen rond te komen, het is zeker geen hangmat zoals hij beweerd.
jawel dat is het wel.

gratis geld is gratis, maaar dat geeft niet maar meer zal t niet worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:14:49 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138267926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar veel meer zal gratis geld toch niet worden vrees ik
van bijstandniveau kunnen ze in andere landen alleen maar dromen , zelfs als beloning voor werk
En in veel anderen zou het een nachtmerrie zijn zo laag, wat is je punt?
pi_138267967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb geen idee eigenlijk. Welke landen hebben een hogere bijstand?
pi_138267970
1. Gratis bestaat niet.
2. Is in strijd met EU-regels
3. Dan stijgt de werkloosheid nog verder.
4. Betalen in veel gevallen gewoon IB.
5. Gratis bestaat niet. Het is nu al zo goed als onbetaalbaar.
6. Dat moet sowieso. Is gewoon fraude namelijk.

Als reactie op die voorstellen van snakelady... Voorstellen lijken bedoeld om NL nog verder in de afgrond te laten storten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:15:53 #18
323876 michaelmoore
pi_138267971
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

maar di werken ervoor
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:16:40 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138267992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel dat is het wel.

gratis geld is gratis
Het punt is juist dat het niet gratis is.
Iemand zoals in een eerder voorbeeld is 55 jaar, heeft zijn leven lang hard gewerkt en is er uitgebonjourd omdat een Pool zijn werk goedkoper kan doen.
Al die tijd dat die man heeft gewerkt heeft hij belasting betaald, hij heeft dus al die tijd heel hard voor zijn eigen uitkering gewerkt.
Het is niet gratis geld, het is geld waar die man voor heeft gewerkt en dus recht op heeft.
pi_138268040
pi_138268079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iemand zoals in een eerder voorbeeld is 55 jaar, heeft zijn leven lang hard gewerkt en is er uitgebonjourd omdat een Pool zijn werk goedkoper kan doen.
Al die tijd dat die man heeft gewerkt heeft hij belasting betaald, hij heeft dus al die tijd heel hard voor zijn eigen uitkering gewerkt.
Het is niet gratis geld, het is geld waar die man voor heeft gewerkt en dus recht op heeft.
En de mensen die er niet voor hebben gewerkt of minder lang hebben gewerkt dan dat ze een uitkering trekken?
pi_138268095
quote:

[..]

Dat is de ww.
pi_138268166
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is de ww.
Kennis zit daar nu in, maar werk aannemen, doet het niet, want geen werk aannemen wat je niet past, en eens vakantie hebben is toch leuk. Terwijl de bijstand op de loer ligt is dat niet zo handig...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:21:02 #24
323876 michaelmoore
pi_138268170
quote:

[..]

hij heeft er geen premie voor betaald, als verzekering, het is ondersteuning om niet dood te gaan,

de enige functie is dat hij nog beperkt consument is en dus beperkt nuttig voor de economie
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:22:52 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268226
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb geen idee eigenlijk. Welke landen hebben een hogere bijstand?
Dit is wel een oude uit 2009 maar ik neme aan dat het bij de meeste niet zoveel veranderd is.

vrijdag 28 maart 2014 @ 17:24:11 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268278
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef Halcon het volgende:
1. Gratis bestaat niet.
2. Is in strijd met EU-regels
3. Dan stijgt de werkloosheid nog verder.
4. Betalen in veel gevallen gewoon IB.
5. Gratis bestaat niet. Het is nu al zo goed als onbetaalbaar.
6. Dat moet sowieso. Is gewoon fraude namelijk.

Als reactie op die voorstellen van snakelady... Voorstellen lijken bedoeld om NL nog verder in de afgrond te laten storten.
De voorstellen die ik nu doe gebruiken ze al jaren in de Scandinavische landen, vooral Denemarken en Noorwegen staan hier juist bekend om.
Dat zijn echt landen inderdaad waar het economisch veel slechter gaat dan hier.... :')
pi_138268280
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dit is wel een oude uit 2009 maar ik neme aan dat het bij de meeste niet zoveel veranderd is.

http://fullfact.org/sites(...)ng.JPG?itok=x2M-USIb
Dat is alles bij elkaar, niet enkel alleen de vorm bijstand :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:25:54 #28
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268343
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

En de mensen die er niet voor hebben gewerkt of minder lang hebben gewerkt dan dat ze een uitkering trekken?
Die weer zo snel mogelijk aan het werk krijgen.
pi_138268353
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

http://www.vandaag.be/wet(...)dag-is-ongezond.html

Ik baseerde me liever hierop.
pi_138268379
Het beste is om de criteria voor de bijstandsuitkeringen aan te scherpen en de bedragen te verlagen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:28:13 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:24 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dat is alles bij elkaar, niet enkel alleen de vorm bijstand :)
Niet alleen nee, maar wel grotendeels, het komt uit ene artikel wat gaat over bijstand.
pi_138268432
Plus ook het minimumloon omlaag.
pi_138268439
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:27 schreef Friek_ het volgende:
Het beste is om de criteria voor de bijstandsuitkeringen aan te scherpen en de bedragen te verlagen.
Probleem: Gezinnen komen niet meer rond met een bijstandsuitkering
Oplossing: Verlaag de bijstandsuitkering...

8)7
pi_138268454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

8)7
Moet je maar niet met een gezin in de bijstandsuitkering komen. Eigen schuld en vette pech.
pi_138268460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus: geen uitkering of een heel minimaal bedrag. Kamertje kost 150 of zo, eten bij de voedselbank, spullen gratis meuk van marktplaats of kringloop, 60 euro zorgpremie.... Veel meer hebben ze niet nodig.
pi_138268467
De TT is duidelijk door een havik geschreven. Misschien toch maar een havik in plaats van een adelaar als plaatje kiezen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138268468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet alleen nee, maar wel grotendeels, het komt uit ene artikel wat gaat over bijstand.
Ken je de situatie in Italië? Niet, vergeleken met daar zitten de bijstanders in Nederland er heel warm bij.
pi_138268500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

8)7
Oplossing = werken!

Wanneer ga je die vraag eens beantwoorden?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:31:24 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268509
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:27 schreef Friek_ het volgende:
En dan krijg je dat mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen, nog meer in de schulden komen, huizen verliezen maar nog steeds niet kunnen betalen met als gevolg dat ze naar opvang tehuizen moeten, nog meer mensen naar de voedselbank enz.
Uiteindelijk zal de staat er dus voor op moet gaan draaien.
Lijkt je dat echt een goed plan, armoede promoten in een land als Nederland?

Educatie, dat is het keyword hier, het is al lang en breed bewezen dat in landen waar de educatie "gratis" is er minder mensen in de financiële problemen zitten.
Dan heeft iedereen gelijke kansen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:32:20 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268543
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:28 schreef Friek_ het volgende:
Plus ook het minimumloon omlaag.
Ah, je bent aan het trollen.
pi_138268616
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on! en troll on
Ik heb het eerder gezegd maar het is blijkbaar genegeerd door jou, je moet altijd een buffer hebben, je kan niet tot op de cent berekenen wat nodig is omdat die kosten variëren in functie van tal van onvoorspelbare factoren. Een simpel voorbeeld: iemand die 'extreme' maten heeft (2 meter lang, schoenmaat 50) is meer geld kwijt aan zijn kleding (waaronder dus de schoenen) dan iemand die 1m70 groot is en schoenmaat 45 heeft, dat is een feit. Daar sta je dan als je alles tot op de cent budgetteert. Dit is slechts 1 voorbeeld wat voor 1% van de mensen geldt maar zo zijn er veel voorbeelden die samen voor een groot deel van de mensen geldt. Tot op de cent budgetteren werkt niet, je moet altijd een buffer hebben. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om de pot voor Aanvullende Bijstand flink extra te vullen en die te gebruiken als buffer maar dat levert weer flink wat extra bureaucratie op.

Los hiervan, is het nu echt zo erg als iemand die een bijstandsuitkering heeft ook eens een klein beetje geld overhoudt? Laten we nu niet zo zielig doen. Investeer liever in de begeleiding van die mensen zo dat ze op termijn onafhankelijk worden, daar heeft ieder van ons meer aan.
#NoDAPL
pi_138268625
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het minimumloon is gewoon te hoog in Nederland. Denk je dat het als werkgever rendabel is om 20 tot 25 euro te betalen voor de eenvoudigste arbeid?
pi_138268647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

De voorstellen die ik nu doe gebruiken ze al jaren in de Scandinavische landen, vooral Denemarken en Noorwegen staan hier juist bekend om.
Dat zijn echt landen inderdaad waar het economisch veel slechter gaat dan hier.... :')
Daar is het door vergrijzing en immigratie ook niet meer te betalen straks. Immigratie is nu wel strenger geworden, maar veel beroepsprofiteurs zijn al binnen.

Verder zijn de belastingen al even hoog als de wachtlijsten daar lang zijn in de zorg.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:35:59 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:30 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ken je de situatie in Italië? Niet, vergeleken met daar zitten de bijstanders in Nederland er heel warm bij.
Ken je de situatie in Noorwegen? Niet, vergeleken met daar zitten de bijstanders in Nederland er heel koud bij.
pi_138268697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ken je de situatie in Noorwegen? Niet, vergeleken met daar zitten de bijstanders in Nederland er heel koud bij.
Wat dus over 10 jaar net zo hard onbetaalbaar word.
pi_138268722
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, hij doet een voorstel dat een gunstige uitwerking heeft op de werkgelegenheid.

Minimumloon met 30% omlaag en de uitkeringen ook. WW kun je overigens best privatiseren. Een verzekering is geen overheidstaak.
pi_138268756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal op termijn onbetaalbare stelsels. In NL was het voorheen ook ruimer, maar dat is onbetaalbaar gebleken.
pi_138268816
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:34 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het minimumloon is gewoon te hoog in Nederland. Denk je dat het als werkgever rendabel is om 20 tot 25 euro te betalen voor de eenvoudigste arbeid?
Zo hoog is het Nederlandse minimumloonsalaris niet in vergelijkin met andere landen als je compenseert voor wat je met het geld kan kopen en wat de vaste lasten zijn.

Landen met een enigszins fatsoenlijk minimumsalaris hebben geen slechter draaiende economie dan landen die dat niet hebben, hierbij aantekende dat bijna elk beschaafd land een minimumsalaris heeft, ook Duitsland op een verkapte manier (aanvulling door overheid indien beneden bepaald bedrag). De tegenstanders van een fatsoenlijk minimumsalaris klagen dat de werknemers te duur zouden zijn voor de bedrijven, ze verliezen hierbij compleet uit het oog dat diezelfde werknemers dankzij dat minimumsalaris meer te besteden hebben en dat dit geld snel terugvloeit in de economie (hogere consumptiebestedingen), dat lijkt goed de ietwat hogere verkoopprijs te compenseren voor onze totale economie. Hierbij kan je je ook afvragen ofdat het geld niet wat eerlijker zou moeten worden verdeeld over de salarissen.
#NoDAPL
pi_138268818
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:37 schreef aijumu het volgende:

[..]

Wat dus over 10 jaar net zo hard onbetaalbaar word.
:Y

Wachtlijsten in DK zijn lang en de belasting hoog. Je betaalt veel belasting voor "gratis" zorg, maar vervolgens kun je niet geholpen worden.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:41:03 #50
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268826
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar is het door vergrijzing en immigratie ook niet meer te betalen straks. Immigratie is nu wel strenger geworden, maar veel beroepsprofiteurs zijn al binnen.

Verder zijn de belastingen al even hoog als de wachtlijsten daar lang zijn in de zorg.
En daarom vragen ze nu aan andere West-Europeanen of ze daar willen gaan studeren en willen blijven werken.
En de belasting is daar lager dan in Nederland.

Norway

-Maximum income tax rate
47.2% (53.7% including 14.1% social security contribution by employer. All taxes include 8.2% pension fund payments).
-Standard VAT rate.
25% (reduced rate of 15% for groceries )

Netherlands

-Maximum income tax rate
52%
-Standard VAT rate.
24%[3][8] (reduced rate of 14% for groceries and restaurants)
pi_138268836
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal op termijn onbetaalbare stelsels. In NL was het voorheen ook ruimer, maar dat is onbetaalbaar gebleken.
Rechtse borrelpraat weer. Ga liever in op argumenten.
#NoDAPL
pi_138268912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

En daarom vragen ze nu aan andere West-Europeanen of ze daar willen gaan studeren en willen blijven werken.
En de belasting is daar lager dan in Nederland.

Norway

-Maximum income tax rate
47.2% (53.7% including 14.1% social security contribution by employer. All taxes include 8.2% pension fund payments).
-Standard VAT rate.
25% (reduced rate of 15% for groceries )

Netherlands

-Maximum income tax rate
52%
-Standard VAT rate.
24%[3][8] (reduced rate of 14% for groceries and restaurants)
Het gaat om de belastingdruk. Niet om het maximale tarief of de BTW. Je moet het hele plaatje bekijken.

http://www.hetgrotegeld.be/index.php/het_grote_geld/detail/1795
pi_138268920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Rechtse borrelpraat weer. Ga liever in op argumenten.
Doe jij dat eens...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:46:04 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138268937
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

Wachtlijsten in DK zijn lang en de belasting hoog. Je betaalt veel belasting voor "gratis" zorg, maar vervolgens kun je niet geholpen worden.
Wachtlijsten lang? Hoe kom je er bij? Mijn vriend woont in Denemarken en de wachtlijsten zijn daar hooguit een week.
Daarnaast betaald hij niet meer belasting als wij hier in Nederland.

Vorig jaar zomer kreeg ik last van mijn longen, ik ging hier naar het ziekenhuis en kreeg medicatie me omdat ik last zou hebben van mijn bronchitis.
Paar dagen later ging ik naar Denemarken, met mij ging het slechter en slechter, ik ben daar naar het ziekenhuis geweest en ik bleek een fikse long ontsteking te hebben.

Ik heb overigens niks hoeven te betalen.
pi_138268961
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wachtlijsten lang? Hoe kom je er bij? Mijn vriend woont in Denemarken en de wachtlijsten zijn daar hooguit een week.
Daarnaast betaald hij niet meer belasting als wij hier in Nederland.

Vorig jaar zomer kreeg ik last van mijn longen, ik ging hier naar het ziekenhuis en kreeg medicatie me omdat ik last zou hebben van mijn bronchitis.
Paar dagen later ging ik naar Denemarken, met mij ging het slechter en slechter, ik ben daar naar het ziekenhuis geweest en ik bleek een fikse long ontsteking te hebben.

Ik heb overigens niks hoeven te betalen.
Pfff weer een praktijkvoorbeeld :')

Je moet kijken naar de gehele belastingdruk en niet naar enkel de btw en de hoogste schijf of een individueel geval.
pi_138268968
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Doe jij dat eens...
Ik heb ze al gegeven, jij hebt ze genegeerd aangezien ze jou niet uitkomen. Je rechtse onderbuikgevoelens moeten loslaten omdat concrete argumenten aantonen dat het slechts onderbuikgevoelens (niveau borrelpraat) zijn valt natuurlijk niet mee maar probeer toch eens op een rationele manier naar deze kwestie te kijken. Bij deze maar een herhaling van de argumenten die ik al heb gegeven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het eerder gezegd maar het is blijkbaar genegeerd door jou, je moet altijd een buffer hebben, je kan niet tot op de cent berekenen wat nodig is omdat die kosten variëren in functie van tal van onvoorspelbare factoren. Een simpel voorbeeld: iemand die 'extreme' maten heeft (2 meter lang, schoenmaat 50) is meer geld kwijt aan zijn kleding (waaronder dus de schoenen) dan iemand die 1m70 groot is en schoenmaat 45 heeft, dat is een feit. Daar sta je dan als je alles tot op de cent budgetteert. Dit is slechts 1 voorbeeld wat voor 1% van de mensen geldt maar zo zijn er veel voorbeelden die samen voor een groot deel van de mensen geldt. Tot op de cent budgetteren werkt niet, je moet altijd een buffer hebben. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om de pot voor Aanvullende Bijstand flink extra te vullen en die te gebruiken als buffer maar dat levert weer flink wat extra bureaucratie op.

Los hiervan, is het nu echt zo erg als iemand die een bijstandsuitkering heeft ook eens een klein beetje geld overhoudt? Laten we nu niet zo zielig doen. Investeer liever in de begeleiding van die mensen zo dat ze op termijn onafhankelijk worden, daar heeft ieder van ons meer aan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo hoog is het Nederlandse minimumloonsalaris niet in vergelijkin met andere landen als je compenseert voor wat je met het geld kan kopen en wat de vaste lasten zijn.

Landen met een enigszins fatsoenlijk minimumsalaris hebben geen slechter draaiende economie dan landen die dat niet hebben, hierbij aantekende dat bijna elk beschaafd land een minimumsalaris heeft, ook Duitsland op een verkapte manier (aanvulling door overheid indien beneden bepaald bedrag). De tegenstanders van een fatsoenlijk minimumsalaris klagen dat de werknemers te duur zouden zijn voor de bedrijven, ze verliezen hierbij compleet uit het oog dat diezelfde werknemers dankzij dat minimumsalaris meer te besteden hebben en dat dit geld snel terugvloeit in de economie (hogere consumptiebestedingen), dat lijkt goed de ietwat hogere verkoopprijs te compenseren voor onze totale economie. Hierbij kan je je ook afvragen ofdat het geld niet wat eerlijker zou moeten worden verdeeld over de salarissen.
#NoDAPL
pi_138268992
Wachtlijsten zorg komen in DK in vrijwel elk politiek debat naar voren. :')

Kijkt jouw vriend daar de hele dag SBS6 of zo?
pi_138269057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb ze al gegeven, jij hebt ze genegeerd aangezien ze jou niet uitkomen. Je rechtse onderbuikgevoelens moeten loslaten omdat concrete argumenten aantonen dat het slechts onderbuikgevoelens (niveau borrelpraat) zijn valt natuurlijk niet mee maa8r probeer toch eens op een rationele manier naar deze kwestie te kijken. Bij deze maar een herhaling van de argumenten die ik al heb gegeven.

[..]

[..]

Dat gewauwel dat die bedragen in de OP niet kloppen?

En dat over meer bestedende bijstandstrekkers? Ten koste van wat denk jij dat dat gaat? :')
pi_138269101
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gewauwel dat die bedragen in de OP niet kloppen?

En dat over meer bestedende bijstandstrekkers? Ten koste van wat denk jij dat dat gaat? :')
Jij gaat dus niet in op de argumenten? Dank je wel voor de bevestiging dat het slechts bij rechtse borrelpraat blijft. Daarmee scoor je misschien in VVD-kringen, in andere kringen gaat het om de argumenten. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:53:30 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138269138
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat om de belastingdruk. Niet om het maximale tarief of de BTW. Je moet het hele plaatje bekijken.

http://www.hetgrotegeld.be/index.php/het_grote_geld/detail/1795
Dit ging over Noorwegen maar oké.
En daarnaast, daarvoor kunnen ze wel een educatie krijgen en hoeven ze geen ziektekosten te betalen, het enige wat ze daar wel moeten betalen is de medicatie maar die is spotgoedkoop.
Van 0 tot 120 euro krijg je niks terug, van 120 tot 200 krijg je 50% vergoed, van 200 tot 425 krijg je 75% vergoed. En over dat bedrag krijg je 85% terug. Is het bedrag over de 800 euro kan je complete compensatie aanvragen, wat eigenlijk altijd wordt toegekend.
Mocht je het echt niet kunnen betalen kan de huisarts/dokter een complete vergoeding aanvragen.

Wij krijgen nog een extra rekening voor eigen bijdrage aan het eind van het jaar.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:54:57 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138269185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:48 schreef Halcon het volgende:
Wachtlijsten zorg komen in DK in vrijwel elk politiek debat naar voren. :')

Kijkt jouw vriend daar de hele dag SBS6 of zo?
Ik geloof niet dat ze daar SBS6 ontvangen.
En nee, maar hij heeft vorig jaar wel een bedrijfsongeval gehad en moet binnenkort voor de 4de keer geopereerd worden.
Hij heeft nog geen een keer langer dan een week hoeven wachten.

Ook heb je daar een treatment guarantee, is het een levensbedreigende aandoening ( denk aan kanker) moeten ze je een antwoord kunnen geven binnen 8 dagen ( is het acuut levensbedreigend iets dan natuurlijk meteen) , ze moeten je helpen binnen een maand, lukt dat niet verwijzen ze je door naar een ander ziekenhuis. Is dat ziekenhuis ver weg betalen ze voor je reiskosten of wordt je opgehaald.
Lukt dat niet, is er geen plek bij een van de ziekenhuizen dan wordt je doorverwezen naar een priveziekenhuis.

[ Bericht 12% gewijzigd door snakelady op 28-03-2014 18:04:45 ]
pi_138269409
Hoeveel moet je tegenwoordig betalen voor onderwijs als je boven de 30 bent? 'vroeger' was het 2000 om 1500 ofzo, voor dat verschil zou ik het niet laten.
pi_138269438

Á ¤600.- p.p., 5 op een kamer..

Doet de kassa van de werkgever toch stevig rinkelen.. ondanks dat hij 'gewoon' minimumloon betaald minus werkgeverspremies..
pi_138269455
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dit ging over Noorwegen maar oké.
En daarnaast, daarvoor kunnen ze wel een educatie krijgen en hoeven ze geen ziektekosten te betalen, het enige wat ze daar wel moeten betalen is de medicatie maar die is spotgoedkoop.
Van 0 tot 120 euro krijg je niks terug, van 120 tot 200 krijg je 50% vergoed, van 200 tot 425 krijg je 75% vergoed. En over dat bedrag krijg je 85% terug. Is het bedrag over de 800 euro kan je complete compensatie aanvragen, wat eigenlijk altijd wordt toegekend.
Mocht je het echt niet kunnen betalen kan de huisarts/dokter een complete vergoeding aanvragen.

Wij krijgen nog een extra rekening voor eigen bijdrage aan het eind van het jaar.
Die staan ook in het lijstje, net als DK. Gratis erg relatief.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:05:52 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138269504
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die staan ook in het lijstje, net als DK. Gratis erg relatief.
Ook heb je daar een treatment guarantee, is het een levensbedreigende aandoening ( denk aan kanker) moeten ze je een antwoord kunnen geven binnen 8 dagen ( is het acuut levensbedreigend iets dan natuurlijk meteen) , ze moeten je helpen binnen een maand, lukt dat niet verwijzen ze je door naar een ander ziekenhuis. Is dat ziekenhuis ver weg betalen ze voor je reiskosten of wordt je opgehaald.
Lukt dat niet, is er geen plek bij een van de ziekenhuizen dan wordt je doorverwezen naar een priveziekenhuis en dat wordt ook voor je betaald.

Bij niet levensbedreigende ziektes dezelfde regels alleen dan 2 maanden.

Voor medicatie in het ziekenhuis hoef je niet te betalen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:09:45 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138269620
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoeveel moet je tegenwoordig betalen voor onderwijs als je boven de 30 bent? 'vroeger' was het 2000 om 1500 ofzo, voor dat verschil zou ik het niet laten.
Ligt aan de opleiding en waar.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:13:16 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138269751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Lukt dat niet, is er geen plek bij een van de ziekenhuizen dan wordt je doorverwezen naar een priveziekenhuis en dat wordt ook voor je betaald.

Bij niet levensbedreigende ziektes dezelfde regels alleen dan 2 maanden.

Voor medicatie in het ziekenhuis hoef je niet te betalen.
Nederland heeft ook gewoon een waardeloos zorgsysteem in vergelijking met een aantal van de westerse landen. Gaat ook snel bijgehaald worden door veel andere landen aangezien die het licht wel zien. In tegenstelling tot Nederland, welke steeds meer naar het Amerikaanse systeem groeit. Mensen in Nederland snappen er echt compleet niets van _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:27:55 #68
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138270210
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, hij doet een voorstel dat een gunstige uitwerking heeft op de werkgelegenheid.

Minimumloon met 30% omlaag en de uitkeringen ook. WW kun je overigens best privatiseren. Een verzekering is geen overheidstaak.
LOL 30 % omlaag , ik krijg huur en zorg toeslag omdat mijn loon te laag is.
En dan kom jij aan zetten met 30 % minder ....

Ik zou het niet eens raar vinden als het minimum met 50% omhoog zou gaan
dat zou betekenen dat ik dan eindelijk eens normaal kan gaan leven

Want het verschil met iemand die in de bijstand zit is echt niet te zien als je met het minimum loon heb hoor.

Vraag ik er om dat mijn huur nu bijna 600 Euro is voor een Sociaal huur woning ?
En je moet 1/3 van je inkomsten verwonen
Dus met een inkomen van 1340 euro kom ik nog altijd te weinig als ik aan de norm van 1/3 moet komen
Dus dan zou ik er eigenlijk nog eens 400 euro er bij moeten hebben voor een normaal leven te hebben.

Maar goed mensen die vinden dat de lonen omlaag moeten, die zouden eens verplicht moeten worden om met 1300 euro per maand ,2 jaar lang rond te moeten komen en dan eens kijken of ze het zelfde zeggen dat de lonen omlaag moeten ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_138270547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:27 schreef RAVW het volgende:

[..]

LOL 30 % omlaag , ik krijg huur en zorg toeslag omdat mijn loon te laag is.
En dan kom jij aan zetten met 30 % minder ....

Ik zou het niet eens raar vinden als het minimum met 50% omhoog zou gaan
dat zou betekenen dat ik dan eindelijk eens normaal kan gaan leven

Want het verschil met iemand die in de bijstand zit is echt niet te zien als je met het minimum loon heb hoor.

Vraag ik er om dat mijn huur nu bijna 600 Euro is voor een Sociaal huur woning ?
En je moet 1/3 van je inkomsten verwonen
Dus met een inkomen van 1340 euro kom ik nog altijd te weinig als ik aan de norm van 1/3 moet komen
Dus dan zou ik er eigenlijk nog eens 400 euro er bij moeten hebben voor een normaal leven te hebben.

Maar goed mensen die vinden dat de lonen omlaag moeten, die zouden eens verplicht moeten worden om met 1300 euro per maand ,2 jaar lang rond te moeten komen en dan eens kijken of ze het zelfde zeggen dat de lonen omlaag moeten ..
Die 600 euro, daar gaat toch nog een huurtoeslag vanaf lijkt me? Of is dat al minus huurtoeslag?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:43:55 #70
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138270661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die 600 euro, daar gaat toch nog een huurtoeslag vanaf lijkt me? Of is dat al minus huurtoeslag?
die 60 euro gaat er nog vanaf ..
maar dan houd je nog 540 over .....
Maar ik had het hier puur over mijn inkomen en dat wat de huren zijn , om aan te geven dat het zonder hulp van toeslagen niet te doen is , terwijl hier mensen lopen te verkondigen dat de minimum lonen wel omlaag mogen .. terwijl er voor vele nu al geen leven is met dat geld .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_138270727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:43 schreef RAVW het volgende:

[..]

die 60 euro gaat er nog vanaf ..
maar dan houd je nog 540 over .....
Maar ik had het hier puur over mijn inkomen en dat wat de huren zijn , om aan te geven dat het zonder hulp van toeslagen niet te doen is , terwijl hier mensen lopen te verkondigen dat de minimum lonen wel omlaag mogen .. terwijl er voor vele nu al geen leven is met dat geld .
Onderzoek anders of er enige mogelijkheid is om, als je inkomen wat structureel is, goedkoop te kopen. Ik woon zelf voor 280 euro per maand netto in een 2 kamer appartementje. De huidige prijzen en rentestanden zijn ideaal om goedkoop te kopen nu. Plus, je bouwt nog iets op ook.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:51:28 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138270916
Waarom moeten de minimumlonen dan alleen omlaag, waarom niet alle lonen?
Weet je wat, laten we boven de 40.000 het maar 50% minder maken, waarom niet? Het is toch makkelijk leven met een laag loon dus wat is het probleem?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:52:30 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138270950
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Onderzoek anders of er enige mogelijkheid is om, als je inkomen wat structureel is, goedkoop te kopen. Ik woon zelf voor 280 euro per maand netto in een 2 kamer appartementje. De huidige prijzen en rentestanden zijn ideaal om goedkoop te kopen nu. Plus, je bouwt nog iets op ook.
Ik heb ook een twee kamer appartementje, waar ik woon met mijn twee dochters, ik moet 630 euro betalen.
Woon jij in Friesland?
pi_138271000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb ook een twee kamer appartementje, waar ik woon met mijn twee dochters, ik moet 630 euro betalen.
Woon jij in Friesland?
Nee, anders zou ik snel emigreren naar Nederland. Ik woon in Rotterdam, in best een fijne, rustige buurt :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:55:17 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138271042
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, anders zou ik snel emigreren naar Nederland. Ik woon in Rotterdam, in best een fijne, rustige buurt :)
Apart, ik woon vlak bij Den Bosch en hier vind je echt niks voor die prijs.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:57:27 #76
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138271110
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Woon jij in Friesland?
Ja dat kan niet anders want hier in de randstad kom je niet onder de 400 euro voor een huur woning , kopen moet je niet doen , ik ga geen 450.000 euro betalen voor een huis wat in de gulden tijd nog 125,000 gld was ..
pi_138271122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Apart, ik woon vlak bij Den Bosch en hier vind je echt niks voor die prijs.

Kan dus best goedkoper, dit was het eerste de beste huis dat ik tegen kwam.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:01:21 #78
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138271264
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vergeet niet dat ook je je rioolrecht verdubbelt word en ook de VHE moeten ook betaald worden , verzekering is duurder

Dus reken je kosten plaatje dan eens uit
van riool recht hier weet ik al van mij is 180 euro terwijl hier naast (koop) al 500 betalen op jaar basis.

VHE is al ruim 300 euro per maand .... die ik niet betaal (huur)

en zo gaan al je lasten verder omhoog
pi_138271339
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

vergeet niet dat ook je je rioolrecht verdubbelt word en ook de VHE moeten ook betaald worden , verzekering is duurder

Dus reken je kosten plaatsje dan eens uit
van riool recht hier weet ik al van mij is 180 euro terwijl hier naast (koop) al 500 betalen op jaar basis

Naja, heb een woning voor 75K op de kop kunnen tikken, dat is 2 keer zo goedkoop als jouw huurwoning, incl toeslag. Dan neem ik de extraatjes maar voor lief :)

En VHE? Is dat VvE? Daar betaal ik 100 euro aan.
pi_138271398
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oplossing = werken!
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Aan welk werk?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:08:41 #81
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138271512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja, heb een woning voor 75K op de kop kunnen tikken, dat is 2 keer zo goedkoop als jouw huurwoning, incl toeslag. Dan neem ik de extraatjes maar voor lief :)

En VHE? Is dat VvE? Daar betaal ik 100 euro aan.
oke jij noemt het VVE
dan zit je al op 380 dan eens je verzekering en de andere kosten ?
riool recht.
je zal zien dat je denk ik niet goedkoper zit dan wat ik nu verwoon ..

Want jij betaald ook nog je stook kosten die zitten hier al in de huur ( blokverwarming )
dus rekent die er ook maar even er bij, dan wil ik jou kosten plaatje wel eens zien , tegen over die van mij
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:11:35 #82
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138271605
Dat hele 'gratis' blijft toch wel een verdraaid ingewikkeld concept.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138271645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:08 schreef RAVW het volgende:

[..]

oke jij noemt het VVE
dan zit je al op 380 dan eens je verzekering en de andere kosten ?
riool recht.
je zal zien dat je denk ik niet goedkoper zit dan wat ik nu verwoon ..

Want jij betaald ook nog je stook kosten die zitten hier al in de huur ( blokverwarming )
dus rekent die er ook maar even er bij, dan wil ik jou kosten plaatje wel eens zien , tegen over die van mij
Neem je dan wel 30 jaar huurverhoging mee? En wat je aan het eind van die 30 jaar nog moet betalen, en wat je aan het huren hebt opgebouwd?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:17:58 #84
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138271847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Neem je dan wel 30 jaar huurverhoging mee? En wat je aan het eind van die 30 jaar nog moet betalen, en wat je aan het huren hebt opgebouwd?
hoger dan 650 zal hij nooit komen dan zijn het geen sociale huren meer :) dus ik ben er niet bang voor maar jou huis die nu 75.000 is verkopen aan iemand voor 25.000 lijkt me wel een zware verlies.

en daar in tegen als ik nu naar de curaçao of zo wil verhuizen ben ik binnen 1 maand van mijn huis af , hoe zie jij dat met je koophuis te doen?

er zijn mensen die wachten nu al 3 jaar om hun huis te verkopen of ver onder de vraagprijs gaan zitten , wat je alleen maar inde schulden brengt
pi_138271971
Het is maar de vraag of je sociale huurwoning niet boven de 650 kan komen, zeker als je scheef woont en steeds huurverhoging krijgt. Denk dat je met kopen zeker goedkoper af kan zijn Maar zie nu eens een hypotheek te krijgen...
pi_138272041
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

hoger dan 650 zal hij nooit komen dan zijn het geen sociale huren meer :) dus ik ben er niet bang voor maar jou huis die nu 75.000 is verkopen aan iemand voor 25.000 lijkt me wel een zware verlies.

en daar in tegen als ik nu naar de curaçao of zo wil verhuizen ben ik binnen 1 maand van mijn huis af , hoe zie jij dat met je koophuis te doen?

er zijn mensen die wachten nu al 3 jaar om hun huis te verkopen of ver onder de vraagprijs gaan zitten , wat je alleen maar inde schulden brengt
Het heeft zeker nadelen hoor, een koophuis. Maar ik heb bewust gekozen voor dit scenario, omdat ik te veel verdien voor sociaal huren. Dan krijg je al een gat van 400 a 500 euro, wat ik dan beter in aflossingen kan steken van mijn hypotheek.

Bovendien, hoe reëel is Curacao als het treinticket naar Schiphol al een aanslag is op je maandbudget?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:33:07 #87
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138272561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het heeft zeker nadelen hoor, een koophuis. Maar ik heb bewust gekozen voor dit scenario, omdat ik te veel verdien voor sociaal huren. Dan krijg je al een gat van 400 a 500 euro, wat ik dan beter in aflossingen kan steken van mijn hypotheek.

Bovendien, hoe reëel is Curacao als het treinticket naar Schiphol al een aanslag is op je maandbudget?
ik heb 40 % korting met de NS en ook heb iemand wonen daar die me graag er bij wil hebben , ben al diverse keren gevraagd.
maar niet alleen Cura is een option hoor Suri is ook een hele grote option

alleen mijn gezondheid op dit moment is niet in orde ( slik medicatie )
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:33:42 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138272590
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is koop, denk je dat je een huis kan kopen zonder vast inkomen?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:35:53 #89
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138272694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Aan welk werk?
Zoals ik al schreef, voorzien van educatie, geen Moe-landers hier laten werken voor onder het minimum loon enz.
pi_138272768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is koop, denk je dat je een huis kan kopen zonder vast inkomen?
Sorry, ik kan niet aan je naam of UI zien of je wel of geen vast inkomen hebt. Ik postte dat goedkoop kopen nu slim is (mits structureel inkomen), ik zodoende 280 euro netto betaal. Dus toen je je vragen stelde, ging ik er van uit dat je ook een koop appartement hebt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:40:08 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138272862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sorry, ik kan niet aan je naam of UI zien of je wel of geen vast inkomen hebt. Ik postte dat goedkoop kopen nu slim is (mits structureel inkomen), ik zodoende 280 euro netto betaal. Dus toen je je vragen stelde, ging ik er van uit dat je ook een koop appartement hebt.
Mijn fout, ik dacht dat jij het over huur had. :P

Kopen als het kan inderdaad zeker doen, de huizenprijzen zijn hier nog nooit zo laag geweest de laatste jaren, helaas kan ik dat dus niet vanwege mijn wisselend inkomen.
pi_138272943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:33 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik heb 40 % korting met de NS en ook heb iemand wonen daar die me graag er bij wil hebben , ben al diverse keren gevraagd.
maar niet alleen Cura is een option hoor Suri is ook een hele grote option

alleen mijn gezondheid op dit moment is niet in orde ( slik medicatie )

Maar hoe dan ook, huur is wel makkelijker als je er snel van af wilt. Plus ook minder omslachtig. Maar als je financieel zo rot zit, en je via kopen een mooie besparing neer kunt zetten, dan zou ik dat zeker adviseren, je moet toch ook overleven.

Berekening is trouwens: 380 incl VvE, 800 p/j aan waterschaps zaken en gemeentelijke belastingen. Dus dan kom je op 450 euro ongeveer.

Plus, dat je bij elke aflossing een stukje eigen vermogen creeert, je na 30 jaar 0 euro aan hypotheek hoeft te betalen, en dat het bedrag (in mijn geval) 7 jaar vast is. Geen stijgingen dus. Ohja, en aan het eind van de rit krijg ik de waarde van het huis in mijn handje als ik het verkoop.
pi_138273010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn fout, ik dacht dat jij het over huur had. :P

Kopen als het kan inderdaad zeker doen, de huizenprijzen zijn hier nog nooit zo laag geweest de laatste jaren, helaas kan ik dat dus niet vanwege mijn wisselend inkomen.
Zeker balen ;( En is eigenlijk belachelijk dat er zo'n gat zit tussen goedkoop kopen en sociaal huren :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:48:36 #94
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138273189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook, huur is wel makkelijker als je er snel van af wilt. Plus ook minder omslachtig. Maar als je financieel zo rot zit, en je via kopen een mooie besparing neer kunt zetten, dan zou ik dat zeker adviseren, je moet toch ook overleven.

Berekening is trouwens: 380 incl VvE, 800 p/j aan waterschaps zaken en gemeentelijke belastingen. Dus dan kom je op 450 euro ongeveer.

Plus, dat je bij elke aflossing een stukje eigen vermogen creeert, je na 30 jaar 0 euro aan hypotheek hoeft te betalen, en dat het bedrag (in mijn geval) 7 jaar vast is. Geen stijgingen dus. Ohja, en aan het eind van de rit krijg ik de waarde van het huis in mijn handje als ik het verkoop.
ja nu ligt het bedrag al iets hoger zo zie je maar het zou dus een besparing op leveren van mij van 100 euro per maand , maar die krijg ik nu ook wel een beetje met zorg en huurtoeslag ( die dan ook weer vervallen ..
dus echt super veel zou ik er per maand niet extra er voor uit gaan .

maar misschien over 20 jaar maar zo ver kijk ik niet ik kijk op a 1 a 2 jaar vooruit
ik ben veel meer gaan leven in het nu en niet in later , betaal me wel scheel aan pensioen premies maar goed :)

maar dat is misschien ook al weggegooid geld .
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:48:44 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138273193
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zeker balen ;( En is eigenlijk belachelijk dat er zo'n gat zit tussen goedkoop kopen en sociaal huren :')
Dat is ook belachelijk, en zeker ook gezien de wachtlijsten, dit is het verhaal van een vriendin van me.

Ze krijgt dus geen urgentie, maar Moe-landers komen hier en krijgen meteen een huis, en er is al een huizentekort in huurwoningen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:51:50 #96
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138273338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook belachelijk, en zeker ook gezien de wachtlijsten, dit is het verhaal van een vriendin van me.

[ afbeelding ]

Ze krijgt dus geen urgentie, maar Moe-landers komen hier en krijgen meteen een huis, en er is al een huizentekort in huurwoningen.
ja en dan worden hier zelf mooie 4 a 5 kamers bejaarden centrums omgebouwd voor moe landers er in te laten trekken ..

en gezinnen die niet kunnen betalen aan een huurwoning worden ook heel sneller op straat gezet om huizen leeg te maken voor die lui ..
pi_138273491
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, schrijnend. Kan niet anders zeggen
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:54:51 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138273496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat altijd weer gemakkelijk terzijde wordt geschoven is hoe het minimumloon al fors verlaagd is met de jaren. Bevroren. De koopkracht is aanzienlijk verlaagd. Idem ditto voor de bijstand (dit kabinet verlaagd het ook met 2000 euro op jaarbasis... dat is een feit!). Paars en de Balkenende kabinetten hebben duidelijk gesneden in de hoogte van de bijstand, en dus ook de koopkracht. Dat is geen leugen.

En toch blaat men blindelings voor verlaging van bijstand + minimumloon als oplossing... vooraleerst af te vragen wat de vorige rondes hebben opgeleverd.

Prima om dit zo te roepen, maar leg dan eerst eens uit wat eerdere beleidsveranderingen in hetzelfde straatje hebben opgeleverd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138276662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat altijd weer gemakkelijk terzijde wordt geschoven is hoe het minimumloon al fors verlaagd is met de jaren. Bevroren. De koopkracht is aanzienlijk verlaagd. Idem ditto voor de bijstand (dit kabinet verlaagd het ook met 2000 euro op jaarbasis... dat is een feit!). Paars en de Balkenende kabinetten hebben duidelijk gesneden in de hoogte van de bijstand, en dus ook de koopkracht. Dat is geen leugen.
Reden dat de rechtse gemeenschap een mogelijkheid ziet om ze nog verder te verlagen. De linkse gemeenschap moet zich hiertegen wapenen door met goede argumenten te komen en mensen met deze argumenten op het populistische gehalte van de rechtse borrelpraat te wijzen.

quote:
Prima om dit zo te roepen, maar leg dan eerst eens uit wat eerdere beleidsveranderingen in hetzelfde straatje hebben opgeleverd.
Een lager besteedbaar inkomen voor veel mensen, meer armoede, meer schuldsanering.
#NoDAPL
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:45:51 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138279081
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ernstig! Nederland op haar slechtst, Nederland regelneukersland maar ondertussen gelden die regels natuurlijk wel niet voor elke klasse. Er is niets veranderd sinds dat Animal Farm werd geschreven. "All animals are equal, but some animals are more equal than others". ;)
#NoDAPL
pi_138280346
quote:

[..]

[ afbeelding ]

MOE landers staan wel op de urgentielijst in Heusden?
pi_138280414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dus reken je kosten plaatje dan eens uit
van riool recht hier weet ik al van mij is 180 euro terwijl hier naast (koop) al 500 betalen op jaar basis.

VHE is al ruim 300 euro per maand .... die ik niet betaal (huur)

VVE van 300 euro per maand? :') Betalen ze ook de stookkosten van heel Groenland?
pi_138280465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
Dat hele 'gratis' blijft toch wel een verdraaid ingewikkeld concept.
Gratis bestaat niet. Iemand moet het betalen en zonder belastinginkomsten gaat een notoire geldverkwister als de overheid failliet.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:13:23 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138280543
Gratis is geld niet, maar de afgelopen 5 jaar heeft aardig laten zien dat het ook niet duur hoeft te zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138280686
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
Gratis is geld niet, maar de afgelopen 5 jaar heeft aardig laten zien dat het ook niet duur hoeft te zijn
Heel veel goedkope leningen bij elkaar vormen ook een flinke last en ooit moet je die schulden inlossen.

Jouw uitspraak zou zo kunnen komen van een van de door DSB "gedupeerde" tokkies. Voordat ze het deksel op de neus kregen welteverstaan.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:16:45 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138280705
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

MOE landers staan wel op de urgentielijst in Heusden?
Hedel, en ja, er zijn al meerdere huizen die vrij kwamen te staan waar meteen Moe-landers in zijn getrokken zonder dat ze eerst ingeschreven stonden.

Twee miljoen sociale huurwoningen zijn naar arbeidsimigranten gegaan die vaak op flex basis een woning betrekken.
pi_138280929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hedel, en ja, er zijn al meerdere huizen die vrij kwamen te staan waar meteen Moe-landers in zijn getrokken zonder dat ze eerst ingeschreven stonden.

Twee miljoen sociale huurwoningen zijn naar arbeidsimigranten gegaan die vaak op flex basis een woning betrekken.
Die huren particulier. Vaak via het uitzendbureau.

Ik ken er niet eentje die via de sociale woningbouw huurt. En ik ken heel veel MOE-landers en werkgevers/uitzendbureaus die zich bezighouden met MOE-landers.
pi_138281306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:51 schreef snakelady het volgende:
Waarom moeten de minimumlonen dan alleen omlaag, waarom niet alle lonen?
Weet je wat, laten we boven de 40.000 het maar 50% minder maken, waarom niet? Het is toch makkelijk leven met een laag loon dus wat is het probleem?
Minimumloon is slechts een bodem. Het is verder aan de werkgever wat hij wil betalen.
pi_138282752
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die huren particulier. Vaak via het uitzendbureau.

Ik ken er niet eentje die via de sociale woningbouw huurt. En ik ken heel veel MOE-landers en werkgevers/uitzendbureaus die zich bezighouden met MOE-landers.
Raar dat jij dan die andere MOE landers niet kent

quote:
Volgens de wethouder wonen er momenteel zo'n 30.000 tot 50.000 arbeidsmigranten uit MOE-landen in Rotterdam. Niet zelden zijn zij het slachtoffer van huisjesmelkers. Die huisvesten werknemers illegaal door hen met te veel tegelijk in een appartement of huis te plaatsen.
pi_138282814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Raar dat jij dan die andere MOE landers niet kent

[..]

Huisjesmelkers doen de zaken van de sociale woningbouw?
pi_138282884
En dan de Polen in Den Haag nog

Het vrijdag officieel geopende Polenhotel in de Haagse Uithof is een uitkomst volgens wethouder Norder en initiatiefnemer Gezici. Geďnteresseerde bezoekers van het wooncomplex reageren kritisch.
pi_138282945
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Huisjesmelkers doen de zaken van de sociale woningbouw?
Nee gewoon wat voorbeelden van MOE landers die zonder inschrijving woningen toegewezen krijgen.
pi_138283005
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee gewoon wat voorbeelden van MOE landers die zonder inschrijving woningen toegewezen krijgen.
Die huren ze particulier, die krijgen ze niet toegewezen van de sociale woningbouw.

Appels-peren. Wil jij particulier, dan kun je er dit weekend nog in bij wijze van.
pi_138283154
Als je een bijstandsuitkering ontvangt moet je gewoon elk werk aannemen wat je kan krijgen. Of als tegenprestatie vrijwilligerswerk doen. Het moet niet zo zijn dat je op je luie reet thuis zit. Hoe dat gecontroleerd gaat worden weet ik niet maar ze moeten is knopen doorhakken.
pi_138283190
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die huren ze particulier, die krijgen ze niet toegewezen van de sociale woningbouw.

Appels-peren. Wil jij particulier, dan kun je er dit weekend nog in bij wijze van.
Omdat daar een groot tekort aan is aan sociale woningbouw.

En Polen huren particulier met zijn 10 nen.
pi_138283234
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:07 schreef Jordony het volgende:
Als je een bijstandsuitkering ontvangt moet je gewoon elk werk aannemen wat je kan krijgen. Of als tegenprestatie vrijwilligerswerk doen. Het moet niet zo zijn dat je op je luie reet thuis zit. Hoe dat gecontroleerd gaat worden weet ik niet maar ze moeten is knopen doorhakken.
Precies 400.000 bijstandsgerechtigden gratis werk laten doen = 800.000 bijstandsgerechtigden straks.

Slim plan man.
pi_138283331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat daar een groot tekort aan is aan sociale woningbouw.

En Polen huren particulier met zijn 10 nen.
Zoals ik al zei: die huren particulier en krijgen niets toegewezen van de sociale woningbouw. Dus om er nu dat voorbeeld van die gehandicapte bij te halen... slaat nergens op.

Constant dat gejengel van MOE-landers dit en MOE-landers dat... die mensen werken hard voor een loontje waar de gemiddelde Nederlander niet voor uit zijn nest komt en zeuren heel wat minder.
pi_138283348
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies 400.000 bijstandsgerechtigden gratis werk laten doen = 800.000 bijstandsgerechtigden straks.

Slim plan man.
Werk en een baan zijn twee heel verschillende dingen.
pi_138283369
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen.
pi_138283388
quote:

[..]

Klopt ze werken wel, maar hebben gaan baan = bijstand.
pi_138283440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Klopt ze werken wel, maar hebben gaan baan = bijstand.
Dus dat plan van Jordony kan prima.
pi_138283547
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus dat plan van Jordony kan prima.
Ja prima idee, mensen gratis te laten werken.

Leidt niet tot banenverlies, nee joh.
pi_138283666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Werk is wat anders dan een baan, mevrouw sociale woningbouw. :')
pi_138283749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja en dan worden hier zelf mooie 4 a 5 kamers bejaarden centrums omgebouwd voor moe landers er in te laten trekken ..

en gezinnen die niet kunnen betalen aan een huurwoning worden ook heel sneller op straat gezet om huizen leeg te maken voor die lui ..
MOE-landers worden met meerderen in een 'particuliere' huurwoning gepropt voor een recordprijs. Daarvoor bestaan geen wachtlijsten en strikte regels m.b.t. woonruimteverdeling.
De zielige moeder uit het krantenartikel kan natuurlijk ook gewoon op de vrije markt een woning met slaapkamer beneden gaan huren. Niemand houdt haar tegen, alleen haar eigen bankrekening.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 23:30:05 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138284298
Natuurlijk, de 'hardwerkende' MOE-landers veroorzaken geen problemen en mogen hier leuk de prijs komen drukken... Maar dit geldt natuurlijk niet voor de elite baantjes; daar zorgt 'internationalisering' voor ongegeneerd gegraai.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 28 maart 2014 @ 23:32:27 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138284397
quote:

[..]

Zoals ik al zei: die huren particulier en krijgen niets toegewezen van de sociale woningbouw. Dus om er nu dat voorbeeld van die gehandicapte bij te halen... slaat nergens op.

Constant dat gejengel van MOE-landers dit en MOE-landers dat... die mensen werken hard voor een loontje waar de gemiddelde Nederlander niet voor uit zijn nest komt en zeuren heel wat minder.
http://www.omroepwest.nl/(...)en-polen-en-bulgaren

quote:
1. In overleg treden met de corporaties om 30 woningen extra ter beschikking te stellen aan Moe- landers, waaronder 10 woningen aan de Samuel Esmeijerstraat. Na een half jaar bekijken of het aanbod voldoende is ten opzichte van de vraag. Hierin de regionale afspraken
http://www.vlaardingen.nl(...)anders_1/id_13717119

quote:
Als er meer arbeidsmigranten in één sociale huurwoning wonen gebeurt dat doorgaans op één contract. Het gezamenlijke inkomen van de arbeidsmigranten is dan vaak hoger dan 34.085 euro. Een andere optie is om elke arbeidsmigrant een apart huurcontract te geven. In dat geval verdienen de arbeidsmigranten meestal niet meer dan de inkomensgrens.
http://www.aedes.nl/conte(...)ten-en-wetgeving.xml
pi_138284475
30... van de hoeveel duizend? Dat is wel een flink aantal ja. :') En hoeveel van die 30 zijn gehandicaptenwoningen? :')

Huren 99 van de 100 keer gewoon particulier.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 23:35:08 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138284508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:34 schreef Halcon het volgende:
30... van de hoeveel duizend? Dat is wel een flink aantal ja. :') En hoeveel van die 30 zijn gehandicaptenwoningen? :')
Dat is een een stad, hier mag je blij zijn als er 2 sociale huurwoningen per maand in staan, dan is 30 enorm veel.
pi_138284579
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is een een stad, hier mag je blij zijn als er 2 sociale huurwoningen per maand in staan, dan is 30 enorm veel.
Die mensen werken hard voor een prijs waar Nederlanders liever voor op de bank gaan zitten. Ik ben tegen sociale woningbouw, maar als je dat dan toch doet, dan logisch dat je mensen die hard werken voor een paar centen helpt.

En waar is hier?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 23:38:23 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138284647
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heel veel goedkope leningen bij elkaar vormen ook een flinke last en ooit moet je die schulden inlossen.

Jouw uitspraak zou zo kunnen komen van een van de door DSB "gedupeerde" tokkies. Voordat ze het deksel op de neus kregen welteverstaan.
1) Noem me geen tokkie. Voor de tokkies met je in Texas zijn met hun rare schoolboekenregels en andere rariteiten. Dat zijn pas tokkies. Texanen zijn tokkies eerste klas.
2) Ik praat erover hoe geld rondstrooien opeens geen probleem is als het om banken gaat, of om een omvallende General Motors. Dan zijn er opeens miljarden genoeg voorhanden. En snel ook. Maar over een verlaging of verhoging van de bijstand wordt jaren over gedebatteerd in Den Haag. Net zoals men boeh en bah roept bij toeslagen en bijstandsfraude, terwijl er veel meer geld rond gaat in andere vormen van fraude. Een twintigvoud zelfs aan belastingfraude. Een tienvoud aan faillissementsfraude (door jouw vriendjes) of gesjoemel met milieuregelgeving.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_138284733
Waar noem ik je tokkie dan?

Die bankendeals daar maakt de overheid winst op. Meer winst dan alle bijstandstrekkers de komende jaren bijdragen aan Nederland.

En fraude moet je altijd hard aanpakken. Of het nu om bijstandsfraude gaat, om toeslagenfraude of om faillissementsfraude.
pi_138284847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Om ervoor te zorgen dat mensen niet thuis zitten moet je ze vrijwilligerswerk laten doen ja. Dat zal ze alleen maar activeren om een betaalde baan te zoeken of in ieder geval meer te gaan werken bij je huidige baan. Jij ziet de mensen in de bijstand liever op hun luie reet zitten? Denk je dat ze dat activeert om iets voor de maatschappij te gaan doen?

Nee.
pi_138284884
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:43 schreef Jordony het volgende:

[..]

Om ervoor te zorgen dat mensen niet thuis zitten moet je ze vrijwilligerswerk laten doen ja. Dat zal ze alleen maar activeren om een betaalde baan te zoeken of in ieder geval meer te gaan werken bij je huidige baan. Jij ziet de mensen in de bijstand liever op hun luie reet zitten? Denk je dat ze dat activeert om iets voor de maatschappij te gaan doen?

Nee.
We kunnen het weer uitleggen met dezelfde links, maar dat is zinloos met een bord voor je kop.
pi_138284975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

We kunnen het weer uitleggen met dezelfde links, maar dat is zinloos met een bord voor je kop.
Nee jij komt lekker met argumenten :') Ik begrijp het al, met jou valt niet te discussiëren.
Voor de duidelijkheid: ik log 10 minuten geleden in en zie dit topic dus zie geen links.
pi_138285155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:45 schreef Jordony het volgende:

[..]

Nee jij komt lekker met argumenten :') Ik begrijp het al, met jou valt niet te discussiëren.
Voor de duidelijkheid: ik log 10 minuten geleden in en zie dit topic dus zie geen links.
quote:
Op de bouwplaatsen van gemeenten ontstaat een steeds grotere 'werklozencarrousel'. Wanneer aannemers een klus willen binnenhalen, moeten zij van hun opdrachtgevers vaak lokale werklozen aannemen. Het eigen personeel wordt zo verdrongen. .
NWS / Bedrijven willen geen dwangarbeiders uit de bijstand

http://www.nu.nl/economie(...)rgt-verdringing.html
pi_138285192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

[..]

Dat komt omdat gemeenten de termen werk en baan door elkaar halen.
pi_138285295
quote:
Dit is ook echt geen slim beleid. Met vrijwilligerswerk doel ik op hele eenvoudige klussen. Wat mij betreft afval ruimen op straten, daar kunnen altijd extra handen gebruikt worden, of helpen bij de voedselbank.
pi_138285348
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:54 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dit is ook echt geen slim beleid. Met vrijwilligerswerk doel ik op hele eenvoudige klussen. Wat mij betreft afval ruimen op straten, daar kunnen altijd extra handen gebruikt worden, of helpen bij de voedselbank.
Daar hebben we al criminelen voor. ;)

quote:
Honderden alleenstaande allochtone moeders uit de Bijlmer moeten
komende maanden voor straf vuilnis rapen rondom hun huis, omdat ze de
afgelopen tijd voor miljoenen euro's gefraudeerd hebben met
kinderopvangtoeslag.
pi_138285410
Sluit die dan op en ga de bijstandstrekkers daar wat laten helpen.
pi_138285550
Waarom alles aangrijpen om maar lekker betaald op de bank te kunnen blijven liggen terwijl je wat naar tell sell kijkt op de momenten dat anderen de prijs van jouw werkschuwheid bij elkaar aan het werken zijn?
pi_138285576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Daar hebben we al criminelen voor. ;)

[..]

Gelukkig hebben we niet al teveel criminelen in ons land die de straten voor ons schoon kunnen houden. Er zijn genoeg andere voorbeelden van vrijwilligerswerk waarbij het geen gevaar is voor de baan van anderen.

Bovendien vind ik eerder dat deze alleenstaande moeders gewoon de uitgekeerde toeslagen moeten terugbetalen in de vorm van een financiële sanctie. Het opruimen van het afval door een gemeente kost geen miljoenen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:01:49 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138285598
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die mensen werken hard voor een prijs waar Nederlanders liever voor op de bank gaan zitten. Ik ben tegen sociale woningbouw, maar als je dat dan toch doet, dan logisch dat je mensen die hard werken voor een paar centen helpt.

En waar is hier?
Een klein dorp in Brabant.

Ten eerste, ook al zou ik willen werken voor die prijs, mag ik dat niet, dat is tegen de wet.
Dus je kan wel zeggen dat Nederlanders daar niet voor willen werken, maar dat weet je niet.
pi_138285647
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een klein dorp in Brabant.

Ten eerste, ook al zou ik willen werken voor die prijs, mag ik dat niet, dat is tegen de wet.
Dus je kan wel zeggen dat Nederlanders daar niet voor willen werken, maar dat weet je niet.
Jij mag niet conform de CAO van de ABU werken? Dat is tegen de wet?
pi_138285665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:01 schreef Jordony het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we niet al teveel criminelen in ons land die de straten voor ons schoon kunnen houden. Er zijn genoeg andere voorbeelden van vrijwilligerswerk waarbij het geen gevaar is voor de baan van anderen.

Bovendien vind ik eerder dat deze alleenstaande moeders gewoon de uitgekeerde toeslagen moeten terugbetalen in de vorm van een financiële sanctie. Het opruimen van het afval door een gemeente kost geen miljoenen.
Nee daar hebben we mensen voor die een baan hebben.

In de praktijk leidt het nu al tot verdringing. WW'ers zijn al gekort omdat ze vrijwiliigerswerk deden, reden verdringing...

Laat ze gewoon werkzaamheden doen verplicht tegen betaling, heb je ook geen gezeik meer.

http://www.nrc.nl/carrier(...)-bijstandsuitkering/

3 gemeenten die bijstandsgerechtigden misbruikten en zijn teruggefloten, anders hadden ze werknemers vervangen door gratis bijstandsgerechtigden.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:05:35 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138285730
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:00 schreef Halcon het volgende:
Waarom alles aangrijpen om maar lekker betaald op de bank te kunnen blijven liggen terwijl je wat naar tell sell kijkt op de momenten dat anderen de prijs van jouw werkschuwheid bij elkaar aan het werken zijn?
Broeder Halcon _O_
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:06:05 #146
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138285746
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:00 schreef Halcon het volgende:
Waarom moet je altijd zo denigrerend reageren?
pi_138285762
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bord en kop. Verspil je tijd niet meer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:07:05 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138285783
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij mag niet conform de CAO van de ABU werken? Dat is tegen de wet?
Heb je dit hele topic liggen slapen? Moeten we echt alles blijven herhalen?
pi_138285815
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag?
pi_138285837
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb je dit hele topic liggen slapen? Moeten we echt alles blijven herhalen?
Geef gewoon eens antwoord op de vraag. Conform ABU CAO werken mag niet van de wet?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:08:30 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138285841
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag?
Ik voel me niet aangesproken, ik werk namelijk.
pi_138285904
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangesproken, ik werk namelijk.
Jij stelt dat het onwettig is. Dus nogmaals: is werken conform de ABU CAO niet conform de wet en mag jij dat niet?
pi_138285969
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:03 schreef macca728 het volgende:

Laat ze gewoon werkzaamheden doen verplicht tegen betaling, heb je ook geen gezeik meer.
Dat is juist het gehele probleem. Ze gaan niet op zoek naar een baan. Het is de bedoeling dat vrijwilligerswerk ze activeert om een betaalde baan te zoeken.

Let wel dat de bijstand ook bedoelt is voor mensen die, zelfs als ze een baan hebben, niet in hun primaire levensbehoeften kunnen voorzien en de rekeningen niet kunnen betalen zonder financiële compensatie. Deze mensen moeten meer gaan werken of een bijbaan nemen maar zij zijn hierin lastiger te activeren.

Nog een optie is mensen die geen reet doen korten op de uitkering.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:12:40 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138285982
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geef gewoon eens antwoord op de vraag. Conform ABU CAO werken mag niet van de wet?
Nogmaals, voor de tigste keer, velen werken hier via schijnconstructies, via malafide uitzendbureau's gevestigd in Polen.

http://www.technischwerke(...)-uitzendbureaus-aan/

Dit moet gestopt worden, zowel voor hun als voor de Nederlandse werkelozen.
pi_138286010
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, voor de tigste keer, velen werken hier via schijnconstructies, via malafide uitzendbureau's gevestigd in Polen.

http://www.technischwerke(...)-uitzendbureaus-aan/

Dit moet gestopt worden, zowel voor hun als voor Nederland.
Als zij er mee kunnen leven, waarom moet het voor hen dan gestopt worden?

Velen werken ook gewoon met een Nederlandse CAO.
pi_138286014
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:12 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dat is juist het gehele probleem. Ze gaan niet op zoek naar een baan. Het is de bedoeling dat vrijwilligerswerk ze activeert om een betaalde baan te zoeken.

Let wel dat de bijstand ook bedoelt is voor mensen die, zelfs als ze een baan hebben, niet in hun primaire levensbehoeften kunnen voorzien en de rekeningen niet kunnen betalen zonder financiële compensatie. Deze mensen moeten meer gaan werken of een bijbaan nemen maar zij zijn hierin lastiger te activeren.

Ik bedoel dat je ze verplicht een tegenprestatie laat verrichten tegen betaling.

Die luie mensen worden al gekort, dat gebeurt al.
pi_138286081
Luie mensen moeten gewoon niks krijgen. Dan leren ze dat snel af.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:16:27 #158
396550 Richestorags
pi_138286103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je ze verplicht een tegenprestatie laat verrichten tegen betaling.

Iedereen moet intens dankbaar zijn en een tegenprestatie leveren. Incluis ikzelf.
pi_138286108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je een soort paradox. Je krijgt bijstand omdat je niet in je levensbehoeften kan voorzien maar je moet wel tegenprestatie verrichten waar een financiële compensatie tegenover staat. Dus je krijgt bijstand maar krijgt wel betaald. Moet deze uiterking dan niet gekort worden?
pi_138286132
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:12 schreef Jordony het volgende:

[..]

Eens. Maar zoals hier eerder aangegeven zijn er mensen die wel willen maar de kans niet krijgen. Ook mensen die uit een positie worden geduwd door men met bijv. een bijstand uitkering.
pi_138286137
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:16 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je een soort paradox. Je krijgt bijstand omdat je niet in je levensbehoeften kan voorzien maar je moet wel tegenprestatie verrichten waar een financiële compensatie tegenover staat. Dus je krijgt bijstand maar krijgt wel betaald. Moet deze uiterking dan niet gekort worden?
Ja dus het kost geen geld. Win/Win het kost niets, je laat ze in hun waarde en je voorkomt verdringing/misbruik
pi_138286169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dus het kost geen geld. Win/Win het kost niets, je laat ze in hun waarde en je voorkomt verdringing/misbruik
Het kost altijd geld. Arbeid en uitkering.
pi_138286179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dus het kost geen geld. Win/Win het kost niets, je laat ze in hun waarde en je voorkomt verdringing.
Dan heb je eigenlijk toch gewoon een baan?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:19:18 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286184
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als zij er mee kunnen leven, waarom moet het voor hen dan gestopt worden?

Velen werken ook gewoon met een Nederlandse CAO.
Dan voor de Nederlanders die nu ontslagen worden om een Pool in dienst te nemen, dat zou jij toch ook moeten willen aangezien je zo tegen mensen in de bijstand bent.
pi_138286222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:19 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dan heb je eigenlijk toch gewoon een baan?
Nee ze krijgen betaald voor een tegenprestatie, bv wat jij zei afval opruimen.

Ze mogen sowieso maar een paar uur een tegenprestatie leveren.
pi_138286257
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:18 schreef Globali het volgende:

[..]

Het kost altijd geld. Arbeid en uitkering.
Uitkering hebben ze toch al. Uitkering wordt gekort, dus arbeid kost niets.
pi_138286262
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan voor de Nederlanders die nu ontslagen worden om een Pool in dienst te nemen, dat zou jij toch ook moeten willen aangezien je zo tegen mensen in de bijstand bent.
Die kunnen toch gewoon onder de ABU CAO werken?

Ook al pakken ze al die malafide bureautjes... Er gaat geen Nederlander meer in de kassen werken.
pi_138286278
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waar zit het "win win"in deze situatie? We verliezen mensen op de arbeidsmarkt.
pi_138286289
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Eens. Maar zoals hier eerder aangegeven zijn er mensen die wel willen maar de kans niet krijgen. Ook mensen die uit een positie worden geduwd door men met bijv. een bijstand uitkering.
Ja dat is geen slim beleid. Ik zou daar zou 1,2,3 geen oplossing op kunnen verzinnen, alleen dat als tegenprestatie men klusjes moet doen waarbij het geen gevaar vormt voor de baan van anderen. Er zijn vast sectoren waar ze een enorm tekort aan personeel hebben waar je nauwelijks een opleiding voor moet hebben afgerond. Ik studeer momenteel Bestuurskunde dus vindt het wel interessant topic.
pi_138286328
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het niet. Je betaald er wel voor als staat en mensen. Als buitenlanders het dan goedkoper gaan doen....krijg je een soort sponsoring.
pi_138286329
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:22 schreef Globali het volgende:

[..]

Waar zit het "win win"in deze situatie? We verliezen mensen op de arbeidsmarkt.
Nee want ze verrichten geen regulier werk, wat ze nu juist wel doen "gratis"

Dan verlies je banen, zoals al is aangetoond in de bouw, zorg en overheid zelf.
En dat levert juist meer werklozen op, die ook weer worden ingezet "gratis" en dat levert ook weer meer werklozen op....
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:23:53 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286338
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die kunnen toch gewoon onder de ABU CAO werken?

Ook al pakken ze al die malafide bureautjes... Er gaat geen Nederlander meer in de kassen werken.
Tja, ik kan nu wel alles blijven herhalen maar dat heeft geen nut natuurlijk, dus je kan het of terug lezen en zien dat het niet zo werkt, of je blijft lekker eigenwijs denken dat iedereen met een uitkering een luie flikker is.
Ik vermoed dat je het laatste gaat doen aangezien jij niet van mening wil veranderen.
pi_138286384
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tja, ik kan nu wel alles blijven herhalen maar dat heeft geen nut natuurlijk, dus je kan het of terug lezen en zien dat het niet zo werkt, of je blijft lekker eigenwijs denken dat iedereen met een uitkering een luie flikker is.
Ik vermoed dat je het laatste gaat doen aangezien jij niet van mening wil veranderen.
Hij heeft net zo'n starre houding als luie bijstandsgerechtigden. :)
pi_138286427
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:22 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja dat is geen slim beleid. Ik zou daar zou 1,2,3 geen oplossing op kunnen verzinnen, alleen dat als tegenprestatie men klusjes moet doen waarbij het geen gevaar vormt voor de baan van anderen. Er zijn vast sectoren waar ze een enorm tekort aan personeel hebben waar je nauwelijks een opleiding voor moet hebben afgerond. Ik studeer momenteel Bestuurskunde dus vindt het wel interessant topic.
Ik ben niet tegen het iets doen voor je uitkering. Als het maar niet ten koste gaat van werkelijke banen. Dat blijkt nu wel zo te zijn soms. Je hebt er vast over nagedacht....heb je veel kansen met een studie bestuurskunde in de komende zeg 5 tot 10 jaar?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:28:00 #175
396550 Richestorags
pi_138286481
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hij heeft net zo'n starre houding als luie bijstandsgerechtigden. :)
Ach, in dit topic zijn mensen voorstander van verwerpelijke socialistische ideeen.
pi_138286530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh wacht, dat niet alle Polen via een malafide constructie werken komt je natuurlijk slecht uit. Kun je het daar niet op blijven gooien.
pi_138286563
quote:
Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link

Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.

en er zijn ook geen luie bijstandsgerechtigden, nogmaals eigen link

De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
pi_138286565
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:26 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen het iets doen voor je uitkering. Als het maar niet ten koste gaat van werkelijke banen. Dat blijkt nu wel zo te zijn soms. Je hebt er vast over nagedacht....heb je veel kansen met een studie bestuurskunde in de komende zeg 5 tot 10 jaar?
Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde :|W, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:31:40 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286601
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh wacht, dat niet alle Polen via een malafide constructie werken komt je natuurlijk slecht uit. Kun je het daar niet op blijven gooien.
Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
pi_138286614
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link

Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.
Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
pi_138286616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef Jordony het volgende:

[..]

Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde :|W, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
pi_138286626
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
Zeg dan even wat er mis is met de ABU CAO.
pi_138286657
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:33:44 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286672
quote:
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.

quote:
Volgens de krant zouden veel uitkeringsgerechtigden het werk in de kassen zwaar vinden.Ook worden ze afgeschrikt door de bureaucratische rompslomp die hun wacht bij het opnieuw aanvragen van een uitkering, na het aflopen van het tijdelijke contract.
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.

als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
pi_138286701
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
pi_138286722
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.

als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
Ook

Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:35:36 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286745
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:
ABU CAO.
Waar heb ik geschreven dat daar iets mis mee is dan?
pi_138286749
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
pi_138286751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
pi_138286755
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:36:16 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
pi_138286781
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
Op naar de volgende tijdelijke baan dan. Vaste contracten worden nu minder makkelijk uitgedeeld dan 15 jaar geleden.
pi_138286782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
Hoe zie jij het voor jezelf?
pi_138286789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
Wat dus ook gebeurt. Staat in zijn eigen link.
pi_138286811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
pi_138286856
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
Uh te weinig vacatures

Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.
pi_138286858
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe zie jij het voor jezelf?
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.

Maar goed, ik ga pitten ;)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:39:28 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286865
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.

Als ik dichterbij had gewoond had ik daar overigens geen moeite mee gehad, mijn broer woont in Nederland en werkt in Duitsland, bevalt hem prima.
pi_138286905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef Jordony het volgende:

[..]

Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.

Maar goed, ik ga pitten ;)
Slaap goed. Ik doelde meer op iets specifieks.
pi_138287092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uh te weinig vacatures

Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.
Nou, ze voldeden gewoon niet. Blijkt wel uit dat artikel.
pi_138287139
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.

Als ik dichterbij had gewoond had ik daar overigens geen moeite mee gehad, mijn broer woont in Nederland en werkt in Duitsland, bevalt hem prima.
Bulgarije is 1,5 dag.... in de tuinbouw kun je best, zonder malafide constructies, van februari tot december aan de slag.

Mijn schoonmoeder wilde komen werken. Wat rondgebeld en ABU contractje ligt al klaar. Dan 3 maanden Belgie en dan weer 3 maanden NL
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:51:58 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287215
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bulgarije is 1,5 dag.... in de tuinbouw kun je best, zonder malafide constructies, van februari tot december aan de slag.

Mijn schoonmoeder wilde komen werken. Wat rondgebeld en ABU contractje ligt al klaar. Dan 3 maanden Belgie en dan weer 3 maanden NL
Dit bedoel ik nu met niet lezen. :')

Nogmaals, ik ben bezig geweest om voor 4 jaar naar Denemarken te gaan, dat is maar 7 uur rijden, om daar een opleiding te gaan volgen.
Alles was al zo goed als geregeld maar op het laatste moment bedacht mijn ex zich en wilde toch niet dat ik met de kinderen voor vier jaar in Denemarken ging wonen.
Ik neem het hem niet kwalijk, ik begrijp het maar ik ben dus echt wel buiten Nederland wezen kijken voor opties.
En ik ga niet met 2 kinderen iedere 3 maanden naar een ander land hoppen.
pi_138287399
Dat zijn keuzes natuurlijk, maar het zou onredelijk zijn als anderen die straks moeten betalen.

Ik zou gewoon naar DK gaan als het in NL allemaal zo onrechtvaardig is door al die MOE-landers.

Belgie is niet het andere eind van de wereld trouwens. :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:01:37 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287511
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:57 schreef Halcon het volgende:
Dat zijn keuzes natuurlijk, maar het zou onredelijk zijn als anderen die straks moeten betalen.

Ik zou gewoon naar DK gaan als het in NL allemaal zo onrechtvaardig is door al die MOE-landers.

Belgie is niet het andere eind van de wereld trouwens. :')
Wat zijn keuzes? Je bedoel mijn kinderen achter laten in Nederland? Ten eerste zou ik niet weten bij wie, hun vader wilde al geen gezamenlijk voogdij, dat vind hij al te veel.
En ten tweede, ik mag toch hopen dat we in een zodanig ontwikkeld land wonen waar moeders hun kinderen niet achter hoeven te laten om geld te gaan verdienen.

Dus leg mij eens uit wat voor keuze ik heb als het gaat om in het buitenland werken.
En nee, het is niet de andere kant van de wereld, maar maar iedere dag 3 tot 4 uur reizen voor je werk als je twee kinderen hebt is zo goed als onmogelijk, je betaald dan opvangkosten voor de tijd dat je aan het reizen bent en opvang in niet gratis.

Daarnaast, iedereen die werkt, heeft gewerkt of weer gaat werken betaald daar zelf voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 29-03-2014 01:08:40 ]
pi_138287576
Het gebrek aan realisme bij sommige lieden hier is óók schrijnend.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:06:43 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287650
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:03 schreef Friek_ het volgende:
Het gebrek aan realisme bij sommige lieden hier is óók schrijnend.
Nee, je begrijpt het verkeerd, dan denk je in problemen, niet in oplossingen. :P
pi_138287718
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat zijn keuzes? Je bedoel mijn kinderen achter laten in Nederland? Ten eerste zou ik niet weten bij wie, hun vader wilde al geen gezamenlijk voogdij, dat vind hij al te veel.
En ten tweede, ik mag toch hopen dat we in een zodanig ontwikkeld land wonen waar moeder hun kinderen niet achter hoeven te laten om geld te gaan verdienen.

Dus leg mij eens uit wat voor keuze ik heb als het gaat om in het buitenland werken.
En nee, het is niet de andere kant van de wereld, maar maar iedere dag 3 tot 4 uur reizen voor je werk als je twee kinderen hebt is zo goed als onmogelijk, je betaald dan opvangkosten voor de tijd dat je aan het reizen bent en opvang in niet gratis.
Kinderen kunnen best mee of desnoods bij familie of bij jou en je vriend in Nederland.

Echt alles maar aangrijpen om straks maar niet te hoeven werken.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 01:10:33 #209
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138287751
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het verkeerd, dan denk je in problemen, niet in oplossingen. :P
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:11:08 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287766
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kinderen kunnen best mee of desnoods bij familie of bij jou en je vriend in Nederland.

Echt alles maar aangrijpen om straks maar niet te hoeven werken.
Wat is jouw probleem met lezen?

Ik leg net uit dat dat dus niet kan aangezien mijn ex dat niet toelaat, of was jij echt onder de indruk dat je je kind gewoon overal mee naar toe mag nemen zonder toestemming van de vader?

En nee mijn kinderen kunnen niet best bij familie of vrienden of mijn vriend aangezien die ook allemaal werken.
pi_138287784
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:13:01 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287824
quote:

[..]

Blijkbaar vinden sommige dat toch echt een reële oplossing om je kinderen achter te laten, is al de derde keer dat ik het lees in dit topic.

Maar ik neem maar even aan dat de mensen die dat zeggen geen ouders zijn.
pi_138287852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem met lezen?

Ik leg net uit dat dat dus niet kan aangezien mijn ex dat niet toelaat, of was jij echt onder de indruk dat je je kind gewoon overal mee naar toe mag nemen zonder toestemming van de vader?

En nee mijn kinderen kunnen niet best bij familie of vrienden of mijn vriend aangezien die ook allemaal werken.
Dan zou men ook hem voor die kosten op kunnen laten draaien. Triest dat de belastingbetaler op moet draaien voor dat gekibbel.

Of toch maar gewoon dat ABU contractje.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 01:14:14 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_138287863
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
wat dus exact is wat je wel doet, als je als Snakelady zijnde besluit naar het buitenland te gaan en de kinderen bij 'vrienden/familie te droppen', want dan zadel je hun op met de kinderen vanwege een besluit van de moeder'.

Ik vind het niet achterlaten van je kinderen van een heeeeeeele andere orde dan dat bedrijventerreinen niet bereikbaar zijn met de fiets volgens die ene mafketel die dat riep. Echt, wereld van verschil. Waar je dat laatste prima weg kunt lachen kun je het achterlaten van kinderen niet in diezelfde categorie plaatsen imho.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:14:22 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287869
quote:

[..]

Nogmaals, als je gewoon net als ik altijd hebt gewerkt en netjes je belasting hebt betaald dan draaien anderen daar niet voor op.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:15:17 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287889
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zou men ook hem voor die kosten op kunnen laten draaien. Triest dat de belastingbetaler op moet draaien voor dat gekibbel.

Ik ben de belastingbetaler en dat ben ik al 16 jaar!
pi_138287921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, als je gewoon net als ik altijd hebt gewerkt en netjes je belasting hebt betaald dan draaien anderen daar niet voor op.
Wat loop je dan te miepen over de MOE-landers?
pi_138287989
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:15 schreef Halcon het volgende:
Luie mensen moeten gewoon niks krijgen. Dan leren ze dat snel af.
:')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:19:36 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138288007
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat loop je dan te miepen over de MOE-landers?
Die betalen geen belasting, niet in Nederland tenminste.
pi_138288010
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben jij ook weer terug van een dagje dwangarbeid? :')
pi_138288022
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Die betalen geen belasting, niet in Nederland tenminste.
Onzin.
pi_138288025
quote:

[..]

Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
pi_138288031
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ben jij ook weer terug van een dagje dwangarbeid? :')
pi_138288042
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 01:21:39 #225
16180 crew  CoolGuy
pi_138288060
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ik ben het daar anders mee wel mee eens. Als je lui bent dan heb je dus simpelweg geen zin om te gaan werken. Dat wil je gewoon niet dus je doet 't niet. En dan zou je dus wel geld krijgen waarmee dus eigenlijk gefaciliteerd wordt dat je niks doet.

Ik vind het een prima oplossing om dan te zeggen dat die mensen gewoon geen geld krijgen. Succes ermee, ga maar onder een brug wonen. Want als je dat sociale vangnet weg haalt, dan zullen veel mensen die nu heel hard roepen dat ze niet kunnen vliegen en dus opgevangen moeten worden, ineens wel blijken te kunnen vliegen.

Dat moet niet kunnen. Want dat geld wat nu naar dié mensen gaat, dat kan dan naar mensen die het daadwerkelijk echt nodig hebben.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:21:55 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138288065
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin.
http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.html

http://nos.nl/artikel/460(...)oolse-arbeiders.html

Ze betalen ook geen wegenbelasting overigens.
pi_138288114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.html

Ze betalen ook geen wegenbelasting overigens.
Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.

Wegenbelasting hoeft ook niet altijd als je ergens tijdelijk bent.

Jij pikt er een exces uit en scheert dan alles over 1 kam.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:28:56 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138288191
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.

Wegenbelasting hoeft ook niet altijd als je ergens tijdelijk bent.

Jij pikt er een exces uit en scheert dan alles over 1 kam.
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.

Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
pi_138288401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.

Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.
pi_138288435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb nu eindelijk maar eens gegoogled wat MOE-landers nou eigenlijk betekent :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 02:04:44 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138290022
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:40 schreef aijumu het volgende:

[..]

Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.
Dit dus.

En hoeveel Nederlanders betalen helemaal geen zorgpremie e.d. ? Die schuld tikt het miljard aan.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:15:02 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_138290532
quote:

[..]

Waarom niet? Zat Filipijnse en Chinese vrouwen die hun kind achterlaten als ze met een rijke Westerling gaan trouwen.

Je wilt jezelf uit het moeras werken of niet, hoor. B-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138290583
Seizoenswerkers uit landen als Polen leveren Nederland fors meer op dan ze kosten. Dit jaar gaat de schatkist er dankzij hen ongeveer 360 miljoen euro op vooruit, blijkt vrijdag uit een studie van SEO Economisch Onderzoek .

In 2012 werkten ongeveer 200.000 tijdelijke arbeidsmigranten uit de zogeheten MOE-landen (Midden- en Oost-Europa) in Nederland. Ze bleven gemiddeld zo'n 15 weken. De overgrote meerderheid komt uit Polen.

De tijdelijke migranten kosten Nederland weliswaar geld omdat ze gebruik maken van allerlei publieke diensten, maar ze krijgen geen huursubsidie, AOW, zorgtoeslag, bijstand en hypotheekrenteaftrek. Per persoon is de 'winst' 1800 euro, aldus de onderzoekers.

Volgens SEO zijn de buitenlandse krachten uiteindelijk niet slecht voor de kansen van Nederlandse werklozen. Een Pool kan soms wel het werk doen van een Nederlandse werkzoekende. Daar staat tegenover dat veel werk zonder de tijdelijke arbeidsmigranten niet gedaan zou worden en mogelijk naar het buitenland zou zijn verdwenen. 'Een werkloze uit Groningen gaat niet 3 weken asperges steken in Limburg', verwoordt een van de onderzoekers het.

Hoewel de economische bijdrage positief is, zijn er op maatschappelijk vlak nog wel wel enkele bezwaren, aldus SEO. Zo is soms sprake van een tekort aan geschikte woonruimte, uitbuiting en illegale arbeid. Dat is niet alleen slecht voor de seizoenswerkers; het leidt ook tot oneerlijke concurrentie met ondernemers die zich wel aan de regels houden.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van onder andere Stichting VBW, die zich bezighoudt met het verzekeren van buitenlandse werknemers. De organisatie wilde meer inzicht in de doelgroep. Ook wil ze de economische bijdrage van de tijdelijke krachten benadrukken, vanwege het slechte imago van de groep. .

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)360-miljoen-op.dhtml
pi_138290614
Met regelmaat van de klok wordt opgeroepen om bij ons het Scandinavisch model te implementeren. Helaas is dit niet het ultieme paradijs waar een hoog overheidsbeslag zonder problemen hand in hand gaat met een dynamische economie.

De prestaties van Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken zijn op een aantal vlakken erg goed. Zo is de armoede er doorsnee genomen laag, en scoren ze goed op activiteitsgraad en overheidsfinanciën. Maar als men het heeft over het “Nordic Model” wil men vooral aantonen dat een dynamische economie en een grote welvaartstaat samen kunnen. Sommigen zouden graag nog verder willen gaan, en zeggen dat een grote welvaartstaat een succesformule is om een dynamische economie te bereiken.

Het valt echter op dat er erg selectief en weinig kritisch over het Scandinavische model wordt gesproken. Zo kan men niet voorbij aan het feit dat de oliebronnen van Noorwegen een belangrijke rol spelen in het begrotingsoverschot van 10% van het bbp (!). Deze sector maakt 20% van het bbp en is ook voor de tewerkstelling dus erg belangrijk. De belastingen in de Nordic Countries zijn bij de hoogste ter wereld. Een auto kost inclusief allerlei belastingen het dubbele en meer van een wagen in ons land. Dergelijke hoge directe belastingen zouden in ons land moeilijk te aanvaarden zijn, en leiden tot massaal vluchtgedrag. Scandinaven zouden dat ook wel graag willen, maar het is net iets moeilijker in deze landen om even de grens over te wippen. Het volstaat om een kaart te nemen om dat te begrijpen.

De economische cijfers van Noorwegen worden opgesmukt door de olie, die van Zweden door de staat zelf. De verborgen werkloosheid is er erg groot, een McKinsey rapport schatte het op 17% van de actieve bevolking, en absenteďsme is een nationale sport. De openbare sector in Zweden is goed voor 30% van de totale tewerkstelling, het dubbele van Duitsland. De ECB plaatste Zweden op de laatste plaats van alle OESO-landen qua overheidsefficiëntie. Het model zal ook een belangrijke test ondergaan met de aanstormende vergrijzing.

Maar dit veegt natuurlijk niet alles van de tafel. Een bezoek ter plaatse toont aan dat deze landen beter functioneren als het onze. Een sterke samehorigheid speelt daarbij een grote rol. Er is respect voor het eigen land.

De selectieve analyse van het Vikingmodel wordt echter teveel gebruikt om een hoog overheidsbeslag te verdedigen in onze contreien. Men vergeet erbij te vertellen dat solidariteit bij hen sterk gekoppeld is aan verantwoordelijkheid, denken we maar aan het systeem van Flexicurity in Denemarken, waarbij werklozen financiële hulp krijgen maar gekoppeld aan verplichte activeringsprogramma’s.

Het Scandinavische model is een utopie voor onze economie, tenzij we een grote oliebron vinden, of onze grenzen sluiten en de consumptiebelastingen drastisch verhogen. Het Zwitsers model blijft interessanter en performanter, en qua economisch weefsel relevanter. Maar het heeft een laag overheidsbeslag en dat past niet altijd in het plaatje van de Vikingbewonderaars.

Naschrift: Het Scandinavische model wordt eveneens verkeerd geďnterpreteerd wat betreft de loonkosten. Zweden gebruikt zijn munt om zijn competitiviteitshandicap te compenseren. Daardoor is de loonkost per werknemer uitgedrukt in euro op het niveau van Duitsland, zoals Agoria heeft berekend.

http://www.econoshock.be/(...)del-een-excuustruus/
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:30:08 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_138290715
Dus Noorwegen bewijst dat de belastingen prima omhoog kunnen.

Amerika: belasting heffen kan niet, dan vlucht iedereen naar Somalië.
Nederland: Belasting verhogen kan niet, dan vlucht iedereen naar Amerika
Noorwegen: Belastingen nog hoger kan niet....

Allemaal gelul dus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138290828
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus Noorwegen bewijst dat de belastingen prima omhoog kunnen.

Amerika: belasting heffen kan niet, dan vlucht iedereen naar Somalië.
Nederland: Belasting verhogen kan niet, dan vlucht iedereen naar Amerika
Noorwegen: Belastingen nog hoger kan niet....

Allemaal gelul dus.
Artikeltje wel gelezen?

En bekijk ook eens deze grafiek. Noorwegen staat nog een eindje onder Nederland. Dat in combinatie met de enorme olieopbrengsten en oliereserves en het feit dat ze geen lid zijn van de EU...

En Noorwegen kan, zelfs met haar enorme oliereserves en olieopbrengsten niet op tegen Zwitserland.
pi_138291200
Ik draag maar al te graag wat (extra) belasting af als dat betekent dat moeders/vaders gewoon bij hun kinderen kunnen blijven.

Mensen voor wie andere mensen niks anders dan pinautomaten zijn ("valt er nog wat geld te halen of niet? Zo niet, opzouten!")... de kanker van deze maatschappij. :r

En nee, deze opmerking hoef je echt niet om te gaan zitten draaien naar uitkeringsgerechtigden :{w
Tails tell tales
pi_138291222
quote:
Zo lachen eigenlijk.. Steeds weer komen de rechtse droeftoeters weer met dit verhaal op de proppen maar lezen steeds weer dit niet:
quote:
Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.

Werk
Ergo: Het zijn niet zo zeer de werkelozen die niet in de kassen willen werken maar de werkgevers in die branche die het verdommen om het volwassen minimumloon te betalen.
De droeftoeters steken ook hun hoofd in het zand voor zaken als:
http://www.fnvbondgenoten(...)afor_hoopt_10122012/
quote:
De 37 werknemers kregen allemaal ontslag van Sierafor, waarna zij per direct werden ingeruild voor Poolse werkers van het bedrijf Ruigrok. Die gaan aan de slag via een contractingconstructie en hebben nóg minder zekerheid dan hun voorgangers al hadden.

"Flexwerkers zijn nóg goedkoper, dat voorspelt weinig goeds"

Martijn den Heijer, bestuurder CNV Dienstenbond: “Deze 37 werknemers kregen bruto ¤9,- per uur en werden al flexibel ingeroosterd. Toch zijn de Poolse flexwerkers nóg goedkoper voor Sierafor. Dat voorspelt weinig goeds. De werkgever houdt geen rekening met het ontslagen personeel of de Poolse werknemers, hopelijk doet minister Asscher dat wel.”

Contracting

Contracting is een vorm van aannemen van werk. Zoals bij de bouw van een huis de schilder een schildersklus aanneemt voor een vast bedrag, nemen contractingbedrijven een klus aan waarbij ze mensen leveren. Patijn: “Bij deze vorm omzeilen de werkgevers een cao voor de bloemengroothandel én die voor uitzendwerk. Daardoor is het goedkoper voor Sierafor om via deze constructie te werken. De werknemers van het contractingbedrijf hebben ondertussen geen enkel recht of zekerheid.”
pi_138291245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo lachen eigenlijk.. Steeds weer komen de rechtse droeftoeters weer met dit verhaal op de proppen maar lezen steeds weer dit niet:

[..]

Ergo: Het zijn niet zo zeer de werkelozen die niet in de kassen willen werken maar de werkgevers in die branche die het verdommen om het volwassen minimumloon te betalen.
De droeftoeters steken ook hun hoofd in het zand voor zaken als:
http://www.fnvbondgenoten(...)afor_hoopt_10122012/

[..]

Welk deel van "harder werken" begrijp je niet?

De FNV is natuurlijk niet objectief. Die komen op voor de belangen van hun leden en dat zijn over het algemeen kaaskoppen en geen Polen.
pi_138291430
quote:

[..]

Idd. Nederland staat al op zijn kop als een moeder (niet een vader) een jaar mee gaat doen aan een programma als De Gouden Kooi of Utopia. Dat zou bijna gelijk staan aan kindermishandeling. Maar de droeftoeters hier vinden het wel heel normaal om van een alleenstaande moeder te eisen dat zij haar kinderen achterlaat bij familie, vrienden of buren om 4 jaar in het buitenland te gaan werken of studeren. :N
pi_138291587
quote:

[..]

Ik vind dat werkgevers anderen niet moeten laten opdraaien voor hun keuzes. Wat dacht je daar van? Meer winst maken en zelfverrijking op kosten van de staat, van de belastingbetaler. Met 850.000 werkelozen heb je helemaal geen 350.000 geregistreerde (het zijn er dus meer!!) MOElanders nodig. Maar aangezien er voor hen geen belastingen en premies betaald hoeven te worden (dus ook nog minder belastinginkomsten) en er door schijnconstructies minder loon betaald hoeft te worden of winst gemaakt kan worden door huisjesmelken, zijn ze goedkoper dan een Nederlander voor minimumloon.
De werkgever ontduikt en ontwijkt belastingen, buit uit en drukt een Nederlander in de bijstand.. die ook weer moet worden opgehoest door de staat.

Maar rechtse droeftoeters wijzen dan naar de bijstandsgerechtigden (en nemen de minima en ww gerechtigden net zo gemakkelijk even mee) ipv naar de echte schuldigen: De werkgevers.
pi_138291594
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Idd. Nederland staat al op zijn kop als een moeder (niet een vader) een jaar mee gaat doen aan een programma als De Gouden Kooi of Utopia. Dat zou bijna gelijk staan aan kindermishandeling. Maar de droeftoeters hier vinden het wel heel normaal om van een alleenstaande moeder te eisen dat zij haar kinderen achterlaat bij familie, vrienden of buren om 4 jaar in het buitenland te gaan werken of studeren. :N
Dat zijn mensen (die droeftoeters bedoel ik) die alleen denken in geld en alleen op de korte termijn, maar niet begrijpen dat er in de wereld ook niet-financiële kosten en baten bestaan én dat sommige acties gevolgen hebben (ook financieel) die pas later zichtbaar zijn. Zodra dat het geval is, vooral als het weer in een negatief financieel plaatje kan worden gegoten natuurlijk, zijn diezelfde mensen weer de grootste klagers.
Tails tell tales
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:21:26 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Natasia had kleine kinderen toen ze DGK inging, en ik geloof niet dat er iemand was die het een verstandige keuze van haar vond om de kinderen een jaar achter te laten, maar een rel was het niet.
Overigens denk ik dat in haar geval de kinderen er niet veel onder te lijden hebben gehad, de zorg en opvang die ze van tantes en dergelijke kreeg zal wellicht zelfs beter zijn geweest dan de zorg van moeders.

In Utopia zit Vanessa, die twee pubers heeft, hoe oud ze precies zijn weet ik niet, maar volgens mij zitten ze wel heel erg in de buurt van de 18.

Dat Hakim een kind van een half jaar achterliet vond vrijwel iedereen absurd, en behalve het feit dat hij door de kijkers sowieso redelijk uitgekotst werd is hij er ook mede vanwege het feit dat hij een klein kind had uitgestuurd.

Overigens zou ik m'n kind ook niet achterlaten, zelfs niet terwijl ik gewoon getrouwd ben met z'n vader, en hij dus prima verzorgd zou worden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138291636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat werkgevers anderen niet moeten laten opdraaien voor hun keuzes. Wat dacht je daar van? Meer winst maken en zelfverrijking op kosten van de staat, van de belastingbetaler. Met 850.000 werkelozen heb je helemaal geen 350.000 geregistreerde (het zijn er dus meer!!) MOElanders nodig. Maar aangezien er voor hen geen belastingen en premies betaald hoeven te worden (dus ook nog minder belastinginkomsten) en er door schijnconstructies minder loon betaald hoeft te worden of winst gemaakt kan worden door huisjesmelken, zijn ze goedkoper dan een Nederlander voor minimumloon.
De werkgever ontduikt en ontwijkt belastingen, buit uit en drukt een Nederlander in de bijstand.. die ook weer moet worden opgehoest door de staat.

Maar rechtse droeftoeters wijzen dan naar de bijstandsgerechtigden (en nemen de minima en ww gerechtigden net zo gemakkelijk even mee) ipv naar de echte schuldigen: De werkgevers.
Wat een kletsverhaal weer. Waar haal je vandaan dat er voor geen enkele MOE-lander belasting wordt betaald en dat ze allemaal onder het minimumloon werken?
pi_138291664
Gaan we nu een onbenullig TV programma vergelijken met een emigratie naar pakweg Denemarken?
pi_138291859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:14 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het niet achterlaten van je kinderen van een heeeeeeele andere orde dan dat bedrijventerreinen niet bereikbaar zijn met de fiets volgens die ene mafketel die dat riep. Echt, wereld van verschil. Waar je dat laatste prima weg kunt lachen kun je het achterlaten van kinderen niet in diezelfde categorie plaatsen imho.
Je trekt het weer compleet uit zijn verband. Ik zal je even helpen:
- Kinderen niet willen achterlaten of elke 3 maanden laten verhuizen binnen en buiten Nederland is een reden om bepaalde werkzaamheden/banen niet te willen aannemen
- Slechte bereikbaarheid bepaalde bedrijven met vacatures en vacatures waarbij het in bezit hebben van een auto een pre of zelfs harde eis is, zijn redenen om een auto zo lang mogelijk aan te houden (dus niet kostte wat kost, maar zo lang dat financieel lukt) om de kans op een betaalde baan zo groot mogelijk te maken.

In het eerste geval is er dus een drempel, in het tweede geval een oplossing.
pi_138292088
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef CoolGuy het volgende:
Want als je dat sociale vangnet weg haalt, dan zullen veel mensen die nu heel hard roepen dat ze niet kunnen vliegen en dus opgevangen moeten worden, ineens wel blijken te kunnen vliegen.

Dat moet niet kunnen. Want dat geld wat nu naar dié mensen gaat, dat kan dan naar mensen die het daadwerkelijk echt nodig hebben.
Mooi staaltje logica. Schrap de uitkeringen en er ontstaat ineens zomaar werk voor al die werkelozen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:45:42 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138292119
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooi staaltje logica. Schrap de uitkeringen en er ontstaat ineens zomaar werk voor al die werkelozen.
Dat niet alleen, door het vangnet weg te halen laat je iedereen dus vallen.... degenen die het vangnet wel nodig hebben zou je dan werkelijk met dat geld kunnen opvangen, maar wie dat zijn weet je pas als ze te pletter zijn gevallen....

Het is net de heksentest.
Flikker maar in het water, als ze blijft drijven is het een heks en als ze verzuipt was het geen heks... wel dood, maar geen heks.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138292192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat niet alleen, door het vangnet weg te halen laat je iedereen dus vallen.... degenen die het vangnet wel nodig hebben zou je dan werkelijk met dat geld kunnen opvangen, maar wie dat zijn weet je pas als ze te pletter zijn gevallen....
Precies. Allemaal leuk die rechtse borrelpraat waarbij we net doen alsof we geen belang hebben bij uitkeringen maar dat is gewoon onzin. Als het huis van je buren afbrandt zeg je ook niet laat maar gaan, want uiteindelijk raakt het ook je eigen huis.
pi_138292194
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ik ben het daar anders mee wel mee eens. Als je lui bent dan heb je dus simpelweg geen zin om te gaan werken. Dat wil je gewoon niet dus je doet 't niet. En dan zou je dus wel geld krijgen waarmee dus eigenlijk gefaciliteerd wordt dat je niks doet.

Ik vind het een prima oplossing om dan te zeggen dat die mensen gewoon geen geld krijgen. Succes ermee, ga maar onder een brug wonen. Want als je dat sociale vangnet weg haalt, dan zullen veel mensen die nu heel hard roepen dat ze niet kunnen vliegen en dus opgevangen moeten worden, ineens wel blijken te kunnen vliegen.

Maar hoe ga jij de mensen die wel willen werken onderscheiden van de mensen die niet willen werken? Welke beoordelingscriteria ga je daar dan voor gebruiken?
In het verleden moest een werkeloze bij het UWV aantonen zijn/haar best te doen om aan werk te komen. Toen werden de brieven e.d. ook steekproefsgewijs gelezen en beoordeeld. Ook kwam een UWV medewerker regelmatig met relevante vacatures aanzetten.
Nu is alles geautomatiseerd. Het systeem telt het aantal acties die de werkeloze aangeeft te hebben gedaan. Het systeem geeft vacatures van het internet door die 'passen' qua functienaam. Vaak verlopen vacatures of vacatures met functie eisen waar de werkeloze niet aan voldoet.
Er is geen mens meer die kijkt naar de zoektocht van de werkzoekende.

Volgens de droeftoeters bestaat er geen werkeloze die wil werken of als ze al willen werken zouden ze idiote eisen stellen.
Ik benaderde een boer (landbouw) voor werk (niet voor mij overigens). Hij had op het internet lopen roepen niet aan personeel te kunnen komen. Antwoord? Nee.. in de landbouw willen ze alleen mensen die op hun 14e (!!!) in het vak begonnen zijn, direct in de omgeving van het bedrijf wonen, accepteren dat zij 5 dagen in de week van 7:00 tot 22:00 moeten werken voor een minimum maandloon, daarnaast met de boer en de collegae regelmatig de kroeg in gaan en accepteren dat zij binnen een jaar ontslagen zullen worden omdat een boer nu eenmaal niet een heel jaar voor zoveel uren werk heeft. -O-
Wie stelt er hier idiote eisen? De werkgever die de wet nog eens overtreedt ook? Of de werknemer die daarvoor niet gaat verhuizen en huis en haard achter gaat laten? Nog even bezijden het feit dat die boer hen dus nooit gaat aannemen omdat ze niet op hun 14e begonnen zijn.
pi_138292209
Gelukkig zijn er ook wel een hoop, in beginsel zeker "rechts" te noemen mensen, die er echt niet zulke trieste en vooral ook domme denkbeelden op na houden als sommige van die lieden hier. :)
Tails tell tales
pi_138292252
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:50 schreef Forbry het volgende:
Gelukkig zijn er ook wel een hoop, in beginsel zeker "rechts" te noemen mensen, die er echt niet zulke trieste en vooral ook domme denkbeelden op na houden als sommige van die lieden hier. :)

Gelukkig zijn er ook nog werklozen die wel aan het werk gaan en niet allerlei rare eisen stellen.
pi_138292587
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:40 schreef aijumu het volgende:

[..]

Het smoesje van rechts. Vele malen bewezen dat dit niet klopt. Ik heb hier de links al zo vaak gegeven en ga dat dus niet weer doen.
Bloembindsters ontslagen om plaats te maken voor Polen - stappen naar de rechter
Kassenproject mislukt omdat werkgevers liever goedkoper personeel hebben - Polen en scholieren
Nederlanders die werkzaam waren in de land en tuinbouw worden ontslagen om plaats te maken voor goedkopere MOElanders
Nederlanders die werkzaam waren in de bouw worden ontslagen om plaats te maken voor goedkopere MOElanders
Nederlanders die werkzaam waren in de zorg worden ontslagen om plaats te maken voor goedkopere MOElanders
Er zijn (waren - is nu verwijderd door grote kritiek maar de praktijk blijft hetzelfde) uitzendbureaus in de zorg die specifiek vermelden dat Nederlanders niet hoeven te solliciteren
Nederlanders die werkzaam waren in de transportsector worden ontslagen om plaats te maken voor goedkopere MOElanders
Goedkope MOElandse vrachtwagenchauffeurs worden in de chemie geweerd van de bedrijventerreinen omdat zij onvoldoende zijn opgeleid. Werkgevers in het transport lossen dat op door een Nederlandse chauffeur aan de poort van die bedrijven te zetten die niet anders doen dan laden en lossen. De MOElanders rijden nog steeds met chemische stoffen rond in Nederland zonder de juiste papieren terwijl de gediplomeerde Nederlandse chauffeurs werkeloos thuis zitten
Nederlandse sollicitanten bij bakkerijen, slachterijen, in de pluimvee sector, bij detacheerders krijgen direct of indirect gewoon te horen dat ze 'geen Nederlanders aannemen vanwege het kostenplaatje'.

En maar stug vol blijven houden dat de Nederlander de neus ophaalt voor het werk dat de MOElander hier doet.

Overigens zijn Bulgaren en Roemenen nóg goedkoper dan Polen en zien we nu dus ook de eerste tekenen van een verschuiving waarbij de Polen werkeloos raken.
pi_138292628
True, Polen zijn blijkbaar ook lui.

quote:
Polen met Nederlandse uitkering: +277%

De VVD is zeer geschrokken van de migrantenmonitor waar uit blijkt dat het aantal Poolse migranten dat een uitkering aanvraagt met 277 procent is gestegen. Ook in de bijstand is een stijging te zien, aldus Tweede Kamerlid Malik Azmani. In een jaar tijd ging het om 36 procent meer Polen, 24 procent extra Roemenen en 29 procent meer Bulgaren.

Azmani verwijt PvdA-minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken dat hij te weinig onderneemt tegen bijstandstoerisme. Uit cijfers blijkt volgens de VVD'er dat dat sterk toeneemt. "Ik probeer Asscher al ruim een jaar in beweging te krijgen om hier wat tegen te doen. Maar hij staat erbij en hij kijkt ernaar."

Om de aanwas van buitenlandse uitkeringstrekkers tegen te gaan, wil de VVD het veel moeilijker maken voor migranten uit andere EU-landen om in Nederland bijstand te krijgen. Azmani komt daartoe met een initiatiefwet, waarin staat dat gemeenten vóór het verlenen van een bijstandsuitkering eerst aan de immigratiedienst IND moeten vragen of een EU-burger in Nederland mag zijn en blijven. Heeft de arbeidsmigrant geen recht op een rechtmatig verblijf, dan verliest hij het recht op bijstand.
pi_138292643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:09 schreef macca728 het volgende:
True, Polen zijn blijkbaar ook lui.

[..]

Wat wil je ook met zo'n sociale hangmat.... dat maakt mensen lui! Werken hoeft immers niet om in Nederland aan je centen te komen.
pi_138292664
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat wil je ook met zo'n sociale hangmat.... dat maakt mensen lui! Werken hoeft immers niet om in Nederland aan je centen te komen.
Precies. Als we alle uitkeringen schrappen ontstaan er ineens een miljoen banen.
pi_138292694
quote:
Heb je het onderzoek ook gelezen? Daar staat gewoon glashard in dat er NIET gekeken is naar de kosten van de MOElanders, alleen naar de baten. En dat de onderzoekers ER VAN UIT GAAN dat de kosten de baten niet overtreffen.

Zo kan ik het ook. Rechts-populistisch onderzoek dus.
pi_138292732
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Polen waren toch niet lui volgens jou ?

Goed gelezen over het bijstandstoerisme, Notabene de VVD verwijt de minister er te weinig aan te doen.
pi_138292787
Let wel uit 2012, in 1 jaar van 2500 naar 12000 MOElanders in de uitkering !!

EN HAAG - Het aantal Oost-Europeanen in Nederland met een uitkering is explosief gestegen.

Foto: ANP

Bijna 12.000 Polen en andere arbeidsmigranten uit de nieuwere EU-lidstaten ontvangen nu een uitkering.

Van hen zitten bijna 3200 zit in de bijstand, ruim 2500 in de WW en ruim 1400 krijgt een uitkering voor arbeidsongeschiktheid. Daarnaast ontvangen ongeveer 4400 AOW of een uitkering volgens de Nabestaandewet.

Dat heeft minister Henk Kamp (Sociale Zaken) woensdag in de Tweede Kamer gezegd. Eind vorig jaar zaten nog 1070 Oost-Europeanen in de bijstand en 1527 in de WW, zo meldde Kamp deze zomer. Toen zei hij al bezorgd te zijn over het beroep op onze sociale zekerheid door Polen.

Geschrokken

De minister zei woensdag tijdens het Kamerdebat over het nog niet volledig openstellen van de grenzen voor Roemenen en Bulgaren geschrokken te zijn over de nieuwe cijfers. ''Wie zegt dat het straks niet gaat om 30.000 of 40.000?'', stelde hij. Volgens hem kost dit honderden miljoenen euro's.

Een ruime Kamermeerderheid van VVD, PvdA, PVV, CDA en SP sprak steun uit voor het kabinetsplan om tot 2014 een werkvergunning te blijven eisen voor Roemenen en Bulgaren die hier willen werken.

Volgens deze partijen blijkt uit problemen met onderbetaling en slechte huisvesting met de al aanwezige Oost-Europeanen dat ons land niet klaar is om de grenzen voor Roemenen en Bulgaren volledig open te stellen.

Zorgen

VVD en PVV maken zich ook met Kamp zorgen dat Nederland met relatief hoge uitkeringen aantrekkelijk is voor bepaalde migranten. De minister vraagt al langer aandacht binnen de EU voor verschillen in welvaart en sociale voorzieningen tussen lidstaten en de aanzuigende effecten hiervan.

Ook stelden zij dat door de vergrijzing straks een personeelstekort dreigt. Maar Kamp wees erop dat
GroenLinks en D66 vinden het onzin dat de grenzen niet volledig opengaan voor Roemenen en Bulgaren volgend jaar. De arbeidsmigranten zouden zo juist in de illegaliteit worden gedrukt, terwijl onze economie profiteert van het werk dat deze mensen verzetten.
de werkloosheid in Nederland komend jaar nog stijgt.
pi_138292792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Goed gelezen over het bijstandstoerisme, Notabene de VVD verwijt de minister er te weinig aan te doen.
Het systeem maakt mensen lui, zelfs lui. De Polen die wel werken, werken natuurlijk harder dan Nederlanders.
pi_138292806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het systeem maakt mensen lui, zelfs lui. De Polen die wel werken, werken natuurlijk harder dan Nederlanders.
Waarom werken die dan niet in de kassen ?
pi_138292807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je het onderzoek ook gelezen? Daar staat gewoon glashard in dat er NIET gekeken is naar de kosten van de MOElanders, alleen naar de baten. En dat de onderzoekers ER VAN UIT GAAN dat de kosten de baten niet overtreffen.

Zo kan ik het ook. Rechts-populistisch onderzoek dus.
Er van uit gaan :')

Ja, betrouwbaar onderzoek. :N
pi_138292810
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Artikeltje wel gelezen?

En bekijk ook eens deze grafiek. Noorwegen staat nog een eindje onder Nederland. Dat in combinatie met de enorme olieopbrengsten en oliereserves en het feit dat ze geen lid zijn van de EU...

En Noorwegen kan, zelfs met haar enorme oliereserves en olieopbrengsten niet op tegen Zwitserland.
Precies. Uit de EU, grenzen dicht voor arbeidsmigranten ook uit Europa die niet bewezen nodig zijn, eigen munt en we hebben geen probleem meer.
pi_138292812
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom werken die dan niet in de kassen ?
Wat begrijp je niet aan "de Polen die wel werken" ?
pi_138292824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "de Polen die wel werken" ?
Wat begrijp je niet aan banen genoeg in de kassen als NL ze weigeren ?
Hup met die luie MOE landers. Banen genoeg.

Of verhuizen naar België....
pi_138292828
Afijn, ik moet nog wat dingen regelen voor appartementen voor harde werkers. Ik reageer later of anders maandag wel weer.

Ik wens u allen een fijne dag toe.
pi_138292839
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan banen genoeg in de kassen als NL ze weigeren ?
Hup met die luie MOE landers. Banen genoeg.

Of verhuizen naar België....
Die weigeren omdat ze te lui zijn. Dat wees die proef in het Westland wel uit. :)
pi_138292849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die weigeren omdat ze te lui zijn. Dat wees die proef in het Westland wel uit. :)
Luie MOE landers dus.
pi_138292878
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Welk deel van "harder werken" begrijp je niet?

De FNV is natuurlijk niet objectief. Die komen op voor de belangen van hun leden en dat zijn over het algemeen kaaskoppen en geen Polen.
Welk deel van 'scholieren en MOElanders zijn goedkoper' begrijp jij niet? Nederlanders zijn de productiefste werknemers binnen de OESO landen en daar horen de MOElanden ook bij.

Jij bent natuurlijk niet objectief. Jij komt op voor je eigen belangen want jij 'verdient' je geld aan MOElanders.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:21:23 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138292879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Luie MOE landers dus.
Hebben dat recht op den duur net zo goed.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:23:03 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138292912
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welk deel van 'scholieren en MOElanders zijn goedkoper' begrijp jij niet? Nederlanders zijn de productiefste werknemers binnen de OESO landen en daar horen de MOElanden ook bij.

Jij bent natuurlijk niet objectief. Jij komt op voor je eigen belangen want jij 'verdient' je geld aan MOElanders.
Haal ook even naar voren op welke gebieden de Nederlanders voornamelijk productief zijn. Dat is namelijk niet in die gebieden.
pi_138292940
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat zijn mensen (die droeftoeters bedoel ik) die alleen denken in geld en alleen op de korte termijn, maar niet begrijpen dat er in de wereld ook niet-financiële kosten en baten bestaan én dat sommige acties gevolgen hebben (ook financieel) die pas later zichtbaar zijn. Zodra dat het geval is, vooral als het weer in een negatief financieel plaatje kan worden gegoten natuurlijk, zijn diezelfde mensen weer de grootste klagers.
Klopt. Dat zijn namelijk ook de mensen die klagen dat 'De Nederlander' de hand op de knip houdt en hun producten/diensten niet meer af willen nemen.
Deze droeftoeters zien niet in dat zij het zelf zijn die de Nederlandse binnenlandse economie volledig stil leggen.
pi_138292966
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Natasia had kleine kinderen toen ze DGK inging, en ik geloof niet dat er iemand was die het een verstandige keuze van haar vond om de kinderen een jaar achter te laten, maar een rel was het niet.
Overigens denk ik dat in haar geval de kinderen er niet veel onder te lijden hebben gehad, de zorg en opvang die ze van tantes en dergelijke kreeg zal wellicht zelfs beter zijn geweest dan de zorg van moeders.

In Utopia zit Vanessa, die twee pubers heeft, hoe oud ze precies zijn weet ik niet, maar volgens mij zitten ze wel heel erg in de buurt van de 18.

Dat Hakim een kind van een half jaar achterliet vond vrijwel iedereen absurd, en behalve het feit dat hij door de kijkers sowieso redelijk uitgekotst werd is hij er ook mede vanwege het feit dat hij een klein kind had uitgestuurd.

Overigens zou ik m'n kind ook niet achterlaten, zelfs niet terwijl ik gewoon getrouwd ben met z'n vader, en hij dus prima verzorgd zou worden.
De kritiek op Robin die een jong kind achter liet (geen puber dus) bij haar moeder was anders niet van de lucht. Over Hakim hoorde je echter maar weinig.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:26:29 #276
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_138292976
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:23 schreef Halcon het volgende:
Met regelmaat van de klok wordt opgeroepen om bij ons het Scandinavisch model te implementeren. Helaas is dit niet het ultieme paradijs waar een hoog overheidsbeslag zonder problemen hand in hand gaat met een dynamische economie.

De prestaties van Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken zijn op een aantal vlakken erg goed. Zo is de armoede er doorsnee genomen laag, en scoren ze goed op activiteitsgraad en overheidsfinanciën. Maar als men het heeft over het “Nordic Model” wil men vooral aantonen dat een dynamische economie en een grote welvaartstaat samen kunnen. Sommigen zouden graag nog verder willen gaan, en zeggen dat een grote welvaartstaat een succesformule is om een dynamische economie te bereiken.

Het valt echter op dat er erg selectief en weinig kritisch over het Scandinavische model wordt gesproken. Zo kan men niet voorbij aan het feit dat de oliebronnen van Noorwegen een belangrijke rol spelen in het begrotingsoverschot van 10% van het bbp (!). Deze sector maakt 20% van het bbp en is ook voor de tewerkstelling dus erg belangrijk. De belastingen in de Nordic Countries zijn bij de hoogste ter wereld. Een auto kost inclusief allerlei belastingen het dubbele en meer van een wagen in ons land. Dergelijke hoge directe belastingen zouden in ons land moeilijk te aanvaarden zijn, en leiden tot massaal vluchtgedrag. Scandinaven zouden dat ook wel graag willen, maar het is net iets moeilijker in deze landen om even de grens over te wippen. Het volstaat om een kaart te nemen om dat te begrijpen.

De economische cijfers van Noorwegen worden opgesmukt door de olie, die van Zweden door de staat zelf. De verborgen werkloosheid is er erg groot, een McKinsey rapport schatte het op 17% van de actieve bevolking, en absenteďsme is een nationale sport. De openbare sector in Zweden is goed voor 30% van de totale tewerkstelling, het dubbele van Duitsland. De ECB plaatste Zweden op de laatste plaats van alle OESO-landen qua overheidsefficiëntie. Het model zal ook een belangrijke test ondergaan met de aanstormende vergrijzing.

Maar dit veegt natuurlijk niet alles van de tafel. Een bezoek ter plaatse toont aan dat deze landen beter functioneren als het onze. Een sterke samehorigheid speelt daarbij een grote rol. Er is respect voor het eigen land.

De selectieve analyse van het Vikingmodel wordt echter teveel gebruikt om een hoog overheidsbeslag te verdedigen in onze contreien. Men vergeet erbij te vertellen dat solidariteit bij hen sterk gekoppeld is aan verantwoordelijkheid, denken we maar aan het systeem van Flexicurity in Denemarken, waarbij werklozen financiële hulp krijgen maar gekoppeld aan verplichte activeringsprogramma’s.

Het Scandinavische model is een utopie voor onze economie, tenzij we een grote oliebron vinden, of onze grenzen sluiten en de consumptiebelastingen drastisch verhogen. Het Zwitsers model blijft interessanter en performanter, en qua economisch weefsel relevanter. Maar het heeft een laag overheidsbeslag en dat past niet altijd in het plaatje van de Vikingbewonderaars.

Naschrift: Het Scandinavische model wordt eveneens verkeerd geďnterpreteerd wat betreft de loonkosten. Zweden gebruikt zijn munt om zijn competitiviteitshandicap te compenseren. Daardoor is de loonkost per werknemer uitgedrukt in euro op het niveau van Duitsland, zoals Agoria heeft berekend.

http://www.econoshock.be/(...)del-een-excuustruus/
Wat een bagger analyse. Is dit geschreven door een volwassen persoon? Die kerel krijgt het voor elkaar om in elk denkbare fout te trappen die je bij dit soort analyses kan maken. Als hij dit had ingeleverd bij zijn docent was het een zware onvoldoende geweest, maar dat hij het ook gepubliceerd heeft is opmerkelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_138293094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat een kletsverhaal weer. Waar haal je vandaan dat er voor geen enkele MOE-lander belasting wordt betaald en dat ze allemaal onder het minimumloon werken?
Oké. Jij je zin. Laten er 5% wel gewoon normaal belasting betalen, normaal loon ontvangen, normale uren draaien en normale huur betalen.

A2 vergeten? Of verhuur jij voor dat Ierse bedrijf?

Voorbeeld na voorbeeld komt voorbij. Het is gewoon de wet (helaas) dat voor seizoenarbeiders uit het buitenland GEEN belasting en premies betaald hoeven te worden.

Maar jij blijft geloven (ahum!!) dat het merendeel een werkgever exact hetzelfde kost als een Nederlander. Je maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk. Net als met jouw opmerking dat het jou niet uitmaakt of je aan Nederlanders of aan MOElanders verhuurd :X Je beweerde zelfs dat je aan MOElanders verhuurde uit goedheid van je hart om deze mensen te 'helpen'... _O-
pi_138293189
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook nog werklozen die wel aan het werk gaan en niet allerlei rare eisen stellen werk vinden.
Fixed.
pi_138293274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is ook heel voorspelbaar. Zo lang de Polen het goedkoopste zijn, haalt de VVD hen binnen en geeft af op de Nederlandse werkeloze.
Zodra er echter nóg goedkopere arbeidskrachten te vinden zijn, haalt de VVD die binnen en geeft af op de werkeloze Pool en de werkeloze Nederlander.

Geheel in het straatje van de VVD dus. Vergeet niet dat het in het verleden ook de VVD was die de Marokkanen, de Turken, de Spanjaarden binnen haalden omdat zij zo lekker goedkoop waren.
pi_138293341
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het systeem maakt sómmige mensen lui. En/of minder creatief wil ik daar nog wel aan toevoegen. In zoverre ben ik het met je eens. Echter:

A) De mééste mensen willen toch echt een leven wat beter is dan dat. De meeste mensen willen niet alleen óverleven, ze willen léven en dat kan echt maar heel moeilijk met het geld wat mensen aan bijstand krijgen.

B) De mééste uitkeringsgerechtigden KUNNEN gewoon niet (altijd) aan het werk, om wat voor reden dan ook. Je kunt daar omheen praten wat je wil en allerlei feiten ontkennen, als iets gewoon niet kan/lukt houdt het op. We zitten momenteel al tijden in een economische crisis. Toevallig nog meegekregen en je weet ook wat dat inhoudt?

Waarom het steeds maar over die páár luie mensen hebben? Is jouw eigen leven echt zó beroerd dat je bijna een soort van jaloezie lijkt te voelen t.o.v. die lui (pun intended :') )? Heb jij het zelf financieel zó zwaar, dat je die paar euro's die dat jou (extra) aan belastingafdracht kost, écht niet kan missen? Mensen moeten volgens jou tegen élke prijs maar werk aannemen: je vindt uitbuiting en allerlei andere mensonterende/mensonwaardige omstandigheden (die de maatschappij uiteindelijk óók geld kosten) e.d. wel prima?
Tails tell tales
pi_138293401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lees je eigen link over die proef eens terug. De werkgevers weigerden omdat ze geen minimumloon voor een volwassene wilden betalen. In andere sectoren was de proef wel succesvol.
pi_138293629
Oh, en ik trek het NUT (waar ze zichzelf zo enorm voor op de borst kloppen in dit topic) van de meeste (nee, niet per se alle) rechtse lieden hier ernstig in twijfel. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat je zo vreselijk nuttig bent, als je bedrijvigheid gedurende je werkdagen/werkuren vooral bestaat uit posten op FOK! en zeker niet als dat nog vooral een negatief geladen bijdrage is ook :{w
Tails tell tales
pi_138293725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:58 schreef Forbry het volgende:
Oh, en ik trek het NUT (waar ze zichzelf zo enorm voor op de borst kloppen in dit topic) van de meeste (nee, niet per se alle) rechtse lieden hier ernstig in twijfel. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat je zo vreselijk nuttig bent, als je bedrijvigheid gedurende je werkdagen/werkuren vooral bestaat uit posten op FOK! en zeker niet als dat nog vooral een negatief geladen bijdrage is ook :{w
Dat.

Opvallend dat er duidelijke daluren in hun posts zijn: Reistijd naar het werk, koffie pauze, lunch pauze, thee pauze en reistijd naar huis. Echt, die voeren op hun werk geen flikker uit.

Onder hen ook een figuur die behalve negatief geladen bijdrages geeft ook zeer duidelijk alleen aanwezig is om anderen te bashen en in een kwaad daglicht te stellen. Het daarvoor verdraaien van woorden is een methode die hij absoluut tot een kunst verheven heeft.

Ik ben benieuwd hoe 'onmisbaar' zij blijken als hun werkgevers eens echt inzicht kregen in hun internet gedrag. Jammer dat ik niet weet wie ze irl zijn en waar ze werken want dan had ik al lang een constructief gesprekje met hun werkgevers gehad.
pi_138294164
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is net de heksentest.
Flikker maar in het water, als ze blijft drijven is het een heks en als ze verzuipt was het geen heks... wel dood, maar geen heks.

Mooi bedachte, goede vergelijking. ^O^ :)
Tails tell tales
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:28:45 #285
396550 Richestorags
pi_138294214
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat.

Opvallend dat er duidelijke daluren in hun posts zijn: Reistijd naar het werk, koffie pauze, lunch pauze, thee pauze en reistijd naar huis. Echt, die voeren op hun werk geen flikker uit.

Onder hen ook een figuur die behalve negatief geladen bijdrages geeft ook zeer duidelijk alleen aanwezig is om anderen te bashen en in een kwaad daglicht te stellen. Het daarvoor verdraaien van woorden is een methode die hij absoluut tot een kunst verheven heeft.

Ik ben benieuwd hoe 'onmisbaar' zij blijken als hun werkgevers eens echt inzicht kregen in hun internet gedrag. Jammer dat ik niet weet wie ze irl zijn en waar ze werken want dan had ik al lang een constructief gesprekje met hun werkgevers gehad.
Ach gossie, het feit dat je keihard bent aangepakt en al je leugens zijn gedebunked doet natuurlijk pijn.
pi_138294228
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ach gossie, het feit dat je keihard bent aangepakt en al je leugens zijn gedebunked doet natuurlijk pijn.
Fuck inhoudelijk reageren.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:39:17 #287
396550 Richestorags
pi_138294406
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat een bagger analyse. Is dit geschreven door een volwassen persoon? Die kerel krijgt het voor elkaar om in elk denkbare fout te trappen die je bij dit soort analyses kan maken. Als hij dit had ingeleverd bij zijn docent was het een zware onvoldoende geweest, maar dat hij het ook gepubliceerd heeft is opmerkelijk.
Doe het zelf beter dan.
pi_138294422
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Doe het zelf beter dan.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:45:15 #289
396550 Richestorags
pi_138294533
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het Scandinavische model is dan ook bagger. Alleen socialisten geloven dat zoiets werkt. Ga zelf eens inhoudelijk reageren dan.
pi_138294561
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het Scandinavische model is dan ook bagger. Alleen socialisten geloven dat zoiets werkt.
Ja, niet zo verwonderlijk ook dat Afrikaanse landen bovenaan de OECD-index staan en de Scandinavische landen ergens onderaan bungelen.
pi_138294644
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat.

Kom maar even in DM, dan maak ik een afspraak met mijn baas en met jou. Denk dat mijn baas ook heel erg benieuwd is wat een werkloze uitkeringstrekker te vertellen heeft over mijn productiviteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 12:58:09 ]
pi_138294921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:58 schreef Forbry het volgende:
Dat je dat in twijfel trekt is je goed recht. Ik vind het alleen maar knap; die mensen weten de activiteiten van werkloze uitkeringstrekkers zoals Ouder1 (namelijk het 24x7 reageren op Fok) te combineren met een fulltime baan en ook nog eens zo productief weten te zijn om niet ontslagen te worden. Geen wonder dat er 1 van hen thuis op de bank zit terwijl de ander aan het werk is en gewoon 2x modaal binnenharkt. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 13:04:23 ]
pi_138294992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het systeem maakt sómmige mensen lui. En/of minder creatief wil ik daar nog wel aan toevoegen. In zoverre ben ik het met je eens. Echter:

A) De mééste mensen willen toch echt een leven wat beter is dan dat. De meeste mensen willen niet alleen óverleven, ze willen léven en dat kan echt maar heel moeilijk met het geld wat mensen aan bijstand krijgen.
Vandaar de steeds maar terugkerende roep om de bijstand maar te verhogen.

quote:
B) De mééste uitkeringsgerechtigden KUNNEN gewoon niet (altijd) aan het werk, om wat voor reden dan ook. Je kunt daar omheen praten wat je wil en allerlei feiten ontkennen, als iets gewoon niet kan/lukt houdt het op. We zitten momenteel al tijden in een economische crisis. Toevallig nog meegekregen en je weet ook wat dat inhoudt?
Dat er in deze tijd moeilijk is voor mensen om aan een baan te komen ontkent niemand. Dat dat betekent dat de bijstand maar omhoog moet of dat er uberhaupt een basisinkomen moet komen (wat onrealistisch) is, daarvan snap ik de redenatie niet zo.

quote:
Waarom het steeds maar over die páár luie mensen hebben? Is jouw eigen leven echt zó beroerd dat je bijna een soort van jaloezie lijkt te voelen t.o.v. die lui (pun intended :') )? Heb jij het zelf financieel zó zwaar, dat je die paar euro's die dat jou (extra) aan belastingafdracht kost, écht niet kan missen?
Waarom deze ad hominem? Iemand mag geen andere mening toebedeeld zijn blijkbaar?

quote:
Mensen moeten volgens jou tegen élke prijs maar werk aannemen: je vindt uitbuiting en allerlei andere mensonterende/mensonwaardige omstandigheden (die de maatschappij uiteindelijk óók geld kosten) e.d. wel prima?
Hey, slavernij is afgelast, maar is een verschil tussen mensonterend werk doen en geen werk willen accepteren omdat het je netwerk niet ten goede komt (Ouder1's letterlijke reactie) omdat je misschien wel met een minder opgeleid persoon te maken krijgt. Voor die laatste groep heb ik niet zo heel veel begrip, jij wel?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:08:11 #294
396550 Richestorags
pi_138295082
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, niet zo verwonderlijk ook dat Afrikaanse landen bovenaan de OECD-index staan en de Scandinavische landen ergens onderaan bungelen.
Veel kleinere samenlevingen met minder immigranten. Bovendien is met name Zweden keihard de verkeerde weg aan het opgaan, met privatisering van onderwijs en keihoge jeugdwerkloosheid.
pi_138295092
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Veel kleinere samenlevingen met minder immigranten.
Absoluut of relatief gezien?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:09:09 #296
396550 Richestorags
pi_138295105
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Veel kleinere samenlevingen met minder immigranten. Werkt nooit op grote schaal. Bovendien is met name Zweden keihard de verkeerde weg aan het opgaan, met privatisering van onderwijs en keihoge jeugdwerkloosheid.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:11:04 #297
396550 Richestorags
pi_138295160
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Absoluut of relatief gezien?
Beide. Een grotere samenleving zou simpelweg failliet gaan.
pi_138295182
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Beide. Een grotere samenleving zou simpelweg failliet gaan.
Bron?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:42 #299
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_138295700
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Doe het zelf beter dan.
Vraag het aan een gemiddelde vwo leerling en je krijgt al een beter verhaal.

Mooi natuurlijk dat mensen hun posts willen onderbouwen met bronnen en artikelen. Maar op het internet is een heleboel rotzooi te vinden, immers zowel een hoogleraar als een werkeloze uitkeringstrekker kan al zijn gedachten in het kader van een blogpost op internet vlammen. Door rücksichtslos naar artikelen te linken die toevallig (in grote lijnen) jouw punt lijken te onderbouwen kan een zeer onverstandige keuze zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_138297513
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:04 schreef Scorpie het volgende:
Hey, slavernij is afgelast, maar is een verschil tussen mensonterend werk doen en geen werk willen accepteren omdat het je netwerk niet ten goede komt (Ouder1's letterlijke reactie) omdat je misschien wel met een minder opgeleid persoon te maken krijgt. Voor die laatste groep heb ik niet zo heel veel begrip, jij wel?
Quote in de context want je bent weer lekker aan het verdraaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')