abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137422226
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137422280
Welke auto is dat in de OP?
pindazakje
  Spellchecker woensdag 5 maart 2014 @ 19:12:26 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_137422528
Dit filmpje is vandaag op Dumpert geplaatst, dateert van januari 2013.

http://www.dumpert.nl/med(...)oze_inhaalactie.html.

Gelukkig is het goed afgelopen ....
pi_137422930
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:12 schreef maily het volgende:
Dit filmpje is vandaag op Dumpert geplaatst, dateert van januari 2013.

http://www.dumpert.nl/med(...)oze_inhaalactie.html.

Gelukkig is het goed afgelopen ....

Dat krijg je er dus van als mensen onder de max. snelheid gaan rijden, zoals ik ook al aangaf ik mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oké laten we daar eens mee beginnen dan, dat zou al een hele verbetering zijn. Overal de maximale snelheid rijden, dus gewoon 80km/u op GPS op een 80km weg. En dus niet 73 op de teller (65 in het echt) zoals heel veel broeklullen doen in het verkeer, waardoor ik genoodzaakt ben om levensgevaarlijke inhaalcapriolen uit te halen op tweebaanswegen.
Niet dat ik het gedrag van hem goedkeur, maar is wel een logisch gevolg van het verhaal hierboven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyaenidae op 05-03-2014 19:34:45 ]
pindazakje
  Spellchecker woensdag 5 maart 2014 @ 19:28:22 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_137423055
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dat krijg je er dus van als mensen onder de max. snelheid gaan rijden, zoals ik ook al aangaf ik mijn laatste post:

[..]

Niet dat ik het gedrag van hem goedkeur, maar is wel een logisch gevolg van het verhaal hierboven.
Noujazeg, belachelijk dat je daardoor zulke capriolen gaat uithalen! Dat die ander (naar jou idee of echt) te langzaam rijdt, wil nog niet zeggen dat het dan goedkeuring verdient om zulke verkeersovertredingen te begaan!
pi_137423284
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:28 schreef maily het volgende:

[..]

Noujazeg, belachelijk dat je daardoor zulke capriolen gaat uithalen! Dat die ander (naar jou idee of echt) te langzaam rijdt, wil nog niet zeggen dat het dan goedkeuring verdient om zulke verkeersovertredingen te begaan!
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.

Al is de situatie in bovenstaand filmpje wel echt op het randje, ik zou zelf niet in gaan halen op een kruising met gescheiden rijbanen. Dat is vragen om brokken.
pindazakje
  Spellchecker woensdag 5 maart 2014 @ 19:35:28 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_137423394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven en/of dat van anderen!! of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.
pi_137423564
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:35 schreef maily het volgende:

[..]

Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
pindazakje
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 19:40:11 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137423610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:


Oké laten we daar eens mee beginnen dan, dat zou al een hele verbetering zijn. Overal de maximale snelheid rijden, dus gewoon 80km/u op GPS op een 80km weg. En dus niet 73 op de teller zoals heel veel broeklullen doen in het verkeer, waardoor ik genoodzaakt ben om levensgevaarlijke inhaalcaperiolen uit te halen op tweebaanswegen.
Waarom "moet" jij er persé langs in the heat of the moment?? :?

Heb je een vrouw die aan het bevallen is achterin die je acuut naar het ziekenhuis moet brengen?
Heb je een vriend die aan een richel van een hoog gebouw hangt die je binnen luttele minuten moet redden? Is er hongersnood en ben je onderweg naar de laatste supermarkt die nog brood heeft en je moet daar binnen enkele minuten zijn anders is het voor ALTIJD uitverkocht??

Nee? I didn't think so….. zo belangrijk ben je niet. Get over yourself.
  Spellchecker woensdag 5 maart 2014 @ 19:43:30 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_137423750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
JIJ wil daarlangs in the heat of the moment .... JIJ geeft daar gas en haalt verkeerd in ....
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:43:37 #11
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137423753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Welke auto is dat in de OP?
Nissan Primera P11
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:46:24 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_137423882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Van het gevaar? jij denk ik :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_137423912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Waarom "moet" jij er persé langs in the heat of the moment?? :?

Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
pindazakje
pi_137423953
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:43 schreef OEM het volgende:

[..]

Nissan Primera P11
Bedankt!
pindazakje
pi_137424050
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van het gevaar? jij denk ik :')
De gevaarlijke situatie ontstaat uit het rijgedrag van de automobilist die het verkeer ophoudt.
pindazakje
pi_137424125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
Jouw irritatie mag tot gevaar lijden?
Enig idee hoeveel mensen jij meeneemt in jouw irritatie?
En wat als mensen jouw 'assertieve' rijgedrag irritant vinden, welke maatregelen zijn geoorloofd?
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:53:31 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_137424185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

De gevaarlijke situatie ontstaat uit het rijgedrag van de automobilist die het verkeer ophoudt.
Neen, als jij er gewoon achter blijft zitten is er geen enkele gevaarzetting.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_137424200
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jouw irritatie mag tot gevaar lijden?
Enig idee hoeveel mensen jij meeneemt in jouw irritatie?
En wat als mensen jouw 'assertieve' rijgedrag irritant vinden, welke maatregelen zijn geoorloofd?
Ik ga niet eens meer in op jouw reactie.
Heb je topicpointer hieronder niet gelezen? :{w

Volgend onderwerp aub.
pindazakje
pi_137424406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik ga niet eens meer in op jouw reactie.
Heb je topicpointer hieronder niet gelezen? :{w

Volgend onderwerp aub.
Ik begrijp.
En het lijkt je wel erg goed uit te komen.
Duwze en lichtsignalen geven helpt (zie dumpert van gisteren)
pi_137424857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.

Al is de situatie in bovenstaand filmpje wel echt op het randje, ik zou zelf niet in gaan halen op een kruising met gescheiden rijbanen. Dat is vragen om brokken.
Uhu een ander lokt het uit doordat hij iets langzamer rijdt dan toegestaan :')

Kunnen ze jouw rijbewijs niet afnemen? De tering zeg... Hopelijk rijdt je een keer achter mij... Ga ik lekker het tempo van de vrachtwagen die ik inhaal rijden :6
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:15:23 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_137425004
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Grapjas.. Haal dan in waar het kan.
pi_137425465
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:10 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Uhu een ander lokt het uit doordat hij iets langzamer rijdt dan toegestaan :')

Kunnen ze jouw rijbewijs niet afnemen? De tering zeg... Hopelijk rijdt je een keer achter mij... Ga ik lekker het tempo van de vrachtwagen die ik inhaal rijden :6
Doelbewust mensen hinderen verdient ook geen schoonheidsprijs.
Professioneel gifmenger.
pi_137428624
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:26 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Doelbewust mensen hinderen verdient ook geen schoonheidsprijs.
Nee, het is ook alleen specifiek op hem gericht ;) en korreltje zout uiteraard ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137428764
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nee, het is ook alleen specifiek op hem gericht ;) en korreltje zout uiteraard ;)
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
pi_137429031
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen oude mensen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
Fixed. Die lui 'hebben dit land opgebouwd na de oorlog' en zulks. En nou moeten we wel eens even op ze wachten.
Professioneel gifmenger.
pi_137429110
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:34 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Fixed. Die lui 'hebben dit land opgebouwd na de oorlog' en zulks. En nou moeten we wel eens even op ze wachten.
Nee hoor, debielen. Niet alleen oudjes. Vooral huismoeders of 40 jarige pittig kort kapseltjes die voor het eerst een snelweg oprijden ofzo, zo verschrikt zitten ze achter het stuur. Dramatisch.
pi_137429912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Veel makkelijker: 1. Verkeer dat zich reeds op een rijstrook bevindt, niet hinderen. 2. Voorrang geven aan alle verkeer bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre.
En weet je wat nou het leuke is? Beide staan in RVV90 danwel de weg en verkeerswet.
Mijn vraag was wat je hier nou daadwerkelijk mee opschiet in het geval zich een ongeval voordoet. Jouw antwoord daarop is dat het 'veel makkelijker' is. Wat 'veel makkelijker' is wordt niet echt duidelijk uit jouw post, althans niet voor mij, dus ga ik er vanuit dat ik het te ingewikkeld bekijk, en dat dit is afgedekt in de verkeersregels.

Dan nog blijft mijn vraag staan: Wat schiet je er mee op?

Ooit gehoord van het volgende gezegde? recht aan je zijde hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Zie het eendjesarrest. De context geeft de doorslag. Niet het letterlijk opvolgen van regeltjes.

Dit is vergelijkbaar. Je kan volgens het verkeersregelement het recht volledig aan jouw zijde hebben en je 'star' aan de regels houden om dit te bewerkstelligen.

Ik ben echter van mening dat de verkeersveiligheid voorop staat, en je de regels als richtlijn moet hanteren gebaseerd op de situatie waar een ieder zich in bevindt.

Schadevrij en veilig/verantwoord rijden is mijn uitgangspunt. Niet mij volledig aan de regels houden. Kennelijk verschillen we hierin van mening. De 'regels' zijn namelijk bedacht zodat het voor iedereen mogelijk is om zich op een veilige en verantwoorde manier door het verkeer te begeven.

Regels zijn geen doel, maar een middel

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 01:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Op het moment dat jij hem ervoor flikkert en hij daarvoor in de remmen moet? Of als je te lang links blijft rijden? Ik snap echt niet hoe iemand zich nou kan ergeren aan iemand die doorrijdt op de snelweg. "Oeh, iemand rijdt me voorbij, nu heb ik er last van?"
Niet om het een of ander, ik voer geen persoonlijke hetze tegen jou, maar je berichten vallen mij gewoon op.

Het is niet het inhalen wat denk ik het probleem is. Het is het eindeloos drukken totdat de voorligger wegens intimidatie besluit een rijstrook op te schuiven waarna de 'agressieve' automobilist inhaalt. Dat is denk ik meer het pijnpunt.

Overigens heb ik hier geen last van. Ik rijd over het algemeen rechts met 110 op de CC en inhalen doe ik met 120/130 en ga zsm weer naar rechts. Ik zie om mij heen echter wel genoeg van dit soort figuren.

Edit:

Grappig, tenminste vind ikzelf, dat 110 rijden niets met onzekerheid, of fijne snelheid te maken heeft bij mij. Het liefst rijd ik flink door (140 -160 :X ), maar wegens een boetestroom afgelopen jaar hier toch maar van afgezien :')

Misschien begrijp ik daarom hardrijders en 'slome' bestuurders goed. Ik ken immers beide kanten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alt-tab op 05-03-2014 22:17:12 ]
pi_137430988
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
Als je zijn posts leest snap je wel waarom ;)
En nogmaals korreltje zout mensen…. denk aan jullie hart

Daarbij, ik ga niet opzij omdat andere mensen haast hebben… Blijf gewoon mijn eigen tempo rijden… En dat is vaak gewoon net iets boven de toegestane snelheid… Lijkt mij hard zat..
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:26:01 #29
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137432140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
Rijdt heerlijk zuinig en lekker rustig hoor, 100 op de CC, mijn bankrekening klaagt er nooit over..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137432422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:26 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Rijdt heerlijk zuinig en lekker rustig hoor, 100 op de CC, mijn bankrekening klaagt er nooit over..
:) Zo is dat.
Rustig aan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:32:31 #31
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137432502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

-Knip- Bij de eerste zin al gestopt, want jij hebt blijkbaar niet door hoe het verschil is tussen personenwagens, vrachtwagens en touringcars.
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist :')
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137432666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist :')
Inhalende vrachtwagens op 2 baanswegen is natuurlijk wel gewoon erg vervelend als daardoor een reeks met auto's worden gehinderd.
Rustig aan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:37:43 #33
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137432763
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Inhalende vrachtwagens op 2 baanswegen is natuurlijk wel gewoon erg vervelend als daardoor een reeks met auto's worden gehinderd.
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.

Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137433082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.

Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
:)
Rustig aan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:43:29 #35
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137433092
Het ging trouwens toch om het feit dat de klager 100 rijden valt onder de noemer "opzettelijk hinderen". Dat is tenminste wat ik ervan begreep.
Maar als de klager te snel te dicht achterop komt, zit hij gewoon niet goed op te letten, en te kort voor zich te kijken.

Tuurlijk, als ik een gaatje zie tussen 2 auto's die op de linker baan rijden, en ik wil inhalen, geef ik uiteraard gas bij om het tempo niet te veel te vertragen, in het gegeven voorbeeld begreep ik dat het ging om mensen die dus ruim genoeg baan hadden om normaal in te halen, maar dat de klager dusdanig hard reed dat het erop zou lijken dat het "expres ervoor kwakken" zou zijn. Dan komen we toch weer terug op mijn eerste alinea.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137433358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:43 schreef Jofunu-kun het volgende:
Het ging trouwens toch om het feit dat de klager 100 rijden valt onder de noemer "opzettelijk hinderen". Dat is tenminste wat ik ervan begreep.
Maar als de klager te snel te dicht achterop komt, zit hij gewoon niet goed op te letten, en te kort voor zich te kijken.

Tuurlijk, als ik een gaatje zie tussen 2 auto's die op de linker baan rijden, en ik wil inhalen, geef ik uiteraard gas bij om het tempo niet te veel te vertragen, in het gegeven voorbeeld begreep ik dat het ging om mensen die dus ruim genoeg baan hadden om normaal in te halen, maar dat de klager dusdanig hard reed dat het erop zou lijken dat het "expres ervoor kwakken" zou zijn. Dan komen we toch weer terug op mijn eerste alinea.
Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)
Rustig aan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:51:10 #37
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137433544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)
Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot.. :r

Of die secretaresses die te laat opstaan of te lang douchen, en zich dan maar onderweg verder aan het opknappen zijn.. :r
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137433624
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:51 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot.. :r

Of die secretaresses die te laat opstaan of te lang douchen, en zich dan maar onderweg verder aan het opknappen zijn.. :r
Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen. :9~
Rustig aan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:55:02 #39
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137433748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen. :9~
Net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker want ze leiden ook de andere weggebruikers af..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2014 @ 23:13:59 #40
862 Arcee
Look closer
pi_137434564
Deeltje #58 was het snelste topic uit deze reeks. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:35:40 #41
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137435322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.

Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 23:36:00 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137435340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist :')
Grappig dat je dat zegt. Dat roepen agenten ook altijd en die planten toch regelmatig een auto om een boom, in een greppel, op een poller of op een andere manier tegen objecten in het verkeer die daar niet voor bedoelt zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Ik ben echter van mening dat de verkeersveiligheid voorop staat, en je de regels als richtlijn moet hanteren gebaseerd op de situatie waar een ieder zich in bevindt.
Verkeersveiligheid staat voorop, maar dat geldt voor beide partijen. Niet alleen voor de partij die achterop komt, ook voor de partij die er al reeds zit. Vandaar dat ik mensen die aangeven opzettelijk langzamer te gaan rijden bij een klever, vraag wat ze er nou mee willen bereiken. Veiliger wordt het er sowieso niet van, want je gaat iemand alleen maar meer opfokken.

Weet je wanneer het echt veiliger gaat worden? Als mensen weer zelf gaan denken. Niet klakkeloos alles geloven wat op TV geroepen wordt over bijv. zuinig rijden, hard rijden en dergelijke. Opvallend genoeg zie ik meer mensen gewoon met autorijden bezig zijn op de A7 dan op de A2, waar de helft wel met een krant, de omgeving, de navigatie, een tablet, een telefoon, makeup, brood of wat dan ook bezig lijkt te zijn. Laat mensen zelf nadenken. Knal overal buiten bebouwde kom er maar 100 in, dan gaat men vanzelf rustiger rijden daar waar 100 niet kan. Stop maar eens met al die zinloze wegversmallingen waar allerlei conflicten ontstaan.
Onze overheid lijkt dit niet te beseffen:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Regels zijn geen doel, maar een middel
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.

De Nederlandse automobilist is hersendood gemaakt. En dat zit hem in afgunst. We zijn jaloers op elkaar en willen elkaar alles verbieden wat we zelf niet ook hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Het is niet het inhalen wat denk ik het probleem is. Het is het eindeloos drukken totdat de voorligger wegens intimidatie besluit een rijstrook op te schuiven waarna de 'agressieve' automobilist inhaalt. Dat is denk ik meer het pijnpunt.
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.
Aan de andere kant heb je de notoire klever. Je kan niet van mensen verwachten dat ze met 120 in een gat van 20 meter tussen 2 vrachtwagens duiken. Nu niet, nooit niet.
Ook zit hier weer die gunfactor. De notoire klever gunt een ander de ruimte om in te halen niet, de notoire linksrijder of schoolmeester gunt een ander niet de mogelijkheid sneller te rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137435369
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
Gewicht ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137435720
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Laat mensen zelf nadenken. Knal overal buiten bebouwde kom er maar 100 in, dan gaat men vanzelf rustiger rijden daar waar 100 niet kan. Stop maar eens met al die zinloze wegversmallingen waar allerlei conflicten ontstaan.
Onze overheid lijkt dit niet te beseffen:
Dan zal iedereen 100 rijden ipv 80 waar dat kan ja.
Punt is dat roekeloos rijgedrag inderdaad niet zoveel te maken heeft met de snelheid an sich, maar meer met de snelheid in een bepaalde situatie.
En de meeste mensen houden niet de max snelheid aan in een situatie waarin een andere snelheid prettiger is, dat ik hard over rotondes vlieg betekent niet dat iedereen dat doet. :+

Ik versnel op best veel 50 wegen ook door naar de 90 (op de teller) lege lange brede wegen afgezonderd van fietsers met veel overzicht...
Daar rijdt overigens gemiddelde mobilist 70, iedereen vindt die 50 misplaatst... Maar daar zijn er wel meer plekken van in NL

[ Bericht 9% gewijzigd door kingtoppie op 06-03-2014 00:00:52 ]
Rustig aan.
pi_137436630
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Gewicht ;)
Dit, en passagiers, in een touringcar, zijn verplicht hun gordel te dragen.. Goederen kunnen nogal eens door de vrachtwagen vliegen.. (Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..)

Edit:
Vrachtwagens mogen naar mijn weten nogsteeds niet harder dan 80. Dat ze het wel doen is een ander verhaal..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137436657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:41 schreef Jofunu-kun het volgende:
Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..
Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?

Maar je bedoeld dat lading kan verschuiven en dan de stabiliteit van de vrachtwagen in geding kan brengen? Dat zal inderdaad met een touringcar niet het geval zijn...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137436673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:43 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?

Maar je bedoeld dat lading kan verschuiven en dan de stabiliteit van de vrachtwagen in geding kan brengen? Dat zal inderdaad met een touringcar niet het geval zijn...
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..
Klopt, zwaartepunt van een touringcar ligt ook anders iid.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137436746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..

Oh op die manier. Sorry :')

Maar tering he wat lijkt me dat verschrikkelijk. Veel mensen dragen hun gordels niet in zo'n touringcar. Ikzelf eigenlijk vaak ook niet. Je denkt altijd dat het wel goedkomt en dat het toch een zware bus is.

Maar wanneer er dan een ongeluk gebeurt en hij plotseling stil staat zal het inderdaad een verschrikkelijke situatie zijn. Wanneer je over een busongeluk hoort, zijn de ernstige / fatale verwondingen ook bijna altijd doordat iemand uit het raam vliegt.

Alhoewel die bussen natuurlijk zowiezo niet ontworpen zijn om veilig te zijn. Iedereen in heupgordels voor ernstig rug en nek letsel, de chauffeur kreukelzone, etc.

Maar ben je eerstehulpverlener ofzo dat je die situatie zag? Zo ja, respect ^O^
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137436781
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Oh op die manier. Sorry :')

Maar tering he wat lijkt me dat verschrikkelijk. Veel mensen dragen hun gordels niet in zo'n touringcar. Ikzelf eigenlijk vaak ook niet. Je denkt altijd dat het wel goedkomt en dat het toch een zware bus is.

Maar wanneer er dan een ongeluk gebeurt en hij plotseling stil staat zal het inderdaad een verschrikkelijke situatie zijn. Wanneer je over een busongeluk hoort, zijn de ernstige / fatale verwondingen ook bijna altijd doordat iemand uit het raam vliegt.

Alhoewel die bussen natuurlijk zowiezo niet ontworpen zijn om veilig te zijn. Iedereen in heupgordels voor ernstig rug en nek letsel, de chauffeur kreukelzone, etc.

Maar ben je eerstehulpverlener ofzo dat je die situatie zag? Zo ja, respect ^O^
Nee, de chauffeur..
Gelukkig niet door de ruit heen, maar zo goed als op schoot beland..

Kreukelzone hebben we bijna niet, maar zo'n bus is wel degelijk stevig gebouwd hoor :Y
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137436856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:51 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Nee, de chauffeur..
Gelukkig niet door de ruit heen, maar zo goed als op schoot beland..

Kreukelzone hebben we bijna niet, maar zo'n bus is wel degelijk stevig gebouwd hoor :Y
Jeetje.

Wel respect trouwens voor buschauffeur zijn. Het lijkt mij een heel zware baan. Continu concentratie op het verkeer, idioten die je hardstikke afsnijden om vlak voor de afslag nog in te halen, etc.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137436877
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:55 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Jeetje.

Wel respect trouwens voor buschauffeur zijn. Het lijkt mij een heel zware baan. Continu concentratie op het verkeer, idioten die je hardstikke afsnijden om vlak voor de afslag nog in te halen, etc.
Ach, dat deden ze toen ik nog op de vrachtwagen reed ook al, en ook als ik gewoon met de personenwagen rij gebeurt dat vaak zat.. Ik kijk er nieteens meer van op en zie het meestal al van ver aankomen..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:23:38 #52
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_137447106
Zoizo verkeerd of geen knipperlicht ....

afsnijden of inhalen en dan langzaam gaan rijden.

je heb er echt hele trieste figuren ertussen zitten. Of bij inhalen dat ze dan gas bijgeven waardoor je een lange sliert aan auto's achter je krijg.

dit vanuit de vrachtwagen dan hea xd

met de motor ben ik daar allemaal veel te snel voor
't gaat
pi_137447389
Als vrachtwagenchauffeur moet je ook gewoon niet inhalen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:35:42 #54
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_137447400
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.

Rare vogel.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_137449186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.

Rare vogel.
Flitspaal in de buurt?
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:58:07 #56
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_137449817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Flitspaal in de buurt?
nope. Ook niet iets wat zou kunnen lijken op een mobiele flitsdinges.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_137452158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist :')
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
pindazakje
pi_137452520
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?
pi_137452604
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
pindazakje
pi_137453051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 17:31:24 ]
pi_137453085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.
Wel om de limiet te rijden.
pindazakje
pi_137453245
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wel om de limiet te rijden.
Daar is het circuit voor, niet de openbare weg.
pi_137453439
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wel om de limiet te rijden.
Dus stapvoets, 30, 50, 70, 80, 100, 120, 130 in de daarvoor aangewezen gebieden bedoel je?
pi_137453589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus stapvoets, 30, 50, 70, 80, 100, 120, 130 in de daarvoor aangewezen gebieden bedoel je?
:') 14.gif
Ik bedoel uiteraard de limiet van de auto en niet van de verkeersregels.
pindazakje
pi_137453709
Net onderweg terug van werk. Toegestane snelheid is 100. Ik reed iets meer, richting 110 op de linkerstrook, om een zwikje vrachtauto's en busjes in te halen die dicht op elkaar reden. Komt er een volgevreten vertegenwoordiger achter me rijden in een lease V40. Gaat op centimeters afstand achter me bumperkleven en boos kijken. Kon z'n koplampen niet eens meer zien zo dichtbij zat ie :')

Nadat ik de laatste vrachtwagen voorbij was zat ie echt bijna tegen mijn bumper aan en wilde hij er half via de redresseer langs. Maar goed, op zo'n moment ga ik natuurlijk lekker rustig naar rechts. Heerlijk om zo'n pad dan boos naar me te zien kijken bij het inhalen. Wat een lulhannes.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:') [ afbeelding ]
Ik bedoel uiteraard de limiet van de auto en niet van de verkeersregels.
goeden troll
pi_137459534
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.

De Nederlandse automobilist is hersendood gemaakt. En dat zit hem in afgunst. We zijn jaloers op elkaar en willen elkaar alles verbieden wat we zelf niet ook hebben.
Met het bovenste gedeelte volledig eens, met de onderste alinea deels. Het is niet mijn intentie om over te komen als de 'alwetende', maar ik krijg het idee dat je, in plaats van het grote plaatje te zien, alles op jezelf projecteert.

Ik twijfel er niet aan dat jij in staat bent 'zelf' na te denken over diverse situaties. Het probleem is dat merendeel van de autobestuurders dit inzicht niet heeft. Dit haal je ook mooi aan met jouw voorbeelden. Allen zijn gebaseerd op een gebrek aan inzicht, hetzij veiligheid, danwel doorstroming.

Ikzelf zie een zelfde trend op de autowegen. Egoistisch, onverantwoord en vaak is het inzicht (vooruit kijken, anticiperen) ver te zoeken.

Vandaar dat 'de regels' zijn gebaseerd op de gemiddelde automobilist, zodat een ieder binnen de kaders zich veilig over de wegen kan begeven. Zowel de ervaren bestuurder met ruime ervaring, als de beginnende bestuurders zijn niet de norm, maar een middenweg / gemiddelde, waar een ieder 'concessies' doet, zodat de best mogelijke doorstroming, met in ogenschouw nemend de veiligheid kan worden gerealiseerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.
Aan de andere kant heb je de notoire klever. Je kan niet van mensen verwachten dat ze met 120 in een gat van 20 meter tussen 2 vrachtwagens duiken. Nu niet, nooit niet.
Ook zit hier weer die gunfactor. De notoire klever gunt een ander de ruimte om in te halen niet, de notoire linksrijder of schoolmeester gunt een ander niet de mogelijkheid sneller te rijden.
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?

In de kern ben ik het met je eens, maar ik zie het wel genuanceerder.

Aansluitend daarop, heb ik een voorbeeld.

Situatie;

2 rijstroken, verdrijvingsvlak rechterrijstrook. Linkerrijstrook vrijwel leeg. Rechter rijstrook vol. Ik reed zelfs links.

Ik zag in mijn buiten- binnenspiegel dat mensen wilde invoegen. Ik reed door op de koppeling zodat het verkeer van de rechterrijstrook kon opschuiven naar links, doordat het gat tussen mij en mijn voorligger groter werd, zodat de verdeling van het asfalt gunstiger is.

Zie ik in mijn binnenspiegel een man van middelbare leeftijd die zich onwijs opwindt. Gebaren, seinen, kleven.

Toen ik een 'calma calma' gebaar deed, brak de pleuris helemaal uit :') Jammer genoeg voor hem, sneed een vrachtwagen hem af en was ik van hem verlost.

Een tijdje later reed hij weer achter mij, en maakte een gebaar wat ik opvatte als excuus.

Conclusie: Doordat ik niet meeging in zijn agressieve gedrag, was zijn emotie genormaliseerd.
pi_137464318
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Grapjas. Dat is juist de kunst van het rijden in een touringcar, bochten maken waar we eigenlijk veel te lang voor zijn. Lijnen rijden en apex pakken kan iedere oetlul.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137464473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Als jij de huur van de touringcar en circuit betaald, wil ik jou best een paar rondes laten zien met een touringcar hoor.. ^O^
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 22:04:00 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137465085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?
Ik persoonlijk relativeer de boel. Een drukker, ik ga gewoon door hoe ik rijd. Ik ga niet versnellen of vertragen. Ik probeer slimmer te zijn danwel beter te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Vandaar dat 'de regels' zijn gebaseerd op de gemiddelde automobilist, zodat een ieder binnen de kaders zich veilig over de wegen kan begeven. Zowel de ervaren bestuurder met ruime ervaring, als de beginnende bestuurders zijn niet de norm, maar een middenweg / gemiddelde, waar een ieder 'concessies' doet, zodat de best mogelijke doorstroming, met in ogenschouw nemend de veiligheid kan worden gerealiseerd.
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ik twijfel er niet aan dat jij in staat bent 'zelf' na te denken over diverse situaties. Het probleem is dat merendeel van de autobestuurders dit inzicht niet heeft. Dit haal je ook mooi aan met jouw voorbeelden. Allen zijn gebaseerd op een gebrek aan inzicht, hetzij veiligheid, danwel doorstroming.
Dat komt omdat men daar de kans niet meer voor krijgt. Alles wordt voorgekauwd, alles is onrealistisch gelimiteerd. Mensen doen andere dingen ernaast.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ikzelf zie een zelfde trend op de autowegen. Egoistisch, onverantwoord en vaak is het inzicht (vooruit kijken, anticiperen) ver te zoeken.
Ook weer omdat men met andere dingen bezig is, kijkt men niet ver genoeg vooruit, waardoor men minder anticipeert, het gedrag onverantwoord is en daardoor veel egoistischer over komt (omdat je niets meer aan ziet komen).
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
2 rijstroken, verdrijvingsvlak rechterrijstrook. Linkerrijstrook vrijwel leeg. Rechter rijstrook vol. Ik reed zelfs links.

Ik zag in mijn buiten- binnenspiegel dat mensen wilde invoegen. Ik reed door op de koppeling zodat het verkeer van de rechterrijstrook kon opschuiven naar links, doordat het gat tussen mij en mijn voorligger groter werd, zodat de verdeling van het asfalt gunstiger is.
Zoiets had ik van de zomer, ritsen, dus blijf een meter of 100 voor het einde van het ritsvak naast een auto hangen (snelheid aanpassen). Fileachtig verkeer, dus ging niet heel hard. De man achter mij helemaal uit zijn dak, maar de andere automobilisten dus weer tegen hem uit zijn dak. Best om gelachen uiteindelijk.
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin. En dat levert wel veel agressie op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137465423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin.
De spijker volledig op z'n kop.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  vrijdag 7 maart 2014 @ 07:39:34 #71
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_137473718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.

Rare vogel.
Misschien zag hij iets dat hem beviel?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:03:09 #72
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_137474500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 07:39 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Misschien zag hij iets dat hem beviel?
Hij zag vooral de weg, was zo'n tiepje die met handjes op tien over twee star vooruit aan het kijken was.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:16:53 #73
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_137474717
Ik kan best begrijpen, dat mensen op de snelweg onder de limiet willen rijden ivm zuinigheid of welk ander reden dan ook. Het enige waar ik mensen om vraag is, dat als ze dat doen eerst eventjes sneller rijdend verkeer voor laten gaan als er bijv een vrachtwagen voor hun rijdt ipv hun auto naar links te gooien en dan met 100 of minder gaan inhalen. Op zich begrijpelijk als het druk is en dat stoort mij dan minder, want dan zit je al gauw continuu achter een vrachwagen. Maar veel mensen doen het ook wanneer er achter het sneller rijdende verkeer geen andere auto's rijden. Ik ga uit van de principe samen komen we er wel, maar dat willen sommige mensen maar niet begrijpen.
Horrible Cunt!
pi_137479525
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:16 schreef tong_poh het volgende:
Ik kan best begrijpen, dat mensen op de snelweg onder de limiet willen rijden ivm zuinigheid of welk ander reden dan ook. Het enige waar ik mensen om vraag is, dat als ze dat doen eerst eventjes sneller rijdend verkeer voor laten gaan als er bijv een vrachtwagen voor hun rijdt ipv hun auto naar links te gooien en dan met 100 of minder gaan inhalen. Op zich begrijpelijk als het druk is en dat stoort mij dan minder, want dan zit je al gauw continuu achter een vrachwagen. Maar veel mensen doen het ook wanneer er achter het sneller rijdende verkeer geen andere auto's rijden. Ik ga uit van de principe samen komen we er wel, maar dat willen sommige mensen maar niet begrijpen.
Mijn vader is er zo één die niet harder dan 110 wil ('ons bin zuunig' :') ), dat vind ik ook altijd asociaal als hij dan langzaam een vrachtwagen inhaalt. Ik heb zelf geleerd om altijd te proberen 120 te rijden, dus om ook continu vrachtwagens in te halen. Helaas heb ik nog niet zo veel inzicht, dus soms probeer ik een bestelbusje in te halen dat verrassend snel rijdt... maar dan wel met 120 en niet met 110 of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137479661
Ach, het verschil in tijd tussen met 110 inhalen of 120 is verwaarloosbaar…. Niet te druk om maken ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')