3 meter per seconde. Dat scheelt 6 seconden voor de lengte van een vrachtwagen. Aangezien je er iets eerder al naar links moet en ook pas later naar rechts terug kan, kan het snel richting 20 seconden oplopen...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:27 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, het verschil in tijd tussen met 110 inhalen of 120 is verwaarloosbaar…. Niet te druk om maken
Nou nou, poeh poeh…quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
3 meter per seconde. Dat scheelt 6 seconden voor de lengte van een vrachtwagen. Aangezien je er iets eerder al naar links moet en ook pas later naar rechts terug kan, kan het snel richting 20 seconden oplopen...
Als 10 mensen dat doen, ben je al weer bijna 4 minuten langer onderweg...
4 minuten is ruim 12% van mijn totale reistijd. Die tijd breng ik liever bij mijn vrouw en kind thuis door. Dat anderen misschien geen sociaal leven hebben, daar hoeven ze niet mijn probleem van te maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou nou, poeh poeh…
Mensen moeten eens wat meer relaxen ipv stressen….
Bij vrouw en kind willen zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
4 minuten is ruim 12% van mijn totale reistijd. Die tijd breng ik liever bij mijn vrouw en kind thuis door. Dat anderen misschien geen sociaal leven hebben, daar hoeven ze niet mijn probleem van te maken.
Even aangepast en zo klopt het ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:02 schreef Spezza19 het volgende:
Maar even serieus, toch altijd grappig dat de trage medemens altijd maar de "hard" rijdende medemens moet afzeiken
Wat heeft de CC daar nu weer mee te maken?quote:Ik rijd ook altijd gewoon op cruise modus… Ik laat het probleem van haast van anderen langs mij heen gaan…
Het is geen kwestie van relaxen of stressen, maar van gunnen en niet gunnen. Als ik graag harder rij dan toegestaan, dan wens ik niet door anderen te worden gehinderd, "omdat hij maar wacht, want ik hou me aan de regels, dus haal ik lekker onder de maximumsnelheid in". Anderzijds ga ik mensen dus ook niet hinderen die harder willen rijden dan ik, als ik 100 km/h wil rijden op een 130 km/h weg, dan wacht ik even met inhalen tot het snelle verkeer voorbij is, óf ik geef even gas bij zodat het overige verkeer geen last heeft. Geven en nemen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou nou, poeh poeh…
Mensen moeten eens wat meer relaxen ipv stressen….
En even gas intrappen bij inhalen is te moeilijk?quote:
Waarom moet ik als inhaler mij per se aanpassen? Waarom kan de te hard rijder niet gewoon wat vaart minderen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En even gas intrappen bij inhalen is te moeilijk?
Omdat het verboden is andere weggebruikers te hinderen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom moet ik als inhaler mij per se aanpassen? Waarom kan de te hard rijder niet gewoon wat vaart minderen?
Oh, maar dan mag niemand meer inhalen… Want inhalen is dus blijkbaar anderen hinderenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Omdat het verboden is weggebruikers te hinderen.
Omdat het nogal egoïstisch is te zeggen dat de hele wereld zich aan jou moet aanpassen. Dat je maar 90 wilt, is prima, maar zelfs de club van 90 zegt dat je tijdens inhalen wel even gas moet geven.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom moet ik als inhaler mij per se aanpassen? Waarom kan de te hard rijder niet gewoon wat vaart minderen?
Mogen ze eigenlijk ook nergens i.v.m. inhaalverbod.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:50 schreef Spezza19 het volgende:
En als we dan toch bezig zijn, dan mogen vrachtwagens dus NOOIT meer inhalen.. Want met hun snelheidsverschil hinderen ze altijd anderen.![]()
Waar zeg ik dat ik 90 rijdt?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat het nogal egoïstisch is te zeggen dat de hele wereld zich aan jou moet aanpassen. Dat je maar 90 wilt, is prima, maar zelfs de club van 90 zegt dat je tijdens inhalen wel even gas moet geven.
[..]
Mogen ze eigenlijk ook nergens i.v.m. inhaalverbod.
Dat put ik uit ervaring. En al rijd je 100 waar je 130 mag, dan nog hinder je op het moment dat een ander moet remmen.quote:
WVW 94 artikel 54:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Spezza19 het volgende:
En ook al reed ik wel 90 op een 100km weg, dan mag dat. En dan kan je de vraag ook andersom stellen waarom IK mij moet aanpassen aan de hardrijders...
Het is vrachtwagens altijd verboden zich op andere dan de twee uiterst rechtse rijstroken te bevinden, behoudens gevallen waarin voorgesorteerd wordt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef Spezza19 het volgende:
En er zijn meer plekken waar vrachtwagens wel mogen inhalen dan waar ze niet mogen inhalen… Dus weet niet wat je wilt bereiken met die opmerking.
Want dat artikel dat je laat zien, heel leuk… maar als ik al met inhalen bezig ben en jij komt van 800 meter hard aanzetten… Dan is dat natuurlijk heel wat anders he?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat put ik uit ervaring. En al rijd je 100 waar je 130 mag, dan nog hinder je op het moment dat een ander moet remmen.
[..]
WVW 94 artikel 54:
Bestuurders, die een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren, moeten het overige verkeer vóór laten gaan.
Bijzondere manoeuvres zijn:
Wisselen van rijstrook
Kort gezegd: Als jij naar links komt en ik daarop volgend voor jou in de remmen moet, heb jij mij niet voorgelaten en zit je dus fout. En hoe kan je dat voorkomen? Juist ja, extra gas geven.
En dat is relevant in deze discussie omdat?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is vrachtwagens altijd verboden zich op andere dan de twee uiterst rechtse rijstroken te bevinden, behoudens gevallen waarin voorgesorteerd wordt.
?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is vrachtwagens altijd verboden zich op andere dan de twee uiterst rechtse rijstroken te bevinden, behoudens gevallen waarin voorgesorteerd wordt.
En dát zou dus juist verboden moeten worden op tweestrookswegen. Maar dat is weer een hele andere discussie en irritatie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
?
De meeste auto(snel)wegen hebben hebben maar 2 rijstroken per baan. Dus mogen ze gewoon inhalen.
Solved:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |