Voor twee tientjes spiegel?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:18 schreef Alt-tab het volgende:
[..]Arghhh.... Dat soort mensen. Ben zo bang dat mij dat eens overkomt. Zie dat wel vaker bij auto's die langs de weg staan. Echt fucked up.
Waarborgfonds een optie?
Geen idee, ik ben daar niet zo handig in. Ik ga meestal naar de dealer als er iets met mijn auto is.quote:
Achteruit heuvelop lijkt me veel lastiger...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:19 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die denken dat je een motor even makkelijk achteruit rijdt....helemaal al heuveltje af....
En ik rijd niet eens motor...
Waar achteruit rollen dus helemaal niet in voorkomt. Zowel tijdens de rijlessen niet als het AVB examen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dus rijles gehad, met een los verrichtingen-examen.
Dat kan gewoon legaal gebeuren als een of andere blinde van achter een vrachtwagen naar links gaat terwijl jij 130 rijdt. Sterker nog, dan heb je minimaal 43 km/h verschil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:18 schreef Alt-tab het volgende:
Als dat met meer dan 30 km/ph verschil is ten opzichte van de rest, dan is het een kwestie van wachten voordat het fout gaat.
En wat heb je er aan als het je overkomt? Je bevestigd mijn punt nogal. Voor als het niet duidelijk is, anticipatie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat kan gewoon legaal gebeuren als een of andere blinde van achter een vrachtwagen naar links gaat terwijl jij 130 rijdt. Sterker nog, dan heb je minimaal 43 km/h verschil.
Veel makkelijker: 1. Verkeer dat zich reeds op een rijstrook bevindt, niet hinderen. 2. Voorrang geven aan alle verkeer bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:13 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
En wat heb je er aan als het je overkomt? Je bevestigd mijn punt nogal. Voor als het niet duidelijk is, anticipatie.
Heeft niks met baas spelen te maken, ik laat me niet opjagen/naaien door zo'n kwalbak die perse vindt dat je overal plusminus maar 20 tot 30 te hard moet rijden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit getuigt van baas willen spelen over je medeweggebruikers, ik bepaal zelf hoe hard ik rij.
Zelf zal ik nooit onnodig een ander ophouden. Maak altijd zoveel mogelijk ruimte en geef waar nodig gas bij als iemand er langs wil. Langzaamrijders veroorzaken veel meer last dan hardrijders.
Dus omdat een ander in jouw ogen fout zit, ga jij de wet maar overtreden? Je lijkt wel een beetje op de VS: Hard roepen dat iets slecht is, terwijl het in eigen land niet beter is. Overigens vindt die "kwalbak" niet dat jij dat moet rijden, hij vindt alleen dat jij naar rechts moet als je daarvoor ruimte hebt en dat jij ander verkeer voor moet laten gaan bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre. En weet je wat? De wet is het daarin met hem eens.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:35 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Heeft niks met baas spelen te maken, ik laat me niet opjagen/naaien door zo'n kwalbak die perse vindt dat je overal plusminus maar 20 tot 30 te hard moet rijden.
Hoezo overtreed ik de wet dan? Ik rij de toegestane snelheid, bijv. Binnen de bebouwde kom of op een autoweg.. Als zo'n sufferd dan met alle geweld te hard wil, ben ik niet in overtreding hoor, ik kan geen kant op.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus omdat een ander in jouw ogen fout zit, ga jij de wet maar overtreden? Je lijkt wel een beetje op de VS: Hard roepen dat iets slecht is, terwijl het in eigen land niet beter is. Overigens vindt die "kwalbak" niet dat jij dat moet rijden, hij vindt alleen dat jij naar rechts moet als je daarvoor ruimte hebt en dat jij ander verkeer voor moet laten gaan bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre. En weet je wat? De wet is het daarin met hem eens.
Op het moment dat jij hem ervoor flikkert en hij daarvoor in de remmen moet? Of als je te lang links blijft rijden? Ik snap echt niet hoe iemand zich nou kan ergeren aan iemand die doorrijdt op de snelweg. "Oeh, iemand rijdt me voorbij, nu heb ik er last van?"quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Hoezo overtreed ik de wet dan? Ik rij de toegestane snelheid, bijv. Binnen de bebouwde kom of op een autoweg.. Als zo'n sufferd dan met alle geweld te hard wil, ben ik niet in overtreding hoor, ik kan geen kant op.
Die kleurquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:43 schreef Anne het volgende:
Nog een irritatie van een tijdje terug trouwens:
[ afbeelding ]
Geen briefje of wat dan ook uiteraard...
Jullie hebben het over verschillende situaties. Jij hebt het over naar links komen vlak voor sneller verkeer, Jofunu-kun over sneller verkeer dat vlak achter je komt komt rijden terwijl je niet naar rechts kunt (bijvoorbeeld omdat daar een vrachtwagen rijdt, of omdat je al op de meest rechter rijstrook rijdt).quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op het moment dat jij hem ervoor flikkert en hij daarvoor in de remmen moet? Of als je te lang links blijft rijden? Ik snap echt niet hoe iemand zich nou kan ergeren aan iemand die doorrijdt op de snelweg. "Oeh, iemand rijdt me voorbij, nu heb ik er last van?"
Ik dacht toch zoiets te hebben gezien, dus ik ben even gaan googlen voor je. Eerste mogelijke onderdeel van AVB: 10 meter achteruit lopen, inparkeren en opbokken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Waar achteruit rollen dus helemaal niet in voorkomt. Zowel tijdens de rijlessen niet als het AVB examen.
Doorrijden na een aanrijding, suup!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad zeer irritant. Laatst bij ons in de wijk stond er een bedrijfswagen half op de weg en half op de stoep terwijl er 10 meter verderop zat parkeerplek was. Dus ik moest er vrij dicht langs rijden en knalde hierdoor (per ongeluk) met mijn spiegel tegen de zijne aan. Met mijn spiegel was niks aan de hand, die van hem was waarschijnlijk dubbel of gebroken. Ben gewoon doorgereden, moet je hem maar niet op de weg parkeren.
Je hoeft het voor mij niet te googlen, ik heb mijn AVB examen gedaan. Achteruit lopen en inparkeren wordt nog steeds niet op een heuvel gedaan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik dacht toch zoiets te hebben gezien, dus ik ben even gaan googlen voor je. Eerste mogelijke onderdeel van AVB: 10 meter achteruit lopen, inparkeren en opbokken.
Dus achteruit kan blijkbaar wel met een motor. 't Zal vast lastiger zijn op een helling, maar onmogelijk?
Dat zeg ik toch ook nergens?quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hoeft het voor mij niet te googlen, ik heb mijn AVB examen gedaan. Achteruit lopen en inparkeren wordt nog steeds niet op een heuvel gedaan.
Hou toch op. Geen voorrang verlenen kan tot een aanrijding leiden, of dat je halverwege op een heuvel staat. Als je dan netjes op mijn raam klopt en de situatie uitlegt dan rij ik wel lief naar achter, maar kom op zeg. Als je weet dat je niet achteruit kan, dan moet je extra goed kijken voor je voorrang neemt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hoeft het voor mij niet te googlen, ik heb mijn AVB examen gedaan. Achteruit lopen en inparkeren wordt nog steeds niet op een heuvel gedaan.
Maar goed, de rest van de users hier liegt natuurlijk.
En jij met je scooter hebt helemaal gelijk.
En als je het simpelweg niet kan zien omdat het verkeerd is aangelegd?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:12 schreef Travel. het volgende:
[..]
Hou toch op. Geen voorrang verlenen kan tot een aanrijding leiden, of dat je halverwege op een heuvel staat. Als je dan netjes op mijn raam klopt en de situatie uitlegt dan rij ik wel lief naar achter, maar kom op zeg. Als je weet dat je niet achteruit kan, dan moet je extra goed kijken voor je voorrang neemt.
Hou zelf opquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:12 schreef Travel. het volgende:
[..]
Hou toch op. Geen voorrang verlenen kan tot een aanrijding leiden, of dat je halverwege op een heuvel staat. Als je dan netjes op mijn raam klopt en de situatie uitlegt dan rij ik wel lief naar achter, maar kom op zeg. Als je weet dat je niet achteruit kan, dan moet je extra goed kijken voor je voorrang neemt.
Nou nou nou nouquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Hou zelf op. Hij geeft zelfs toe dat ie voorrang moest verlenen, maar dat ie het niet op tijd heeft gezien. En daarna post ie zijn irritatie over het grote licht en het achteruit moet hobbelen. Tiswat.
Volgens mij ligt het hele hatelijke aan jou, ik lees nergens iets hatelijks namelijk. Als jij dit al als hatelijk ervaart, zit dat echt in je eigen perceptie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens?
En gaarne niet zo hatelijk reageren. Het is maar een discussie op Fok! hoor.
Ik had niet haar hele post gequote. Het hatelijke stukje heb ik eruit gehaald.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het hele hatelijke aan jou, ik lees nergens iets hatelijks namelijk. Als jij dit al als hatelijk ervaart, zit dat echt in je eigen perceptie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |