Oh, herkenbaar. Wat ik had: bestelbus (eigenaar onbekend) strak tegen de stoeprand, smalle stoep en dan een heel weekend met t licht aan moeten zitten in de huiskamer.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
quote:
Ook fijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Oh, herkenbaar. Wat ik had: bestelbus (eigenaar onbekend) strak tegen de stoeprand, smalle stoep en dan een heel weekend met t licht aan moeten zitten in de huiskamer.
Sowieso trouwens bedrijfsbusjes. Staan ze met zijn 3en op een fileparkeerstuk waar normaal 5 auto's staan en ik er 6 of 7 op zou weg krijgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
Iedereen verplicht in een smart?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowieso trouwens bedrijfsbusjes. Staan ze met zijn 3en op een fileparkeerstuk waar normaal 5 auto's staan en ik er 6 of 7 op zou weg krijgen.
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Iedereen verplicht in een smart?Dan worden de file's ook een stuk korter.
Maar je hebt altijd knurften die je insluiten. Dus ik parkeer liever wat ruimer, zodat ik kans houd om naar huis te kunnen als het mij uitkomt....quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.
[ afbeelding ]
Bij m'n ouders staat s avonds ook de hele straat vol. Leuk uitzicht als je op dr bank zitquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowieso trouwens bedrijfsbusjes. Staan ze met zijn 3en op een fileparkeerstuk waar normaal 5 auto's staan en ik er 6 of 7 op zou weg krijgen.
Ik sluit eerder mensen in die niet knap staan dan die wel knap staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar je hebt altijd knurften die je insluiten. Dus ik parkeer liever wat ruimer, zodat ik kans houd om naar huis te kunnen als het mij uitkomt....
Ik snap sowieso het nut nooit van die schuine einden in parkeervakken. Of van die parkeervakken die in principe nipt groot genoeg zijn voor twee A-klassertjes, maar waar nooit twee C-D segment auto's gaan passen. Daar staat dus altijd maar één auto in. Enige reden die ik kan verzinnen is "dan hoeven we die bomen niet te kappen".quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.
[ afbeelding ]
Die schuine uiteinden zijn zodat je je velgen niet sloopt bij het wegrijden, je ziet normaal ook dat het schuine stuk bij het parkeervak aan het uiteinde hoort.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik snap sowieso het nut nooit van die schuine einden in parkeervakken. Of van die parkeervakken die in principe nipt groot genoeg zijn voor twee A-klassertjes, maar waar nooit twee C-D segment auto's gaan passen. Daar staat dus altijd maar één auto in. Enige reden die ik kan verzinnen is "dan hoeven we die bomen niet te kappen".
Hoe kan je met wegrijden nou je velg slopen als dat schuine deel er niet is?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die schuine uiteinden zijn zodat je je velgen niet sloopt bij het wegrijden, je ziet normaal ook dat het schuine stuk bij het parkeervak aan het uiteinde hoort.
Sowieso die draaicirkel van dat uiteinde klopt natuurlijk nooit met die van je auto..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoe kan je met wegrijden nou je velg slopen als dat schuine deel er niet is?
Gewoon rustig rijden in plaats van door willen janken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die schuine uiteinden zijn zodat je je velgen niet sloopt bij het wegrijden, je ziet normaal ook dat het schuine stuk bij het parkeervak aan het uiteinde hoort.
Hier ook zo'n klapjosti die z'n bedrijfsbus altijd persé voor de deur wil hebben en dus niet in een parkeervak, waardoor altijd zeer veel hinder onstaat voor het doorgaande verkeer. Heb serieus overwogen het bedrijf te mailen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Nieuwe irritatie dan maar: mensen die hun bedrijfsbus 's avonds, 's nachts en in het weekend dubbel parkeren in een woonwijk waar toch al te weinig parkeerplek is.
Of de wijkagent.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:56 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier ook zo'n klapjosti die z'n bedrijfsbus altijd persé voor de deur wil hebben en dus niet in een parkeervak, waardoor altijd zeer veel hinder onstaat voor het doorgaande verkeer. Heb serieus overwogen het bedrijf te mailen.
Pas wel op, want als dat uiteinde waar de neus of kont van jou auto staat, ervoor zorgt dat jij op de stoep staat met 1 wiel, kun je nog een bon krijgen ook..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh, gewoon strak kunnen parkeren en zorgen dat je het hele vak gebruikt. Rood is zoals de meesten parkeren, geel is zoals ik hem neer zet, ff schematisch natuurlijk.
[ afbeelding ]
Moeten ze de parkeervakken hier breder maken en de weg breder maken. Iedereen staat hier op de stoep met 2 wielen i.v.m. afgereden spiegels.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Pas wel op, want als dat uiteinde waar de neus of kont van jou auto staat, ervoor zorgt dat jij op de stoep staat met 1 wiel, kun je nog een bon krijgen ook..
Precies!quote:
Dat komt door die achterlijke automatische verlichting van tegenweurquote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:37 schreef Mano_ het volgende:
Het mag dan al na zonsopgang zijn, maar als er dichte mist hangt mogen de lampen best aan![]()
Echt, sommige mensen denken gewoon niet na lijkt het wel...
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:09 schreef Daeron het volgende:
Jongens, kap toch eens met die eeuwige discussies, straks gaat het topic weer op slot.
Mee eens. Ik probeer zelf ook altijd 'the bigger man' te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik persoonlijk relativeer de boel. Een drukker, ik ga gewoon door hoe ik rijd. Ik ga niet versnellen of vertragen. Ik probeer slimmer te zijn danwel beter te weten.
Ik denk dat te wijten is aan de mindset van de gemiddelde Duitser. Duitsers zijn naar mening mening gedisiplineerder en vergevender waar Nederlanders juist egoistisch zijn. Daarnaast lijden veel Nederlanders aan afgunst. Egoisme in combinatie met afgunst is denk ik het resultaat op onze wegen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.
Ik zie dat anders. Gebrek aan inzicht en discipline.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat komt omdat men daar de kans niet meer voor krijgt. Alles wordt voorgekauwd, alles is onrealistisch gelimiteerd. Mensen doen andere dingen ernaast.
Dit is naar mijn idee niet de oorzaak, maar het gevolg van gebrek aan inzicht / discipline. Grappig dat wij daar precies het tegenovergestelde van denken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook weer omdat men met andere dingen bezig is, kijkt men niet ver genoeg vooruit, waardoor men minder anticipeert, het gedrag onverantwoord is en daardoor veel egoistischer over komt (omdat je niets meer aan ziet komen).
Eens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zoiets had ik van de zomer, ritsen, dus blijf een meter of 100 voor het einde van het ritsvak naast een auto hangen (snelheid aanpassen). Fileachtig verkeer, dus ging niet heel hard. De man achter mij helemaal uit zijn dak, maar de andere automobilisten dus weer tegen hem uit zijn dak. Best om gelachen uiteindelijk.
Maargoed, daarin zit ook weer de gun factor. Ikke ikke ikke. En dat zie je inderdaad ook terug. Veel acties zijn geen foutjes meer, maar gewoon "bewussies." Ondanks het feit dat ze je zien, gewoon hem ervoor flikkeren. Ook al zit er achter je een gat, gewoon erin. En dat levert wel veel agressie op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |