Je stelt de vraag verkeerd om.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:28 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Maar waarom heeft de marine andere rangen dan?
Ja ik weet niet. Vind die sterren e.d. bij landmacht wel mooi.quote:
Onverantwoord, onverantwoord.. ik ben blij dat er nog iets onverantwoord is binnen defensie. Je wordt max gestoord van alles dat maar keurig moet zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:02 schreef Rave_NL het volgende:
En voor de natresdiscussie:
Ja, het is redelijk onverantwoord. Maar men dempt de put pas als het kalf verdronken is. Dat weten jullie, dat weet ik. Dan heb je twee keuzes, het risico accepteren en het beste ervan maken of dienst weigeren en maken dat je wegkomt.
Heeft de Natres-AMO een uitdienplicht?
Dat dus. Wordt pas leuk als er korporaals iets met de land/luchtmacht gaan doen.quote:
Handig want daaraan kun je ze ophijsen.quote:
quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onverantwoord, onverantwoord.. ik ben blij dat er nog iets onverantwoord is binnen defensie. Je wordt max gestoord van alles dat maar keurig moet zijn.
Je hebt nog geen half uur paraat gezeten maak ik op uit je post.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onverantwoord, onverantwoord.. ik ben blij dat er nog iets onverantwoord is binnen defensie. Je wordt max gestoord van alles dat maar keurig moet zijn.
Onzin natuurlijk. Het woord onverantwoord is natuurlijk niet best gekozen, maar je kan moeilijk ontkennen dat er steeds minder mag en kan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je hebt nog geen half uur paraat gezeten maak ik op uit je post.
onverantwoord duidt meer op dat zaken vanwege risico's en gevaarinschatting niet meer kunnen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:58 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Het is woord onverantwoord is natuurlijk niet best gekozen, maar je kan moeilijk ontkennen dat er steeds minder mag en kan.
Dat laatste kan natuurlijk leiden tot het eerste.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
onverantwoord duidt meer op dat zaken vanwege risico's en gevaarinschatting niet meer kunnen.
Niet dat er minder mogelijk is door bijvoorbeeld gebrek aan oefeningen, munitie, middelen, voertuigen..etc.
Natuurlijk het is immers vredestijd in ons warme kikkerlandje. Als je daadwerkelijk op uitzending bent dan zul je zien dat het een heel ander verhaal is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:58 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Het woord onverantwoord is natuurlijk niet best gekozen, maar je kan moeilijk ontkennen dat er steeds minder mag en kan.
Ik doelde meer op standaardprocedures die perse gewijzigd moeten worden door druk van buitenaf, omdat 'dingen echt niet kunnen' terwijl het gros defensie nog nooit van binnen heeft gezien. Denk hierbij aan die gozer van LMB die overleed in the house of pain (wat natuurlijk kut is) en die Turkse cadet van de KMA die zat te zeuren over discriminatie en onprettige behandeling. Nu weet ik niet of er hier procedures gewijzigd zijn omdat ik met beide niks te maken heb, en beide zijn voorbeelden die wat extreem zijn, maar je snapt m'n punt hoop ik. Alle pennenlikkers en bureautijgers vinden alles maar onverantwoord wat defensie absoluut beperkt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
onverantwoord duidt meer op dat zaken vanwege risico's en gevaarinschatting niet meer kunnen.
Niet dat er minder mogelijk is door bijvoorbeeld gebrek aan oefeningen, munitie, middelen, voertuigen..etc.
En schuttersputten van de Arboquote:Op donderdag 20 maart 2014 22:15 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik doelde meer op standaardprocedures die perse gewijzigd moeten worden door druk van buitenaf, omdat 'dingen echt niet kunnen' terwijl het gros defensie nog nooit van binnen heeft gezien. Denk hierbij aan die gozer van LMB die overleed in the house of pain (wat natuurlijk kut is) en die Turkse cadet van de KMA die zat te zeuren over discriminatie en onprettige behandeling. Nu weet ik niet of er hier procedures gewijzigd zijn omdat ik met beide niks te maken heb, en beide zijn voorbeelden die wat extreem zijn, maar je snapt m'n punt hoop ik. Alle pennenlikkers en bureautijgers vinden alles maar onverantwoord wat defensie absoluut beperkt.
Wat is de CP?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:23 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
En schuttersputten van de Arbo
Bruggetje: zus van doodgeslagen lmber was er ook met kmd, en die zou het hoe dan ook gaan halen en nooit zelf stoppen
Stopte tijdens de CP
Lijkt mij wel in ieder geval, eerste week/weken gewenning, dan de basis, tactisch etc etc. just my guessquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Nu ik momenteel nog op de veva opleiding zit en ik denk vooruit aan de AMO, denk ik alsmaar aan sergeanten die je helemaal de grond ik boren en alsmaar naar je hoofd liggen te schreeuwen. En dan lees ik die verhalen en dan heb ik van die momenten dat je zowat met een vinger in je neus de opleiding kan halen. (Painf)
Toch wil ik wel eens weten hoe de AMO nu écht is. Gaat het in fases?
Met vinger in je neus de TFO halen? Succesquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Nu ik momenteel nog op de veva opleiding zit en ik denk vooruit aan de AMO, denk ik alsmaar aan sergeanten die je helemaal de grond ik boren en alsmaar naar je hoofd liggen te schreeuwen. En dan lees ik die verhalen en dan heb ik van die momenten dat je zowat met een vinger in je neus de opleiding kan halen. (Painf)
Ja maar jij weet niet waar je over praat dus dat scheeltquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Lijkt mij wel in ieder geval, eerste week/weken gewenning, dan de basis, tactisch etc etc. just my guess
Ze gaan je mentaal en fysiek vormen tot het gewenste niveau. Als jij heel ver van dat niveau zit en niet groeit, wordt het zwaar. Als jij t lichamelijk niet haalt, is het REMPEL of Endex. Als je mentaal het niveau niet haalt, is het ENDEX. En de rest vogel je wel uit als je kotsend in de berm staatquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Je cluster heeft geen fuck te maken met je opleiding.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:23 schreef Vuzed het volgende:
Ik zeg ook niet dat het zo is dat je het met een vinger in je neus kan halen. Maar ik bedoel als je soms zo'n verhalen ziet dan lijkt het wel zo. Ik heb momenteel cluster 4 maar heb het op het gedeelte spierkracht wat moeilijk met tillen en dragen etc.
Laat je verrassen. Ga er zonder verwachtingen in, dan kan het ook niet tegen- of meevallen. En uiteindelijk is het maar een paar maanden en dan begint je echte loopbaan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
Eerste 2 weken zijn vaak internaat periode, dat betekent dat je van 6 uur sochtends tot 11 uur savonds bezig bent, tijdens die periode zijn de kaderleden inderdaad "klootzaken". Althans, dat lijken ze. In de loop van de opleiding krijg je meer zelfstandigheid, krijg je ook vaker rond 5 uur einde dienst. Je zult merken dat de kaderleden in de loop van de opleiding soepeler moet je omgaan, mits je groep het niet verneukt, die eerste paar weken zijn echt om jou te vormen en te laten weten hoe de vork in de steel zit. De functie opleiding (in jou geval PFO) daar in tegen is andere pap. Dan word je niet meer door kaderleden opgeleid die lichting na lichting opleiding, maar door een groep die uit de parate club is gepakt. Tijdens je AMO/MFO hebben de kaderleden zich aan bepaalde regels te houden omdat je in een "beschermde leeromgeving" zit, tijdens je PFO zal je harder aangepakt worden en zwaardere dingen moeten doen omdat je daar dan niet meer in zit. Ook is de baret er niet meer als einddoel, dus zul je andere motivatie moeten hebben, heb zelf gezien dat een hoop mensen daarmee de fout in gaan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Vuzed het volgende:
pagne. Dus ik merk het vanzelf welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:51 schreef Generaal-B het volgende:
Strepen na 11/12 weken, baret na de eindoefening, dus 16 weken. Bij de MFO tenminste dan. Daarna hangt het er vanaf welk onderdeel je gaan, mensen uit mijn lichting die naar het 45ste gingen mochten daar hun baret niet meer dragen, en moesten weer hun veld pet dragen, ze kregen alleen borst patch van RIOG. Hun baret met embleem mochten ze na de PFO pas dragon. Ikzelf ging naar het 44ste, waar we meteen alles kregen, van baret embleem tot schouder patch.
De AMO van mijn lichting duurde maar 12 weken, weet niet of dat normaal is of een verkorte (lijkt me sterk dat 12 weken normaal is). Maar die kregen in week 11 na eindoefening zowel hun strepen als baret.quote:
Kut weekje joh, 4 hele dagen waarvan 1 een beetje lesjes geven aan toekomstige leerlingenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:23 schreef BredeBroeder het volgende:
Kutste schoolweek ooit ook weer voorbij..
van 8:30 tot 17:15 elke dag, tot 12;00 intakes, daarna logistiek helpen, les geven en schoonmaken(andermans zn kutzooi opruimen)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:08 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Kut weekje joh, 4 hele dagen waarvan 1 een beetje lesjes geven aan toekomstige leerlingen
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
van 8:30 tot 17:15 elke dag, tot 12;00 intakes, daarna logistiek helpen, les geven en schoonmaken(andermans zn kutzooi opruimen)
Teken ik voor, soepele tijdenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
van 8:30 tot 17:15 elke dag, tot 12;00 intakes, daarna logistiek helpen, les geven en schoonmaken(andermans zn kutzooi opruimen)
Spul van Toolstation voor de tuin en de garage. Moet altijd een beetje tactisch bestellen omdat ik er alleen in het weekend ben.quote:
Meestal komen ze rond deze tijd, het liefste als ik onder de douche sta of een rioolkarper uitzet.quote:
Oh eindelijk aan een welverdiend broodje genietenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:11 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Master has given Erasmo gardening tools, Erasmo is a free elf now!
Ik heb mijn leatherman en defensiezakmes om me te verdedigen: pas maar opquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:35 schreef Awsom het volgende:
Museumplein een vesting door komst Obama
lol
[ afbeelding ]
oppassen dat je niet in je eigen vingers snijd als je dr mee zit te spelen hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb mijn leatherman en defensiezakmes om me te verdedigen: pas maar op
Iedereen wordt snel bot binnen Defensiequote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:31 schreef Rave_NL het volgende:
Dat is de hele reden waarom ze na 3 keer gebruiken bot zijn..
Moet je eens een maand in een gemengd studentenhuis komen wonen, dan weet je wel beterquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:14 schreef WWolfy het volgende:
Vandaag op de fitness ontdekt dat de stang die ik dacht 5kg was eigenlijk 20kg is. Dus ik heb bij het bankdrukken altijd 15kg te laag ingeschat wat ik drukte
quote:
Hoe voel je het verschil tussen 5kg of 20 kg niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:14 schreef WWolfy het volgende:
Vandaag op de fitness ontdekt dat de stang die ik dacht 5kg was eigenlijk 20kg is. Dus ik heb bij het bankdrukken altijd 15kg te laag ingeschat wat ik drukte
Ik hang d'r altijd gewichten aan voor ik begin met bankdrukken en zie maar wat m'n max is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:36 schreef EllaN het volgende:
[..]
Hoe voel je het verschil tussen 5kg of 20 kg niet?
Dat is inderdaad de juiste manier van trainen!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:37 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Ik hang d'r altijd gewichten aan voor ik begin met bankdrukken en zie maar wat m'n max is.
jep! Fuck warming up en opbouwen!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:41 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de juiste manier van trainen!
Ik zeg niet dat ik niet warming up, dat zou een kutidee zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
jep! Fuck warming up en opbouwen!
hoe kun je voortgang boeken als je de hele tijd je max trainedquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:51 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik niet warming up, dat zou een kutidee zijn.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:53 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
hoe kun je voortgang boeken als je de hele tijd je max trained
Dinsdag heb ik 30 kg erop gegooid, vandaag 35 kg. Telkens wat meer tot het niet meer lukt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:53 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
hoe kun je voortgang boeken als je de hele tijd je max trained
Waarom train je niet vanaf je basis? Als je gelijk een training erna 35 lukt op een RM1 dan was 30 ook niet je max, waarom geen SS 3x5? Werkte bij mij heel goed, als je vast komt te zitten overgaan op 1.25 gewichten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:08 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Dinsdag heb ik 30 kg erop gegooid, vandaag 35 kg. Telkens wat meer tot het niet meer lukt.
Aan één kant vastpakken en 'm een slinger geven. Kan nooit moeilijk zijn.quote:
Doe ook geen RM1, Ik doe 4 sets van 6 reps.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom train je niet vanaf je basis? Als je gelijk een training erna 35 lukt op een RM1 dan was 30 ook niet je max, waarom geen SS 3x5? Werkte bij mij heel goed, als je vast komt te zitten overgaan op 1.25 gewichten.
dan doe je dus ook niet je max hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:42 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Doe ook geen RM1, Ik doe 4 sets van 6 reps.
Ja nou we'll see, zie het al weer helemaal fout gaanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Aan één kant vastpakken en 'm een slinger geven. Kan nooit moeilijk zijn.
Na 4x6 kan ik niet niet veel meer, dus dan zit ik aan m'n max qua uithoudingsvermogen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
dan doe je dus ook niet je max he
Als er iemand het belang van een goede warming up weet ben jij het welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
jep! Fuck warming up en opbouwen!
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als er iemand het belang van een goede warming up weet ben jij het wel
Volgens mij hebben ze adam zoekt eva daar al mee gevuldquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:01 schreef WWolfy het volgende:
Wat is Utopia trouwens een domme serie. Ze hebben toch wel echt de bodem van de intellectuele bodem moeten schrapen om een kamp te vullen met zulke stomme lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |