Zombies idd, zo zitten ze ook achter het stuur, 2 handen aan het stuur en staren naar de 5 meter asfalt voor hun auto.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk inderdaad. Eerst haal je ze in met 120 omdat ze 110 rijden, daarna zijn er wegwerkzaamheden waar je 80 mag en zitten ze op je bumper. Wat een zombies![]()
Zijn ook vaak dezelfde mensen die bochten afsnijden trouwens
Liever dat dan dat ze aan het bellen zijn, dat zie je ook nog heel vaakquote:Op maandag 3 maart 2014 11:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Zombies idd, zo zitten ze ook achter het stuur, 2 handen aan het stuur en staren naar de 5 meter asfalt voor hun auto.
Mensen die bellen rijden vaak heel wisselend, gaan ze 120 de snelweg op, 130... denk je ok ik blijf erachter opeens 110, 100... 90... ga je er voorbij opeens zie je ze kijken oh ik rij 90, gaan ze weer 120 rijden.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Liever dat dan dat ze aan het bellen zijn, dat zie je ook nog heel vaak
Ben je serieus? Zo ja, je hebt geen idee wat je allemaal veroorzaakt?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is toevallig wel zo ja.
Ik ben er zo eentje die overal zo rond de 110 km/h rijdt. Tiswat.
Ik ook hoorquote:Op maandag 3 maart 2014 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Moeten die zogenaamde zombies dan 70 waar je 80 mag gaan rijden?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk inderdaad. Eerst haal je ze in met 120 omdat ze 110 rijden, daarna zijn er wegwerkzaamheden waar je 80 mag en zitten ze op je bumper. Wat een zombies![]()
Zijn ook vaak dezelfde mensen die bochten afsnijden trouwens
"Geen zin" wat is dat voor kul?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik heb er vooral geen zin in om steeds op de snelheid te letten op de snelweg.
Haal je ook vrachtwagens in met 110km/u op een 130 weg?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Neem een auto met cruise controlquote:Op maandag 3 maart 2014 11:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook hoorMaar ik heb er vooral geen zin in om steeds op de snelheid te letten op de snelweg. Dus mijn snelheid wisselt nogal.
Vrienden maken hier
Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:48 schreef JDx het volgende:
Ben je serieus? Zo ja, je hebt geen idee wat je allemaal veroorzaakt?
Gevaarlijke situaties, files, etc...
Als ik daar verder niemand mee hinder, ja, waarom niet?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:52 schreef very het volgende:
[..]
Haal je ook vrachtwagens in met 110km/u op een 130 weg?
Ik reageer er met opzet niet op JKquote:Op maandag 3 maart 2014 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?
Nee, mensen moeten gewoon een beetje actief rijden en zich aanpassen aan wat er gebeurt.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Moeten die zogenaamde zombies dan 70 waar je 80 mag gaan rijden?
Ja, bijvoorbeeld. Ik rijd vaak langs dit punt:quote:Bocht afsnijden, bedoel je bij een op- afrit? Dat vind ik altijd prachtig, hoe je vanuit "angst" net het meest verkeerde kan doen
Gevaarlijke situaties ontstaan niet omdat iemand ietsje langzamer rijdt dan toegestaan.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:48 schreef JDx het volgende:
[..]
Ben je serieus? Zo ja, je hebt geen idee wat je allemaal veroorzaakt?
Gevaarlijke situaties, files, etc...
Irritaties wel.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gevaarlijke situaties ontstaan niet omdat iemand ietsje langzamer rijdt dan toegestaan.
Dan hoop ik dat je inschattingsvermogen goed is, want inhalen met 20 km per uur minder dan de toegestane snelheid kan inderdaad voor gevaarlijke situaties zorgen.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef Anne het volgende:
Als ik daar verder niemand mee hinder, ja, waarom niet?
Dan rijdt die rode auto op de verkeerde weghelft. Dat komt helaas nogal eens voor. Ik ken bochten waar meer automobilisten op de verkeerde weghelft rijden dan op de goede.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten gewoon een beetje actief rijden en zich aanpassen aan wat er gebeurt.
[..]
Ja, bijvoorbeeld. Ik rijd vaak langs dit punt:
[ afbeelding ]
Ik ben hier de de blauw auto en wil rechtsaf. Dat kan makkelijk, ook als de rode linksaf wil slaan. Maar het gebeurt echt veel te vaak dat iemand de bocht zo enorm afsnijdt dat ik net een aanrijding kan voorkomen door vol in de remmen te gaan, terwijl er echt plek zat is als mensen de bocht gewoon normaal nemen
Dat kan wel degelijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gevaarlijke situaties ontstaan niet omdat iemand ietsje langzamer rijdt dan toegestaan.
Wel als je onverwachts langzaam rijdt.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als iemand inhaalt met 110 op een 130 weg wel ja. Zolang ze netjes rechts blijven is er niks aan de hand.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Raak jij geirriteerd omdat iemand 110 rijdt?
Dus jij bent iemand die met enig regelmaat op een brommobiel klapt?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wel als je onverwachts langzaam rijdt.
quote:
110 rijden op een weg waar je 120 of 130 mag levert geen enkel gevaar op.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wel als je onverwachts langzaam rijdt.
Ik dacht dat dit een topic was om verkeers ergernissen te delen, niet om er hier ook nog eens met die mensen te maken te hebben. Stop volgenquote:Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als iemand gewoon rechts rijdt en je ziet 'm na het inhalen nooit meer terug, maakt het natuurlijk geen bal uit. Maar waar het hier om ging zijn mensen die altijd 110 km/u rijden, ongeacht de geldende snelheidslimiet. Dat kan wel degelijk tot irritaties leiden, zie de posts hierboven over mensen inhalen waar de snelheid 120 is en daarna door dezelfde persoon weer ingehaald worden wanneer de snelheid lager is.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb ogen. En die gebruik ik.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus jij bent iemand die met enig regelmaat op een brommobiel klapt?
Die lijken tegenwoordig immers op een normale auto en dus rijden ze onverwachts erg langzaam.
Als je rechts blijft niet nee, maar als jij besluit opeens in te halen met 110 en iemand anders is ook bezig met inhalen maar dan met 130 a 140...quote:Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
110 rijden op een weg waar je 120 of 130 mag levert geen enkel gevaar op.
Onzin.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
110 rijden op een weg waar je 120 of 130 mag levert geen enkel gevaar op.
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een topic was om verkeers ergernissen te delen, niet om er hier ook nog eens met die mensen te maken te hebben. Stop volgen
quote:Op maandag 3 maart 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Als iemand inhaalt met 110 op een 130 weg wel ja. Zolang ze netjes rechts blijven is er niks aan de hand.
Netjes spiegelen voor je gaat inhalen heeft weinig met de snelheid te maken. Als je dan ook je richtingaanwijzers gebruikt is het niet onverwacht en zal het niet zo snel gevaarlijk worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:01 schreef very het volgende:
[..]
Als je rechts blijft niet nee, maar als jij besluit opeens in te halen met 110 en iemand anders is ook bezig met inhalen maar dan met 130 a 140...
Hoe geobsedeerd kijk jij naar je snelheid?quote:
Klopt, maar ik verdenk mensen die langzamer rijden dan toegestaan vaak van een verminderd inschattingsvermogen. Ik weet niet waarom, maar vaak wordt deze verdenking bevestigd.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Netjes spiegelen voor je gaat inhalen heeft weinig met de snelheid te maken. Als je dan ook je richtingaanwijzers gebruikt is het niet onverwacht en zal het niet zo snel gevaarlijk worden.
Dat er op 1 weg vrachtwagens 90 rijden, mensen 120 rijden (de limiet) malloten 150 rijden en dan ook nog bangerikken met 110 tussendoor gaan zitten friemelen. Pas je aan, rij met het verkeer mee. Dat geldt overigens net zo hard voor de malloten als voor de slomerikken.quote:
Doe eens niet persoonlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een topic was om verkeers ergernissen te delen, niet om er hier ook nog eens met die mensen te maken te hebben. Stop volgen
Waarom zou je "geobsedeerd" zijn als je gewoon de juiste snelheid rijdt? En als je langs een bord rijdt die een andere snelheid aangeeft, dan versnel of vertraag je naar de nieuwe snelheid en blijf je die rijden. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe geobsedeerd kijk jij naar je snelheid?Ik hou de snelheid van anderen aan. Rij dus ook weleens te snel. Heb jij het metertje altijd strak op de 120 staan?
Ligt het nou aan de snelheid of aan een verminderd inschattingsvermogen? De ietsiepietsie lagere snelheid leverde toch op zich al gevaar op? Wat is het nou?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:04 schreef very het volgende:
[..]
Klopt, maar ik verdenk mensen die langzamer rijden dan toegestaan vaak van een verminderd inschattingsvermogen. Ik weet niet waarom, maar vaak wordt deze verdenking bevestigd.
Waar zeg ik dat ik dat niet zo? Het is niet zo dat ik 100 rij als het 130 is, dat is levensgevaarlijk en bloedirritant. Het is 110 als het 120 is, of 110 als het 100 is. Ik heb geen cc, er gaan geen koeien loeien als ik te snel of te langzaam gaat zoals bij sommige navigatiesystemen blijkbaar kan. Jullie rijden dus altijd constant de juiste snelheid? Of jullie kijken serieus om de tien seconden naar je snelheid?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je "geobsedeerd" zijn als je gewoon de juiste snelheid rijdt? En als je langs een bord rijdt die een andere snelheid aangeeft, dan versnel of vertraag je naar de nieuwe snelheid en blijf je die rijden. Hoe moeilijk kan het zijn?
Bangerikkenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat er op 1 weg vrachtwagens 90 rijden, mensen 120 rijden (de limiet) malloten 150 rijden en dan ook nog bangerikken met 110 tussendoor gaan zitten friemelen. Pas je aan, rij met het verkeer mee. Dat geldt overigens net zo hard voor de malloten als voor de slomerikken.
quote:Op maandag 3 maart 2014 08:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat is een overeenkomst met die lui op de weg. Driekwart van de automobilisten denkt dat hij bovengemiddeld goed kan rijden. En die lui duiken hier ook op.
Gevaarlijk, nee.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik 100 rij als het 130 is, dat is levensgevaarlijk en bloedirritant.
Niet? Als je voorganger 100 rijdt, komt ie ineens heel snel dichtbij. Nu klap je er niet zo 1-2-3 op als je je ogen open houdt, maar je schrikt wel. En niet iedereen is 100 procent met het rijden bezig.quote:
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ligt het nou aan de snelheid of aan een verminderd inschattingsvermogen? De ietsiepietsie lagere snelheid leverde toch op zich al gevaar op? Wat is het nou?
quote:Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, bijvoorbeeld. Ik rijd vaak langs dit punt:
Ik ben hier de de blauw auto en wil rechtsaf. Dat kan makkelijk, ook als de rode linksaf wil slaan. Maar het gebeurt echt veel te vaak dat iemand de bocht zo enorm afsnijdt dat ik net een aanrijding kan voorkomen door vol in de remmen te gaan, terwijl er echt plek zat is als mensen de bocht gewoon normaal nemen
Je hoeft natuurlijk niet lang te staren naar je dashboard om te zien hoe hard je gaat. Het zit gewoon in m'n routine, zoals ik af en toe check of ik m'n telefoon/portemonnee/sleutels nog heb als ik op straat loop. Iets dat bijna vanzelf gaat en continu gebeurt.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of jullie kijken serieus om de tien seconden naar je snelheid?
Goed besluit. Ik hoop dat je gauw het verstand krijgt om veilig onderweg te gaan...als je nieteens het verschil ziet tussen een auto en een brommobiel hoop ik toch dat het verkeer om je heen extra oplet zodat jij elke dag weer veilig thuiskomt. Is hard nodig, meis.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Bangerikken.
Op deze manier ga ik niet eens in discussie. Kleinzielig.
Ik heb zo'n vermoeden dat je eigen quote op jouzelf slaat.
[..]
Nee, want je wéét dat er mensen zijn die langzamer rijden.. Vrachtwagens gaan toch ook geen 130 schatquote:Op maandag 3 maart 2014 12:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet? Als je voorganger 100 rijdt, komt ie ineens heel snel dichtbij. Nu klap je er niet zo 1-2-3 op als je je ogen open houdt, maar je schrikt wel. En niet iedereen is 100 procent met het rijden bezig.
Er rijden ook vrachtwagens...quote:Op maandag 3 maart 2014 12:10 schreef very het volgende:
[..]
het is een combinatie van die twee, duh.
En 110 op een 130 weg is geen ietsiepietsie verschil, maar een verschil van 16%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |