abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138220648
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

?
Triest toch?
pi_138220728
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Triest toch?
wat zie ik (niet)?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138220748
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat zie ik (niet)?
Alcoholistische dranken, geplunderd door een Al Qaida groepering.
pi_138220855
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alcoholistische dranken, geplunderd door een Al Qaida groepering.
ah okay, tja kenmerkend net als die peuken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138220951
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

ah okay, tja kenmerkend net als die peuken
Alsof Allah zou willen dat je alles wat niet mag volgens de islam maar gaat vernietigen.. :')
pi_138223050
quote:
Interessante info ^O^ First hand accounts. Vind het interessant om te wisselwerking te zien tussen Hizbullah, Syrische leger, NDF en andere sjitische milities. Hizbullah speelt een belangrijke rol in het conflict blijkt wel weer.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138225344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Interessante info ^O^ First hand accounts. Vind het interessant om te wisselwerking te zien tussen Hizbullah, Syrische leger, NDF en andere sjitische milities. Hizbullah speelt een belangrijke rol in het conflict blijkt wel weer.
Sterker nog, zonder Hezbollah was het Syrische leger helemaal niets. En hadden de rebellen misschien best kans om winnend uit dit conflict te komen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:39:08 #208
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_138227975
Er zijn tapes gelekt in Turkije over Davotoglu en Fidan die zouden hinten op een false-flag om zich in Syrië te storten.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_138229726
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef Senor__Chang het volgende:
Er zijn tapes gelekt in Turkije over Davotoglu en Fidan die zouden hinten op een false-flag om zich in Syrië te storten.
En nu is youtube geblokkeerd in Turkije. :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:31:16 #210
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_138229849
http://www.reddit.com/r/s(...)fficials_discussing/

Hier de vertaling van de lekken.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_138230354
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:36 schreef SadPanda het volgende:

99% van de christenen interpreteert de bijbel blijkbaar anders dan jij...

Ja, maar toch is bijna elke christen ervoor. En volgens jouw bijbel tekst mag je jezelf niet eens verdedigen als je wordt aangevallen...
Een waar christelijk geloof baseert zich volledig op de Bijbel.
Als de Bijbel dat dus leert dan zou een christen dat moeten volgen, zo simpel is het. Wat heeft de Bijbel als heilig boek dan nog voor nut? Als elk toch maar tegen Gods geboden in gaat.

Je zou het meer een sub-stroming onder de christenen noemen (bevattende 99% van alle christenen) die de Bijbel niet gebruiken en alleen kiezen wat ze willen. Niet echt een geloof meer en al helemaal niets met de Bijbel.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:24 schreef IPA35 het volgende:

Naar mijn weten volgen Christenen vooral de op zijn best discutabele leer van Paulus...
En waar zijn die onderdeel van? Precies de Bijbel.
Het heilige boek voor christenen is de Bijbel, net als dat voor de moslims de Koran is.
pi_138230530
Erdogan begint door te draaien. Binnenkort misschien een crisis in Turkije topic reeks?
pi_138231045
Lekker handig die lek, zo twee dagen voor de verkiezingen :').
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:11:39 #214
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138231267
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:04 schreef expans het volgende:
Ga jij stemmen Expans. Of op wie zou je stemmen als je in Turkije woonde.
pi_138231481
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:11 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ga jij stemmen Expans. Of op wie zou je stemmen als je in Turkije woonde.
Ben hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
Ik begrijp de ophef rondom de tapes niet echt.
Er zijn genoeg redenen geweest om Syrië binnen te vallen en risico/dreiging is nog steeds aanwezig. Dat valt ook te horen, vooral omdat ze het hebben over 2011/2012.
pi_138231514
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:17 schreef expans het volgende:

[..]

Ben hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
Er zijn genoeg redenen geweest om Syrië binnen te vallen en risico/dreiging is nog steeds aanwezig. Dat valt ook te horen, vooral omdat ze het hebben over 2011/2012.
Turkije is op dit moment gewoon echt..... :') :')
pi_138231538
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Turkije is op dit moment gewoon echt..... :') :')
En alleen omdat Gulen en Erdogan ruzie hebben gehad :')

Tijd om á la Stalin af te rekenen met al die Gulenisten.
pi_138231585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:19 schreef expans het volgende:

[..]

En alleen omdat Gulen en Erdogan ruzie hebben gehad :')

Tijd om á la Stalin af te rekenen met al die Gulenisten.
Volkomen mee eens.

Anders zie ik voor Turkije echt een nare toekomst. Kijk, ik houd niet echt van doemscenario's.

Maar dit soort censuur is wel typisch iets voor landen die richting verval gaan.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:24:00 #219
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138231645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:17 schreef expans het volgende:

[..]

Ben hier.

SPOILER
-
Omdat er nu bewijs is van een mogelijke false-flag?
Risico/dreiging van dat Turkije Syrië binnenvalt of wat?
Anti-Turkije
pi_138231673
Turkije gaat Syrië niet binnenvallen.
pi_138231678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Volkomen mee eens.

Anders zie ik voor Turkije echt een nare toekomst. Kijk, ik houd niet echt van doemscenario's.

Maar dit soort censuur is wel typisch iets voor landen die richting verval gaan.
Ironisch; ''iedereen'' wist dat Gulen en zijn beweging ''vaag'' waren omdat ze altijd alles onder elkaar regelden, een sekte als het ware maar men nam dat voor lief omdat ze op papier de ideale immigrant/moslim lijken te zijn, geloof voor nationaliteit, 'integratie', onderwijs etc bevorderen.

Wat ze niet vertellen is dat hbo/uni studenten meer aandacht krijgen omdat ze daar meer perspectief in zien. Dit is al enkele decennia aan de gang en nu plukken ze de vruchten. En Erdogan maakte daar ook gebruik van (want immers beide ''moslim/islamitisch'' van aard) om zo mannetjes te installeren die hij nodig zou kunnen hebben.

Alleen nu backfired het dus.
pi_138231823
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:25 schreef expans het volgende:

[..]

Ironisch; ''iedereen'' wist dat Gulen en zijn beweging ''vaag'' waren omdat ze altijd alles onder elkaar regelden, een sekte als het ware maar men nam dat voor lief omdat ze op papier de ideale immigrant/moslim lijken te zijn, geloof voor nationaliteit, 'integratie', onderwijs etc bevorderen.

Wat ze niet vertellen is dat hbo/uni studenten meer aandacht krijgen omdat ze daar meer perspectief in zien. Dit is al enkele decennia aan de gang en nu plukken ze de vruchten. En Erdogan maakte daar ook gebruik van (want immers beide ''moslim/islamitisch'' van aard) om zo mannetjes te installeren die hij nodig zou kunnen hebben.

Alleen nu backfired het dus.
Maar dit alles geeft Erdogan toch geen reden om maar aan censuur te doen?

Daar heeft hij alleen maar een groot deel van de bevolking mee.
pi_138231999
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:24 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat er nu bewijs is van een mogelijke false-flag?
Risico/dreiging van dat Turkije Syrië binnenvalt of wat?
(Heb alleen deel #2 geluisterd)
Njah, kijk, ik zie het zo;

Het is duidelijk te horen aan ze (hun toon) dat ze moeite hebben met het Syrië beleid wat gevoerd word, afdelingen werken niet genoeg samen etc. En ze zijn het er allemaal mee eens dat nationale veiligheid een speelbal is geworden van de oppositie, iets wat ze voor het eerst zeggen mee te maken.

Verder zeggen ze van dat ze de kans hadden om in 2011/2012 erin te gaan, maar die niet gebruikt hebben, en dus moeten ze IETS regelen om weer vooruit te kunnen (dit zeggen ze niet maar zo interpreteer ik het). Dus dan hebben ze het over die tombe (stukje Turkije) en Fidan (hoofd MIT) zegt dan van ''als we voor zo'n ''klein'' stuk bereid zijn oorlog te voeren moeten we ook voor ogen hebben om in de nasleep daarvan een grootschalige oorlog te voeren. Hij bedoelt zeg maar dat hij liever in één keer invalt, bufferzone creëert, beetje VN-soldaat spelen ipv een paar keer een operatie uitvoeren. Er word ook opgemerkt dat ze de operatie kunnen neerzetten als anti-ISIS, en dat is dan ook een pluspunt voor Turkije zelf op de lange termijn.

Opmerkelijk; er word ook gerept over een meeting van/met de VS en dat die plannen over een No Fly Zone hebben verspreid.

Imo; is er helemaal geen false flag nodig; na de aanslag in Reyhanli zouden ze theoretisch gezien ook naar binnen kunnen gaan. Na het neerhalen van de F4 ook.
pi_138232098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kat in het nauw maakt rare sprongen.

Er werd ''gerept'' over een nieuwe lek, en iedereen dacht aan een sekstape oid :') maar dit was hem dus. Net drie dagen voor de verkiezingen.
pi_138232145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:37 schreef expans het volgende:

[..]

Kat in het nauw maakt rare sprongen.

Er werd ''gerept'' over een nieuwe lek, en iedereen dacht aan een sekstape oid :') maar dit was hem dus. Net drie dagen voor de verkiezingen.
Mwau, "kat in het nauw"...

Heb jij echt het idee dat hij het allemaal niet zo goed meer weet? in mijn ogen weet hij dat juist heel goed, en is hij gewoon uit op ongeregeldheden.

Maar goed, dat is slechts mijn observatie hoor.
pi_138232172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, "kat in het nauw"...

Heb jij echt het idee dat hij het allemaal niet zo goed meer weet? in mijn ogen weet hij dat juist heel goed, en is hij gewoon uit op ongeregeldheden.

Maar goed, dat is slechts mijn observatie hoor.
Er zijn al langer dingen met hem aan de hand, operaties gehad etc. Zou best kunnen dat zijn gezondheid (of geestelijke gezondheid) er slechter aan toe is dan wij weten.
pi_138232209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:39 schreef expans het volgende:

[..]

Er zijn al langer dingen met hem aan de hand, operaties gehad etc. Zou best kunnen dat zijn gezondheid (of geestelijke gezondheid) er slechter aan toe is dan wij weten.
:P
pi_138232254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:P
Hij weet zelf denk ik ook wel dat hij op zowat alle fronten heeft verloren en dat hij dit niet goed kan maken. Dus gaat hij voor z'n hardcore supporters om daaruit maximum resultaat te halen.

Ik ben trouwens nog steeds van mening, dat hoe lelijk ook, dit hele ''false flag'' gedoe geheel normaal is om over na te denken.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:01:36 #229
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138232919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is een interessant artikel daarin wordt gezegd dat de reden is om de Erdogan supporters van de sociale media te houden door de sociale media te demoniseren als een plaats waar alleen slechte dingen vandaan komen. In Azerbeidzjan zou dat werken.
https://medium.com/p/cb596ce5f27
Anti-Turkije
pi_138233130
Wel een baas die Gulen zeg...de druk op Erdogan is groter aan het worden met al die "leaks" zo voor de verkiezingen en hij zal er alleen maar op verliezen. En dat door een of andere Turk die al jaren in de States woont _O_ Het leger lukte het niet, heel links-ataturkaanbiddend Turkije lukte het niet...maar Gulen gaat Erdogan gewoon ff met zijn clubje slopen *) :Y

De laatste Moslimbroeder in het M-Oosten gaat vallen, de vraag is alleen hoe hard. Het is snel gegaan met die gasten...in twee jaar zitten ze straks weer (diep) onder de grond.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138234107
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:34 schreef expans het volgende:

[..]

(Heb alleen deel #2 geluisterd)
Njah, kijk, ik zie het zo;

Het is duidelijk te horen aan ze (hun toon) dat ze moeite hebben met het Syrië beleid wat gevoerd word, afdelingen werken niet genoeg samen etc. En ze zijn het er allemaal mee eens dat nationale veiligheid een speelbal is geworden van de oppositie, iets wat ze voor het eerst zeggen mee te maken.

Verder zeggen ze van dat ze de kans hadden om in 2011/2012 erin te gaan, maar die niet gebruikt hebben, en dus moeten ze IETS regelen om weer vooruit te kunnen (dit zeggen ze niet maar zo interpreteer ik het). Dus dan hebben ze het over die tombe (stukje Turkije) en Fidan (hoofd MIT) zegt dan van ''als we voor zo'n ''klein'' stuk bereid zijn oorlog te voeren moeten we ook voor ogen hebben om in de nasleep daarvan een grootschalige oorlog te voeren. Hij bedoelt zeg maar dat hij liever in één keer invalt, bufferzone creëert, beetje VN-soldaat spelen ipv een paar keer een operatie uitvoeren. Er word ook opgemerkt dat ze de operatie kunnen neerzetten als anti-ISIS, en dat is dan ook een pluspunt voor Turkije zelf op de lange termijn.

Opmerkelijk; er word ook gerept over een meeting van/met de VS en dat die plannen over een No Fly Zone hebben verspreid.

Imo; is er helemaal geen false flag nodig; na de aanslag in Reyhanli zouden ze theoretisch gezien ook naar binnen kunnen gaan. Na het neerhalen van de F4 ook.
Uit de context en alles er om heen blijkt dat het om meer gaat dan alleen het kleine stukje van Suleiman Shah. Het gaat om de steun aan de rebellen en de val van Assad.
pi_138234243
quote:
8s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Uit de context en alles er om heen blijkt dat het om meer gaat dan alleen het kleine stukje van Suleiman Shah. Het gaat om de steun aan de rebellen en de val van Assad.
Dat ook inderdaad, daar zinspeelt Fidan ook een beetje op denk ik. Want er word ook gerept over wapens en munities en dat ze direct een voorraad moeten regelen voor een half jaar omdat ze (rebellen) anders steeds terugkeren.

Zondag zien we de resultaten :P
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:49:34 #233
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138239653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:08 schreef Aloulou het volgende:
Wel een baas die Gulen zeg...de druk op Erdogan is groter aan het worden met al die "leaks" zo voor de verkiezingen en hij zal er alleen maar op verliezen. En dat door een of andere Turk die al jaren in de States woont _O_ Het leger lukte het niet, heel links-ataturkaanbiddend Turkije lukte het niet...maar Gulen gaat Erdogan gewoon ff met zijn clubje slopen *) :Y

De laatste Moslimbroeder in het M-Oosten gaat vallen, de vraag is alleen hoe hard. Het is snel gegaan met die gasten...in twee jaar zitten ze straks weer (diep) onder de grond.
:') :')

Wacht maar je gaat zien. Assad-aanbidertje.

Erdogan gaat nog gewoon 45% winnen man.
pi_138239733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:49 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

:') :')

Wacht maar je gaat zien. Assad-aanbidertje.
Wachten op wat? :')
Aloulou heeft gewoon gelijk hoor. Wat ze in 80 jaar of zo opgebouwd hebben is allemaal weg. Ze zijn niks meer in Egtpte.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:53:19 #235
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138239891
quote:
8s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wachten op wat? :')
Aloulou heeft gewoon gelijk hoor. Wat ze in 80 jaar of zo opgebouwd hebben is allemaal weg. Ze zijn niks meer in Egtpte.
1. Erodgan is niet van de MB.

2. Erdogan gaat de verkeizingen winnen want er is geen alternatief voor hem in Turkije. Net als dat veel emnsen zeggen dat er geen alternatief is voor Assad.
pi_138240654
Gaat goed met de rebellen in kesab! Veel doden gevallen deze paar dagen aan de kant van Assad, checheniers doen het ook goed met hun front, Wat zijn die Checheniers goed georganiseerd!
pi_138240729
Er zijn al versterkingen
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:53 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

1. Erodgan is niet van de MB.

2. Erdogan gaat de verkeizingen winnen want er is geen alternatief voor hem in Turkije. Net als dat veel emnsen zeggen dat er geen alternatief is voor Assad.
Hij is wel fan van ze.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:07 schreef De_Ilias het volgende:
Gaat goed met de rebellen in kesab! Veel doden gevallen deze paar dagen aan de kant van Assad, checheniers doen het ook goed met hun front, Wat zijn die Checheniers goed georganiseerd!
Er zijn al versterkingen van het Syrische leger onderweg. Over een paar dagen is Kessab weer in Syrische handen.
pi_138240902
Ja leuk joh die versterkingen, dan kunnen ze in allepo en elders weer zwakker worden. Kesab heeft iig mooie videobeelden opgeleverd en daar geniet ik op dit moment van.
pi_138241328
Wat valt er precies te genieten? De vernietiging van de stad, vluchtende mensen?
pi_138241359
quote:
8s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:19 schreef Peunage het volgende:
Wat valt er precies te genieten? De vernietiging van de stad, vluchtende mensen?
quote:
8s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:19 schreef Peunage het volgende:
Doden aan de kant van Assad, ik vind dat wel genieten!
pi_138241836
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

[..]

Doden aan de kant van Assad, ik vind dat wel genieten!
Een ware moslim geniet nooit van geweld.
pi_138242161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:04 schreef expans het volgende:
idd men gaat all in :')
-Rabia Al-Basri
pi_138245357
http://english.alarabiya.(...)kill-two-Saudis.html

Prachtig om te zien hoe de Jihadisten met elkaar samenwerking. Zulke harmonie zie je niet vaak meer in de hedendaagse leefwereld.
pi_138253467
Barack Obama bezoekt Saoedi-Arabië vandaag. De Saoedi's hopen dat Obama hen komt vertellen dat de Amerikanen manpads en andere geavanceerde wapens gaan verschaffen aan de Syrische rebellen. De CIA heeft Syrische rebellen getraind in Jordanië, die zouden de manpads etc. moeten krijgen. Saoedi-Arabië dreigde een paar maanden geleden nog hun banden met de VS te herzien vanwege o.a. Syrië, maar hebben inmiddels Bandar Bush vervangen en andere Saoedische critici van de VS het zwijgen opgelegd.

quote:
Obama Seeks to Repair Frayed Ties with Saudi Arabia
Barack Obama's visit to Saudi Arabia on Friday marks a bid to warm relations that the Saudis hope will result in commitments by the U.S. president to boost the supply of sophisticated weapons to Syrian insurgents.

Saudi officials also are hoping he will bring word of a breakthrough in U.S. and Jordanian opposition to supplying Syrian rebels with more advanced weapons, including shoulder-launched missiles, known as manpads, capable of bringing down Syrian aircraft, according to Saudis, a Western diplomat and regional security analysts familiar with the situation.

The official said relations with Riyadh had improved since late last year, when Prince Mohammed bin Nayef, the Saudi interior minister, became Saudi Arabia's top point man with the U.S. and on Syria.

Prince Mohammed is well-regarded in Washington for his long cooperation with the U.S. against al Qaeda.

The Obama administration's reluctance to authorize delivery of more sophisticated weaponry has angered Saudi officials, as pro-regime forces continue to dominate the Syrian battlefield.

"If he is not going to change his policy toward Syria, there will be no reason he comes to Saudi, to be honest," said Mustafa Alani, a security analyst at the Geneva-based Gulf Research Center who regularly receives briefings from security officials in the kingdom.

"If he's coming empty-handed and King Abdullah hears the same rhetoric he's been hearing, I think the relationship will suffer far more than it suffered before," Mr. Alani said. Saudi Arabia's priority is U.S. approval for delivery of manpads and advanced communications systems, as well as more antitank weapons, to the Syrian rebels, Mr. Alani said.

Prince Salman bin Sultan, the kingdom's deputy defense minister who oversees arms transfers to anti-Assad rebels, met with CIA director John Brennan and Defense Secretary Chuck Hagel during a visit to Washington last week, raising expectations and pressure for Mr. Obama to arrive in the Saudi capital on Friday bearing a pledge to supply the military gear.

"Riyadh does not want the visit to be an 'anesthetization' visit" of pleasantries only, said Abdullah al-Shammri, a former Saudi diplomat.

Hadi al Bahra, a senior Syrian opposition member who was in Washington, D.C., earlier this month, meeting with members of the National Security Council and representatives in Congress, said there was no final decision from the U.S. on the supply of manpads.

But, he added, "We all expect a decision after President Obama visits Saudi Arabia, which is in favor of increasing [rebel] capabilities."

Senior U.S. officials said last month that the administration continued to oppose any transfers of manpads to rebel fighters, citing the danger the weapons could fall into the hands of al Qaeda and other armed extremist groups.

The CIA already has helped Saudi Arabia and other allies train select groups of Syrian rebels in neighboring Jordan. It is those vetted rebels who have undergone training that stand to be equipped with the more advanced weapons, according to the Syrian opposition and a Western diplomat in the Middle East.

Jordan also has blocked delivery of the additional weapons through its territory to rebels in Syria, for fear of getting pulled deeper into the Syrian conflict. The diplomat and two Syrian opposition officials said Amman is waiting for the U.S. to approve the deployment of Saudi-bought manpads currently sitting in Jordanian warehouses.

The Jordanian government didn't respond to requests for comment on the weapons, but has denied such reports in the past and called them "irresponsible."

Saudi officials, reluctant to get drawn into direct confrontation with Iranian-backed Hezbollah militia fighters and Iranian forces fighting alongside Mr. Assad's regime, now appear to have little hope of Syrian rebels winning an outright victory over Mr. Assad. Instead, the Saudis hope that improving rebels' anti-air defenses will help strengthen the Syrian opposition in negotiations to end the four-year Syrian war.

Saudi officials fear that an outright victory by Mr. Assad's Iranian-allied government will also strengthen Shia Muslim groups in Lebanon, Iraq and Yemen that are hostile to the Saudi royal family.

"Saudis want to know exactly: where are you going with Iran?" said Khalid Al Dekhayel, former professor of political sociology at King Saud University in Riyadh. If U.S.-Iran political agreements are ahead, "What is in it for us? How is it going to affect the Syrian civil war, Hezbollah in Lebanon, Shia militias coming out of Iraq?"

Saudi royals have muted their angry rhetoric since last autumn's rift. Prince Turki Al Faisal, whose criticism of the Obama administration's policies on Iran and Syria made front-page news in December, made virtually no mention of the U.S. during a U.S. speech about Iran this month. A Saudi ambassador who wrote of Saudi Arabia breaking with the U.S. in the New York Times in December has been publicly silent since.

And Prince Bandar Bin Sultan, who declared in August that Saudi Arabia would go its own way on Syria, was replaced by Prince Mohammed as Riyadh's chief contact with the U.S. and on Syria.

Interior Minister Prince Mohammed bin Nayef as Saudi's top point man with the U.S. and on Syria. Prince Mohammed is well-regarded in Washington for his long cooperation with the U.S. against al Qaeda.
http://online.wsj.com/new(...)460902655125342.html
-
pi_138253640
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 21:53:34 CDA wil opheldering over mogelijke valse vlag oorlog tussen Turkije en Syrie (blog en Kamervragen)https://t.co/W1nCfxOCoC reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 23:25:25 Armenians accuse Turkey of aiding al-Qaeda rebels in attack on Syrian Christian village — http://t.co/Bwxs0yXUTk http://t.co/4Q7HiXj5gR reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 17:25:37 Lees wat minister BuZa Turkije Davutoglu zei op tape transcript (EN). Hij werd door Westen vertrouwd en gewaardeerd: https://t.co/EG5v7UTQuC reageer retweet
-
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:12:30 #246
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138254058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:28 schreef theunderdog het volgende:
http://english.alarabiya.(...)kill-two-Saudis.html

Prachtig om te zien hoe de Jihadisten met elkaar samenwerking. Zulke harmonie zie je niet vaak meer in de hedendaagse leefwereld.
Je bedoelde het sarcastisch zeker. :') :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:14:27 #247
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138254093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:47 schreef Charismatisch het volgende:
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 21:53:34 CDA wil opheldering over mogelijke valse vlag oorlog tussen Turkije en Syrie (blog en Kamervragen)https://t.co/W1nCfxOCoC reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 23:25:25 Armenians accuse Turkey of aiding al-Qaeda rebels in attack on Syrian Christian village — http://t.co/Bwxs0yXUTk http://t.co/4Q7HiXj5gR reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 27-03-2014 om 17:25:37 Lees wat minister BuZa Turkije Davutoglu zei op tape transcript (EN). Hij werd door Westen vertrouwd en gewaardeerd: https://t.co/EG5v7UTQuC reageer retweet
Ik hoop persoonlijk wel echt dat Turkije Syrië binnenvalt. Doet het Turkse leger eindelijk wat iets goeds na zoveel maanden.
pi_138254833
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:14 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik hoop persoonlijk wel echt dat Turkije Syrië binnenvalt. Doet het Turkse leger eindelijk wat iets goeds na zoveel maanden.
Nee, gewoon nee!
pi_138255082
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:12 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Je bedoelde het sarcastisch zeker. :') :')
No shit...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:39:30 #250
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138257909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:14 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook en dat die Turkjes dan allemaal dood gaan. Karma. Erdogan komt nu al klaar op de gedachte dat hij oorlog mag voeren. :r
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')