Dat krijg je er dus van als mensen onder de max. snelheid gaan rijden, zoals ik ook al aangaf ik mijn laatste post:quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:12 schreef maily het volgende:
Dit filmpje is vandaag op Dumpert geplaatst, dateert van januari 2013.
http://www.dumpert.nl/med(...)oze_inhaalactie.html.
Gelukkig is het goed afgelopen ....
Niet dat ik het gedrag van hem goedkeur, maar is wel een logisch gevolg van het verhaal hierboven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oké laten we daar eens mee beginnen dan, dat zou al een hele verbetering zijn. Overal de maximale snelheid rijden, dus gewoon 80km/u op GPS op een 80km weg. En dus niet 73 op de teller (65 in het echt) zoals heel veel broeklullen doen in het verkeer, waardoor ik genoodzaakt ben om levensgevaarlijke inhaalcapriolen uit te halen op tweebaanswegen.
Noujazeg, belachelijk dat je daardoor zulke capriolen gaat uithalen! Dat die ander (naar jou idee of echt) te langzaam rijdt, wil nog niet zeggen dat het dan goedkeuring verdient om zulke verkeersovertredingen te begaan!quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat krijg je er dus van als mensen onder de max. snelheid gaan rijden, zoals ik ook al aangaf ik mijn laatste post:
[..]
Niet dat ik het gedrag van hem goedkeur, maar is wel een logisch gevolg van het verhaal hierboven.
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:28 schreef maily het volgende:
[..]
Noujazeg, belachelijk dat je daardoor zulke capriolen gaat uithalen! Dat die ander (naar jou idee of echt) te langzaam rijdt, wil nog niet zeggen dat het dan goedkeuring verdient om zulke verkeersovertredingen te begaan!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven en/of dat van anderen!! of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??quote:
Waarom "moet" jij er persé langs in the heat of the moment??quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Oké laten we daar eens mee beginnen dan, dat zou al een hele verbetering zijn. Overal de maximale snelheid rijden, dus gewoon 80km/u op GPS op een 80km weg. En dus niet 73 op de teller zoals heel veel broeklullen doen in het verkeer, waardoor ik genoodzaakt ben om levensgevaarlijke inhaalcaperiolen uit te halen op tweebaanswegen.
JIJ wil daarlangs in the heat of the moment .... JIJ geeft daar gas en haalt verkeerd in ....quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Van het gevaar? jij denk ikquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom "moet" jij er persé langs in the heat of the moment??
De gevaarlijke situatie ontstaat uit het rijgedrag van de automobilist die het verkeer ophoudt.quote:
Jouw irritatie mag tot gevaar lijden?quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
Neen, als jij er gewoon achter blijft zitten is er geen enkele gevaarzetting.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De gevaarlijke situatie ontstaat uit het rijgedrag van de automobilist die het verkeer ophoudt.
Ik ga niet eens meer in op jouw reactie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jouw irritatie mag tot gevaar lijden?
Enig idee hoeveel mensen jij meeneemt in jouw irritatie?
En wat als mensen jouw 'assertieve' rijgedrag irritant vinden, welke maatregelen zijn geoorloofd?
Ik begrijp.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer in op jouw reactie.
Heb je topicpointer hieronder niet gelezen?
Volgend onderwerp aub.
Uhu een ander lokt het uit doordat hij iets langzamer rijdt dan toegestaanquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.
Al is de situatie in bovenstaand filmpje wel echt op het randje, ik zou zelf niet in gaan halen op een kruising met gescheiden rijbanen. Dat is vragen om brokken.
Grapjas.. Haal dan in waar het kan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Doelbewust mensen hinderen verdient ook geen schoonheidsprijs.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uhu een ander lokt het uit doordat hij iets langzamer rijdt dan toegestaan
Kunnen ze jouw rijbewijs niet afnemen? De tering zeg... Hopelijk rijdt je een keer achter mij... Ga ik lekker het tempo van de vrachtwagen die ik inhaal rijden
Nee, het is ook alleen specifiek op hem gerichtquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:26 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Doelbewust mensen hinderen verdient ook geen schoonheidsprijs.
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nee, het is ook alleen specifiek op hem gerichten korreltje zout uiteraard
Fixed. Die lui 'hebben dit land opgebouwd na de oorlog' en zulks. En nou moeten we wel eens even op ze wachten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen oude mensen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
Nee hoor, debielen. Niet alleen oudjes. Vooral huismoeders of 40 jarige pittig kort kapseltjes die voor het eerst een snelweg oprijden ofzo, zo verschrikt zitten ze achter het stuur. Dramatisch.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Fixed. Die lui 'hebben dit land opgebouwd na de oorlog' en zulks. En nou moeten we wel eens even op ze wachten.
Mijn vraag was wat je hier nou daadwerkelijk mee opschiet in het geval zich een ongeval voordoet. Jouw antwoord daarop is dat het 'veel makkelijker' is. Wat 'veel makkelijker' is wordt niet echt duidelijk uit jouw post, althans niet voor mij, dus ga ik er vanuit dat ik het te ingewikkeld bekijk, en dat dit is afgedekt in de verkeersregels.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel makkelijker: 1. Verkeer dat zich reeds op een rijstrook bevindt, niet hinderen. 2. Voorrang geven aan alle verkeer bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre.
En weet je wat nou het leuke is? Beide staan in RVV90 danwel de weg en verkeerswet.
Niet om het een of ander, ik voer geen persoonlijke hetze tegen jou, maar je berichten vallen mij gewoon op.quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op het moment dat jij hem ervoor flikkert en hij daarvoor in de remmen moet? Of als je te lang links blijft rijden? Ik snap echt niet hoe iemand zich nou kan ergeren aan iemand die doorrijdt op de snelweg. "Oeh, iemand rijdt me voorbij, nu heb ik er last van?"
Als je zijn posts leest snap je wel waaromquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
Rijdt heerlijk zuinig en lekker rustig hoor, 100 op de CC, mijn bankrekening klaagt er nooit over..quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:26 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Rijdt heerlijk zuinig en lekker rustig hoor, 100 op de CC, mijn bankrekening klaagt er nooit over..
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilistquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
-Knip- Bij de eerste zin al gestopt, want jij hebt blijkbaar niet door hoe het verschil is tussen personenwagens, vrachtwagens en touringcars.
Inhalende vrachtwagens op 2 baanswegen is natuurlijk wel gewoon erg vervelend als daardoor een reeks met auto's worden gehinderd.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Inhalende vrachtwagens op 2 baanswegen is natuurlijk wel gewoon erg vervelend als daardoor een reeks met auto's worden gehinderd.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.
Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:43 schreef Jofunu-kun het volgende:
Het ging trouwens toch om het feit dat de klager 100 rijden valt onder de noemer "opzettelijk hinderen". Dat is tenminste wat ik ervan begreep.
Maar als de klager te snel te dicht achterop komt, zit hij gewoon niet goed op te letten, en te kort voor zich te kijken.
Tuurlijk, als ik een gaatje zie tussen 2 auto's die op de linker baan rijden, en ik wil inhalen, geef ik uiteraard gas bij om het tempo niet te veel te vertragen, in het gegeven voorbeeld begreep ik dat het ging om mensen die dus ruim genoeg baan hadden om normaal in te halen, maar dat de klager dusdanig hard reed dat het erop zou lijken dat het "expres ervoor kwakken" zou zijn. Dan komen we toch weer terug op mijn eerste alinea.
Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot..quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)
Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:51 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot..![]()
Of die secretaresses die te laat opstaan of te lang douchen, en zich dan maar onderweg verder aan het opknappen zijn..
Net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker want ze leiden ook de andere weggebruikers af..quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen.
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.
Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Grappig dat je dat zegt. Dat roepen agenten ook altijd en die planten toch regelmatig een auto om een boom, in een greppel, op een poller of op een andere manier tegen objecten in het verkeer die daar niet voor bedoelt zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist![]()
Verkeersveiligheid staat voorop, maar dat geldt voor beide partijen. Niet alleen voor de partij die achterop komt, ook voor de partij die er al reeds zit. Vandaar dat ik mensen die aangeven opzettelijk langzamer te gaan rijden bij een klever, vraag wat ze er nou mee willen bereiken. Veiliger wordt het er sowieso niet van, want je gaat iemand alleen maar meer opfokken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Ik ben echter van mening dat de verkeersveiligheid voorop staat, en je de regels als richtlijn moet hanteren gebaseerd op de situatie waar een ieder zich in bevindt.
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.quote:
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Het is niet het inhalen wat denk ik het probleem is. Het is het eindeloos drukken totdat de voorligger wegens intimidatie besluit een rijstrook op te schuiven waarna de 'agressieve' automobilist inhaalt. Dat is denk ik meer het pijnpunt.
Gewichtquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
Dan zal iedereen 100 rijden ipv 80 waar dat kan ja.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Laat mensen zelf nadenken. Knal overal buiten bebouwde kom er maar 100 in, dan gaat men vanzelf rustiger rijden daar waar 100 niet kan. Stop maar eens met al die zinloze wegversmallingen waar allerlei conflicten ontstaan.
Onze overheid lijkt dit niet te beseffen:
quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
Dit, en passagiers, in een touringcar, zijn verplicht hun gordel te dragen.. Goederen kunnen nogal eens door de vrachtwagen vliegen.. (Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..)quote:
Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:41 schreef Jofunu-kun het volgende:
Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?
Maar je bedoeld dat lading kan verschuiven en dan de stabiliteit van de vrachtwagen in geding kan brengen? Dat zal inderdaad met een touringcar niet het geval zijn...
Oh op die manier. Sorryquote:Op donderdag 6 maart 2014 00:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..
Nee, de chauffeur..quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Oh op die manier. Sorry![]()
Maar tering he wat lijkt me dat verschrikkelijk. Veel mensen dragen hun gordels niet in zo'n touringcar. Ikzelf eigenlijk vaak ook niet. Je denkt altijd dat het wel goedkomt en dat het toch een zware bus is.
Maar wanneer er dan een ongeluk gebeurt en hij plotseling stil staat zal het inderdaad een verschrikkelijke situatie zijn. Wanneer je over een busongeluk hoort, zijn de ernstige / fatale verwondingen ook bijna altijd doordat iemand uit het raam vliegt.
Alhoewel die bussen natuurlijk zowiezo niet ontworpen zijn om veilig te zijn. Iedereen in heupgordels voor ernstig rug en nek letsel, de chauffeur kreukelzone, etc.
Maar ben je eerstehulpverlener ofzo dat je die situatie zag? Zo ja, respect
Jeetje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:51 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Nee, de chauffeur..
Gelukkig niet door de ruit heen, maar zo goed als op schoot beland..
Kreukelzone hebben we bijna niet, maar zo'n bus is wel degelijk stevig gebouwd hoor
Ach, dat deden ze toen ik nog op de vrachtwagen reed ook al, en ook als ik gewoon met de personenwagen rij gebeurt dat vaak zat.. Ik kijk er nieteens meer van op en zie het meestal al van ver aankomen..quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Jeetje.
Wel respect trouwens voor buschauffeur zijn. Het lijkt mij een heel zware baan. Continu concentratie op het verkeer, idioten die je hardstikke afsnijden om vlak voor de afslag nog in te halen, etc.
Flitspaal in de buurt?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.
Rare vogel.
nope. Ook niet iets wat zou kunnen lijken op een mobiele flitsdinges.quote:
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist
Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?
Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Wel om de limiet te rijden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus stapvoets, 30, 50, 70, 80, 100, 120, 130 in de daarvoor aangewezen gebieden bedoel je?
goeden trollquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..][ afbeelding ]
Ik bedoel uiteraard de limiet van de auto en niet van de verkeersregels.
Met het bovenste gedeelte volledig eens, met de onderste alinea deels. Het is niet mijn intentie om over te komen als de 'alwetende', maar ik krijg het idee dat je, in plaats van het grote plaatje te zien, alles op jezelf projecteert.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.
De Nederlandse automobilist is hersendood gemaakt. En dat zit hem in afgunst. We zijn jaloers op elkaar en willen elkaar alles verbieden wat we zelf niet ook hebben.
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.
Aan de andere kant heb je de notoire klever. Je kan niet van mensen verwachten dat ze met 120 in een gat van 20 meter tussen 2 vrachtwagens duiken. Nu niet, nooit niet.
Ook zit hier weer die gunfactor. De notoire klever gunt een ander de ruimte om in te halen niet, de notoire linksrijder of schoolmeester gunt een ander niet de mogelijkheid sneller te rijden.
Grapjas. Dat is juist de kunst van het rijden in een touringcar, bochten maken waar we eigenlijk veel te lang voor zijn. Lijnen rijden en apex pakken kan iedere oetlul.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Als jij de huur van de touringcar en circuit betaald, wil ik jou best een paar rondes laten zien met een touringcar hoor..quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Ik persoonlijk relativeer de boel. Een drukker, ik ga gewoon door hoe ik rijd. Ik ga niet versnellen of vertragen. Ik probeer slimmer te zijn danwel beter te weten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Vandaar dat 'de regels' zijn gebaseerd op de gemiddelde automobilist, zodat een ieder binnen de kaders zich veilig over de wegen kan begeven. Zowel de ervaren bestuurder met ruime ervaring, als de beginnende bestuurders zijn niet de norm, maar een middenweg / gemiddelde, waar een ieder 'concessies' doet, zodat de best mogelijke doorstroming, met in ogenschouw nemend de veiligheid kan worden gerealiseerd.
Dat komt omdat men daar de kans niet meer voor krijgt. Alles wordt voorgekauwd, alles is onrealistisch gelimiteerd. Mensen doen andere dingen ernaast.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ik twijfel er niet aan dat jij in staat bent 'zelf' na te denken over diverse situaties. Het probleem is dat merendeel van de autobestuurders dit inzicht niet heeft. Dit haal je ook mooi aan met jouw voorbeelden. Allen zijn gebaseerd op een gebrek aan inzicht, hetzij veiligheid, danwel doorstroming.
Ook weer omdat men met andere dingen bezig is, kijkt men niet ver genoeg vooruit, waardoor men minder anticipeert, het gedrag onverantwoord is en daardoor veel egoistischer over komt (omdat je niets meer aan ziet komen).quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ikzelf zie een zelfde trend op de autowegen. Egoistisch, onverantwoord en vaak is het inzicht (vooruit kijken, anticiperen) ver te zoeken.
Zoiets had ik van de zomer, ritsen, dus blijf een meter of 100 voor het einde van het ritsvak naast een auto hangen (snelheid aanpassen). Fileachtig verkeer, dus ging niet heel hard. De man achter mij helemaal uit zijn dak, maar de andere automobilisten dus weer tegen hem uit zijn dak. Best om gelachen uiteindelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
2 rijstroken, verdrijvingsvlak rechterrijstrook. Linkerrijstrook vrijwel leeg. Rechter rijstrook vol. Ik reed zelfs links.
Ik zag in mijn buiten- binnenspiegel dat mensen wilde invoegen. Ik reed door op de koppeling zodat het verkeer van de rechterrijstrook kon opschuiven naar links, doordat het gat tussen mij en mijn voorligger groter werd, zodat de verdeling van het asfalt gunstiger is.
De spijker volledig op z'n kop.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin.
Misschien zag hij iets dat hem beviel?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.
Rare vogel.
Hij zag vooral de weg, was zo'n tiepje die met handjes op tien over twee star vooruit aan het kijken was.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Misschien zag hij iets dat hem beviel?
Mijn vader is er zo één die niet harder dan 110 wil ('ons bin zuunig'quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:16 schreef tong_poh het volgende:
Ik kan best begrijpen, dat mensen op de snelweg onder de limiet willen rijden ivm zuinigheid of welk ander reden dan ook. Het enige waar ik mensen om vraag is, dat als ze dat doen eerst eventjes sneller rijdend verkeer voor laten gaan als er bijv een vrachtwagen voor hun rijdt ipv hun auto naar links te gooien en dan met 100 of minder gaan inhalen. Op zich begrijpelijk als het druk is en dat stoort mij dan minder, want dan zit je al gauw continuu achter een vrachwagen. Maar veel mensen doen het ook wanneer er achter het sneller rijdende verkeer geen andere auto's rijden. Ik ga uit van de principe samen komen we er wel, maar dat willen sommige mensen maar niet begrijpen.
3 meter per seconde. Dat scheelt 6 seconden voor de lengte van een vrachtwagen. Aangezien je er iets eerder al naar links moet en ook pas later naar rechts terug kan, kan het snel richting 20 seconden oplopen...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:27 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, het verschil in tijd tussen met 110 inhalen of 120 is verwaarloosbaar…. Niet te druk om maken
Nou nou, poeh poeh…quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
3 meter per seconde. Dat scheelt 6 seconden voor de lengte van een vrachtwagen. Aangezien je er iets eerder al naar links moet en ook pas later naar rechts terug kan, kan het snel richting 20 seconden oplopen...
Als 10 mensen dat doen, ben je al weer bijna 4 minuten langer onderweg...
4 minuten is ruim 12% van mijn totale reistijd. Die tijd breng ik liever bij mijn vrouw en kind thuis door. Dat anderen misschien geen sociaal leven hebben, daar hoeven ze niet mijn probleem van te maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou nou, poeh poeh…
Mensen moeten eens wat meer relaxen ipv stressen….
Bij vrouw en kind willen zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
4 minuten is ruim 12% van mijn totale reistijd. Die tijd breng ik liever bij mijn vrouw en kind thuis door. Dat anderen misschien geen sociaal leven hebben, daar hoeven ze niet mijn probleem van te maken.
Even aangepast en zo klopt het ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:02 schreef Spezza19 het volgende:
Maar even serieus, toch altijd grappig dat de trage medemens altijd maar de "hard" rijdende medemens moet afzeiken
Wat heeft de CC daar nu weer mee te maken?quote:Ik rijd ook altijd gewoon op cruise modus… Ik laat het probleem van haast van anderen langs mij heen gaan…
Het is geen kwestie van relaxen of stressen, maar van gunnen en niet gunnen. Als ik graag harder rij dan toegestaan, dan wens ik niet door anderen te worden gehinderd, "omdat hij maar wacht, want ik hou me aan de regels, dus haal ik lekker onder de maximumsnelheid in". Anderzijds ga ik mensen dus ook niet hinderen die harder willen rijden dan ik, als ik 100 km/h wil rijden op een 130 km/h weg, dan wacht ik even met inhalen tot het snelle verkeer voorbij is, óf ik geef even gas bij zodat het overige verkeer geen last heeft. Geven en nemen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou nou, poeh poeh…
Mensen moeten eens wat meer relaxen ipv stressen….
En even gas intrappen bij inhalen is te moeilijk?quote:
Waarom moet ik als inhaler mij per se aanpassen? Waarom kan de te hard rijder niet gewoon wat vaart minderen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En even gas intrappen bij inhalen is te moeilijk?
Omdat het verboden is andere weggebruikers te hinderen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom moet ik als inhaler mij per se aanpassen? Waarom kan de te hard rijder niet gewoon wat vaart minderen?
Oh, maar dan mag niemand meer inhalen… Want inhalen is dus blijkbaar anderen hinderenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Omdat het verboden is weggebruikers te hinderen.
Omdat het nogal egoïstisch is te zeggen dat de hele wereld zich aan jou moet aanpassen. Dat je maar 90 wilt, is prima, maar zelfs de club van 90 zegt dat je tijdens inhalen wel even gas moet geven.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom moet ik als inhaler mij per se aanpassen? Waarom kan de te hard rijder niet gewoon wat vaart minderen?
Mogen ze eigenlijk ook nergens i.v.m. inhaalverbod.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:50 schreef Spezza19 het volgende:
En als we dan toch bezig zijn, dan mogen vrachtwagens dus NOOIT meer inhalen.. Want met hun snelheidsverschil hinderen ze altijd anderen.![]()
Waar zeg ik dat ik 90 rijdt?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat het nogal egoïstisch is te zeggen dat de hele wereld zich aan jou moet aanpassen. Dat je maar 90 wilt, is prima, maar zelfs de club van 90 zegt dat je tijdens inhalen wel even gas moet geven.
[..]
Mogen ze eigenlijk ook nergens i.v.m. inhaalverbod.
Dat put ik uit ervaring. En al rijd je 100 waar je 130 mag, dan nog hinder je op het moment dat een ander moet remmen.quote:
WVW 94 artikel 54:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Spezza19 het volgende:
En ook al reed ik wel 90 op een 100km weg, dan mag dat. En dan kan je de vraag ook andersom stellen waarom IK mij moet aanpassen aan de hardrijders...
Het is vrachtwagens altijd verboden zich op andere dan de twee uiterst rechtse rijstroken te bevinden, behoudens gevallen waarin voorgesorteerd wordt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Spezza19 het volgende:
En er zijn meer plekken waar vrachtwagens wel mogen inhalen dan waar ze niet mogen inhalen… Dus weet niet wat je wilt bereiken met die opmerking.
Want dat artikel dat je laat zien, heel leuk… maar als ik al met inhalen bezig ben en jij komt van 800 meter hard aanzetten… Dan is dat natuurlijk heel wat anders he?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat put ik uit ervaring. En al rijd je 100 waar je 130 mag, dan nog hinder je op het moment dat een ander moet remmen.
[..]
WVW 94 artikel 54:
Bestuurders, die een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren, moeten het overige verkeer vóór laten gaan.
Bijzondere manoeuvres zijn:
Wisselen van rijstrook
Kort gezegd: Als jij naar links komt en ik daarop volgend voor jou in de remmen moet, heb jij mij niet voorgelaten en zit je dus fout. En hoe kan je dat voorkomen? Juist ja, extra gas geven.
En dat is relevant in deze discussie omdat?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is vrachtwagens altijd verboden zich op andere dan de twee uiterst rechtse rijstroken te bevinden, behoudens gevallen waarin voorgesorteerd wordt.
?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is vrachtwagens altijd verboden zich op andere dan de twee uiterst rechtse rijstroken te bevinden, behoudens gevallen waarin voorgesorteerd wordt.
En dát zou dus juist verboden moeten worden op tweestrookswegen. Maar dat is weer een hele andere discussie en irritatie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
?
De meeste auto(snel)wegen hebben hebben maar 2 rijstroken per baan. Dus mogen ze gewoon inhalen.
Solved:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
Oh, herkenbaar. Wat ik had: bestelbus (eigenaar onbekend) strak tegen de stoeprand, smalle stoep en dan een heel weekend met t licht aan moeten zitten in de huiskamer.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
quote:
Ook fijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Oh, herkenbaar. Wat ik had: bestelbus (eigenaar onbekend) strak tegen de stoeprand, smalle stoep en dan een heel weekend met t licht aan moeten zitten in de huiskamer.
Sowieso trouwens bedrijfsbusjes. Staan ze met zijn 3en op een fileparkeerstuk waar normaal 5 auto's staan en ik er 6 of 7 op zou weg krijgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
Iedereen verplicht in een smart?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowieso trouwens bedrijfsbusjes. Staan ze met zijn 3en op een fileparkeerstuk waar normaal 5 auto's staan en ik er 6 of 7 op zou weg krijgen.
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Iedereen verplicht in een smart?Dan worden de file's ook een stuk korter.
Maar je hebt altijd knurften die je insluiten. Dus ik parkeer liever wat ruimer, zodat ik kans houd om naar huis te kunnen als het mij uitkomt....quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.
[ afbeelding ]
Bij m'n ouders staat s avonds ook de hele straat vol. Leuk uitzicht als je op dr bank zitquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowieso trouwens bedrijfsbusjes. Staan ze met zijn 3en op een fileparkeerstuk waar normaal 5 auto's staan en ik er 6 of 7 op zou weg krijgen.
Ik sluit eerder mensen in die niet knap staan dan die wel knap staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar je hebt altijd knurften die je insluiten. Dus ik parkeer liever wat ruimer, zodat ik kans houd om naar huis te kunnen als het mij uitkomt....
Ik snap sowieso het nut nooit van die schuine einden in parkeervakken. Of van die parkeervakken die in principe nipt groot genoeg zijn voor twee A-klassertjes, maar waar nooit twee C-D segment auto's gaan passen. Daar staat dus altijd maar één auto in. Enige reden die ik kan verzinnen is "dan hoeven we die bomen niet te kappen".quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.
[ afbeelding ]
Die schuine uiteinden zijn zodat je je velgen niet sloopt bij het wegrijden, je ziet normaal ook dat het schuine stuk bij het parkeervak aan het uiteinde hoort.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap sowieso het nut nooit van die schuine einden in parkeervakken. Of van die parkeervakken die in principe nipt groot genoeg zijn voor twee A-klassertjes, maar waar nooit twee C-D segment auto's gaan passen. Daar staat dus altijd maar één auto in. Enige reden die ik kan verzinnen is "dan hoeven we die bomen niet te kappen".
Hoe kan je met wegrijden nou je velg slopen als dat schuine deel er niet is?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die schuine uiteinden zijn zodat je je velgen niet sloopt bij het wegrijden, je ziet normaal ook dat het schuine stuk bij het parkeervak aan het uiteinde hoort.
Sowieso die draaicirkel van dat uiteinde klopt natuurlijk nooit met die van je auto..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoe kan je met wegrijden nou je velg slopen als dat schuine deel er niet is?
Gewoon rustig rijden in plaats van door willen janken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die schuine uiteinden zijn zodat je je velgen niet sloopt bij het wegrijden, je ziet normaal ook dat het schuine stuk bij het parkeervak aan het uiteinde hoort.
Hier ook zo'n klapjosti die z'n bedrijfsbus altijd persé voor de deur wil hebben en dus niet in een parkeervak, waardoor altijd zeer veel hinder onstaat voor het doorgaande verkeer. Heb serieus overwogen het bedrijf te mailen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
Of de wijkagent.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:56 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier ook zo'n klapjosti die z'n bedrijfsbus altijd persé voor de deur wil hebben en dus niet in een parkeervak, waardoor altijd zeer veel hinder onstaat voor het doorgaande verkeer. Heb serieus overwogen het bedrijf te mailen.
Pas wel op, want als dat uiteinde waar de neus of kont van jou auto staat, ervoor zorgt dat jij op de stoep staat met 1 wiel, kun je nog een bon krijgen ook..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.
[ afbeelding ]
Moeten ze de parkeervakken hier breder maken en de weg breder maken. Iedereen staat hier op de stoep met 2 wielen i.v.m. afgereden spiegels.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Pas wel op, want als dat uiteinde waar de neus of kont van jou auto staat, ervoor zorgt dat jij op de stoep staat met 1 wiel, kun je nog een bon krijgen ook..
Precies!quote:
Dat komt door die achterlijke automatische verlichting van tegenweurquote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:37 schreef Mano_ het volgende:
Het mag dan al na zonsopgang zijn, maar als er dichte mist hangt mogen de lampen best aan![]()
Echt, sommige mensen denken gewoon niet na lijkt het wel...
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:09 schreef Daeron het volgende:
Jongens, kap toch eens met die eeuwige discussies, straks gaat het topic weer op slot.
Mee eens. Ik probeer zelf ook altijd 'the bigger man' te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik persoonlijk relativeer de boel. Een drukker, ik ga gewoon door hoe ik rijd. Ik ga niet versnellen of vertragen. Ik probeer slimmer te zijn danwel beter te weten.
Ik denk dat te wijten is aan de mindset van de gemiddelde Duitser. Duitsers zijn naar mening mening gedisiplineerder en vergevender waar Nederlanders juist egoistisch zijn. Daarnaast lijden veel Nederlanders aan afgunst. Egoisme in combinatie met afgunst is denk ik het resultaat op onze wegen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.
Ik zie dat anders. Gebrek aan inzicht en discipline.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat komt omdat men daar de kans niet meer voor krijgt. Alles wordt voorgekauwd, alles is onrealistisch gelimiteerd. Mensen doen andere dingen ernaast.
Dit is naar mijn idee niet de oorzaak, maar het gevolg van gebrek aan inzicht / discipline. Grappig dat wij daar precies het tegenovergestelde van denken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook weer omdat men met andere dingen bezig is, kijkt men niet ver genoeg vooruit, waardoor men minder anticipeert, het gedrag onverantwoord is en daardoor veel egoistischer over komt (omdat je niets meer aan ziet komen).
Eens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zoiets had ik van de zomer, ritsen, dus blijf een meter of 100 voor het einde van het ritsvak naast een auto hangen (snelheid aanpassen). Fileachtig verkeer, dus ging niet heel hard. De man achter mij helemaal uit zijn dak, maar de andere automobilisten dus weer tegen hem uit zijn dak. Best om gelachen uiteindelijk.
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin. En dat levert wel veel agressie op.
Voor en na de rit gecheckt, is een automatisme om even te kijken bij het in- uitrijden van de garage.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Of hij wilde je even vertellen dat er een achterlicht het niet doet
Ik gok dan de optie van Spezza.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:08 schreef eRKa het volgende:
[..]
Voor en na de rit gecheckt, is een automatisme om even te kijken bij het in- uitrijden van de garage.
Meestal staat er n merk op de auto of kun je aan t design wel zien welk merk het is. Google doet de rest.quote:
Voor zo'n auto moet je dan nog redelijk zoeken hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Meestal staat er n merk op de auto of kun je aan t design wel zien welk merk het is. Google doet de rest.
Lotus herken je toch wel?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Voor zo'n auto moet je dan nog redelijk zoeken hoor
*zwengelt google aan* ah, nee, die had ik ook niet herkend. Maar als je zoiets mooi vindt, dan ga je toch de bestuurder ervan niet hinderen? Dan zoek je toch gewoon zelf op zoek?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:01 schreef Faxie het volgende:
[..]
Het is geen Lotus, en het is ook niet bepaald een Elise.
Nouja er zitten af en toe een paar gekken op de weg.... *kijkt in topic... *quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
*zwengelt google aan* ah, nee, die had ik ook niet herkend. Maar als je zoiets mooi vindt, dan ga je toch de bestuurder ervan niet hinderen? Dan zoek je toch gewoon zelf op zoek?
Zo'n zelfbouw kit vaak nietquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Meestal staat er n merk op de auto of kun je aan t design wel zien welk merk het is. Google doet de rest.
Mogelijk gemaakt dankzij de overheid. Iedereen die anders is dan jijzelf is een aso en een debiel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:34 schreef Alt-tab het volgende:
Ik denk dat te wijten is aan de mindset van de gemiddelde Duitser. Duitsers zijn naar mening mening gedisiplineerder en vergevender waar Nederlanders juist egoistisch zijn. Daarnaast lijden veel Nederlanders aan afgunst. Egoisme in combinatie met afgunst is denk ik het resultaat op onze wegen.
En hoe komt dat dan volgens jou, dat gebrek aan. Kan je hier nog wel eigen inzicht tonen op de wegen? En een fout, mag je dat een keer maken of wordt dat meteen afgestraft? Ik denk persoonlijk dat het antwoord op beide nee is. Eigen inzicht tonen kan niet meer. Inhalen wordt bijvoorbeeld overal onmogelijk gemaakt danwel verboden. Een van mijn favo voorbeelden, de N242 van Alkmaar naar Middenmeer (A7). Redelijk belangrijke verkeersader hier in de regio. Vroeger mocht je daar overal 100 en overal inhalen. Ter info, de weg is 1 rijbaan met 2 richtingsverkeer over 2 rijstroken. Achter een vrachtwagen komen was dus zorgen dat je een gat hield en zodra er ruimte kwam, dat gat gebruiken om tempo te maken met 100 voorbij die vrachtwagen te komen. Inmiddels is bijna de hele weg 80, is inhalen praktisch overal verboden en op delen zelfs gewoon fysiek onmogelijk gemaakt met behulp van objecten in de "middenberm". Waar ik vroeger een treuzelaar die 60 of 70 reed gewoon voorbij stak bij bijvoorbeeld Nieuwe Niedorp, moet ik er nu tot aan Middenmeer achter blijven hangen, 12 km lang. Ook op de N243 probeer ik voorop te rijden, zodat ik met zo'n 90-95 op de teller door kan tuffen. Veel harder wil je daar toch niet, want die weg wordt helemaal kapot geflitst (stukje bebouwde kom bij Stompetoren is zo'n favoriet plekje).quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:34 schreef Alt-tab het volgende:
Ik zie dat anders. Gebrek aan inzicht en discipline.
Ook. Het is een wisselwerking. Omdat men minder mag, gaat men afleiding zoeken in de auto, waardoor er weer meer fout gaat en men nog minder mag.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:34 schreef Alt-tab het volgende:
Dit is naar mijn idee niet de oorzaak, maar het gevolg van gebrek aan inzicht / discipline. Grappig dat wij daar precies het tegenovergestelde van denken.
Die gunfactor is trouwens goed maakbaar. Van de zomer was men bezig aan een nieuw spoorwegviaduct bij aansluiting Riekerpolder, t.b.v. 4 sporigheid. Hiervoor was het noodzakelijk om e.e.a. aan wegversmallingen en dergelijke erop te gooien. Afijn, ik moest toen meerdere keren per week over de A10 West en de A4, dus kwam keurig in de wegversmalling en de bouwwerkzaamheden terecht. In de bocht ging het van 2 naar 1 rijstrook. Ik heb meermaals rechts gestaan terwijl het links door bleef stuiven. Naar links gaan en dan direct je achterligger die het gat dicht trapt, totdat deze door heeft dat je niet door rijdt, maar even hard blijft gaan als hij. Hoort niet en feitelijk doet men links niets fout met doorrijden, maar irritant is het wel. Afijn, dan zie je dus dat jij op gegeven moment weer keurig het gat krijgt aan het einde en het figuur achter je, dat zich inmiddels aardig zit op te vreten, dat niet krijgt. En ook de eerste auto's rechts daarna rijden bumper aan bumper.quote:
De 'betutteling' mag wat mij betreft wel minder ja. Face it, bepaalde mensen horen niet in aanmerking te komen voor bepaalde zaken, maar doordat hier 'subsidies' voor zijn uitgevonden, kunnen deze mensen toch participeren. Hoe leuk en nobel ook, gaat dit tegen de natuur in. Survival of the fittest. Gevolg hiervan is dat we opgescheept zitten met een hoop lapzwansen met alle ellende van dien. Maarja dat is het gevolg van sociale voorzieningen.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mogelijk gemaakt dankzij de overheid. Iedereen die anders is dan jijzelf is een aso en een debiel.
Tja, lastig. Ik doe een gok; 'Zorgplicht' overheid in combinatie met een gebrek aan scholing/intelligentie en inspirerende leefomgeving zorgen voor betutteling. Nu ga ik mij op glad ijs begeven....quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoe komt dat dan volgens jou, dat gebrek aan. Kan je hier nog wel eigen inzicht tonen op de wegen? En een fout, mag je dat een keer maken of wordt dat meteen afgestraft? Ik denk persoonlijk dat het antwoord op beide nee is. Eigen inzicht tonen kan niet meer. Inhalen wordt bijvoorbeeld overal onmogelijk gemaakt danwel verboden. Een van mijn favo voorbeelden, de N242 van Alkmaar naar Middenmeer (A7). Redelijk belangrijke verkeersader hier in de regio. Vroeger mocht je daar overal 100 en overal inhalen. Ter info, de weg is 1 rijbaan met 2 richtingsverkeer over 2 rijstroken. Achter een vrachtwagen komen was dus zorgen dat je een gat hield en zodra er ruimte kwam, dat gat gebruiken om tempo te maken met 100 voorbij die vrachtwagen te komen. Inmiddels is bijna de hele weg 80, is inhalen praktisch overal verboden en op delen zelfs gewoon fysiek onmogelijk gemaakt met behulp van objecten in de "middenberm". Waar ik vroeger een treuzelaar die 60 of 70 reed gewoon voorbij stak bij bijvoorbeeld Nieuwe Niedorp, moet ik er nu tot aan Middenmeer achter blijven hangen, 12 km lang. Ook op de N243 probeer ik voorop te rijden, zodat ik met zo'n 90-95 op de teller door kan tuffen. Veel harder wil je daar toch niet, want die weg wordt helemaal kapot geflitst (stukje bebouwde kom bij Stompetoren is zo'n favoriet plekje).
Klinkt logisch. Ondanks ik vind dat het individu beter zou moeten weten, verbaast het me niets dat dit daadwerkelijk gebeurt. Ik zie dit namelijk ook om mij heen.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook. Het is een wisselwerking. Omdat men minder mag, gaat men afleiding zoeken in de auto, waardoor er weer meer fout gaat en men nog minder mag.
Absoluut mee eens!quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die gunfactor is trouwens goed maakbaar. Van de zomer was men bezig aan een nieuw spoorwegviaduct bij aansluiting Riekerpolder, t.b.v. 4 sporigheid. Hiervoor was het noodzakelijk om e.e.a. aan wegversmallingen en dergelijke erop te gooien. Afijn, ik moest toen meerdere keren per week over de A10 West en de A4, dus kwam keurig in de wegversmalling en de bouwwerkzaamheden terecht. In de bocht ging het van 2 naar 1 rijstrook. Ik heb meermaals rechts gestaan terwijl het links door bleef stuiven. Naar links gaan en dan direct je achterligger die het gat dicht trapt, totdat deze door heeft dat je niet door rijdt, maar even hard blijft gaan als hij. Hoort niet en feitelijk doet men links niets fout met doorrijden, maar irritant is het wel. Afijn, dan zie je dus dat jij op gegeven moment weer keurig het gat krijgt aan het einde en het figuur achter je, dat zich inmiddels aardig zit op te vreten, dat niet krijgt. En ook de eerste auto's rechts daarna rijden bumper aan bumper.![]()
Ook zie je daar goed terug dat als je rustig langs rijdt, een ruimte zoekt en je knipper aan zet, je 9 van de 10 keer ruimte krijgt, terwijl als je hard langs komt en hem er op het einde tussen prakt, je meestal nog weerstand krijgt.
quote:Op zondag 9 maart 2014 17:42 schreef Alt-tab het volgende:
Toch een kleine irritatie. Ik ben vandaag 2 uur bezig geweest om mijn auto te wassen. Nadat ik hier klaar mee was glom mijn bolide helemaal. Netjes de ramen drooggemaakt met een microvezel doek.
Ga ik even naar binnen toe, ff snel een cola'tje drinken en de was ophangen om daarna lekker rond te cruisen. Kom ik buiten, blijkt dat een of andere vogel mijn auto heeft ondergescheten![]()
Indien geen wielrenners lijkt me dat ook enigszins overbodig voor een middagje fietsen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:21 schreef eRKa het volgende:
Ook zoiets, pa ma en kindjes gaan fietsen en kindjes dragen een helm. Pa en Ma vinden dat voor zichzelf niet zo nodig.....
Ervaring in wat? Dat kinderen een helm dragen heeft een reden en dat is omdat ze nog niet veel weten over het verkeer algemeen en uiteraard het fietsen moeten leren. Ouderen zijn niet verplicht een helm te dragen, daar mag je wel van verwachten dat ze kunnen fietsen en wat regeltjes kennen. ( hoewel dat laatste soms in twijfel getrokken kan worden omdat men meent dat alles van hem/haar is) Mits het geen sport doeleind heeft is een helm geen noodzaak.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:21 schreef eRKa het volgende:
Heerlijk weer vandaag, lekkere toertocht gemaakt met de auto. Echt ongelooflijk hoeveel mensen je tegenkomt die menen dat ze alleen op de wereld zijn, hele weg in beslag nemen met 2 fietsen, anderhalve meter van de stoep naar de kaart gaan kijken en dan heel geïrriteerd reageren als je ze attent maakt op het gevaar dat ze veroorzaken. Mij maakt het weinig uit als ik een fietser raak, door zijn eigen onachtzaamheid. Voor de fietser is het pijnlijker.
Ook zoiets, pa ma en kindjes gaan fietsen en kindjes dragen een helm. Pa en Ma vinden dat voor zichzelf niet zo nodig.....
Ik fiets zelf een kleine 4000km per jaar, denk dat ik wel uit eigen ervaring mag spreken.
Een helm dragen tijdens het fietsenquote:Op zondag 9 maart 2014 20:21 schreef eRKa het volgende:
Ook zoiets, pa ma en kindjes gaan fietsen en kindjes dragen een helm. Pa en Ma vinden dat voor zichzelf niet zo nodig.....
Ik wil jou nog wel eens zien als je met de adrenaline door je lijf naar een schietpartij rijdt waar collega's bij betrokken zijn, die je hoort roepen over de porto. Contact houden met collega's en ondertussen ook nog anticiperen op andere 'weggebruikers' die vaak geen flauw benul hebben hoe ze moeten reageren op een auto die optische- en geluidssignalen voert of het beter denken te weten. Kijken of jij dan zo koeltjes door het verkeer kunt manoeuvrerenquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grappig dat je dat zegt. Dat roepen agenten ook altijd en die planten toch regelmatig een auto om een boom, in een greppel, op een poller of op een andere manier tegen objecten in het verkeer die daar niet voor bedoelt zijn.
En toch zijn het regelmatig Duitsers die opvallen op de wegen. Links plakken, veel te hard rijden en bumperkleven. Als je op de Duitse snelweg gaat inhalen, en het gaat de andere mensen niet snel genoeg dan kun je ook groot licht achter je verwachten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.
Zo dat is goed kut maar was je niet een beetje te laat vertrokken?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef daNpy het volgende:
De A2 vanmorgen waardoor ik m'n vlucht heb gemist.
Ik had ruim een uur extra ingepland. Maar dat was voor ik bij Den Bosch was al 'op'.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo dat is goed kut maar was je niet een beetje te laat vertrokken?
Kan het zijn dat zij onbekend waren en op de navigatie reden, of had het daar geen schijn van? Zonee, dan wel erg vervelend ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van gister: Van die lui die denken alleen op de wereld te zijn en menen dat 30@60 hard zat is. Ga dan gewoon fietsen, als je zo graag de omgeving wilt zien, maar rot op van de weg.
Niks mis met 30 rijdenquote:Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Kan het zijn dat zij onbekend waren en op de navigatie reden, of had het daar geen schijn van? Zonee, dan wel erg vervelend ja.
Voor de mensen die alles tot in den treure relativeren.
Ja hij rijdt 30, waardoor je wat later op je bestemming aankomt. Nee, er vallen geen doden, en de wereld vergaat niet, maar vervelend is het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
quote:Op maandag 10 maart 2014 22:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Niks mis met 30 rijdenHehe, touchéSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |