MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 18:13 |
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =- Flight MH370 bound for Beijing goes missing ![]() ![]() Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() (Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines) Zoekgebieden en laatste contact: ![]() Het vliegtuig: ![]() De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf De laatste waarneming van flightradar24.com: ![]() De geplande route: ![]() Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search • The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html • The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" - ![]() http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping - idem • Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs • Anders - ? !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn. Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit. [ Bericht 6% gewijzigd door MrBanaan1 op 10-03-2014 22:34:12 ] | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:14 |
Sja, Banaan, nu heb jij de verantwoordelijkheid de OP up to date te houden... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 18:15 |
Dat plaatje met een 'kerosinespoor' was uiteindelijk niks toch? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:15 |
In theorie zou dat scenario van el_Matador natuurlijk kunnen. ![]() | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:15 |
Dit is de captain: http://www.everyjoe.com/w(...)ad-shah-photos-9.jpg Ik denk dat hij of de co piloot er iets mee te maken hebben. | |
gijsman | maandag 10 maart 2014 @ 18:15 |
is nogal een groot zoek gebied | |
__Saviour__ | maandag 10 maart 2014 @ 18:15 |
Dat is maar te hopen voor ze. Een snelle dood die ze nauwelijks zagen aankomen. Je zou maar de crash overleven om later alsnog in de kille oceaan aan je einde te komen door uitputting. | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:15 |
Lozing van een schip | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 18:16 |
Moah, speculaties hoeven er niet meer bij, dus. Als er echt iets concreets gevonden wordt plak ik er wel een updateje onder. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:16 |
Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 18:16 |
Uit OP dan? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:17 |
bitte | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:17 |
Maakt mij niet uit. ![]() | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 18:17 |
Zou het juist laten staan, met de melding erbij dat bekend is dat het NIET van het vliegtuig is. Dan weten mensen dat ook als ze hier komen. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:17 |
Kerosine is ook geen olie idd. ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 18:18 |
Ja godver heb het net uit de op gehaald ![]() | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 18:18 |
http://www.foxnews.com/wo(...)g-malaysia-airlines/ Komt dus inderdaad niet van het vliegtuig. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 18:19 |
Laat maar zo, anders wordt het ook erg veel. Ik ben nu eten, en blijf natuurlijk niet 24/7 in dit topic. Mocht er dus iets zijn wat unaniem besloten is dat in de OP moet (of eruit) dan DM maar even. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:19 |
Had je de lapo niet moeten kapen of de nieuwe niet moeten starten. Daar komt verantwoordelijkheid bij kijken ![]() | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:19 |
Heb ik geluk, ik had hem bijna geopend ![]() | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 18:20 |
Dat had je je avond gekost. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:20 |
Bron: NU.nl Ik gok dat de ambassade ook niet weet waar dat vliegtuig precies is. | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 18:20 |
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:21 |
beide vliegtuigen vol (belangrijke?) zakenlieden. Op die AF-vlucht zat het zoontje (9) van een collega. ![]() | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:23 |
Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies. | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:24 |
Zit er geen tussendeur bij dit soort vluchten? Het lijkt me sterk dat je zoveel passagiers, bemaningsleden en een toegangsdeur kan overmeesteren? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:24 |
Het was een neger. Balotelli kunnen we overduidelijk uitsluiten: ![]() Blijft er nog maar 1 mogelijkheid over:
| |
Kleffe_Dop | maandag 10 maart 2014 @ 18:25 |
Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven. De staart van de 777 zinkt net zo hard als de rest... | |
koffiegast | maandag 10 maart 2014 @ 18:25 |
Simpele ziel ---------------------- Het verbaast me dat er nog altijd vrij weinig info is. Sterker nog, er zijn alleen maar geruchten en tot nu toe is nog altijd 'alles mogelijk'. Wonderbaarlijk dat in deze tijdperk dat zodra het uit de radarzicht valt en beetje op zee, we letterlijk in het duister tasten. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:26 |
Vleugels en staartstukken zijn toch licht, vol lucht en drijven toch? Stoelen, koffers ook. Het hangt van de impact af. Explosie in de lucht laat dingen drijven. | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:27 |
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv. Je zit met zijn tweetjes in die cabine. Je slaat de ander neer of erger. Je koppelt de apparatuur los en je gaat met de neus naar beneden | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:30 |
eJa, heel bizar. Het vliegtuig is nu 71 uur (!) van de radar verdwenen... Maar ja, in een wereld waar "we" al 11 jaar zoeken naar "Weapons of Mass Destruction" in de huizen en moskeeën van arme onschuldige Irakezen... ![]() | |
Toefjes | maandag 10 maart 2014 @ 18:30 |
Maar dan nog, moet er een daling waarneembaar zijn geweest op de radarbeelden. | |
koffiegast | maandag 10 maart 2014 @ 18:30 |
De manier waarop je het formuleert alleen al. "Ik denk dat de (co)piloot het heeft gedaan. Kijk maar! Hier is een foto!" Piloot zat al 30 jaar in het vak. De copiloot had ook al redelijk wat uren gemaakt. Nergens wordt aangegeven dat 1 van beide ook maar iets mankeerde in media of elders. Er is letterlijk nog niks bekend en alles is mogelijk.. mankement, terrorisme, storm, etcetera. Desondanks stel je dit gelijk al op en formuleer je het dat ze het wel gedaan hebben. En daarom vind ik jou een simpele ziel. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:30 |
Copiloot was/is slechts 27! De piloot begon op zijn 20e bij Malaysian Airlines! | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:31 |
Ik denk dat iedereen een mogelijk scenario anders verwoordt, koffiegast. Respect the differences | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:33 |
[Lambiekje-mode] Reptilians die een antiradar-cloak om het vliegtuig hangen, ontvoeren, Chinezen klonen en infecteren en terug in de samenleving plaatsen. [/Lambiekje-mode] | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:33 |
@Koffiegast: Excuses als het zo is overgekomen. Die foto had niet betrekking op de zin daar onder. Bij nader inzien begrijp ik je reactie volkomen. Ik denk aan de piloten omdat het mij erg lastig lijkt om als terroristen (anno 2014) 200 plus passagiers te overmeesteren, bemanningspersoneel en de toegangsdeur | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 18:35 |
http://au.ibtimes.com/art(...)min.htm#.Ux33p_m1ZBM | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:35 |
Bijna iedereen lag te slapen. Met 4 man kan je het personeel achterin makkelijk aan en loop je zo rustig naar de cockpit.
| |
koffiegast | maandag 10 maart 2014 @ 18:35 |
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van het ene op het andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut). Hoogstwaarschijnlijk is het vliegtuig hier ook op zo'n manier verdwenen, aangezien er nog niks is boven komen drijven. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:38 |
Het verschil is dat de AF-vlucht verdween in open oceaan, met waterdieptes van 4-4.5 km, breuken, ondergrondse canyons. De zee tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is ondiep, Noordzee, en modderig van de delta's die erin uitmonden. Alles wat afwijkt is van het vliegtuig, op de geteste oliesporen en "deur" die geen deur bleek na. bekijk de foto's in de OP van de zeebodem. Dat scenario zou kunnen als ie bij Andaman of vrij oostelijk in de Chinese Zee zou zijn. Bovendien verklaart het niet de U-turn. | |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 18:42 |
Mooi verhaal, maar AF447 vloog al een tijdje buiten radarbereik. | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:46 |
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie. Of gebeurd dit ook bij een explosie bv? Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:47 |
Uiteraard of je moet niet de tijd hebben gehad om alarm te slaan (of het niet hebben gewild). | |
Nemephis | maandag 10 maart 2014 @ 18:47 |
Kan ook een technisch defect zijn geweest. | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:48 |
Maar is er dan maar 1 manier waarop je alarm kan slaan? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 18:49 |
De copiloot snijdt de communicatie af, de kapers overmeesteren de piloot en het vliegtuig maakt een U-turn is een mogelijkheid. Wat er daarna gebeurt is een groot raadsel. Dat stukje zee waar hij die turn maakte lijkt me wel op de millimeter doorzocht. Hell, daar kan je nog freeduiken als je een beetje getraind bent... Het lijkt me fysiek onmogelijk om een in de lucht ge-explodeerd vliegtuig niet terug te vinden in een zee van 50 meter diep. Onmogelijk ALLE stukjes kunnen naar de bodem zakken en dingen die "inslaan" kunnen ook terugbouncen en beginnen te drijven... | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:51 |
Waarom zou een terrorist ervoor kiezen om in de zee te crashen? Dan vlieg je toch door naar land en maakt daar nog honderden doden? Daarom denk ik op een technisch probleem of een piloot die het niet meer zag zitten. Vliegervaring etc maakt daarbij niks uit. Je kan niet in iemands hoofd kijken. | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 18:52 |
maar dan weten ze toch ook waar ze moeten zoeken? ![]() blijkbaar niet | |
arjan1112 | maandag 10 maart 2014 @ 18:52 |
Ze zouden ook nog in Noord - Korea kunnen zijn. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:52 |
Die piloot van Egyptair die in de VS de kist naar de grond stuurde had toch ook al heel wat vliegervaring? | |
opgebaarde | maandag 10 maart 2014 @ 18:53 |
Hoeveel gekaapte vluchten zijn gebruikt om ook op land slachtoffers te maken? Ik maak het je lastig, 11 september 2001 mag je niet meenemen in de telling | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:53 |
Was dit een zelfmoordactie of een fout? | |
opgebaarde | maandag 10 maart 2014 @ 18:54 |
Jup ![]() Of niet ![]() | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 18:55 |
The Financial Times exclusively reported that a Thai travel agent who booked the tickets for the men said she had been asked to make the travel arrangements by an Iranian contact. Travel agent Benjaporn Krutnait, booked the tickets through a business contact whom she only knew as "Mr Ali". She said that his first request to book cheap tickets to Europe for the two men was made on March 1. She told The Financial Times that it was quite common for people to book tickets through middlemen who then retake a commission. Ali had asked for the cheapest route to Europe for his clients and did not mention the specific booking Kuala Lumpur-Beijing - unlikely behaviour by would-be terrorists. Benjaporn initially reserved one of the men on a Qatar Airways flight and the other on Etihad. But the tickets expired when Benjaporn did not hear back from Ali. The Financial Times said when Ali contacted her again on Thursday, she rebooked the men on the Malaysia Airlines flight through Beijing because it was the cheapest available. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:55 |
Volgens de VS een bewuste actie van de piloot, volgens Egypte een technisch mankement. Volgens mij zijn de meeste deskundige het er wel over eens dat het een bewuste actie van de piloot geweest moet zijn. | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 18:56 |
Daarom. Waarom zou deze piloot dat niet hebben kunnen denken en uitvoeren. Hoe dan ook, het blijven speculaties. We weten het niet, niemand niet. En degene die het weten zijn wellicht dood helaas. Of zal de mogelijkheid bestaan dat het ergens is geland? | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 18:57 |
om zo wat bewijs (= info) onvindbaar te maken? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 18:58 |
Of onbewust. Niet elke terrorist kan een vliegtuig besturen. | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 19:00 |
Gasolie (schepen) en Jet A1 (vliegtuigen) zit niet zo'n bijster groot verschil tussen. | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 19:01 |
dus eerst had ze de mannen elk op een andere vlucht en daar kreeg ze geen reactie meer op en toen ze samen op een vlucht konden werd het bevestigd | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:03 |
In another potentially bizarre twist to the story, the Thai travel agent who booked the tickets for the two men with stolen passports said the purchase had been arranged through an "Iranian contact". The clients were looking for cheap flights to Europe, Benjaporn Krutnait of the Grand Horizon travel agency in the resort town of Pattaya told the Financial Times, adding that a "long-term business contact" who went by the name of Mr Ali had asked her to reserve the flights, which were later paid for in cash by a friend of Mr Ali's. While there is as yet no reason to believe that Mr Ali, who Benjaporn described as a middleman, knew that the two men were travelling on stolen passports, the revelations are sure to further fuel speculation of foul play. http://www.theguardian.co(...)ts-not-asian-looking | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 19:03 |
ik denk dat als er sprake was van terrorisme, dat ook niet geprobeerd is. | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:07 |
En alle passagiers, lijkt me sterkt dat die in miljoenen stukjes uit elkaar zijn geklapt | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:08 |
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort? | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 19:09 |
tsja, zo kan je het ook lezen. Ik las het meer als: schijnbaar wilden ze het goedkoopste ticket en boeide het verder niet met welke maatschappij... | |
Fred0w | maandag 10 maart 2014 @ 19:09 |
Ja, dat vraag ik me ook al een tijdje af. | |
opgebaarde | maandag 10 maart 2014 @ 19:09 |
Gaat die kapot | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 19:10 |
Ik denk dat je dan de zeebodem in gaat en je daar vast blijft haken | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:10 |
Dat sowieso maar kan die in zijn geheel de diepte in gaan? | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:10 |
Van 10km hoogte en volle vaart? Daar blijft niet veel van over denk ik | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 19:10 |
Dat klinkt als een terrorisme test. Bv de bomschoen testen | |
Fred0w | maandag 10 maart 2014 @ 19:11 |
Kan, maar het kan ook gemakkelijk doormidden breken denk ik. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:11 |
Ja, dat kan. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:13 |
Een vliegtuig van 55 meter in 55 meter waterdiepte kan natuurlijk in theorie helemaal onder water blijven, dat er geen plastic zakje blijft drijven, maar dat lijkt me toch vrij sterk, eerlijk gezegd... Wie weet gewoon een gek aan boord? | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:13 |
Het lijkt me toch wel een optie dat de piloot alles heeft uitgezet en met de neus naar beneden het vliegtuig heeft laten vallen. Misschien de copiloot die was 27 een leeftijd waarin ook veel terroristen zitten. Vlak daarvoor had een ander vliegtuig contact maar er was alleen wat gemurmel te horen. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:14 |
Dat kan ja... Ik heb in het vorige topic 4 opties genoemd en dit was er eentje van. | |
opgebaarde | maandag 10 maart 2014 @ 19:15 |
Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:16 |
En dat is relevant, omdat ? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:16 |
![]() We hadden een Jim Morrison aan boord? | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:17 |
Het is een leeftijd waarin je heel vatbaar bent voor suggesties. | |
Toefjes | maandag 10 maart 2014 @ 19:17 |
De 27 jarige fokker zou dit inderdaad kunnen beamen | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:18 |
Stom dat al die mensen aan het zoeken zijn zeg. De co piloot is 27, dus dan is het toch wel duidelijk wat er is gebeurd. Verder onderzoek overbodig. | |
Buikboor | maandag 10 maart 2014 @ 19:18 |
Ik denk.......dat ie gewoon gejat is....hij staat ergens in een vaag land en de mensen moeten lopend naar huis. | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:19 |
idd, een terrorist. Case closed | |
BorusBulldog | maandag 10 maart 2014 @ 19:19 |
Dat hangt volledig af van op welke hoogte dat de val begint. | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 19:19 |
ik dacht meer waarom eerst niks meer katen horen en later opeens wel? Kan ook dat ze niet op tijd betaalden, dat ze dat geld nog niet bij elkaar hadden. Mensensmokkel sluit ik ook niet uit. | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:19 |
Hij zal wel op dezelfde plek staan als het vliegtuig die zich in het Pentagon boorde | |
Speculant. | maandag 10 maart 2014 @ 19:20 |
Nog steeds vermist dus? | |
Draailamp | maandag 10 maart 2014 @ 19:21 |
Klopt, geen enkel spoor | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:22 |
SEPANG: A BOEING 777 pilot, who was flying 30 minutes ahead of the missing Malaysia Airlines aircraft, said he established contact with MH370 minutes after he was asked to do so by Vietnamese air traffic control. The captain, who asked to not be named, said his plane, which was bound for Narita, Japan, was far into Vietnamese airspace when he was asked to relay, using his plane's emergency frequency, to MH370 for the latter to establish its position, as the authorities could not contact the aircraft. "We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace. "The voice on the other side could have been either Captain Zaharie (Ahmad Shah, 53,) or Fariq (Abdul Hamid, 27), but I was sure it was the co-pilot. "There were a lot of interference... static... but I heard mumbling from the other end. "That was the last time we heard from them, as we lost the connection," he told the New Sunday Times. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts | |
APK | maandag 10 maart 2014 @ 19:22 |
Omdat ze samen -met gestolen paspoorten- in hetzelfde vliegtuig wilden reizen? | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 19:24 |
precies, dat was mijn eerste reactie | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:24 |
Ze kregen eerst geen contact met het vliegtuig, toen via een emergency kanaal wel en hoorden gemurmel van de copiloot. Daarna verloren ze het contact. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:24 |
Iemand al gedacht dat áls het terroristen of een kaping is, dat er dan een mogelijkheid is dat de co-piloot erbij betrokken is? Tuurlijk, de tickets (dat las ik net) waren niet bewust voor deze vlucht geboekt, maar dannog denk ik dat het mogelijk is. En wat ik eerder al las is nieteens onmogelijk; dat het vliegtuig gestolen is en ergens anders op een privevliegveld is geland. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:25 |
Een worsteling? De communicatie doorgesneden? hoeveel tijd zat er tussen dat precieze moment en de U-turn? | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:25 |
Is die cabine nu wel of niet afsluitbaar vanaf de binnenkant in dat vliegtuig? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:26 |
Het lijkt me dat de landen in die regio een redelijke radar hebben om te zien wie hun luchtruim betreedt... Maar inderdaad, dat opperde ik ook. Alleen dit vliegtuig land je niet eventjes tussen de palmbomen op een kort strookje Thais eiland, zeg maar... Dat is het andere probleem. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:26 |
Ja, volgensmij wel. | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 19:26 |
dat klinkt als, 'er was wat gaande', waarom geen duidelijk antwoord. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:27 |
Klopt, maar het is ook weer geen Antonov waar je 3km landingsbaan voor nodig hebt ![]() | |
APK | maandag 10 maart 2014 @ 19:27 |
Gasdampen? | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:27 |
Het kan ook zijn dat de copiloot bezig was met zijn zelfmoordactie en dat de andere piloot al uitgeschakeld was of buiten de cabine met de deur op slot. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:27 |
Werd er bruine bonenschotel geserveerd? ![]() ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:28 |
Goeie. | |
Asskicker14 | maandag 10 maart 2014 @ 19:29 |
Het bericht over de murmelende co-piloot pleit hem eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:29 |
Want? | |
opgebaarde | maandag 10 maart 2014 @ 19:30 |
Het had kunnen uitmaken op welke manier jouw expertise en mening ingeschat kon worden | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:30 |
En de passagiers liggen te chilen op een eiland die door de tijd reist | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:30 |
Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet. | |
Proximo | maandag 10 maart 2014 @ 19:30 |
In een theoretisch geval zou iran dit nog uit kunnen voeren natuurlijk... ![]() Operation Northwoods kan als inspiratie dienen, dan laat je het vliegtuig onder een andere naam later weer opduiken... | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 19:30 |
Wat trek jij gemakkelijk conclusies zeg. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:31 |
Ach, je hoeft er vooralsnog geen Einstein voor te zijn. Eerder een kwestie van logisch redeneren. | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:31 |
Dat wisten ze in 2001 al | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 19:31 |
BREAKING: de twee passagiers met de vervalste paspoorten zijn van Iraanse afkomst. Ze worden beschreven als 'normale' figuren. Me dunkt dat ze vluchtelingen waren en geen terroristen.
| |
APK | maandag 10 maart 2014 @ 19:31 |
Ik heb toevallig in december en januari met zo'n 777 van Malaysia meegevlogen, maar het was vis of kip met rijst en de kip was al heel snel op ![]() Maar even serieus, er zijn regelmatig verhalen over gasdampen in de cockpit -en het passagiersdeel- van vliegtuigen, kan best dat ze buiten westen zijn geraakt door iets. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:32 |
Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370 Nog altijd wordt met tientallen schepen, vliegtuigen en helikopters gezocht naar het wrak van het toestel van Malaysia Airlines. Wat precies is gebeurd is vooralsnog een raadsel. Vijf dingen die we al wél weten over de vermissing van vlucht MH 370. 1 - Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie. Het vliegtuig was op weg was van Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Luchtvaartkenner Hans Heerkens, van de Universiteit Twente, zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken." 2 - Er is geen noodsignaal verstuurd. Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan. Autoriteiten houden de mogelijkheid open dat het vliegtuig onderweg is omgekeerd. De weersomstandigheden waren uitstekend. Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren." Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt." "Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels." 3 - De optie dat het hier om een terreurdaad gaat, wordt opengehouden. Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Inmiddels is de identiteit van één van de personen bij de Maleisische autoriteiten bekend, al is zijn afkomst niet openbaar gemaakt. 4 - Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden. Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van tientallen kilometers zoeken. In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden. 5 - Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden. De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring Door: NU.nl/Joost Nederpelt & Daan Heijink | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:32 |
En hoe weet je dat laatste zo zeker? | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 19:33 |
Het kan ook dat die tickets met valse paspoorten echt mensensmokkel is en dat er daarnaast nog wat terroristen aan boord waren. En het vliegtuig ergens geland, zou dat dan niet te zien geweest moeten zijn? | |
opgebaarde | maandag 10 maart 2014 @ 19:33 |
Dat uiteraard maar de inzicht van een expert, zoals lui die wel eens geïnterviewd worden bij radio 1 of BNR zijn tamelijk interessant. Vandaar dat ik het vroeg, was geenszins een diss of subtiele hint, eerder een compliment | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:33 |
Elke terrorist heeft een shirtje met daarop het woord 'terrorist' aan? | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:34 |
Dat lijkt me zo. Het is een emergencykanaal, dus het gewone kanaal stond al uit, en dat emergencykanaal is daarna ook uitgezet. Kan een kaper dat allemaal? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:34 |
Ik luister ook al de hele dag ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:34 |
Als je weet waar je moet zijn natuurlijk wel ja. Maar hoe fotosjop je je vliegtuig van de radar?? ![]() | |
APK | maandag 10 maart 2014 @ 19:34 |
Dan lijkt het mij slimmer -ivm pakkans- om niet dezelfde vlucht te nemen. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:35 |
Dat kun je wel leren, net zoals in de wc plassen, vliegen en een eitje bakken. | |
arjan1112 | maandag 10 maart 2014 @ 19:35 |
Mja.. een gerenomeerde maatschappij, die vrijwel failliet is.... zag op cnbc dat de koers maar 27 cent is | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:35 |
![]() | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 19:35 |
Vrienden vallen dit soort dingen al gauw op. | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:35 |
Een piloot kan toch alles uitzetten? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:36 |
Dat lag niet aan de veiligheid maar de moordende concurrentie (no pun intended) van de prijsvechters, zoals je dat in Europa (KLM, Iberia) ook hebt... | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:36 |
Yeah right. | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:36 |
Het is in elk geval vreemd dat er geen gewoon contact te krijgen was met de piloot. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:36 |
Ja, en de stealth aanzetten?
| |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 19:36 |
Dat zegt niet alles. Het is een maatschappij die qua veiligheid en service als een van de beste ter wereld op de lijst staat. Het is 1 van de slechts 6 maatschappijen met een 5 sterren status. | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 19:36 |
Politieke/religieuze opvatting, etc. Wel degelijk. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:37 |
Was 'ie op Facebook ook offline? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:37 |
Onzin. | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 19:37 |
Radar kan niet overal volgen? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:38 |
Veel mensen boeken volgens mij gewoon het goedkoopste ticket... | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 19:38 |
Niet. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:38 |
Want? | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:38 |
Een risico bij de afsluitbare cabine is dat een piloot zichzelf opsluit en het vliegtuig laat crashen. Het lijkt me dat ze daar iets op moeten verzinnen. Het is al eerder gebeurd. | |
Proximo | maandag 10 maart 2014 @ 19:39 |
Op alle vluchten naar de VS zit de cabine de gehele vlucht al dicht sinds 2001 ![]() | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 19:40 |
Van hoeveel terroriste figuren de afgelopen tien jaar wisten de nabije vrienden, familie, etc. niet dat ze op een gegeven moment geradicaliseerd waren? | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:42 |
Nou, zeg het eens... | |
Speculant. | maandag 10 maart 2014 @ 19:42 |
op een meter of 30-100 wordt het problematisch geloof ik. Verder mag ik aannemen dat het lokale leger goed op de hoogte is met wat er rondvliegt in de buurt van land. Ergens onopvallend geland zijn kan niet denk ik? Ze zoeken echter ook aan de west thaise kust dus misschien dat er toch gaten in zitten? | |
Co_OL | maandag 10 maart 2014 @ 19:42 |
Laten ze hier eens gaan zoeken.... Pirate Island ![]() | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 19:43 |
Veel mensen zeker. Maar dat doet toch niets af aan wat ik zeg? Malaysia Airlines is namelijk vaak helemaal niet duurder dan bijvoorbeeld KLM. Ik vlieg vaak met Malaysia Airlines (AMS - HAN), en boek toch daar puur voor kwaliteit en miles. Ik denk dat een goede airline als Malaysia Airlines of Singapore Airlines een voldoende goede positie hebben om sterk te blijven, al wordt de concurrentie wel steeds groter (vooral op korte vluchten). | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:43 |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 19:44 |
De tickets zijn geregeld door een Iranierhttp://www.dailymail.co.u(...)d-never-boarded.html | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:44 |
Dat kan er wel voor zorgen dat ze minder centen verdienen, juist omdat mensen iets goedkopers prefereren en ze misschien vaak niet de goedkoopste zijn. | |
kalinhos | maandag 10 maart 2014 @ 19:45 |
Wordt het nat | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 19:45 |
Dat klopt, de concurrentie wordt sterker, maar dat is dus vooral op korte vluchten (zeker in azie heb je veel prijsvechters als Air Asia en Jetstar). Voor de lange vluchten doet MA gewoon mee met de andere grote maatschappijen, ook qua prijs. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:45 |
Mario Balotelli, dan moet het een flink zwarte Iranier zijn geweest aan boord (ervan uitgaand dat de passagiers net als de touroperator Perzen waren). Of een Pakistani/Indier? Kunnen ook bijna neger zijn. | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 19:47 |
https://imageshack.com/i/mao7vaj | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 19:47 |
Ah, een Iraanse tussenpersoon dus, in plaats van twee Iraanse passagiers. | |
kalinhos | maandag 10 maart 2014 @ 19:47 |
Ik denk meer dode artiesten dan terroristen. ![]() | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:48 |
Max23 | maandag 10 maart 2014 @ 19:48 |
Ik heb hier een enorm Lost gevoel over. De overlevenden zijn gewoon gestrand op een klein eiland. | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:49 |
Copiloot had geen ervaring met dit toestel. CNN) -- The first officer aboard Malaysia Airlines MH370 when it disappeared early Saturday from radar was transitioning to work on the Boeing 777-200. Fariq Ab Hamid, a 27-year-old Malaysian, helped fly the plane from Hong Kong to Kuala Lumpur, where he landed it under the supervision of a senior pilot as well as a safety captain, according to CNN aviation correspondent Richard Quest, who was also in the cockpit. The network was shooting video of the landing for use in a "CNN Business Traveler" program. "It was interesting to watch the way he brought the aircraft in to land," Quest recalled about the February 19 landing, which the captain described as textbook-perfect. Questions swirl after airliner vanishes Are flight recorders 'antiquated?' International crews search for plane Hamid, who has 2,763 flying hours, joined Malaysia Airlines in 2007. He had been flying another jet and was transitioning to the Boeing 777-200 after having completed training in a flight simulator. The airline's first officers are trained to the same standards as the captains, Quest said he was told by airline officials. "The captain was very much in control, but the first officer was flying the aircraft." The missing plane was piloted by Capt. Zaharie Ahmad Shah, a 53-year-old Malaysian with 18,365 flying hours who joined the airline in 1981. http://edition.cnn.com/20(...)lines-first-officer/ | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:49 |
Ik zit na te denken over die mogelijkheid dat het mensensmokkel is en vluchtelingen. Waarom zou je dan op een als paspoort op 3 of 4 vliegvelden de gok nemen bij de immigratie? 3 als je bij aankomst in Frankfurt/Kopenhagen niet gecontroleerd wordt omdat je al vanuit binnen Schengen (Schiphol) vliegt. Lijkt me veel teveel risico, met een vals paspoort juist naar Nederland waar een Italiaans en Oostenrijks paspoort toch echt wel grondig onderzocht worden en die "Balotelli" en "Jorg Haider" zitten dan lekker in een Schipholasielcel en niet op een zonnig terrasje in Duitsland of Denemarken... | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 19:50 |
Q&A: Nearly three days after it disappeared while en route from Kuala Lumpur to Beijing, mystery still shrouds the fate of Malaysia Airlines flight MH370 and the 239 people on board. No debris from the Boeing 777-200ER has been recovered despite an international search involving the navies and air forces of several Asian nations as well as the United States. Following are some questions surrounding the disappearance and the search, and answers by industry experts who spoke to AFP: Q: Could the plane have disintegrated in mid-air? The failure of the plane's pilots to send a distress signal has given rise to speculation there was a sudden catastrophe -- possibly caused by a mechanical failure or an explosion. The lack of wreckage recovered so far also suggests a high-altitude disaster which spread debris across an area too wide to be easily detected. "If it had been an impact at sea level of the whole craft, chances are more debris will be found immediately," said Chris de Lavigne, an expert on aerospace and defence issues at business consultancy Frost & Sullivan. Sudden, accidental structural failures are considered extremely unlikely in today's passenger aircraft. This is especially so with the Boeing 777-200, which has one of the best safety records of any jet. Authorities said the plane was at cruising altitude, 35,000 feet (11 kilometres) above sea level, when it last made contact. "It's the safest point in the flight," de Lavigne said. "It's an extremely safe aircraft with very, very few incidents in its history. This is just overly puzzling." Q. Have there been other plane mysteries like this? Air France flight 447 crashed into the Atlantic Ocean in June 2009 while on a flight from Rio de Janeiro to Paris, killing 216 passengers and 12 crew. Debris was not found for days and it took years to locate the wreckage. Investigators eventually concluded that both technical and human error were to blame for the tragedy. Adam Air flight 574 with 102 people on board disappeared from radar in January 2007, also at its cruise phase during a domestic flight in Indonesia. Debris was found nine days later after an extensive search and it took months to recover the plane's black box. Indonesian authorities said the pilots lost control after becoming preoccupied with malfunctioning navigational equipment. Q: What are the theories on what happened to MH370? "One possibility is a mid-air explosion," said Gerry Soejatman, an Indonesia-based independent aviation analyst. "The other is when there is a simple problem and then the crew tries to diagnose it, gets caught up in it and then they don't realise what's happening and the plane crashes. That's what happened with the Air France case. At the moment, until we find anything, it has to be one of these two scenarios." De Lavigne said that at this stage, with so little information, all possibilities must be considered. "It's either a serious mechanical failure or something a little bit more sinister," he said. "It's pretty surprising that there was no SOS call from the plane and it just disappeared. It would lead to the conclusion that something fast and drastic happened." Malaysian authorities have launched a terror investigation, but are refusing to rule anything out, including a possible hijacking. Q: Why is it so hard to find evidence? The region being searched, including the Gulf of Thailand and the South China Sea, are busy shipping lanes with large amounts of flotsam that will complicate the search for any wreckage. "When they see something, it is not blatantly obvious that it is a wing or tail. They have to go and examine what it is, it takes time," Soejatman said. Q: Why have authorities not picked up any signals? Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work. "Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment." The plane also has a "black box" consisting of the cockpit voice recorder and the flight data recorder. If immersed in water they should activate a "pinger" that can draw investigators to the location. However, the sound cannot be heard over long distances. "You need a ship equipped with a listening sonar to pick up the signal within the area," Soejatman said, cautioning however that the shallow waters of the MH370 search site could create interference. The missing Boeing 777-200ER was also equipped with ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System), a system which sends short messages to ground controllers -- either automatically or manually depending on the airline. "If Malaysia Airlines does have these messages, that would be very useful" to determine events before it lost contact, Soejatman said. Malaysia Airlines' chief executive Ahmad Jauhari Yahya told reporters at a press conference late Monday that the missing aircraft was equipped with ACARS, but did not provide any further details. An airline representative later confirmed: "The aircraft has got the ACARS system which transmits automatically. There were no distress calls. No information was relayed." Q: Is security at Kuala Lumpur International Airport questionable? Revelations that at least two people aboard the plane were using stolen European passports have heightened fears about a security breach. Rohan Gunaratna, a terrorism expert at Singapore's Nanyang Technological University, said the passport issue could indicate a "glaring flaw" in the airport's immigration clearance. He noted that Interpol maintains a database of stolen passports that should have raised alarms at the immigration counter. "There are two categories of people who use these (stolen passports) -- criminals and terrorists," he said. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:50 |
Australie ofzo? ![]() | |
kalinhos | maandag 10 maart 2014 @ 19:50 |
Ja, en hoe doe je ervaring op in de regel denk je? Door er niet mee te vliegen? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 19:50 |
Wonderlijke conclusiezin die jij erboven plaatst. Hij vloog "text book example". Prima piloot dus. | |
Halcon | maandag 10 maart 2014 @ 19:52 |
Eerst 50 jaar op de simulator en dan met pensioen. ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:52 |
MENSEN! Ik heb de OP even een beetje opgemaakt. Alle info staat redelijk logisch en in dezelfde opmaak. Alle nieuwsfeiten begin ik gewoon onder elkaar onderaan te plaatsen; constant verwerken wordt chaotisch. Dit heb ik ook bovenaan gezet. Dus voor de volgende TS (die hoef ik niet nog eens ![]() Kijk er aub even door, en laat maar weten of er nog iets mist. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 19:56 |
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen: 1) is de serie afgelopen of still running 2) heeft de serie een open einde, of is het (zoals Prison Break) echt klaar. Ik wil niet online kijken, want dan spoil ik het eventueel voor mezelf. | |
TLC | maandag 10 maart 2014 @ 20:00 |
Ik denk dat ze toch in een of andere tijdsdimensie zijn gevlogen ![]() ![]() | |
oompaloompa | maandag 10 maart 2014 @ 20:00 |
Afgelopen, echt einde wat door veel mensen verkeerd begrepen wordt. | |
Speculant. | maandag 10 maart 2014 @ 20:02 |
Ik las een dagen geleden al dat de transmissies allemaal eenvoudig uit kunnen worden gezet dus de optie gewoon geland ergens in de jungle kan dus ook altijd nog. Vliegtuig stelen level 100. | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 20:02 |
Is al een paar jaar afgelopen, zijn 6 seizoenen in totaal Geen open einde, maar wel beetje vaag | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 20:03 |
Afgelopen en zwaar crappy einde. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:05 |
![]() * MrBanaan1 gaat toch maar even onderladen | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 20:05 |
Volgens mij zijn die cirkels de radars die vliegtuigen zoeken? Radar in het vliegtuig kan je wel uitzetten, maar grondradar die de lucht scant op objecten niet. Alleen zien die alleen maar: vliegend object ![]() | |
DS4 | maandag 10 maart 2014 @ 20:05 |
Ik ken geen serie met een idioter einde dan lost. Het begon goed, maar o jee, wat een kuteinde. | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 20:05 |
In Luanda (Angola) is er een keer een Boeing 727 gestolen. Het komt dus wel voor. | |
oompaloompa | maandag 10 maart 2014 @ 20:06 |
![]() | |
Intellectueel | maandag 10 maart 2014 @ 20:07 |
Kan die onzin over die belachelijke serie misschien achterwege worden gelaten? | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 20:07 |
Je kan het gewoon online kijken http://www.free-tv-video-online.me/internet/lost/ | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:09 |
Heb het liever gewoon zelf ![]() | |
Loohcs | maandag 10 maart 2014 @ 20:12 |
Moest toch ff aan dit zeer lullige ongeval denken. Druk-probleem, zuurstoftekort, waarschuwingen genegeerd en vervolgens (bijna) iedereen buiten westen. In dat geval zend je ook geen noodsignaal uit en kunnen ze geen contact meer opnemen. Weet verder niet hoe plotseling je van de radar kan verdwijnen als je op auto-piloot vliegt en geen bergen tegenkomt. | |
kalinhos | maandag 10 maart 2014 @ 20:13 |
Wel zo veilig ![]() | |
eight | maandag 10 maart 2014 @ 20:13 |
Dikke kans dat je voor het einde al bent afgehaakt. | |
kalinhos | maandag 10 maart 2014 @ 20:16 |
Joh ook al zijn misschien de laatste 3-4 afleveringen wat twijfelachtig, staan wel >110 toffe afleveringen tegenover. Ik vond het einde best mooi overigens. | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 20:18 |
het zou kunnen verklaren waarom er gemompel werd gehoord. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 20:22 |
Niet veel nieuws, wel beelden. | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 20:23 |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 20:24 |
Je leuk, ga ff naar TV met die Lost-shit. Dit is echt en dus een stuk interessanter. | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 20:24 |
Toch wel raar dat ze geen Emergency Locator Transmitter aan boord hadden. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:25 |
Zit dat niet in de Black Boxes? | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 20:26 |
3e dag zit erop, hoeveel dagen zullen ze zo actief nog doorgaan? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 20:30 |
"Joah, we hebben nu wel lang genoeg gezocht, wat boeit het, zo'n vliegtuigje" | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 20:31 |
Ja, 't is jammer, maar we kopen wel een nieuwe. Dit schiet ook niet op. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:32 |
Mensen zijn toch al dood. | |
U.N.K.L.E. | maandag 10 maart 2014 @ 20:34 |
![]() | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 20:35 |
Nee, ELTs zijn aparte apparaten. Maken gebruik van het russische Cospas-Sarsat satelliet-systeem dmv doppler effect. Flight-data-recorders registreren alleen. Dat is iets wezenlijk anders. ELT: ![]() Flight-data-recorder: ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:39 |
Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten?? | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 20:41 |
Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:42 |
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was. | |
Eyjafjallajoekull | maandag 10 maart 2014 @ 20:44 |
Dat doen ze ook, alleen komt dat signaal maar max een paar kilometer ver. En onder water maar een paar 100 meter las ik. Heb je meer bereik nodig dan gaat de stroomtoevoer snel omhoog. Je zou enorme accu's nodig hebben om een signaal te versturen wat 100km ver komt. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 20:46 |
Bovendien, we hebben een niet-Aziatisch signalement en de volgende verdachten op het oog:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 20:49 |
Oh dat zou best kunnen maar ELT is slechts een lokalisatie-systeem. Het werkt omgekeerd als GPS. In de scheepvaart wordt een soortgelijk systeem gebruikt, namelijk EPIRB (Emergeny Position Indicating Radio Beacon) en op schepen zijn die verplicht. EPIRB: ![]() | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 20:49 |
Q: Why have authorities not picked up any signals? Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work. "Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment." | |
niels0 | maandag 10 maart 2014 @ 20:51 |
Ah, kijk eens aan. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:51 |
Ah, duidelijk ![]() | |
TLC | maandag 10 maart 2014 @ 20:52 |
Volgens CNN is er een Iranier betrokken bij die gestolen paspoorten dus hij is ook verdacht ;![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 20:53 |
![]() ook verdacht | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:54 |
Ohja ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 20:57 |
Wie is die freak? | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 20:58 |
Fokker, lang verhaal, had paspoort getrolled. | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 20:59 |
LEF / Oversight Hackt EU LEF / Rijbewijs met hoed op en schmink + 5 delen ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:01 |
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie. | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 21:01 |
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachten ![]() ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:03 |
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren... | |
gebrokenglas | maandag 10 maart 2014 @ 21:04 |
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig... | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 21:04 |
Of Mark Rutte. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:09 |
Kijk die "onschuldige" boeventronies van twee andere passagiers dan...![]() ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:10 |
3 en 2 uur. ![]() Het stuk tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is niet zo groot, als ze naar de Chinese Zee of Straat van Malakka zijn uitgeweken wordt het een ander verhaal... | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 21:11 |
Het zal nog wel een paar dagen duren vrees ik ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:11 |
'T zijn ook altijd de buitenlanders he... ![]() | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 21:12 |
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:14 |
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:16 |
Op zn Titanics ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 21:17 |
| |
Drebbelman | maandag 10 maart 2014 @ 21:18 |
Eindelijk is er duidelijkheid over waarom er niets van het vliegtuig terug te vinden is. Naar verluid heeft deze persoon inmiddels het vliegtuig en elke passagier al hoogstpersoonlijk uit het water gevist: ![]() | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 21:18 |
Past dat wel in de handbagage? | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 21:19 |
| |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:19 |
Wie is dat ? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:20 |
Geen Ableton Live bij je hebben. ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:22 |
![]() Chinese kaper overmeestert piloot (53) in 0.274 seconden | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 21:23 |
De held van de Hudson landing | |
Drebbelman | maandag 10 maart 2014 @ 21:23 |
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:24 |
Ohw. Deed me denken aan die zogenaamd 17 jarige spits van Lazio ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:24 |
Snap de humor niet. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:25 |
Ik dacht aan Wesley Snipes. | |
Marrije | maandag 10 maart 2014 @ 21:25 |
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk. | |
Me_Wesley | maandag 10 maart 2014 @ 21:35 |
Dat ligt vooral aan jouw verwachtingen. Het zoekgebied is overigens nog groter dan dat van AF447. | |
#ANONIEM | maandag 10 maart 2014 @ 21:41 |
Stel nou dat het vliegtuig gewoon op de bodem ligt zouden ze dat dan wel kunnen detecteren? | |
Me_Wesley | maandag 10 maart 2014 @ 21:43 |
In principe wel, zeker omdat bijvoorbeeld de flightrecorders continu een signaal uitzenden. Heb alleen geen idee hoe ver dat door het water penetreert. | |
Asskicker14 | maandag 10 maart 2014 @ 21:43 |
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS? De zaak is amper opgelost en nu al 'humor' maken over de ruggen van de nabestaanden die tussen hoop en vrees leven. | |
Me_Wesley | maandag 10 maart 2014 @ 21:45 |
Nee. | |
expans | maandag 10 maart 2014 @ 21:47 |
Misschien toch terrorisme? Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia - | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:48 |
Beter lachen dan huilen, "asskicker". Vragen om een ban is trouwens sollicitatie naar een. Doe gewoon mee of kijk er niet naar, tight ass. | |
kawotski | maandag 10 maart 2014 @ 21:49 |
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:49 |
Ik weet t niet... Zo op het 1e gezicht zou ik het niet geloven. | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 21:50 |
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:50 |
Ze geven ook geen enkele blijk van daderkennis, dus lijkt me een 'grappige' scholier uit midden-China ofzo. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 21:51 |
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien... | |
expans | maandag 10 maart 2014 @ 21:53 |
Chinezen aka Hui moslims? Of Uygurs? Lijkt mij eerlijk gezegd te ingewikkeld voor Uygurs, gezien zij vaker ''lokaal'' aanvallen met messen, omdat wapens krijgen ook nogal moeilijk is in China blijkbaar. | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 21:54 |
Daarom staat als ook cursief, hè. ![]() | |
kawotski | maandag 10 maart 2014 @ 21:58 |
Het zijn geen terroristen. En als het wel zo was moeten het de grootste debielen allertijden zijn geweest. Laten we een toestel uit een land waar heel veel moslims wonen s'nachts zonder ook maar 1 doel ergens in zee neer laten storten. Operatie geslaagd jongens.. Next... morons.. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 21:59 |
Jullie moeten niet vergeten dat dit niet het doel van terroristen hoefde te zijn he..... Als die opweg waren naar wat anders, dan is dit gewoon een fuck-up van hun kant. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:00 |
Juist. Een mislukte kaping of een bomaanslag op 1 persoon uit het vliegtuig (is de volledige lijst met passagiers al bekend?) kan prima | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 22:01 |
Tsja, dat is natuurlijk waar, de Chinese overheid heeft de teugels daar stevig in handen. Maar een vliegtuig vol Chinezen op weg naar Beijing lijkt mij voor hen toch wel een soort hoofdprijs. Maar inderdaad die aanval op dat treinstation was ook met messen. | |
kawotski | maandag 10 maart 2014 @ 22:01 |
ja, het kan, zoals ik al zei, dan zal het de faalhaas (mv) allertijden zijn geweest. Ik zie nog steeds een AF447 of gebeurtenis van die strekking. | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 22:03 |
Hey, jullie speculeren volop, en ik moet mij zeker op de vlakte houden. ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:04 |
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet? | |
kawotski | maandag 10 maart 2014 @ 22:06 |
Molims?
| |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:09 |
geintje van een ander forum. Je kent het wel, PVV-tuig dat alles aan MOLIMS!!1!! wil linken om de discussie dood te slaan. Een soort linksen met hun "rasiesme". | |
Kowloon | maandag 10 maart 2014 @ 22:09 |
Ik heb niks tegen moslims hoor. ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:10 |
Dat weet ik. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 22:17 |
Jongens, het wordt tijd voor wat nieuwe info ![]() | |
Speculant. | maandag 10 maart 2014 @ 22:23 |
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133175753.htm Dat is zuid-oost Vietnam | |
MaJo | maandag 10 maart 2014 @ 22:24 |
Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen? | |
Speculant. | maandag 10 maart 2014 @ 22:27 |
Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrent | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 22:29 |
Maar nog steeds niks zekers dus ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:30 |
Passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf De Franse inzittenden: 163 WATTRELOS/AMBRE FRA 14 164 WATTRELOS/HADRIEN FRA 17 165 WATTRELOS/LAURENCE FRA 52 | |
gijsman | maandag 10 maart 2014 @ 22:30 |
Zou het mogelijk zijn dat er een satelliet op die plek gericht wordt? | |
HiZ | maandag 10 maart 2014 @ 22:31 |
Op weg naar China vol met Chinezen ? | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 22:31 |
Gaat de OP in. Wel alleen link, want te lang. | |
mschol | maandag 10 maart 2014 @ 22:39 |
wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?) | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:41 |
![]() Electronic booking records show that one-way tickets with those names were issued Thursday from a travel agency in the beach resort of Pattaya in eastern Thailand. Thai police Col. Supachai Phuykaeokam said those reservations were placed with the agency by a second travel agency in Pattaya, Grand Horizon. Thai police and Interpol officers questioned the owners. Officials at Grand Horizon refused to talk to The Associated Press. Police Lt. Col. Ratchthapong Tia-sood said the travel agency was contacted by an Iranian man known only as "Mr. Ali" to book the tickets for the two men. "We have to look further into this Mr. Ali's identity because it's almost a tradition to use an alias when doing business around here," he said. http://www.foxnews.com/wo(...)g-malaysia-airlines/ | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:44 |
![]() South Park Woman On Malaysia Airlines Flight Was Building New Life In Pittsburgh | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:45 |
Zo ongeveer de enige niet-spleetogen op de vlucht. ![]() | |
HiZ | maandag 10 maart 2014 @ 22:45 |
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten. | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:45 |
Op een gestolen paspoort, ja? | |
mschol | maandag 10 maart 2014 @ 22:46 |
dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt.. ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord? | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 22:47 |
Speculeren is leuk, maar om op zo'n te details te mierenneuken vind ik een beetje doelloos ![]() ![]() Laten we de reeks een beetje serieus houden... | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:48 |
HUH? Die "Italiaan" en "Oostenrijker" reisden op een vals paspoort, ticket gekocht in Pattaya, enkele reis DK en DE. Die Fransen zaten ook op de vlucht. | |
HiZ | maandag 10 maart 2014 @ 22:49 |
Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:50 |
Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen. | |
HiZ | maandag 10 maart 2014 @ 22:51 |
Jij zet de naam van vier Fransen neer alsof er wat mee aan de hand is. | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 22:52 |
Als je illegaal Europa in wilt boek je doorgaans geen retourvlucht op je valse paspoort? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 22:53 |
Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis". | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 22:56 |
Zou het niet veel makkelijker zijn op rusland/noord afrika oid te vliegen en dan met de bus/trein de grens over gaan? | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 23:03 |
ah, en wat hadden ze voor paspoort? Schijnbaar geen acars meldingen: "There were no signals from ACARS from the time the aircraft disappeared," a source involved in the investigations said. [..] In addition to standard ACARS messages, airlines can install a system sold by Boeing called Airplane Health Management which provides real-time troubleshooting and allows Boeing to monitor the flight as well as the airline, according to its brochure. This optional system was not installed on the missing Malaysia Airlines jet, people familiar with the matter said. | |
Synthercell | maandag 10 maart 2014 @ 23:03 |
![]() | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:06 |
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others), waarom is dit mogelijk? | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:08 |
Simpel, als er geen signaal meer wordt uitgezonden, kan ook niemand het opvangen... | |
Loekie1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:10 |
Ik bedoel waarom maken ze dat mogelijk. Waarom zou een piloot de signalen moeten kunnen uitschakelen. Als het niet mogelijk was, kon die mogelijkheid uitgesloten worden. | |
Hathor | maandag 10 maart 2014 @ 23:15 |
Het mysterie rond de vermiste vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt steeds groter, zeker nu Chinese media berichtten dat verschillende telefoons van passagiers blijven rinkelen. Familieleden zouden verklaard hebben dat ze verbinding kregen wanneer ze nummers van vermiste geliefden probeerden te bellen, maar dat er niet werd opgenomen. Volgens verschillende media zijn enkele familieleden erin geslaagd verbinding te maken met de telefoons van passagiers aan boord van het vermiste toestel. Zo belde de zus van een van de Chinese passagiers live op tv het nummer van haar broer. Zij kreeg twee keer verbinding en deed dit later op de dag opnieuw met hetzelfde resultaat. Een man uit Peking probeerde ook zijn vermiste broer te bellen en meldde aan de luchtvaartmaatschappij dat de telefoon drie keer verbinding maakte en rinkelde alvorens de verbinding verbroken werd. Ook hij zou dit in het bijzijn van reporters gedaan hebben. Verschillende familieleden hebben de telefoonnummers die nog bleken te werken, doorgegeven aan Malaysia Airlines en de Chinese politie. Ze hopen dat dit het vliegtuig kan helpen lokaliseren. De commercieel directeur van Malaysia Airlines, Hugh Dunleavy zou hierop gereageerd hebben dat ook de luchtvaartmaatschappij zelf verbinding kreeg toen het de nummers van het vliegtuigpersoneel probeerde te bellen. Families eisen verklaring Volgens China.org.cn hebben 19 families een gezamenlijke verklaring ondertekend waarin ze beweren dat de telefoons van hun vermiste familieleden nog blijven rinkelen, maar dat de verbinding wordt beëindigd. De families vragen Malaysia Airlines om enige informatie die het zou kunnen achterhouden, vrij te geven en eisen een verklaring voor deze spookachtige telefoonverbindingen. Woedende familieleden gooiden onlangs ook waterflessen naar een woordvoerder van het luchtvaartbedrijf en dreigden te protesteren voor de ambassade van Maleisië in China als het bedrijf de 'waarheid' niet zou 'bekendmaken'. Verdachte passagiers Vandaag raakte ook bekend dat de twee verdachte passagiers met valse paspoorten aan boord van het verdwenen toestel geen Aziaten waren, maar zwarte mensen. Dat verklaarde het hoofd van de Maleisische Rijksluchtvaartdienst, Asharuddin Abdul Rahman tijdens een persconferentie. De Maleisische minister van Defensie maakte eerder al bekend dat er nog twee verdachte personen aan boord waren van vlucht MH370 met bestemming Peking. 'We weten onder welke namen ze reisden.' Ook hun identiteit wordt volgens hem gecheckt. Waarom deze twee passagiers verdacht zijn, wilde hij niet zeggen. http://news.google.nl/new(...)9845288046836&ssid=h Wat bizar zeg. ![]() | |
mschol | maandag 10 maart 2014 @ 23:19 |
ze hebben gewoon dat ding in een grot geparkeerd en zijn op vakantie gegaan... ![]() daarnaast vind ik het verbinding krijgen wat vreemd, maar: 1) telefoons liggen om de een of andere reden nog redelijk droog 2) als verbinding maken gelijk staat aan overgaan, dan kan je nog alle kanten op.. (telefoon hoeft niet direct dood te zijn in het water immers) | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 23:21 |
| |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 23:22 |
- Als ATC het vraagt - Op de grond - als de transponder gek doet (kapot is) Bij kortsluiting in het systeem is het wel handig dat er een zekering uit klapt zodat de boel afgesloten wordt van stroom. Die zekering kun je dus ook zelf eruit trekken. | |
mschol | maandag 10 maart 2014 @ 23:22 |
mja, een simkaart zonder telefoon (of in een dooie telefoon) gaat hier echt niet over hoor.. ga je gelijk naar de voicemail (of "kan x niet bereiken) | |
Speculant. | maandag 10 maart 2014 @ 23:23 |
Ik heb vaak genoeg gehad dat ik iemand belde maar dat diegene niks ontving of telefoon gewoon uit stond. Hoe dat kan weet ik niet, maar dat is hier ook misschien het geval. edit: ligt dus aan de provider | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:25 |
sja | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:25 |
vol |