quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
Zie ze sporadisch wel eens rijden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:14 schreef Dekatria het volgende:
Zag overigens de afgelopen 2 weken zowaar 2 XT1200's in het wild. Eén in het wit, de ander in het geel.
Die dingen zie je anders nooit.
Ik vind het prachtige motoren, voor mij persoonlijk enkel veel te zwaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef KneusTeun het volgende:
Zie ze sporadisch wel eens rijden.
De 2014 verzie krijgt ook wel mooie reviews.
ze zijn al minder zwaar dan dat ze lijken, en bij reviews zijn ze dol enthousiast omdat yamaha het gewicht onderin heeft gelegd waardoor hij wendbaar schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind het prachtige motoren, voor mij persoonlijk enkel veel te zwaar.
Mijn oom heeft die ook besteld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Mijn oom heeft zijn GS1200 Adventure 2014 binnen. Man man man, wat een machine. Hij heeft zelfs de stiksels in het zadel goudkleurig laten maken, gewoon omdat het kan. 6 maagdelijke kilometers erop
Dat heb ik dus ook gewoon gedaan, rij ik hem total loss dat zie ik dan wel weer.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef mstx het volgende:
Gewoon kopen dat ding als je daar blij van wordt, als je het makkelijk kan betalen zie ik het probleem niet.
Ja, levertijd is nogal gigantisch! M'n oom heeft de GS ergens in Oktober '13 besteld en nu pas op kenteken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Mijn oom heeft die ook besteld.Helaas wordt die pas half mei geleverd.
![]()
Die kofferset is wel handig hoor, als we dan op vakantie gaan hoef ik tenminste zelf geen tas/koffer mee te nemen, dan gooi ik gewoon alles bij hem erin!
Denk alleen niet dat ik 'm weer overend krijg als'ie erbij gaat liggen. Van een volbeladen Alp weet ik dat tenminste zeker.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:21 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ze zijn al minder zwaar dan dat ze lijken, en bij reviews zijn ze dol enthousiast omdat yamaha het gewicht onderin heeft gelegd waardoor hij wendbaar schijnt te zijn.
Hij is lichter dan de XTZ7502013 model is 20kg zwaarder
Dan heb ik nog een betere!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gewoon gedaan, rij ik hem total loss dat zie ik dan wel weer.
Nja en ik ga hem allrisk verzekeren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:25 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Dan heb ik nog een betere!
Gewoon niet total loss rijden!
Liever een GS dan een RRquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
Dan zet je wel een GS, maar geen RR in de OP. Beetje jammer.
hier je RRquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
Dan zet je wel een GS, maar geen RR in de OP. Beetje jammer.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
hier je RR
[ afbeelding ]
Geschikt voor jou A--
Oké, jij je zin.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
Dan zet je wel een GS, maar geen RR in de OP. Beetje jammer.
Komt door die lawaaipijpenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:35 schreef KneusTeun het volgende:
Weinig mensen naar de Harz?!?! wat is deze?
We moeten motor-forum.de maar gaan ronselen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:35 schreef KneusTeun het volgende:
Weinig mensen naar de Harz?!?! wat is deze?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
hier je RR
[ afbeelding ]
Geschikt voor jou A--
?quote:
Jij mag nog effe dromen over die RRquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:16 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
?![]()
![]()
Het is echt wel een gaaf ding hoor, die GS. Zeker weten.
ik dacht dat chauffeurs uit het oosten zo gewild warenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:38 schreef Gummiebeer het volgende:
De reden dat ik niet mee ga naar de Harz is de combi non Ekeur pijp en en feit dat ik helaas een bijstandstrekkert ben gewordenchauffeur zijn is hard deze tijd..
Dit! Wat een bazen motor zeg, echt heel vet. Er bestaan zoveel mooie motoren. Zijn er eigenlijk hier mensen met meerdere motoren?quote:
Lees opquote:Op woensdag 19 maart 2014 08:49 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit! Wat een bazen motor zeg, echt heel vet. Er bestaan zoveel mooie motoren. Zijn er eigenlijk hier mensen met meerdere motoren?
Ik zie wel eens wat onderdelen in de berm liggen, maar een complete fiets eigenlijk nooit nee..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:14 schreef Dekatria het volgende:
Zag overigens de afgelopen 2 weken zowaar 2 XT1200's in het wild. Eén in het wit, de ander in het geel.
Die dingen zie je anders nooit.
Hij vliegt er wel gaaf vanafquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.wired.com/autopia/2014/02/mulholland-the-snake/
Check de tweede video, tering man, je zou die fietser zijn.
Waarom stuurt de motorrijder niet langs de fietsers? Vrij apart dit.
Heengaan waar ie naar kijkt. Niet geleerd?quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.wired.com/autopia/2014/02/mulholland-the-snake/
Check de tweede video, tering man, je zou die fietser zijn.
Waarom stuurt de motorrijder niet langs de fietsers? Vrij apart dit.
Target fixation. Doe je verrassend genoeg heul weinig aan en is tevens misschien wel de grootste oorzaak van eenzijdige motorongelukken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.wired.com/autopia/2014/02/mulholland-the-snake/
Check de tweede video, tering man, je zou die fietser zijn.
Waarom stuurt de motorrijder niet langs de fietsers? Vrij apart dit.
Ik! Al komen ze samen misschien net tot 1 acceptabele motor...quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:49 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit! Wat een bazen motor zeg, echt heel vet. Er bestaan zoveel mooie motoren. Zijn er eigenlijk hier mensen met meerdere motoren?
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.wired.com/autopia/2014/02/mulholland-the-snake/
Check de tweede video, tering man, je zou die fietser zijn.
Waarom stuurt de motorrijder niet langs de fietsers? Vrij apart dit.
Aan je post te lezen snap je nog niet wat target fixation inhoudt, niet zomaar ver vooruit kijken maar kijken waar je héén wil. Als je kijkt waar je juist niet heen wil, zoals die fietsers of de enige boom die in een straal van een kilometer te vinden is, rij je er juist naartoe. Zo kwam ik 2 jaar terug bijna in de Amstel terechtquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:28 schreef stoeltafel het volgende:
Eens, altijd zo ver mogelijk vooruit kijken. In het begin met lessen ook zulke foutjes gemaakt maar dit is wel een hele beruchte weg, enorm veel ongelukken.
Dat is toch eigenlijk wel maf :p Heb het zelf ook wel eens gehad, keek per ongeluk naar de stoep en nam toen de bocht veel te krapquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:56 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Aan je post te lezen snap je nog niet wat target fixation inhoudt, niet zomaar ver vooruit kijken maar kijken waar je héén wil. Als je kijkt waar je juist niet heen wil, zoals die fietsers of de enige boom die in een straal van een kilometer te vinden is, rij je er juist naartoe. Zo kwam ik 2 jaar terug bijna in de Amstel terecht![]()
Nou ja, maf is het niet zo zeer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:08 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk wel maf :p Heb het zelf ook wel eens gehad, keek per ongeluk naar de stoep en nam toen de bocht veel te krap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Reed ze wel een beetje hard dan?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef stinkie het volgende:
Ik keek gisteren nog naar een lekker wijf.
En toen nam ik haar
Fix gewoon even een ART5 slot en maak die vast aan een grondanker. Kost 100 euro en dat nemen ze niet zomaar even meequote:Op woensdag 19 maart 2014 12:53 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren dus gekeken voor mijn eerste motor en alles zag er goed uit. Twee nieuwe banden, accu net vervangen, factuur erbij. Verder aardige jongen. Alleen toen ik aan kwam begon het keihard te rennen dus nog geen proefrit gemaakt. Kleine aanbetaling gedaan. Over twee weken rijden en dan direct mee nemen mits alles goed is. Wil vind ik de valdoppen erg groot maar dat moet blijkbaar. Het eerste jaar laat ik ze sowieso zitten. Achterzit en stepjes zjn eraf gehaald, veel mooier zo.
Net even gekeken voor de verzekering. Standaard verzekering is 17e en met diestal erbij nog eens 17e alleen vraag ik me af of het nodig is. De motor staat in een garage, heb een stuurslot en schijfslot. In de garage staan 4 motoren, is gelukkig nog niks gebeurt. Je kan er niet in zonder pasje, klinkt veilig. Alleen het zou toch gebeuren als ze de gixxer mee nemen, dat wordt dan
Heb nu een ART4 erbij, zo'n fel geel schijfslot. Goeie tip van jou maar heb een huurwoning dus mag helaas niks doen in de gedeelde garage.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:57 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Fix gewoon even een ART5 slot en maak die vast aan een grondanker. Kost 100 euro en dat nemen ze niet zomaar even mee
GPS tracker is ook maar 50 euro trouwens.. En dan heb je ook een alarm erop enz
Hm... Dan is een GPS nog wel een leuke optie, meestal als ze hem jatten dan heb je het wel gauw door en dan is de GPS ook nog wel aan. Moet je wel regelmatig rijden of hem aan een lader zetten want dat ding vraagt wel een beetje stroom van je accu.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:01 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb nu een ART4 erbij, zo'n fel geel schijfslot. Goeie tip van jou maar heb een huurwoning dus mag helaas niks doen in de gedeelde garage.
Koop dan gewoon geen slot, scheelt je weer ¤100 en als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. De kruimeldieven worden al afgeschrikt door garage+stuurslot+schijfremslot, de pro's boeit dat niet en een extra ART5-slot is voor hen ook nauwelijks een belemmering.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:57 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Fix gewoon even een ART5 slot en maak die vast aan een grondanker. Kost 100 euro en dat nemen ze niet zomaar even mee
Kan me vinden in jou tekst, motor is inderdaad 8 jaar oud. Heb net alleen gekeken bij achmea, zal eens wat meer verzekeraars vergelijken. Nog twee weekjes wachten en dan eindelijk rijden. Werd ook wel tijd zeg, rijbewijs gehaald in september 2012quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Koop dan gewoon geen slot, scheelt je weer ¤100 en als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. De kruimeldieven worden al afgeschrikt door garage+stuurslot+schijfremslot, de pro's boeit dat niet en een extra ART5-slot is voor hen ook nauwelijks een belemmering.
Gewoon goed verzekeren, die motor is 8? jaar oud dus bij veel verzekeringen hoef je hem niet eens extra te beveiligen.
In de tussentijd nog wel af en toe gereden?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:05 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Kan me vinden in jou tekst, motor is inderdaad 8 jaar oud. Heb net alleen gekeken bij achmea, zal eens wat meer verzekeraars vergelijken. Nog twee weekjes wachten en dan eindelijk rijden. Werd ook wel tijd zeg, rijbewijs gehaald in september 2012
Artikeltje geschreven door een ex-motordiefquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Koop dan gewoon geen slot, scheelt je weer ¤100 en als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. De kruimeldieven worden al afgeschrikt door garage+stuurslot+schijfremslot, de pro's boeit dat niet en een extra ART5-slot is voor hen ook nauwelijks een belemmering.
Gewoon goed verzekeren, die motor is 8? jaar oud dus bij veel verzekeringen hoef je hem niet eens extra te beveiligen.
fzr forum. Ik was de mijne in no-time kwijt. En de jouwe is in beduidend betere staatquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:06 schreef Den_Haag het volgende:
Zit stiekem toch weer eens te kijken naar een andere motor. Vrees alleen dat met inruil niet echt lekker gaat werken.
Ik heb de Abus Detecto 8077. Schijfremslot + alarm als de motor ook maar iets beweegt als het slot erop staat. Een alarm om doof van te worden zo luid.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:47 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand van jullie die een "Disc Lock" gebruikt en 1 kan aanraden?
ART 4 slot wellicht ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb de Abus Detecto 8077. Schijfremslot + alarm als de motor ook maar iets beweegt als het slot erop staat. Een alarm om doof van te worden zo luid.
Kost wat, heb je ook wat.Als die onder het raam staat misschien wel goed. Maar verder? Wie kijkt er nog na buiten wanneer er een alarm afgaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zwaai naar dieren.
Het kan de "gelegenheidsdief" (voor zover een gelegenheiddiefs ook maar iets aanpakt met een schijfremslot) natuurlijk wel wat afschrikken, maar je hebt gelijk. Natuurlijk is het slot zonder alarm ook best prima.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als die onder het raam staat misschien wel goed. Maar verder? Wie kijkt er nog naar buiten wanneer er een alarm afgaat?
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb de Abus Detecto 8077. Schijfremslot + alarm als de motor ook maar iets beweegt als het slot erop staat. Een alarm om doof van te worden zo luid.
Kost wat, heb je ook wat.Is dat je enige slot?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Naast mijn "gewone" stuurslot, ja. Aan de ketting leggen zou ook wel sjiek zijn natuurlijk, maar zo'n ketting past niet onder mijn buddy en kan ik ook niet op school kwijt.quote:
Gewoon om je nek... gangster enzo jwtzquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:09 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Naast mijn "gewone" stuurslot, ja. Aan de ketting leggen zou ook wel sjiek zijn natuurlijk, maar zo'n ketting past niet onder mijn buddy en kan ik ook niet op school kwijt.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gewoon om je nek... gangster enzo jwtz![]()
Vraag mij af hoeveel er onder de mijne past, wacht wel ff met aanschaf en haal er dan vrijdag/zaterdag wel 1
Is dat je enige slot?quote:
Standaard is toch gewoon 10/15 km rustig warm rijden dan blazen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Naar aanleiding van dit topic vroeg ik me iets af: is het blok van een motor sneller warm dan dat van een auto? Ik denk van wel (minder olie dus de omloopsnelheid is groter en alle olie is sneller warm)?
Ik heb maar 2 km voordat ik mijn motor de snelweg op breng. Beetje jammer, want de temperatuurmeter komt ook nauwelijks in beweging. Alleen als ik even stil sta op de parkeerplaats loopt 'ie op tot halverwege.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Standaard is toch gewoon 10/15 km rustig warm rijden dan blazen.
In de winter maak er maar vooral met de auto denk ik, omdat de blower vaak meteen op 25 gaat maar 20 km van
my 2 cents
Ja met 25kw is dat wel lastig, dan moet je wel vol gas geven anders kom je niet vooruitquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb maar 2 km voordat ik mijn motor de snelweg op breng. Beetje jammer, want de temperatuurmeter komt ook nauwelijks in beweging. Alleen als ik even stil sta op de parkeerplaats loopt 'ie op tot halverwege.
Daar is toch ook niks mee? Je kunt wel gewoon rijden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb maar 2 km voordat ik mijn motor de snelweg op breng. Beetje jammer, want de temperatuurmeter komt ook nauwelijks in beweging. Alleen als ik even stil sta op de parkeerplaats loopt 'ie op tot halverwege.
Ja want kleiner.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Naar aanleiding van dit topic vroeg ik me iets af: is het blok van een motor sneller warm dan dat van een auto? Ik denk van wel (minder olie dus de omloopsnelheid is groter en alle olie is sneller warm)?
Je hebt ook goedkope bmw'squote:Op woensdag 19 maart 2014 22:00 schreef Erasmo het volgende:
Als ik het geld had had ik trouwens ook een BMW gereden
Aardig pekelfietsjequote:Op woensdag 19 maart 2014 22:19 schreef Vrieskist het volgende:
Warmrijden, 5 minuten richting snelweg en dan moet 'ie toch gewoon aan 't werk hoor
[..]
Je hebt ook goedkope bmw's
Lekkere toerbuffel, de K1100's zijn ook al redelijk betaalbaar, toch weer stukje nieuwerquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aardig pekelfietsje
Als de Deauville versleten is komt er wellicht een K100LT voor in de plaats
Ook mooi ja. Doe 2x per week 250-350km op de motor dus een lekkere toermotor is een must. Voordeel van de Deauville is dat ie redelijk smal is en je hem nog door kleine gaatjes kan drukken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:36 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Lekkere toerbuffel, de K1100's zijn ook al redelijk betaalbaar, toch weer stukje nieuwer
Ach, die afstanden deed ik op de Bandit ook, zonder kuipruitje en tot ver onder het vriespuntquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook mooi ja. Doe 2x per week 250-350km op de motor dus een lekkere toermotor is een must. Voordeel van de Deauville is dat ie redelijk smal is en je hem nog door kleine gaatjes kan drukken.
Lockbond werkt ook prima en hebben ze overalquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:55 schreef mstx het volgende:
Nou Dekatria, er zit toch een kern van waarheid in je Yamaha-opmerkingen. Ik ben het eerste moertje al verloren en heb gisteren al iets met tie-wraps moeten borgen.
De knipperlichten zitten er nog wel op
* mstx gaat een flesje loctite bestellen
Ik zie idd dat ze dat bij de lokale dhz-zaak hebbenquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:14 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Lockbond werkt ook prima en hebben ze overal
mijn oom gebruikt het altijd, zal wel goed zijn :pquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zie idd dat ze dat bij de lokale dhz-zaak hebben![]()
Goede ervaringen mee?
wat voor moertje?quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:55 schreef mstx het volgende:
Ik ben het eerste moertje al verloren en heb gisteren al iets met tie-wraps moeten borgen.
Van de Osco. De plakkertjes waarmee het slangetje vastzat trilden ook los waardoor het slangetje tegen het wiel aan kwam en er een gat in werd geschuurd.quote:
Vanochtend niet, vanmiddag voering uit de jas denk ikquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef Freezer het volgende:
Ik zie wel zon, maar of het nu al tijd voor de doorwaaijas is. Vanmiddag zeker wel.
uhuquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef Freezer het volgende:
Ik zie wel zon, maar of het nu al tijd voor de doorwaaijas is. Vanmiddag zeker wel.
Hoeveel kreeg je voor die van jou?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
fzr forum. Ik was de mijne in no-time kwijt. En de jouwe is in beduidend betere staat
300 geloof ik, maar die moest wel gereviseerd worden en lekte aan alle kanten geloof ik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:11 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hoeveel kreeg je voor die van jou?
Ben eigenlijk op zoek naar een naked of XT660 achtig. Wat hoger en groter. Zit nu toch te oncomfortabel.
Wat denk je dat ik voor die van mij kan krijgen? Dynojet stage 1 kit incl nieuwe gasnaalden, wave discs en reserve blok met drijfstanglagerprobleem.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
300 geloof ik, maar die moest wel gereviseerd worden en lekte aan alle kanten geloof ik.
Tot 100km/h relaxed, tot 140km/h prima te doen en daarboven moet je je goed vasthouden (top ligt rond de 160-170 ofzo).quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:04 schreef Sloggi het volgende:
XT is een eenpitter toch? Hoe rijdt dat ding op de snelweg?
Een beetje te vergelijken met een Alp dus? Ik heb altijd begrepen dat eencilinders nogal beginnen te trillen boven de pak 'm beet 100 per uur.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:07 schreef mstx het volgende:
[..]
Tot 100km/h relaxed, tot 140km/h prima te doen en daarboven moet je je goed vasthouden (top ligt rond de 160-170 ofzo).
Dat is er eentje met vermogen... misschien iets voor SD als vervanging van de CBquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:47 schreef mstx het volgende:
Iemand nog een nieuwe motor hebben?
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/40393/1
Nou op de snelweg zijn de spiegels wel vrij waardeloos omdat je door het trillen alleen een waas ziet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een beetje te vergelijken met een Alp dus? Ik heb altijd begrepen dat eencilinders nogal beginnen te trillen boven de pak 'm beet 100 per uur.
Valt me tegen dat nog niemand gevraagd heeft of die ook op 25kW kan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:47 schreef mstx het volgende:
Iemand nog een nieuwe motor hebben?
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/40393/1
Binnenkort maar eens wat proefritjes makenquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:07 schreef mstx het volgende:
[..]
Tot 100km/h relaxed, tot 140km/h prima te doen en daarboven moet je je goed vasthouden (top ligt rond de 160-170 ofzo).
Holy shitquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:47 schreef mstx het volgende:
Iemand nog een nieuwe motor hebben?
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/40393/1
Een duizend+ naked dan'? Lekker recht op?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:26 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Binnenkort maar eens wat proefritjes maken
Jammer als het wat minder hard rijdt maar ik word helemaal gek van de slechte zitpositie. Ben gewoon te groot voor een racer.
XJR1300quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een duizend+ naked dan'? Lekker recht op?
quote:
Juist, en dan de 2 cilinder. Bij Ten Kate stond ook nog een leuke VTR wie weet als die der volgend jaar nog staat.quote:
Mhe pluur ook altijd azijn in de wasmachine voor de kalk, gewoon goed afspoelen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:11 schreef 1517 het volgende:
Iemand ervaring met ultrasoon carburateurs reinigen?
Ik heb onlangs een Keihin FCR carb gekocht en een vriend van me heeft een ultrasoon.
Leek me verstandig om hem eerst even te ultrasoon te reinigen voordat ik hem ga installeren op mijn fiets.
Nu is mijn vraag welke vloeistoffen mix is aan te raden? Ben zelf een groot fan van azijn, maar tast dit niet de plastic delen aan?
De plastic delen moet je sowieso uit halen als ultrasoon gaat reinigen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:11 schreef 1517 het volgende:
Iemand ervaring met ultrasoon carburateurs reinigen?
Ik heb onlangs een Keihin FCR carb gekocht en een vriend van me heeft een ultrasoon.
Leek me verstandig om hem eerst even te ultrasoon te reinigen voordat ik hem ga installeren op mijn fiets.
Nu is mijn vraag welke vloeistoffen mix is aan te raden? Ben zelf een groot fan van azijn, maar tast dit niet de plastic delen aan?
Wat hebbie dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:59 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Voorlopig wordt het niet rijden voor mij. Operatie gehad met complicaties..
De komende 3 maanden revalidatie.. Jeej
![]()
* weethetevennietmeer kijkt naar buiten en ziet het prachtige zonnetje
Materiaal maakt alleen wat uit voor het gewicht, verder gewoon kiezen wat je mooi vindtquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:58 schreef Yreal het volgende:
Zit een beetje dempers te loeren. Maken vorm en materiaal nou werkelijk nog iets uit (op een 500) of is het gewoon kiezen wat je mooi vind?
Topquote:Op donderdag 20 maart 2014 22:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Materiaal maakt alleen wat uit voor het gewicht, verder gewoon kiezen wat je mooi vindt
carbon maar titanium is beter beide zijn overigens asn de prijs.quote:
Dat gewicht boeit geen kut. Gaat om grammen.quote:
minder km's lijkt me zeker een straks plan. 88k op het frame, iets minder op het blokquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
[..]
Juist, en dan de 2 cilinder. Bij Ten Kate stond ook nog een leuke VTR wie weet als die der volgend jaar nog staat.
Iets minder km's dan die vanuuh?
Hehe ja, corrigeren...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:44 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Hehe ja, corrigeren...Met zeven kleuren schijt in je onderbroek zeker?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
50/50 azijn heet water doet het ook. Even laten weken in goede ontvetten als blue gold oid en klaar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:11 schreef 1517 het volgende:
Iemand ervaring met ultrasoon carburateurs reinigen?
Ik heb onlangs een Keihin FCR carb gekocht en een vriend van me heeft een ultrasoon.
Leek me verstandig om hem eerst even te ultrasoon te reinigen voordat ik hem ga installeren op mijn fiets.
Nu is mijn vraag welke vloeistoffen mix is aan te raden? Ben zelf een groot fan van azijn, maar tast dit niet de plastic delen aan?
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:44 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Hehe ja, corrigeren...BweheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er reed zeker niet toevallig iemand met een GoPro achter je, of wel?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Nait soez'n, deurbroez'n!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
Straks mijn motor ophalen...... maar het is kutweer
Ènige waar ik tegenwoordig nog kom is Goedhart in Bodegraven. Maar dat is meer mijn regio dan de jouwe denk ikquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:22 schreef Den_Haag het volgende:
Stinkie, nog tips voor goede motorzaken in de regio?
Ik kreeg alleen een sleutelhanger de vorige keerquote:
quote:
Welke regio?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:22 schreef Den_Haag het volgende:
Stinkie, nog tips voor goede motorzaken in de regio?
Kijk eens naar de username, en doe een gokquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kijk eens naar de username, en doe een gok
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:24 schreef pindaplukker het volgende:
Net sollicitatie gehad bij een motorzaak.
Zegt die beste man opeens: "Verkoop mij deze pen"
ik zo: Nou toevallig heb ik net de film The wolf of wallstreet gezien, en u denk ik ook, dus wat mij betreft slaan we dit over![]()
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:24 schreef pindaplukker het volgende:
Net sollicitatie gehad bij een motorzaak.
Zegt die beste man opeens: "Verkoop mij deze pen"
ik zo: Nou toevallig heb ik net de film The wolf of wallstreet gezien, en u denk ik ook, dus wat mij betreft slaan we dit over![]()
Ja! vrij goed gesprek gehad. Alleen het was wel een uitgebreid gesprek voor een bijbaanquote:
Yepsquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:53 schreef BlackLining het volgende:
De klepdekselpakking neem ik aan?De mijne ligt nu te weken in de olie.
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Yepsmomenteel is de Alp zowat een naked. Alle panelen eraf, zadel eraf, tank eraf, luchtbox eruit.
[ afbeelding ]
En ik moest weer een schroef uitboren. In 2012 waren het er drie (luchtfilter), in 2013 twee (remvloeistof reservoir) en nu één, van de gaskabel. Volgend jaar dus nul?
Gelukkig hoef ik niet al te ver het blok in - carbs en luchtfilterhuis liggen nu wel open, dus die heb ik maar ff afgeplakt. In de Haynes staat dat ze eraf moeten, maar voor de achterste hoeft dat eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja?
Succes. Leuk klusje wel, en je ziet nog eens wat van de werking van het motorblok, de nokkenassen, tuimelaars, klepstoters en distributieketting. Vind ik altijd wel interessant om te zien
Pas erop dat er geen zand in waait als je buiten sleutelt he
Of een heel klein ringetje, was zo een filmpje van laat er iemand een boutje ofzo in een turbine motor vallen leuk geluidje welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja?
Succes. Leuk klusje wel, en je ziet nog eens wat van de werking van het motorblok, de nokkenassen, tuimelaars, klepstoters en distributieketting. Vind ik altijd wel interessant om te zien
Pas erop dat er geen zand in waait als je buiten sleutelt he
Dit. Hoe smerig om de kleding te lenen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:29 schreef KneusTeun het volgende:
niet zo zeuren
Moet er niet aan denken leen handschoenen/helm/laarzen
Dat zou echt een nachtmerrie zijn!
Doe is niet zo skeer en koop gewoon degelijk spul ook.
Neem aan dat die nu wel gewoon verzekerd is? Dan kun je na de proefrit opbellen en gelijk verzekeren,quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:01 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de verzekering. Afgelopen dinsdag een motor bekeken en alles zag er goed uit alleen heb ik geen proefrit gemaakt door de keiharde regen. Nu ga ik de motor 5 april kopen. Maak eerst een proefrit en dan neem ik hem mee. Nu is het logisch dat ik eerst een verzekering afsluit maar wat als de proefrit niet goed gaat in de vorm, er is iets aan de hand? Vervalt de verzekering dan?
Zijn ze zaterdag niet te bereiken?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:25 schreef stoeltafel het volgende:
Ja lijkt mij wel. Alleen het is zaterdag. Of misschien dan maar direct afsluiten via een tablet.
Gemorst met vet? Paar druppels olie op het blok? wd40:P? Je broek etc etc,quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag voor het eerst zelfstandig 150km gereden en een mix van snelweg en binnendoor.
Bevalt erg goed de bandit!
Alles lijkt te kloppen, en daar ben ik blij mee.
Het enige waar ik mee zit, hij ruikt wat... Ik heb 3x een stop gemaakt en bij alle 3 de stops rook de motor wat. Dit kan de nieuwigheid zijn maar ik was benieuwd of iemand van jullie een inschatting kan maken...
Ben een leek wat motoren betreft, dus elk schokje en dingetje is voor mij "niet normaal"
Foto's komen later nog.
Ze hebben wel olie e.d. ververst en je kon wel zien dat er beetje gemorst was.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gemorst met vet? Paar druppels olie op het blok? wd40:P? Je broek etc etc,
Hete motor ruikt sws.
Tank ontluchting
Als der morgen geen druppels onderliggen niks aan de hand
Daar heb je het al, niks aan de handquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ze hebben wel olie e.d. ververst en je kon wel zien dat er beetje gemorst was.
Die rook etc was ook alleen bij mijn eerste stop.
Daarna rook hij alleen nog maar, kon niet zo 1 2 3 iets geks vinden.
Zal morgen wel ff onder de motor kijken... man wat een ellende om dat ding bij mij in de schuur te krijgen en het was nog donker ook.
Daar moet ik even iets op gaan vinden want ik kon nu met al dat geduw en getrek wel merken dat hij 240 kilo weegt
Ik begin meteen met sparen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Teveel batman gekeken daar?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Honda heeft wel wat met lelijke motoren hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:18 schreef pindaplukker het volgende:
Gewoon in elke versnelling tot in het rood
Snap ikquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echtequote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb echt een noob vraag voor jullie...
Die motor van mij gaat dus tot 14k toeren, dan komt hij in het rood.
Wat is een goede snelheid?
Reden dat ik het vraag, met de auto schakel je gemiddeld gezien rond de 2500-3000 toeren.
I.v.m. zuinig rijden, etc etc.
Hoe zit dat met de motor? Ik rij dan maar 50 ofzo in zijn 3, en dan 70 naar zijn 4, 100 in de 5, en 120 in de 6.. maar ik heb ergens het idee dat het beter voor de motor is om anders te rijden.
Dit is nooit behandeld tijdens het lessen.
Tis een 4 cilinder, voor degene die dat nog niet wisten.
Anyone?
Had al ff gehoopt dat je zou reagerenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echte) oliekoelerts zijn wat kieskeuriger dan de waterkokers maar het karakter blijft. Trek hem lekker door in toeren, daar is ie voor. Het is geen auto. Je kunt zonder problemen een hele tijd achter elkaar 8k rpm rijden. In dat toerengebied is ie, vanwege optimale verbranding, ook het zuinigst. Een klein uitstapje naar het rode gebied kan ook geen kwaad als het niet te lang is.
Als ik normaal rij op de mijne, schakel ik bij zo'n 6k rpm. Rij ik sportief, schakel ik pas bij 11k wat erop neerkomt dat ik pas bij zo'n 90 per uur naar de 2 ga. Kan ie makkelijk aan. En de mijne is met 108.000km op de klok zwaar bejaard. Kun je nagaan.
Het is een beetje een kwestie van gevoel krijgen voor de motor. Naargelang je er meer op rijdt, ga je vanzelf aanvoelen bij welke toerentallen de motor zich het prettigst voelt. Op dat punt zal hij ook het zuinigste zijn. Dat is lastig uit te leggen, maar over een paar honderd kilometer met de Bandit zul begrijpen wat ik bedoel
Kortom: niet druk over maken. De motor kan heel erg veel hebben qua toerental, een gevoel daarvoor komt vanzelf.
Edit: daarentegen heeft héél laat schakelen ook geen zin, na het punt van maximale koppel, in het SACS 600 blok bij 10.5k rpm, dondert dat koppel als een kaartenhuis in elkaar. Daarboven kan ie wel aan maar schiet niet meer op. Als het je interesseert, Google ff naar hoe koppel en vermogen nou verhouding tot elkaar staan bij motoren. Dat zal nogal verhelderend werken denk ik. Komt erop neer dat vermogel = koppel * toerental. Stort het koppel in, kun je toeren maken wat je wilt maar nul maal veel blijft nul.
Mwa, 8k is dan wel weer bovenin de powerband natuurlijk. Ik denk dat ik gemiddeld zo op 6k rond rijd (reed).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Had al ff gehoopt dat je zou reageren![]()
![]()
Daar zit ik al, 60 in zijn 3 enzo... Dat kan dus ook wel later.
Dan zal ik eens kijken hoe hij aanvoelt rond die toeren.
Wat mij al wel opviel, was dat hij rond de 6000 in 1x een spurt wil maken...
Maar als je dan een stukje aan het toeren bent, gewoon neutrale snelheid dan hou je hem ook in bijvoorbeeld 8000 toeren terwijl je nog een versnelling over hebt bijv?
Dat is met de auto ook zo, "optimale aangrijpingspunt" beetje dat idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.It's funny
But not ha-ha funny.
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000quote:
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zoquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:16 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000
O, en Yamaha komt met een YZF-R3/R25![]()
's Morgens komt dat door de automatische choke en dat stopt ook vrij gauw gelukkig. Als ik zo die power curve bekijk in mijn vorige post dan zie ik ook dat het lijntje pas begint bij 2500. Ik ga het even nakijken ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zo
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:48 schreef Nero22 het volgende:
Mijne draait stationair op 3000 geloof ik en rijdt het lekkerst tussen 7000 en 10000 toeren.3000?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.zou dat maar eens wat lager zetten. Rond de 1000 is zat ja.
Bij 3000 zit een enorm irritante trilling bij mij.. Stationair heb ik iets van 1200 ofzo, maar dat was nodig omdat ie niet helemaal soepel ging. Volgens het boekje moet ie op 800 kunnen lopen. Zal straks met een nieuwe camchain, klepstellen en carbsync wel beter gaan.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik kwam hem ook al tegen ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Maegrim het volgende:
According to Kawasaki's specifications, the engine should idle at 1300 (+/- 100) rpm.
Even bellen met je verzekering, je kan hem voorlopig in verzekering laten nemen vanaf die zaterdag.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:01 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de verzekering. Afgelopen dinsdag een motor bekeken en alles zag er goed uit alleen heb ik geen proefrit gemaakt door de keiharde regen. Nu ga ik de motor 5 april kopen. Maak eerst een proefrit en dan neem ik hem mee. Nu is het logisch dat ik eerst een verzekering afsluit maar wat als de proefrit niet goed gaat in de vorm, er is iets aan de hand? Vervalt de verzekering dan?
Top, zo ga ik het doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
Even bellen met je verzekering, je kan hem voorlopig in verzekering laten nemen vanaf die zaterdag.
Als je hem niet koopt, vervalt de verzekering (even doorgeven op maandag). Indien je hem wel koopt maandags de meldcode doorgeven en dan is hij definitief verzekerd vanaf de afgelopen zaterdag dat je hem hebt gekocht.
Zo loop je geen risico van onverzekerd rijden.
Verkopersquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:57 schreef Dekatria het volgende:
Jezus man.
[..]
Ja, de groetendaar bel ik ook echt voor, debiel. Dan maar naar de concurrent
Zin om ervoor naar Gouda te rijden?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:57 schreef Dekatria het volgende:
Jezus man.
Net dus een kleine momentsleutel wezen halen (m'n huidige begint bij 28Nm, heb er voor de klepdeksel 1 nodig voor 10Nm), zelfs nog gebeld met de zaak in kwestie of'ie op voorraad was. Ja hoor, geen probleem.
Kom ik daar, poogt de verkoper me een andere momentsleutel in de maag te splitsen die 3 keer zo duur is, en zegt ook nog dat ik voor die bewuste sleutel gebeld had. Die andere had'ie dus niet op voorraad.
Ja, de groetendaar bel ik ook echt voor, debiel. Dan maar naar de concurrent
Wacht maar tot je een keer op je plaat gaatquote:
Breur ben ik ook geweest, hadden 'm niet op vorraad. Uiteindelijk bij Correct Bike & Boat eentje gevondenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zin om ervoor naar Gouda te rijden?
En je kunt ook Breur nog effe proberen, maar in principe heeft elke automaterialentoko die dingen ook gewoon liggen hoor.
En wat gaat er in de 2014 FOK!boetepot?quote:
Met de brander der bij,quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:47 schreef pindaplukker het volgende:
Iemand tips voor een voorwiel lager dat vast zit?
Ik krijg hem er niet uit getikt ( met een lange schroevendraaier van de andere kant naar buiten tikken)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:52 schreef Erasmo het volgende:
¤0Da's een mooi bedrag inderdaad. SuccesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:52 schreef Erasmo het volgende:
¤0Gaat je niet lukken, je moet nooit harder gaan rijden als der een hulpwagen met sirene achter je rijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al een paar keer op wegmisbruikers/bodw geweest.Ik zwaai naar dieren.
Ik had er in februari ook al twee te pakken op de A10 noord. Suffe boetes van 4km te hard na correctie, alles voor de veiligheidquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En wat gaat er in de 2014 FOK!boetepot?![]()
Ik ben bang dat ik er binnenkort ook een (aantal) binnenkrijg. Ik kwam er laatst pas achter dat er op de A10 West bij Amsterdam ook trajectcontrole is.
Ligt eraan of je er van houdt om elke 500km olie te wisselen en elke 100km te tankenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:54 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)ok.html#afbeelding:5
Is dat geschikt om beetje afstandje zeg toeren mee te doen qua blok?
Lijkt me namelijk een leuke fiets, maar weet niet of je dan ook met die belachelijke onderhoud intervallen zit.... Van die 80uur en dan weer je zuiger vervangen.
Leuk voor erbij, meer ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:54 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)ok.html#afbeelding:5
Is dat geschikt om beetje afstandje zeg toeren mee te doen qua blok?
Lijkt me namelijk een leuke fiets, maar weet niet of je dan ook met die belachelijke onderhoud intervallen zit.... Van die 80uur en dan weer je zuiger vervangen.
Trajectcontrole krijg je wel snel binnen: als je over twee weken nog niets hebt ben je veilig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En wat gaat er in de 2014 FOK!boetepot?![]()
Ik ben bang dat ik er binnenkort ook een (aantal) binnenkrijg. Ik kwam er laatst pas achter dat er op de A10 West bij Amsterdam ook trajectcontrole is.
Dat moet echt ja, anders loopt het binnen de kortste keren hopeloos vast. Die blokjes zijn zo opgefokt dat alles slijt als een malle.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef KneusTeun het volgende:
Gaat meer om beetje mee door Duitsland te rijden niet snelwegen ofzo.
De tenere is gewoon perfect voor toeren, maar zodra je beetje wil ouwehoeren gaat het wat lastiger.
Tuurlijk ram ik het ding wel overal tussendoor en door het bos als het moet, maar dit leek me ook wel een keer tof.
Alleen als het echt om de 500km olie wissel is dan is het wel fucked.
Dit is helaas waar ja. Bezwaar is vrij kansloos.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken, je moet nooit harder gaan rijden als der een hulpwagen met sirene achter je rijdt.
Al een paar keer op wegmisbruikers/bodw geweest.
Heb altijd wel eens de Almelose rechtbank van binnen willen zien. Van de weer maar eens een wob-je tikken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is helaas waar ja. Bezwaar is vrij kansloos.
Selectieve veiligheid![]()
Je kunt het proces wel zo zwaar mogelijk proberen frustreren. Dat zou ik zeker doen, maar betalen zul je.
Net gelezen dat interval 5.000km is deze LC4 blokjes zijn schijnbaar wel gemaakt voor langer rijden dan de echte crossers.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat moet echt ja, anders loopt het binnen de kortste keren hopeloos vast. Die blokjes zijn zo opgefokt dat alles slijt als een malle.
Heb wel eens een zuiger gezien die na 100 uur uit zo'n ding kwam. Was nauwelijks nog herkenbaar als zijnde zuiger
volgens mij staat ie uitquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En wat gaat er in de 2014 FOK!boetepot?![]()
Ik ben bang dat ik er binnenkort ook een (aantal) binnenkrijg. Ik kwam er laatst pas achter dat er op de A10 West bij Amsterdam ook trajectcontrole is.
"Normale" crosser is vaak 2 takt, dit is gewoon een 4 takt neem ik aan,quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Net gelezen dat interval 5.000km is deze LC4 blokjes zijn schijnbaar wel gemaakt voor langer rijden dan de echte crossers.
Zo bijzonder is die rechtbank niet, kale kouwe bende. En dan die achterlijke entree, das best omlopen vanuit die nieuwe parkeergarage. Afgelopen 5 jaar al 3 keer van binnen gezien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heb altijd wel eens de Almelose rechtbank van binnen willen zien. Van de weer maar eens een wob-je tikken.
Normale crossers zijn ook al paar jaar geen 2 takt meerquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
"Normale" crosser is vaak 2 takt, dit is gewoon een 4 takt neem ik aan,
Hm, ok. Dan zou het wel goed moeten komen. Het ging gelukkig ook niet tientallen kilometers te hard, maar wat Vrieskist ook zei: 4 km zou best kunnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:06 schreef mjan het volgende:
[..]
Trajectcontrole krijg je wel snel binnen: als je over twee weken nog niets hebt ben je veilig.
Heb je trouwens toevallig een leuke binnendoor route naar amsterdam gevonden? A2
Zou natuurlijk helemaal mooi zijn!quote:
Mooi ding!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag ook een motor gekocht!
Volgende week ophalen.
Het is een Yamaha FZ6 S2 Fazer geworden, vond het heel leuk rijden op dat ding
Nu ben ik vergeten zelf een foto te maken, dus jat ik hem maar even van de garage.
[ afbeelding ]
nice bike! Zwart op zwart is kewlquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag ook een motor gekocht!
Volgende week ophalen.
Het is een Yamaha FZ6 S2 Fazer geworden, vond het heel leuk rijden op dat ding
Nu ben ik vergeten zelf een foto te maken, dus jat ik hem maar even van de garage.
[ afbeelding ]
Goed bezigquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag ook een motor gekocht!
Volgende week ophalen.
Het is een Yamaha FZ6 S2 Fazer geworden, vond het heel leuk rijden op dat ding
Nu ben ik vergeten zelf een foto te maken, dus jat ik hem maar even van de garage.
[ afbeelding ]
Ik heb de bar mount, een suction mount en dus nog een tripod. De schroefdraad is een standaard camera mount, dus je kan makkelijk standaard aftermarks mounts ervoor gebruikenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:28 schreef JK het volgende:
Dekatria, heb jij nog extra mounts? Heb wel de suctioncup mount, perfect ding, maar had er al ervaring mee. Is gewoon een Delkin Fat Gecko Mini.
En daarom laat ik mn alp mooi lekken. Heul geen zin in om voor zoiets kleins de halve brommert uitelkaar te trekken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:15 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een operatie zeg. Alles past zó precies op de Alp dat alles verwijderen om bij de pakking te komen een aardige klus is gebleken. En dan zit die pakking ook nog eens zo gemonteerd dat als je zonder sealant dat ding wil vastzetten (wat gewoon moet kunnen) dat de pakking uit je kleppndeksel valt
Nu moet ik dus eerst wachten tot de sealant gehard is.
Ach, ik vind het sowieso wel interessant om de boel een keer eraf te hebben gehad. Op reis heb je daar altijd wel profijt vanquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En daarom laat ik mn alp mooi lekken. Heul geen zin in om voor zoiets kleins de halve brommert uitelkaar te trekken.
Laatst met kleppen stellen al de zooi los gehad. Daarna begon ie opeens te lekken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ach, ik vind het sowieso wel interessant om de boel een keer eraf te hebben gehad. Op reis heb je daar altijd wel profijt van
Dat hele frame zit zo onwijs in de weg. Ook met de bouten van de klepdeksel - 1 kan je gewoon bij met je ratel, en de ander zit echt 2 centimeter onder je framequote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Laatst met kleppen stellen al de zooi los gehad. Daarna begon ie opeens te lekken.
Achja, moet er binnenkort toch weer bij want een klep bij de voorste cilinder verloopt alweer, kan je ook zo lekker bij ook.
Dus wat hebben we nu geleerd? Volgende keer gewoon een viercilinder zoals het hoort. Dat gesodemieter met die twee pitjes steedsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:30 schreef Dekatria het volgende:
Op het moment dat je een motor niet respecteert ga je op je bek
[..]
Dat hele frame zit zo onwijs in de weg. Ook met de bouten van de klepdeksel - 1 kan je gewoon bij met je ratel, en de ander zit echt 2 centimeter onder je frame
Geen respect voor de motor hebben, dan vraag je er inderdaad omquote:
Ik huiver nu voor de moderne motoren, waar alles nóg moeilijker bereikbaar is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:38 schreef BlackLining het volgende:
Dus wat hebben we nu geleerd? Volgende keer gewoon een viercilinder zoals het hoort. Dat gesodemieter met die twee pitjes steeds
Met meer elektronica zodat je voor elke ditje, datje en zusje naar de merkdealer mag.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik huiver nu voor de moderne motoren, waar alles nóg moeilijker bereikbaar is.
Als zo'n schroefje tegenkomt, niet per ongeluk een sproeier uitboren hequote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik huiver nu voor de moderne motoren, waar alles nóg moeilijker bereikbaar is.
Ik vind het wel interessant om nu even naar de carbs te kunnen kijken, en ze er even af gehad te hebben. Als je dan schroefjes tegenkomt die kut zijn kan je ze meteen uitboren en vervangen, dan hoef ik dat evt op reis niet te doen.
Vorig jaar was dat het geval - in de prep de oude schroefjes van de remvloeistof moeten uitboren, zaten muurvast. Vervolgens moest ik in Albanië in 40 graden zon de remvloeistof bijvullen - ik was als een kind zo blij dat ik dat al eens had losgehad.
Weer nieuwe knippers besteld?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:15 schreef Salatrel het volgende:
Touratech Duitsland weet wel wat aanpakken is zeg. Donderavond besteld, vrijdag verwerkt en vandaag bezorger aan de deur. Kan Touratech Nederland nog wat van leren.
is hrt een yamaha?misschien ligt de andere aan het eind van de straatquote:Op zondag 23 maart 2014 12:46 schreef kepler het volgende:
Hmm, motor loopt opeens maar op 1 cilinder, terwijl hij gisteren het nog prima deed. Wat zou het kunnen zijn? Meest logische lijkt mij de bougie?? (nat geworden oid? Motor staat buiten)
quote:Op zondag 23 maart 2014 12:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is hrt een yamaha?misschien ligt de andere aan het eind van de straat
quote:Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Dekatria het volgende:
Het Beest doet het weer![]()
dadelijk panelen er weer op hannesen en even rijden.
Ik was weinige keren zo zenuwachtig als voordat ik 'm weer startte. De teringnog gekloot met KVS ook gehad - had een O-ring niet vervangen dus toen ik de KVS er weer in deed kwam het er precies daar weer uit. Dacht dat het je reinste terror was om dat O-ringetje eruit te halen (het ding zit nogal diep) maar in 30 seconden had ik 'm met een haaktangetje.
[ afbeelding ]
Victory dance!
Hier begint het net lekker rijweer te worden!! Veel plezierquote:Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Dekatria het volgende:
Het Beest doet het weer![]()
dadelijk panelen er weer op hannesen en even rijden.
Ik was weinige keren zo zenuwachtig als voordat ik 'm weer startte. De teringnog gekloot met KVS ook gehad - had een O-ring niet vervangen dus toen ik de KVS er weer in deed kwam het er precies daar weer uit. Dacht dat het je reinste terror was om dat O-ringetje eruit te halen (het ding zit nogal diep) maar in 30 seconden had ik 'm met een haaktangetje.
[ afbeelding ]
Victory dance!
Watquote:Op zondag 23 maart 2014 14:52 schreef Yreal het volgende:
Net stoplichtsprintjes gedaan met een agent op een f650gs. Gaat nog best rap zo´n ding
Het verbaasd mij meer dat hij daar aan meedeed.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik rij ook maar een veredelde brommer...
Sommige zijn best lollig. Die lui op die slagschepen echter absoluut niet.Net stonden we ieder stoplicht te lullen over hoe mooi de f800gs isquote:Op zondag 23 maart 2014 15:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Het verbaasd mij meer dat hij daar aan meedeed.
Al verbaasde ik mij er ook over, toen oom agent zijn hand naar mij opstak toen hij mij tegemoed reed.
Dat motorrijders dat onderling doen wist ik, maar motoragenten naar burgers niet.
Ook een keer met Koninginnedag, kwam een collega van mij (op de motor) ook een motoragent tegen.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sommige zijn best lollig. Die lui op die slagschepen echter absoluut niet.Net stonden we ieder stoplicht te lullen over hoe mooi de f800gs is
Watvoor banden heb jij eigenlijk standaard onder die motor zitten? Ik kan mij voorstellen dat van die off-road achtige banden niet lekker rijd op de weg...quote:Op zondag 23 maart 2014 15:58 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste 50km naar huis gereden nu, het lek is weg, en alles functioneert zoals het hoort
Mooie motor en vette uitlaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag ook een motor gekocht!
Volgende week ophalen.
Het is een Yamaha FZ6 S2 Fazer geworden, vond het heel leuk rijden op dat ding
Nu ben ik vergeten zelf een foto te maken, dus jat ik hem maar even van de garage.
[ afbeelding ]
Hehehequote:
Doe die maar gewoon niet, MV F4-wannabe.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Thnx! maar ik ga die uitlaat wel vervangen voor een ander model (ooit).
Deze vind ik namelijk veel mooier
[ afbeelding ]
Heb er Metzeler Tourances onder nu, zijn voor zowel weg als daarnaast.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Watvoor banden heb jij eigenlijk standaard onder die motor zitten? Ik kan mij voorstellen dat van die off-road achtige banden niet lekker rijd op de weg...
die tourances hebben dan wel een grof uitziend profiel maar het zijn bepaald geen noppenbandenquote:Op zondag 23 maart 2014 16:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wel of niet nog een ritje op de motor voordat het donker wordt..
First world problems :p
[..]
Watvoor banden heb jij eigenlijk standaard onder die motor zitten? Ik kan mij voorstellen dat van die off-road achtige banden niet lekker rijd op de weg...
niks mis met die slagschepen. Gewoon samen mee over de vluchtstrook de file ontwijkenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sommige zijn best lollig. Die lui op die slagschepen echter absoluut niet.Net stonden we ieder stoplicht te lullen over hoe mooi de f800gs is
Ik niet, eigenlijk... maar dat komt puur omdat die mongolen ook de Utrechtse Baan af hebben geslotenquote:Op zondag 23 maart 2014 19:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb stiekem wel zin in het file rijden van de aankomende 2 dagen...
He, wat utrechtse baan dicht?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik niet, eigenlijk... maar dat komt puur omdat die mongolen ook de Utrechtse Baan af hebben gesloten
Filerijden door de stad is echt kutter dan kut.
Dat dacht ik dus ook, totdat ik van de week het even controleerde.quote:
Trilt die barmount niet teveel? Ik vind het snelle kliksysteem fijner dan altijd het schroefdraad gebruiken. Noem me maar lui.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb de bar mount, een suction mount en dus nog een tripod. De schroefdraad is een standaard camera mount, dus je kan makkelijk standaard aftermarks mounts ervoor gebruiken
nucleaire flopquote:Op zondag 23 maart 2014 19:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, totdat ik van de week het even controleerde.
Dit wordt echt een clusterfuck van jewelste.
Vond het nogal schokkend dat de hele tekst van het akkoord al klaar is.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nucleaire flopze gaan echt helemaal niks bereiken daar.
De barmount gooi ik altijd een stuk schuimrubber tussen, dan is het prima te doen. Met die schroefdraad weet ik zeker dattie ook blijft zittenquote:Op zondag 23 maart 2014 19:19 schreef JK het volgende:
[..]
Trilt die barmount niet teveel? Ik vind het snelle kliksysteem fijner dan altijd het schroefdraad gebruiken. Noem me maar lui.ik had 'm op mijn fat gecko mini kunnen doen met schroefdraad, maar nu de suction cup gekocht. In 2 tellen klaar en draaien. Is ook een stuk lichter.
De tekst is al klaar inderdaad en ze gaan het zometeen alleen nog maar even toelichten.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vond het nogal schokkend dat de hele tekst van het akkoord al klaar is.
Die hele top is gewoon een excuus om een beetje te gaan straatracen en dan 's avonds in de zaal een potje te gaan zitten pokeren. Daarom heeft Poetin ook afgezegd, hij wordt 't winnen met zijn pokerface ook een beetje zat onderhand.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nucleaire flopze gaan echt helemaal niks bereiken daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |