http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.htmlquote:
Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ssaal-belasting.html
Ze betalen ook geen wegenbelasting overigens.
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat artikel gaat niet over de IB. Ook genoeg Nederlanders trouwens die niet staan ingeschreven.
Wegenbelasting hoeft ook niet altijd als je ergens tijdelijk bent.
Jij pikt er een exces uit en scheert dan alles over 1 kam.
Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.
http://nos.nl/artikel/460(...)oolse-arbeiders.html
Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
Heb nu eindelijk maar eens gegoogled wat MOE-landers nou eigenlijk betekentquote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kosten voor de samenleving: tenminste 150 miljoen euro, dan de rest nog niet meegerekend als in wegenbelasting en zorgvoordeel.
http://nos.nl/artikel/460(...)oolse-arbeiders.html
Je maakt je enorm druk over hoeveel de Nederlander in de bijstand kost maar ieder bewijs dat de Moe-landers ons op meerdere gebieden ook heel veel geld kosten wijs je meteen af als niet belangrijk.
Dit dus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:40 schreef aijumu het volgende:
[..]
Het zijn niet de Moe-landers, maar de Nederlandse personen achter die constructies, welke het dus faciliteren om het mogelijk te maken. Daarnaast is het gewoon werk waar veel Nederlanders hun neus voor ophaalt, zoals al vele malen bewezen is in de praktijk.
Waarom niet? Zat Filipijnse en Chinese vrouwen die hun kind achterlaten als ze met een rijke Westerling gaan trouwen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Artikeltje wel gelezen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus Noorwegen bewijst dat de belastingen prima omhoog kunnen.
Amerika: belasting heffen kan niet, dan vlucht iedereen naar Somalië.
Nederland: Belasting verhogen kan niet, dan vlucht iedereen naar Amerika
Noorwegen: Belastingen nog hoger kan niet....
Allemaal gelul dus.
Zo lachen eigenlijk.. Steeds weer komen de rechtse droeftoeters weer met dit verhaal op de proppen maar lezen steeds weer dit niet:quote:
Ergo: Het zijn niet zo zeer de werkelozen die niet in de kassen willen werken maar de werkgevers in die branche die het verdommen om het volwassen minimumloon te betalen.quote:Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.
Werk
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
quote:De 37 werknemers kregen allemaal ontslag van Sierafor, waarna zij per direct werden ingeruild voor Poolse werkers van het bedrijf Ruigrok. Die gaan aan de slag via een contractingconstructie en hebben nóg minder zekerheid dan hun voorgangers al hadden.
"Flexwerkers zijn nóg goedkoper, dat voorspelt weinig goeds"
Martijn den Heijer, bestuurder CNV Dienstenbond: “Deze 37 werknemers kregen bruto ¤9,- per uur en werden al flexibel ingeroosterd. Toch zijn de Poolse flexwerkers nóg goedkoper voor Sierafor. Dat voorspelt weinig goeds. De werkgever houdt geen rekening met het ontslagen personeel of de Poolse werknemers, hopelijk doet minister Asscher dat wel.”
Contracting
Contracting is een vorm van aannemen van werk. Zoals bij de bouw van een huis de schilder een schildersklus aanneemt voor een vast bedrag, nemen contractingbedrijven een klus aan waarbij ze mensen leveren. Patijn: “Bij deze vorm omzeilen de werkgevers een cao voor de bloemengroothandel én die voor uitzendwerk. Daardoor is het goedkoper voor Sierafor om via deze constructie te werken. De werknemers van het contractingbedrijf hebben ondertussen geen enkel recht of zekerheid.”
Welk deel van "harder werken" begrijp je niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo lachen eigenlijk.. Steeds weer komen de rechtse droeftoeters weer met dit verhaal op de proppen maar lezen steeds weer dit niet:
[..]
Ergo: Het zijn niet zo zeer de werkelozen die niet in de kassen willen werken maar de werkgevers in die branche die het verdommen om het volwassen minimumloon te betalen.
De droeftoeters steken ook hun hoofd in het zand voor zaken als:
http://www.fnvbondgenoten(...)afor_hoopt_10122012/
[..]
Idd. Nederland staat al op zijn kop als een moeder (niet een vader) een jaar mee gaat doen aan een programma als De Gouden Kooi of Utopia. Dat zou bijna gelijk staan aan kindermishandeling. Maar de droeftoeters hier vinden het wel heel normaal om van een alleenstaande moeder te eisen dat zij haar kinderen achterlaat bij familie, vrienden of buren om 4 jaar in het buitenland te gaan werken of studeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik snap dit dan wél, dat je de kinderen niet achter laat. Ik weet dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik snap heel goed dat je niet ten koste van je kinderen zegt van 'nou jongens, succes ermee, mama gaat naar een ander land een opleiding doen en ik zie jullie in de vakanties en over 4 jaar weer, kthxbai gr gr en een poot van de hont'.
Ik vind dat werkgevers anderen niet moeten laten opdraaien voor hun keuzes. Wat dacht je daar van? Meer winst maken en zelfverrijking op kosten van de staat, van de belastingbetaler. Met 850.000 werkelozen heb je helemaal geen 350.000 geregistreerde (het zijn er dus meer!!) MOElanders nodig. Maar aangezien er voor hen geen belastingen en premies betaald hoeven te worden (dus ook nog minder belastinginkomsten) en er door schijnconstructies minder loon betaald hoeft te worden of winst gemaakt kan worden door huisjesmelken, zijn ze goedkoper dan een Nederlander voor minimumloon.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel een beetje, maar ik vind niet dat je anderen moet laten opdraaien voor die keuzes.
Dat zijn mensen (die droeftoeters bedoel ik) die alleen denken in geld en alleen op de korte termijn, maar niet begrijpen dat er in de wereld ook niet-financiële kosten en baten bestaan én dat sommige acties gevolgen hebben (ook financieel) die pas later zichtbaar zijn. Zodra dat het geval is, vooral als het weer in een negatief financieel plaatje kan worden gegoten natuurlijk, zijn diezelfde mensen weer de grootste klagers.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. Nederland staat al op zijn kop als een moeder (niet een vader) een jaar mee gaat doen aan een programma als De Gouden Kooi of Utopia. Dat zou bijna gelijk staan aan kindermishandeling. Maar de droeftoeters hier vinden het wel heel normaal om van een alleenstaande moeder te eisen dat zij haar kinderen achterlaat bij familie, vrienden of buren om 4 jaar in het buitenland te gaan werken of studeren.
Natasia had kleine kinderen toen ze DGK inging, en ik geloof niet dat er iemand was die het een verstandige keuze van haar vond om de kinderen een jaar achter te laten, maar een rel was het niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. Nederland staat al op zijn kop als een moeder (niet een vader) een jaar mee gaat doen aan een programma als De Gouden Kooi of Utopia. Dat zou bijna gelijk staan aan kindermishandeling. Maar de droeftoeters hier vinden het wel heel normaal om van een alleenstaande moeder te eisen dat zij haar kinderen achterlaat bij familie, vrienden of buren om 4 jaar in het buitenland te gaan werken of studeren.
Wat een kletsverhaal weer. Waar haal je vandaan dat er voor geen enkele MOE-lander belasting wordt betaald en dat ze allemaal onder het minimumloon werken?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat werkgevers anderen niet moeten laten opdraaien voor hun keuzes. Wat dacht je daar van? Meer winst maken en zelfverrijking op kosten van de staat, van de belastingbetaler. Met 850.000 werkelozen heb je helemaal geen 350.000 geregistreerde (het zijn er dus meer!!) MOElanders nodig. Maar aangezien er voor hen geen belastingen en premies betaald hoeven te worden (dus ook nog minder belastinginkomsten) en er door schijnconstructies minder loon betaald hoeft te worden of winst gemaakt kan worden door huisjesmelken, zijn ze goedkoper dan een Nederlander voor minimumloon.
De werkgever ontduikt en ontwijkt belastingen, buit uit en drukt een Nederlander in de bijstand.. die ook weer moet worden opgehoest door de staat.
Maar rechtse droeftoeters wijzen dan naar de bijstandsgerechtigden (en nemen de minima en ww gerechtigden net zo gemakkelijk even mee) ipv naar de echte schuldigen: De werkgevers.
Je trekt het weer compleet uit zijn verband. Ik zal je even helpen:quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:14 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het niet achterlaten van je kinderen van een heeeeeeele andere orde dan dat bedrijventerreinen niet bereikbaar zijn met de fiets volgens die ene mafketel die dat riep. Echt, wereld van verschil. Waar je dat laatste prima weg kunt lachen kun je het achterlaten van kinderen niet in diezelfde categorie plaatsen imho.
Mooi staaltje logica. Schrap de uitkeringen en er ontstaat ineens zomaar werk voor al die werkelozen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:21 schreef CoolGuy het volgende:
Want als je dat sociale vangnet weg haalt, dan zullen veel mensen die nu heel hard roepen dat ze niet kunnen vliegen en dus opgevangen moeten worden, ineens wel blijken te kunnen vliegen.
Dat moet niet kunnen. Want dat geld wat nu naar dié mensen gaat, dat kan dan naar mensen die het daadwerkelijk echt nodig hebben.
Dat niet alleen, door het vangnet weg te halen laat je iedereen dus vallen.... degenen die het vangnet wel nodig hebben zou je dan werkelijk met dat geld kunnen opvangen, maar wie dat zijn weet je pas als ze te pletter zijn gevallen....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi staaltje logica. Schrap de uitkeringen en er ontstaat ineens zomaar werk voor al die werkelozen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |