El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:48 |
Meest recente updates 16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie. 16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid. Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen: Mogelijke motieven/scenario's: Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:52 |
Lapohunten mbobiel in een Bogotaanse taxi. het is bijna als vliegen met MH370... ![]() | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 15:56 |
CNN filmpjes ![]() ![]() ![]() | |
MrTorture | maandag 17 maart 2014 @ 16:12 |
Ik had ook een voorspelling gedaan!
[ Bericht 9% gewijzigd door MrTorture op 17-03-2014 16:24:20 ] | |
TLC | maandag 17 maart 2014 @ 16:20 |
Dat ding kan ook gewoon ergens midden in een woestijn in Kazakstan staan ![]() ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 16:23 |
vanavond gaat ie erin. kan je hem uit de quote halen please? | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 16:30 |
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:![]() | |
FritsFlits | maandag 17 maart 2014 @ 16:32 |
![]() | |
nostra | maandag 17 maart 2014 @ 16:37 |
Komt ie dan toch de nucleaire top invliegen? | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 16:43 |
Laten we het hopen. Dan is het uitstel van de competitie tenminste niet voor niets geweest. | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 16:44 |
Mijn voorspelling:![]() | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 16:50 |
Als die ergens was geland, had de lokale bevolking dat allang ergens gemeld, mocht die bv in Pakistan zijn geland of Afghanistan | |
niels0 | maandag 17 maart 2014 @ 16:56 |
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen. | |
Gloorbek | maandag 17 maart 2014 @ 17:00 |
Ik denk dat hier geland is..![]() | |
videonatic | maandag 17 maart 2014 @ 17:01 |
Waarom hadden mensen het dan gemeld? | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 17:09 |
Ik zie in de OP dat de laatste update van gisteren is, dus ik ga er vanuit dat er niks nieuws is? Of is het niet bijgehouden? | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 17:13 |
Dat heet gezond ondernemerschap!!!! | |
Lyrebird | maandag 17 maart 2014 @ 17:13 |
Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit. | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 17:16 |
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden? | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 17:17 |
Grapjas | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 17:19 |
Het meest interessante nieuws van vandaag is dus dat het toestel 'mogelijk' onder de 5000ft heeft gevlogen. Dat zou weer een mooie plotwending zijn ![]() | |
Kowloon | maandag 17 maart 2014 @ 17:21 |
| |
Kowloon | maandag 17 maart 2014 @ 17:23 |
Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin. | |
Nucky | maandag 17 maart 2014 @ 17:24 |
Het moet niet gekker worden! Deze heeft trouwens vier motoren. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 17:26 |
Het schijnt dat de Inmarsat satellieten recent zijn geüpdate om snelheid/hoogte/positie informatie door te krijgen maar de MH370 was nog niet geconfigureerd om dit mee te sturen.http://online.wsj.com/new(...)04579443603302188102 | |
WammesWaggel | maandag 17 maart 2014 @ 17:29 |
Dat checken doe ik nu ook meteen bij het wakker worden. | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 17:31 |
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een passagiersvliegtuig daar niet wendbaar genoeg voor is. Er gaan ook al een tijdje speculaties dat het toestel mogelijk dicht op een ander toestel heeft gevlogen om detectie te voorkomen. De timing met SQ68 kwam vooral overeen: ![]() | |
Westerling | maandag 17 maart 2014 @ 17:34 |
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen: - hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen. - was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig? | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 17:46 |
gewoon rustig beginnen met 1 zou kunnen | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 17:49 |
Iemand had al eerder dat idee: http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 17:54 |
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen. Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden. Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in. Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch! | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 18:00 |
via the guardian: To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 18:02 |
het hoeft ook niet logisch te zijn weten wij veel wie weet heeft ie nog even de naam van zn geliefde in de lucht geschreven ofzo ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 18:07:35 ] | |
Westerling | maandag 17 maart 2014 @ 18:04 |
Oke dat van die ACARS is opgehelderd nu ![]() En kennelijk is het vliegtuig is die transponder nog binnen het bereik van de radar uitgezet. Interessant. Foutje in de uitvoering dan? | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:04 |
![]() Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 18:06 |
en diegene wist dat uiteraard ook, dat iemand dat zou opmerken, maar had berekend en ingeschat dat ie makkelijk nog ff terug kon vliegen en vanaf dat punt nog verder ook. Je zou toch verwachten, dat je na zo'n contact nog ff de schijn op zou houden. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:08 |
Ik sluit nog steeds niet uit dat het juist de co-piloot is die er meer mee te maken heeft. Wellicht was het juist de onervarenheid die voor het rare vlieggedrag heeft gezorgd. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 18:08 |
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over? | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:09 |
Nee, die datatapes moeten beoordeeld worden, maar dat kan toch geen 72 uur duren. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 18:10 |
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt. Lijkt me ook wel zo verstandig. | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 18:11 |
Ja dat moet al lang bekend zijn, maar brengen ze niet naar buiten. | |
gijsman | maandag 17 maart 2014 @ 18:11 |
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden? | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 18:12 |
ja wel jammer ![]() Of is 1 van die pings dat punt 1600 km ten westen van australie. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 18:15 |
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 18:15 |
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:16 |
Ah, vandaar.....al vind ik het nog steeds verdacht lang duren. Maar misschien post ik hier te vaak inmiddels ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:17 |
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:18 |
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 18:19 |
Waar haal je dat vandaan? Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 18:20 |
Je moet juist enorm goed kunnen vliegen | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:21 |
Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!! | |
Fred0w | maandag 17 maart 2014 @ 18:21 |
Zijn er uberhaupt ooggetuigenverslagen? | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 18:21 |
Als dadelijk toch blijkt dat die ping fout gelezen ofzo was he... | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 18:22 |
Heb je een nieuwsbericht wat dat bevestigd? Want ik heb dat nog niet gehoord als feit. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 18:22 |
nm ik ben idioot die niet begrijpend kan lezen Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg ![]() | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 18:22 |
Het zou wel rijmen... | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 18:23 |
Dat lijkt mij ook en dan zou Maleisie vandaag ook niet hebben gevraagd aan pakistan om medewerking te verlenen met het vergaren van data. Denk ik. Maar goed, je zou ook verwachten dat ze in de lucht eerder actie hadden ondernomen en dat ze sneller huiszoekingen hadden gedaan bij de piloot en copiloot. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:24 |
Ik bedoelde dat boven een gebied van water Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was ![]() | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 18:25 |
Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen? | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 18:25 |
oh ik vatte het letterlijk op | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 18:26 |
Ik had mijn bericht al aangepast ![]() ![]() edit: ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:26 |
Die ooggetuigenverslagen heb ik al eens eerder gepost maar deze bijvoorbeeld: http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/ Volgens mij gaan ze wel min of meer uit dat deze verslagen bij dit vliegtuig horen. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:26 |
Ik moet denk ik even gaan eten...ik snap mijn eigen posts niet meer 5 minuten na posten ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:27 |
Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:27 |
In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:28 |
Soort van. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 18:30 |
Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40am van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone? Edit: Pm veranderd naar Am ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door DaKKiE1984 op 17-03-2014 18:45:22 ] | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:30 |
Goed....ja, kun je het merken ![]() | |
Fossieltje | maandag 17 maart 2014 @ 18:30 |
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet. | |
Fred0w | maandag 17 maart 2014 @ 18:31 |
Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 18:33 |
Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus ![]() | |
Pino112 | maandag 17 maart 2014 @ 18:33 |
Giel heeft een mooie theorie ![]() http://www.3fm.nl/a/136816 | |
Fred0w | maandag 17 maart 2014 @ 18:35 |
Ik hoorde het vanmorgen ja. ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:39 |
In dit geval is het volgens mij ook consistent met de data dus wat dat betreft. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:40 |
Er zijn ooggetuigen die het vliegtuig laag hebben zien overkomen ![]() ![]() | |
byah | maandag 17 maart 2014 @ 18:40 |
Valt ook niet op boven Europa dan ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 18:42 |
Volgens mij verdween het vliegtuig meer dan een uur eerder van de radar. | |
Fossieltje | maandag 17 maart 2014 @ 18:42 |
Niet met de grote wisseltruc | |
Pino112 | maandag 17 maart 2014 @ 18:43 |
Briljant ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 18:44 |
![]() | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 18:45 |
mss gaat die via de zee, dan valt het idd niet op | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 18:46 |
Zou handig zijn als ze de tijdszone erbij zouden zetten want deze loopt een uur eerder: ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 18:48 |
Ohja, mijn voorspelling voor de OP![]() Dus vliegtuig in het paarse vakje op de rode lijn. Ik denk gecrasht, dus in stukjes, maar mogelijk geland. | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 18:50 |
Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones | |
niels0 | maandag 17 maart 2014 @ 18:50 |
Komt inderdaad door de luchtweerstand. Op 40.000ft vliegt een vliegtuig om en nabij de 75% sneller met hetzelfde brandstofgebruik als op 5.000ft. | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 18:52 |
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt. | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 18:54 |
Ze zullen er ook wel achter kunnen komen of de piloot of anderen in contact stonden met een terroristisch netwerk. | |
Palomar | maandag 17 maart 2014 @ 18:56 |
als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan... | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 18:56 |
Ja, zodat ze 5 dagen later de mogelijke vliegroute kunnen presenteren. | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 18:57 |
Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 18:57 |
Nee, die kans is heel klein. edit: afhankelijk van point of impact breekt minimaal de kop of de staart van het vliegtuig af. | |
Palomar | maandag 17 maart 2014 @ 18:59 |
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 19:00 |
Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 19:01 |
Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet. | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 19:01 |
Ik las dat dat Silkair vliegtuig sneller dan het geluid het water indook en dat er nauwelijks nog identificatie van menselijke resten mogelijk was. | |
Palomar | maandag 17 maart 2014 @ 19:01 |
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt ![]() | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 19:05 |
Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger... | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 19:06 |
In het geval van een crash ga je uiteindelijk wel brokstukken vinden vermoed ik. Alleen dan zijn de brokstukken zo afgedreven van de plaats van impact dat je het wrak gewoon niet kunt vinden. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 19:07 |
50 meter al ![]() In duikvlucht lijkt mij de schade idd. groter dan dat het vliegtuig op z'n buik terecht komt. | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 19:09 |
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten? | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 19:10 |
vrije val | |
Snowballed | maandag 17 maart 2014 @ 19:10 |
Dan komen er golven... | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 19:10 |
Valt ie plotsklaps naar beneden? | |
Palomar | maandag 17 maart 2014 @ 19:10 |
gewoon landen zoals op land en hopen dat ie niet om rolt. | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 19:11 |
Dit: | |
Palomar | maandag 17 maart 2014 @ 19:11 |
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netter ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 19:11 |
Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty. | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 19:11 |
Als 'ie gewoon normaal vliegt niet natuurlijk... kan gezien de constructie van zo'n vliegtuig ook helemaal niet. | |
Snowballed | maandag 17 maart 2014 @ 19:12 |
Nee je word namelijk wel gewaarschuwd op 1001 manieren, dus vliegen ze niet door (op hoogte) tot de laatste druppel.. | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 19:12 |
Daar waren de piloten ook niet aan het knokken met kapers. ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 19:12 |
Dat vroeg die piloot zich waarschijnlijk ook af ![]() | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 19:14 |
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden? | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 19:14 |
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val). Ik zal de aflevering eens bekijken. | |
Waterdrinker | maandag 17 maart 2014 @ 19:16 |
Je motoren slaan af, dus gewoon hetzelfde als wanneer je je throttle dichtdrukt. Je gaat steeds langzamer dus je achterkant zakt naar beneden. Als je er niks tegen doet dan kom je indd in een stall, maar als je je neus naar beneden duwt dan kun je nog een heel stuk zweefvliegen, tot je uiteindelijk op het water terechtkomt. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 19:16 |
Nee hoor, het is niet zo dat alle apparatuur uitvalt, er valt een klein propellertje uit de motor geloof ik die bepaalde instrumenten aanstuurt, ik weet niet of dit bij elk vliegtuig zo is. | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 19:17 |
Zolang je airspeed heb, heb je lift, en val je niet uit de lucht. Als je geen motoren meer hebt, hou je je airspeed door te gaan dalen. Net zoals een auto zonder motor voorwaartse snelheid houdt als hij een heuvel afrijdt. Je valt dus niet uit de lucht. | |
Snowballed | maandag 17 maart 2014 @ 19:19 |
Dat ligt helemaal aan de situatie.. Zonder meer info, kun je daar niets over zeggen.. Hoe ligt/zit de piloot Waar zijn zn handen en voeten Hoe is ie overleden Wat is de airspeed Etc etc.. | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 19:27 |
Bijna zeker staat de autopilot toch wel aan en dus blijft de kist vrolijk de route volgen die in de flight management computer is ingevoerd... tot natuurlijk de brandstof op is... [ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 17-03-2014 19:33:54 ] | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 19:29 |
Waarschijnlijk een beetje zoals het Air France toestel dat deed dus dan blijft er niet heel veel over van het vliegtuig wanneer het in zee valt. | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 19:33 |
Zijn er privé vliegvelden? Waar een boeing 777 kan landen? | |
QBay | maandag 17 maart 2014 @ 19:36 |
Jazeker, alleen volgens mij moeten ook die landingen en vertrekkende vliegtuigen gemeld worden. | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 19:36 |
Vast wel. je hebt een kilometer nodig om te landen. Maar landen is 1 ding, opstijgen vereist een langere baan. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 19:39 |
Van de week hadden ze het erover, dat een crash op water kan leiden tot een uitslag gelijkend op seismologische activiteit. Tot hoever vanuit bijvoorbeeld de Australische kust zou zoiets opgepikt kunnen worden? | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 19:41 |
Maar dat vliegveld kun je ook omkopen. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 19:41 |
![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 19:46 |
Het woord moeten is in die regio zeer flexibel toe te passen uiteraard ![]() ![]() | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 19:46 |
Het is niet uit te sluiten dat hij is gekaapt voor een mogelijke aanslag op de NSS. Het blijft een raar verhaal, en zolang er nog nergens brokstukken zijn gevonden kan het best zo zijn dat hij ergens is geland. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 19:48 |
Dat hele NSS-gedoe wordt ook overdreven, voor Nederland is het mooi en groot maar we moeten het niet overdrijven, binnenkort gaan grootmachten met elkaar praten in Wenen misschien dan....., of de week daarna, of wanneer dan ook als dit vliegtuig al gebruikt gaat worden voor een aanslag uiteraard. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 19:48 |
Goeie samenvatting van iets wat al veel te lang duurt. Voor alle partijen. | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 19:52 |
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen. Voor hetzelfde geld word het vliegtuig nu helemaal opnieuw bestickerd in de kleuren van KLM. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 19:54 |
Die weten ook wel dat er F16 in de lucht hangen. Niet teveel speculeren over zoiets, dat wekt angst op. Dat is juist wat onze biljartbalpiloot wilt | |
poemojn | maandag 17 maart 2014 @ 19:54 |
Als hij gekaapt is, dan niet door de Taliban: ze ontkennen. Maar hadden het wel graag gedaan. http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2G10320140317 | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 19:56 |
Het luchtruim van Europa en de VS is wel 24/7 voorzien van radar die aanstaat. Dus het luchtruim inkomen is veel lastiger dan. | |
opgebaarde | maandag 17 maart 2014 @ 19:57 |
De Taliban heeft blijkbaar wel lange tijd getwijfeld | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 19:57 |
Wie zegt dat er een aanslag op de NSS zelf word gepleegd. Je zou ook een aanslag kunnen plegen op het vliegtuig van een wereldleider. Voor de dat de NSS Top is begonnen. Bijvoorbeeld door een aanslag op schiphol. Dan vliegen er nog geen f16's. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 20:01 |
Als er een zee wordt afgeschermd en gecontroleerd dan is het wel de zee die grenst aan Nederland, haha, nee ik denk dat Wenen wel makkelijker is als doelwit ![]() ![]() | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 20:01 |
Dat is waar. Boem met die kerel uit Amerika. | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 20:02 |
Ja of op de aankomst terminal van de wereldleiders. Deze word echt niet beveiligd met allerlei f-16. En het is niet eens zo heel raar als er een vliegtuig boven schiphol vliegt. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 20:02 |
Het valt ook niet uit te sluiten dat het gekaapt is om er een reuze ballenbak in te bouwen. | |
__Saviour__ | maandag 17 maart 2014 @ 20:03 |
De QRA (Quick Reaction Alert) staat altijd en permanent paraat met startklare bewapende F16's. Die kunnen in een paar minuten opstijgen en mogen door de geluidsbarrière om razendsnel te kunnen onderscheppen. Dit zijn ook de toestellen die achter de Russen aangaan als die weer eens onaangekondigd met bommenwerpers langsvliegen. | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 20:03 |
Nee maar dat is wel minder logisch. | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 20:05 |
Ja, maar wanneer het je lukt om een vliegtuig 2 weken te laten vermissen. Dan moet kun je het ook knap lastig maken om een vliegtuig te laten herkennen in het Nederlands luchtruim. Die f16 moeten dan nog worden opgestart, dat gaat langzamer dan ze al vliegen. Dan zou je sneller kunnen zijn dan die f16's | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 20:05 |
Dat is nog maar de vraag. Waarom moeilijk doen om een vliegtuig een week te verstoppen als je het ook een stuk later kunt kapen Waarom aan de andere kant van de wereld kapen als je ook dichterbij had kunnen kapen Waarom moeilijk doen en gespot worden als je veiliger ongezien via burma had kunnen vliegen Waarom de kans lopen op extra luchtbeveiliging door ver van te voren te kapen etcetc allebei de opties zijn niet erg logisch. | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 20:07 |
Juist daarom misschien wel... Moet er bij zeggen dat ik er niet zo in geloof. Die inzittenden hebben gewoon 'n keertje zandhappen gedaan op de bodem. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 20:07 |
Het is zo superonlogisch dat het waarschijnlijk is? Waarom geldt dat dan niet voor de ballenbak? ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:08 |
Ik vind jouw suggestie net zoveel hout snijden als de NSS theorie, maar goed, ik geloof dan ook niet dat hij daarvoor is gekaapt. De ballenbaktheorie dus. | |
gelezwembroek | maandag 17 maart 2014 @ 20:09 |
Geloof je wel dat hij ergens aan de grond staat om wat voor reden dan ook? | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 20:09 |
Ik ben het helemaal met je eens ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:10 |
Ik geloof dat hij met de intentie tot eisen losgeld is gekaapt en mogelijk aan de grond staat of bij het landen alsnog is verongelukt, | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 20:11 |
Deze is ook bizar | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 20:11 |
Een kaper die een beetje nadenkt weet ook wel dat de focus ligt op de meest logische dingen. Afijn, onzindiscussie. De enige reden dat mensen het hebben over landen is omdat door het gepruts van die loempiaschijters die kist nog niet getraceerd is. Laten we er als formaliteit een kans van 0,00001% op zetten. De overige procenten gaan naar een scenario waarbij die kist nu dient als verbrokkeld aquarium voor een batterij lijken. | |
__Saviour__ | maandag 17 maart 2014 @ 20:12 |
Hier wordt het luchtruim natuurlijk enorm veel beter in de gaten gehouden. Grote dekking door normale radars aan de grond, Awacs-toestellen hoog in de lucht. Ze kunnen dan wel zonder transponder vliegen, maar zijn alsnog een niet te missen signaal op de radar. En zo'n onbekend signaal wordt gewoon onderschept door gevechtstoestellen. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 20:12 |
wie weet nog wel veel langer als ie in het midden van de indian ocean ligt dan duurt het vast nog wel ff | |
Speculant. | maandag 17 maart 2014 @ 20:13 |
![]() | |
opgebaarde | maandag 17 maart 2014 @ 20:14 |
Nee joh en die piloten zitten achter de x-box of playstation te wachten om weg te vliegen en de straaljagers staan klaar. En niet zo gek, ze moeten 100 keer per jaar uitrukken En we kijken wel verder dan de Nederlandse grens | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 20:15 |
haha, vooral hoe dat vliegtuig even stil hangt zodat de camerman tijd heeft om zich om te draaien. mooi gemaakt. een zes. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 20:15 |
als ze nou die pings op een rij even vrijgeven dan kunnen we al een stuk meer afstrepen. Denk ik. | |
unlimitedzxr | maandag 17 maart 2014 @ 20:16 |
Gelukkig is Nederland zo dun bevolkt dat we zonder moeite een 777 door F16's uit de lucht kunnen laten schieten zonder hier andere gebouwen, woonhuizen en/of bewoners mee te beschadigen... | |
opgebaarde | maandag 17 maart 2014 @ 20:17 |
Maximaal 8% kans, is te overzien dunkt me | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 20:19 |
Collateral damage. In zo'n situatie ga je niet weg kunnen komen met 0 slachtoffers. Dan moet je de op dat moment minst vervelende optie kiezen en dat is dat vliegtuig boven zee of boven Flevoland, Groningen, Friesland ofzo uit de lucht schieten. | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 20:19 |
Ik heb het idee dat ze het maar al te mooi vinden dat alle camera's en microfoons op hun gericht zijn. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:22 |
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een lichte ping-obsessie. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 20:22 |
ja wat zullen ze hier van genieten. goede reclame voor Maleisië. ![]() | |
Halcon | maandag 17 maart 2014 @ 20:24 |
Daar lijkt het wel op. Ze houden de VS buiten de deur en constant van die camerageile loempiaschijtertjes op CNN. | |
hamkaasburger | maandag 17 maart 2014 @ 20:26 |
http://www.reddit.com/r/M(...)mmit_2014_the_hague/ op reddit hebben mensen ook zulke vermoedens | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:26 |
Op Reddit zagen ze ook het hele vliegtuig onder water. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 20:27 |
Oh als ze op reddit vermoeden moet het wel waar zijn aangezien reddit ook 5x de bostom bomber wist te identificeren | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 20:29 |
Inderdaad, niet te vertrouwen | |
kalinhos | maandag 17 maart 2014 @ 20:34 |
Deze in de 7500 posts al een keer voorbij gekomen?Wat ik me trouwens afvroeg, hoe komt het dat er 2 lijnen zijn waar die mogelijk geweest kan zijn? Scant die satelliet een halve cirkel of iets anders? | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 20:34 |
over die huiszoekingen horen we ook niks maar daar verwacht ik minder van | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:35 |
Hele cirkel, in de OP staat een CNN filmpje met een hele duidelijke uitleg. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 20:37 |
Simpel gezegd "weet" een sateliet alleen dat iets xx km er vanaf is. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 20:43 |
nee, maar hoe verklaart dat die laatste ping van 8.11? ja | |
stavromulabeta | maandag 17 maart 2014 @ 20:44 |
Misschien is de kans hem te vinden nog wel het grootst als je je zelf in de piloot inleeft en nagaat wat je zelf zou doen, dus: Je bent piloot en je wilt niet door radar gedetecteerd worden. Wat kies je dan als landingsplek? Juist, eentje waarvan je zeker weet dat de radar je niet opmerkt en dat in het verleden ook al nadrukkelijk bewezen is. Misschien zelfs door een van je jeugdhelden. Dat beperkt het aantal mogelijk plekken ter wereld al enorm. En zie daar wat we op google maps tegenkomen.
| |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 20:45 |
waar is dat? | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 20:49 |
Back ![]() | |
stavromulabeta | maandag 17 maart 2014 @ 20:50 |
Je bent uit 1980... Zou je moeten weten ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:51 |
Hij was te oud om Mattias Rust als jeugdheld te hebben, maar ![]() | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 20:53 |
Nooit van gehoord. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:55 |
Landde in de jaren '80 met een twee(?)-motorig vliegtuigje op het Rode Plein. Het was nog in de Koude Oorlog, dus dat was nogal opmerkelijk. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 20:56 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Mathias_Rust Kan geen post editen met een paste op mijn tablet. | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 20:57 |
Klinkt als een grote baas! | |
bedachtzaam | maandag 17 maart 2014 @ 20:57 |
http://www.thespoof.com/n(...)rmac-says-la-psychicHelderziende Ouija bord afstandskijken shaman, wat hebben we nog meer? Iemand al met kaarten bezig geweest? of heeft iemand een glazen bol in huis? | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:00 |
pendel... | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:04 |
Hij heeft daarmee bijgedragen aan het begin van het einde van de Koude Oorlog. Niet dat dat zonder hem niet had plaatsgevonden, maar Gorbachev kon daardoor wel mensen bij defensie eruit trappen. Maar goed, dat is voor een heel ander topic. Neemt niet weg dat Stavro een punt heeft, dat er dingen gebeurd kunnen zijn waarvan iedereen zegt dat het absoluut niet kan. Zoals landen op het Rode Plein, tijdens de Koude Oorlog. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 21:06 |
Mijn vriendin heeft kaarten gelegd gisteren ![]() | |
bedachtzaam | maandag 17 maart 2014 @ 21:12 |
En? | |
Haags | maandag 17 maart 2014 @ 21:12 |
Dat ding komt volgende week gewoon op Den Haag afvliegen joh... is dat nu zo spannend ![]() | |
Starm | maandag 17 maart 2014 @ 21:13 |
Het is wel spannend wat dan de reactie zou zijn ![]() | |
Haags | maandag 17 maart 2014 @ 21:14 |
Ja ![]() ![]() | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 21:15 |
DAT is juist het probleem. Veel mensen willen het spannend hebben. De feiten zullen wel zijn dat de zekering uit de hersenpan is gesprongen bij de captain | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:15 |
Dat ze hem boven Flevoland, de lucht dan maar uitschieten. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 21:16 |
Vliegtuig staat in één stuk aan de grond, iedereen leeft nog, ze zoeken in de verkeerde richting en volgend weekend pikt een schip een signaal van hun op... niet een signaal van het vliegtuig maar een ander intern signaal van een portofoon of iets dergelijks ![]() | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 21:17 |
Malaysian authorities have refused expanded American assistance in the hunt for MH370, an unnamed “senior American official” tells the New York Times:http://www.nytimes.com/20(...)-extensive-help.html | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:17 |
Als je vriendin gelijk heeft, mag ze voor mij ook wel kaarten leggen ![]() | |
bedachtzaam | maandag 17 maart 2014 @ 21:17 |
Het zou zomaar kunnen ![]() | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 21:18 |
Uhm hoe betrouwbaar is die kaartleggende vriendin? Veel zijn freakies nl | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 21:18 |
Ze weet soms/vaak dingen daar sta je versteld van... tot in de details wat ze echt niet kan weten, zelfs op afstand | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:20 |
Ik sluit ook echt niet uit dat ze gelijk heeft. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 21:20 |
Zou toch heel mooi zijn als die meid de waarheid spreekt | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:21 |
in welke richting moet dan gezocht worden? | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 21:22 |
je moet de sms-jes die je naar je secret lover stuurt wel wissen uit je verzonden items natuurlijk ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:23 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 21:24 |
Ieder geval mooi dat de ozzies het onderzoek in de Indische Oceaan gaan leiden, in de Maleisische autoriteiten heb ik weinig vertrouwen meer. | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 21:26 |
Nog een mooie infographic:![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:26 |
als ze niets vinden zegt dat misschien meer over de piloot dan over de maleisiers/ozzies | |
Red_85 | maandag 17 maart 2014 @ 21:27 |
Weet jij hoe immens groot en uitgestrekt Australië is? | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 21:27 |
oosten, noordoost | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 21:28 |
Ja, dit. Een goed staaltje navigeren is dit geweest. | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 21:28 |
In de bergen dus. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 21:28 |
Die 45000 wordt wel in twijfel getrokken. | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 21:28 |
Hoe weten ze die flightlevels? ![]() | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 21:28 |
![]() | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 21:29 |
Via de military radar toch? Van een reflectie Waarvan ze denken dat het MH370 moet zijn geweest. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:31 |
en aan zee ben benieuwd | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 21:31 |
Dat komt volgens dat plaatje pas na laatste waarneming op de militairy radar. | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 21:31 |
Nog een mooi plaatje, de hoogtes/dieptes voor de noordelijke/zuidelijke routes;![]() | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 21:32 |
Ja ik ook, de enige optie lijkt mij dan NK ![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:33 |
nou, ik ben er nog nooit geweest, maar kan een beetje kaart kijken ![]() Ik denk trouwens dat ze in de indian ocean moeten zoeken | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 21:34 |
Het zou botsen met de vriendin van C. Waarom denk jij indische oceaan? Ik denk dat ook overigens, ivm diepte en moeilijk te vinden | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:35 |
Ik lees nu bij The Guardian, dat de FBI en Interpol er al meteen bij betrokken zijn geweest, was dat vanwege de paspoorten die gestolen waren, of zou er toen al meer bekend zijn geweest? | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 21:37 |
Het wordt wel heel erg nu he hier ![]() Kaarten leggen? Ik gooide net een dobbelsteen, 6 gooide ik, dat wil zeggen 6km diep in de Indische Oceaan. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:38 |
idem en als er dan nog wrakstukken oid afdrijven dan kan dat zo verspreid terecht komen dat ze alsnog niet echt weten waar ze de zwarte dozen kunnen vinden | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 21:38 |
je hebt gelijk dat hoort in het BNW topic | |
TLC | maandag 17 maart 2014 @ 21:39 |
De piloten waren ook niet de enige die een vliegtuig konden besturen, er zat ook een flight engineer tussen de passagiers die ze aan het onderzoeken zijn | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 21:40 |
Ja, en op 9 maart is het huis van de piloot en co-piloot dus al doorzocht. Dit weekend was dus de tweede keer. Gisteren was trouwens de vader van die engineer bij Al Jazeera, maar die zei dat hij nog niet ondervraagd was. En vond dat zelf erg vreemd. | |
niels0 | maandag 17 maart 2014 @ 21:49 |
Inderdaad, en klimmen gaat niet zo snel op die hoogte. Met een zwaai aan de luchtdrukknop kan die 45.000ft ook gewoon gefaked zijn. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 21:51 |
Dus je kunt de hoogte faken? | |
niels0 | maandag 17 maart 2014 @ 21:55 |
Jep. vanaf 7.000ft hoort 'ie geloof ik op 29.92 inches Hg te staan, geef je een draai aan die knop dan wordt een andere hoogte aangegeven. | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 21:55 |
De transponder stond al uit, dus neem aan dat de primaire radar die hoogte heeft gemeten. Dan kan je draaien aan die knop tot je een ons weegt ![]() | |
niels0 | maandag 17 maart 2014 @ 21:56 |
Mja, da's waar, maar feit blijft dat klimmen van 37.000ft naar 45.000ft heel langzaam gaat. Maximaal 500ft/minuut denk ik. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 21:58 |
dit is wat er over gezegd wordt: bah copy paste werkt niet, iig midden in artikel van de link http://www.nytimes.com/20(...)tary-radar.html?_r=0 | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 21:58 |
Ah ok, we houden het op onzuivere metingen ipv fake metingen dan ![]() | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 22:08 |
Als de maand voorbij is en er is dan nog geen glimp van het toestel opgevangen (of iets als een bekentenis van een groepering dat er gekaapt is), dan kun je er vanuit gaan dat de kans om het ding te vinden tot 0% is gedaald. Geen blackbox ping signaal meer, dus it's anybody's guess. Een crash in de bergen kan nog vindbaar zijn maar iets vinden 20.000 voet onder water is uitgesloten. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:11 |
Bedankt! Het zal wel aan mij liggen, maar zoals het stuk geschreven is, lijkt het net alsof de Amerikanen alleen willen uitzoeken òf zij risico lopen. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:14 |
Dan kom je er denk ik ook nooit meer achter wat er nu precies gebeurd is. Het vliegtuig of een deel zal ooit in zee nog wel gevonden worden, wat iemand van de week zei, de komende 50jr zullen daar wel technieken voor gevonden worden, maar tegen die tijd is alles aangetast door het water. | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 22:19 |
Klopt. Dat vat het idd wel samen ja. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 22:20 |
Ik ben benieuwd als ze allemaal nog leven hoe hun lot is... | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 22:20 |
Boeing heeft nog steeds een sympathy tekst op hun website staan. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 22:20 |
Echt he. Het eerste wat ik dacht is dat ik in het topic van bnw zat.. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 22:21 |
Wat ook jammer is in deze situatie is dat de blackbox maar 2 uur aan voice data opneemt. Het interessante gedeelte, het moment dat al het contact verdween, staat er sowieso al niet op. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 22:21 |
Ik vind de kaartleg inbreng beter dan 95% van jou inbreng. Ja, ook van mijn inbreng inderdaad | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 22:21 |
Dan zijn er ondertussen misschien ook wel technieken om er alsnog enige data uit te halen, ik weet niet hoe goed die FDR bestand is tegen zout water. Van AF447 was nog erg goed, maar dat was 2 jaar. Ik ben sws bang dat ze niets aan die FDR en CVR gaan hebben als ze 'uitgezet' zijn. | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 22:22 |
Die zijn stiekem opgelucht dat het (hoogstwaarschijnlijk) geen technisch mankement is geweest. | |
gebrokenglas | maandag 17 maart 2014 @ 22:23 |
Dat zal afschuwelijk zijn. Indien geen eten en drinken (als het een kaping betreft en er is niet voor voedsel gezorgd) gaan ze een vreselijke dood sterven. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 22:23 |
Komop man ![]() | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 22:24 |
Ben ik met je eens. Maar ook dat is een vorm van speculeren. Of zij echt het vliegtuig aan kan wijzen is de vraag, dat weten we het weekend ![]() | |
fespo | maandag 17 maart 2014 @ 22:24 |
waarom is er maar 1 ping ![]() | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 22:24 |
Logisch, jij hoort ook meer in bnw thuis.. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:25 |
Ja, of als ze ergens anders zijn beland dan de bedoeling was. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:26 |
Nee er zijn er 6, maar die overige 5 worden nog steeds geanalyseerd....of zijn in elk geval niet vrijgegeven. | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 22:27 |
Is er iets bekend over de betrouwbaarheid van de pings & radar data? Hoeveel false positives/negatives zijn er over het algemeen. Hoe accuraat is in het geval van radar de herkenning, etc. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 22:29 |
Niels0 weet daar wel meer van denk ik ![]() | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 22:31 |
Niet heel betrouwbaar lijkt me, anders waren die rode lijnen wel korter | |
fespo | maandag 17 maart 2014 @ 22:34 |
m.a.w. ze weten of kunnen berekenen waar het vliegtuig is. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:36 |
Nee, dat heeft er meer mee te maken dat je maar 1 satellietmeting hebt, dan kom je automatisch op een cirkel uit. Je hebt nou eenmaal 3 verschillende metingen nodig om een accurate positie te bepalen. Vraag me alleen wel af, als hij op de grond stond, waarom niet meer satellieten hem opgepikt hebben. | |
APK | maandag 17 maart 2014 @ 22:36 |
De rode lijnen zouden volgens mij korter zijn als meer satelieten het signaal opgepikt zouden hebben. In dit geval komt de data van een enkele sateliet, vandaar dat een cross reference om het gebied kleiner te maken niet mogelijk is. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:37 |
Die pings zijn volgens mij van dezelfde satelliet, maar van steeds een uur terug. Dus ze kunnen de route denk ik wel reconstrueren. Niet precies pinpointen, maar goed, dan sluit je een groot deel van de rode lijnen wel uit. | |
poemojn | maandag 17 maart 2014 @ 22:42 |
IJsselmeer mag ook hoor ![]() | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 22:42 |
Volgens mij gewoon omdat die ping niet bedoeld is om locatie te bepalen en er dus geen reden is om naar meerdere satelieten uit te zenden? Maar om mijn vraag iets duidelijker te maken, ik bedoel dus niet precisie, maar accuraatheid. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 22:44 |
Pier van Scheveningen ![]() ![]() | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 22:44 |
Dakkie1984 mijn inbreng is al gegeven ..... | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:44 |
Voor degene die zich afvroegen hoe overlevenden zich wellicht in leven houden, er schijnt 2.000-3.000 kg mangoestan aan boord te zijn (vrucht voor degene die niet bekend zijn met tropische vruchten) http://www.euronews.com/2(...)s-for-missing-plane/ | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 22:46 |
Sorry? | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:47 |
Oh je bedoelt of hij iets pingt wat er eigenlijk niet is. Dat is een goede vraag. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 22:48 |
Is dat wel toeval dat er zoveel aan boord is ![]() | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 22:48 |
DaKKiE1981 mijn inbreng is toch al gegeven?? | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 22:49 |
Ja of dat de ping verkeerd ge-analyseerd kan worden etc. Zelfde voor de radar. Dus eigenlijk hoe veel waarde moeten we aan die informatie hechten? Vooral ook in het licht dat er net gebleken is dat de tijd waarop de co-piloot communiceerde blijkbaar een stuk eerder was dan vermeld werd. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:49 |
Nee, de piloot is eigenlijk een clandestiene fruitsmokkelaar, die de sancties tegen NK overtrad. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 22:49 |
Weet ik niet? Ik heb gelezen wat er uit de kaarten kwam, heb liever dat het gewoon uit je hoofd komt ![]() | |
SpecialK | maandag 17 maart 2014 @ 22:50 |
Tawkalt ala Allah All right, good night | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:50 |
Ja, dat zou ook kunnen verklaren waarom de analyse van overige pings zo lang duren. | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 22:53 |
Geprobeerd typt beetje lastig | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 22:54 |
Bij de vorige pings had de satelliet nog geen software update ontvangen ![]() Bij ping 6 zit er een bug in de software... | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 22:55 |
239 passagiers uit je hoofd lopen ????? On topic maar weer ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:56 |
Voor niks een ping-obsessie gekweekt ![]() | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 22:56 |
Ja....ach klein koppie..... | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 22:56 |
Ben je wel je dag weer doorgekomen | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 22:58 |
Dat wel, en heb een hoop geleerd de afgelopen dagen.....heb er niets aan, maar ik weet het nu wel ![]() | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 23:00 |
Bedoel maar.....wijsheid komt niet met de jaren....maar met een mysterieus verdwenen vliegtuig | |
FritsFlits | maandag 17 maart 2014 @ 23:01 |
Ping? Pong! Good old IRC-days. Maar raar dat er nog steeds niets is. | |
xzaz | maandag 17 maart 2014 @ 23:01 |
Nog niks? | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 23:01 |
Alleen zijn we nog steeds niets wijzer geworden de laatste week ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 23:01 |
Hopelijk is dat het enige dat deze kant opkomt van het mysterieus verdwenen vliegtuig.....ik woon in Den Haag ![]() | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 23:06 |
Mooie stad onder het water straks ![]() ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 23:10 |
Toe ga mee naar Snorkelland, in de diepe zee ![]() | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 23:10 |
Hebbie helemaal niks geleerd dan de afgelopen week DaKKiE? Maar goed ik zeg noord oosten net niet in water ...gewoon op de wieltjes | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 23:11 |
Ik ga alleen mee als Toeter dr is | |
SlugGuts | maandag 17 maart 2014 @ 23:11 |
http://m.rollingstone.com(...)ysian-plane-20140317 | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 23:13 |
Noemen ze ook wel weer iemand op...... | |
oompaloompa | maandag 17 maart 2014 @ 23:14 |
De AV-club versie is nog iets cynischer :p http://www.avclub.com/art(...)sia-airlines--202286 | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 23:15 |
Dat bedoel ik niet, ik zelf heb veel geleerd ja wat dat betreft. Maar ik bedoel in de zaak waar het om gaat zijn we niet veel wijzer geworden. | |
SlugGuts | maandag 17 maart 2014 @ 23:16 |
Haha die Courtney ![]() | |
Diedelientje81 | maandag 17 maart 2014 @ 23:16 |
De "hulpdiensten" zouden eens outside de box moeten denken ipv volgens de systeempjes ook daar kunnen foutjes in zitten | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 23:17 |
Het verbaast me dat die nog genoeg hersencellen heeft om te weten wat een vliegtuig is. | |
Starm | maandag 17 maart 2014 @ 23:17 |
En wat zouden ze dan precies anders moeten doen? | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 23:18 |
Een kaartje leggen met z'n allen ![]() | |
Fossieltje | maandag 17 maart 2014 @ 23:19 |
Allemaal dus nog even jodiumtabletten inslaan deze week. | |
Nieuwschierig | maandag 17 maart 2014 @ 23:31 |
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatie satelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten. | |
bedachtzaam | maandag 17 maart 2014 @ 23:31 |
Weer terug naar af gaan en in de Zuid Chinese zee zoeken naar het wrak. Die hele heisa met primaire radar koerswijziging en kaping is straks verdwenen wanneer het wrak gevonden word voor de kust van Vietnam. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 23:32 |
Vol |