abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138180493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Als je nieuwsbronnen hebt die het tegendeel bewijzen, lees ik ze graag. Ben er zelf ook niet al te zeker over. Ik heb er een dergelijk beeld bij na het lezen van veel nieuwsartikelen.
Naja, het is ook maar net wat je ziet als "dogmatisch" natuurlijk.

Ik denk niet dat je kan strijden voor iets (wat in principe ook je dood kan betekenen) zonder enigszins dogmatisch te zijn.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:38:19 #102
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_138180537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, het is ook maar net wat je ziet als "dogmatisch" natuurlijk.

Ik denk niet dat je kan strijden voor iets (wat in principe ook je dood kan betekenen) zonder enigszins dogmatisch te zijn.
Nja, de Koerden hebben weinig om dogmatisch over te zijn. Ze hebben natuurlijk niet de macht daarvoor, dus dan is een pragmatische houding een logisch gevolg. Wat je dan ook zowel in de KRG als in Rojava ziet.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_138180586
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:38 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nja, de Koerden hebben weinig om dogmatisch over te zijn. Ze hebben natuurlijk niet de macht daarvoor, dus dan is een pragmatische houding een logisch gevolg. Wat je dan ook zowel in de KRG als in Rojava ziet.
Dat is correct.
pi_138184215

Damascus.
pi_138184314
quote:
Gestopte polderjihadiste naar Syrië

Het 19-jarige Maastrichtse meisje S.P., aan wie de gemeente half februari weigerde een paspoort te geven omdat zij op het punt stond naar Syrië te vertrekken, is tóch op jihad gegaan. De Limburgse tiener zou per auto zijn vertrokken met slechts haar identiteitskaart. De gemeente weigerde haar een nieuw paspoort te verstrekken, omdat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid informatie had dat de bekeerlinge naar het oorlogsgebied wilde om zich aan te sluiten bij een jihadgroep. Kort na de weigering is zij toch vertrokken, aldus bronnen, Ze zou zich hebben aangesloten bij een aan Al-Qaeda gelieerde strijdgroep. Ingewijden vertellen dat de moeder van het meisje bij de gemeente kenbaar heeft gemaakt dat haar dochter in Syrië verblijft.

Françoise Landerloo, de Maastrichtse advocate van P., wilde gisteren alleen maar kwijt dat zij schriftelijk opheldering heeft gevraagd bij de NCTV over de paspoortweigering. „Daarin heb ik uitleg gevraagd over de informatie die zij kennelijk hadden over het voornemen van cliënte naar Syrië te willen gaan. Ik wacht nu op antwoord. Meer wil ik hier op dit moment niet over zeggen.”

Dertien Nederlandse jongeren is de afgelopen maanden een paspoort geweigerd, omdat inlichtingen- en veiligheiddiensten aanwijzingen hadden dat zij op het punt stonden af te reizen naar jihadgebieden. De NCTV noemde de paspoortmaatregel eerder efficiënt en effectief, maar het vertrek van de Limburgse illustreert dat vasthoudende moslimextremisten zich hierdoor niet laten tegenhouden.

Identiteitskaarten –in veel gevallen ook geschikt als reisdocument– kunnen wettelijk niet worden geweigerd „omdat mensen zich nu eenmaal moeten kunnen legitimeren”, aldus een NCTV-woordvoerder.

Bron
:')
-
pi_138184335
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ibrahim Khalifa Alkrad tijdens een raketaanval.

[ Bericht 4% gewijzigd door theunderdog op 26-03-2014 10:04:18 ]
pi_138184347
Oppositie Syrië mag niet bij Arabische Liga
De Syrische oppositiegroep Nationale Coalitie mag geen lid worden van de Arabische Liga. Irak, Algerije en Egypte spraken zich dinsdag uit tegen het toelaten van de oppositiegroep als lid van het samenwerkingsverband van Arabische landen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rabische_Liga__.html
-
pi_138184358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:58 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dappere meid.
pi_138184415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef Charismatisch het volgende:
Oppositie Syrië mag niet bij Arabische Liga
De Syrische oppositiegroep Nationale Coalitie mag geen lid worden van de Arabische Liga. Irak, Algerije en Egypte spraken zich dinsdag uit tegen het toelaten van de oppositiegroep als lid van het samenwerkingsverband van Arabische landen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rabische_Liga__.html
:)

quote:
Maandag sprak een Egyptische rechtbank in een keer de doodstraf uit over 529 leden van de islamitische beweging. De Moslimbroeders zijn volgens de rechter onder meer schuldig aan moord en het aanvallen van politiemensen.
Wow. :P Uit je bron.
pi_138184427
quote:

[..]

Een meisje dat zich aansluit bij een Al-Qaida-gelieerde groep. Hmmm. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 26-03-2014 10:25:25 ]
pi_138184523
pi_138184560

_O- :X
pi_138184702
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Syrië van nu, een hoofd van een onthoofde man vol trots laten zien waar kleine kinderen bijstaan.

Als ik dit soort foto,s/beelden zie dan begin ik mij toch af te vragen of het überhaupt ooit nog echt goedkomt met dat land. Die geïnteresseerde blikken van de toeschouwers... :') :')
pi_138184881
quote:

[..]

Ik ben benieuwd naar het soort Jihad dat een 19-jarige Limburgse voor Al-Qaeda kan doen in Syrië...
pi_138184926
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar het soort Jihad dat een 19-jarige Limburgse voor Al-Qaeda kan doen in Syrië...
De benen spreiden voor de Al Qaida strijders.
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:32:20 #116
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138185155
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De benen spreiden voor de Al Qaida strijders.
:@ :o :9~
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:33:01 #117
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138185175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:13 schreef theunderdog het volgende:
SPOILER
Het Syrië van nu, een hoofd van een onthoofde man vol trots laten zien waar kleine kinderen bijstaan.

Als ik dit soort foto,s/beelden zie dan begin ik mij toch af te vragen of het überhaupt ooit nog echt goedkomt met dat land. Die geïnteresseerde blikken van de toeschouwers... :') :')
Ze hebben zoveel ergs meegemaakt in die afgelopen 3 jaar dat ze het allemaal al gewend zijn
pi_138185229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ze hebben zoveel ergs meegemaakt in die afgelopen 3 jaar dat ze het allemaal al gewend zijn
Dit is meer dan "gewend", ze lijken het oprecht fascinerend en leuk te vinden.

Een volk die dat soort zaken "leuk" vindt daar komt het de komende 50 jaar niet meer mee goed.
pi_138185260
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:32 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

:@ :o :9~
Echt wel opwindend, zo,n meid opgesloten in een of ander huis. En om de zoveel tijd komt er een Al Qaida strijder langs om seks met haar te hebben.

Goed voor de psyche en het lichaam van zo,n meid.
pi_138185325

Even voor het beeld hoe zwak Al Nusra eigenlijk is. Zelf een groepering aanhangen die de meest verschrikkelijke zaken op hun geweten hebben, maar beginnen te kermen als je een paar klappen krijgt.

Wel heerlijke geluiden overigens.
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:39:45 #121
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138185336
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een volk die dat soort zaken "leuk" vindt daar komt het de komende 50 jaar niet meer mee goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan moet de VN (inc Unicef) daar dan een grondige en zeer intensieve rehabilitatieproces starten daar voor het Syrische volk.

Gewoon massa TBS-kampen oprichten daar. :')
pi_138185354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

[..]

Dan moet de VN (inc Unicef) daar dan een grondige en zeer intensieve rehabilitatieproces starten daar voor het Syrische volk.

Gewoon massa TBS-kampen oprichten daar. :')
Waarom?

Gewoon lekker laten gaan, niet meer mee bemoeien.
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:55:54 #123
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138185708
Turkse tanks vallen Syrië binnen !!
www.syrianperspective.com

De site Syrisch Perspectief bevestigd de waarnemingen, dat Turkse tanks binnengedrongen zijn in het Syrische Kasab. Het derde Legerkorps van het Syrische leger wordt klaargemaakt voor de confrontatie met Turkije.
De site kan ook de waarnemingen bevestigen, dat Russische oorlogsschepen de Turkse kust naderen. Meer nieuws zal volgen.(vertaald)
nujij.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 26-03-2014 11:21:01 (nujij ipv nu) ]
pi_138185780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
Turkse tanks vallen Syrië binnen !!
www.syrianperspective.com

De site Syrisch Perspectief bevestigd de waarnemingen, dat Turkse tanks binnengedrongen zijn in het Syrische Kasab. Het derde Legerkorps van het Syrische leger wordt klaargemaakt voor de confrontatie met Turkije.
De site kan ook de waarnemingen bevestigen, dat Russische oorlogsschepen de Turkse kust naderen. Meer nieuws zal volgen.(vertaald)
nu.nl
pi_138186154
Lijkt me onzin; Turkse (of andere) media melden hier vooralsnog niets over. Dat bericht van Syrian Perspective is trouwens van 25 maart (02:45 pm). Het had nu onderhand wel opgepikt moeten zijn, lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')