abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138010037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:24 schreef pindaplukker het volgende:
Net sollicitatie gehad bij een motorzaak.

Zegt die beste man opeens: "Verkoop mij deze pen"
ik zo: Nou toevallig heb ik net de film The wolf of wallstreet gezien, en u denk ik ook, dus wat mij betreft slaan we dit over _O- :P
:D
Wel goed gesprek verder?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_138010818
Dacht nou ff stukje rijden nog maar naar een dagje cursus helemaal gaar man :O
pi_138011115
M'n rij-instructeur wil graag dat ik m'n eigen motorlaarzen meebreng, terwijl ik niet direct na het halen van m'n rijbewijs meteen een motor ga kopen en dergelijke. Wil best voor een aantal tientjes wat functionele basis laarzen kopen maar het mag daarom niet te duur zijn.

Nu had ik de Probiker Active gevonden en besteld bij een webshop waar ze mijn maat (41) hadden, maar ik kreeg vanmiddag een mail dat die maat toch niet op voorraad was en ze het geld teruggeven. Bij andere webshops is ie niet op voorraad. Marktplaats ook al gecheckt. Dus ik even langs Motoport hier in Den Bosch, begint het allemaal bij 120 euro en hoger.

Vind eigenlijk dat de rijschool gewoon alle kleding ter beschikking moet stellen (was bij mijn vorige rijschool voor m'n verhuizing ook) en ik kan ze ook wel lenen, maar eigenlijk zijn ze een maat te groot en het werkt gewoon niet ideaal. Iemand nog tips?

Edit: tips voor goedkope motorlaarzen, truukje van een extra paar sokken werkt ook maar half.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:29:08 #154
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_138011149
niet zo zeuren ;)
Moet er niet aan denken leen handschoenen/helm/laarzen
Dat zou echt een nachtmerrie zijn!
Doe is niet zo skeer en koop gewoon degelijk spul ook.

;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_138011223
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:47 schreef mjan het volgende:

[..]

Wel goed gesprek verder?
Ja! vrij goed gesprek gehad. Alleen het was wel een uitgebreid gesprek voor een bijbaan :')
I are Baboon
pi_138011302
Gewoon naar de lokale dump heb je een paar kisten voor nog geen 100 euro 41? 85 ofzo elke maat groter 5 euro duurder

Zoiets
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:23:25 #157
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138012574
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:53 schreef BlackLining het volgende:

De klepdekselpakking neem ik aan? :) De mijne ligt nu te weken in de olie.
Yeps :) momenteel is de Alp zowat een naked. Alle panelen eraf, zadel eraf, tank eraf, luchtbox eruit.

En ik moest weer een schroef uitboren. In 2012 waren het er drie (luchtfilter), in 2013 twee (remvloeistof reservoir) en nu één, van de gaskabel. Volgend jaar dus nul?
pi_138012907
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:23 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Yeps :) momenteel is de Alp zowat een naked. Alle panelen eraf, zadel eraf, tank eraf, luchtbox eruit.

[ afbeelding ]

En ik moest weer een schroef uitboren. In 2012 waren het er drie (luchtfilter), in 2013 twee (remvloeistof reservoir) en nu één, van de gaskabel. Volgend jaar dus nul?
Volgend jaar nul? Ga je dat gare ding inruilen voor een Suzuki ja? :+

Succes. Leuk klusje wel, en je ziet nog eens wat van de werking van het motorblok, de nokkenassen, tuimelaars, klepstoters en distributieketting. Vind ik altijd wel interessant om te zien :Y

Pas erop dat er geen zand in waait als je buiten sleutelt he ;)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:55:05 #159
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138013426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Succes. Leuk klusje wel, en je ziet nog eens wat van de werking van het motorblok, de nokkenassen, tuimelaars, klepstoters en distributieketting. Vind ik altijd wel interessant om te zien :Y

Gelukkig hoef ik niet al te ver het blok in - carbs en luchtfilterhuis liggen nu wel open, dus die heb ik maar ff afgeplakt. In de Haynes staat dat ze eraf moeten, maar voor de achterste hoeft dat eigenlijk niet.

Morgen volgt de grote operatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dekatria op 21-03-2014 19:13:33 ]
pi_138013434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Of een heel klein ringetje, was zo een filmpje van laat er iemand een boutje ofzo in een turbine motor vallen leuk geluidje wel :P

http://www.dumpert.nl/med(...)je_laten_vallen.html
pi_138013492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:29 schreef KneusTeun het volgende:
niet zo zeuren ;)
Moet er niet aan denken leen handschoenen/helm/laarzen
Dat zou echt een nachtmerrie zijn!
Doe is niet zo skeer en koop gewoon degelijk spul ook.

;)
Dit. Hoe smerig om de kleding te lenen.
Verder snap ik de rijschool goed.
pi_138013617
Vraagje over de verzekering. Afgelopen dinsdag een motor bekeken en alles zag er goed uit alleen heb ik geen proefrit gemaakt door de keiharde regen. Nu ga ik de motor 5 april kopen. Maak eerst een proefrit en dan neem ik hem mee. Nu is het logisch dat ik eerst een verzekering afsluit maar wat als de proefrit niet goed gaat in de vorm, er is iets aan de hand? Vervalt de verzekering dan?
pi_138013707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:01 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de verzekering. Afgelopen dinsdag een motor bekeken en alles zag er goed uit alleen heb ik geen proefrit gemaakt door de keiharde regen. Nu ga ik de motor 5 april kopen. Maak eerst een proefrit en dan neem ik hem mee. Nu is het logisch dat ik eerst een verzekering afsluit maar wat als de proefrit niet goed gaat in de vorm, er is iets aan de hand? Vervalt de verzekering dan?
Neem aan dat die nu wel gewoon verzekerd is? Dan kun je na de proefrit opbellen en gelijk verzekeren,
kan je der zo mee wegrijden.
pi_138014504
Ja lijkt mij wel. Alleen het is zaterdag. Of misschien dan maar direct afsluiten via een tablet.
pi_138014818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:25 schreef stoeltafel het volgende:
Ja lijkt mij wel. Alleen het is zaterdag. Of misschien dan maar direct afsluiten via een tablet.
Zijn ze zaterdag niet te bereiken?
Waar ga je hem verzekeren dan?
pi_138014880
Elke verzekering is sowieso binnen 2 weken op te zeggen
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:08:24 #167
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138021550
Vandaag voor het eerst zelfstandig 150km gereden en een mix van snelweg en binnendoor.

Bevalt erg goed de bandit!

Alles lijkt te kloppen, en daar ben ik blij mee.
Het enige waar ik mee zit, hij ruikt wat... Ik heb 3x een stop gemaakt en bij alle 3 de stops rook de motor wat. Dit kan de nieuwigheid zijn maar ik was benieuwd of iemand van jullie een inschatting kan maken...

Ben een leek wat motoren betreft, dus elk schokje en dingetje is voor mij "niet normaal"

Foto's komen later nog.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138021683
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag voor het eerst zelfstandig 150km gereden en een mix van snelweg en binnendoor.

Bevalt erg goed de bandit!

Alles lijkt te kloppen, en daar ben ik blij mee.
Het enige waar ik mee zit, hij ruikt wat... Ik heb 3x een stop gemaakt en bij alle 3 de stops rook de motor wat. Dit kan de nieuwigheid zijn maar ik was benieuwd of iemand van jullie een inschatting kan maken...

Ben een leek wat motoren betreft, dus elk schokje en dingetje is voor mij "niet normaal"

Foto's komen later nog.
Gemorst met vet? Paar druppels olie op het blok? wd40:P? Je broek etc etc,
Hete motor ruikt sws.
Tank ontluchting
Als der morgen geen druppels onderliggen niks aan de hand :P
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:17:28 #169
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138021966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:11 schreef Geerd het volgende:

[..]

Gemorst met vet? Paar druppels olie op het blok? wd40:P? Je broek etc etc,
Hete motor ruikt sws.
Tank ontluchting
Als der morgen geen druppels onderliggen niks aan de hand :P
Ze hebben wel olie e.d. ververst en je kon wel zien dat er beetje gemorst was.
Die rook etc was ook alleen bij mijn eerste stop.

Daarna rook hij alleen nog maar, kon niet zo 1 2 3 iets geks vinden.

Zal morgen wel ff onder de motor kijken... man wat een ellende om dat ding bij mij in de schuur te krijgen en het was nog donker ook.
Daar moet ik even iets op gaan vinden want ik kon nu met al dat geduw en getrek wel merken dat hij 240 kilo weegt :')
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138022025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:17 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ze hebben wel olie e.d. ververst en je kon wel zien dat er beetje gemorst was.
Die rook etc was ook alleen bij mijn eerste stop.

Daarna rook hij alleen nog maar, kon niet zo 1 2 3 iets geks vinden.

Zal morgen wel ff onder de motor kijken... man wat een ellende om dat ding bij mij in de schuur te krijgen en het was nog donker ook.
Daar moet ik even iets op gaan vinden want ik kon nu met al dat geduw en getrek wel merken dat hij 240 kilo weegt :')
Daar heb je het al, niks aan de hand
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:23:06 #171
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138022212

Ja, het is een Honda, ja, hij bestaat, en ja hij komt naar Nederland :z _O-
pi_138022278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Ik begin meteen met sparen.
pi_138022315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Teveel batman gekeken daar?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:25:20 #174
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138022335
De ruggesteun maakt het af, mijns inziens.
pi_138022869
een dn-01 met vfr vtec voorkant :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')