DEF / Who the fuck is Frans van Esquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:55 schreef Rave_NL het volgende:
http://www.scribd.com/mobile/doc/23206113
Hieroquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:47 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Is er nog aan zijn boekje te komen? Op het linkje niet beschikbaar.
lekker de intakers motiveren tijdens 't rennen en drukkenquote:Op woensdag 19 maart 2014 08:53 schreef Rave_NL het volgende:
Juist, een zestienjarige faalhaas 'autoriteit' geven... Dat kan alleen maar goed gaan...
Wat jij dus vergeet te melden is dat sportinstructeurs de intakers laten rennen en drukken. En jij als sportzeuntje misbruikt wordt..quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
lekker de intakers motiveren tijdens 't rennen en drukken
Uiteraard nietquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:32 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh.
Niet jullie burgerplicht vergeten vandaag
Slecht te krijgen, marktplaats etc. zul je moeten zoeken. Ben er zelf ook naar op zoek geweest.quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:47 schreef WWolfy het volgende:
Valt ie ook ergens te kopen? Ik weet iemand die ik namelijk heel gelukkig kan maken met dat boekje
Echt? Wat toevallig dat er geen SPI's aanwezig zijn en niv.3 over de sport gaatquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat jij dus vergeet te melden is dat sportinstructeurs de intakers laten rennen en drukken. En jij als sportzeuntje misbruikt wordt..
Maar goed, wij slikken jouw verhaaltjes wel als zoete koek. Het is niet zo dat wij weten hoe het systeem in elkaar steekt.
Antiqbook al geprobeerd?quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Slecht te krijgen, marktplaats etc. zul je moeten zoeken. Ben er zelf ook naar op zoek geweest.
Intakers voor V&V? Daar doe ik geen zaken mee maar met jou als posterboy zullen ze een goede hebben...quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Echt? Wat toevallig dat er geen SPI's aanwezig zijn en niv.3 over de sport gaat
Nee intakers voor het KCT, even nadenken hequote:Op woensdag 19 maart 2014 10:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Intakers voor V&V? Daar doe ik geen zaken mee maar met jou als posterboy zullen ze een goede hebben...
Ja, we zijn nou eenmaal geen SPI's he... Maar dat wist je waarschijnlijk alquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:12 schreef Rave_NL het volgende:
'Spelen' dus, zoals je in je originele post al aangaf. Helder.
Niets positiefsquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:24 schreef zzzzud het volgende:
Jullie zijn trouwens wel erg negatief over defensie, of is er gewoon niets positiefs te melden?
Het is leuk en mooi werk maar de alles wat in Den Haag bedacht wordt is om te janken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:24 schreef zzzzud het volgende:
Jullie zijn trouwens wel erg negatief over defensie, of is er gewoon niets positiefs te melden?
Op het stembiljet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:07 schreef schedelpax het volgende:
Eerste keer voor mij ; geen idee waarop ik moet stemmen.
Kijk maar uit. Stemmen kan levensgevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:07 schreef schedelpax het volgende:
Eerste keer voor mij ; geen idee waarop ik moet stemmen.
veters strikken?quote:
even voorligsteun, buikspieren en staan fuck upquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:40 schreef schedelpax het volgende:
Een mentex op Veva is sowieso al lachwekkend , mini mentex is 10pushups boven de minimale eis scoren?
Er zat een wijf tussen joh, shiiit.quote:
Toen je net begon zat je te kankeren over 2e/3e jaars die shit zaten af te dwingen en "stoer" deden..quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
even voorligsteun, buikspieren en staan fuck up, 3 mensen gestopt like seriously
Nee, gewoon even laten wennen. Ik heb ze niet door de sloot gehaald hoorquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:49 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Toen je net begon zat je te kankeren over 2e/3e jaars die shit zaten af te dwingen en "stoer" deden..
Je weet dat je nu precies hetzelfde doet he...
Er is niet echt een eis, je word beoordeeld op doorzettingsvermogen en fysiek. Dat meisje had 4 pushups maar stopte iig niet, en met rennen was ze ook flink naar de klote, GROP werd 't m. LMB wou ze. En er zat ook een uitschieter tussen, een vent rende 3550 op de cooper, hij vertelde de docent dat die gister een flinke atletiek trAining had dus niet 3800 kon rennenquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:56 schreef schedelpax het volgende:
Halen veel de eisen niet? Was namelijk bij ons (met uitzondering van een aantal) om te huilen. Maar dat werd redelijk snel recht getrokken , althans bij ons.
Dit. De tering gast kap eens met dat kijk mij eens goed zijn gedoe.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:49 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Toen je net begon zat je te kankeren over 2e/3e jaars die shit zaten af te dwingen en "stoer" deden..
Je weet dat je nu precies hetzelfde doet he...
Wauw ik ben zo geweldig en goed, iedereen buigt voor mijn ervaring en prestaties.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:09 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dit. De tering gast kap eens met dat kijk mij eens goed zijn gedoe.
Wat heb je nou helemaal gepresteerd? Precies nog helemaal niks.
Nee dankjewel ^^quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:19 schreef Bouke-p het volgende:
Tuurlijk knul. Denk dat je zelf je posts ff terug moet lezen.
Mwah, het enige postieve zijn de collega's en het werk zelf ondertussen. Dat we al twintig jaar in de kont geneukt worden door Den Haag en ze het verdommen om te vragen of we het lekker vinden dan is de positiviteit er wel een beetje af ja.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:24 schreef zzzzud het volgende:
BredeBaas...quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:50 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nee, gewoon even laten wennen. Ik heb ze niet door de sloot gehaald hoor
Gewoon jullie willen dit toch? Ja? Oke voorligsteun
Tevens hadden ze tijden niet gehaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben hier nu ook weer de nieuwste truc voor een dienstreis verzonnen... Als jij op dienstreis moet en je gaat daarna door naar huis na einde dienst omdat in de buurt, route oid. Dan moet je zelf de kaart erbij pakken om te kijken hoeveel je van je route afwijkt, vanaf het afwijkpunt naar de bestemming dienstreis wordt dan je dienstreis (heen en terug) omdat de rest je normale vergoeding WWV is...quote:
Push- en situps doe ik makkelijk maar ik hou niet van hardlopen dus dat doe ik ook niet. Bovendien is de maximale afstand die ik kan afleggen op mijn eenheid 200m.quote:
Het berekenen kost meer tijd dan dat ze als geld besparenquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben hier nu ook weer de nieuwste truc voor een dienstreis verzonnen... Als jij op dienstreis moet en je gaat daarna door naar huis na einde dienst omdat in de buurt, route oid. Dan moet je zelf de kaart erbij pakken om te kijken hoeveel je van je route afwijkt, vanaf het afwijkpunt naar de bestemming dienstreis wordt dan je dienstreis (heen en terug) omdat de rest je normale vergoeding WWV is...![]()
![]()
!
Ja, dat is helemaal lachen...quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:01 schreef Erasmo het volgende:
Het berekenen kost meer tijd dan dat ze als geld besparen
Moet je voor de grap eens tijdelijk geplaatst worden in België
NSS, al twee weken, wel niet wel niet wel niet wel niet... Uiteindelijk, NIET, punt, beslissing van de baas!quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:10 schreef Erasmo het volgende:
Vrijdag een telefoontje, ''die en die cursus zit vol'' Ja maar ik heb alles al geregeld enzo''Tsjah vol is vol''
Vandaag een telefoontje; ''Waarom ben je niet op de cursus?!''∞
Bon voyage.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
NSS, al twee weken, wel niet wel niet wel niet wel niet... Uiteindelijk, NIET, punt, beslissing van de baas!
Okee, dan niet. Net vlak voor einde dienst, telefoontje van aocs Nieuw Milligen, uhm, wij overrulen jouw bazen (kolonel enzo) en jullie gaan toch, spullen pakken en morgenochtend melden in Den Haag...
Ik heb het ooit in Hengelo gedaan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:00 schreef schedelpax het volgende:
Zat , was verhuisd naar Enschede. En ben inmiddels klaar met V&V. Jij wel?
edit: school was verhuisd naar Enschede , niet ik.![]()
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb mijn eigen tijdsbalk allang klaar... Ben het weekend gewoon thuis, wees maar niet bang.
martelingquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
DCP is met stip het domste trucje... Mijn god, dom rondjes rennen op een sippe baan...
Groot gelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Obama en co passen zich maar aan aan de opper.
Mag je ook wel verwachten hoor....want zwaar is het niet. En zelfs al denk je van wel kun je alsnog 800x uit een mars stappen en in de MB zitten, ze trappen je er toch niet uit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Purmerend zitten de ekte ekte. Die school heeft 90% slagingspercentage
Goed bezig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:08 schreef Pumatje het volgende:
vandaag kwam er bij ons ook iemand tijdens de pauze de eetkamer inlopen.
Of we even wilden oplijnen hoeveel man er binnen zijn tijdens de nss. ( veel zijn op oefening van 13x ).
SM ter plaatse ( hoogste in rang op dat moment ) reageerde met dat ie maar de BC moet bellen, want aan zulke zaken ging ie niet meewerken... Afspraken maken via de BC, want iedereen zit hier met een reden.
Grmrmblbl
in de opleiding? Ik doelde op het slagingspercentage V&V militairen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:10 schreef schedelpax het volgende:
[..]
Mag je ook wel verwachten hoor....want zwaar is het niet. En zelfs al denk je van wel kun je alsnog 800x uit een mars stappen en in de MB zitten, ze trappen je er toch niet uit.
amo.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:18 schreef schedelpax het volgende:
Dat ze Veva halen of gewoon de AMO? Ik bedoel dat ze veva makkelijk kunnen halen.
Ik had twee weken geleden de kutzooi al geregeld en voorbereid. Toen ze begonnen met "misschien" wist ik wel hoe laat het was, ik ken defensie al wat langer dan vandaag. Dus vandaag iedereen op het laatste moment paniek zaaien...quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef Pumatje het volgende:
Zelfde geintje hebben ze hier ook gedopaan. Wel/niet/wel/niet... op een gegeven moment ga je plannen maken. Klojo's.
Krijg je trouwens na je VMFO en PFO een aantal cursussen aangeboden? Of moet je dat zelf aangeven?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had twee weken geleden de kutzooi al geregeld en voorbereid. Toen ze begonnen met "misschien" wist ik wel hoe laat het was, ik ken defensie al wat langer dan vandaag. Dus vandaag iedereen op het laatste moment paniek zaaien...![]()
Allang klaar leute... Ik ga koffie drinken...
Enige waar we als Nederlandse krijgsmacht nog om bekend staan in de Navo zijn onze uitzonderlijk realistische MT'squote:Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had twee weken geleden de kutzooi al geregeld en voorbereid. Toen ze begonnen met "misschien" wist ik wel hoe laat het was, ik ken defensie al wat langer dan vandaag. Dus vandaag iedereen op het laatste moment paniek zaaien...![]()
Allang klaar leute... Ik ga koffie drinken...
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Enige waar we als Nederlandse krijgsmacht nog om bekend staan in de Navo zijn onze uitzonderlijk realistische MT's
Zelf achteraan middels PS, en dan nog moet de cursus betrekking hebben op je functie/ functieomschrijving, anders is het jammer maar helaas.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef schedelpax het volgende:
[..]
Krijg je trouwens na je VMFO en PFO een aantal cursussen aangeboden? Of moet je dat zelf aangeven?
Gratis je rijbewijzen halen is al ff geleden...quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:27 schreef schedelpax het volgende:
Ja aangeboden krijg je niks binnen defensie. Uitspraken als ''U krijgt binnekort een telefoontje van ons'' betekent je belt maar lekker zelf. Is vast een lange tijd geleden maar ik dacht altijd gratis een rijbewijs te kunnen halen binnen def. Helaas heb ik geen chauffeurs functie.
Je moet zeggen dat je naar de infanterie wilt, dan wordt je t thuis opgehaald en ergens waar een amo/opleiding wordt afgenomen afgezet. Bij alles.. infanterie voorzetten. Wat je ook doet. Rijbewijzen..opleidingen..etc.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:27 schreef schedelpax het volgende:
Ja aangeboden krijg je niks binnen defensie. Uitspraken als ''U krijgt binnekort een telefoontje van ons'' betekent je belt maar lekker zelf. Is vast een lange tijd geleden maar ik dacht altijd gratis een rijbewijs te kunnen halen binnen def. Helaas heb ik geen chauffeurs functie.
AMO is totaal niet zwaar, over het algemeen zitten daar namelijk de cluster 1 en 2 functies, dus je kan het moeilijk heel zwaar maken. Toen ik in de MFO zat had AMO 1 mt gehad. Maar echt een mt kan je dat ook niet noemen aangezien hun mt inhield dat ze de vrijdag voor hun eindoefening bij eind appèl oppeens moesten omkleden en zogenaamd de eindoefening was begonnen. 2 uur later zaten ze alsnog in auto naar huis.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:21 schreef schedelpax het volgende:
Denk ook niet dat de AMO echt heel zwaar zal zijn (op een aantal momenten na). Denk dat veel kappen bij de functie opleiding.
Nee kut viool anders zet je het Ff normaal neer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:15 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wauw ik ben zo geweldig en goed, iedereen buigt voor mijn ervaring en prestaties.
Anders leer je even lezen
Het vrouwtje had geen te dikke enkels , heb de foto gezien. wel mooiquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nee kut viool anders zet je het Ff normaal neer.
Want het waren gewoon de sgt's die de "mt" gaven En jij was er gewoon om de te dikke enkels van een te dik vrouwtje in een lycra broek vast te houden.
Einde tof doen gewoon.
Nope, nee nein en njet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nee kut viool anders zet je het Ff normaal neer.
Want het waren gewoon de sgt's die de "mt" gaven En jij was er gewoon om de te dikke enkels van een te dik vrouwtje in een lycra broek vast te houden.
Einde tof doen gewoon.
Het feit dat ie foto's maakt van de zijn jongere medestudenten en dit op internet deelt kan al eigenlijk niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:12 schreef schedelpax het volgende:
[..]
Het vrouwtje had geen te dikke enkels , heb de foto gezien. wel mooi
Het feit dat je eigenlijk geen feiten weet hoort eigenlijk al niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:24 schreef Erasmo het volgende:
Herman de schermman
[..]
Het feit dat ie foto's maakt van de zijn jongere medestudenten en dit op internet deelt kan al eigenlijk niet.
Oud als in één of twee gleufloze generaties geleden?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:44 schreef schedelpax het volgende:
Iemand nog interesse bij die oude defensie kisten zonder gleuf in de hak? Maatje 43 , gloednieuw.
Ja en dan de postcode nemen van een huis dat dicht bij die splitsing ligt, waar je van je route afwijktquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben hier nu ook weer de nieuwste truc voor een dienstreis verzonnen... Als jij op dienstreis moet en je gaat daarna door naar huis na einde dienst omdat in de buurt, route oid. Dan moet je zelf de kaart erbij pakken om te kijken hoeveel je van je route afwijkt, vanaf het afwijkpunt naar de bestemming dienstreis wordt dan je dienstreis (heen en terug) omdat de rest je normale vergoeding WWV is...![]()
![]()
!
Vertel mij watquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
NSS, al twee weken, wel niet wel niet wel niet wel niet... Uiteindelijk, NIET, punt, beslissing van de baas!
Okee, dan niet. Net vlak voor einde dienst, telefoontje van aocs Nieuw Milligen, uhm, wij overrulen jouw bazen (kolonel enzo) en jullie gaan toch, spullen pakken en morgenochtend melden in Den Haag...
Ze maken er wel een spektakel van in Den Haag zegquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was bij mijquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef Generaal-B het volgende:
[..]
AMO is totaal niet zwaar, over het algemeen zitten daar namelijk de cluster 1 en 2 functies, dus je kan het moeilijk heel zwaar maken. Toen ik in de MFO zat had AMO 1 mt gehad. Maar echt een mt kan je dat ook niet noemen aangezien hun mt inhield dat ze de vrijdag voor hun eindoefening bij eind appèl oppeens moesten omkleden en zogenaamd de eindoefening was begonnen. 2 uur later zaten ze alsnog in auto naar huis.
Naar horen zeggen van anderen zijn dit enorm fijne kisten vergeleken met de HAIX. maar ze zijn mij te kleinquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oud als in één of twee gleufloze generaties geleden?
Schiet eens op met de lokale uitslag ik wil naar bed
haha, als je dan al stoptquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:08 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Dat was bij mij2 man gestopt die middag
Ik heb t over 2009, dussquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:33 schreef Generaal-B het volgende:
[..]
haha, als je dan al stopt, zat je ook in de 26 augustus lichting? En welk onderdeel ben je gegaan als ik vragen mag?
Misschien moeten jullie Van Gils hebbenquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:16 schreef Vuzed het volgende:
Hebben bij ons op de opleiding nu een luchtmacht sergeant erbij gekregen. De vent durft z'n mond nog niet eens open te trekken als onze klas te luid is. Onzeker als maar wat en durft volgens mij nog niet eens een groep toe te spreken. Begon er bijna spontaan van te janken.
December toevallig?quote:
Aaah Okiedokiequote:
Wat loop je nou te klagen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:31 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Ohja NSS, waar een 24 uurs dienst 27 uur duurtKomend weekend weer, maar ga dit keer gewoon ff mn bek open trekken als ze weer van die belachelijke diensten in mekaar sleutelen. Uiteindelijk in de de 43 uur die tussen legeringsbed en legeringsbed zaten 7 uur (+beetje snurktijd in de mb) kunnen slapen. En dan loop je lekker met scherp rond te banjeren daarzo
In de 3 jaar dat ik nu reservist ben heb ik nog nooit zo'n belachelijk schema meegemaakt. Ik stond ff met een wat oudere korporaal te praten die al heel wat meer jaren dit werk deed en die zij precies hetzelfde.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat loop je nou te klagen?
Jij wilde reservist worden.
Het is dat het grootste deel opsec is, anders zou ik je een hele lijst kunnen geven aan dingen die daar kut gaan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:40 schreef Pumatje het volgende:
Uitzonderlijke situatie uitzonderlijke tijden. Die korporaal van jou hoort dat maar te beseffen.
Dus? Dekken dienen en hulzen maken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:39 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
In de 3 jaar dat ik nu reservist ben heb ik nog nooit zo'n belachelijk schema meegemaakt. Ik stond ff met een wat oudere korporaal te praten die al heel wat meer jaren dit werk deed en die zij precies hetzelfde.
Heb nog geen foto gezien hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:24 schreef Erasmo het volgende:
Herman de schermman
[..]
Het feit dat ie foto's maakt van de zijn jongere medestudenten en dit op internet deelt kan al eigenlijk niet.
Moet ik dit dan maar gewoon slikken en de volgende keren hetzelfde gezeik maar blijven accepteren? Een beroeps zal hier wellicht niet zo'n probleem van hebben gemaakt, maar die hoeft de volgende ochtend niet bij zijn andere baas of in de collegebank te verschijnen. Het zal die werkgever of docent doorgaans nog geen flikker boeien wat de vent in zn vrije tijd doet en of hij een nacht zonder nachtrust heeft gehad. Mag door hogerhand ook wel ff rekening mee gehouden worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:31 schreef Rave_NL het volgende:
Wordt de reservist eindelijk ingezet, loopt ie alsnog te pijpzeiken.
Je had geen reservist hoeven worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:45 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Moet ik dit dan maar gewoon slikken en de volgende keren hetzelfde gezeik maar blijven accepteren? Een beroeps zal hier wellicht niet zo'n probleem van hebben gemaakt, maar die hoeft de volgende ochtend niet bij zijn andere baas of in de collegebank te verschijnen. Het zal die werkgever of docent doorgaans nog geen flikker boeien wat de vent in zn vrije tijd doet en of hij een nacht zonder nachtrust heeft gehad. Mag door hogerhand ook wel ff rekening mee gehouden worden.
Tsjah het is wachten tot de eerste doden vallen helaas.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:53 schreef Rave_NL het volgende:
Gezeik is integraal onderdeel van Defensie. En door de bezuinigingen zal men gieriger en gieriger worden. De keuze tussen verantwoord met het personeel omgaan of de kosten drukken door minder personeel te tasken is allang geen keuze meer.
Ja, het is kut. Maar denk je dat het ze een klap interesseert of jij wel of niet wakker kan blijven maandagochtend? Het enige wat ze boeit is dat jij werkt wanneer zij zeggen dat je moet werken en of zij verantwoordelijk kunnen worden gehouden als jij je door slaapgebrek op weg naar huis in de vangrail boort.
Eenmaal thuis, niet langer hun probleem.
Simpel gezegd, voor jou drie anderen. En anders zorgen ze daar wel weer voor.
een watte?quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:24 schreef Kostertjuh het volgende:
Kwam in Weert bij de kmd een reservist tegen die SLD1 was met SLD2 streep en een PLAVA-Minimischutter was.
Wtf?
Waar vind ik dit??quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:36 schreef mpc007 het volgende:
Kort vraagje, volgens een aantal nieuwsberichten worden morgen de AH64's voor NSS naar Valkenburg gevlogen. Is er iets bekend over de tijd? Ik heb ze nog nooit zien vliegen, en woon dichtbij, dus zou het zonde vinden die kans te missen
Hij zal wel bedoelen: Hij is waarnemend plaatsvervangend groepscommandant, maar eigenlijk minimischutter. Beetje knullig uitgedrukt alleen, en de Minimi zit al 4 jaar niet meer in ons arsenaal.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:39 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Aanvulling:
Een plaatsvervangendgroepscommandantminimischutter
Ik vind het gewoon fucking onverantwoord om slaapdronken mensen met scherp rond te laten lopen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:46 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Je had geen reservist hoeven worden.
Ja das kut, omgaan met teleurstellingen. De natres wil zo graag voor vol aangezien worden toch? Dat gebeurd dat en dan is t ook weer huilen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:15 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon fucking onverantwoord om slaapdronken mensen met scherp rond te laten lopen.
Als beroeps word je getraind om met (zeer-) weinig slaap toch goed te kunnen functioneren. Je leert op elkaar te letten. Die training krijgen wij niet. Mensen gaan door omdat het ze gezegd word, omdat ze het niet goed kennen. Aan het kader die taken om die waarneming wel te houden, maar daar ontbreekt het inzicht door ervaring gewoon voor. Ze gaan namelijk zelf ook te lang door. Wij hadden een Gpc die op een begeven moment alleen maar wazige onsamenhangde berichten het net instuurde omdat hij zichzelf gewoon op zat te vreten ten behoeve van zijn groep.
ok?quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:54 schreef wauw het volgende:
Iemand die ik op facebook heb gebruikt van Es als schuilnaam
Wauwquote:Op donderdag 20 maart 2014 17:54 schreef wauw het volgende:
quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:54 schreef wauw het volgende:
Al eens ooit op een dixie gescheten?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:45 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Moet ik dit dan maar gewoon slikken en de volgende keren hetzelfde gezeik maar blijven accepteren? Een beroeps zal hier wellicht niet zo'n probleem van hebben gemaakt, maar die hoeft de volgende ochtend niet bij zijn andere baas of in de collegebank te verschijnen. Het zal die werkgever of docent doorgaans nog geen flikker boeien wat de vent in zn vrije tijd doet en of hij een nacht zonder nachtrust heeft gehad. Mag door hogerhand ook wel ff rekening mee gehouden worden.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Al eens ooit op een dixie gescheten?
Tuurlijkquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat iets ''beter geregeld'' had kunnen zijn is dat toch niet meteen huilen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:53 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ja das kut, omgaan met teleurstellingen. De natres wil zo graag voor vol aangezien worden toch? Dat gebeurd dat en dan is t ook weer huilen.
Gedeeltelijk opkomen kan vrijwel nooit bij de Natres: of helemaal of niet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:53 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
En als je de dag na een ondersteuning weer moet werken dan moet je eens nadenken of je die ondersteuning wel kon doen of dat je mischien aan moet geven dat je ipv 3 dagen maar 2 dagen kunt opkomen.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Of het van der valk hotel..quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:04 schreef Cobra4 het volgende:
Dixies. Nergens voor nodig. Niks mis met een latrine.
ook een optie.quote:
Ademen met je mond, het belangrijkste als je een dixie binnenlooptquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:05 schreef Kostertjuh het volgende:
Niks mis met kakken tegen een boom, altijd liever dan een volgescheten dixie
Dat, alles beter dan een dixie.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:05 schreef Kostertjuh het volgende:
Niks mis met kakken tegen een boom, altijd liever dan een volgescheten dixie
Dixie op de kazerne? Supergayquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:39 schreef Thaboel het volgende:
Mooie dingen. 60 man op 2 dixies die op een heerlijk warme zomerdag stonden te bakken.
Al was dat toen ik VeVa deed op de prachtige kazerne van rave en Wasmachinu.
watquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:39 schreef Thaboel het volgende:
Mooie dingen. 60 man op 2 dixies die op een heerlijk warme zomerdag stonden te bakken.
Haha wat voor pauperkazerne is datquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:39 schreef Thaboel het volgende:
omdat een marn geen matroos isquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:23 schreef Ambicioso het volgende:
Waarom heeft de Marine eigenlijk andere rangen dan de rest, terwijl de Mariniers weer wel 'normale' rangen hebben?
Oké duidelijk. Maar waarom heeft de marine andere rangen dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
omdat een marn geen matroos is
Omdat de Klu en de Kmar uit de KL zijn voortgekomen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:28 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Maar waarom heeft de marine andere rangen dan?
Okequote:Op donderdag 20 maart 2014 20:29 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Omdat de Klu en de Kmar uit de KL zijn voortgekomen.
Ik vind die gallons/gallonen(?) mooier.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:31 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Oke![]()
Ik vind de rangen van de Klu, Kmar en KL toch mooier eigenlijk
Que?quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:34 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik vind die gallons/gallonen(?) mooier.
Ìs dat speciaal? Ben je dan extra cool? want in dat geval...quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:50 schreef jitzzzze het volgende:
Of überhaupt wel eens een keer een nachtje gemaakt van 2 uurtjes?
Je stelt de vraag verkeerd om.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:28 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Maar waarom heeft de marine andere rangen dan?
Ja ik weet niet. Vind die sterren e.d. bij landmacht wel mooi.quote:
Onverantwoord, onverantwoord.. ik ben blij dat er nog iets onverantwoord is binnen defensie. Je wordt max gestoord van alles dat maar keurig moet zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:02 schreef Rave_NL het volgende:
En voor de natresdiscussie:
Ja, het is redelijk onverantwoord. Maar men dempt de put pas als het kalf verdronken is. Dat weten jullie, dat weet ik. Dan heb je twee keuzes, het risico accepteren en het beste ervan maken of dienst weigeren en maken dat je wegkomt.
Heeft de Natres-AMO een uitdienplicht?
Dat dus. Wordt pas leuk als er korporaals iets met de land/luchtmacht gaan doen.quote:
Handig want daaraan kun je ze ophijsen.quote:
quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onverantwoord, onverantwoord.. ik ben blij dat er nog iets onverantwoord is binnen defensie. Je wordt max gestoord van alles dat maar keurig moet zijn.
Je hebt nog geen half uur paraat gezeten maak ik op uit je post.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onverantwoord, onverantwoord.. ik ben blij dat er nog iets onverantwoord is binnen defensie. Je wordt max gestoord van alles dat maar keurig moet zijn.
Onzin natuurlijk. Het woord onverantwoord is natuurlijk niet best gekozen, maar je kan moeilijk ontkennen dat er steeds minder mag en kan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je hebt nog geen half uur paraat gezeten maak ik op uit je post.
onverantwoord duidt meer op dat zaken vanwege risico's en gevaarinschatting niet meer kunnen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:58 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Het is woord onverantwoord is natuurlijk niet best gekozen, maar je kan moeilijk ontkennen dat er steeds minder mag en kan.
Dat laatste kan natuurlijk leiden tot het eerste.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
onverantwoord duidt meer op dat zaken vanwege risico's en gevaarinschatting niet meer kunnen.
Niet dat er minder mogelijk is door bijvoorbeeld gebrek aan oefeningen, munitie, middelen, voertuigen..etc.
Natuurlijk het is immers vredestijd in ons warme kikkerlandje. Als je daadwerkelijk op uitzending bent dan zul je zien dat het een heel ander verhaal is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:58 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Het woord onverantwoord is natuurlijk niet best gekozen, maar je kan moeilijk ontkennen dat er steeds minder mag en kan.
Ik doelde meer op standaardprocedures die perse gewijzigd moeten worden door druk van buitenaf, omdat 'dingen echt niet kunnen' terwijl het gros defensie nog nooit van binnen heeft gezien. Denk hierbij aan die gozer van LMB die overleed in the house of pain (wat natuurlijk kut is) en die Turkse cadet van de KMA die zat te zeuren over discriminatie en onprettige behandeling. Nu weet ik niet of er hier procedures gewijzigd zijn omdat ik met beide niks te maken heb, en beide zijn voorbeelden die wat extreem zijn, maar je snapt m'n punt hoop ik. Alle pennenlikkers en bureautijgers vinden alles maar onverantwoord wat defensie absoluut beperkt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
onverantwoord duidt meer op dat zaken vanwege risico's en gevaarinschatting niet meer kunnen.
Niet dat er minder mogelijk is door bijvoorbeeld gebrek aan oefeningen, munitie, middelen, voertuigen..etc.
En schuttersputten van de Arboquote:Op donderdag 20 maart 2014 22:15 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik doelde meer op standaardprocedures die perse gewijzigd moeten worden door druk van buitenaf, omdat 'dingen echt niet kunnen' terwijl het gros defensie nog nooit van binnen heeft gezien. Denk hierbij aan die gozer van LMB die overleed in the house of pain (wat natuurlijk kut is) en die Turkse cadet van de KMA die zat te zeuren over discriminatie en onprettige behandeling. Nu weet ik niet of er hier procedures gewijzigd zijn omdat ik met beide niks te maken heb, en beide zijn voorbeelden die wat extreem zijn, maar je snapt m'n punt hoop ik. Alle pennenlikkers en bureautijgers vinden alles maar onverantwoord wat defensie absoluut beperkt.
Wat is de CP?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:23 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
En schuttersputten van de Arbo
Bruggetje: zus van doodgeslagen lmber was er ook met kmd, en die zou het hoe dan ook gaan halen en nooit zelf stoppen
Stopte tijdens de CP
Lijkt mij wel in ieder geval, eerste week/weken gewenning, dan de basis, tactisch etc etc. just my guessquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Nu ik momenteel nog op de veva opleiding zit en ik denk vooruit aan de AMO, denk ik alsmaar aan sergeanten die je helemaal de grond ik boren en alsmaar naar je hoofd liggen te schreeuwen. En dan lees ik die verhalen en dan heb ik van die momenten dat je zowat met een vinger in je neus de opleiding kan halen. (Painf)
Toch wil ik wel eens weten hoe de AMO nu écht is. Gaat het in fases?
Met vinger in je neus de TFO halen? Succesquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Nu ik momenteel nog op de veva opleiding zit en ik denk vooruit aan de AMO, denk ik alsmaar aan sergeanten die je helemaal de grond ik boren en alsmaar naar je hoofd liggen te schreeuwen. En dan lees ik die verhalen en dan heb ik van die momenten dat je zowat met een vinger in je neus de opleiding kan halen. (Painf)
Ja maar jij weet niet waar je over praat dus dat scheeltquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Lijkt mij wel in ieder geval, eerste week/weken gewenning, dan de basis, tactisch etc etc. just my guess
Ze gaan je mentaal en fysiek vormen tot het gewenste niveau. Als jij heel ver van dat niveau zit en niet groeit, wordt het zwaar. Als jij t lichamelijk niet haalt, is het REMPEL of Endex. Als je mentaal het niveau niet haalt, is het ENDEX. En de rest vogel je wel uit als je kotsend in de berm staatquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Je cluster heeft geen fuck te maken met je opleiding.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:23 schreef Vuzed het volgende:
Ik zeg ook niet dat het zo is dat je het met een vinger in je neus kan halen. Maar ik bedoel als je soms zo'n verhalen ziet dan lijkt het wel zo. Ik heb momenteel cluster 4 maar heb het op het gedeelte spierkracht wat moeilijk met tillen en dragen etc.
Laat je verrassen. Ga er zonder verwachtingen in, dan kan het ook niet tegen- of meevallen. En uiteindelijk is het maar een paar maanden en dan begint je echte loopbaan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Eerste 2 weken zijn vaak internaat periode, dat betekent dat je van 6 uur sochtends tot 11 uur savonds bezig bent, tijdens die periode zijn de kaderleden inderdaad "klootzaken". Althans, dat lijken ze. In de loop van de opleiding krijg je meer zelfstandigheid, krijg je ook vaker rond 5 uur einde dienst. Je zult merken dat de kaderleden in de loop van de opleiding soepeler moet je omgaan, mits je groep het niet verneukt, die eerste paar weken zijn echt om jou te vormen en te laten weten hoe de vork in de steel zit. De functie opleiding (in jou geval PFO) daar in tegen is andere pap. Dan word je niet meer door kaderleden opgeleid die lichting na lichting opleiding, maar door een groep die uit de parate club is gepakt. Tijdens je AMO/MFO hebben de kaderleden zich aan bepaalde regels te houden omdat je in een "beschermde leeromgeving" zit, tijdens je PFO zal je harder aangepakt worden en zwaardere dingen moeten doen omdat je daar dan niet meer in zit. Ook is de baret er niet meer als einddoel, dus zul je andere motivatie moeten hebben, heb zelf gezien dat een hoop mensen daarmee de fout in gaan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
pagne. Dus ik merk het vanzelf welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:51 schreef Generaal-B het volgende:
Strepen na 11/12 weken, baret na de eindoefening, dus 16 weken. Bij de MFO tenminste dan. Daarna hangt het er vanaf welk onderdeel je gaan, mensen uit mijn lichting die naar het 45ste gingen mochten daar hun baret niet meer dragen, en moesten weer hun veld pet dragen, ze kregen alleen borst patch van RIOG. Hun baret met embleem mochten ze na de PFO pas dragon. Ikzelf ging naar het 44ste, waar we meteen alles kregen, van baret embleem tot schouder patch.
De AMO van mijn lichting duurde maar 12 weken, weet niet of dat normaal is of een verkorte (lijkt me sterk dat 12 weken normaal is). Maar die kregen in week 11 na eindoefening zowel hun strepen als baret.quote:
Kut weekje joh, 4 hele dagen waarvan 1 een beetje lesjes geven aan toekomstige leerlingenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:23 schreef BredeBroeder het volgende:
Kutste schoolweek ooit ook weer voorbij..
van 8:30 tot 17:15 elke dag, tot 12;00 intakes, daarna logistiek helpen, les geven en schoonmaken(andermans zn kutzooi opruimen)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:08 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Kut weekje joh, 4 hele dagen waarvan 1 een beetje lesjes geven aan toekomstige leerlingen
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
van 8:30 tot 17:15 elke dag, tot 12;00 intakes, daarna logistiek helpen, les geven en schoonmaken(andermans zn kutzooi opruimen)
Teken ik voor, soepele tijdenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
van 8:30 tot 17:15 elke dag, tot 12;00 intakes, daarna logistiek helpen, les geven en schoonmaken(andermans zn kutzooi opruimen)
Spul van Toolstation voor de tuin en de garage. Moet altijd een beetje tactisch bestellen omdat ik er alleen in het weekend ben.quote:
Meestal komen ze rond deze tijd, het liefste als ik onder de douche sta of een rioolkarper uitzet.quote:
Oh eindelijk aan een welverdiend broodje genietenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:11 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Master has given Erasmo gardening tools, Erasmo is a free elf now!
Ik heb mijn leatherman en defensiezakmes om me te verdedigen: pas maar opquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:35 schreef Awsom het volgende:
Museumplein een vesting door komst Obama
lol
[ afbeelding ]
oppassen dat je niet in je eigen vingers snijd als je dr mee zit te spelen hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb mijn leatherman en defensiezakmes om me te verdedigen: pas maar op
Iedereen wordt snel bot binnen Defensiequote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:31 schreef Rave_NL het volgende:
Dat is de hele reden waarom ze na 3 keer gebruiken bot zijn..
Moet je eens een maand in een gemengd studentenhuis komen wonen, dan weet je wel beterquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:14 schreef WWolfy het volgende:
Vandaag op de fitness ontdekt dat de stang die ik dacht 5kg was eigenlijk 20kg is. Dus ik heb bij het bankdrukken altijd 15kg te laag ingeschat wat ik drukte
quote:
Hoe voel je het verschil tussen 5kg of 20 kg niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:14 schreef WWolfy het volgende:
Vandaag op de fitness ontdekt dat de stang die ik dacht 5kg was eigenlijk 20kg is. Dus ik heb bij het bankdrukken altijd 15kg te laag ingeschat wat ik drukte
Ik hang d'r altijd gewichten aan voor ik begin met bankdrukken en zie maar wat m'n max is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:36 schreef EllaN het volgende:
[..]
Hoe voel je het verschil tussen 5kg of 20 kg niet?
Dat is inderdaad de juiste manier van trainen!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:37 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Ik hang d'r altijd gewichten aan voor ik begin met bankdrukken en zie maar wat m'n max is.
jep! Fuck warming up en opbouwen!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:41 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de juiste manier van trainen!
Ik zeg niet dat ik niet warming up, dat zou een kutidee zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
jep! Fuck warming up en opbouwen!
hoe kun je voortgang boeken als je de hele tijd je max trainedquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:51 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik niet warming up, dat zou een kutidee zijn.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:53 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
hoe kun je voortgang boeken als je de hele tijd je max trained
Dinsdag heb ik 30 kg erop gegooid, vandaag 35 kg. Telkens wat meer tot het niet meer lukt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:53 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
hoe kun je voortgang boeken als je de hele tijd je max trained
Waarom train je niet vanaf je basis? Als je gelijk een training erna 35 lukt op een RM1 dan was 30 ook niet je max, waarom geen SS 3x5? Werkte bij mij heel goed, als je vast komt te zitten overgaan op 1.25 gewichten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:08 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Dinsdag heb ik 30 kg erop gegooid, vandaag 35 kg. Telkens wat meer tot het niet meer lukt.
Aan één kant vastpakken en 'm een slinger geven. Kan nooit moeilijk zijn.quote:
Doe ook geen RM1, Ik doe 4 sets van 6 reps.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom train je niet vanaf je basis? Als je gelijk een training erna 35 lukt op een RM1 dan was 30 ook niet je max, waarom geen SS 3x5? Werkte bij mij heel goed, als je vast komt te zitten overgaan op 1.25 gewichten.
dan doe je dus ook niet je max hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:42 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Doe ook geen RM1, Ik doe 4 sets van 6 reps.
Ja nou we'll see, zie het al weer helemaal fout gaanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Aan één kant vastpakken en 'm een slinger geven. Kan nooit moeilijk zijn.
Na 4x6 kan ik niet niet veel meer, dus dan zit ik aan m'n max qua uithoudingsvermogen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
dan doe je dus ook niet je max he
Als er iemand het belang van een goede warming up weet ben jij het welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
jep! Fuck warming up en opbouwen!
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als er iemand het belang van een goede warming up weet ben jij het wel
Volgens mij hebben ze adam zoekt eva daar al mee gevuldquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:01 schreef WWolfy het volgende:
Wat is Utopia trouwens een domme serie. Ze hebben toch wel echt de bodem van de intellectuele bodem moeten schrapen om een kamp te vullen met zulke stomme lui.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |