Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link
Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
Zeg dan even wat er mis is met de ABU CAO.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.quote:
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.quote:Volgens de krant zouden veel uitkeringsgerechtigden het werk in de kassen zwaar vinden.Ook worden ze afgeschrikt door de bureaucratische rompslomp die hun wacht bij het opnieuw aanvragen van een uitkering, na het aflopen van het tijdelijke contract.
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
Ookquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.
[..]
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.
als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
Waar heb ik geschreven dat daar iets mis mee is dan?quote:
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.
[..]
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.
als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Op naar de volgende tijdelijke baan dan. Vaste contracten worden nu minder makkelijk uitgedeeld dan 15 jaar geleden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
Hoe zie jij het voor jezelf?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Jordony het volgende:
[..]
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
Wat dus ook gebeurt. Staat in zijn eigen link.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
Uh te weinig vacaturesquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.quote:
Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
Slaap goed. Ik doelde meer op iets specifieks.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.
Maar goed, ik ga pitten
Nou, ze voldeden gewoon niet. Blijkt wel uit dat artikel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uh te weinig vacatures
Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.
Bulgarije is 1,5 dag.... in de tuinbouw kun je best, zonder malafide constructies, van februari tot december aan de slag.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.
Als ik dichterbij had gewoond had ik daar overigens geen moeite mee gehad, mijn broer woont in Nederland en werkt in Duitsland, bevalt hem prima.
Dit bedoel ik nu met niet lezen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bulgarije is 1,5 dag.... in de tuinbouw kun je best, zonder malafide constructies, van februari tot december aan de slag.
Mijn schoonmoeder wilde komen werken. Wat rondgebeld en ABU contractje ligt al klaar. Dan 3 maanden Belgie en dan weer 3 maanden NL
Wat zijn keuzes? Je bedoel mijn kinderen achter laten in Nederland? Ten eerste zou ik niet weten bij wie, hun vader wilde al geen gezamenlijk voogdij, dat vind hij al te veel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:57 schreef Halcon het volgende:
Dat zijn keuzes natuurlijk, maar het zou onredelijk zijn als anderen die straks moeten betalen.
Ik zou gewoon naar DK gaan als het in NL allemaal zo onrechtvaardig is door al die MOE-landers.
Belgie is niet het andere eind van de wereld trouwens.
Nee, je begrijpt het verkeerd, dan denk je in problemen, niet in oplossingen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:03 schreef Friek_ het volgende:
Het gebrek aan realisme bij sommige lieden hier is óók schrijnend.
Kinderen kunnen best mee of desnoods bij familie of bij jou en je vriend in Nederland.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat zijn keuzes? Je bedoel mijn kinderen achter laten in Nederland? Ten eerste zou ik niet weten bij wie, hun vader wilde al geen gezamenlijk voogdij, dat vind hij al te veel.
En ten tweede, ik mag toch hopen dat we in een zodanig ontwikkeld land wonen waar moeder hun kinderen niet achter hoeven te laten om geld te gaan verdienen.
Dus leg mij eens uit wat voor keuze ik heb als het gaat om in het buitenland werken.
En nee, het is niet de andere kant van de wereld, maar maar iedere dag 3 tot 4 uur reizen voor je werk als je twee kinderen hebt is zo goed als onmogelijk, je betaald dan opvangkosten voor de tijd dat je aan het reizen bent en opvang in niet gratis.
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het verkeerd, dan denk je in problemen, niet in oplossingen.
Wat is jouw probleem met lezen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kinderen kunnen best mee of desnoods bij familie of bij jou en je vriend in Nederland.
Echt alles maar aangrijpen om straks maar niet te hoeven werken.
Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Blijkbaar vinden sommige dat toch echt een reële oplossing om je kinderen achter te laten, is al de derde keer dat ik het lees in dit topic.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Dan zou men ook hem voor die kosten op kunnen laten draaien. Triest dat de belastingbetaler op moet draaien voor dat gekibbel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem met lezen?
Ik leg net uit dat dat dus niet kan aangezien mijn ex dat niet toelaat, of was jij echt onder de indruk dat je je kind gewoon overal mee naar toe mag nemen zonder toestemming van de vader?
En nee mijn kinderen kunnen niet best bij familie of vrienden of mijn vriend aangezien die ook allemaal werken.
wat dus exact is wat je wel doet, als je als Snakelady zijnde besluit naar het buitenland te gaan en de kinderen bij 'vrienden/familie te droppen', want dan zadel je hun op met de kinderen vanwege een besluit van de moeder'.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
Nogmaals, als je gewoon net als ik altijd hebt gewerkt en netjes je belasting hebt betaald dan draaien anderen daar niet voor op.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
Ik ben de belastingbetaler en dat ben ik al 16 jaar!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou men ook hem voor die kosten op kunnen laten draaien. Triest dat de belastingbetaler op moet draaien voor dat gekibbel.
Wat loop je dan te miepen over de MOE-landers?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nogmaals, als je gewoon net als ik altijd hebt gewerkt en netjes je belasting hebt betaald dan draaien anderen daar niet voor op.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:15 schreef Halcon het volgende:
Luie mensen moeten gewoon niks krijgen. Dan leren ze dat snel af.
Die betalen geen belasting, niet in Nederland tenminste.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat loop je dan te miepen over de MOE-landers?
Onzin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die betalen geen belasting, niet in Nederland tenminste.
Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben jij ook weer terug van een dagje dwangarbeid?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
ik ben het daar anders mee wel mee eens. Als je lui bent dan heb je dus simpelweg geen zin om te gaan werken. Dat wil je gewoon niet dus je doet 't niet. En dan zou je dus wel geld krijgen waarmee dus eigenlijk gefaciliteerd wordt dat je niks doet.quote:
http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.htmlquote:
Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.html
Ze betalen ook geen wegenbelasting overigens.
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.
Wegenbelasting hoeft ook niet altijd als je ergens tijdelijk bent.
Jij pikt er een exces uit en scheert dan alles over 1 kam.
Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.
http://nos.nl/artikel/460(...)oolse-arbeiders.html
Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
Heb nu eindelijk maar eens gegoogled wat MOE-landers nou eigenlijk betekentquote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.
http://nos.nl/artikel/460(...)oolse-arbeiders.html
Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
Dit dus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:40 schreef aijumu het volgende:
[..]
Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.
Waarom niet? Zat Filipijnse en Chinese vrouwen die hun kind achterlaten als ze met een rijke Westerling gaan trouwen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Artikeltje wel gelezen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus Noorwegen bewijst dat de belastingen prima omhoog kunnen.
Amerika: belasting heffen kan niet, dan vlucht iedereen naar Somalië.
Nederland: Belasting verhogen kan niet, dan vlucht iedereen naar Amerika
Noorwegen: Belastingen nog hoger kan niet....
Allemaal gelul dus.
Zo lachen eigenlijk.. Steeds weer komen de rechtse droeftoeters weer met dit verhaal op de proppen maar lezen steeds weer dit niet:quote:
Ergo: Het zijn niet zo zeer de werkelozen die niet in de kassen willen werken maar de werkgevers in die branche die het verdommen om het volwassen minimumloon te betalen.quote:Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.
Werk
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
quote:De 37 werknemers kregen allemaal ontslag van Sierafor, waarna zij per direct werden ingeruild voor Poolse werkers van het bedrijf Ruigrok. Die gaan aan de slag via een contractingconstructie en hebben nóg minder zekerheid dan hun voorgangers al hadden.
"Flexwerkers zijn nóg goedkoper, dat voorspelt weinig goeds"
Martijn den Heijer, bestuurder CNV Dienstenbond: “Deze 37 werknemers kregen bruto ¤9,- per uur en werden al flexibel ingeroosterd. Toch zijn de Poolse flexwerkers nóg goedkoper voor Sierafor. Dat voorspelt weinig goeds. De werkgever houdt geen rekening met het ontslagen personeel of de Poolse werknemers, hopelijk doet minister Asscher dat wel.”
Contracting
Contracting is een vorm van aannemen van werk. Zoals bij de bouw van een huis de schilder een schildersklus aanneemt voor een vast bedrag, nemen contractingbedrijven een klus aan waarbij ze mensen leveren. Patijn: “Bij deze vorm omzeilen de werkgevers een cao voor de bloemengroothandel én die voor uitzendwerk. Daardoor is het goedkoper voor Sierafor om via deze constructie te werken. De werknemers van het contractingbedrijf hebben ondertussen geen enkel recht of zekerheid.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |