Dat krijg je er dus van als mensen onder de max. snelheid gaan rijden, zoals ik ook al aangaf ik mijn laatste post:quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:12 schreef maily het volgende:
Dit filmpje is vandaag op Dumpert geplaatst, dateert van januari 2013.
http://www.dumpert.nl/med(...)oze_inhaalactie.html.
Gelukkig is het goed afgelopen ....
Niet dat ik het gedrag van hem goedkeur, maar is wel een logisch gevolg van het verhaal hierboven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oké laten we daar eens mee beginnen dan, dat zou al een hele verbetering zijn. Overal de maximale snelheid rijden, dus gewoon 80km/u op GPS op een 80km weg. En dus niet 73 op de teller (65 in het echt) zoals heel veel broeklullen doen in het verkeer, waardoor ik genoodzaakt ben om levensgevaarlijke inhaalcapriolen uit te halen op tweebaanswegen.
Noujazeg, belachelijk dat je daardoor zulke capriolen gaat uithalen! Dat die ander (naar jou idee of echt) te langzaam rijdt, wil nog niet zeggen dat het dan goedkeuring verdient om zulke verkeersovertredingen te begaan!quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat krijg je er dus van als mensen onder de max. snelheid gaan rijden, zoals ik ook al aangaf ik mijn laatste post:
[..]
Niet dat ik het gedrag van hem goedkeur, maar is wel een logisch gevolg van het verhaal hierboven.
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:28 schreef maily het volgende:
[..]
Noujazeg, belachelijk dat je daardoor zulke capriolen gaat uithalen! Dat die ander (naar jou idee of echt) te langzaam rijdt, wil nog niet zeggen dat het dan goedkeuring verdient om zulke verkeersovertredingen te begaan!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven en/of dat van anderen!! of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??quote:
Waarom "moet" jij er persé langs in the heat of the moment??quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Oké laten we daar eens mee beginnen dan, dat zou al een hele verbetering zijn. Overal de maximale snelheid rijden, dus gewoon 80km/u op GPS op een 80km weg. En dus niet 73 op de teller zoals heel veel broeklullen doen in het verkeer, waardoor ik genoodzaakt ben om levensgevaarlijke inhaalcaperiolen uit te halen op tweebaanswegen.
JIJ wil daarlangs in the heat of the moment .... JIJ geeft daar gas en haalt verkeerd in ....quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Van het gevaar? jij denk ikquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat ja. En dan wordt er alleen met het vingertje naar de inhaler gewezen. Maar wie is de daadwerkelijke veroorzaker??
Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom "moet" jij er persé langs in the heat of the moment??
De gevaarlijke situatie ontstaat uit het rijgedrag van de automobilist die het verkeer ophoudt.quote:
Jouw irritatie mag tot gevaar lijden?quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
Neen, als jij er gewoon achter blijft zitten is er geen enkele gevaarzetting.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De gevaarlijke situatie ontstaat uit het rijgedrag van de automobilist die het verkeer ophoudt.
Ik ga niet eens meer in op jouw reactie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jouw irritatie mag tot gevaar lijden?
Enig idee hoeveel mensen jij meeneemt in jouw irritatie?
En wat als mensen jouw 'assertieve' rijgedrag irritant vinden, welke maatregelen zijn geoorloofd?
Ik begrijp.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer in op jouw reactie.
Heb je topicpointer hieronder niet gelezen?
Volgend onderwerp aub.
Uhu een ander lokt het uit doordat hij iets langzamer rijdt dan toegestaanquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Maar het lokt het wel uit, met alle gevolgen van dien.
Als iedereen in ieder geval op de maximale snelheid rijdt dan worden er een stuk minder inhaalacties uitgevoerd op zulke wegen. Want persoonlijk probeer ik ook elke kans te benutten om in te halen als er onder de limiet wordt gereden, gevaar voor eigen leven of niet maar ik moet er langs in the heat of the moment.
Al is de situatie in bovenstaand filmpje wel echt op het randje, ik zou zelf niet in gaan halen op een kruising met gescheiden rijbanen. Dat is vragen om brokken.
Grapjas.. Haal dan in waar het kan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Doelbewust mensen hinderen verdient ook geen schoonheidsprijs.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uhu een ander lokt het uit doordat hij iets langzamer rijdt dan toegestaan
Kunnen ze jouw rijbewijs niet afnemen? De tering zeg... Hopelijk rijdt je een keer achter mij... Ga ik lekker het tempo van de vrachtwagen die ik inhaal rijden
Nee, het is ook alleen specifiek op hem gerichtquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:26 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Doelbewust mensen hinderen verdient ook geen schoonheidsprijs.
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nee, het is ook alleen specifiek op hem gerichten korreltje zout uiteraard
Fixed. Die lui 'hebben dit land opgebouwd na de oorlog' en zulks. En nou moeten we wel eens even op ze wachten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen oude mensen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
Nee hoor, debielen. Niet alleen oudjes. Vooral huismoeders of 40 jarige pittig kort kapseltjes die voor het eerst een snelweg oprijden ofzo, zo verschrikt zitten ze achter het stuur. Dramatisch.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Fixed. Die lui 'hebben dit land opgebouwd na de oorlog' en zulks. En nou moeten we wel eens even op ze wachten.
Mijn vraag was wat je hier nou daadwerkelijk mee opschiet in het geval zich een ongeval voordoet. Jouw antwoord daarop is dat het 'veel makkelijker' is. Wat 'veel makkelijker' is wordt niet echt duidelijk uit jouw post, althans niet voor mij, dus ga ik er vanuit dat ik het te ingewikkeld bekijk, en dat dit is afgedekt in de verkeersregels.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel makkelijker: 1. Verkeer dat zich reeds op een rijstrook bevindt, niet hinderen. 2. Voorrang geven aan alle verkeer bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre.
En weet je wat nou het leuke is? Beide staan in RVV90 danwel de weg en verkeerswet.
Niet om het een of ander, ik voer geen persoonlijke hetze tegen jou, maar je berichten vallen mij gewoon op.quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op het moment dat jij hem ervoor flikkert en hij daarvoor in de remmen moet? Of als je te lang links blijft rijden? Ik snap echt niet hoe iemand zich nou kan ergeren aan iemand die doorrijdt op de snelweg. "Oeh, iemand rijdt me voorbij, nu heb ik er last van?"
Als je zijn posts leest snap je wel waaromquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog, siert je niet. De meeste mensen die zo traag links rijden zijn regelrechte debielen, jij wil het opzettelijk doen. Tsk.
Rijdt heerlijk zuinig en lekker rustig hoor, 100 op de CC, mijn bankrekening klaagt er nooit over..quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat ik het schijt-irritant vind om onder de limiet te moeten rijden. De maximale snelheid is altijd aan de veilige kant en dan gaan ze daar ook nog eens onder rijden! Kijk dat het één keer gebeurt is geen probleem, maar het gebeurt dagelijks, meerdere keren, op alle wegen, om zot van te worden!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:26 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Rijdt heerlijk zuinig en lekker rustig hoor, 100 op de CC, mijn bankrekening klaagt er nooit over..
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilistquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
-Knip- Bij de eerste zin al gestopt, want jij hebt blijkbaar niet door hoe het verschil is tussen personenwagens, vrachtwagens en touringcars.
Inhalende vrachtwagens op 2 baanswegen is natuurlijk wel gewoon erg vervelend als daardoor een reeks met auto's worden gehinderd.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Inhalende vrachtwagens op 2 baanswegen is natuurlijk wel gewoon erg vervelend als daardoor een reeks met auto's worden gehinderd.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.
Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:43 schreef Jofunu-kun het volgende:
Het ging trouwens toch om het feit dat de klager 100 rijden valt onder de noemer "opzettelijk hinderen". Dat is tenminste wat ik ervan begreep.
Maar als de klager te snel te dicht achterop komt, zit hij gewoon niet goed op te letten, en te kort voor zich te kijken.
Tuurlijk, als ik een gaatje zie tussen 2 auto's die op de linker baan rijden, en ik wil inhalen, geef ik uiteraard gas bij om het tempo niet te veel te vertragen, in het gegeven voorbeeld begreep ik dat het ging om mensen die dus ruim genoeg baan hadden om normaal in te halen, maar dat de klager dusdanig hard reed dat het erop zou lijken dat het "expres ervoor kwakken" zou zijn. Dan komen we toch weer terug op mijn eerste alinea.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |