abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138286530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tja, ik kan nu wel alles blijven herhalen maar dat heeft geen nut natuurlijk, dus je kan het of terug lezen en zien dat het niet zo werkt, of je blijft lekker eigenwijs denken dat iedereen met een uitkering een luie flikker is.
Ik vermoed dat je het laatste gaat doen aangezien jij niet van mening wil veranderen.
Oh wacht, dat niet alle Polen via een malafide constructie werken komt je natuurlijk slecht uit. Kun je het daar niet op blijven gooien.
pi_138286563
quote:
Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link

Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.

en er zijn ook geen luie bijstandsgerechtigden, nogmaals eigen link

De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
pi_138286565
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:26 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen het iets doen voor je uitkering. Als het maar niet ten koste gaat van werkelijke banen. Dat blijkt nu wel zo te zijn soms. Je hebt er vast over nagedacht....heb je veel kansen met een studie bestuurskunde in de komende zeg 5 tot 10 jaar?
Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde :|W, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:31:40 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286601
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh wacht, dat niet alle Polen via een malafide constructie werken komt je natuurlijk slecht uit. Kun je het daar niet op blijven gooien.
Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138286614
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link

Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.
Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
pi_138286616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef Jordony het volgende:

[..]

Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde :|W, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
pi_138286626
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
Zeg dan even wat er mis is met de ABU CAO.
pi_138286657
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:33:44 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286672
quote:
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.

quote:
Volgens de krant zouden veel uitkeringsgerechtigden het werk in de kassen zwaar vinden.Ook worden ze afgeschrikt door de bureaucratische rompslomp die hun wacht bij het opnieuw aanvragen van een uitkering, na het aflopen van het tijdelijke contract.
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.

als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138286701
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
pi_138286722
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.

als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
Ook

Volgens Florijn hebben werkgevers in de tuinbouw een voorkeur voor arbeidsmigranten en scholieren, omdat zij goedkoper zijn en harder zouden werken. Ook zou de gemeente te laat zijn geweest met het project, de meeste kashouders hadden al personeel aangenomen voor de zomer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:35:36 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286745
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:
ABU CAO.
Waar heb ik geschreven dat daar iets mis mee is dan?
pi_138286749
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
pi_138286751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
pi_138286755
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:36:16 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
pi_138286781
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
Op naar de volgende tijdelijke baan dan. Vaste contracten worden nu minder makkelijk uitgedeeld dan 15 jaar geleden.
pi_138286782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
Hoe zie jij het voor jezelf?
pi_138286789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
Wat dus ook gebeurt. Staat in zijn eigen link.
pi_138286811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
pi_138286856
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
Uh te weinig vacatures

Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.
pi_138286858
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe zie jij het voor jezelf?
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.

Maar goed, ik ga pitten ;)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:39:28 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138286865
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.

Als ik dichterbij had gewoond had ik daar overigens geen moeite mee gehad, mijn broer woont in Nederland en werkt in Duitsland, bevalt hem prima.
pi_138286905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef Jordony het volgende:

[..]

Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.

Maar goed, ik ga pitten ;)
Slaap goed. Ik doelde meer op iets specifieks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')