Mwoah,dan vallen de toeren wel mee.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:57 schreef PizzaMizza het volgende:
Het gaat om een benzine-auto. Even in de OP erbij zetten. Brandstof boeit me eigenlijk niet heel veel, maar gaat me meer om de auto die ik heel wil hebben. Leuke dingen kosten soms wat meer geld(tenzij de motor er voor moet boeten)
Zelfs mijn blikje kan met gemak 5000 toeren aan, net als de meeste benzinemotoren. 3/3,5K toeren is niet echt wat je noemt "door duwen".....quote:
De motor kan dat gewoon aan, wat denk je dat het toerental is als je over de snelweg blaast?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:57 schreef PizzaMizza het volgende:
Het gaat om een benzine-auto. Even in de OP erbij zetten. Brandstof boeit me eigenlijk niet heel veel, maar gaat me meer om de auto die ik heel wil hebben. Leuke dingen kosten soms wat meer geld(tenzij de motor er voor moet boeten)
bij 7500 beginnen sommige wel te stotterenquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:15 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Zelfs mijn blikje kan met gemak 5000 toeren aan, net als de meeste benzinemotoren. 3/3,5K toeren is niet echt wat je noemt "door duwen".....
Zolang je geen motor rijdt is dat ook niet echt normaal,maar dat terzijde..TS z'n vraag ging over het 3000 gebied..niet over wat jij met je pappies auto doet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:19 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
bij 7500 beginnen sommige wel te stotteren
ligt eraan, sportauto's gaan tot 7500-8000 en een golf gti moet de 6000 ook kunnen halen volgensmij, mijn punt was eerder dat de gemiddelde auto al flink wat kan hebbenquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:23 schreef Charged het volgende:
[..]
Zolang je geen motor rijdt is dat ook niet echt normaal,maar dat terzijde..TS z'n vraag ging over het 3000 gebied..niet over wat jij met je pappies auto doet.
3000 met een 6l v8 moet nog te doen zijn toch?quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:23 schreef Fer het volgende:
1. Het kan geen kwaad, zolang de motor op temperatuur is. Dus eerst warm rijden.
2. 3000 toeren is niet veel, tenzij het een 6l v8 is of 2.5 diesel. (Leuk het nieuww rijden-rijles.
3. Het kost benzine
Je voelt ook gewoon aan je gaspedaal wanneer de turbo's opspoelen en je motor vrolijk is. Bij de meeste benzines is dat inderdaad vanaf 4000 toeren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:25 schreef blup het volgende:
Pas vanaf 3000 á 4000 komt deze meeste koppel vrij.
mjoa nieuwerwetse turbo's komen wel iets eerder hoor. Variable kleppen beginnen rond die koers hun werk te doen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je voelt ook gewoon aan je gaspedaal wanneer de turbo's opspoelen en je motor vrolijk is. Bij de meeste benzines is dat inderdaad vanaf 4000 toeren.
Bij mijn rijlessen werd ik aangeleerd om bij 2100 toeren op te schakelen(vw polo), dus ben ik dat nu ook gewend.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:40 schreef NieuweNier het volgende:
Bij mijn rijlessen leerde ik trouwens dat het belangrijk was in de juiste versnelling te rijden. Niet per se een zo hoog mogelijke.
Ja, maar het is niet nodig om normaal weg te komen, hooguit als je een keer echt haast wil maken. Bij een 1.2 is het orde van de dag zeg maar.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:25 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
3000 met een 6l v8 moet nog te doen zijn toch?
Het verschilt inderdaad heel sterk per auto. Bij mijn auto -- een simpele TDCI -- ligt de bruikbare powerband tussen de 2500 en 4000 toeren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:41 schreef blup het volgende:
[..]
mjoa nieuwerwetse turbo's komen wel iets eerder hoor. Variable kleppen beginnen rond die koers hun werk te doen.
Een diesel? Dan reed je in een soortgelijke auto als waar ik in rij, een Fiesta 1.6 TDCI. Ik trek dat blok ook gewoon hoog in de toeren. Ik probeer rond de 4000 toeren op te schakelen en nooit onder de 2500 toeren te komen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:57 schreef PizzaMizza het volgende:
Dank jullie wel voor de reacties jongens!
[..]
Bij mijn rijlessen werd ik aangeleerd om bij 2100 toeren op te schakelen(vw polo), dus ben ik dat nu ook gewend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |