Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot..quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Och als je je best doet om sociaal te rijden vind ik je al snel een fijne weggebruiker (sommige mensen hebben het overige verkeer of niet in de gaten of zijn asociale zakken)
Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:51 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Van die zakenlui die tijdens het rijden telefonisch aan het vergaderen zijn, en daardoor toch nog even in hun agenda moeten kijken, die nog in hun attachékoffertje zit, die uiteraard beveiligd is met een cijferslot..![]()
Of die secretaresses die te laat opstaan of te lang douchen, en zich dan maar onderweg verder aan het opknappen zijn..
Net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker want ze leiden ook de andere weggebruikers af..quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Die secretaresses die te lang zijn wezen douchen maar zich nog aan het aankleden zijn in de auto daarentegen.
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Eens, zeker als het verschil minimaal is, ik deed het met de vrachtwagen dan ook praktisch nooit, omdat de wagens waar ik mee reed begrensd waren op 82.
Met de touringcar daarentegen, mag ik 100, dat schiet al meer op bij het inhalen van vrachtwagens, derhalve mogen wij dan ook op de meest linker baan komen..
Grappig dat je dat zegt. Dat roepen agenten ook altijd en die planten toch regelmatig een auto om een boom, in een greppel, op een poller of op een andere manier tegen objecten in het verkeer die daar niet voor bedoelt zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist![]()
Verkeersveiligheid staat voorop, maar dat geldt voor beide partijen. Niet alleen voor de partij die achterop komt, ook voor de partij die er al reeds zit. Vandaar dat ik mensen die aangeven opzettelijk langzamer te gaan rijden bij een klever, vraag wat ze er nou mee willen bereiken. Veiliger wordt het er sowieso niet van, want je gaat iemand alleen maar meer opfokken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Ik ben echter van mening dat de verkeersveiligheid voorop staat, en je de regels als richtlijn moet hanteren gebaseerd op de situatie waar een ieder zich in bevindt.
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.quote:
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:48 schreef Alt-tab het volgende:
Het is niet het inhalen wat denk ik het probleem is. Het is het eindeloos drukken totdat de voorligger wegens intimidatie besluit een rijstrook op te schuiven waarna de 'agressieve' automobilist inhaalt. Dat is denk ik meer het pijnpunt.
Gewichtquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
Dan zal iedereen 100 rijden ipv 80 waar dat kan ja.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Laat mensen zelf nadenken. Knal overal buiten bebouwde kom er maar 100 in, dan gaat men vanzelf rustiger rijden daar waar 100 niet kan. Stop maar eens met al die zinloze wegversmallingen waar allerlei conflicten ontstaan.
Onze overheid lijkt dit niet te beseffen:
quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat een touringcar met mensen 100 km/h mag, en een vrachtwagen met goederen 90 km/h? Maximaal toegestane gewicht ofzo? Want ik zou denken dat mensenlevens iets waardevoller zijn dan goederen, dus dat een touringcar dan ook maar 90 of zelfs 80 km/h zou moeten mogen.
Dit, en passagiers, in een touringcar, zijn verplicht hun gordel te dragen.. Goederen kunnen nogal eens door de vrachtwagen vliegen.. (Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..)quote:
Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:41 schreef Jofunu-kun het volgende:
Mensen ook, helaas weleens mee moeten maken..
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Huh mensen in de laadruimte van de vrachtwagen?
Maar je bedoeld dat lading kan verschuiven en dan de stabiliteit van de vrachtwagen in geding kan brengen? Dat zal inderdaad met een touringcar niet het geval zijn...
Oh op die manier. Sorryquote:Op donderdag 6 maart 2014 00:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
Nee, mensen door de bus, omdat klapjosti, afsnijden en geen gordel om..
Nee, de chauffeur..quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Oh op die manier. Sorry![]()
Maar tering he wat lijkt me dat verschrikkelijk. Veel mensen dragen hun gordels niet in zo'n touringcar. Ikzelf eigenlijk vaak ook niet. Je denkt altijd dat het wel goedkomt en dat het toch een zware bus is.
Maar wanneer er dan een ongeluk gebeurt en hij plotseling stil staat zal het inderdaad een verschrikkelijke situatie zijn. Wanneer je over een busongeluk hoort, zijn de ernstige / fatale verwondingen ook bijna altijd doordat iemand uit het raam vliegt.
Alhoewel die bussen natuurlijk zowiezo niet ontworpen zijn om veilig te zijn. Iedereen in heupgordels voor ernstig rug en nek letsel, de chauffeur kreukelzone, etc.
Maar ben je eerstehulpverlener ofzo dat je die situatie zag? Zo ja, respect
Jeetje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:51 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Nee, de chauffeur..
Gelukkig niet door de ruit heen, maar zo goed als op schoot beland..
Kreukelzone hebben we bijna niet, maar zo'n bus is wel degelijk stevig gebouwd hoor
Ach, dat deden ze toen ik nog op de vrachtwagen reed ook al, en ook als ik gewoon met de personenwagen rij gebeurt dat vaak zat.. Ik kijk er nieteens meer van op en zie het meestal al van ver aankomen..quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Jeetje.
Wel respect trouwens voor buschauffeur zijn. Het lijkt mij een heel zware baan. Continu concentratie op het verkeer, idioten die je hardstikke afsnijden om vlak voor de afslag nog in te halen, etc.
Flitspaal in de buurt?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.
Rare vogel.
nope. Ook niet iets wat zou kunnen lijken op een mobiele flitsdinges.quote:
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Jongen, jij moet nodig eens een aantal keer meerijden met een vrachtwagen of een touringcar.. Dan ga je leren dat wij BEROEPSCHAUFFEURS zijn, en daarmee ook de nodige, verbeterde skills hebben dan van de gemiddelde automobilist
Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Apex? De openbare weg is toch geen racecircuit?
Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Wel om de limiet te rijden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Circuitskills heb je helemaal niet nodig om op de openbare weg een goede chauffeur te zijn.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus stapvoets, 30, 50, 70, 80, 100, 120, 130 in de daarvoor aangewezen gebieden bedoel je?
goeden trollquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..][ afbeelding ]
Ik bedoel uiteraard de limiet van de auto en niet van de verkeersregels.
Met het bovenste gedeelte volledig eens, met de onderste alinea deels. Het is niet mijn intentie om over te komen als de 'alwetende', maar ik krijg het idee dat je, in plaats van het grote plaatje te zien, alles op jezelf projecteert.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Voor de overheid zijn regels en boetes een doel, geen middel. Echter, de overheid lijkt niet te snappen dat met die overregulering, de automobilist niet meer zelf gaat nadenken en zich met andere dingen gaat bezig houden. Geef de automobilist zelf het denkvermogen terug, maar wees realistisch. Je hoeft je niet ten koste van alles zelfstandig te blijven voortbewegen. Heel jammer, zeker voor de bejaarden, maar als je het niet meer kan, is het beter voor ieder om de auto te laten staan. Je moet geen 6 stoplichten achter elkaar hebben die je een voor een tegen hebt. Om als gemeente vervolgens te mopperen over de luchtkwaliteit.
De Nederlandse automobilist is hersendood gemaakt. En dat zit hem in afgunst. We zijn jaloers op elkaar en willen elkaar alles verbieden wat we zelf niet ook hebben.
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik denk dat het een samenspel is. Zoals ik al aanhaalde, de klier die extra lang links blijft en extra langzaam naar rechts gaat. Ook heb je de mensen die bang zijn voor de rechter rijstrook. Oh jee, over 3 km een vrachtwagen, laat ik maar links blijven rijden. En dan kan je inderdaad wel eens gedruk krijgen.
Aan de andere kant heb je de notoire klever. Je kan niet van mensen verwachten dat ze met 120 in een gat van 20 meter tussen 2 vrachtwagens duiken. Nu niet, nooit niet.
Ook zit hier weer die gunfactor. De notoire klever gunt een ander de ruimte om in te halen niet, de notoire linksrijder of schoolmeester gunt een ander niet de mogelijkheid sneller te rijden.
Grapjas. Dat is juist de kunst van het rijden in een touringcar, bochten maken waar we eigenlijk veel te lang voor zijn. Lijnen rijden en apex pakken kan iedere oetlul.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een touringcar besturen heeft nog maar weinig met rijden te maken, je komt er amper een bocht mee door. Durf wel te wedden dat ik betere lijnen rij en de apex beter aantik dan de gemiddelde buschauffeur. Dat gezegd hebbende wil ik het hierbij laten want je leest mijn posts toch niet.
Als jij de huur van de touringcar en circuit betaald, wil ik jou best een paar rondes laten zien met een touringcar hoor..quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik ook niet geloof dat buschauffeurs betere rijskills zouden hebben.
Ik persoonlijk relativeer de boel. Een drukker, ik ga gewoon door hoe ik rijd. Ik ga niet versnellen of vertragen. Ik probeer slimmer te zijn danwel beter te weten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Deels mee eens. Ondanks dat sommige automobilisten de achterliggers treiteren, rechtvaardigt dit geenzins het extra drukken / seinen van de automobilisten die hier achter rijden. Ik begrijp het absoluut, maar moet men de situatie vervelender / gevaarlijker maken dan hij al is? Of dient men hier boven te staan en de boel te relativeren?
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Vandaar dat 'de regels' zijn gebaseerd op de gemiddelde automobilist, zodat een ieder binnen de kaders zich veilig over de wegen kan begeven. Zowel de ervaren bestuurder met ruime ervaring, als de beginnende bestuurders zijn niet de norm, maar een middenweg / gemiddelde, waar een ieder 'concessies' doet, zodat de best mogelijke doorstroming, met in ogenschouw nemend de veiligheid kan worden gerealiseerd.
Dat komt omdat men daar de kans niet meer voor krijgt. Alles wordt voorgekauwd, alles is onrealistisch gelimiteerd. Mensen doen andere dingen ernaast.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ik twijfel er niet aan dat jij in staat bent 'zelf' na te denken over diverse situaties. Het probleem is dat merendeel van de autobestuurders dit inzicht niet heeft. Dit haal je ook mooi aan met jouw voorbeelden. Allen zijn gebaseerd op een gebrek aan inzicht, hetzij veiligheid, danwel doorstroming.
Ook weer omdat men met andere dingen bezig is, kijkt men niet ver genoeg vooruit, waardoor men minder anticipeert, het gedrag onverantwoord is en daardoor veel egoistischer over komt (omdat je niets meer aan ziet komen).quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
Ikzelf zie een zelfde trend op de autowegen. Egoistisch, onverantwoord en vaak is het inzicht (vooruit kijken, anticiperen) ver te zoeken.
Zoiets had ik van de zomer, ritsen, dus blijf een meter of 100 voor het einde van het ritsvak naast een auto hangen (snelheid aanpassen). Fileachtig verkeer, dus ging niet heel hard. De man achter mij helemaal uit zijn dak, maar de andere automobilisten dus weer tegen hem uit zijn dak. Best om gelachen uiteindelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Alt-tab het volgende:
2 rijstroken, verdrijvingsvlak rechterrijstrook. Linkerrijstrook vrijwel leeg. Rechter rijstrook vol. Ik reed zelfs links.
Ik zag in mijn buiten- binnenspiegel dat mensen wilde invoegen. Ik reed door op de koppeling zodat het verkeer van de rechterrijstrook kon opschuiven naar links, doordat het gat tussen mij en mijn voorligger groter werd, zodat de verdeling van het asfalt gunstiger is.
De spijker volledig op z'n kop.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin.
Misschien zag hij iets dat hem beviel?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een hele rare actie. Ik werd ingehaald (op een 70-weg). Ik reed 70 (plusminus) en hij reed 80 (plusminus). Toen meneer naast me reed nam 'ie gas terug tot 70 (plusminus). Dus ik kreeg de neiging om langzamer te gaan zodat ik toch ingehaald zou worden.
Rare vogel.
Hij zag vooral de weg, was zo'n tiepje die met handjes op tien over twee star vooruit aan het kijken was.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Misschien zag hij iets dat hem beviel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |