Ik kwam hem ook al tegen ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Maegrim het volgende:
According to Kawasaki's specifications, the engine should idle at 1300 (+/- 100) rpm.
Even bellen met je verzekering, je kan hem voorlopig in verzekering laten nemen vanaf die zaterdag.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:01 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de verzekering. Afgelopen dinsdag een motor bekeken en alles zag er goed uit alleen heb ik geen proefrit gemaakt door de keiharde regen. Nu ga ik de motor 5 april kopen. Maak eerst een proefrit en dan neem ik hem mee. Nu is het logisch dat ik eerst een verzekering afsluit maar wat als de proefrit niet goed gaat in de vorm, er is iets aan de hand? Vervalt de verzekering dan?
Top, zo ga ik het doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
Even bellen met je verzekering, je kan hem voorlopig in verzekering laten nemen vanaf die zaterdag.
Als je hem niet koopt, vervalt de verzekering (even doorgeven op maandag). Indien je hem wel koopt maandags de meldcode doorgeven en dan is hij definitief verzekerd vanaf de afgelopen zaterdag dat je hem hebt gekocht.
Zo loop je geen risico van onverzekerd rijden.
Verkopersquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:57 schreef Dekatria het volgende:
Jezus man.
[..]
Ja, de groetendaar bel ik ook echt voor, debiel. Dan maar naar de concurrent
Zin om ervoor naar Gouda te rijden?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:57 schreef Dekatria het volgende:
Jezus man.
Net dus een kleine momentsleutel wezen halen (m'n huidige begint bij 28Nm, heb er voor de klepdeksel 1 nodig voor 10Nm), zelfs nog gebeld met de zaak in kwestie of'ie op voorraad was. Ja hoor, geen probleem.
Kom ik daar, poogt de verkoper me een andere momentsleutel in de maag te splitsen die 3 keer zo duur is, en zegt ook nog dat ik voor die bewuste sleutel gebeld had. Die andere had'ie dus niet op voorraad.
Ja, de groetendaar bel ik ook echt voor, debiel. Dan maar naar de concurrent
Wacht maar tot je een keer op je plaat gaatquote:
Breur ben ik ook geweest, hadden 'm niet op vorraad. Uiteindelijk bij Correct Bike & Boat eentje gevondenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zin om ervoor naar Gouda te rijden?
En je kunt ook Breur nog effe proberen, maar in principe heeft elke automaterialentoko die dingen ook gewoon liggen hoor.
En wat gaat er in de 2014 FOK!boetepot?quote:
Met de brander der bij,quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:47 schreef pindaplukker het volgende:
Iemand tips voor een voorwiel lager dat vast zit?
Ik krijg hem er niet uit getikt ( met een lange schroevendraaier van de andere kant naar buiten tikken)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:52 schreef Erasmo het volgende:
¤0Da's een mooi bedrag inderdaad. SuccesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:52 schreef Erasmo het volgende:
¤0Gaat je niet lukken, je moet nooit harder gaan rijden als der een hulpwagen met sirene achter je rijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al een paar keer op wegmisbruikers/bodw geweest.
Ik had er in februari ook al twee te pakken op de A10 noord. Suffe boetes van 4km te hard na correctie, alles voor de veiligheidquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En wat gaat er in de 2014 FOK!boetepot?![]()
Ik ben bang dat ik er binnenkort ook een (aantal) binnenkrijg. Ik kwam er laatst pas achter dat er op de A10 West bij Amsterdam ook trajectcontrole is.
Ligt eraan of je er van houdt om elke 500km olie te wisselen en elke 100km te tankenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:54 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)ok.html#afbeelding:5
Is dat geschikt om beetje afstandje zeg toeren mee te doen qua blok?
Lijkt me namelijk een leuke fiets, maar weet niet of je dan ook met die belachelijke onderhoud intervallen zit.... Van die 80uur en dan weer je zuiger vervangen.
Leuk voor erbij, meer ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:54 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)ok.html#afbeelding:5
Is dat geschikt om beetje afstandje zeg toeren mee te doen qua blok?
Lijkt me namelijk een leuke fiets, maar weet niet of je dan ook met die belachelijke onderhoud intervallen zit.... Van die 80uur en dan weer je zuiger vervangen.
Trajectcontrole krijg je wel snel binnen: als je over twee weken nog niets hebt ben je veilig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik er binnenkort ook een (aantal) binnenkrijg. Ik kwam er laatst pas achter dat er op de A10 West bij Amsterdam ook trajectcontrole is.
Dat moet echt ja, anders loopt het binnen de kortste keren hopeloos vast. Die blokjes zijn zo opgefokt dat alles slijt als een malle.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef KneusTeun het volgende:
Gaat meer om beetje mee door Duitsland te rijden niet snelwegen ofzo.
De tenere is gewoon perfect voor toeren, maar zodra je beetje wil ouwehoeren gaat het wat lastiger.
Tuurlijk ram ik het ding wel overal tussendoor en door het bos als het moet, maar dit leek me ook wel een keer tof.
Alleen als het echt om de 500km olie wissel is dan is het wel fucked.
Dit is helaas waar ja. Bezwaar is vrij kansloos.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken, je moet nooit harder gaan rijden als der een hulpwagen met sirene achter je rijdt.
Al een paar keer op wegmisbruikers/bodw geweest.
Heb altijd wel eens de Almelose rechtbank van binnen willen zien. Van de weer maar eens een wob-je tikken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is helaas waar ja. Bezwaar is vrij kansloos.
Selectieve veiligheid![]()
Je kunt het proces wel zo zwaar mogelijk proberen frustreren. Dat zou ik zeker doen, maar betalen zul je.
Net gelezen dat interval 5.000km is deze LC4 blokjes zijn schijnbaar wel gemaakt voor langer rijden dan de echte crossers.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat moet echt ja, anders loopt het binnen de kortste keren hopeloos vast. Die blokjes zijn zo opgefokt dat alles slijt als een malle.
Heb wel eens een zuiger gezien die na 100 uur uit zo'n ding kwam. Was nauwelijks nog herkenbaar als zijnde zuiger
volgens mij staat ie uitquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
"Normale" crosser is vaak 2 takt, dit is gewoon een 4 takt neem ik aan,quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Net gelezen dat interval 5.000km is deze LC4 blokjes zijn schijnbaar wel gemaakt voor langer rijden dan de echte crossers.
Zo bijzonder is die rechtbank niet, kale kouwe bende. En dan die achterlijke entree, das best omlopen vanuit die nieuwe parkeergarage. Afgelopen 5 jaar al 3 keer van binnen gezien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heb altijd wel eens de Almelose rechtbank van binnen willen zien. Van de weer maar eens een wob-je tikken.
Normale crossers zijn ook al paar jaar geen 2 takt meerquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
"Normale" crosser is vaak 2 takt, dit is gewoon een 4 takt neem ik aan,
Hm, ok. Dan zou het wel goed moeten komen. Het ging gelukkig ook niet tientallen kilometers te hard, maar wat Vrieskist ook zei: 4 km zou best kunnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:06 schreef mjan het volgende:
[..]
Trajectcontrole krijg je wel snel binnen: als je over twee weken nog niets hebt ben je veilig.
Heb je trouwens toevallig een leuke binnendoor route naar amsterdam gevonden? A2
Zou natuurlijk helemaal mooi zijn!quote:
Mooi ding!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag ook een motor gekocht!
Volgende week ophalen.
Het is een Yamaha FZ6 S2 Fazer geworden, vond het heel leuk rijden op dat ding
Nu ben ik vergeten zelf een foto te maken, dus jat ik hem maar even van de garage.
[ afbeelding ]
nice bike! Zwart op zwart is kewlquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Volgende week ophalen.
Nu ben ik vergeten zelf een foto te maken, dus jat ik hem maar even van de garage.
[ afbeelding ]
Goed bezigquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Volgende week ophalen.
[ afbeelding ]
Ik heb de bar mount, een suction mount en dus nog een tripod. De schroefdraad is een standaard camera mount, dus je kan makkelijk standaard aftermarks mounts ervoor gebruikenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:28 schreef JK het volgende:
Dekatria, heb jij nog extra mounts? Heb wel de suctioncup mount, perfect ding, maar had er al ervaring mee. Is gewoon een Delkin Fat Gecko Mini.
En daarom laat ik mn alp mooi lekken. Heul geen zin in om voor zoiets kleins de halve brommert uitelkaar te trekken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:15 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een operatie zeg. Alles past zó precies op de Alp dat alles verwijderen om bij de pakking te komen een aardige klus is gebleken. En dan zit die pakking ook nog eens zo gemonteerd dat als je zonder sealant dat ding wil vastzetten (wat gewoon moet kunnen) dat de pakking uit je kleppndeksel valt
Nu moet ik dus eerst wachten tot de sealant gehard is.
Ach, ik vind het sowieso wel interessant om de boel een keer eraf te hebben gehad. Op reis heb je daar altijd wel profijt vanquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En daarom laat ik mn alp mooi lekken. Heul geen zin in om voor zoiets kleins de halve brommert uitelkaar te trekken.
Laatst met kleppen stellen al de zooi los gehad. Daarna begon ie opeens te lekken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ach, ik vind het sowieso wel interessant om de boel een keer eraf te hebben gehad. Op reis heb je daar altijd wel profijt van
Dat hele frame zit zo onwijs in de weg. Ook met de bouten van de klepdeksel - 1 kan je gewoon bij met je ratel, en de ander zit echt 2 centimeter onder je framequote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Laatst met kleppen stellen al de zooi los gehad. Daarna begon ie opeens te lekken.
Achja, moet er binnenkort toch weer bij want een klep bij de voorste cilinder verloopt alweer, kan je ook zo lekker bij ook.
Dus wat hebben we nu geleerd? Volgende keer gewoon een viercilinder zoals het hoort. Dat gesodemieter met die twee pitjes steedsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:30 schreef Dekatria het volgende:
Op het moment dat je een motor niet respecteert ga je op je bek
[..]
Dat hele frame zit zo onwijs in de weg. Ook met de bouten van de klepdeksel - 1 kan je gewoon bij met je ratel, en de ander zit echt 2 centimeter onder je frame
Geen respect voor de motor hebben, dan vraag je er inderdaad omquote:
Ik huiver nu voor de moderne motoren, waar alles nóg moeilijker bereikbaar is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:38 schreef BlackLining het volgende:
Dus wat hebben we nu geleerd? Volgende keer gewoon een viercilinder zoals het hoort. Dat gesodemieter met die twee pitjes steeds
Met meer elektronica zodat je voor elke ditje, datje en zusje naar de merkdealer mag.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik huiver nu voor de moderne motoren, waar alles nóg moeilijker bereikbaar is.
Als zo'n schroefje tegenkomt, niet per ongeluk een sproeier uitboren hequote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik huiver nu voor de moderne motoren, waar alles nóg moeilijker bereikbaar is.
Ik vind het wel interessant om nu even naar de carbs te kunnen kijken, en ze er even af gehad te hebben. Als je dan schroefjes tegenkomt die kut zijn kan je ze meteen uitboren en vervangen, dan hoef ik dat evt op reis niet te doen.
Vorig jaar was dat het geval - in de prep de oude schroefjes van de remvloeistof moeten uitboren, zaten muurvast. Vervolgens moest ik in Albanië in 40 graden zon de remvloeistof bijvullen - ik was als een kind zo blij dat ik dat al eens had losgehad.
Weer nieuwe knippers besteld?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:15 schreef Salatrel het volgende:
Touratech Duitsland weet wel wat aanpakken is zeg. Donderavond besteld, vrijdag verwerkt en vandaag bezorger aan de deur. Kan Touratech Nederland nog wat van leren.
is hrt een yamaha?misschien ligt de andere aan het eind van de straatquote:Op zondag 23 maart 2014 12:46 schreef kepler het volgende:
Hmm, motor loopt opeens maar op 1 cilinder, terwijl hij gisteren het nog prima deed. Wat zou het kunnen zijn? Meest logische lijkt mij de bougie?? (nat geworden oid? Motor staat buiten)
quote:Op zondag 23 maart 2014 12:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is hrt een yamaha?misschien ligt de andere aan het eind van de straat
quote:Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Dekatria het volgende:
Het Beest doet het weer![]()
dadelijk panelen er weer op hannesen en even rijden.
Ik was weinige keren zo zenuwachtig als voordat ik 'm weer startte. De teringnog gekloot met KVS ook gehad - had een O-ring niet vervangen dus toen ik de KVS er weer in deed kwam het er precies daar weer uit. Dacht dat het je reinste terror was om dat O-ringetje eruit te halen (het ding zit nogal diep) maar in 30 seconden had ik 'm met een haaktangetje.
[ afbeelding ]
Victory dance!
Hier begint het net lekker rijweer te worden!! Veel plezierquote:Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Dekatria het volgende:
Het Beest doet het weer![]()
dadelijk panelen er weer op hannesen en even rijden.
Ik was weinige keren zo zenuwachtig als voordat ik 'm weer startte. De teringnog gekloot met KVS ook gehad - had een O-ring niet vervangen dus toen ik de KVS er weer in deed kwam het er precies daar weer uit. Dacht dat het je reinste terror was om dat O-ringetje eruit te halen (het ding zit nogal diep) maar in 30 seconden had ik 'm met een haaktangetje.
[ afbeelding ]
Victory dance!
Watquote:Op zondag 23 maart 2014 14:52 schreef Yreal het volgende:
Net stoplichtsprintjes gedaan met een agent op een f650gs. Gaat nog best rap zo´n ding
Het verbaasd mij meer dat hij daar aan meedeed.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik rij ook maar een veredelde brommer...
Sommige zijn best lollig. Die lui op die slagschepen echter absoluut niet.Net stonden we ieder stoplicht te lullen over hoe mooi de f800gs isquote:Op zondag 23 maart 2014 15:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Het verbaasd mij meer dat hij daar aan meedeed.
Al verbaasde ik mij er ook over, toen oom agent zijn hand naar mij opstak toen hij mij tegemoed reed.
Dat motorrijders dat onderling doen wist ik, maar motoragenten naar burgers niet.
Ook een keer met Koninginnedag, kwam een collega van mij (op de motor) ook een motoragent tegen.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sommige zijn best lollig. Die lui op die slagschepen echter absoluut niet.Net stonden we ieder stoplicht te lullen over hoe mooi de f800gs is
Watvoor banden heb jij eigenlijk standaard onder die motor zitten? Ik kan mij voorstellen dat van die off-road achtige banden niet lekker rijd op de weg...quote:Op zondag 23 maart 2014 15:58 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste 50km naar huis gereden nu, het lek is weg, en alles functioneert zoals het hoort
Mooie motor en vette uitlaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
Volgende week ophalen.
[ afbeelding ]
Hehehequote:
Doe die maar gewoon niet, MV F4-wannabe.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:39 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Thnx! maar ik ga die uitlaat wel vervangen voor een ander model (ooit).
Deze vind ik namelijk veel mooier
[ afbeelding ]
Heb er Metzeler Tourances onder nu, zijn voor zowel weg als daarnaast.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Watvoor banden heb jij eigenlijk standaard onder die motor zitten? Ik kan mij voorstellen dat van die off-road achtige banden niet lekker rijd op de weg...
die tourances hebben dan wel een grof uitziend profiel maar het zijn bepaald geen noppenbandenquote:Op zondag 23 maart 2014 16:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wel of niet nog een ritje op de motor voordat het donker wordt..
First world problems :p
[..]
Watvoor banden heb jij eigenlijk standaard onder die motor zitten? Ik kan mij voorstellen dat van die off-road achtige banden niet lekker rijd op de weg...
niks mis met die slagschepen. Gewoon samen mee over de vluchtstrook de file ontwijkenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sommige zijn best lollig. Die lui op die slagschepen echter absoluut niet.Net stonden we ieder stoplicht te lullen over hoe mooi de f800gs is
Ik niet, eigenlijk... maar dat komt puur omdat die mongolen ook de Utrechtse Baan af hebben geslotenquote:Op zondag 23 maart 2014 19:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb stiekem wel zin in het file rijden van de aankomende 2 dagen...
He, wat utrechtse baan dicht?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik niet, eigenlijk... maar dat komt puur omdat die mongolen ook de Utrechtse Baan af hebben gesloten
Filerijden door de stad is echt kutter dan kut.
Dat dacht ik dus ook, totdat ik van de week het even controleerde.quote:
Trilt die barmount niet teveel? Ik vind het snelle kliksysteem fijner dan altijd het schroefdraad gebruiken. Noem me maar lui.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb de bar mount, een suction mount en dus nog een tripod. De schroefdraad is een standaard camera mount, dus je kan makkelijk standaard aftermarks mounts ervoor gebruiken
nucleaire flopquote:Op zondag 23 maart 2014 19:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, totdat ik van de week het even controleerde.
Dit wordt echt een clusterfuck van jewelste.
Vond het nogal schokkend dat de hele tekst van het akkoord al klaar is.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nucleaire flopze gaan echt helemaal niks bereiken daar.
De barmount gooi ik altijd een stuk schuimrubber tussen, dan is het prima te doen. Met die schroefdraad weet ik zeker dattie ook blijft zittenquote:Op zondag 23 maart 2014 19:19 schreef JK het volgende:
[..]
Trilt die barmount niet teveel? Ik vind het snelle kliksysteem fijner dan altijd het schroefdraad gebruiken. Noem me maar lui.ik had 'm op mijn fat gecko mini kunnen doen met schroefdraad, maar nu de suction cup gekocht. In 2 tellen klaar en draaien. Is ook een stuk lichter.
De tekst is al klaar inderdaad en ze gaan het zometeen alleen nog maar even toelichten.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vond het nogal schokkend dat de hele tekst van het akkoord al klaar is.
Die hele top is gewoon een excuus om een beetje te gaan straatracen en dan 's avonds in de zaal een potje te gaan zitten pokeren. Daarom heeft Poetin ook afgezegd, hij wordt 't winnen met zijn pokerface ook een beetje zat onderhand.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nucleaire flopze gaan echt helemaal niks bereiken daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |