abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137341794
quote:
8s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten gewoon een beetje actief rijden en zich aanpassen aan wat er gebeurt.

[..]

Ja, bijvoorbeeld. Ik rijd vaak langs dit punt:

[ afbeelding ]

Ik ben hier de de blauw auto en wil rechtsaf. Dat kan makkelijk, ook als de rode linksaf wil slaan. Maar het gebeurt echt veel te vaak dat iemand de bocht zo enorm afsnijdt dat ik net een aanrijding kan voorkomen door vol in de remmen te gaan, terwijl er echt plek zat is als mensen de bocht gewoon normaal nemen :(
Dat op die foto heb ik zo vaak, ik heb soms echt het idee dat ik onzichtbaar ben. Zoals gister met die pizzakoeriers. Ik heb het ook weleens als ik in de stad ofzo ben, dat de schuifdeuren niet voor me opengaan en mensen steeds tegen me aanbotsen. Zien ze me niet?
Tap tap tap
pi_137341813
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:10 schreef very het volgende:

[..]

:')

het is een combinatie van die twee, duh.

En 110 op een 130 weg is geen ietsiepietsie verschil, maar een verschil van 16%.
En hoe hard rijden de vrachtwagens op dezelfde weg? En bussen? En auto's met aanhanger? Als jij daar niet op een veilige manier tussen kan rijden dan ligt dat meer aan jou dan aan al die verschillende verkeersdeelnemers met allemaal hun eigen, verschillende, maximumsnelheden.
pi_137341820
Nog sorry trouwens voor die meneer gister in de parelmoerwitte Peugeot 5008 die in mijn rechterdode hoek mij aan het inhalen was aan de rechterkant waar de A4 bij de A20 kwam, ik had u niet zien inhalen met 0,5 km/u verschil toen ik naar rechts wilde. Mea culpa.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_137341835
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er rijden ook vrachtwagens...
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En hoe hard rijden de vrachtwagens op dezelfde weg? En bussen? En auto's met aanhanger? Als jij daar niet op een veilige manier tussen kan rijden dan ligt dat meer aan jou dan aan al die verschillende verkeersdeelnemers met allemaal hun eigen, verschillende, maximumsnelheden.
En jullie punt is? Vrachtwagenchauffeurs hebben namelijk vaak ook een handje van op achterlijke momenten levensgevaarlijk inhalen. Zoals ik eerder zei: zolang je rechts blijft is het prima, maar met inhalen is het potentieel gevaarlijk.
People assume too much.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:14:14 #105
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137341847
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat is toevallig wel zo ja.
Ik ben er zo eentje die overal zo rond de 110 km/h rijdt. Tiswat.
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.

En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig. :P
pi_137341854
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Nee, want je wéét dat er mensen zijn die langzamer rijden.. Vrachtwagens gaan toch ook geen 130 schat ;)
Dus eerder opschuiven om er met gemak voorbij te kunnen.. Als hij INEENS snel dichterbij komt zit je dus niet op te letten..
Bij zo'n snelheidsverschil vind ik het snel gaan :P En ik let op, maar die sjonnies 's nachts niet altijd. Die raggen met 130 op wegwerkzaamheden af enzo. of zien pas op het allerlaatste moment dat er een rijbaan af gaat, wat al een km lang met grote rode kruisen boven de weg wordt aangegeven. Die zijn er :P
Tap tap tap
  maandag 3 maart 2014 @ 12:15:07 #107
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137341873
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Anne het volgende:
Ik ga daarnaast sowieso de discussie om zeep helpen: Recente en waargebeurde irritaties, graag.
In plaats van die uitgekauwde, over één kam geschoren, onzin-discussie(s) hier.

Goed voorbeeld doet volgen:

[..]

Dat is wel zwaar irritant ja.. Zulke punten heb je overal wel.. Als ik in dit geval blauw zou zijn, en rood raakt me, is hij wel mooi de sigaar.. Alleen het is zo zonde om het te laten gebeuren..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  maandag 3 maart 2014 @ 12:17:18 #108
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_137341938
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bij zo'n snelheidsverschil vind ik het snel gaan :P En ik let op, maar die sjonnies 's nachts niet altijd. Die raggen met 130 op wegwerkzaamheden af enzo. of zien pas op het allerlaatste moment dat er een rijbaan af gaat, wat al een km lang met grote rode kruisen boven de weg wordt aangegeven. Die zijn er :P
Dat zijn weer andere debielen, die hadden voor het donker thuis moeten zijn van moeders :Y
EN die zijn in feite fout bezig.. Zodra de kruizen boven het wegdek hangen, mag je er al nieteens meer rijden..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137342145
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef very het volgende:

[..]


[..]

En jullie punt is? Vrachtwagenchauffeurs hebben namelijk vaak ook een handje van op achterlijke momenten levensgevaarlijk inhalen. Zoals ik eerder zei: zolang je rechts blijft is het prima, maar met inhalen is het potentieel gevaarlijk.
Want? Nu rijdt ineens iedereen 130 op die ene auto en vrachtwagen na?

Natuurlijk is de ideale situatie waar iedereen even hard rijdt maar om nu zo debiel te doen op een automobilist die 10 of 20 km per uur langzamer rijdt.. Auto's rijden door de drukte continu wisselende snelheden dus die ene auto die niet harder wil dan 110 is geen gevaar. Wel die mafkees die 140 rijdt, continu andere automobilisten met lichtsignalen seint, bumperkleeft omdat hij 4 seconden vertraging oploopt en dus ook continu hard moet remmen omdat de auto laten uitlopen het laatste is wat hij wil doen. Dat is gevaarlijk, levert stress op en leidt tot ongelukken en/of files. Niet die 110 km per uur autorijder
pi_137342271
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Want? Nu rijdt ineens iedereen 130 op die ene auto en vrachtwagen na?

Natuurlijk is de ideale situatie waar iedereen even hard rijdt maar om nu zo debiel te doen op een automobilist die 10 of 20 km per uur langzamer rijdt.. Auto's rijden door de drukte continu wisselende snelheden dus die ene auto die niet harder wil dan 110 is geen gevaar. Wel die mafkees die 140 rijdt, continu andere automobilisten met lichtsignalen seint, bumperkleeft omdat hij 4 seconden vertraging oploopt en dus ook continu hard moet remmen omdat de auto laten uitlopen het laatste is wat hij wil doen
In welk opzicht doe ik debiel?
Daarbij zijn beide gevaarlijk, dus niet alleen de aso-rijder, maar ook de langzaamrijder.
Volgens mij lezen jullie een beetje om mijn motivatie heen, waar ik zeg dat het NIET PER DEFINITIE gevaarlijk is, maar dat het potentieel gevaarlijk kan zijn, en ook vaak gevaarlijk wordt toegepast.
People assume too much.
pi_137342383
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
Tap tap tap
pi_137342535
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
Nou, IK niet als chauffeur.
Maar in combinatie met mijn auto die vandaag zwaar afgekeurd is voor de APK ben ik een goed gemiddelde. ;)

Maar om on topic te blijven:
Ik ergerde me vanmorgen aan iemand die van links kwam en linksaf wilde terwijl ik op de voorrangsweg reed in een hele overzichtelijke situatie.
Leek er op dat ze door zou rijden en dat was ook zo, pas op het allerlaatste moment ging ze stevig in de remmen.
Daar had ik dus een paar vragen bij:

-Waarom kijk je niet voor je oprijdt?
-Als je wel gekeken hebt, waarom zie je dan blijkbaar niets?
-Als je het wel gezien hebt, waarom dan hard aankomen en pas zo laat en hard remmen?
pi_137342539
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.

En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig. :P
Dit ^O^
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 12:39:30 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137342558
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
Slotje dus? :P
pi_137342598
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.

En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig. :P
^O^
People assume too much.
pi_137342599
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:28 schreef very het volgende:

[..]

In welk opzicht doe ik debiel?
Daarbij zijn beide gevaarlijk, dus niet alleen de aso-rijder, maar ook de langzaamrijder.
Volgens mij lezen jullie een beetje om mijn motivatie heen, waar ik zeg dat het NIET PER DEFINITIE gevaarlijk is, maar dat het potentieel gevaarlijk kan zijn, en ook vaak gevaarlijk wordt toegepast.
Ik bek verkeerd en las het inderdaad niet zo genuanceerd. Ik begrijp de aandacht niet zo voor die paar automobilisten die iets minder hard rijden want we moeten ook al rekening houden met vrachtwagens, in- en uitvoegend verkeer en de weg (tunnel, tankstation, brug etc). Naast dit is het 'druk' op de weg dus 1 "veilige" snelheid halen we toch al niet (en is 1 snelheid wel minder gevaarlijk?). Dus er zijn vele factoren die gevaar kunnen opleveren, dit is wel een van de laatste lijkt mij zo. Maar goed om er eens over na te denken
pi_137343032
In het centrum van mijn dorp loopt een straat waar sinds een jaar of twee de regels, de tekens en de borden op de weg zijn gewijzigd. Waar je voorheen voorrang had op de 'hoofdweg':



Is tegenwoordig "'voorrang bestuurders van rechts" van toepassing.
Jammer genoeg hebben fietsers dat nog steeds niet door of ze hebben er gewoonweg schijt aan, waardoor met enig regelmaat mijn mooi opgepoetste nog geheel intacte motorkap > bijna < de klos is.

Ik zag laatst wel dat er nog steeds verkeersles op de basisscholen wordt gegeven.
Maar ook die kindertjes fietsen gewoon door alsof hun neus bloedt.

Dan nog een situatie die bij elke weggebruiker irritaties oplevert:


Fietsers rijden hier dus 9 van de 10 keer rechtdoor. Motorrijtuigen daarentegen moeten rechtsaf slaan. Daar is al de eerste irritatie, want je moet die fietsers dus voorrang geven en met enig regelmaat gaat dat dus fout. Veel fietsers weten dat het met enig regelmaat fout gaat en staan dus ineens links van je voorgesorteerd, maar dat betekent dat de auto's die van rechts komen de fietsers niet zien, terwijl ook zij voorrang moeten geven. Daarnaast ben je dus aan beide kanten aan het spiegelen, ben je je dode hoek(en) in de gaten aan het houden, zijn er ook nog twee voetgangersoversteekplaatsen die veelvuldig gebruikt worden waarbij je moet opletten. Ofwel: een zooitje en een kruispunt waar je ogen ontzettend belangrijk zijn.

Daarnaast zijn alle straatjes daar krap en ook bussen en vrachtwagens rijden op deze weg. En aangezien sommige automobilisten niet snappen dat deze bussen en vrachtwagens de bocht niet kunnen nemen zolang ze dat beetje ruimte niet krijgen, staat de boel dus weer eens compleet vast.

Dit is nu al jáááren een druk punt, een irritant punt en ik snap niet waarom de regels daar niet eens gewijzigd worden. Fietsers zijn daar terecht een zwakke weggebruiker.
  maandag 3 maart 2014 @ 16:39:20 #118
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_137349593
Net weer eentje met haast geloof ik :')

Als je hier de stad binnen komt rijden kan je kiezen: linksaf of rechtdoor. Beide hebben een 'dedicated' stoplicht en rijstrook. Die stoplichten staan prima afgesteld, als het vrij is en je komt met 50 aan, dan springt 'ie mooi op tijd op groen. Alleen is het vlak voor dat punt nog een 80-weg en meestal laat ik m'n uitrollen ipv remmen en kom ik dus iets te hard aan. Dan moet ik heel even wachten op groen. Geen probleem.
Alleen zat er een fijne haastmeneer achter me met z'n Vectra (die al even lekker in m'n bumper hing op die 80-weg) die voor het rode licht voor rechtdoor ging staan. Toen ik groen kreeg meende hij toch nog voor mij naar links te moeten. Hij hield er echter geen rekening mee dat ik geen slak ben. Op dat soort momenten kan ik best een lul zijn het het bijna fout laten gaan. Misschien niet helemaal netjes, ik weet het, maar dat 'ie maar even beseft hoe achterlijk hij bezig was.

Pic voor de duidelijkheid:
pi_137349920
Zo'n klapjosti komt vanzelf eens de verkeerde tegen :)
  maandag 3 maart 2014 @ 17:41:30 #120
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_137351872
Of een boom. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_137354328
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Ben je serieus? Zo ja, je hebt geen idee wat je allemaal veroorzaakt?

Gevaarlijke situaties, files, etc...
Vertel...

Ik rijd 's ochtends ook vaak met CC op 110 op de rechterbaan. Inhalen doe ik met 120/130. Ik hoor graag van je wat ik allemaal veroorzaak, zodat ik hier in de toekomst rekening mee kan houden.

Aanname's en beschuldigingen ben ik bereid te ontkrachten.

Edit:

Ook maar een kleine ergernis delen die ik vanmiddag had. Ik reed in een smal straatje met aan weerszijde geparkeerde auto's.

Een paar meter verderop zag ik een vrouw uitparkeren. Deze stond dusdanig dat ik mijn gas los liet. De vrouw stuurde half het parkeervak in, met als gevolg dat het centimeterwerk voor mij was om er langs te komen.

Dit was geen probleem en ging prima, maar als die vrouw gewoon 'inparkeerde', wat makkelijk kan gezien de stand van je wielen, stond zij perfect in het vak en kon ik er makkelijk langs, maar nee.....

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik dat niet zo? Het is niet zo dat ik 100 rij als het 130 is, dat is levensgevaarlijk en bloedirritant. Het is 110 als het 120 is, of 110 als het 100 is. Ik heb geen cc, er gaan geen koeien loeien als ik te snel of te langzaam gaat zoals bij sommige navigatiesystemen blijkbaar kan. Jullie rijden dus altijd constant de juiste snelheid? Of jullie kijken serieus om de tien seconden naar je snelheid?
Ik snap waar je vandaan komt. Zonder vingertje te wijzen wil ik wel iets aangeven. In plaats van op je snelheidsmeter te kijken, zou je ook je snelheid kunnen 'aflezen' aan het geluid dat je motor maakt.

Ik denk dat je hier, al dan niet onbewust, al gebruik van maakt. Schakelen op geluid van de moter bijvoorbeeld? Ik heb het voor de grap eens een tijdje bij gehouden. Normaliter schakel ik vanaf 2000 toeren met als maximimum 3000 toeren. 2000 is het 'zuinige' rijden, en 3000 is voor mij, het 'lekkere' rijden, vandaar dat ik pas rond 3000 RPM schakel.

Nadat ik dit had bijgehouden bleek, dat ik consequent vlak voor 3000 RPM schakelde (benzine moter).

Lang verhaal kort. Op de snelweg weet ik hoe hard ik rij op basis van het geluid van de moter. Natuurlijk is dit niet op de kilometer accuraat, maar met een marge van 5 km/ph kan ik prima leven.

Misschien iets om ook te proberen?

Voor wat betreft het vrachtwagengedeelte. In mijn ervaring heb je 2 type chaffeurs. Aso's en hoffelijke bestuurders.

Sommige vrachtwagens 'gooien' hem zomaar naar links, snijden af en doen asociaal. De andere groep daarintegen is heel vriendelijk, en hebben goed overzicht. Zonde dat die galbakken het verpesten voor de rest. Mijn ervaring met vrachtwagenchaffeurs is namelijk positief. Goeie gasten. Jammer van die hufters die er tussen zitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Alt-tab op 03-03-2014 19:35:44 ]
  maandag 3 maart 2014 @ 21:24:49 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_137361072
Kutviolen die bij werkvakken en wegverleggingen ondanks talloze debiel grote gele borden niet die #$%$^^%#@$# navigatie uitzetten waardoor er 20+ van die figuren domweg het werkvak oprijden waar mensen aan het werk zijn.

En er dan nog met 60 doorheen vlammen ook :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_137382445
Sowieso (scholieren) fietsers :')

Gevalletje rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Ik sta daar met de auto en zie een groep scholieren aan komen fietsen die voor mij langs af willen slaan op dezelfde weg. Ik wil rechtdoor dus heb voorrang.

Die :X scholieren kijken niet eens op en nemen gewoon voorrang. Ik heel rustig doorrollen om voorrang te nemen en dan kijken ze allemaal ineens verschrikt op 8)7

quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:39 schreef Mano_ het volgende:
[ afbeelding ]
Breda? :P Oh nee, lijkt er alleen op.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2014 @ 16:23:31 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137384200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Die :X scholieren kijken niet eens op en nemen gewoon voorrang. Ik heel rustig doorrollen om voorrang te nemen en dan kijken ze allemaal ineens verschrikt op 8)7
Koppeling in en een keer goed revven werkt anders wel goed. Ook bij voetgangertjes die midden op de weg blijven lopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:18:37 #125
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137389587
Over klapjosti's gesproken, mensen die hun auto gewoon midden op de weg stilzetten, en wanneer je toetert dat niemand er meer langskan, snel hun alarmlichten aan doen en een gebaar maken dat je rustig aan moet doen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')