Honda heeft wel wat met lelijke motoren hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:18 schreef pindaplukker het volgende:
Gewoon in elke versnelling tot in het rood
Snap ikquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echtequote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb echt een noob vraag voor jullie...
Die motor van mij gaat dus tot 14k toeren, dan komt hij in het rood.
Wat is een goede snelheid?
Reden dat ik het vraag, met de auto schakel je gemiddeld gezien rond de 2500-3000 toeren.
I.v.m. zuinig rijden, etc etc.
Hoe zit dat met de motor? Ik rij dan maar 50 ofzo in zijn 3, en dan 70 naar zijn 4, 100 in de 5, en 120 in de 6.. maar ik heb ergens het idee dat het beter voor de motor is om anders te rijden.
Dit is nooit behandeld tijdens het lessen.
Tis een 4 cilinder, voor degene die dat nog niet wisten.
Anyone?
Had al ff gehoopt dat je zou reagerenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echte) oliekoelerts zijn wat kieskeuriger dan de waterkokers maar het karakter blijft. Trek hem lekker door in toeren, daar is ie voor. Het is geen auto. Je kunt zonder problemen een hele tijd achter elkaar 8k rpm rijden. In dat toerengebied is ie, vanwege optimale verbranding, ook het zuinigst. Een klein uitstapje naar het rode gebied kan ook geen kwaad als het niet te lang is.
Als ik normaal rij op de mijne, schakel ik bij zo'n 6k rpm. Rij ik sportief, schakel ik pas bij 11k wat erop neerkomt dat ik pas bij zo'n 90 per uur naar de 2 ga. Kan ie makkelijk aan. En de mijne is met 108.000km op de klok zwaar bejaard. Kun je nagaan.
Het is een beetje een kwestie van gevoel krijgen voor de motor. Naargelang je er meer op rijdt, ga je vanzelf aanvoelen bij welke toerentallen de motor zich het prettigst voelt. Op dat punt zal hij ook het zuinigste zijn. Dat is lastig uit te leggen, maar over een paar honderd kilometer met de Bandit zul begrijpen wat ik bedoel
Kortom: niet druk over maken. De motor kan heel erg veel hebben qua toerental, een gevoel daarvoor komt vanzelf.
Edit: daarentegen heeft héél laat schakelen ook geen zin, na het punt van maximale koppel, in het SACS 600 blok bij 10.5k rpm, dondert dat koppel als een kaartenhuis in elkaar. Daarboven kan ie wel aan maar schiet niet meer op. Als het je interesseert, Google ff naar hoe koppel en vermogen nou verhouding tot elkaar staan bij motoren. Dat zal nogal verhelderend werken denk ik. Komt erop neer dat vermogel = koppel * toerental. Stort het koppel in, kun je toeren maken wat je wilt maar nul maal veel blijft nul.
Mwa, 8k is dan wel weer bovenin de powerband natuurlijk. Ik denk dat ik gemiddeld zo op 6k rond rijd (reed).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Had al ff gehoopt dat je zou reageren![]()
![]()
Daar zit ik al, 60 in zijn 3 enzo... Dat kan dus ook wel later.
Dan zal ik eens kijken hoe hij aanvoelt rond die toeren.
Wat mij al wel opviel, was dat hij rond de 6000 in 1x een spurt wil maken...
Maar als je dan een stukje aan het toeren bent, gewoon neutrale snelheid dan hou je hem ook in bijvoorbeeld 8000 toeren terwijl je nog een versnelling over hebt bijv?
Dat is met de auto ook zo, "optimale aangrijpingspunt" beetje dat idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.It's funny
But not ha-ha funny.
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000quote:
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zoquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:16 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000
O, en Yamaha komt met een YZF-R3/R25![]()
's Morgens komt dat door de automatische choke en dat stopt ook vrij gauw gelukkig. Als ik zo die power curve bekijk in mijn vorige post dan zie ik ook dat het lijntje pas begint bij 2500. Ik ga het even nakijken ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zo
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:48 schreef Nero22 het volgende:
Mijne draait stationair op 3000 geloof ik en rijdt het lekkerst tussen 7000 en 10000 toeren.3000?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.zou dat maar eens wat lager zetten. Rond de 1000 is zat ja.
Bij 3000 zit een enorm irritante trilling bij mij.. Stationair heb ik iets van 1200 ofzo, maar dat was nodig omdat ie niet helemaal soepel ging. Volgens het boekje moet ie op 800 kunnen lopen. Zal straks met een nieuwe camchain, klepstellen en carbsync wel beter gaan.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |