Libanon of Syri? Beide kunnen ze makkelijk in en uit komen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja maar dan kunnen ook de hezbollats het land niet uit
niet als de grenzen dicht zijnquote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Libanon of Syri? Beide kunnen ze makkelijk in en uit komen.
De grenzen zijn nu ook wel dicht. Maar ik bedoelde dat de gebieden die Hezbollah nu controleert overgenomen moeten worden door het Libanese leger, zodat Hezbollah elders aan het werk kan.quote:
tja wie neemt het libanese leger wel serieus?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
De grenzen zijn nu ook wel dicht. Maar ik bedoelde dat de gebieden die Hezbollah nu controleert overgenomen moeten worden door het Libanese leger, zodat Hezbollah elders aan het werk kan.
Het Libanese leger kan Hezbollah echt niet tegenhouden als ze tussen Syri en Libanon willen reizen.
Dat klopt toch bij die video ook? Hierbij is het doel om meer IS strijders te krijgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:57 schreef theunderdog het volgende:
Voor ts.
"Propaganda is een bepaalde vorm van communicatie waarbij de publieke opinie benvloed wordt om aanhangers te winnen voor bepaalde opvattingen of standpunten"
Dat is geen propaganda: deze video zou alleen aanlokkelijk kunnen zijn voor de mensen die al hier sympathie voor hadden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat klopt toch bij die video ook? Hierbij is het doel om meer IS strijders te krijgen.
samen die kant op?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:10 schreef De_Ilias het volgende:
Als ik dat soort videos kijk krijg ik soms ook zin om naar Syrie af te reizen, maarja dat kan natuurlijk niet.
Bij die mensen die er al sympathie voor hadden werkt het stimulerend en ze krijgen er (nog) positiever beeld van.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen propaganda: deze video zou alleen aanlokkelijk kunnen zijn voor de mensen die al hier sympathie voor hadden.
De publieke opinie veranderd echt niet door beelden van Jihadisten die trainen. Of zijn de onthoofdingen serieus vergeten door dit soort beelden?
Dat zeker, het is dan ook gewoon een mooie video.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bij die mensen die er al sympathie voor hadden werkt het stimulerend en ze krijgen er (nog) positiever beeld van.
why?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:15 schreef De_Ilias het volgende:
Ik denk dat ik niet eens langs de douane van turkije kom eerlijk gezegd. En het is best onveilig he !
2quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:10 schreef De_Ilias het volgende:
Als ik dat soort videos kijk krijg ik soms ook zin om naar Syrie af te reizen, maarja dat kan natuurlijk niet.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
why?
veilig of niet, heb je iets beter te doen dan hiero?
wats funny?quote:
Wij samen anders Slayage.quote:
Hiero? Ik zit al in een Arabische land, als ik wou had ik nu al lang in Syrie kunnen zijn. En als ik wil gaan dan kan ik mensen die me binnen kunnen brengen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
why?
veilig of niet, heb je iets beter te doen dan hiero?
True, je vergeet dat bijv. je oog eraf geknald kan worden, je vergeet dat je gemarteld kan worden en nog meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Door zulke videos lijkt Syri wel een paradijs. De vreselijke zaken die zich daar voordoen vergeet je dan direct....
Het was sarcasme, maar jij bent het nog serieus met me eens ook...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:21 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Hiero? Ik zit al in een Arabische land, als ik wou had ik nu al lang in Syrie kunnen zijn. En als ik wil gaan dan kan ik mensen die me binnen kunnen brengen.
[..]
True, je vergeet dat bijv. je oog eraf geknald kan worden, je vergeet dat je gemarteld kan worden en nog meer.
waar zit je dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:21 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Hiero? Ik zit al in een Arabische land, als ik wou had ik nu al lang in Syrie kunnen zijn. En als ik wil gaan dan kan ik mensen die me binnen kunnen brengen.
[..]
True, je vergeet dat bijv. je oog eraf geknald kan worden, je vergeet dat je gemarteld kan worden en nog meer.
Slayage waarom reageer ej neit op mijn post.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
waar zit je dan?
en dat je je hoofd kwijt kan raken door die gast uit almere
LOLquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was sarcasme, maar jij bent het nog serieus met me eens ook...
Ja die Khaled uit Almere nog vergeten, je wilt die slager niet tegenkomen inderdaad. Ik zit gewoon in hartje Maghreb!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
waar zit je dan?
en dat je je hoofd kwijt kan raken door die gast uit almere
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:21 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wij samen anders Slayage.
Gaan we daar eigen groepering oprichten.
Genaamd : Turkish-Kurdish Islamic brotherhood front.![]()
![]()
Wat maakt het uit als jij Khaled uit Almere tegenkomt? Waar ben je bang voor?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:25 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
LOL
[..]
Ja die Khaled uit Almere nog vergeten, je wilt die slager niet tegenkomen inderdaad. Ik zit gewoon in hartje Maghreb!
Ik heb er al een.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:26 schreef De_Ilias het volgende:
Als je een front wilt openen dan kan dat opzich best makkelijk, alleen moet je wel een rijke sponsor hebben die je goede wapens kan leveren and shit.
Een rijk iemand zou in principe best een eigen leger kunnen beginnen ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:26 schreef De_Ilias het volgende:
Als je een front wilt openen dan kan dat opzich best makkelijk, alleen moet je wel een rijke sponsor hebben die je goede wapens kan leveren and shit.
Erdogan en Koerden steunenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik heb er al een.
[ afbeelding ]
Nee twee zelfs!!!!!!!!!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Joke dude !quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als jij Khaled uit Almere tegenkomt? Waar ben je bang voor?
Je relatie met Allah is het enige wat jij relevant zou moeten vinden. Uiteindelijk ga je toch dood.
de totale anarchie wordt onze ideologiequote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat wordt onze ideologie dan Slayage.
Nodig Expans en Charismatisch dan ook uit.
Met een AK knal ik hem gelijk neer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zou niet bang voor hem zijn nee?
Ik heb eerder het idee dat je wat aan het trollen bent.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Met een AK knal ik hem gelijk neer.
ik zou een onthoofdings video met hem in de hoofdrol willen schietenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dan kan je dat gelijk snel en goed doen. Want als je in handen valt van hem.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
hang de forum islamiet uit danquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat je wat aan het trollen bent.
Waarom ga je niet naar centraal Afrika? je broeders en zusters hebben je daar keihard nodig, ze worden daar op de meest perverse en walgelijke manier afgeslacht.
De forum-islamiet uithangen kan iedereen.
Wat bedoel je met trollen? Ik mag toch ook wel grapjes maken? En wat bedoel je met 'forum' islamiet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat je wat aan het trollen bent.
Waarom ga je niet naar centraal Afrika? je broeders en zusters hebben je daar keihard nodig, ze worden daar op de meest perverse en walgelijke manier afgeslacht.
De forum-islamiet uithangen kan iedereen.
Waarom steun je de KRG wel maar de PKK niet? De KRG is toch ook seculier?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hij heeft wel goede banden met de KRG.
Ik heb het niet over de grapjes. Jij doet je hier altijd voor als een relatief conservatieve en vooral consequente moslim. Maar een van de zaken die een moslim gewoon moet doen (daar zijn de geleerde het wel over eens) dat je je moslim broeders en zusters moet helpen in onderdrukking als ze er zelf niet uit kunnen komen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:33 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wat bedoel je met trollen? Ik mag toch ook wel grapjes maken? En wat bedoel je met 'forum' islamiet?
Omdat je in de KRG je geloof tenminste vrij kan belijden. Dat kan niet straks in een stalinistische PKK-staat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom steun je de KRG wel maar de PKK niet? De KRG is toch ook seculier?
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat je in de KRG je geloof tenminste vrij kan belijden. Dat kan niet straks in een stalinistische PKK-staat.
Ja maar beste underdog er zijn veel manieren waarop wij onze broeders kunnen helpen, een daarvan is het smeekgebed (dua. En uiteraard met onze bezittingen zoals geld, kleding en andere spullen. En jij weet niet wat ik persoonlijk doe en dat gaat niemand iets aan. Wat er in Centraal afrika gebeurd weet ik niet, maar over de gehele wereld zijn moslims onderdrukt. In Syrie, In Myanmar, In Palestina, In Irak... En ga zo maar door.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de grapjes. Jij doet je hier altijd voor als een relatief conservatieve en vooral consequente moslim. Maar een van de zaken die een moslim gewoon moet doen (daar zijn de geleerde het wel over eens) dat je je moslim broeders en zusters moet helpen in onderdrukking als ze er zelf niet uit kunnen komen.
In Centraal Afrika is dit toch serieus aan de hang. De moslims worden door de christenen afgemaakt alsof het niets is, kinderen, vrouwen alles !
Jij zit nog altijd veilig in het mooie Marokko.
Bewijs maar een dat de PKK stalinistisch is, dat is totale onzin namelijk...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat je in de KRG je geloof tenminste vrij kan belijden. Dat kan niet straks in een stalinistische PKK-staat.
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:38 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ja maar beste underdog er zijn veel manieren waarop wij onze broeders kunnen helpen, een daarvan is het smeekgebed (dua. En uiteraard met onze bezittingen zoals geld, kleding en andere spullen. En jij weet niet wat ik persoonlijk doe en dat gaat niemand iets aan. Wat er in Centraal afrika gebeurd weet ik niet, maar over de gehele wereld zijn moslims onderdrukt. In Syrie, In Myanmar, In Palestina, In Irak... En ga zo maar door.
wie zegt dat het pkk ers zijn?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:38 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Koerdische PKK'ers aan het bidden tijdens Newroz 2014 in Amed.
Minder rare propaganda-sites lezen jij.
Dat is onzin waar ik niet eens op in ga!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je bent gewoon bang en of hecht meer waarde aan de zaken die je in Marokko hebt dan je broeders en zusters in Centraal Afrika.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je bent gewoon bang en of hecht meer waarde aan de zaken die je in Marokko hebt dan je broeders en zusters in Centraal Afrika.
Dat betekent niet dat ze de islam willen verbieden zoals baklava zegt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie zegt dat het pkk ers zijn?
daarnaast is het algemeen bekend wat de pkk vindt van de islam, volgens de pkk zijn de koerden gekoloniseerd door de arabieren en hebben ze islam opgelegd gekregen, dat is de officiele pkk lijn wat de islam betreft
Newroz in Amed is traditioneel een PKK aangelegenheid. Dat is wel te merken aan de gasten op het podium, de vlaggen in de massa en het volk dat er komt. Een plus een is dan twee. Verder heeft Selehattin Demirtas ook het gebed aangekondigd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie zegt dat het pkk ers zijn?
daarnaast is het algemeen bekend wat de pkk vindt van de islam, volgens de pkk zijn de koerden gekoloniseerd door de arabieren en hebben ze islam opgelegd gekregen, dat is de officiele pkk lijn wat de islam betreft
Zou ik ook niet. Je broeders en zusters hebben idd heel veel aan kleren terwijl ze worden afgeslacht door christelijke monsters.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat is onzin waar ik niet eens op in ga!
verbieden is n ding, maar hoe zij de islam en de moslims belachelijk maken, zegt genoeg voor koerden die wel gewoon moslim zijn, dat ze niks te maken willen hebben met deze organisatiequote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze de islam willen verbieden zoals baklava zegt.
Heb je zoals senor zegt een bron? En waarom zijn er dan ook veel moslims PKK aanhangers?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
verbieden is n ding, maar hoe zij de islam en de moslims belachelijk maken, zegt genoeg voor koerden die wel gewoon moslim zijn, dat ze niks te maken willen hebben met deze organisatie
die gasten van de bdp, zitten uiteraard openlijk te flirten met de islam doordat hiermee de grote massas stemmen die islamitische koerden worden aangesprokenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:43 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Newroz in Amed is traditioneel een PKK aangelegenheid. Dat is wel te merken aan de gasten op het podium, de vlaggen in de massa en het volk dat er komt. Een plus een is dan twee. Verder heeft Selehattin Demirtas ook het gebed aangekondigd.
Wat is je bron voor de stelling dat de PKK anti-islamitisch is? Is, niet was.
omdat de organisatie al geruime tijd probeert te doen alsof het een volkspartij is, men vergeet dat de pkk nooit zijn beginselen heeft afgezworen, dus wat de pkk vond van de islam in de jaren 80 vindt het nog steedsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je zoals senor zegt een bron? En waarom zijn er dan ook veel moslims PKK aanhangers?
Wat mogen die beginselen dan zijn? Volgens mij was dat communisme en dat hebben ze afgezworen... Dat is dus nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
omdat de organisatie al geruime tijd probeert te doen alsof het een volkspartij is, men vergeet dat de pkk nooit zijn beginselen heeft afgezworen, dus wat de pkk vond van de islam in de jaren 80 vindt het nog steeds
wanneer heeft de pkk het communisme afgezworen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat mogen die beginselen dan zijn? Volgens mij was dat communisme en dat hebben ze afgezworen... Dat is dus nergens op gebaseerd.
Erdogan zal wel een held voor je zijn en daarom haat je de PKK
Omdat er geen alternatief is voor hen? Ook nu zijn de BDP en HDP in feite gewoon PKK.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je zoals senor zegt een bron? En waarom zijn er dan ook veel moslims PKK aanhangers?
Oh, dus als de BDP geen problemen heeft met de islam is dat populisme? PKK is een grassroots organisatie dat weet wat er speelt onder de bevolking. Ze zijn gelukkig niet zo dogmatisch als islamisten of nationalisten als de MHP of CHP.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
die gasten van de bdp, zitten uiteraard openlijk te flirten met de islam doordat hiermee de grote massas stemmen die islamitische koerden worden aangesproken
dit is net zo geloofwaardig als dat de chp zit te flirten met de islam![]()
![]()
![]()
wat is je bron voor de stelling dat de pkk opeens pro islam is?![]()
![]()
Zozo, knap staaltje redenering hier. Als je niet op een partij stemt, haat je dus alle andere partijen? Gaat dat zo te werk bij jou?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
wanneer heeft de pkk het communisme afgezworen?
als ik me niet vergis had de bdp, de "politieke tak" van de pkk geen 10 % van de stemmen in turkije, dat betekent dat meer dan 90 % van de turken de pkk haat
Mwau is dat echt zo?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:01 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Oh, dus als de BDP geen problemen heeft met de islam is dat populisme? PKK is een grassroots organisatie dat weet wat er speelt onder de bevolking. Ze zijn gelukkig niet zo dogmatisch als islamisten of nationalisten als de MHP of CHP.
Ik met een bron komen? Jij bent degene die met een stelling kwam. Dan moet jij ook degene zijn met een bron.
de bdp is de politieke tak van de pkk een marxistische organisatie, als het geen populisme is, wat is het dan, dat men tegenwoordig oproep doen tot het gebed? hebben ze het licht gezien?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:01 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Oh, dus als de BDP geen problemen heeft met de islam is dat populisme? PKK is een grassroots organisatie dat weet wat er speelt onder de bevolking. Ze zijn gelukkig niet zo dogmatisch als islamisten of nationalisten als de MHP of CHP.
Ik met een bron komen? Jij bent degene die met een stelling kwam. Dan moet jij ook degene zijn met een bron.
FEIT: de pkk wordt uitgekotst door nagenoeg de gehele turkse bevolkingquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:02 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Zozo, knap staaltje redenering hier. Als je niet op een partij stemt, haat je dus alle andere partijen? Gaat dat zo te werk bij jou?
Geen idee maar het lijkt me ergens in de jaren 80/90. http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdistan_Workers'_Partyquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
wanneer heeft de pkk het communisme afgezworen?
als ik me niet vergis had de bdp, de "politieke tak" van de pkk geen 10 % van de stemmen in turkije, dat betekent dat meer dan 90 % van de turken de pkk haat
dit is de pkk lijn en dan nu mensen oproepen tot het gebed?quote:
Je gaat toch niet zeggen dat dit iets moet bewijzen toch?quote:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar de video toont in ieder geval dat ze het gebed en het geloof belachelijk maken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit is de pkk lijn en dan nu mensen oproepen tot het gebed?tja daar valt veel stemmen te winnen uiteraard
Dat zijn geen redenen voor een dogmatische houding.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau is dat echt zo?
De PKK gaat vecht voor de Koerdische vrijheden, en de islamisten vechten in naam van Allah.
Wat is nu het werkelijke verschil qua de dogmatische houding?
dit bewijst idd niksquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zeggen dat dit iets moet bewijzen toch?
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, maar de video toont in ieder geval dat ze het gebed en het geloof belachelijk maken.
Waarom zou de CHP opeens haar mening veranderen als er een liberale Koerdische partij zou zijn? Wat heeft de ideologie van een andere partij nou met de taalpolitiek te maken?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat er geen alternatief is voor hen? Ook nu zijn de BDP en HDP in feite gewoon PKK.
De PKK is naar mijn weten verantwoordelijk voor het opleven van een Koerdisch nationaal besef en een hernieuwde interesse in de Koerdische taal en cultuur. Zonder de PKK zouden de Koerden nu misschien wel veel verder geassimileerd zijn. Vandaar misschien een stukje bewondering? Ik weet het niet eigenlijk. Het is inderdaad vreemd dat de toch als conservatief bekend staande Koerden nog steeds brede steun geven aan een marxistische organisatie met nogal progressieve sociale standpunten.
Hmmm, misschien als er vanuit Koerdische hoek nu eens een meer liberale, niet-communistische partij zou komen zonder banden met de PKK dat dit de Kemalisten op wat mildere gedachten zou kunnen brengen wat betreft de taalpolitiek. Dan zou Erdogan eindelijk de deur uit kunnen zonder dat het alternatief nog veel erger is.
Nou ja: corrigeer mij als ik het verkeerd heb, maar volgens mij moet je bij de gemiddelde pkk,er niet te veel kritiek leveren op hun handelswijze.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dat zijn geen redenen voor een dogmatische houding.
Als het waar is, waarom ze dan haten? Ze zijn niet voor het verbieden van religie..quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, maar de video toont in ieder geval dat ze het gebed en het geloof belachelijk maken.
BDP is niet marxistisch en de PKK ook niet meer. Of denk je dat de SP ook nog steeds maostisch is?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
de bdp is de politieke tak van de pkk een marxistische organisatie, als het geen populisme is, wat is het dan, dat men tegenwoordig oproep doen tot het gebed? hebben ze het licht gezien?
Wat gebeurt hier? Kan geen Turks namelijk.quote:
Een fout van de bevolking om een legitieme vertegenwoordiger van het merendeel van de Koerden uit te sluiten in het democratische proces.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
FEIT: de pkk wordt uitgekotst door nagenoeg de gehele turkse bevolking
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou ja: corrigeer mij als ik het verkeerd heb, maar volgens mij moet je bij de gemiddelde pkk,er niet te veel kritiek leveren op hun handelswijze.
Omdat uit polls blijkt dat veel van hun stemmers niet eens echt vijandig zijn tegenover taalrechten (alleen MHP'ers zijn dat) en wat veel van hen ervan weerhoudt tegemoet te komen aan de Koerden "de PKK" is. De PKK wordt door de Turkse nationalisten misbruikt om hun assimilatiepolitiek tegen de Koerden te rechtvaardigen. Vroeger waren het rare rassentheorien over hoe de Koerden in feite Turken waren die hun taal en cultuur waren 'vergeten', nu is het de PKK en wat bombastisch gedoe over "nationale eenheid".quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou de CHP opeens haar mening veranderen als er een liberale Koerdische partij zou zijn? Wat heeft ideologie nou met de taalpolitiek te maken?
Stemmen Turken dan op Erdogan vanwege zijn Koerden politiek, lijkt me niet toch?
Typ je post in het vervolg dan in volgbare zinnen.quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:15 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Een fout van de bevolking om een legitieme vertegenwoordiger van het merendeel van de Koerden uit te sluiten in het democratische proces.
Aan n-smiley-posts hebben we weinig. Beargumenteer je mening aub. Is voor de discussie wel zo handig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Typ je post in het vervolg dan in volgbare zinnen.
[..]
Ik heb gisteren reeds laten weten hoe ik er naar kijk; toen reageerde je met 'ok'.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:19 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Aan n-smiley-posts hebben we weinig. Beargumenteer je mening aub. Is voor de discussie wel zo handig.
Maar zonder PKK zou er al helemaal geen reden zijn om ze rechten te geven. Dan is er wel weer een andere smoes. huidige rechten zijn het gevolg van onderhandelingen. Lijkt me dus alleen maar negatief als de PKK verdwijnt. Een liberale Koerdische partij zoals jij zegt krijgt toch niet genoeg zetels om rechten af te dwingen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat uit polls blijkt dat veel van hun stemmers niet eens echt vijandig zijn tegenover taalrechten (alleen MHP'ers zijn dat) en wat veel van hen ervan weerhoudt tegemoet te komen aan de Koerden "de PKK" is. De PKK wordt door de Turkse nationalisten misbruikt om hun assimilatiepolitiek tegen de Koerden te rechtvaardigen. Vroeger waren het rare rassentheorien over hoe de Koerden in feite Turken waren die hun taal en cultuur waren 'vergeten', nu is het de PKK en wat bombastisch gedoe over "nationale eenheid".
Misschien, maar de CHP'ers gaan in ieder geval niet tegemoetkomen aan de PKK. Die mensen leven nog in hun droomwereld van een Turkse natiestaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar zonder PKK zou er al helemaal geen reden zijn om ze rechten te geven. De huidige rechten zijn het gevolg van onderhandelingen. Lijkt me dus alleen maar negatief als de PKK verdwijnt. Een liberale Koerdische partij zoals jij zegt krijgt toch niet genoeg zetels om rechten af te dwingen.
Ik ben sportief genoeg om te bekennen dat dit puur op gevoel is gebaseerd. Heb er geen betrouwbare bron voor of wat dan ook.quote:
Is dat niet de leiding? Ik las dat volgens een peiling de meerderheid van de CHP stemmers voor de huidige onderhandelingen is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien, maar de CHP'ers gaan in ieder geval niet tegemoetkomen aan de PKK. Die mensen leven nog in hun droomwereld van een Turkse natiestaat.
De PKK heeft alleen maar meer kwaad bloed gezet. Turkije's EU-wens en het daarbij behorend onderhandelingsproces had de Koerden hoe dan ook vroeg of laat meer rechten opgeleverd. De Koerden hebben zelf het meest geleden van de PKK, niet alleen de Turken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar zonder PKK zou er al helemaal geen reden zijn om ze rechten te geven. Dan is er wel weer een andere smoes. huidige rechten zijn het gevolg van onderhandelingen. Lijkt me dus alleen maar negatief als de PKK verdwijnt. Een liberale Koerdische partij zoals jij zegt krijgt toch niet genoeg zetels om rechten af te dwingen.
Ik heb toen geen argumentatie gezien, enkel emotioneel geroep.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb gisteren reeds laten weten hoe ik er naar kijk; toen reageerde je met 'ok'.
Vroeger zou dat inderdaad het geval kunnen zijn geweest, maar tegenwoordig is dat een stuk minder. Zowel in Rojava (PYD) als in Turks-Koerdistan met de BDP.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben sportief genoeg om te bekennen dat dit puur op gevoel is gebaseerd. Heb er geen betrouwbare bron voor of wat dan ook.
Maar het is en blijven vrijheidsstrijders, Zou het wat apart vinden als ze kritiek tot zelfs beledigingen pikken. Waarmee ik niet zeg dat ze andersdenkende vermoorden, integendeel. Want dat doen ze namelijk niet.
De gedachte is dat zonder de PKK de Koerden zouden zijn geassimileerd, zoals natuurlijk de Turkse staatsideologie voorstaat. Vandaar dat de Koerden hen zien als 'redders'.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De PKK heeft alleen maar meer kwaad bloed gezet. Turkije's EU-wens en het daarbij behorend onderhandelingsproces had de Koerden hoe dan ook vroeg of laat meer rechten opgeleverd. De Koerden hebben zelf het meest geleden van de PKK, niet alleen de Turken.
Dat is nogal een onzin argumentatie gezien de PKK opgericht werd in de jaren 70. EU onderhandelingen begonnen natuurlijk veel en veel later. Maar ik denk ook niet dat die alle gewenste rechten zouden geven. En inmiddels wil Turkije niet meer lid worden en worden de onderhandelingen binnenkort officieel gestopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De PKK heeft alleen maar meer kwaad bloed gezet. Turkije's EU-wens en het daarbij behorend onderhandelingsproces had de Koerden hoe dan ook vroeg of laat meer rechten opgeleverd. De Koerden hebben zelf het meest geleden van de PKK, niet alleen de Turken.
Jij zou het wel weten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Vroeger zou dat inderdaad het geval kunnen zijn geweest, maar tegenwoordig is dat een stuk minder. Zowel in Rojava (PYD) als in Turks-Koerdistan met de BDP.
Als je nieuwsbronnen hebt die het tegendeel bewijzen, lees ik ze graag. Ben er zelf ook niet al te zeker over. Ik heb er een dergelijk beeld bij na het lezen van veel nieuwsartikelen.quote:
Naja, het is ook maar net wat je ziet als "dogmatisch" natuurlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Als je nieuwsbronnen hebt die het tegendeel bewijzen, lees ik ze graag. Ben er zelf ook niet al te zeker over. Ik heb er een dergelijk beeld bij na het lezen van veel nieuwsartikelen.
Nja, de Koerden hebben weinig om dogmatisch over te zijn. Ze hebben natuurlijk niet de macht daarvoor, dus dan is een pragmatische houding een logisch gevolg. Wat je dan ook zowel in de KRG als in Rojava ziet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, het is ook maar net wat je ziet als "dogmatisch" natuurlijk.
Ik denk niet dat je kan strijden voor iets (wat in principe ook je dood kan betekenen) zonder enigszins dogmatisch te zijn.
Dat is correct.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:38 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nja, de Koerden hebben weinig om dogmatisch over te zijn. Ze hebben natuurlijk niet de macht daarvoor, dus dan is een pragmatische houding een logisch gevolg. Wat je dan ook zowel in de KRG als in Rojava ziet.
quote:Gestopte polderjihadiste naar Syri
Het 19-jarige Maastrichtse meisje S.P., aan wie de gemeente half februari weigerde een paspoort te geven omdat zij op het punt stond naar Syri te vertrekken, is tch op jihad gegaan. De Limburgse tiener zou per auto zijn vertrokken met slechts haar identiteitskaart. De gemeente weigerde haar een nieuw paspoort te verstrekken, omdat de Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid informatie had dat de bekeerlinge naar het oorlogsgebied wilde om zich aan te sluiten bij een jihadgroep. Kort na de weigering is zij toch vertrokken, aldus bronnen, Ze zou zich hebben aangesloten bij een aan Al-Qaeda gelieerde strijdgroep. Ingewijden vertellen dat de moeder van het meisje bij de gemeente kenbaar heeft gemaakt dat haar dochter in Syri verblijft.
Franoise Landerloo, de Maastrichtse advocate van P., wilde gisteren alleen maar kwijt dat zij schriftelijk opheldering heeft gevraagd bij de NCTV over de paspoortweigering. „Daarin heb ik uitleg gevraagd over de informatie die zij kennelijk hadden over het voornemen van clinte naar Syri te willen gaan. Ik wacht nu op antwoord. Meer wil ik hier op dit moment niet over zeggen.”
Dertien Nederlandse jongeren is de afgelopen maanden een paspoort geweigerd, omdat inlichtingen- en veiligheiddiensten aanwijzingen hadden dat zij op het punt stonden af te reizen naar jihadgebieden. De NCTV noemde de paspoortmaatregel eerder efficint en effectief, maar het vertrek van de Limburgse illustreert dat vasthoudende moslimextremisten zich hierdoor niet laten tegenhouden.
Identiteitskaarten –in veel gevallen ook geschikt als reisdocument– kunnen wettelijk niet worden geweigerd „omdat mensen zich nu eenmaal moeten kunnen legitimeren”, aldus een NCTV-woordvoerder.
Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ibrahim Khalifa Alkrad tijdens een raketaanval.
[ Bericht 4% gewijzigd door theunderdog op 26-03-2014 10:04:18 ]
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef Charismatisch het volgende:
Oppositie Syri mag niet bij Arabische Liga
De Syrische oppositiegroep Nationale Coalitie mag geen lid worden van de Arabische Liga. Irak, Algerije en Egypte spraken zich dinsdag uit tegen het toelaten van de oppositiegroep als lid van het samenwerkingsverband van Arabische landen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rabische_Liga__.html
Wow.quote:Maandag sprak een Egyptische rechtbank in een keer de doodstraf uit over 529 leden van de islamitische beweging. De Moslimbroeders zijn volgens de rechter onder meer schuldig aan moord en het aanvallen van politiemensen.
Een meisje dat zich aansluit bij een Al-Qaida-gelieerde groep. Hmmm.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Syri van nu, een hoofd van een onthoofde man vol trots laten zien waar kleine kinderen bijstaan.
Als ik dit soort foto,s/beelden zie dan begin ik mij toch af te vragen of het berhaupt ooit nog echt goedkomt met dat land. Die genteresseerde blikken van de toeschouwers...![]()
![]()
Ik ben benieuwd naar het soort Jihad dat een 19-jarige Limburgse voor Al-Qaeda kan doen in Syri...quote:
De benen spreiden voor de Al Qaida strijders.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het soort Jihad dat een 19-jarige Limburgse voor Al-Qaeda kan doen in Syri...
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De benen spreiden voor de Al Qaida strijders.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:13 schreef theunderdog het volgende:
Ze hebben zoveel ergs meegemaakt in die afgelopen 3 jaar dat ze het allemaal al gewend zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Syri van nu, een hoofd van een onthoofde man vol trots laten zien waar kleine kinderen bijstaan.
Als ik dit soort foto,s/beelden zie dan begin ik mij toch af te vragen of het berhaupt ooit nog echt goedkomt met dat land. Die genteresseerde blikken van de toeschouwers...![]()
Dit is meer dan "gewend", ze lijken het oprecht fascinerend en leuk te vinden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze hebben zoveel ergs meegemaakt in die afgelopen 3 jaar dat ze het allemaal al gewend zijn
Echt wel opwindend, zo,n meid opgesloten in een of ander huis. En om de zoveel tijd komt er een Al Qaida strijder langs om seks met haar te hebben.quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is meer dan "gewend", ze lijken het oprecht fascinerend en leuk te vinden.
Een volk die dat soort zaken "leuk" vindt daar komt het de komende 50 jaar niet meer mee goed.
Dan moet de VN (inc Unicef) daar dan een grondige en zeer intensieve rehabilitatieproces starten daar voor het Syrische volk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is meer dan "gewend", ze lijken het oprecht fascinerend en leuk te vinden.
Een volk die dat soort zaken "leuk" vindt daar komt het de komende 50 jaar niet meer mee goed.
Waarom?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Dan moet de VN (inc Unicef) daar dan een grondige en zeer intensieve rehabilitatieproces starten daar voor het Syrische volk.
Gewoon massa TBS-kampen oprichten daar.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
Turkse tanks vallen Syri binnen !!
www.syrianperspective.com
De site Syrisch Perspectief bevestigd de waarnemingen, dat Turkse tanks binnengedrongen zijn in het Syrische Kasab. Het derde Legerkorps van het Syrische leger wordt klaargemaakt voor de confrontatie met Turkije.
De site kan ook de waarnemingen bevestigen, dat Russische oorlogsschepen de Turkse kust naderen. Meer nieuws zal volgen.(vertaald)
nu.nl
Er is een verschil tussen nu.nl en nujij.nlquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
Turkse tanks vallen Syri binnen !!
www.syrianperspective.com
De site Syrisch Perspectief bevestigd de waarnemingen, dat Turkse tanks binnengedrongen zijn in het Syrische Kasab. Het derde Legerkorps van het Syrische leger wordt klaargemaakt voor de confrontatie met Turkije.
De site kan ook de waarnemingen bevestigen, dat Russische oorlogsschepen de Turkse kust naderen. Meer nieuws zal volgen.(vertaald)
nu.nl
Koken voor de jihadisten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:20 schreef Peunage het volgende:
Ik ben benieuwd naar het soort Jihad dat een 19-jarige Limburgse voor Al-Qaeda kan doen in Syri...
sorry, ik zat op nu.nl en aan de rechterkant zag ik dat artikel, dat stond inderdaad op nujij.nl, je hebt gelijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen nu.nl en nujij.nl
http://www.nujij.nl/algemeen/turkse-tanks-vallen-syrie-binnen-!!.27624588.lynkx
Je verwart de realiteit met deze film:quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:
Waar houden de Jihadisten van?
Mannelijkgeslachtsdeel, met een lekker sausje?
Ze hebben ook seks met geiten en ezels, dus zover van de realiteit zou het wel niet staan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je verwart de realiteit met deze film:
ah, ik kende het niet, zal er rekening mee houdenquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:14 schreef firefly3 het volgende:
Syrianperspective is 1 en al propaganda en leugens.
Geen probleemquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
ah, ik kende het niet, zal er rekening mee houden
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:14 schreef firefly3 het volgende:
Wat militaire zaken betreft zijn ze meestal accuraat. Soms wat voorbaring maar in hoofdlijnen correct. Ik volg hen dagelijks, al zo'n twee jaar dus ja...quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:14 schreef firefly3 het volgende:
SyrPer is al teruggekrabbeld (een beetje).quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
ah, ik kende het niet, zal er rekening mee houden
Dat Islam gedoe is dan wel lekker gewelddadig zegquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:35 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb het niet over de grapjes. Jij doet je hier altijd voor als een relatief conservatieve en vooral consequente moslim. Maar een van de zaken die een moslim gewoon moet doen (daar zijn de geleerde het wel over eens) dat je je moslim broeders en zusters moet helpen in onderdrukking als ze er zelf niet uit kunnen komen.
In Centraal Afrika is dit toch serieus aan de hang. De moslims worden door de christenen afgemaakt alsof het niets is, kinderen, vrouwen alles !
Jij zit nog altijd veilig in het mooie Marokko.
Ik ben geen moslim.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat Islam gedoe is dan wel lekker gewelddadig zeg
Ik mag toch hopen dat je mede broeders en zusters helpen niets met oorlog te maken heeft?
Ik ken dat gebod wel uit de Bijbel, daar wordt verder gelukkig gezegd niet de wapenen op te pakken en dergelijke.
Maar jullie vinden dus dat je maar lekker de wapens moet oppaken en anderen moet neerknallen?
In Syrie is het moslim vs moslim, dus dat werkt al lastig. En in centraal Afrika begonnen de moslims met knallen dus die moeten ook niet teveel zeuren. (en de christenen zouden geen wapens op moeten nemen, de neppers).
Maar nee door dat soort geboden krijg je mensen als Wilders.... En dan vinden moslims het raar dat mensen zich tegen hun gaan keren
En hmm mooi marokko? Ok mss qua natuur en dergelijke.
Een Nederlander heeft mij gister berooft, als ik je nu in elkaar sla mag je dan ook niet zeuren?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En in centraal Afrika begonnen de moslims met knallen dus die moeten ook niet teveel zeuren. (en de christenen zouden geen wapens op moeten nemen, de neppers).
Klopt helemaal, er zijn totaal geen christelijke milities.quote:In Syrie is het moslim vs moslim, dus dat werkt al lastig.
Nee niets pvv gedoe....quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:23 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben geen moslim.
Toch bedankt voor deze pvv retoriek in het Syrie topic.
Ok.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee niets pvv gedoe....
Je zei in je bericht dat een moslim moet opstaan voor de andere moslims.
En zegt daarna oh moeten ze in centraal afrika ook maar ff doen.
Als er zulke dingen gezegd worden, dat roept alleen maar geweld op ja.
Nou als dat is waar de islam voor staat dan kun je er op wachten dat partijen als de pvv groeien.
Zeuren is voor hun geweld gebruiken he. Niet ff naar politie gaan om het te melden/zeuren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:24 schreef SadPanda het volgende:
Een Nederlander heeft mij gister berooft, als ik je nu in elkaar sla mag je dan ook niet zeuren?
Gaat het niet om.quote:Klopt helemaal, er zijn totaal geen christelijke milities.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Koerdische strijder gedood door rebellen (niet bekend welke groepering), maar ik gok ISIL/AL Nusra.
Ben ik dat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dan nog verbaast zijn dat een radicale partij als de pvv oprukt
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeuren is voor hun geweld gebruiken he. Niet ff naar politie gaan om het te melden/zeuren.
Jij bent niet serieus te nemen...quote:[..]
Gaat het niet om.
Er werd gezegd dat dat is waar islam voor staat, schijnbaar ook met geweld gebruiken.
De Bijbel zegt duidelijk dat je geen wapenen mag opnemen, dus echte christelijke milities zijn er niet.
Wel van die figuurtjes die zeggen het te zijn.
Gossie.... Denk eens na joh...quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:32 schreef SadPanda het volgende:
![]()
Dat gaat inderdaad erg goed in Afrika
Waar baseren christenen hun geloof op?quote:Jij bent niet serieus te nemen...Het zou wat zijn als er geen christenen in een leger mogen zitten...
Hoe weet jij dat moslims begonnen zijn? Ga je nu weer met een stukje uit de bijbel aankomen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gossie.... Denk eens na joh...
Je komt zelf met vb aanzetten in Nederland. In zo'n geval ga je naar politie.
En in zo'n oorlog gedoe ga je toch niet vuur met vuur bestrijden, lekker mensjes dood knallen.
Dus christenen mogen wel oorlog voeren gezien 5:39? Dus waarom val je moslims daarom aan maar je eigen christenen niet?quote:[..]
Waar baseren christenen hun geloof op?
Inderdaad, de Bijbel.
Wat leert de Bijbel?
Matth 5:44 bijvoorbeeld ''Ik zeg U echter: Blijft UW vijanden liefhebben en blijft bidden voor hen die U vervolgen''
En
Matth 5:39 ''Ik zeg U echter: Biedt geen weerstand aan degene die goddeloos is; maar slaat iemand u op uw rechterwang, keer hem dan ook de andere toe.''
Dat is precies wat je doet in een oorlog haha
Ken de feiten voordat je een ander gaat uitmaken voor van alles![]()
![]()
Is laatst op het nieuws gezegd. En mag hopen dat dat correct is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:47 schreef SadPanda het volgende:
Hoe weet jij dat moslims begonnen zijn? Ga je nu weer met een stukje uit de bijbel aankomen?
Uhm nee die zegt juist als iemand je slaat je de andere wang toe moet keren. Dus helemaal niets moet doen.quote:Dus christenen mogen wel oorlog voeren gezien 5:39? Dus waarom val je moslims daarom aan maar je eigen christenen niet?
gelukkig maarquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SyrPer is al teruggekrabbeld (een beetje).
Dan is het christendom een wereldvreemde religie en zijn de christenen binnen de kortste keren uitgeroeid als ze die religie gaan praktiseren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik val 'christenen' 'aan' die oorlog voeren en wapens oppakken. De Bijbel leert dat dat verboden is, als ware christen mag je dat dus absoluut niet doen. Dan moet je je geen christen gaan noemen.
Zelfverdediging is toegestaan volgens de islam. Gelukkig maar.quote:Terwijl gezegd is in dit topic dat de islam dat wel leert. Op moeten komen voor je broeders en zusters, ongeacht hoe.
Jij bent echt wereldvreemdquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is laatst op het nieuws gezegd. En mag hopen dat dat correct is.
[..]
Uhm nee die zegt juist als iemand je slaat je de andere wang toe moet keren. Dus helemaal niets moet doen.
Ik val 'christenen' 'aan' die oorlog voeren en wapens oppakken. De Bijbel leert dat dat verboden is, als ware christen mag je dat dus absoluut niet doen. Dan moet je je geen christen gaan noemen.
Terwijl gezegd is in dit topic dat de islam dat wel leert. Op moeten komen voor je broeders en zusters, ongeacht hoe.
En dan vind jij het terecht om te zeggen dat die moslims niet zo moeten zeuren? Terwijl een kleine groep moord?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is laatst op het nieuws gezegd. En mag hopen dat dat correct is.
Dus al die zelf benoemde christenen zijn eigenlijk geen christenen? SGP en CU zijn dus ook niet christelijk.quote:[..]
Uhm nee die zegt juist als iemand je slaat je de andere wang toe moet keren. Dus helemaal niets moet doen.
Terwijl gezegd is in dit topic dat de islam dat wel leert. Op moeten komen voor je broeders en zusters, ongeacht hoe.
Dit is een Tsjetsjeen, er cirkelt een foto rond met z'n jongere versie en Basayev.quote:
De volgende TT is Crisis in Syri en Centraal-Afrika # 122.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:04 schreef theunderdog het volgende:
Dit topic gaat nu over Centraal Afrika ja?
Volgens Syrianperspective heeft assad al vier keer de oorlog gewonnen. Al zo vaak gelezen dat het een "makkie" was en dat heel aleppo "gezuiverd" zou worden binnen een korte tijd. Dat "ratten bij bosjes neervallen" en dat soort onprofessionele en onprecieze informatie.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat militaire zaken betreft zijn ze meestal accuraat. Soms wat voorbaring maar in hoofdlijnen correct. Ik volg hen dagelijks, al zo'n twee jaar dus ja...
Omdat het de ware religie is?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:31 schreef Peunage het volgende:
Jij bent echt wereldvreemd![]()
Hoe heeft het christendom het zo lang overleefd?
Nee hoor, Zwitserland bestaat toch ook nog altijdquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef Charismatisch het volgende:
Dan is het christendom een wereldvreemde religie en zijn de christenen binnen de kortste keren uitgeroeid als ze die religie gaan praktiseren.
Het christelijke geloof is op de Bijbel gebaseerd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef SadPanda het volgende:
Dus al die zelf benoemde christenen zijn eigenlijk geen christenen? SGP en CU zijn dus ook niet christelijk.
Jij bent dan niet serieus te nemen. Behoor jij tot een of andere sekte? Bijna geen enkele christen heeft dezelfde ideen als jou.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het christelijke geloof is op de Bijbel gebaseerd.
Uit de Bijbel komen de leerstellingen, geboden, principes en alles.
Logischerwijs hoort de basis van de christendom die Bijbel te zijn en alles wat er in staat. Of je er nou mee eens bent of niet als buitenstaanders. Voor een christen zou dat alles moeten zijn, volg je het niet op ben je geen christen want dan baseer je je niet op de Bijbel en Jezus. Scheid je dan af tot een niet Bijbels nieuw geloof.
SGP en CU noem ik geen ware christenen nee.
Naar mijn weten volgen Christenen vooral de op zijn best discutabele leer van Paulus...quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het christelijke geloof is op de Bijbel gebaseerd.
Uit de Bijbel komen de leerstellingen, geboden, principes en alles.
Logischerwijs hoort de basis van de christendom die Bijbel te zijn en alles wat er in staat. Of je er nou mee eens bent of niet als buitenstaanders. Voor een christen zou dat alles moeten zijn, volg je het niet op ben je geen christen want dan baseer je je niet op de Bijbel en Jezus. Scheid je dan af tot een niet Bijbels nieuw geloof.
SGP en CU noem ik geen ware christenen nee.
twitter:kovandire twitterde op woensdag 26-03-2014 om 15:28:14FLASH NEWS : ALJAZEERA ANNOUNCE ISIS AS OPPOSITION AND YPG AS INVADER IN KOBANI http://t.co/Ig9DdsQq4d reageer retweet
ISIS = معارضة dus ik snap niet waarom hij er zo heilig mee doet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:25 schreef SadPanda het volgende:
twitter:kovandire twitterde op woensdag 26-03-2014 om 15:28:14FLASH NEWS : ALJAZEERA ANNOUNCE ISIS AS OPPOSITION AND YPG AS INVADER IN KOBANI http://t.co/Ig9DdsQq4d reageer retweet
Jij vind het niet vreemd dat de ISIS als oppositie wordt gezien en de YPG als invader?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
ISIS = معارضة dus ik snap niet waarom hij er zo heilig mee doet.
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie het woord 'invader' nergens.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:29 schreef SadPanda het volgende:
Jij vind het niet vreemd dat de ISIS als oppositie wordt gezien en de YPG als invader?
Klopt, nergens in het Arabisch staat er invader....quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie het woord 'invader' nergens.
Waar is het christendom dan op gebaseerd?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:07 schreef SadPanda het volgende:
Jij bent dan niet serieus te nemen. Behoor jij tot een of andere sekte? Bijna geen enkele christen heeft dezelfde ideen als jou.
Voor theologische discussies kun je een andere rubriek bezoeken, hier bespreken we namelijk Syrie en wat daar mee te maken heeft!quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar is het christendom dan op gebaseerd?
Het heilige boek van christenen is nog altijd de Bijbel hoor?
Het staat gewoon in de Bijbel wat ik zeg.... Het is toch juist positief dat de Bijbel zegt geen enkel geweld te gebruiken...
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de Bijbel wat ik zeg.... Het is toch juist positief dat de Bijbel zegt geen enkel geweld te gebruiken...
Kan zijn dat het wel op Al-Jazeera zo gezegd is. Ze zeggen vaker van dat soort gekke dingen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie het woord 'invader' nergens.
99% van de christenen interpreteert de bijbel blijkbaar anders dan jij...quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:15 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Een fout van de bevolking om een legitieme vertegenwoordiger van het merendeel van de Koerden uit te sluiten in het democratische proces.
Zou zonde zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:16 schreef expans het volgende:
[..]
Dit is een Tsjetsjeen, er cirkelt een foto rond met z'n jongere versie en Basayev.
Heb gelezen dat hij is overleden, weetniet of het klopt.
Zou jij dit misschien wat meer nader willen verklaren?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:09 schreef Djibril het volgende:
ndf en saa falen weer eens hard in Kesab en laten zien dat assad nooit Syrie onder controle kan krijgen. Als je nog kan spreken van het gemaakte land Syrie. Zonder Hezbollah zat assad nu in ballingschap in Theran of Moskou.
saa heeft waarschijnlijk de minst gedisciplineerde soldaten van de wereld. Zo hebben vel Hezbollah strijders bekend gemaakt dat ze tijdens Qusayr gevechten geen oog dicht durfden te doen savonds. Niet omdat ze bang waren voor Nusra of Isis maar omdat ze de saa soldaten niet vertrouwden.
Ook hebben de Iraniers al meerdere malen uitgehaald naar saa.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou jij dit misschien wat meer nader willen verklaren?
Niet vertrouwen op wat voor manier? En kun je dan nog wel spreken van echte samenwerking?
http://www.southlebanon.org/?p=104617quote:It is not specified what really happened in the first days of the Battle of Qusayr, but twenty eight Hezbollah fighters were killed. A battle that should not have exceeded five days. Fate decided that the first days of the battle be the first days of distrust between the Syrian Army and Hezbollah.
The story begins in Qusayr, when the Syrian Air Force failed to strike targets requested by Hezbollah. As a result of that failure, the opposition militants were able to flank the now defending forces, and cause a large number of casualties. This fateful battle is where the reliability of the Syrian Officers was questioned.
Hezbollah quickly realized that a number of the members of the Syrian Army were sympathetic to the opposition. And that another group of members had been selling information to the highest bidder. Hezbollah fighters that were in combat suggested that these were not a large group, but that they posed grave danger to their comrades, and to Hezbollah. A counter ambush [Where the planned ambush is ambushed] for instance, could lead to whole squads being obliterated; this is something that has happened many times. Hezbollah however, kept losses low by creating small but effective combat groups and fireteams. A Hezbollah fighter relates 'we couldn't continue to sleep in unison, one of us had to keep watch in case of a sneak attack.'
The fighter continues 'during the Battle of Qusayr it became necessary to assign a member of Hezbollah to a Syrian Army tank. That was done then, and continues to this day in any confrontation Hezbollah is involved in.
Adding 'everyone knows what happens: five thousand were present at the Battle of East Ghouta when the rebels attacked. Thats when the fighters found themselves suddenly abandoned by the Syrian Army. This led to great losses in the ranks of Hezbollah. The truth of it is that the commanding officer had sold the area out to the rebels, and the positions of the Hezbollah fighters, for a little money. The rebels then entered the seven villages meeting little noteworthy resistance.
The fighter assures that this was resolved by ensuring that the pilots flying were non Syrians, in order to ensure a strike was accurately carried out, and to avoid intelligence leaks regarding the strikes. The fighter reminds Lebanon Debate that while Hezbollah might not always be directly effected it is effected. The regime arms depots that were sold, the release of Aleppo to the rebels by the Commanding Officer there, and the subsequent executions of the remaining soldiers, all suggest to Hezbollah that: while it doesn't relate to us directly, it reminds us that financial aid is seductive, and the meek are many, and he who can sell his arms to his enemies, can find it easier to sell us.
The fighter distinguishes between the Syrian Army and the NDF. He says the NDF is unwavering in its loyalty, fights to the bitter end, and follows orders to the letter. Hezbollah prefers fighting alongside the NDF than any other group in Syria.
Sjezus, wat een ongeorganiseerd bij elkaar geraapt zooitje.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:28 schreef Djibril het volgende:
[..]
[..]
http://www.southlebanon.org/?p=104617
is dit in 1 van de vele Aramees sprekende dorpen/stadjes??quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ahja, je kunt zeggen van groeperingen als ISIL, Al Nusra wat je wil, maar ze gaan wel consequent door met datgene waar ze goed in zijn.
?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:37 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Kosari_/status/447857822576156672
[ afbeelding ]
waar is dit van?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ahja, je kunt zeggen van groeperingen als ISIL, Al Nusra wat je wil, maar ze gaan wel consequent door met datgene waar ze goed in zijn.
wat zie ik (niet)?quote:
ah okay, tja kenmerkend net als die peukenquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alcoholistische dranken, geplunderd door een Al Qaida groepering.
Alsof Allah zou willen dat je alles wat niet mag volgens de islam maar gaat vernietigen..quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah okay, tja kenmerkend net als die peuken
Interessante infoquote:
Sterker nog, zonder Hezbollah was het Syrische leger helemaal niets. En hadden de rebellen misschien best kans om winnend uit dit conflict te komen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Interessante infoFirst hand accounts. Vind het interessant om te wisselwerking te zien tussen Hizbullah, Syrische leger, NDF en andere sjitische milities. Hizbullah speelt een belangrijke rol in het conflict blijkt wel weer.
En nu is youtube geblokkeerd in Turkije.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef Senor__Chang het volgende:
Er zijn tapes gelekt in Turkije over Davotoglu en Fidan die zouden hinten op een false-flag om zich in Syri te storten.
Een waar christelijk geloof baseert zich volledig op de Bijbel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:36 schreef SadPanda het volgende:
99% van de christenen interpreteert de bijbel blijkbaar anders dan jij...
Ja, maar toch is bijna elke christen ervoor. En volgens jouw bijbel tekst mag je jezelf niet eens verdedigen als je wordt aangevallen...
En waar zijn die onderdeel van? Precies de Bijbel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:24 schreef IPA35 het volgende:
Naar mijn weten volgen Christenen vooral de op zijn best discutabele leer van Paulus...
Ga jij stemmen Expans. Of op wie zou je stemmen als je in Turkije woonde.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:04 schreef expans het volgende:
Lekker handig die lek, zo twee dagen voor de verkiezingen.
Ben hier.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:11 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ga jij stemmen Expans. Of op wie zou je stemmen als je in Turkije woonde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Ik begrijp de ophef rondom de tapes niet echt.
Er zijn genoeg redenen geweest om Syri binnen te vallen en risico/dreiging is nog steeds aanwezig. Dat valt ook te horen, vooral omdat ze het hebben over 2011/2012.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:17 schreef expans het volgende:
[..]
Ben hier.Turkije is op dit moment gewoon echt.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Er zijn genoeg redenen geweest om Syri binnen te vallen en risico/dreiging is nog steeds aanwezig. Dat valt ook te horen, vooral omdat ze het hebben over 2011/2012.![]()
![]()
En alleen omdat Gulen en Erdogan ruzie hebben gehadquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Turkije is op dit moment gewoon echt.....![]()
Volkomen mee eens.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:19 schreef expans het volgende:
[..]
En alleen omdat Gulen en Erdogan ruzie hebben gehad
Tijd om la Stalin af te rekenen met al die Gulenisten.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:17 schreef expans het volgende:
[..]
Ben hier.Omdat er nu bewijs is van een mogelijke false-flag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Er zijn genoeg redenen geweest om Syri binnen te vallen en risico/dreiging is nog steeds aanwezig. Dat valt ook te horen, vooral omdat ze het hebben over 2011/2012.
Risico/dreiging van dat Turkije Syri binnenvalt of wat?Anti-Turkije
Ironisch; ''iedereen'' wist dat Gulen en zijn beweging ''vaag'' waren omdat ze altijd alles onder elkaar regelden, een sekte als het ware maar men nam dat voor lief omdat ze op papier de ideale immigrant/moslim lijken te zijn, geloof voor nationaliteit, 'integratie', onderwijs etc bevorderen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volkomen mee eens.
Anders zie ik voor Turkije echt een nare toekomst. Kijk, ik houd niet echt van doemscenario's.
Maar dit soort censuur is wel typisch iets voor landen die richting verval gaan.
Maar dit alles geeft Erdogan toch geen reden om maar aan censuur te doen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:25 schreef expans het volgende:
[..]
Ironisch; ''iedereen'' wist dat Gulen en zijn beweging ''vaag'' waren omdat ze altijd alles onder elkaar regelden, een sekte als het ware maar men nam dat voor lief omdat ze op papier de ideale immigrant/moslim lijken te zijn, geloof voor nationaliteit, 'integratie', onderwijs etc bevorderen.
Wat ze niet vertellen is dat hbo/uni studenten meer aandacht krijgen omdat ze daar meer perspectief in zien. Dit is al enkele decennia aan de gang en nu plukken ze de vruchten. En Erdogan maakte daar ook gebruik van (want immers beide ''moslim/islamitisch'' van aard) om zo mannetjes te installeren die hij nodig zou kunnen hebben.
Alleen nu backfired het dus.
(Heb alleen deel #2 geluisterd)quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat er nu bewijs is van een mogelijke false-flag?
Risico/dreiging van dat Turkije Syri binnenvalt of wat?
Kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dit alles geeft Erdogan toch geen reden om maar aan censuur te doen?
Daar heeft hij alleen maar een groot deel van de bevolking mee.
Mwau, "kat in het nauw"...quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:37 schreef expans het volgende:
[..]
Kat in het nauw maakt rare sprongen.
Er werd ''gerept'' over een nieuwe lek, en iedereen dacht aan een sekstape oidmaar dit was hem dus. Net drie dagen voor de verkiezingen.
Er zijn al langer dingen met hem aan de hand, operaties gehad etc. Zou best kunnen dat zijn gezondheid (of geestelijke gezondheid) er slechter aan toe is dan wij weten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, "kat in het nauw"...
Heb jij echt het idee dat hij het allemaal niet zo goed meer weet? in mijn ogen weet hij dat juist heel goed, en is hij gewoon uit op ongeregeldheden.
Maar goed, dat is slechts mijn observatie hoor.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:39 schreef expans het volgende:
[..]
Er zijn al langer dingen met hem aan de hand, operaties gehad etc. Zou best kunnen dat zijn gezondheid (of geestelijke gezondheid) er slechter aan toe is dan wij weten.
Hij weet zelf denk ik ook wel dat hij op zowat alle fronten heeft verloren en dat hij dit niet goed kan maken. Dus gaat hij voor z'n hardcore supporters om daaruit maximum resultaat te halen.quote:
Dit is een interessant artikel daarin wordt gezegd dat de reden is om de Erdogan supporters van de sociale media te houden door de sociale media te demoniseren als een plaats waar alleen slechte dingen vandaan komen. In Azerbeidzjan zou dat werken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dit alles geeft Erdogan toch geen reden om maar aan censuur te doen?
Daar heeft hij alleen maar een groot deel van de bevolking mee.
Uit de context en alles er om heen blijkt dat het om meer gaat dan alleen het kleine stukje van Suleiman Shah. Het gaat om de steun aan de rebellen en de val van Assad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:34 schreef expans het volgende:
[..]
(Heb alleen deel #2 geluisterd)
Njah, kijk, ik zie het zo;
Het is duidelijk te horen aan ze (hun toon) dat ze moeite hebben met het Syri beleid wat gevoerd word, afdelingen werken niet genoeg samen etc. En ze zijn het er allemaal mee eens dat nationale veiligheid een speelbal is geworden van de oppositie, iets wat ze voor het eerst zeggen mee te maken.
Verder zeggen ze van dat ze de kans hadden om in 2011/2012 erin te gaan, maar die niet gebruikt hebben, en dus moeten ze IETS regelen om weer vooruit te kunnen (dit zeggen ze niet maar zo interpreteer ik het). Dus dan hebben ze het over die tombe (stukje Turkije) en Fidan (hoofd MIT) zegt dan van ''als we voor zo'n ''klein'' stuk bereid zijn oorlog te voeren moeten we ook voor ogen hebben om in de nasleep daarvan een grootschalige oorlog te voeren. Hij bedoelt zeg maar dat hij liever in n keer invalt, bufferzone creert, beetje VN-soldaat spelen ipv een paar keer een operatie uitvoeren. Er word ook opgemerkt dat ze de operatie kunnen neerzetten als anti-ISIS, en dat is dan ook een pluspunt voor Turkije zelf op de lange termijn.
Opmerkelijk; er word ook gerept over een meeting van/met de VS en dat die plannen over een No Fly Zone hebben verspreid.
Imo; is er helemaal geen false flag nodig; na de aanslag in Reyhanli zouden ze theoretisch gezien ook naar binnen kunnen gaan. Na het neerhalen van de F4 ook.
Dat ook inderdaad, daar zinspeelt Fidan ook een beetje op denk ik. Want er word ook gerept over wapens en munities en dat ze direct een voorraad moeten regelen voor een half jaar omdat ze (rebellen) anders steeds terugkeren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Uit de context en alles er om heen blijkt dat het om meer gaat dan alleen het kleine stukje van Suleiman Shah. Het gaat om de steun aan de rebellen en de val van Assad.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:08 schreef Aloulou het volgende:
Wel een baas die Gulen zeg...de druk op Erdogan is groter aan het worden met al die "leaks" zo voor de verkiezingen en hij zal er alleen maar op verliezen. En dat door een of andere Turk die al jaren in de States woontHet leger lukte het niet, heel links-ataturkaanbiddend Turkije lukte het niet...maar Gulen gaat Erdogan gewoon ff met zijn clubje slopen
![]()
![]()
De laatste Moslimbroeder in het M-Oosten gaat vallen, de vraag is alleen hoe hard. Het is snel gegaan met die gasten...in twee jaar zitten ze straks weer (diep) onder de grond.
Wachten op wat?quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wacht maar je gaat zien. Assad-aanbidertje.
1. Erodgan is niet van de MB.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wachten op wat?![]()
Aloulou heeft gewoon gelijk hoor. Wat ze in 80 jaar of zo opgebouwd hebben is allemaal weg. Ze zijn niks meer in Egtpte.
Hij is wel fan van ze.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
1. Erodgan is niet van de MB.
2. Erdogan gaat de verkeizingen winnen want er is geen alternatief voor hem in Turkije. Net als dat veel emnsen zeggen dat er geen alternatief is voor Assad.
Er zijn al versterkingen van het Syrische leger onderweg. Over een paar dagen is Kessab weer in Syrische handen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:07 schreef De_Ilias het volgende:
Gaat goed met de rebellen in kesab! Veel doden gevallen deze paar dagen aan de kant van Assad, checheniers doen het ook goed met hun front, Wat zijn die Checheniers goed georganiseerd!
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:19 schreef Peunage het volgende:
Wat valt er precies te genieten? De vernietiging van de stad, vluchtende mensen?
Doden aan de kant van Assad, ik vind dat wel genieten!quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:19 schreef Peunage het volgende:
Wat valt er precies te genieten? De vernietiging van de stad, vluchtende mensen?
Een ware moslim geniet nooit van geweld.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
[..]
Doden aan de kant van Assad, ik vind dat wel genieten!
idd men gaat all inquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:04 schreef expans het volgende:
Lekker handig die lek, zo twee dagen voor de verkiezingen.
http://online.wsj.com/new(...)460902655125342.htmlquote:Obama Seeks to Repair Frayed Ties with Saudi Arabia
Barack Obama's visit to Saudi Arabia on Friday marks a bid to warm relations that the Saudis hope will result in commitments by the U.S. president to boost the supply of sophisticated weapons to Syrian insurgents.
Saudi officials also are hoping he will bring word of a breakthrough in U.S. and Jordanian opposition to supplying Syrian rebels with more advanced weapons, including shoulder-launched missiles, known as manpads, capable of bringing down Syrian aircraft, according to Saudis, a Western diplomat and regional security analysts familiar with the situation.
The official said relations with Riyadh had improved since late last year, when Prince Mohammed bin Nayef, the Saudi interior minister, became Saudi Arabia's top point man with the U.S. and on Syria.
Prince Mohammed is well-regarded in Washington for his long cooperation with the U.S. against al Qaeda.
The Obama administration's reluctance to authorize delivery of more sophisticated weaponry has angered Saudi officials, as pro-regime forces continue to dominate the Syrian battlefield.
"If he is not going to change his policy toward Syria, there will be no reason he comes to Saudi, to be honest," said Mustafa Alani, a security analyst at the Geneva-based Gulf Research Center who regularly receives briefings from security officials in the kingdom.
"If he's coming empty-handed and King Abdullah hears the same rhetoric he's been hearing, I think the relationship will suffer far more than it suffered before," Mr. Alani said. Saudi Arabia's priority is U.S. approval for delivery of manpads and advanced communications systems, as well as more antitank weapons, to the Syrian rebels, Mr. Alani said.
Prince Salman bin Sultan, the kingdom's deputy defense minister who oversees arms transfers to anti-Assad rebels, met with CIA director John Brennan and Defense Secretary Chuck Hagel during a visit to Washington last week, raising expectations and pressure for Mr. Obama to arrive in the Saudi capital on Friday bearing a pledge to supply the military gear.
"Riyadh does not want the visit to be an 'anesthetization' visit" of pleasantries only, said Abdullah al-Shammri, a former Saudi diplomat.
Hadi al Bahra, a senior Syrian opposition member who was in Washington, D.C., earlier this month, meeting with members of the National Security Council and representatives in Congress, said there was no final decision from the U.S. on the supply of manpads.
But, he added, "We all expect a decision after President Obama visits Saudi Arabia, which is in favor of increasing [rebel] capabilities."
Senior U.S. officials said last month that the administration continued to oppose any transfers of manpads to rebel fighters, citing the danger the weapons could fall into the hands of al Qaeda and other armed extremist groups.
The CIA already has helped Saudi Arabia and other allies train select groups of Syrian rebels in neighboring Jordan. It is those vetted rebels who have undergone training that stand to be equipped with the more advanced weapons, according to the Syrian opposition and a Western diplomat in the Middle East.
Jordan also has blocked delivery of the additional weapons through its territory to rebels in Syria, for fear of getting pulled deeper into the Syrian conflict. The diplomat and two Syrian opposition officials said Amman is waiting for the U.S. to approve the deployment of Saudi-bought manpads currently sitting in Jordanian warehouses.
The Jordanian government didn't respond to requests for comment on the weapons, but has denied such reports in the past and called them "irresponsible."
Saudi officials, reluctant to get drawn into direct confrontation with Iranian-backed Hezbollah militia fighters and Iranian forces fighting alongside Mr. Assad's regime, now appear to have little hope of Syrian rebels winning an outright victory over Mr. Assad. Instead, the Saudis hope that improving rebels' anti-air defenses will help strengthen the Syrian opposition in negotiations to end the four-year Syrian war.
Saudi officials fear that an outright victory by Mr. Assad's Iranian-allied government will also strengthen Shia Muslim groups in Lebanon, Iraq and Yemen that are hostile to the Saudi royal family.
"Saudis want to know exactly: where are you going with Iran?" said Khalid Al Dekhayel, former professor of political sociology at King Saud University in Riyadh. If U.S.-Iran political agreements are ahead, "What is in it for us? How is it going to affect the Syrian civil war, Hezbollah in Lebanon, Shia militias coming out of Iraq?"
Saudi royals have muted their angry rhetoric since last autumn's rift. Prince Turki Al Faisal, whose criticism of the Obama administration's policies on Iran and Syria made front-page news in December, made virtually no mention of the U.S. during a U.S. speech about Iran this month. A Saudi ambassador who wrote of Saudi Arabia breaking with the U.S. in the New York Times in December has been publicly silent since.
And Prince Bandar Bin Sultan, who declared in August that Saudi Arabia would go its own way on Syria, was replaced by Prince Mohammed as Riyadh's chief contact with the U.S. and on Syria.
Interior Minister Prince Mohammed bin Nayef as Saudi's top point man with the U.S. and on Syria. Prince Mohammed is well-regarded in Washington for his long cooperation with the U.S. against al Qaeda.
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 21:53:34CDA wil opheldering over mogelijke valse vlag oorlog tussen Turkije en Syrie (blog en Kamervragen)https://t.co/W1nCfxOCoC reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 23:25:25Armenians accuse Turkey of aiding al-Qaeda rebels in attack on Syrian Christian village — http://t.co/Bwxs0yXUTk http://t.co/4Q7HiXj5gR reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 17:25:37Lees wat minister BuZa Turkije Davutoglu zei op tape transcript (EN). Hij werd door Westen vertrouwd en gewaardeerd: https://t.co/EG5v7UTQuC reageer retweet
Je bedoelde het sarcastisch zeker.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:28 schreef theunderdog het volgende:
http://english.alarabiya.(...)kill-two-Saudis.html
Prachtig om te zien hoe de Jihadisten met elkaar samenwerking. Zulke harmonie zie je niet vaak meer in de hedendaagse leefwereld.
Ik hoop persoonlijk wel echt dat Turkije Syri binnenvalt. Doet het Turkse leger eindelijk wat iets goeds na zoveel maanden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:47 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 21:53:34CDA wil opheldering over mogelijke valse vlag oorlog tussen Turkije en Syrie (blog en Kamervragen)https://t.co/W1nCfxOCoC reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 23:25:25Armenians accuse Turkey of aiding al-Qaeda rebels in attack on Syrian Christian village — http://t.co/Bwxs0yXUTk http://t.co/4Q7HiXj5gR reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 17:25:37Lees wat minister BuZa Turkije Davutoglu zei op tape transcript (EN). Hij werd door Westen vertrouwd en gewaardeerd: https://t.co/EG5v7UTQuC reageer retweet
Nee, gewoon nee!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop persoonlijk wel echt dat Turkije Syri binnenvalt. Doet het Turkse leger eindelijk wat iets goeds na zoveel maanden.
No shit...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:12 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je bedoelde het sarcastisch zeker.![]()
Ik hoop het ook en dat die Turkjes dan allemaal dood gaan. Karma. Erdogan komt nu al klaar op de gedachte dat hij oorlog mag voeren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop persoonlijk wel echt dat Turkije Syri binnenvalt. Doet het Turkse leger eindelijk wat iets goeds na zoveel maanden.
Oorlog is echt iets om termen als 'lol' bij te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:36 schreef firefly3 het volgende:
Zou mooi zijn als turkije syrie aanvalt. Die assad heeft een zooitje gemaakt van zijn land, vele meer burgerdoden op zijn geweten dan alle groeperingen bij elkaar dankzij zijn lompe bombardementen. Turkije sloopt assad zo lol.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:36 schreef firefly3 het volgende:
Zou mooi zijn als turkije syrie aanvalt. Die assad heeft een zooitje gemaakt van zijn land, vele meer burgerdoden op zijn geweten dan alle groeperingen bij elkaar dankzij zijn lompe bombardementen. Turkije sloopt assad zo lol.
Die langnek is een nek langer dan ons, dus wordt wel ff passen en meten op1 foto.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zullen we een selfie doen met de binnenkort dode Assad?
Dan wij.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die langnek is een nek langer dan ons, dus wordt wel ff passen en meten op1 foto.
Stop maar weer.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:49 schreef firefly3 het volgende:
Bij elke barrelbomb groeit zijn nek 1 cm langer
Geen enkele bron brengt volledig correct informatie, het is altijd subjectief en context afhankelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Syrianperspective brengt onjuiste informatie. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden. Neem het met een behoorlijke korrel zout.
Bronnen die termen zoals "ratten" gebruikt zijn zonde van je tijd omdat ze niet professioneel zijn en zeer subjectief.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen enkele bron brengt volledig correct informatie, het is altijd subjectief en context afhankelijk.
Daarom is het ook goed om verschillende bronnen te raadplegen.
Al Qaida groeperingen zijn dan ook ratten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bronnen die termen zoals "ratten" gebruikt zijn zonde van je tijd omdat ze niet professioneel zijn en zeer subjectief.
Ze scheren iedereen onder 1 kam en het is verre van professioneel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Al Qaida groeperingen zijn dan ook ratten.
Dat doet iedereen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze scheren iedereen onder 1 kam en het is verre van professioneel.
Nee, genoeg bronnen die de groeperingen apart vermeld en normale termen gebruikt die gewoon in de krant gebruikt kunnen worden. Fijne dag nog verder.quote:
Dat ze Al-Qaeda ratten noemen betekent niet dat ze liegen. Je mag er gewoon van uit gaan dat SAA niet letterlijk tegen ratten met lange baarden vecht.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Syrianperspective brengt onjuiste informatie. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden. Neem het met een behoorlijke korrel zout.
twitter:AP twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 17:57:11Obama administration may allow shipments of air defense systems to Syrian rebels, U.S. official says: http://t.co/rzfXUSf6kG reageer retweet
Niet insgelijks.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, genoeg bronnen die de groeperingen apart vermeld en normale termen gebruikt die gewoon in de krant gebruikt kunnen worden. Fijne dag nog verder.
Ja, paar dagen geleden nog toen ze zeiden dat een turkse tank enz syrie binnen reed. Jij ook nog een fijne dag.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat ze Al-Qaeda ratten noemen betekent niet dat ze liegen. Je mag er gewoon van uit gaan dat SAA niet letterlijk tegen ratten met lange baarden vecht.
Heb jij ze op een leugen betrapt.
Goed nieuws, als de rebellen een goede anti air systeem hebben (en ook weten hoe ze ermee om moeten gaan) dan kan dat grote gevolgen hebben! SAA is namelijk zeer afhankelijk van zijn AIR attacks, op grond zijn het gewoon mietjes die niet zoveel voorstellen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:00 schreef DeJori het volgende:
twitter:AP twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 17:57:11Obama administration may allow shipments of air defense systems to Syrian rebels, U.S. official says: http://t.co/rzfXUSf6kG reageer retweet
Trieste moslimextremistenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:10 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Goed nieuws, als de rebellen een goede anti air systeem hebben (en ook weten hoe ze ermee om moeten gaan) dan kan dat grote gevolgen hebben! SAA is namelijk zeer afhankelijk van zijn AIR attacks, op grond zijn het gewoon mietjes die niet zoveel voorstellen.
Hoe dom ben jij? Je bent dom en kan alleen maar aanvallend reageren, gast zoek toch een leven!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:13 schreef Djibril het volgende:
[..]
Trieste moslimextremisten![]()
Amerika laat weer eens zien dat jullie niks zijn. Zonder Amerika bestond islamitische geloof niet eens.
Ga nu maar met je groep Martijn ervaringen uitwisselen
God bless The United States of America.
Dit verkondig ik al een hele tijd hierquote:
Dom? Jullie zijn niet gvolueerd. Niks mis mee, maar ga niet andere mensen aanvallen. Want dan verliezen jullie weer eens.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:35 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Hoe dom ben jij? Je bent dom en kan alleen maar aanvallend reageren, gast zoek toch een leven!
Martijn wie is dat nou weer?
Wil je aub ergens anders gaan uithuilen want je reacties maken het volgen van het topic er niet beter op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:42 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dom? Jullie zijn niet gvolueerd. Niks mis mee, maar ga niet andere mensen aanvallen. Want dan verliezen jullie weer eens.
Feit blijft dat jullie angrybeards niets voor elkaar krijgen dan moord en vederf. Jullie lijken net op assad. Verschil is dat jullie de kop hebben van de achterste van een baviaan en hij de nek heeft van een giraffe.
God bless The United States of America
Pardon?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:48 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Wil je aub ergens anders gaan uithuilen want je reacties maken het volgen van het topic er niet beter op.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:13 schreef Djibril het volgende:
[..]
Zonder Amerika bestond islamitische geloof niet eens.
Eerst vraag je hoe dom iemand is, en dan ga je het zelf bevestigen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:35 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Hoe dom ben jij? Je bent dom en kan alleen maar aanvallend reageren, gast zoek toch een leven!
Martijn wie is dat nou weer?
Eeh man, stop eens met al die smileys.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De Islam bestond zo'n 1177 jaar eerder dan de USA.![]()
Ik kon niet anders op die oerdomme reactie van die baviaan Djbril reageren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eeh man, stop eens met al die smileys.
Hinderlijke dingen.
Hij met je moeder in de bergen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kon niet anders op die oerdomme reactie van die baviaan Djbril reageren.
Wat heeft een ad hominem tegen Djibril te maken met het conflict in Syri?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat heeft mijn moeder met die leeghoofd Djibril te maken.
En The United States of America bestaat langer dan koerdistan. Bestaan die wel?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De Islam bestond zo'n 1177 jaar eerder dan de USA.![]()
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:13 schreef Djibril het volgende:
[..]
Amerika laat weer eens zien dat jullie niks zijn. Zonder Amerika bestond islamitische geloof niet eens.
Ga nu maar met je groep Martijn ervaringen uitwisselen
Een land verheerlijken dat verantwoordelijk is voor de dood van honderdduizenden mensenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit verkondig ik al een hele tijd hier![]()
![]()
Maar daarmee ben je politiek incorrect in dit topic vol assad-gekkies, pro-poetin fanboys en hier en daar wat verdwaalde communistische kameraden.
sexy hoedjesquote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:46 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Vrouwelijke SAA soldaten...
wat heb ik gemist?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:01 schreef Peunage het volgende:
Zo mooi, die gelekte tapes. Qatar is ook meteen de lul
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |