abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:51:10 #37
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137433544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)
Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot.. :r

Of die secretaresses die te laat opstaan of te lang douchen, en zich dan maar onderweg verder aan het opknappen zijn.. :r
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137433624
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:51 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot.. :r

Of die secretaresses die te laat opstaan of te lang douchen, en zich dan maar onderweg verder aan het opknappen zijn.. :r
Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen. :9~
Rustig aan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:55:02 #39
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137433748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen. :9~
Net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker want ze leiden ook de andere weggebruikers af..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2014 @ 23:13:59 #40
862 Arcee
Look closer
pi_137434564
Deeltje #58 was het snelste topic uit deze reeks. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:35:40 #41
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137435322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.

Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 23:36:00 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137435340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist :')
Grappig dat je dat zegt. Dat roepen agenten ook altijd en die planten toch regelmatig een auto om een boom, in een greppel, op een poller of op een andere manier tegen objecten in het verkeer die daar niet voor bedoelt zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Ik ben echter van mening dat de verkeersveiligheid voorop staat, en je de regels als richtlijn moet hanteren gebaseerd op de situatie waar een ieder zich in bevindt.
Verkeersveiligheid staat voorop, maar dat geldt voor beide partijen. Niet alleen voor de partij die achterop komt, ook voor de partij die er al reeds zit. Vandaar dat ik mensen die aangeven opzettelijk langzamer te gaan rijden bij een klever, vraag wat ze er nou mee willen bereiken. Veiliger wordt het er sowieso niet van, want je gaat iemand alleen maar meer opfokken.

Weet je wanneer het echt veiliger gaat worden? Als mensen weer zelf gaan denken. Niet klakkeloos alles geloven wat op TV geroepen wordt over bijv. zuinig rijden, hard rijden en dergelijke. Opvallend genoeg zie ik meer mensen gewoon met autorijden bezig zijn op de A7 dan op de A2, waar de helft wel met een krant, de omgeving, de navigatie, een tablet, een telefoon, makeup, brood of wat dan ook bezig lijkt te zijn. Laat mensen zelf nadenken. Knal overal buiten bebouwde kom er maar 100 in, dan gaat men vanzelf rustiger rijden daar waar 100 niet kan. Stop maar eens met al die zinloze wegversmallingen waar allerlei conflicten ontstaan.
Onze overheid lijkt dit niet te beseffen:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Regels zijn geen doel, maar een middel
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.

De Nederlandse automobilist is hersendood gemaakt. En dat zit hem in afgunst. We zijn jaloers op elkaar en willen elkaar alles verbieden wat we zelf niet ook hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Het is niet het inhalen wat denk ik het probleem is. Het is het eindeloos drukken totdat de voorligger wegens intimidatie besluit een rijstrook op te schuiven waarna de 'agressieve' automobilist inhaalt. Dat is denk ik meer het pijnpunt.
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.
Aan de andere kant heb je de notoire klever. Je kan niet van mensen verwachten dat ze met 120 in een gat van 20 meter tussen 2 vrachtwagens duiken. Nu niet, nooit niet.
Ook zit hier weer die gunfactor. De notoire klever gunt een ander de ruimte om in te halen niet, de notoire linksrijder of schoolmeester gunt een ander niet de mogelijkheid sneller te rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137435369
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
Gewicht ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137435720
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Laat mensen zelf nadenken. Knal overal buiten bebouwde kom er maar 100 in, dan gaat men vanzelf rustiger rijden daar waar 100 niet kan. Stop maar eens met al die zinloze wegversmallingen waar allerlei conflicten ontstaan.
Onze overheid lijkt dit niet te beseffen:
Dan zal iedereen 100 rijden ipv 80 waar dat kan ja.
Punt is dat roekeloos rijgedrag inderdaad niet zoveel te maken heeft met de snelheid an sich, maar meer met de snelheid in een bepaalde situatie.
En de meeste mensen houden niet de max snelheid aan in een situatie waarin een andere snelheid prettiger is, dat ik hard over rotondes vlieg betekent niet dat iedereen dat doet. :+

Ik versnel op best veel 50 wegen ook door naar de 90 (op de teller) lege lange brede wegen afgezonderd van fietsers met veel overzicht...
Daar rijdt overigens gemiddelde mobilist 70, iedereen vindt die 50 misplaatst... Maar daar zijn er wel meer plekken van in NL

[ Bericht 9% gewijzigd door kingtoppie op 06-03-2014 00:00:52 ]
Rustig aan.
pi_137436630
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Gewicht ;)
Dit, en passagiers, in een touringcar, zijn verplicht hun gordel te dragen.. Goederen kunnen nogal eens door de vrachtwagen vliegen.. (Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..)

Edit:
Vrachtwagens mogen naar mijn weten nogsteeds niet harder dan 80. Dat ze het wel doen is een ander verhaal..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137436657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:41 schreef Jofunu-kun het volgende:
Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..
Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?

Maar je bedoeld dat lading kan verschuiven en dan de stabiliteit van de vrachtwagen in geding kan brengen? Dat zal inderdaad met een touringcar niet het geval zijn...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137436673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:43 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?

Maar je bedoeld dat lading kan verschuiven en dan de stabiliteit van de vrachtwagen in geding kan brengen? Dat zal inderdaad met een touringcar niet het geval zijn...
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..
Klopt, zwaartepunt van een touringcar ligt ook anders iid.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137436746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..

Oh op die manier. Sorry :')

Maar tering he wat lijkt me dat verschrikkelijk. Veel mensen dragen hun gordels niet in zo'n touringcar. Ikzelf eigenlijk vaak ook niet. Je denkt altijd dat het wel goedkomt en dat het toch een zware bus is.

Maar wanneer er dan een ongeluk gebeurt en hij plotseling stil staat zal het inderdaad een verschrikkelijke situatie zijn. Wanneer je over een busongeluk hoort, zijn de ernstige / fatale verwondingen ook bijna altijd doordat iemand uit het raam vliegt.

Alhoewel die bussen natuurlijk zowiezo niet ontworpen zijn om veilig te zijn. Iedereen in heupgordels voor ernstig rug en nek letsel, de chauffeur kreukelzone, etc.

Maar ben je eerstehulpverlener ofzo dat je die situatie zag? Zo ja, respect ^O^
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137436781
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Oh op die manier. Sorry :')

Maar tering he wat lijkt me dat verschrikkelijk. Veel mensen dragen hun gordels niet in zo'n touringcar. Ikzelf eigenlijk vaak ook niet. Je denkt altijd dat het wel goedkomt en dat het toch een zware bus is.

Maar wanneer er dan een ongeluk gebeurt en hij plotseling stil staat zal het inderdaad een verschrikkelijke situatie zijn. Wanneer je over een busongeluk hoort, zijn de ernstige / fatale verwondingen ook bijna altijd doordat iemand uit het raam vliegt.

Alhoewel die bussen natuurlijk zowiezo niet ontworpen zijn om veilig te zijn. Iedereen in heupgordels voor ernstig rug en nek letsel, de chauffeur kreukelzone, etc.

Maar ben je eerstehulpverlener ofzo dat je die situatie zag? Zo ja, respect ^O^
Nee, de chauffeur..
Gelukkig niet door de ruit heen, maar zo goed als op schoot beland..

Kreukelzone hebben we bijna niet, maar zo'n bus is wel degelijk stevig gebouwd hoor :Y
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137436856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:51 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Nee, de chauffeur..
Gelukkig niet door de ruit heen, maar zo goed als op schoot beland..

Kreukelzone hebben we bijna niet, maar zo'n bus is wel degelijk stevig gebouwd hoor :Y
Jeetje.

Wel respect trouwens voor buschauffeur zijn. Het lijkt mij een heel zware baan. Continu concentratie op het verkeer, idioten die je hardstikke afsnijden om vlak voor de afslag nog in te halen, etc.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137436877
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:55 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Jeetje.

Wel respect trouwens voor buschauffeur zijn. Het lijkt mij een heel zware baan. Continu concentratie op het verkeer, idioten die je hardstikke afsnijden om vlak voor de afslag nog in te halen, etc.
Ach, dat deden ze toen ik nog op de vrachtwagen reed ook al, en ook als ik gewoon met de personenwagen rij gebeurt dat vaak zat.. Ik kijk er nieteens meer van op en zie het meestal al van ver aankomen..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:23:38 #52
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_137447106
Zoizo verkeerd of geen knipperlicht ....

afsnijden of inhalen en dan langzaam gaan rijden.

je heb er echt hele trieste figuren ertussen zitten. Of bij inhalen dat ze dan gas bijgeven waardoor je een lange sliert aan auto's achter je krijg.

dit vanuit de vrachtwagen dan hea xd

met de motor ben ik daar allemaal veel te snel voor
't gaat
pi_137447389
Als vrachtwagenchauffeur moet je ook gewoon niet inhalen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:35:42 #54
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_137447400
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.

Rare vogel.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_137449186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.

Rare vogel.
Flitspaal in de buurt?
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:58:07 #56
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_137449817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Flitspaal in de buurt?
nope. Ook niet iets wat zou kunnen lijken op een mobiele flitsdinges.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_137452158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist :')
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
pindazakje
pi_137452520
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?
pi_137452604
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
pindazakje
pi_137453051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 17:31:24 ]
pi_137453085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.
Wel om de limiet te rijden.
pindazakje
pi_137453245
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wel om de limiet te rijden.
Daar is het circuit voor, niet de openbare weg.
pi_137453439
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wel om de limiet te rijden.
Dus stapvoets, 30, 50, 70, 80, 100, 120, 130 in de daarvoor aangewezen gebieden bedoel je?
pi_137453589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus stapvoets, 30, 50, 70, 80, 100, 120, 130 in de daarvoor aangewezen gebieden bedoel je?
:') 14.gif
Ik bedoel uiteraard de limiet van de auto en niet van de verkeersregels.
pindazakje
pi_137453709
Net onderweg terug van werk. Toegestane snelheid is 100. Ik reed iets meer, richting 110 op de linkerstrook, om een zwikje vrachtauto's en busjes in te halen die dicht op elkaar reden. Komt er een volgevreten vertegenwoordiger achter me rijden in een lease V40. Gaat op centimeters afstand achter me bumperkleven en boos kijken. Kon z'n koplampen niet eens meer zien zo dichtbij zat ie :')

Nadat ik de laatste vrachtwagen voorbij was zat ie echt bijna tegen mijn bumper aan en wilde hij er half via de redresseer langs. Maar goed, op zo'n moment ga ik natuurlijk lekker rustig naar rechts. Heerlijk om zo'n pad dan boos naar me te zien kijken bij het inhalen. Wat een lulhannes.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:') [ afbeelding ]
Ik bedoel uiteraard de limiet van de auto en niet van de verkeersregels.
goeden troll
pi_137459534
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.

De Nederlandse automobilist is hersendood gemaakt. En dat zit hem in afgunst. We zijn jaloers op elkaar en willen elkaar alles verbieden wat we zelf niet ook hebben.
Met het bovenste gedeelte volledig eens, met de onderste alinea deels. Het is niet mijn intentie om over te komen als de 'alwetende', maar ik krijg het idee dat je, in plaats van het grote plaatje te zien, alles op jezelf projecteert.

Ik twijfel er niet aan dat jij in staat bent 'zelf' na te denken over diverse situaties. Het probleem is dat merendeel van de autobestuurders dit inzicht niet heeft. Dit haal je ook mooi aan met jouw voorbeelden. Allen zijn gebaseerd op een gebrek aan inzicht, hetzij veiligheid, danwel doorstroming.

Ikzelf zie een zelfde trend op de autowegen. Egoistisch, onverantwoord en vaak is het inzicht (vooruit kijken, anticiperen) ver te zoeken.

Vandaar dat 'de regels' zijn gebaseerd op de gemiddelde automobilist, zodat een ieder binnen de kaders zich veilig over de wegen kan begeven. Zowel de ervaren bestuurder met ruime ervaring, als de beginnende bestuurders zijn niet de norm, maar een middenweg / gemiddelde, waar een ieder 'concessies' doet, zodat de best mogelijke doorstroming, met in ogenschouw nemend de veiligheid kan worden gerealiseerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.
Aan de andere kant heb je de notoire klever. Je kan niet van mensen verwachten dat ze met 120 in een gat van 20 meter tussen 2 vrachtwagens duiken. Nu niet, nooit niet.
Ook zit hier weer die gunfactor. De notoire klever gunt een ander de ruimte om in te halen niet, de notoire linksrijder of schoolmeester gunt een ander niet de mogelijkheid sneller te rijden.
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?

In de kern ben ik het met je eens, maar ik zie het wel genuanceerder.

Aansluitend daarop, heb ik een voorbeeld.

Situatie;

2 rijstroken, verdrijvingsvlak rechterrijstrook. Linkerrijstrook vrijwel leeg. Rechter rijstrook vol. Ik reed zelfs links.

Ik zag in mijn buiten- binnenspiegel dat mensen wilde invoegen. Ik reed door op de koppeling zodat het verkeer van de rechterrijstrook kon opschuiven naar links, doordat het gat tussen mij en mijn voorligger groter werd, zodat de verdeling van het asfalt gunstiger is.

Zie ik in mijn binnenspiegel een man van middelbare leeftijd die zich onwijs opwindt. Gebaren, seinen, kleven.

Toen ik een 'calma calma' gebaar deed, brak de pleuris helemaal uit :') Jammer genoeg voor hem, sneed een vrachtwagen hem af en was ik van hem verlost.

Een tijdje later reed hij weer achter mij, en maakte een gebaar wat ik opvatte als excuus.

Conclusie: Doordat ik niet meeging in zijn agressieve gedrag, was zijn emotie genormaliseerd.
pi_137464318
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Grapjas. Dat is juist de kunst van het rijden in een touringcar, bochten maken waar we eigenlijk veel te lang voor zijn. Lijnen rijden en apex pakken kan iedere oetlul.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137464473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Als jij de huur van de touringcar en circuit betaald, wil ik jou best een paar rondes laten zien met een touringcar hoor.. ^O^
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 22:04:00 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137465085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?
Ik persoonlijk relativeer de boel. Een drukker, ik ga gewoon door hoe ik rijd. Ik ga niet versnellen of vertragen. Ik probeer slimmer te zijn danwel beter te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Vandaar dat 'de regels' zijn gebaseerd op de gemiddelde automobilist, zodat een ieder binnen de kaders zich veilig over de wegen kan begeven. Zowel de ervaren bestuurder met ruime ervaring, als de beginnende bestuurders zijn niet de norm, maar een middenweg / gemiddelde, waar een ieder 'concessies' doet, zodat de best mogelijke doorstroming, met in ogenschouw nemend de veiligheid kan worden gerealiseerd.
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ik twijfel er niet aan dat jij in staat bent 'zelf' na te denken over diverse situaties. Het probleem is dat merendeel van de autobestuurders dit inzicht niet heeft. Dit haal je ook mooi aan met jouw voorbeelden. Allen zijn gebaseerd op een gebrek aan inzicht, hetzij veiligheid, danwel doorstroming.
Dat komt omdat men daar de kans niet meer voor krijgt. Alles wordt voorgekauwd, alles is onrealistisch gelimiteerd. Mensen doen andere dingen ernaast.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ikzelf zie een zelfde trend op de autowegen. Egoistisch, onverantwoord en vaak is het inzicht (vooruit kijken, anticiperen) ver te zoeken.
Ook weer omdat men met andere dingen bezig is, kijkt men niet ver genoeg vooruit, waardoor men minder anticipeert, het gedrag onverantwoord is en daardoor veel egoistischer over komt (omdat je niets meer aan ziet komen).
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
2 rijstroken, verdrijvingsvlak rechterrijstrook. Linkerrijstrook vrijwel leeg. Rechter rijstrook vol. Ik reed zelfs links.

Ik zag in mijn buiten- binnenspiegel dat mensen wilde invoegen. Ik reed door op de koppeling zodat het verkeer van de rechterrijstrook kon opschuiven naar links, doordat het gat tussen mij en mijn voorligger groter werd, zodat de verdeling van het asfalt gunstiger is.
Zoiets had ik van de zomer, ritsen, dus blijf een meter of 100 voor het einde van het ritsvak naast een auto hangen (snelheid aanpassen). Fileachtig verkeer, dus ging niet heel hard. De man achter mij helemaal uit zijn dak, maar de andere automobilisten dus weer tegen hem uit zijn dak. Best om gelachen uiteindelijk.
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin. En dat levert wel veel agressie op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137465423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin.
De spijker volledig op z'n kop.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  vrijdag 7 maart 2014 @ 07:39:34 #71
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_137473718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.

Rare vogel.
Misschien zag hij iets dat hem beviel?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:03:09 #72
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_137474500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 07:39 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Misschien zag hij iets dat hem beviel?
Hij zag vooral de weg, was zo'n tiepje die met handjes op tien over twee star vooruit aan het kijken was.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')