Dat op die foto heb ik zo vaak, ik heb soms echt het idee dat ik onzichtbaar ben. Zoals gister met die pizzakoeriers. Ik heb het ook weleens als ik in de stad ofzo ben, dat de schuifdeuren niet voor me opengaan en mensen steeds tegen me aanbotsen. Zien ze me niet?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten gewoon een beetje actief rijden en zich aanpassen aan wat er gebeurt.
[..]
Ja, bijvoorbeeld. Ik rijd vaak langs dit punt:
[ afbeelding ]
Ik ben hier de de blauw auto en wil rechtsaf. Dat kan makkelijk, ook als de rode linksaf wil slaan. Maar het gebeurt echt veel te vaak dat iemand de bocht zo enorm afsnijdt dat ik net een aanrijding kan voorkomen door vol in de remmen te gaan, terwijl er echt plek zat is als mensen de bocht gewoon normaal nemen
En hoe hard rijden de vrachtwagens op dezelfde weg? En bussen? En auto's met aanhanger? Als jij daar niet op een veilige manier tussen kan rijden dan ligt dat meer aan jou dan aan al die verschillende verkeersdeelnemers met allemaal hun eigen, verschillende, maximumsnelheden.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:10 schreef very het volgende:
[..]
het is een combinatie van die twee, duh.
En 110 op een 130 weg is geen ietsiepietsie verschil, maar een verschil van 16%.
quote:
En jullie punt is? Vrachtwagenchauffeurs hebben namelijk vaak ook een handje van op achterlijke momenten levensgevaarlijk inhalen. Zoals ik eerder zei: zolang je rechts blijft is het prima, maar met inhalen is het potentieel gevaarlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En hoe hard rijden de vrachtwagens op dezelfde weg? En bussen? En auto's met aanhanger? Als jij daar niet op een veilige manier tussen kan rijden dan ligt dat meer aan jou dan aan al die verschillende verkeersdeelnemers met allemaal hun eigen, verschillende, maximumsnelheden.
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is toevallig wel zo ja.
Ik ben er zo eentje die overal zo rond de 110 km/h rijdt. Tiswat.
Bij zo'n snelheidsverschil vind ik het snel gaanquote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Nee, want je wéét dat er mensen zijn die langzamer rijden.. Vrachtwagens gaan toch ook geen 130 schat
Dus eerder opschuiven om er met gemak voorbij te kunnen.. Als hij INEENS snel dichterbij komt zit je dus niet op te letten..
Dat is wel zwaar irritant ja.. Zulke punten heb je overal wel.. Als ik in dit geval blauw zou zijn, en rood raakt me, is hij wel mooi de sigaar.. Alleen het is zo zonde om het te laten gebeuren..quote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Anne het volgende:
Ik ga daarnaast sowieso de discussie om zeep helpen: Recente en waargebeurde irritaties, graag.
In plaats van die uitgekauwde, over één kam geschoren, onzin-discussie(s) hier.
Goed voorbeeld doet volgen:
[..]
Dat zijn weer andere debielen, die hadden voor het donker thuis moeten zijn van moedersquote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij zo'n snelheidsverschil vind ik het snel gaanEn ik let op, maar die sjonnies 's nachts niet altijd. Die raggen met 130 op wegwerkzaamheden af enzo. of zien pas op het allerlaatste moment dat er een rijbaan af gaat, wat al een km lang met grote rode kruisen boven de weg wordt aangegeven. Die zijn er
Want? Nu rijdt ineens iedereen 130 op die ene auto en vrachtwagen na?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef very het volgende:
[..]
[..]
En jullie punt is? Vrachtwagenchauffeurs hebben namelijk vaak ook een handje van op achterlijke momenten levensgevaarlijk inhalen. Zoals ik eerder zei: zolang je rechts blijft is het prima, maar met inhalen is het potentieel gevaarlijk.
In welk opzicht doe ik debiel?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want? Nu rijdt ineens iedereen 130 op die ene auto en vrachtwagen na?
Natuurlijk is de ideale situatie waar iedereen even hard rijdt maar om nu zo debiel te doen op een automobilist die 10 of 20 km per uur langzamer rijdt.. Auto's rijden door de drukte continu wisselende snelheden dus die ene auto die niet harder wil dan 110 is geen gevaar. Wel die mafkees die 140 rijdt, continu andere automobilisten met lichtsignalen seint, bumperkleeft omdat hij 4 seconden vertraging oploopt en dus ook continu hard moet remmen omdat de auto laten uitlopen het laatste is wat hij wil doen
Nou, IK niet als chauffeur.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
Ditquote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.
En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig.
Slotje dus?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.
En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig.
Ik bek verkeerd en las het inderdaad niet zo genuanceerd. Ik begrijp de aandacht niet zo voor die paar automobilisten die iets minder hard rijden want we moeten ook al rekening houden met vrachtwagens, in- en uitvoegend verkeer en de weg (tunnel, tankstation, brug etc). Naast dit is het 'druk' op de weg dus 1 "veilige" snelheid halen we toch al niet (en is 1 snelheid wel minder gevaarlijk?). Dus er zijn vele factoren die gevaar kunnen opleveren, dit is wel een van de laatste lijkt mij zo. Maar goed om er eens over na te denkenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:28 schreef very het volgende:
[..]
In welk opzicht doe ik debiel?
Daarbij zijn beide gevaarlijk, dus niet alleen de aso-rijder, maar ook de langzaamrijder.
Volgens mij lezen jullie een beetje om mijn motivatie heen, waar ik zeg dat het NIET PER DEFINITIE gevaarlijk is, maar dat het potentieel gevaarlijk kan zijn, en ook vaak gevaarlijk wordt toegepast.
Vertel...quote:Op maandag 3 maart 2014 11:48 schreef JDx het volgende:
[..]
Ben je serieus? Zo ja, je hebt geen idee wat je allemaal veroorzaakt?
Gevaarlijke situaties, files, etc...
Ik snap waar je vandaan komt. Zonder vingertje te wijzen wil ik wel iets aangeven. In plaats van op je snelheidsmeter te kijken, zou je ook je snelheid kunnen 'aflezen' aan het geluid dat je motor maakt.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat niet zo? Het is niet zo dat ik 100 rij als het 130 is, dat is levensgevaarlijk en bloedirritant. Het is 110 als het 120 is, of 110 als het 100 is. Ik heb geen cc, er gaan geen koeien loeien als ik te snel of te langzaam gaat zoals bij sommige navigatiesystemen blijkbaar kan. Jullie rijden dus altijd constant de juiste snelheid? Of jullie kijken serieus om de tien seconden naar je snelheid?
Breda?quote:
Koppeling in en een keer goed revven werkt anders wel goed. Ook bij voetgangertjes die midden op de weg blijven lopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Diescholieren kijken niet eens op en nemen gewoon voorrang. Ik heel rustig doorrollen om voorrang te nemen en dan kijken ze allemaal ineens verschrikt op
Revven met mijn 1.9 TDi'tje zal niet het gewenste effect hebben ben ik bangquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Koppeling in en een keer goed revven werkt anders wel goed. Ook bij voetgangertjes die midden op de weg blijven lopen.
Ah, excuuslichtjesquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef BigSmurf het volgende:
Over klapjosti's gesproken, mensen die hun auto gewoon midden op de weg stilzetten, en wanneer je toetert dat niemand er meer langskan, snel hun alarmlichten aan doen en een gebaar maken dat je rustig aan moet doen.
Dat een keer gedaan bij een wielrenner die midden op de weg fietste en mij dus blokkeerde.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Koppeling in en een keer goed revven werkt anders wel goed. Ook bij voetgangertjes die midden op de weg blijven lopen.
Midden op de weg of midden op straat?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef BigSmurf het volgende:
Over klapjosti's gesproken, mensen die hun auto gewoon midden op de weg stilzetten, en wanneer je toetert dat niemand er meer langskan, snel hun alarmlichten aan doen en een gebaar maken dat je rustig aan moet doen.
Je stelt stoplichten voor oid?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:58 schreef Anne het volgende:
In het centrum van mijn dorp loopt een straat waar sinds een jaar of twee de regels, de tekens en de borden op de weg zijn gewijzigd. Waar je voorheen voorrang had op de 'hoofdweg':
[ afbeelding ]
Is tegenwoordig "'voorrang bestuurders van rechts" van toepassing.
Jammer genoeg hebben fietsers dat nog steeds niet door of ze hebben er gewoonweg schijt aan, waardoor met enig regelmaat mijn mooi opgepoetste nog geheel intacte motorkap > bijna < de klos is.
Ik zag laatst wel dat er nog steeds verkeersles op de basisscholen wordt gegeven.
Maar ook die kindertjes fietsen gewoon door alsof hun neus bloedt.
Dan nog een situatie die bij elke weggebruiker irritaties oplevert:
[ afbeelding ]
Fietsers rijden hier dus 9 van de 10 keer rechtdoor. Motorrijtuigen daarentegen moeten rechtsaf slaan. Daar is al de eerste irritatie, want je moet die fietsers dus voorrang geven en met enig regelmaat gaat dat dus fout. Veel fietsers weten dat het met enig regelmaat fout gaat en staan dus ineens links van je voorgesorteerd, maar dat betekent dat de auto's die van rechts komen de fietsers niet zien, terwijl ook zij voorrang moeten geven. Daarnaast ben je dus aan beide kanten aan het spiegelen, ben je je dode hoek(en) in de gaten aan het houden, zijn er ook nog twee voetgangersoversteekplaatsen die veelvuldig gebruikt worden waarbij je moet opletten. Ofwel: een zooitje en een kruispunt waar je ogen ontzettend belangrijk zijn.
Daarnaast zijn alle straatjes daar krap en ook bussen en vrachtwagens rijden op deze weg. En aangezien sommige automobilisten niet snappen dat deze bussen en vrachtwagens de bocht niet kunnen nemen zolang ze dat beetje ruimte niet krijgen, staat de boel dus weer eens compleet vast.
Dit is nu al jáááren een druk punt, een irritant punt en ik snap niet waarom de regels daar niet eens gewijzigd worden. Fietsers zijn daar terecht een zwakke weggebruiker.
Die prutsers als dat moeten ze van de weg halen.. Zat vast wat anders te doen dan bezig te zijn met autorijden..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:40 schreef Marco001 het volgende:
Leuk verhaaltje over snelheidsverschillen: Gister op de terugweg van een sollicitatiegesprek(helaas niet aangenomen) reed ik op de snelweg in de bocht (daar bij die olifanten, tussen Almere en lelystad dacht ik) lekker door, werd nog ingehaald door een nieuwe XC90 ofzo, Toen op de A6 lekker samen opgereden met c.a. 130km/u, komt er opeens voor ons een auto in het zicht op de linkerbaan. Niks mis mee zou je zeggen, rechts reed ietsje voor die auto een vrachtwagen dus hij zal wel aan het inhalen zijn.
Niet dus! de lutser reed 60km/u. Pas toen ik hem rechts wou inhalen(De volvo bleef erachter en er was nog ruimte zat om hem rechts in te halen) vond hij het gaspedaal weer, reed hij mij eerst klem om vervolgens met 90km/u de vrachtwagen in te gaan halen.
Extreem gevaarlijk? Die woorden leg jij nu in mijn mond.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je stelt stoplichten voor oid?
Maar in principe rijden auto's langs elkaar heen en moet er gewoon op de fietsers gelet worden? Ik zie eerlijk gezegd niet in wat er extreem gevaarlijk aan deze situatie moet zijn.
Ik hoef het niet te snappen maar vind het wel leuk om te snappen, het is immers jouw irritatiequote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Extreem gevaarlijk? Die woorden leg jij nu in mijn mond.
Daarnaast hoef je het ook niet te snappen. Het is mijn irritatie.
Waarom deel je 'em dan? Niet voor andermans mening over deze situatie?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Extreem gevaarlijk? Die woorden leg jij nu in mijn mond.
Daarnaast hoef je het ook niet te snappen. Het is mijn irritatie.
Dat is nooit leuk nee, de dader had de spiegel best even terug kunnen klikken..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:43 schreef Anne het volgende:
Nog een irritatie van een tijdje terug trouwens:
[ afbeelding ]
Geen briefje of wat dan ook uiteraard...
Klopt. Anders is het sowieso geen doen om links en rechts uit te kijken voor fietsersquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
Anne, vraagje bij die 2e foto, is dat geen stopstreep voor het verkeer van rechts die ik daar zie? Het verkeer is dan sowieso verplicht daar even te blijven staan totdat het vrij is lijkt me?
Dat was niet gelukt, die lag in stukjes op de grondquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat is nooit leuk nee, de dader had de spiegel best even terug kunnen klikken..
oefquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:43 schreef Anne het volgende:
Nog een irritatie van een tijdje terug trouwens:
[ afbeelding ]
Geen briefje of wat dan ook uiteraard...
2 nieuwe spiegelglazen, want ik molde de eerstequote:
Oh, alleen het achterplaatje hing er nog dus.. Ik zou op mijn beurt een briefje gemaakt hebben dan, naam en nummer erop.. Ga maar fixen en stuur de rekening maarquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Klopt. Anders is het sowieso geen doen om links en rechts uit te kijken voor fietsers.
[..]
Dat was niet gelukt, die lag in stukjes op de grond.
Ik heb na schade wel eens aangebeld. "is die auto van u?" *bibber*quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Oh, alleen het achterplaatje hing er nog dus.. Ik zou op mijn beurt een briefje gemaakt hebben dan, naam en nummer erop.. Ga maar fixen en stuur de rekening maarSpiegelglas valt nog wel mee op zich..
Ziet eruit als een koekblikje, Seat Arosa ofzo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:43 schreef Anne het volgende:
Nog een irritatie van een tijdje terug trouwens:
[ afbeelding ]
Geen briefje of wat dan ook uiteraard...
Daar meteen een irritatie van mij: Mensen die neerkijken op mensen omdat ze in hun ogen een auto hebben die ze te min vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ziet eruit als een koekblikje, Seat Arosa ofzo.
Was je toch 20 seconden later thuis.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef BigSmurf het volgende:
Over klapjosti's gesproken, mensen die hun auto gewoon midden op de weg stilzetten, en wanneer je toetert dat niemand er meer langskan, snel hun alarmlichten aan doen en een gebaar maken dat je rustig aan moet doen.
Dat zeggen alleen mensen die zelf in een 'minderwaardige' auto rijden. Geen probleem maar ga me dan alsjeblieft niet ophouden als ik aan kom blazen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Daar meteen een irritatie van mij: Mensen die neerkijken op mensen omdat ze in hun ogen een auto hebben die ze te min vinden.
Jouw "aan komen blazen" getuigd van josti gedrag, dan ga ik dus echt niet voor je opzij, welke auto ik ook zou rijden. Zet hem dan maar in m'n achterbumper.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat zeggen alleen mensen die zelf in een 'minderwaardige' auto rijden. Geen probleem maar ga me dan alsjeblieft niet ophouden als ik aan kom blazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |