Rechtse borrelpraat weer. Ga liever in op argumenten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal op termijn onbetaalbare stelsels. In NL was het voorheen ook ruimer, maar dat is onbetaalbaar gebleken.
Het gaat om de belastingdruk. Niet om het maximale tarief of de BTW. Je moet het hele plaatje bekijken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
En daarom vragen ze nu aan andere West-Europeanen of ze daar willen gaan studeren en willen blijven werken.
En de belasting is daar lager dan in Nederland.
Norway
-Maximum income tax rate
47.2% (53.7% including 14.1% social security contribution by employer. All taxes include 8.2% pension fund payments).
-Standard VAT rate.
25% (reduced rate of 15% for groceries )
Netherlands
-Maximum income tax rate
52%
-Standard VAT rate.
24%[3][8] (reduced rate of 14% for groceries and restaurants)
Doe jij dat eens...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rechtse borrelpraat weer. Ga liever in op argumenten.
Wachtlijsten lang? Hoe kom je er bij? Mijn vriend woont in Denemarken en de wachtlijsten zijn daar hooguit een week.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wachtlijsten in DK zijn lang en de belasting hoog. Je betaalt veel belasting voor "gratis" zorg, maar vervolgens kun je niet geholpen worden.
Pfff weer een praktijkvoorbeeldquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wachtlijsten lang? Hoe kom je er bij? Mijn vriend woont in Denemarken en de wachtlijsten zijn daar hooguit een week.
Daarnaast betaald hij niet meer belasting als wij hier in Nederland.
Vorig jaar zomer kreeg ik last van mijn longen, ik ging hier naar het ziekenhuis en kreeg medicatie me omdat ik last zou hebben van mijn bronchitis.
Paar dagen later ging ik naar Denemarken, met mij ging het slechter en slechter, ik ben daar naar het ziekenhuis geweest en ik bleek een fikse long ontsteking te hebben.
Ik heb overigens niks hoeven te betalen.
Ik heb ze al gegeven, jij hebt ze genegeerd aangezien ze jou niet uitkomen. Je rechtse onderbuikgevoelens moeten loslaten omdat concrete argumenten aantonen dat het slechts onderbuikgevoelens (niveau borrelpraat) zijn valt natuurlijk niet mee maar probeer toch eens op een rationele manier naar deze kwestie te kijken. Bij deze maar een herhaling van de argumenten die ik al heb gegeven.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het eerder gezegd maar het is blijkbaar genegeerd door jou, je moet altijd een buffer hebben, je kan niet tot op de cent berekenen wat nodig is omdat die kosten variëren in functie van tal van onvoorspelbare factoren. Een simpel voorbeeld: iemand die 'extreme' maten heeft (2 meter lang, schoenmaat 50) is meer geld kwijt aan zijn kleding (waaronder dus de schoenen) dan iemand die 1m70 groot is en schoenmaat 45 heeft, dat is een feit. Daar sta je dan als je alles tot op de cent budgetteert. Dit is slechts 1 voorbeeld wat voor 1% van de mensen geldt maar zo zijn er veel voorbeelden die samen voor een groot deel van de mensen geldt. Tot op de cent budgetteren werkt niet, je moet altijd een buffer hebben. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om de pot voor Aanvullende Bijstand flink extra te vullen en die te gebruiken als buffer maar dat levert weer flink wat extra bureaucratie op.
Los hiervan, is het nu echt zo erg als iemand die een bijstandsuitkering heeft ook eens een klein beetje geld overhoudt? Laten we nu niet zo zielig doen. Investeer liever in de begeleiding van die mensen zo dat ze op termijn onafhankelijk worden, daar heeft ieder van ons meer aan.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo hoog is het Nederlandse minimumloonsalaris niet in vergelijkin met andere landen als je compenseert voor wat je met het geld kan kopen en wat de vaste lasten zijn.
Landen met een enigszins fatsoenlijk minimumsalaris hebben geen slechter draaiende economie dan landen die dat niet hebben, hierbij aantekende dat bijna elk beschaafd land een minimumsalaris heeft, ook Duitsland op een verkapte manier (aanvulling door overheid indien beneden bepaald bedrag). De tegenstanders van een fatsoenlijk minimumsalaris klagen dat de werknemers te duur zouden zijn voor de bedrijven, ze verliezen hierbij compleet uit het oog dat diezelfde werknemers dankzij dat minimumsalaris meer te besteden hebben en dat dit geld snel terugvloeit in de economie (hogere consumptiebestedingen), dat lijkt goed de ietwat hogere verkoopprijs te compenseren voor onze totale economie. Hierbij kan je je ook afvragen ofdat het geld niet wat eerlijker zou moeten worden verdeeld over de salarissen.
Dat gewauwel dat die bedragen in de OP niet kloppen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb ze al gegeven, jij hebt ze genegeerd aangezien ze jou niet uitkomen. Je rechtse onderbuikgevoelens moeten loslaten omdat concrete argumenten aantonen dat het slechts onderbuikgevoelens (niveau borrelpraat) zijn valt natuurlijk niet mee maa8r probeer toch eens op een rationele manier naar deze kwestie te kijken. Bij deze maar een herhaling van de argumenten die ik al heb gegeven.
[..]
[..]
Jij gaat dus niet in op de argumenten? Dank je wel voor de bevestiging dat het slechts bij rechtse borrelpraat blijft. Daarmee scoor je misschien in VVD-kringen, in andere kringen gaat het om de argumenten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gewauwel dat die bedragen in de OP niet kloppen?
En dat over meer bestedende bijstandstrekkers? Ten koste van wat denk jij dat dat gaat?
Dit ging over Noorwegen maar oké.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat om de belastingdruk. Niet om het maximale tarief of de BTW. Je moet het hele plaatje bekijken.
http://www.hetgrotegeld.be/index.php/het_grote_geld/detail/1795
Ik geloof niet dat ze daar SBS6 ontvangen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:48 schreef Halcon het volgende:
Wachtlijsten zorg komen in DK in vrijwel elk politiek debat naar voren.
Kijkt jouw vriend daar de hele dag SBS6 of zo?
Die staan ook in het lijstje, net als DK. Gratis erg relatief.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit ging over Noorwegen maar oké.
En daarnaast, daarvoor kunnen ze wel een educatie krijgen en hoeven ze geen ziektekosten te betalen, het enige wat ze daar wel moeten betalen is de medicatie maar die is spotgoedkoop.
Van 0 tot 120 euro krijg je niks terug, van 120 tot 200 krijg je 50% vergoed, van 200 tot 425 krijg je 75% vergoed. En over dat bedrag krijg je 85% terug. Is het bedrag over de 800 euro kan je complete compensatie aanvragen, wat eigenlijk altijd wordt toegekend.
Mocht je het echt niet kunnen betalen kan de huisarts/dokter een complete vergoeding aanvragen.
Wij krijgen nog een extra rekening voor eigen bijdrage aan het eind van het jaar.
Ook heb je daar een treatment guarantee, is het een levensbedreigende aandoening ( denk aan kanker) moeten ze je een antwoord kunnen geven binnen 8 dagen ( is het acuut levensbedreigend iets dan natuurlijk meteen) , ze moeten je helpen binnen een maand, lukt dat niet verwijzen ze je door naar een ander ziekenhuis. Is dat ziekenhuis ver weg betalen ze voor je reiskosten of wordt je opgehaald.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die staan ook in het lijstje, net als DK. Gratis erg relatief.
Ligt aan de opleiding en waar.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoeveel moet je tegenwoordig betalen voor onderwijs als je boven de 30 bent? 'vroeger' was het 2000 om 1500 ofzo, voor dat verschil zou ik het niet laten.
Nederland heeft ook gewoon een waardeloos zorgsysteem in vergelijking met een aantal van de westerse landen. Gaat ook snel bijgehaald worden door veel andere landen aangezien die het licht wel zien. In tegenstelling tot Nederland, welke steeds meer naar het Amerikaanse systeem groeit. Mensen in Nederland snappen er echt compleet niets vanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ook heb je daar een treatment guarantee, is het een levensbedreigende aandoening ( denk aan kanker) moeten ze je een antwoord kunnen geven binnen 8 dagen ( is het acuut levensbedreigend iets dan natuurlijk meteen) , ze moeten je helpen binnen een maand, lukt dat niet verwijzen ze je door naar een ander ziekenhuis. Is dat ziekenhuis ver weg betalen ze voor je reiskosten of wordt je opgehaald.
Lukt dat niet, is er geen plek bij een van de ziekenhuizen dan wordt je doorverwezen naar een priveziekenhuis en dat wordt ook voor je betaald.
Bij niet levensbedreigende ziektes dezelfde regels alleen dan 2 maanden.
Voor medicatie in het ziekenhuis hoef je niet te betalen.
LOL 30 % omlaag , ik krijg huur en zorg toeslag omdat mijn loon te laag is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, hij doet een voorstel dat een gunstige uitwerking heeft op de werkgelegenheid.
Minimumloon met 30% omlaag en de uitkeringen ook. WW kun je overigens best privatiseren. Een verzekering is geen overheidstaak.
Die 600 euro, daar gaat toch nog een huurtoeslag vanaf lijkt me? Of is dat al minus huurtoeslag?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOL 30 % omlaag , ik krijg huur en zorg toeslag omdat mijn loon te laag is.
En dan kom jij aan zetten met 30 % minder ....
Ik zou het niet eens raar vinden als het minimum met 50% omhoog zou gaan
dat zou betekenen dat ik dan eindelijk eens normaal kan gaan leven
Want het verschil met iemand die in de bijstand zit is echt niet te zien als je met het minimum loon heb hoor.
Vraag ik er om dat mijn huur nu bijna 600 Euro is voor een Sociaal huur woning ?
En je moet 1/3 van je inkomsten verwonen
Dus met een inkomen van 1340 euro kom ik nog altijd te weinig als ik aan de norm van 1/3 moet komen
Dus dan zou ik er eigenlijk nog eens 400 euro er bij moeten hebben voor een normaal leven te hebben.
Maar goed mensen die vinden dat de lonen omlaag moeten, die zouden eens verplicht moeten worden om met 1300 euro per maand ,2 jaar lang rond te moeten komen en dan eens kijken of ze het zelfde zeggen dat de lonen omlaag moeten ..
die 60 euro gaat er nog vanaf ..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die 600 euro, daar gaat toch nog een huurtoeslag vanaf lijkt me? Of is dat al minus huurtoeslag?
Onderzoek anders of er enige mogelijkheid is om, als je inkomen wat structureel is, goedkoop te kopen. Ik woon zelf voor 280 euro per maand netto in een 2 kamer appartementje. De huidige prijzen en rentestanden zijn ideaal om goedkoop te kopen nu. Plus, je bouwt nog iets op ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:43 schreef RAVW het volgende:
[..]
die 60 euro gaat er nog vanaf ..
maar dan houd je nog 540 over .....
Maar ik had het hier puur over mijn inkomen en dat wat de huren zijn , om aan te geven dat het zonder hulp van toeslagen niet te doen is , terwijl hier mensen lopen te verkondigen dat de minimum lonen wel omlaag mogen .. terwijl er voor vele nu al geen leven is met dat geld .
Ik heb ook een twee kamer appartementje, waar ik woon met mijn twee dochters, ik moet 630 euro betalen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onderzoek anders of er enige mogelijkheid is om, als je inkomen wat structureel is, goedkoop te kopen. Ik woon zelf voor 280 euro per maand netto in een 2 kamer appartementje. De huidige prijzen en rentestanden zijn ideaal om goedkoop te kopen nu. Plus, je bouwt nog iets op ook.
Nee, anders zou ik snel emigreren naar Nederland. Ik woon in Rotterdam, in best een fijne, rustige buurtquote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb ook een twee kamer appartementje, waar ik woon met mijn twee dochters, ik moet 630 euro betalen.
Woon jij in Friesland?
Apart, ik woon vlak bij Den Bosch en hier vind je echt niks voor die prijs.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, anders zou ik snel emigreren naar Nederland. Ik woon in Rotterdam, in best een fijne, rustige buurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |