abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:37:06 #176
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138022922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland :z _O-
Honda heeft wel wat met lelijke motoren he





Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_138023156
Hehe.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:44:39 #178
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138023282
:D
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:45:12 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138023303
Rechtstreeks uit Judge Dredd dat ding :P

Toch zou ik wel eens een ritje willen maken op een DN-01, lijkt me heerlijk zitten.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:14:09 #180
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138024540
Ik heb echt een noob vraag voor jullie...

Die motor van mij gaat dus tot 14k toeren, dan komt hij in het rood.

Wat is een goede snelheid?

Reden dat ik het vraag, met de auto schakel je gemiddeld gezien rond de 2500-3000 toeren.
I.v.m. zuinig rijden, etc etc.
Hoe zit dat met de motor? Ik rij dan maar 50 ofzo in zijn 3, en dan 70 naar zijn 4, 100 in de 5, en 120 in de 6.. maar ik heb ergens het idee dat het beter voor de motor is om anders te rijden.
Dit is nooit behandeld tijdens het lessen.
Tis een 4 cilinder, voor degene die dat nog niet wisten.

Anyone? :@
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:16:19 #181
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138024647
Oeh dat verschilt echt per motortype.
pi_138024741
Gewoon in elke versnelling tot in het rood ^O^
I are Baboon
pi_138024796
gewoon starten in z'n 5 en wegrijden

oh nee dat is op de CB :+
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:22:28 #184
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138024934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:18 schreef pindaplukker het volgende:
Gewoon in elke versnelling tot in het rood ^O^
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138026140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:22 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.
Snap ik ;), gewoon schakelen waar bij jij je goed voelt. Verschilt wel per motor, ik schakel vaak al tussen de 2000 en 3000 toeren, heb dan wel een 2cil :s)
I are Baboon
pi_138028696
Tot 3000 a 3500 toeren tijdens het warm rijden. Daarna go for broke
pi_138028853
Afhankelijk van hoeveel ik moet versnellen/afremmen bij bochtjes of drempels rij ik meestal tussen de 4000 en 5000. Maar dat is op mijn motor, en die van jou kan weer anders zijn. Gewoon wat lekker rijdt eigenlijk.
pi_138029537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb echt een noob vraag voor jullie...

Die motor van mij gaat dus tot 14k toeren, dan komt hij in het rood.

Wat is een goede snelheid?

Reden dat ik het vraag, met de auto schakel je gemiddeld gezien rond de 2500-3000 toeren.
I.v.m. zuinig rijden, etc etc.
Hoe zit dat met de motor? Ik rij dan maar 50 ofzo in zijn 3, en dan 70 naar zijn 4, 100 in de 5, en 120 in de 6.. maar ik heb ergens het idee dat het beter voor de motor is om anders te rijden.
Dit is nooit behandeld tijdens het lessen.
Tis een 4 cilinder, voor degene die dat nog niet wisten.

Anyone? :@
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echte :+) oliekoelerts zijn wat kieskeuriger dan de waterkokers maar het karakter blijft. Trek hem lekker door in toeren, daar is ie voor. Het is geen auto. Je kunt zonder problemen een hele tijd achter elkaar 8k rpm rijden. In dat toerengebied is ie, vanwege optimale verbranding, ook het zuinigst. Een klein uitstapje naar het rode gebied kan ook geen kwaad als het niet te lang is.

Als ik normaal rij op de mijne, schakel ik bij zo'n 6k rpm. Rij ik sportief, schakel ik pas bij 11k wat erop neerkomt dat ik pas bij zo'n 90 per uur naar de 2 ga. Kan ie makkelijk aan. En de mijne is met 108.000km op de klok zwaar bejaard. Kun je nagaan.

Het is een beetje een kwestie van gevoel krijgen voor de motor. Naargelang je er meer op rijdt, ga je vanzelf aanvoelen bij welke toerentallen de motor zich het prettigst voelt. Op dat punt zal hij ook het zuinigste zijn. Dat is lastig uit te leggen, maar over een paar honderd kilometer met de Bandit zul begrijpen wat ik bedoel :)

Kortom: niet druk over maken. De motor kan heel erg veel hebben qua toerental, een gevoel daarvoor komt vanzelf.

Edit: daarentegen heeft héél laat schakelen ook geen zin, na het punt van maximale koppel, in het SACS 600 blok bij 10.5k rpm, dondert dat koppel als een kaartenhuis in elkaar. Daarboven kan ie wel aan maar schiet niet meer op. Als het je interesseert, Google ff naar hoe koppel en vermogen nou verhouding tot elkaar staan bij motoren. Dat zal nogal verhelderend werken denk ik. Komt erop neer dat vermogel = koppel * toerental. Stort het koppel in, kun je toeren maken wat je wilt maar nul maal veel blijft nul.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 22-03-2014 01:39:53 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 01:44:44 #189
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138029939
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echte :+) oliekoelerts zijn wat kieskeuriger dan de waterkokers maar het karakter blijft. Trek hem lekker door in toeren, daar is ie voor. Het is geen auto. Je kunt zonder problemen een hele tijd achter elkaar 8k rpm rijden. In dat toerengebied is ie, vanwege optimale verbranding, ook het zuinigst. Een klein uitstapje naar het rode gebied kan ook geen kwaad als het niet te lang is.

Als ik normaal rij op de mijne, schakel ik bij zo'n 6k rpm. Rij ik sportief, schakel ik pas bij 11k wat erop neerkomt dat ik pas bij zo'n 90 per uur naar de 2 ga. Kan ie makkelijk aan. En de mijne is met 108.000km op de klok zwaar bejaard. Kun je nagaan.

Het is een beetje een kwestie van gevoel krijgen voor de motor. Naargelang je er meer op rijdt, ga je vanzelf aanvoelen bij welke toerentallen de motor zich het prettigst voelt. Op dat punt zal hij ook het zuinigste zijn. Dat is lastig uit te leggen, maar over een paar honderd kilometer met de Bandit zul begrijpen wat ik bedoel :)

Kortom: niet druk over maken. De motor kan heel erg veel hebben qua toerental, een gevoel daarvoor komt vanzelf.

Edit: daarentegen heeft héél laat schakelen ook geen zin, na het punt van maximale koppel, in het SACS 600 blok bij 10.5k rpm, dondert dat koppel als een kaartenhuis in elkaar. Daarboven kan ie wel aan maar schiet niet meer op. Als het je interesseert, Google ff naar hoe koppel en vermogen nou verhouding tot elkaar staan bij motoren. Dat zal nogal verhelderend werken denk ik. Komt erop neer dat vermogel = koppel * toerental. Stort het koppel in, kun je toeren maken wat je wilt maar nul maal veel blijft nul.
Had al ff gehoopt dat je zou reageren _O_

^O^

Daar zit ik al, 60 in zijn 3 enzo... Dat kan dus ook wel later.
Dan zal ik eens kijken hoe hij aanvoelt rond die toeren.

Wat mij al wel opviel, was dat hij rond de 6000 in 1x een spurt wil maken...

Maar als je dan een stukje aan het toeren bent, gewoon neutrale snelheid dan hou je hem ook in bijvoorbeeld 8000 toeren terwijl je nog een versnelling over hebt bijv?

Dat is met de auto ook zo, "optimale aangrijpingspunt" beetje dat idee.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 08:13:08 #190
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138031123
Ik weet niet eens hoeveel toeren mijn motor draait, hij heb geen toerenteller :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_138031345
Die is eraf getrild?
pi_138031376
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:44 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Had al ff gehoopt dat je zou reageren _O_

^O^

Daar zit ik al, 60 in zijn 3 enzo... Dat kan dus ook wel later.
Dan zal ik eens kijken hoe hij aanvoelt rond die toeren.

Wat mij al wel opviel, was dat hij rond de 6000 in 1x een spurt wil maken...

Maar als je dan een stukje aan het toeren bent, gewoon neutrale snelheid dan hou je hem ook in bijvoorbeeld 8000 toeren terwijl je nog een versnelling over hebt bijv?

Dat is met de auto ook zo, "optimale aangrijpingspunt" beetje dat idee.
Mwa, 8k is dan wel weer bovenin de powerband natuurlijk. Ik denk dat ik gemiddeld zo op 6k rond rijd (reed).

Als je een beetje een indruk wilt krijgen van waar de kracht zit moet je hem ff in zin 5 zetten en daarmee stationair doorrollen. Zul je iets van 40 gaan denk ik. Een dan trek je in één keer het gas vol open. Dan kun je goed aanvoelen wanneer het koppel erin komt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138033027
Mijne draait stationair op 3000 geloof ik en rijdt het lekkerst tussen 7000 en 10000 toeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:02:55 #194
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138033344
3000 stationair??
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_138033698
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:02 schreef mstx het volgende:
3000 stationair??
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000 :')

O, en Yamaha komt met een YZF-R3/R25 _O_
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_138033916
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:16 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000 :')

O, en Yamaha komt met een YZF-R3/R25 _O_
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zo :')
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:28:31 #197
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_138033978
10k toeren en 35 op de teller mofa power ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_138034030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zo :')
's Morgens komt dat door de automatische choke en dat stopt ook vrij gauw gelukkig. Als ik zo die power curve bekijk in mijn vorige post dan zie ik ook dat het lijntje pas begint bij 2500. Ik ga het even nakijken ja.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_138034406
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:48 schreef Nero22 het volgende:
Mijne draait stationair op 3000 geloof ik en rijdt het lekkerst tussen 7000 en 10000 toeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.
3000? :+ zou dat maar eens wat lager zetten. Rond de 1000 is zat ja.

Bij 3000 zit een enorm irritante trilling bij mij.. Stationair heb ik iets van 1200 ofzo, maar dat was nodig omdat ie niet helemaal soepel ging. Volgens het boekje moet ie op 800 kunnen lopen. Zal straks met een nieuwe camchain, klepstellen en carbsync wel beter gaan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138034604
Hoei, 3000 stationair? Alsof je constant aan het revven bent dan voor een stoplicht ;)

Overigens schakel ik ook nooit op aantal toeren, maar op gevoel/gehoor/soort weg.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')