quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:24 schreef pindaplukker het volgende:
Net sollicitatie gehad bij een motorzaak.
Zegt die beste man opeens: "Verkoop mij deze pen"
ik zo: Nou toevallig heb ik net de film The wolf of wallstreet gezien, en u denk ik ook, dus wat mij betreft slaan we dit over![]()
Ja! vrij goed gesprek gehad. Alleen het was wel een uitgebreid gesprek voor een bijbaanquote:
Yepsquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:53 schreef BlackLining het volgende:
De klepdekselpakking neem ik aan?De mijne ligt nu te weken in de olie.
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Yepsmomenteel is de Alp zowat een naked. Alle panelen eraf, zadel eraf, tank eraf, luchtbox eruit.
[ afbeelding ]
En ik moest weer een schroef uitboren. In 2012 waren het er drie (luchtfilter), in 2013 twee (remvloeistof reservoir) en nu één, van de gaskabel. Volgend jaar dus nul?
Gelukkig hoef ik niet al te ver het blok in - carbs en luchtfilterhuis liggen nu wel open, dus die heb ik maar ff afgeplakt. In de Haynes staat dat ze eraf moeten, maar voor de achterste hoeft dat eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja?
Succes. Leuk klusje wel, en je ziet nog eens wat van de werking van het motorblok, de nokkenassen, tuimelaars, klepstoters en distributieketting. Vind ik altijd wel interessant om te zien
Pas erop dat er geen zand in waait als je buiten sleutelt he
Of een heel klein ringetje, was zo een filmpje van laat er iemand een boutje ofzo in een turbine motor vallen leuk geluidje welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja?
Succes. Leuk klusje wel, en je ziet nog eens wat van de werking van het motorblok, de nokkenassen, tuimelaars, klepstoters en distributieketting. Vind ik altijd wel interessant om te zien
Pas erop dat er geen zand in waait als je buiten sleutelt he
Dit. Hoe smerig om de kleding te lenen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:29 schreef KneusTeun het volgende:
niet zo zeuren
Moet er niet aan denken leen handschoenen/helm/laarzen
Dat zou echt een nachtmerrie zijn!
Doe is niet zo skeer en koop gewoon degelijk spul ook.
Neem aan dat die nu wel gewoon verzekerd is? Dan kun je na de proefrit opbellen en gelijk verzekeren,quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:01 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de verzekering. Afgelopen dinsdag een motor bekeken en alles zag er goed uit alleen heb ik geen proefrit gemaakt door de keiharde regen. Nu ga ik de motor 5 april kopen. Maak eerst een proefrit en dan neem ik hem mee. Nu is het logisch dat ik eerst een verzekering afsluit maar wat als de proefrit niet goed gaat in de vorm, er is iets aan de hand? Vervalt de verzekering dan?
Zijn ze zaterdag niet te bereiken?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:25 schreef stoeltafel het volgende:
Ja lijkt mij wel. Alleen het is zaterdag. Of misschien dan maar direct afsluiten via een tablet.
Gemorst met vet? Paar druppels olie op het blok? wd40:P? Je broek etc etc,quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag voor het eerst zelfstandig 150km gereden en een mix van snelweg en binnendoor.
Bevalt erg goed de bandit!
Alles lijkt te kloppen, en daar ben ik blij mee.
Het enige waar ik mee zit, hij ruikt wat... Ik heb 3x een stop gemaakt en bij alle 3 de stops rook de motor wat. Dit kan de nieuwigheid zijn maar ik was benieuwd of iemand van jullie een inschatting kan maken...
Ben een leek wat motoren betreft, dus elk schokje en dingetje is voor mij "niet normaal"
Foto's komen later nog.
Ze hebben wel olie e.d. ververst en je kon wel zien dat er beetje gemorst was.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gemorst met vet? Paar druppels olie op het blok? wd40:P? Je broek etc etc,
Hete motor ruikt sws.
Tank ontluchting
Als der morgen geen druppels onderliggen niks aan de hand
Daar heb je het al, niks aan de handquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ze hebben wel olie e.d. ververst en je kon wel zien dat er beetje gemorst was.
Die rook etc was ook alleen bij mijn eerste stop.
Daarna rook hij alleen nog maar, kon niet zo 1 2 3 iets geks vinden.
Zal morgen wel ff onder de motor kijken... man wat een ellende om dat ding bij mij in de schuur te krijgen en het was nog donker ook.
Daar moet ik even iets op gaan vinden want ik kon nu met al dat geduw en getrek wel merken dat hij 240 kilo weegt
Ik begin meteen met sparen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Teveel batman gekeken daar?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Honda heeft wel wat met lelijke motoren hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland![]()
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:18 schreef pindaplukker het volgende:
Gewoon in elke versnelling tot in het rood
Snap ikquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik jaag hem dus niet in het rood.... Het was puur om aan te geven hoever het toerenbereik is.
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echtequote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb echt een noob vraag voor jullie...
Die motor van mij gaat dus tot 14k toeren, dan komt hij in het rood.
Wat is een goede snelheid?
Reden dat ik het vraag, met de auto schakel je gemiddeld gezien rond de 2500-3000 toeren.
I.v.m. zuinig rijden, etc etc.
Hoe zit dat met de motor? Ik rij dan maar 50 ofzo in zijn 3, en dan 70 naar zijn 4, 100 in de 5, en 120 in de 6.. maar ik heb ergens het idee dat het beter voor de motor is om anders te rijden.
Dit is nooit behandeld tijdens het lessen.
Tis een 4 cilinder, voor degene die dat nog niet wisten.
Anyone?
Had al ff gehoopt dat je zou reagerenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De Bandit blokken zijn op hun best tussen 5 en 8k rpm. De (echte) oliekoelerts zijn wat kieskeuriger dan de waterkokers maar het karakter blijft. Trek hem lekker door in toeren, daar is ie voor. Het is geen auto. Je kunt zonder problemen een hele tijd achter elkaar 8k rpm rijden. In dat toerengebied is ie, vanwege optimale verbranding, ook het zuinigst. Een klein uitstapje naar het rode gebied kan ook geen kwaad als het niet te lang is.
Als ik normaal rij op de mijne, schakel ik bij zo'n 6k rpm. Rij ik sportief, schakel ik pas bij 11k wat erop neerkomt dat ik pas bij zo'n 90 per uur naar de 2 ga. Kan ie makkelijk aan. En de mijne is met 108.000km op de klok zwaar bejaard. Kun je nagaan.
Het is een beetje een kwestie van gevoel krijgen voor de motor. Naargelang je er meer op rijdt, ga je vanzelf aanvoelen bij welke toerentallen de motor zich het prettigst voelt. Op dat punt zal hij ook het zuinigste zijn. Dat is lastig uit te leggen, maar over een paar honderd kilometer met de Bandit zul begrijpen wat ik bedoel
Kortom: niet druk over maken. De motor kan heel erg veel hebben qua toerental, een gevoel daarvoor komt vanzelf.
Edit: daarentegen heeft héél laat schakelen ook geen zin, na het punt van maximale koppel, in het SACS 600 blok bij 10.5k rpm, dondert dat koppel als een kaartenhuis in elkaar. Daarboven kan ie wel aan maar schiet niet meer op. Als het je interesseert, Google ff naar hoe koppel en vermogen nou verhouding tot elkaar staan bij motoren. Dat zal nogal verhelderend werken denk ik. Komt erop neer dat vermogel = koppel * toerental. Stort het koppel in, kun je toeren maken wat je wilt maar nul maal veel blijft nul.
Mwa, 8k is dan wel weer bovenin de powerband natuurlijk. Ik denk dat ik gemiddeld zo op 6k rond rijd (reed).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Had al ff gehoopt dat je zou reageren![]()
![]()
Daar zit ik al, 60 in zijn 3 enzo... Dat kan dus ook wel later.
Dan zal ik eens kijken hoe hij aanvoelt rond die toeren.
Wat mij al wel opviel, was dat hij rond de 6000 in 1x een spurt wil maken...
Maar als je dan een stukje aan het toeren bent, gewoon neutrale snelheid dan hou je hem ook in bijvoorbeeld 8000 toeren terwijl je nog een versnelling over hebt bijv?
Dat is met de auto ook zo, "optimale aangrijpingspunt" beetje dat idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.It's funny
But not ha-ha funny.
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000quote:
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zoquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:16 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zoiets. Tussen 2500 en 3000. 's Morgens vroeg wil dat nog wel eens oplopen tot 5000
O, en Yamaha komt met een YZF-R3/R25![]()
's Morgens komt dat door de automatische choke en dat stopt ook vrij gauw gelukkig. Als ik zo die power curve bekijk in mijn vorige post dan zie ik ook dat het lijntje pas begint bij 2500. Ik ga het even nakijken ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan zal ik 'm maar eens afstellen, stationair hoeft ie maar 1000 toeren te lopen of zo
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:48 schreef Nero22 het volgende:
Mijne draait stationair op 3000 geloof ik en rijdt het lekkerst tussen 7000 en 10000 toeren.3000?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik wegrijd ik zijn 1 merk ik ook duidelijk dat het daarna (10k) is afgelopen met de pret.zou dat maar eens wat lager zetten. Rond de 1000 is zat ja.
Bij 3000 zit een enorm irritante trilling bij mij.. Stationair heb ik iets van 1200 ofzo, maar dat was nodig omdat ie niet helemaal soepel ging. Volgens het boekje moet ie op 800 kunnen lopen. Zal straks met een nieuwe camchain, klepstellen en carbsync wel beter gaan.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |