Oh wacht, dat niet alle Polen via een malafide constructie werken komt je natuurlijk slecht uit. Kun je het daar niet op blijven gooien.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik kan nu wel alles blijven herhalen maar dat heeft geen nut natuurlijk, dus je kan het of terug lezen en zien dat het niet zo werkt, of je blijft lekker eigenwijs denken dat iedereen met een uitkering een luie flikker is.
Ik vermoed dat je het laatste gaat doen aangezien jij niet van mening wil veranderen.
Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen linkquote:
Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen het iets doen voor je uitkering. Als het maar niet ten koste gaat van werkelijke banen. Dat blijkt nu wel zo te zijn soms. Je hebt er vast over nagedacht....heb je veel kansen met een studie bestuurskunde in de komende zeg 5 tot 10 jaar?
Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh wacht, dat niet alle Polen via een malafide constructie werken komt je natuurlijk slecht uit. Kun je het daar niet op blijven gooien.
Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en die luie mensen zijn gekort of meer. Uit je eigen link
Uit de cijfers blijkt verder dat door het project 237 uitkeringen zijn gestopt, vrijwillig of door de gemeente. In Den Haag zijn met 178 de meeste uitkeringen beëindigd. In Rotterdam gaat het om 25 uitkeringen.
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het met je eens ja. Dat is ook geen goed beleid, zeker als je het krantenartikel leest dat bijstandgerechtigden 32 uur moesten werken van de gemeente. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Veel meer kans dan ik had toen ik op HBO ruimtelijke ordening afstudeerde, ondanks de vacaturestop. Gelukkig zal over niet hele lange tijd een hele rits aan oude medewerkers met pensioen gaan vanwege de vergrijzing. Dus ik hoop dat er over een aantal jaar ruimte is voor jong professionals.
Zeg dan even wat er mis is met de ABU CAO.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat alle Polen via malafide constructies werken, maar aangezien jij niet herinnert wat je leest verbaasd het me niet dat voor jezelf maar gaat invullen hoe het jou uitkomt.
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Stoppen is ook terecht. Het geeft aan hoe veel mensen in de wedstrijd zitten. Van de mensen die wel meededen voldeden de meesten niet.... en dan hebben we het over heel simpel werk.
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.quote:
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.quote:Volgens de krant zouden veel uitkeringsgerechtigden het werk in de kassen zwaar vinden.Ook worden ze afgeschrikt door de bureaucratische rompslomp die hun wacht bij het opnieuw aanvragen van een uitkering, na het aflopen van het tijdelijke contract.
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
De wethouder wilde duizenden werklozen aan een baan helpen. In andere sectoren is dat beter gelukt: de gemeente vond de afgelopen maanden voor ruim achthonderd bijstandstrekkers werk, aldus Florijn.
Ookquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.
[..]
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.
als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
Waar heb ik geschreven dat daar iets mis mee is dan?quote:
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar wat kan je serieus met zo'n studie? Meestal gaat het gewoon over basis en slim genoeg zijn iets anders te doen.
Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat mijn voorganger als schreef en dit is inderdaad een probleem ja.
[..]
Aangezien je na het seizoenswerk opnieuw een uitkering moet gaan aanvragen en dit tot 3 maanden kan duren.
dat betekend dus 3 maanden geen geld.
als ze dat nou eens zouden veranderen, dat ze na het seizoenswerk meteen weer een uitkering kunnen krijgen zou dat al heel veel schelen.
En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft er een ijzeren voorraad van niksnutten en daar gaat het hier over. Niet over de mensen die wel een baan vinden.
Op naar de volgende tijdelijke baan dan. Vaste contracten worden nu minder makkelijk uitgedeeld dan 15 jaar geleden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Een tijdelijke baan vinden en daarna weer vrolijk in de bijstand komen.
Hoe zie jij het voor jezelf?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Jordony het volgende:
[..]
Het is een brede opleiding omdat het vele wetenschappelijke vlakken raakt. Maar goed, je leert over management, staats- en bestuursrecht, economie, beleidsnetwerken en -vorming. Je kan veel kanten op maar de meeste belanden als (afdelings)manager bij de overheid of bij bedrijven. We worden gevraagd in ieder geval.
Wat dus ook gebeurt. Staat in zijn eigen link.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En iedereen was het er al over eens dat voor die mensen hun uitkering gekort of stopgezet moet worden.
Uh te weinig vacaturesquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen die wel op kwamen dagen maar niet voldeden krijgen nog gewoon een uitkering, terwijl ze het daar zelf verknoeid hebben.
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.quote:
Ongeveer 1,5 uur en dat is echt op de grens van België.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom meteen weer een uitkering? Waarom na die 3 maanden niet 3 maanden in Belgie werken? Is niet ver als je in NB woont.
Slaap goed. Ik doelde meer op iets specifieks.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Beter. Ik zie een beter toekomstperspectief dan met me HBO opleiding. Ik doe er allerlei relevante dingen naast. Vult mijn CV goed aan aangezien alleen een opleiding tegenwoordig niet genoeg is.
We gaan het zien.
Maar goed, ik ga pitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |