Graag een onderbouwing voor die 5% en graag een definitie wat 'normaal' is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oké. Jij je zin. Laten er 5% wel gewoon normaal belasting betalen, normaal loon ontvangen, normale uren draaien en normale huur betalen.
A2 vergeten? Of verhuur jij voor dat Ierse bedrijf?
Voorbeeld na voorbeeld komt voorbij. Het is gewoon de wet (helaas) dat voor seizoenarbeiders uit het buitenland GEEN belasting en premies betaald hoeven te worden.
Maar jij blijft geloven (ahum!!) dat het merendeel een werkgever exact hetzelfde kost als een Nederlander. Je maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk. Net als met jouw opmerking dat het jou niet uitmaakt of je aan Nederlanders of aan MOElanders verhuurdJe beweerde zelfs dat je aan MOElanders verhuurde uit goedheid van je hart om deze mensen te 'helpen'...
http://www.eenvandaag.nl/(...)ethoden_van_workfastquote:Ruim 400.000 mensen zitten in de bijstand. Achterover leunen is er voor hen niet bij. Gemeenten treden steeds harder op tegen bijstandsgerechtigden, in een poging ze weer aan het werk te krijgen.
Re-integratiebedrijf WorkFast claimt een harde, maar succesvolle methode te hebben bedacht om die bijstandstrekkers weer aan het werk te krijgen. Dertig gemeenten maken er inmiddels gebruik van. Deelnemers moeten verplicht vijf keer per dag solliciteren en permanent bereikbaar zijn. Door uitkeringsgerechtigden zo dicht op de huid te zitten, wordt tachtig procent uit de uitkering geholpen, claimt WorkFast.
Uit cijfers van diverse gemeenten blijkt dat percentage een stuk lager te liggen. Van de bijstandsgerechtigden die in Rheden aan WorkFast deelnamen was maar een derde na een jaar nog aan het werk. En de methode heeft nog een keerzijde: het regent klachten over de wijze waarop WorkFast met bijstandsgerechtigden omgaat.
EenVandaag sprak diverse deelnemers aan WorkFast, en daaruit komt een beeld naar voren van intimidatie en kleineringen.
"De methode WorkFast is breken en weer bouwen. Ik vond de hele houding respectloos."
"Ik vroeg om begrip voor mijn omstandigheden. Mijn zoon heeft ADHD en dus behoefte aan structuur. Daarop kreeg ik te horen: ‘’Jouw kind is jouw probleem.” "
"Mijn WorkFast consulent adviseerde me in Den Haag werk te gaan zoeken. Want in mijn dorp namen ze toch nooit homo's aan. Ik wist niet wat ik hoorde."
Het treiteren klinkt goedquote:Op maandag 7 april 2014 18:37 schreef Halcon het volgende:
Klinkt goed!
De cijfers uit Rheden zijn natuurlijk anders dan de totaalcijfers.
Juist niet. Die persoon vroeg om structuur en dat werd vervolgens aangeboden.quote:
Absurde opmerking.quote:Op maandag 7 april 2014 18:48 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Juist niet. Die persoon vroeg om structuur en dat werd vervolgens aangeboden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |