quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
Zie ze sporadisch wel eens rijden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:14 schreef Dekatria het volgende:
Zag overigens de afgelopen 2 weken zowaar 2 XT1200's in het wild. Eén in het wit, de ander in het geel.
Die dingen zie je anders nooit.
Ik vind het prachtige motoren, voor mij persoonlijk enkel veel te zwaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef KneusTeun het volgende:
Zie ze sporadisch wel eens rijden.
De 2014 verzie krijgt ook wel mooie reviews.
ze zijn al minder zwaar dan dat ze lijken, en bij reviews zijn ze dol enthousiast omdat yamaha het gewicht onderin heeft gelegd waardoor hij wendbaar schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind het prachtige motoren, voor mij persoonlijk enkel veel te zwaar.
Mijn oom heeft die ook besteld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Mijn oom heeft zijn GS1200 Adventure 2014 binnen. Man man man, wat een machine. Hij heeft zelfs de stiksels in het zadel goudkleurig laten maken, gewoon omdat het kan. 6 maagdelijke kilometers erop
Dat heb ik dus ook gewoon gedaan, rij ik hem total loss dat zie ik dan wel weer.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef mstx het volgende:
Gewoon kopen dat ding als je daar blij van wordt, als je het makkelijk kan betalen zie ik het probleem niet.
Ja, levertijd is nogal gigantisch! M'n oom heeft de GS ergens in Oktober '13 besteld en nu pas op kenteken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Mijn oom heeft die ook besteld.Helaas wordt die pas half mei geleverd.
![]()
Die kofferset is wel handig hoor, als we dan op vakantie gaan hoef ik tenminste zelf geen tas/koffer mee te nemen, dan gooi ik gewoon alles bij hem erin!
Denk alleen niet dat ik 'm weer overend krijg als'ie erbij gaat liggen. Van een volbeladen Alp weet ik dat tenminste zeker.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:21 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ze zijn al minder zwaar dan dat ze lijken, en bij reviews zijn ze dol enthousiast omdat yamaha het gewicht onderin heeft gelegd waardoor hij wendbaar schijnt te zijn.
Hij is lichter dan de XTZ7502013 model is 20kg zwaarder
Dan heb ik nog een betere!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gewoon gedaan, rij ik hem total loss dat zie ik dan wel weer.
Nja en ik ga hem allrisk verzekeren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:25 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Dan heb ik nog een betere!
Gewoon niet total loss rijden!
Liever een GS dan een RRquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
Dan zet je wel een GS, maar geen RR in de OP. Beetje jammer.
hier je RRquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
hier je RR
[ afbeelding ]
Geschikt voor jou A--
Oké, jij je zin.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
Komt door die lawaaipijpenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:35 schreef KneusTeun het volgende:
Weinig mensen naar de Harz?!?! wat is deze?
We moeten motor-forum.de maar gaan ronselen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:35 schreef KneusTeun het volgende:
Weinig mensen naar de Harz?!?! wat is deze?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
hier je RR
[ afbeelding ]
Geschikt voor jou A--
?quote:
Jij mag nog effe dromen over die RRquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:16 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
?![]()
![]()
Het is echt wel een gaaf ding hoor, die GS. Zeker weten.
ik dacht dat chauffeurs uit het oosten zo gewild warenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:38 schreef Gummiebeer het volgende:
De reden dat ik niet mee ga naar de Harz is de combi non Ekeur pijp en en feit dat ik helaas een bijstandstrekkert ben gewordenchauffeur zijn is hard deze tijd..
Dit! Wat een bazen motor zeg, echt heel vet. Er bestaan zoveel mooie motoren. Zijn er eigenlijk hier mensen met meerdere motoren?quote:
Lees opquote:Op woensdag 19 maart 2014 08:49 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit! Wat een bazen motor zeg, echt heel vet. Er bestaan zoveel mooie motoren. Zijn er eigenlijk hier mensen met meerdere motoren?
Ik zie wel eens wat onderdelen in de berm liggen, maar een complete fiets eigenlijk nooit nee..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:14 schreef Dekatria het volgende:
Zag overigens de afgelopen 2 weken zowaar 2 XT1200's in het wild. Eén in het wit, de ander in het geel.
Die dingen zie je anders nooit.
Hij vliegt er wel gaaf vanafquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.wired.com/autopia/2014/02/mulholland-the-snake/
Check de tweede video, tering man, je zou die fietser zijn.
Waarom stuurt de motorrijder niet langs de fietsers? Vrij apart dit.
Heengaan waar ie naar kijkt. Niet geleerd?quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
Target fixation. Doe je verrassend genoeg heul weinig aan en is tevens misschien wel de grootste oorzaak van eenzijdige motorongelukken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
Ik! Al komen ze samen misschien net tot 1 acceptabele motor...quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:49 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit! Wat een bazen motor zeg, echt heel vet. Er bestaan zoveel mooie motoren. Zijn er eigenlijk hier mensen met meerdere motoren?
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
Aan je post te lezen snap je nog niet wat target fixation inhoudt, niet zomaar ver vooruit kijken maar kijken waar je héén wil. Als je kijkt waar je juist niet heen wil, zoals die fietsers of de enige boom die in een straal van een kilometer te vinden is, rij je er juist naartoe. Zo kwam ik 2 jaar terug bijna in de Amstel terechtquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:28 schreef stoeltafel het volgende:
Eens, altijd zo ver mogelijk vooruit kijken. In het begin met lessen ook zulke foutjes gemaakt maar dit is wel een hele beruchte weg, enorm veel ongelukken.
Dat is toch eigenlijk wel maf :p Heb het zelf ook wel eens gehad, keek per ongeluk naar de stoep en nam toen de bocht veel te krapquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:56 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Aan je post te lezen snap je nog niet wat target fixation inhoudt, niet zomaar ver vooruit kijken maar kijken waar je héén wil. Als je kijkt waar je juist niet heen wil, zoals die fietsers of de enige boom die in een straal van een kilometer te vinden is, rij je er juist naartoe. Zo kwam ik 2 jaar terug bijna in de Amstel terecht![]()
Nou ja, maf is het niet zo zeer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:08 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk wel maf :p Heb het zelf ook wel eens gehad, keek per ongeluk naar de stoep en nam toen de bocht veel te krap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Reed ze wel een beetje hard dan?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef stinkie het volgende:
Ik keek gisteren nog naar een lekker wijf.
En toen nam ik haar
Fix gewoon even een ART5 slot en maak die vast aan een grondanker. Kost 100 euro en dat nemen ze niet zomaar even meequote:Op woensdag 19 maart 2014 12:53 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren dus gekeken voor mijn eerste motor en alles zag er goed uit. Twee nieuwe banden, accu net vervangen, factuur erbij. Verder aardige jongen. Alleen toen ik aan kwam begon het keihard te rennen dus nog geen proefrit gemaakt. Kleine aanbetaling gedaan. Over twee weken rijden en dan direct mee nemen mits alles goed is. Wil vind ik de valdoppen erg groot maar dat moet blijkbaar. Het eerste jaar laat ik ze sowieso zitten. Achterzit en stepjes zjn eraf gehaald, veel mooier zo.
Net even gekeken voor de verzekering. Standaard verzekering is 17e en met diestal erbij nog eens 17e alleen vraag ik me af of het nodig is. De motor staat in een garage, heb een stuurslot en schijfslot. In de garage staan 4 motoren, is gelukkig nog niks gebeurt. Je kan er niet in zonder pasje, klinkt veilig. Alleen het zou toch gebeuren als ze de gixxer mee nemen, dat wordt dan
Heb nu een ART4 erbij, zo'n fel geel schijfslot. Goeie tip van jou maar heb een huurwoning dus mag helaas niks doen in de gedeelde garage.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:57 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Fix gewoon even een ART5 slot en maak die vast aan een grondanker. Kost 100 euro en dat nemen ze niet zomaar even mee
GPS tracker is ook maar 50 euro trouwens.. En dan heb je ook een alarm erop enz
Hm... Dan is een GPS nog wel een leuke optie, meestal als ze hem jatten dan heb je het wel gauw door en dan is de GPS ook nog wel aan. Moet je wel regelmatig rijden of hem aan een lader zetten want dat ding vraagt wel een beetje stroom van je accu.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:01 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb nu een ART4 erbij, zo'n fel geel schijfslot. Goeie tip van jou maar heb een huurwoning dus mag helaas niks doen in de gedeelde garage.
Koop dan gewoon geen slot, scheelt je weer ¤100 en als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. De kruimeldieven worden al afgeschrikt door garage+stuurslot+schijfremslot, de pro's boeit dat niet en een extra ART5-slot is voor hen ook nauwelijks een belemmering.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:57 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Fix gewoon even een ART5 slot en maak die vast aan een grondanker. Kost 100 euro en dat nemen ze niet zomaar even mee
Kan me vinden in jou tekst, motor is inderdaad 8 jaar oud. Heb net alleen gekeken bij achmea, zal eens wat meer verzekeraars vergelijken. Nog twee weekjes wachten en dan eindelijk rijden. Werd ook wel tijd zeg, rijbewijs gehaald in september 2012quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Koop dan gewoon geen slot, scheelt je weer ¤100 en als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. De kruimeldieven worden al afgeschrikt door garage+stuurslot+schijfremslot, de pro's boeit dat niet en een extra ART5-slot is voor hen ook nauwelijks een belemmering.
Gewoon goed verzekeren, die motor is 8? jaar oud dus bij veel verzekeringen hoef je hem niet eens extra te beveiligen.
In de tussentijd nog wel af en toe gereden?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:05 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Kan me vinden in jou tekst, motor is inderdaad 8 jaar oud. Heb net alleen gekeken bij achmea, zal eens wat meer verzekeraars vergelijken. Nog twee weekjes wachten en dan eindelijk rijden. Werd ook wel tijd zeg, rijbewijs gehaald in september 2012
Artikeltje geschreven door een ex-motordiefquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Koop dan gewoon geen slot, scheelt je weer ¤100 en als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. De kruimeldieven worden al afgeschrikt door garage+stuurslot+schijfremslot, de pro's boeit dat niet en een extra ART5-slot is voor hen ook nauwelijks een belemmering.
Gewoon goed verzekeren, die motor is 8? jaar oud dus bij veel verzekeringen hoef je hem niet eens extra te beveiligen.
fzr forum. Ik was de mijne in no-time kwijt. En de jouwe is in beduidend betere staatquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:06 schreef Den_Haag het volgende:
Zit stiekem toch weer eens te kijken naar een andere motor. Vrees alleen dat met inruil niet echt lekker gaat werken.
Ik heb de Abus Detecto 8077. Schijfremslot + alarm als de motor ook maar iets beweegt als het slot erop staat. Een alarm om doof van te worden zo luid.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:47 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand van jullie die een "Disc Lock" gebruikt en 1 kan aanraden?
ART 4 slot wellicht ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb de Abus Detecto 8077. Schijfremslot + alarm als de motor ook maar iets beweegt als het slot erop staat. Een alarm om doof van te worden zo luid.
Kost wat, heb je ook wat.Als die onder het raam staat misschien wel goed. Maar verder? Wie kijkt er nog na buiten wanneer er een alarm afgaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zwaai naar dieren.
Het kan de "gelegenheidsdief" (voor zover een gelegenheiddiefs ook maar iets aanpakt met een schijfremslot) natuurlijk wel wat afschrikken, maar je hebt gelijk. Natuurlijk is het slot zonder alarm ook best prima.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als die onder het raam staat misschien wel goed. Maar verder? Wie kijkt er nog naar buiten wanneer er een alarm afgaat?
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb de Abus Detecto 8077. Schijfremslot + alarm als de motor ook maar iets beweegt als het slot erop staat. Een alarm om doof van te worden zo luid.
Kost wat, heb je ook wat.Is dat je enige slot?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Naast mijn "gewone" stuurslot, ja. Aan de ketting leggen zou ook wel sjiek zijn natuurlijk, maar zo'n ketting past niet onder mijn buddy en kan ik ook niet op school kwijt.quote:
Gewoon om je nek... gangster enzo jwtzquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:09 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Naast mijn "gewone" stuurslot, ja. Aan de ketting leggen zou ook wel sjiek zijn natuurlijk, maar zo'n ketting past niet onder mijn buddy en kan ik ook niet op school kwijt.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gewoon om je nek... gangster enzo jwtz![]()
Vraag mij af hoeveel er onder de mijne past, wacht wel ff met aanschaf en haal er dan vrijdag/zaterdag wel 1
Is dat je enige slot?quote:
Standaard is toch gewoon 10/15 km rustig warm rijden dan blazen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Naar aanleiding van dit topic vroeg ik me iets af: is het blok van een motor sneller warm dan dat van een auto? Ik denk van wel (minder olie dus de omloopsnelheid is groter en alle olie is sneller warm)?
Ik heb maar 2 km voordat ik mijn motor de snelweg op breng. Beetje jammer, want de temperatuurmeter komt ook nauwelijks in beweging. Alleen als ik even stil sta op de parkeerplaats loopt 'ie op tot halverwege.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Standaard is toch gewoon 10/15 km rustig warm rijden dan blazen.
In de winter maak er maar vooral met de auto denk ik, omdat de blower vaak meteen op 25 gaat maar 20 km van
my 2 cents
Ja met 25kw is dat wel lastig, dan moet je wel vol gas geven anders kom je niet vooruitquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb maar 2 km voordat ik mijn motor de snelweg op breng. Beetje jammer, want de temperatuurmeter komt ook nauwelijks in beweging. Alleen als ik even stil sta op de parkeerplaats loopt 'ie op tot halverwege.
Daar is toch ook niks mee? Je kunt wel gewoon rijden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb maar 2 km voordat ik mijn motor de snelweg op breng. Beetje jammer, want de temperatuurmeter komt ook nauwelijks in beweging. Alleen als ik even stil sta op de parkeerplaats loopt 'ie op tot halverwege.
Ja want kleiner.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Naar aanleiding van dit topic vroeg ik me iets af: is het blok van een motor sneller warm dan dat van een auto? Ik denk van wel (minder olie dus de omloopsnelheid is groter en alle olie is sneller warm)?
Je hebt ook goedkope bmw'squote:Op woensdag 19 maart 2014 22:00 schreef Erasmo het volgende:
Als ik het geld had had ik trouwens ook een BMW gereden
Aardig pekelfietsjequote:Op woensdag 19 maart 2014 22:19 schreef Vrieskist het volgende:
Warmrijden, 5 minuten richting snelweg en dan moet 'ie toch gewoon aan 't werk hoor
[..]
Je hebt ook goedkope bmw's
Lekkere toerbuffel, de K1100's zijn ook al redelijk betaalbaar, toch weer stukje nieuwerquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aardig pekelfietsje
Als de Deauville versleten is komt er wellicht een K100LT voor in de plaats
Ook mooi ja. Doe 2x per week 250-350km op de motor dus een lekkere toermotor is een must. Voordeel van de Deauville is dat ie redelijk smal is en je hem nog door kleine gaatjes kan drukken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:36 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Lekkere toerbuffel, de K1100's zijn ook al redelijk betaalbaar, toch weer stukje nieuwer
Ach, die afstanden deed ik op de Bandit ook, zonder kuipruitje en tot ver onder het vriespuntquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook mooi ja. Doe 2x per week 250-350km op de motor dus een lekkere toermotor is een must. Voordeel van de Deauville is dat ie redelijk smal is en je hem nog door kleine gaatjes kan drukken.
Lockbond werkt ook prima en hebben ze overalquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:55 schreef mstx het volgende:
Nou Dekatria, er zit toch een kern van waarheid in je Yamaha-opmerkingen. Ik ben het eerste moertje al verloren en heb gisteren al iets met tie-wraps moeten borgen.
De knipperlichten zitten er nog wel op
* mstx gaat een flesje loctite bestellen
Ik zie idd dat ze dat bij de lokale dhz-zaak hebbenquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:14 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Lockbond werkt ook prima en hebben ze overal
mijn oom gebruikt het altijd, zal wel goed zijn :pquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zie idd dat ze dat bij de lokale dhz-zaak hebben![]()
Goede ervaringen mee?
wat voor moertje?quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:55 schreef mstx het volgende:
Ik ben het eerste moertje al verloren en heb gisteren al iets met tie-wraps moeten borgen.
Van de Osco. De plakkertjes waarmee het slangetje vastzat trilden ook los waardoor het slangetje tegen het wiel aan kwam en er een gat in werd geschuurd.quote:
Vanochtend niet, vanmiddag voering uit de jas denk ikquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef Freezer het volgende:
Ik zie wel zon, maar of het nu al tijd voor de doorwaaijas is. Vanmiddag zeker wel.
uhuquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef Freezer het volgende:
Ik zie wel zon, maar of het nu al tijd voor de doorwaaijas is. Vanmiddag zeker wel.
Hoeveel kreeg je voor die van jou?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
fzr forum. Ik was de mijne in no-time kwijt. En de jouwe is in beduidend betere staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |