abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138286614
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link

Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.
Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
pi_138286616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef Jordony het volgende:

[..]

Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde :|W, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
pi_138286626
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
Zeg dan even wat er mis is met de ABU CAO.
pi_138286657
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:33:44 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286672
quote:
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.

quote:
Volgens de krant zouden veel uitkeringsgerechtigden het werk in de kassen zwaar vinden.Ook worden ze afgeschrikt door de bureaucratische rompslomp die hun wacht bij het opnieuw aanvragen van een uitkering, na het aflopen van het tijdelijke contract.
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.

als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138286701
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
pi_138286722
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.

als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
Ook

Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:35:36 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286745
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:
ABU CAO.
Waar heb ik geschreven dat daar iets mis mee is dan?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138286749
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
pi_138286751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
pi_138286755
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:36:16 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
pi_138286781
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
Op naar de volgende tijdelijke baan dan. Vaste contracten worden nu minder makkelijk uitgedeeld dan 15 jaar geleden.
pi_138286782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
Hoe zie jij het voor jezelf?
pi_138286789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
Wat dus ook gebeurt. Staat in zijn eigen link.
pi_138286811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
pi_138286856
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
Uh te weinig vacatures

Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.
pi_138286858
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe zie jij het voor jezelf?
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.

Maar goed, ik ga pitten ;)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:39:28 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286865
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.

Als ik dichterbij had gewoond had ik daar overigens geen moeite mee gehad, mijn broer woont in Nederland en werkt in Duitsland, bevalt hem prima.
pi_138286905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef Jordony het volgende:

[..]

Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.

Maar goed, ik ga pitten ;)
Slaap goed. Ik doelde meer op iets specifieks.
pi_138287092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uh te weinig vacatures

Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.
Nou, ze voldeden gewoon niet. Blijkt wel uit dat artikel.
pi_138287139
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.

Als ik dichterbij had gewoond had ik daar overigens geen moeite mee gehad, mijn broer woont in Nederland en werkt in Duitsland, bevalt hem prima.
Bulgarije is 1,5 dag.... in de tuinbouw kun je best, zonder malafide constructies, van februari tot december aan de slag.

Mijn schoonmoeder wilde komen werken. Wat rondgebeld en ABU contractje ligt al klaar. Dan 3 maanden Belgie en dan weer 3 maanden NL
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:51:58 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287215
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bulgarije is 1,5 dag.... in de tuinbouw kun je best, zonder malafide constructies, van februari tot december aan de slag.

Mijn schoonmoeder wilde komen werken. Wat rondgebeld en ABU contractje ligt al klaar. Dan 3 maanden Belgie en dan weer 3 maanden NL
Dit bedoel ik nu met niet lezen. :')

Nogmaals, ik ben bezig geweest om voor 4 jaar naar Denemarken te gaan, dat is maar 7 uur rijden, om daar een opleiding te gaan volgen.
Alles was al zo goed als geregeld maar op het laatste moment bedacht mijn ex zich en wilde toch niet dat ik met de kinderen voor vier jaar in Denemarken ging wonen.
Ik neem het hem niet kwalijk, ik begrijp het maar ik ben dus echt wel buiten Nederland wezen kijken voor opties.
En ik ga niet met 2 kinderen iedere 3 maanden naar een ander land hoppen.
pi_138287399
Dat zijn keuzes natuurlijk, maar het zou onredelijk zijn als anderen die straks moeten betalen.

Ik zou gewoon naar DK gaan als het in NL allemaal zo onrechtvaardig is door al die MOE-landers.

Belgie is niet het andere eind van de wereld trouwens. :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:01:37 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287511
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:57 schreef Halcon het volgende:
Dat zijn keuzes natuurlijk, maar het zou onredelijk zijn als anderen die straks moeten betalen.

Ik zou gewoon naar DK gaan als het in NL allemaal zo onrechtvaardig is door al die MOE-landers.

Belgie is niet het andere eind van de wereld trouwens. :')
Wat zijn keuzes? Je bedoel mijn kinderen achter laten in Nederland? Ten eerste zou ik niet weten bij wie, hun vader wilde al geen gezamenlijk voogdij, dat vind hij al te veel.
En ten tweede, ik mag toch hopen dat we in een zodanig ontwikkeld land wonen waar moeders hun kinderen niet achter hoeven te laten om geld te gaan verdienen.

Dus leg mij eens uit wat voor keuze ik heb als het gaat om in het buitenland werken.
En nee, het is niet de andere kant van de wereld, maar maar iedere dag 3 tot 4 uur reizen voor je werk als je twee kinderen hebt is zo goed als onmogelijk, je betaald dan opvangkosten voor de tijd dat je aan het reizen bent en opvang in niet gratis.

Daarnaast, iedereen die werkt, heeft gewerkt of weer gaat werken betaald daar zelf voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 29-03-2014 01:08:40 ]
pi_138287576
Het gebrek aan realisme bij sommige lieden hier is óók schrijnend.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:06:43 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287650
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:03 schreef Friek_ het volgende:
Het gebrek aan realisme bij sommige lieden hier is óók schrijnend.
Nee, je begrijpt het verkeerd, dan denk je in problemen, niet in oplossingen. :P
pi_138287718
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat zijn keuzes? Je bedoel mijn kinderen achter laten in Nederland? Ten eerste zou ik niet weten bij wie, hun vader wilde al geen gezamenlijk voogdij, dat vind hij al te veel.
En ten tweede, ik mag toch hopen dat we in een zodanig ontwikkeld land wonen waar moeder hun kinderen niet achter hoeven te laten om geld te gaan verdienen.

Dus leg mij eens uit wat voor keuze ik heb als het gaat om in het buitenland werken.
En nee, het is niet de andere kant van de wereld, maar maar iedere dag 3 tot 4 uur reizen voor je werk als je twee kinderen hebt is zo goed als onmogelijk, je betaald dan opvangkosten voor de tijd dat je aan het reizen bent en opvang in niet gratis.
Kinderen kunnen best mee of desnoods bij familie of bij jou en je vriend in Nederland.

Echt alles maar aangrijpen om straks maar niet te hoeven werken.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 01:10:33 #209
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138287751
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het verkeerd, dan denk je in problemen, niet in oplossingen. :P
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:11:08 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287766
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kinderen kunnen best mee of desnoods bij familie of bij jou en je vriend in Nederland.

Echt alles maar aangrijpen om straks maar niet te hoeven werken.
Wat is jouw probleem met lezen?

Ik leg net uit dat dat dus niet kan aangezien mijn ex dat niet toelaat, of was jij echt onder de indruk dat je je kind gewoon overal mee naar toe mag nemen zonder toestemming van de vader?

En nee mijn kinderen kunnen niet best bij familie of vrienden of mijn vriend aangezien die ook allemaal werken.
pi_138287784
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:13:01 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287824
quote:

[..]

Blijkbaar vinden sommige dat toch echt een reële oplossing om je kinderen achter te laten, is al de derde keer dat ik het lees in dit topic.

Maar ik neem maar even aan dat de mensen die dat zeggen geen ouders zijn.
pi_138287852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem met lezen?

Ik leg net uit dat dat dus niet kan aangezien mijn ex dat niet toelaat, of was jij echt onder de indruk dat je je kind gewoon overal mee naar toe mag nemen zonder toestemming van de vader?

En nee mijn kinderen kunnen niet best bij familie of vrienden of mijn vriend aangezien die ook allemaal werken.
Dan zou men ook hem voor die kosten op kunnen laten draaien. Triest dat de belastingbetaler op moet draaien voor dat gekibbel.

Of toch maar gewoon dat ABU contractje.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 01:14:14 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_138287863
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
wat dus exact is wat je wel doet, als je als Snakelady zijnde besluit naar het buitenland te gaan en de kinderen bij 'vrienden/familie te droppen', want dan zadel je hun op met de kinderen vanwege een besluit van de moeder'.

Ik vind het niet achterlaten van je kinderen van een heeeeeeele andere orde dan dat bedrijventerreinen niet bereikbaar zijn met de fiets volgens die ene mafketel die dat riep. Echt, wereld van verschil. Waar je dat laatste prima weg kunt lachen kun je het achterlaten van kinderen niet in diezelfde categorie plaatsen imho.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:14:22 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287869
quote:

[..]

Nogmaals, als je gewoon net als ik altijd hebt gewerkt en netjes je belasting hebt betaald dan draaien anderen daar niet voor op.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:15:17 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138287889
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zou men ook hem voor die kosten op kunnen laten draaien. Triest dat de belastingbetaler op moet draaien voor dat gekibbel.

Ik ben de belastingbetaler en dat ben ik al 16 jaar!
pi_138287921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, als je gewoon net als ik altijd hebt gewerkt en netjes je belasting hebt betaald dan draaien anderen daar niet voor op.
Wat loop je dan te miepen over de MOE-landers?
pi_138287989
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:15 schreef Halcon het volgende:
Luie mensen moeten gewoon niks krijgen. Dan leren ze dat snel af.
:')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:19:36 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138288007
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat loop je dan te miepen over de MOE-landers?
Die betalen geen belasting, niet in Nederland tenminste.
pi_138288010
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben jij ook weer terug van een dagje dwangarbeid? :')
pi_138288022
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Die betalen geen belasting, niet in Nederland tenminste.
Onzin.
pi_138288025
quote:

[..]

Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
pi_138288031
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ben jij ook weer terug van een dagje dwangarbeid? :')
pi_138288042
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 01:21:39 #225
16180 crew  CoolGuy
pi_138288060
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ik ben het daar anders mee wel mee eens. Als je lui bent dan heb je dus simpelweg geen zin om te gaan werken. Dat wil je gewoon niet dus je doet 't niet. En dan zou je dus wel geld krijgen waarmee dus eigenlijk gefaciliteerd wordt dat je niks doet.

Ik vind het een prima oplossing om dan te zeggen dat die mensen gewoon geen geld krijgen. Succes ermee, ga maar onder een brug wonen. Want als je dat sociale vangnet weg haalt, dan zullen veel mensen die nu heel hard roepen dat ze niet kunnen vliegen en dus opgevangen moeten worden, ineens wel blijken te kunnen vliegen.

Dat moet niet kunnen. Want dat geld wat nu naar dié mensen gaat, dat kan dan naar mensen die het daadwerkelijk echt nodig hebben.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:21:55 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138288065
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin.
http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.html

http://nos.nl/artikel/460(...)oolse-arbeiders.html

Ze betalen ook geen wegenbelasting overigens.
pi_138288114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.html

Ze betalen ook geen wegenbelasting overigens.
Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.

Wegenbelasting hoeft ook niet altijd als je ergens tijdelijk bent.

Jij pikt er een exces uit en scheert dan alles over 1 kam.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:28:56 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138288191
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.

Wegenbelasting hoeft ook niet altijd als je ergens tijdelijk bent.

Jij pikt er een exces uit en scheert dan alles over 1 kam.
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.

Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
pi_138288401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.

Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.
pi_138288435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb nu eindelijk maar eens gegoogled wat MOE-landers nou eigenlijk betekent :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 02:04:44 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138290022
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:40 schreef aijumu het volgende:

[..]

Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.
Dit dus.

En hoeveel Nederlanders betalen helemaal geen zorgpremie e.d. ? Die schuld tikt het miljard aan.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:15:02 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138290532
quote:

[..]

Waarom niet? Zat Filipijnse en Chinese vrouwen die hun kind achterlaten als ze met een rijke Westerling gaan trouwen.

Je wilt jezelf uit het moeras werken of niet, hoor. B-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138290583
Seizoenswerkers uit landen als Polen leveren Nederland fors meer op dan ze kosten. Dit jaar gaat de schatkist er dankzij hen ongeveer 360 miljoen euro op vooruit, blijkt vrijdag uit een studie van SEO Economisch Onderzoek .

In 2012 werkten ongeveer 200.000 tijdelijke arbeidsmigranten uit de zogeheten MOE-landen (Midden- en Oost-Europa) in Nederland. Ze bleven gemiddeld zo'n 15 weken. De overgrote meerderheid komt uit Polen.

De tijdelijke migranten kosten Nederland weliswaar geld omdat ze gebruik maken van allerlei publieke diensten, maar ze krijgen geen huursubsidie, AOW, zorgtoeslag, bijstand en hypotheekrenteaftrek. Per persoon is de 'winst' 1800 euro, aldus de onderzoekers.

Volgens SEO zijn de buitenlandse krachten uiteindelijk niet slecht voor de kansen van Nederlandse werklozen. Een Pool kan soms wel het werk doen van een Nederlandse werkzoekende. Daar staat tegenover dat veel werk zonder de tijdelijke arbeidsmigranten niet gedaan zou worden en mogelijk naar het buitenland zou zijn verdwenen. 'Een werkloze uit Groningen gaat niet 3 weken asperges steken in Limburg', verwoordt een van de onderzoekers het.

Hoewel de economische bijdrage positief is, zijn er op maatschappelijk vlak nog wel wel enkele bezwaren, aldus SEO. Zo is soms sprake van een tekort aan geschikte woonruimte, uitbuiting en illegale arbeid. Dat is niet alleen slecht voor de seizoenswerkers; het leidt ook tot oneerlijke concurrentie met ondernemers die zich wel aan de regels houden.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van onder andere Stichting VBW, die zich bezighoudt met het verzekeren van buitenlandse werknemers. De organisatie wilde meer inzicht in de doelgroep. Ook wil ze de economische bijdrage van de tijdelijke krachten benadrukken, vanwege het slechte imago van de groep. .

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)360-miljoen-op.dhtml
pi_138290614
Met regelmaat van de klok wordt opgeroepen om bij ons het Scandinavisch model te implementeren. Helaas is dit niet het ultieme paradijs waar een hoog overheidsbeslag zonder problemen hand in hand gaat met een dynamische economie.

De prestaties van Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken zijn op een aantal vlakken erg goed. Zo is de armoede er doorsnee genomen laag, en scoren ze goed op activiteitsgraad en overheidsfinanciën. Maar als men het heeft over het “Nordic Model” wil men vooral aantonen dat een dynamische economie en een grote welvaartstaat samen kunnen. Sommigen zouden graag nog verder willen gaan, en zeggen dat een grote welvaartstaat een succesformule is om een dynamische economie te bereiken.

Het valt echter op dat er erg selectief en weinig kritisch over het Scandinavische model wordt gesproken. Zo kan men niet voorbij aan het feit dat de oliebronnen van Noorwegen een belangrijke rol spelen in het begrotingsoverschot van 10% van het bbp (!). Deze sector maakt 20% van het bbp en is ook voor de tewerkstelling dus erg belangrijk. De belastingen in de Nordic Countries zijn bij de hoogste ter wereld. Een auto kost inclusief allerlei belastingen het dubbele en meer van een wagen in ons land. Dergelijke hoge directe belastingen zouden in ons land moeilijk te aanvaarden zijn, en leiden tot massaal vluchtgedrag. Scandinaven zouden dat ook wel graag willen, maar het is net iets moeilijker in deze landen om even de grens over te wippen. Het volstaat om een kaart te nemen om dat te begrijpen.

De economische cijfers van Noorwegen worden opgesmukt door de olie, die van Zweden door de staat zelf. De verborgen werkloosheid is er erg groot, een McKinsey rapport schatte het op 17% van de actieve bevolking, en absenteïsme is een nationale sport. De openbare sector in Zweden is goed voor 30% van de totale tewerkstelling, het dubbele van Duitsland. De ECB plaatste Zweden op de laatste plaats van alle OESO-landen qua overheidsefficiëntie. Het model zal ook een belangrijke test ondergaan met de aanstormende vergrijzing.

Maar dit veegt natuurlijk niet alles van de tafel. Een bezoek ter plaatse toont aan dat deze landen beter functioneren als het onze. Een sterke samehorigheid speelt daarbij een grote rol. Er is respect voor het eigen land.

De selectieve analyse van het Vikingmodel wordt echter teveel gebruikt om een hoog overheidsbeslag te verdedigen in onze contreien. Men vergeet erbij te vertellen dat solidariteit bij hen sterk gekoppeld is aan verantwoordelijkheid, denken we maar aan het systeem van Flexicurity in Denemarken, waarbij werklozen financiële hulp krijgen maar gekoppeld aan verplichte activeringsprogramma’s.

Het Scandinavische model is een utopie voor onze economie, tenzij we een grote oliebron vinden, of onze grenzen sluiten en de consumptiebelastingen drastisch verhogen. Het Zwitsers model blijft interessanter en performanter, en qua economisch weefsel relevanter. Maar het heeft een laag overheidsbeslag en dat past niet altijd in het plaatje van de Vikingbewonderaars.

Naschrift: Het Scandinavische model wordt eveneens verkeerd geïnterpreteerd wat betreft de loonkosten. Zweden gebruikt zijn munt om zijn competitiviteitshandicap te compenseren. Daardoor is de loonkost per werknemer uitgedrukt in euro op het niveau van Duitsland, zoals Agoria heeft berekend.

http://www.econoshock.be/(...)del-een-excuustruus/
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:30:08 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138290715
Dus Noorwegen bewijst dat de belastingen prima omhoog kunnen.

Amerika: belasting heffen kan niet, dan vlucht iedereen naar Somalië.
Nederland: Belasting verhogen kan niet, dan vlucht iedereen naar Amerika
Noorwegen: Belastingen nog hoger kan niet....

Allemaal gelul dus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138290828
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus Noorwegen bewijst dat de belastingen prima omhoog kunnen.

Amerika: belasting heffen kan niet, dan vlucht iedereen naar Somalië.
Nederland: Belasting verhogen kan niet, dan vlucht iedereen naar Amerika
Noorwegen: Belastingen nog hoger kan niet....

Allemaal gelul dus.
Artikeltje wel gelezen?

En bekijk ook eens deze grafiek. Noorwegen staat nog een eindje onder Nederland. Dat in combinatie met de enorme olieopbrengsten en oliereserves en het feit dat ze geen lid zijn van de EU...

En Noorwegen kan, zelfs met haar enorme oliereserves en olieopbrengsten niet op tegen Zwitserland.
pi_138291200
Ik draag maar al te graag wat (extra) belasting af als dat betekent dat moeders/vaders gewoon bij hun kinderen kunnen blijven.

Mensen voor wie andere mensen niks anders dan pinautomaten zijn ("valt er nog wat geld te halen of niet? Zo niet, opzouten!")... de kanker van deze maatschappij. :r

En nee, deze opmerking hoef je echt niet om te gaan zitten draaien naar uitkeringsgerechtigden :{w
Tails tell tales
pi_138291222
quote:
Zo lachen eigenlijk.. Steeds weer komen de rechtse droeftoeters weer met dit verhaal op de proppen maar lezen steeds weer dit niet:
quote:
Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.

Werk
Ergo: Het zijn niet zo zeer de werkelozen die niet in de kassen willen werken maar de werkgevers in die branche die het verdommen om het volwassen minimumloon te betalen.
De droeftoeters steken ook hun hoofd in het zand voor zaken als:
http://www.fnvbondgenoten(...)afor_hoopt_10122012/
quote:
De 37 werknemers kregen allemaal ontslag van Sierafor, waarna zij per direct werden ingeruild voor Poolse werkers van het bedrijf Ruigrok. Die gaan aan de slag via een contractingconstructie en hebben nóg minder zekerheid dan hun voorgangers al hadden.

"Flexwerkers zijn nóg goedkoper, dat voorspelt weinig goeds"

Martijn den Heijer, bestuurder CNV Dienstenbond: “Deze 37 werknemers kregen bruto ¤9,- per uur en werden al flexibel ingeroosterd. Toch zijn de Poolse flexwerkers nóg goedkoper voor Sierafor. Dat voorspelt weinig goeds. De werkgever houdt geen rekening met het ontslagen personeel of de Poolse werknemers, hopelijk doet minister Asscher dat wel.”

Contracting

Contracting is een vorm van aannemen van werk. Zoals bij de bouw van een huis de schilder een schildersklus aanneemt voor een vast bedrag, nemen contractingbedrijven een klus aan waarbij ze mensen leveren. Patijn: “Bij deze vorm omzeilen de werkgevers een cao voor de bloemengroothandel én die voor uitzendwerk. Daardoor is het goedkoper voor Sierafor om via deze constructie te werken. De werknemers van het contractingbedrijf hebben ondertussen geen enkel recht of zekerheid.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')