Dat op die foto heb ik zo vaak, ik heb soms echt het idee dat ik onzichtbaar ben. Zoals gister met die pizzakoeriers. Ik heb het ook weleens als ik in de stad ofzo ben, dat de schuifdeuren niet voor me opengaan en mensen steeds tegen me aanbotsen. Zien ze me niet?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten gewoon een beetje actief rijden en zich aanpassen aan wat er gebeurt.
[..]
Ja, bijvoorbeeld. Ik rijd vaak langs dit punt:
[ afbeelding ]
Ik ben hier de de blauw auto en wil rechtsaf. Dat kan makkelijk, ook als de rode linksaf wil slaan. Maar het gebeurt echt veel te vaak dat iemand de bocht zo enorm afsnijdt dat ik net een aanrijding kan voorkomen door vol in de remmen te gaan, terwijl er echt plek zat is als mensen de bocht gewoon normaal nemen
En hoe hard rijden de vrachtwagens op dezelfde weg? En bussen? En auto's met aanhanger? Als jij daar niet op een veilige manier tussen kan rijden dan ligt dat meer aan jou dan aan al die verschillende verkeersdeelnemers met allemaal hun eigen, verschillende, maximumsnelheden.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:10 schreef very het volgende:
[..]
het is een combinatie van die twee, duh.
En 110 op een 130 weg is geen ietsiepietsie verschil, maar een verschil van 16%.
quote:
En jullie punt is? Vrachtwagenchauffeurs hebben namelijk vaak ook een handje van op achterlijke momenten levensgevaarlijk inhalen. Zoals ik eerder zei: zolang je rechts blijft is het prima, maar met inhalen is het potentieel gevaarlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En hoe hard rijden de vrachtwagens op dezelfde weg? En bussen? En auto's met aanhanger? Als jij daar niet op een veilige manier tussen kan rijden dan ligt dat meer aan jou dan aan al die verschillende verkeersdeelnemers met allemaal hun eigen, verschillende, maximumsnelheden.
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is toevallig wel zo ja.
Ik ben er zo eentje die overal zo rond de 110 km/h rijdt. Tiswat.
Bij zo'n snelheidsverschil vind ik het snel gaanquote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Nee, want je wéét dat er mensen zijn die langzamer rijden.. Vrachtwagens gaan toch ook geen 130 schat
Dus eerder opschuiven om er met gemak voorbij te kunnen.. Als hij INEENS snel dichterbij komt zit je dus niet op te letten..
Dat is wel zwaar irritant ja.. Zulke punten heb je overal wel.. Als ik in dit geval blauw zou zijn, en rood raakt me, is hij wel mooi de sigaar.. Alleen het is zo zonde om het te laten gebeuren..quote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Anne het volgende:
Ik ga daarnaast sowieso de discussie om zeep helpen: Recente en waargebeurde irritaties, graag.
In plaats van die uitgekauwde, over één kam geschoren, onzin-discussie(s) hier.
Goed voorbeeld doet volgen:
[..]
Dat zijn weer andere debielen, die hadden voor het donker thuis moeten zijn van moedersquote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij zo'n snelheidsverschil vind ik het snel gaanEn ik let op, maar die sjonnies 's nachts niet altijd. Die raggen met 130 op wegwerkzaamheden af enzo. of zien pas op het allerlaatste moment dat er een rijbaan af gaat, wat al een km lang met grote rode kruisen boven de weg wordt aangegeven. Die zijn er
Want? Nu rijdt ineens iedereen 130 op die ene auto en vrachtwagen na?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef very het volgende:
[..]
[..]
En jullie punt is? Vrachtwagenchauffeurs hebben namelijk vaak ook een handje van op achterlijke momenten levensgevaarlijk inhalen. Zoals ik eerder zei: zolang je rechts blijft is het prima, maar met inhalen is het potentieel gevaarlijk.
In welk opzicht doe ik debiel?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want? Nu rijdt ineens iedereen 130 op die ene auto en vrachtwagen na?
Natuurlijk is de ideale situatie waar iedereen even hard rijdt maar om nu zo debiel te doen op een automobilist die 10 of 20 km per uur langzamer rijdt.. Auto's rijden door de drukte continu wisselende snelheden dus die ene auto die niet harder wil dan 110 is geen gevaar. Wel die mafkees die 140 rijdt, continu andere automobilisten met lichtsignalen seint, bumperkleeft omdat hij 4 seconden vertraging oploopt en dus ook continu hard moet remmen omdat de auto laten uitlopen het laatste is wat hij wil doen
Nou, IK niet als chauffeur.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
Ditquote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.
En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig.
Slotje dus?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is een gevaar op de weg, laten we het daar maar op houden.
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet, en het is ook nog eens hinderlijk op wegen waar je harder mag. Je neemt het risico op een bon in de 100 km/h gebieden, en hindert het verkeer op de stukken waar je 120-130 km/h mag, want je rijdt te snel om tussen de vrachtwagens te rijden bij drukte, vaak ook te snel om voor die 5-6 seconden op te schuiven tussen de vrachtwagens, en langzamer dan de toegestane snelheid, dus dwing je automatisch al het verkeer wat de maximumsnelheid rijdt naar de derde strook toe, of om te remmen als het een tweestrooksweg is.
En dan kan je zeggen, zolang ik niemand hinder, maar ongemerkt ben je altijd een tussen wal en schip geraakt voertuig.
Ik bek verkeerd en las het inderdaad niet zo genuanceerd. Ik begrijp de aandacht niet zo voor die paar automobilisten die iets minder hard rijden want we moeten ook al rekening houden met vrachtwagens, in- en uitvoegend verkeer en de weg (tunnel, tankstation, brug etc). Naast dit is het 'druk' op de weg dus 1 "veilige" snelheid halen we toch al niet (en is 1 snelheid wel minder gevaarlijk?). Dus er zijn vele factoren die gevaar kunnen opleveren, dit is wel een van de laatste lijkt mij zo. Maar goed om er eens over na te denkenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:28 schreef very het volgende:
[..]
In welk opzicht doe ik debiel?
Daarbij zijn beide gevaarlijk, dus niet alleen de aso-rijder, maar ook de langzaamrijder.
Volgens mij lezen jullie een beetje om mijn motivatie heen, waar ik zeg dat het NIET PER DEFINITIE gevaarlijk is, maar dat het potentieel gevaarlijk kan zijn, en ook vaak gevaarlijk wordt toegepast.
Vertel...quote:Op maandag 3 maart 2014 11:48 schreef JDx het volgende:
[..]
Ben je serieus? Zo ja, je hebt geen idee wat je allemaal veroorzaakt?
Gevaarlijke situaties, files, etc...
Ik snap waar je vandaan komt. Zonder vingertje te wijzen wil ik wel iets aangeven. In plaats van op je snelheidsmeter te kijken, zou je ook je snelheid kunnen 'aflezen' aan het geluid dat je motor maakt.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat niet zo? Het is niet zo dat ik 100 rij als het 130 is, dat is levensgevaarlijk en bloedirritant. Het is 110 als het 120 is, of 110 als het 100 is. Ik heb geen cc, er gaan geen koeien loeien als ik te snel of te langzaam gaat zoals bij sommige navigatiesystemen blijkbaar kan. Jullie rijden dus altijd constant de juiste snelheid? Of jullie kijken serieus om de tien seconden naar je snelheid?
Breda?quote:
Koppeling in en een keer goed revven werkt anders wel goed. Ook bij voetgangertjes die midden op de weg blijven lopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Diescholieren kijken niet eens op en nemen gewoon voorrang. Ik heel rustig doorrollen om voorrang te nemen en dan kijken ze allemaal ineens verschrikt op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |