Kan het zijn dat zij onbekend waren en op de navigatie reden, of had het daar geen schijn van? Zonee, dan wel erg vervelend ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van gister: Van die lui die denken alleen op de wereld te zijn en menen dat 30@60 hard zat is. Ga dan gewoon fietsen, als je zo graag de omgeving wilt zien, maar rot op van de weg.
Niks mis met 30 rijdenquote:Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Kan het zijn dat zij onbekend waren en op de navigatie reden, of had het daar geen schijn van? Zonee, dan wel erg vervelend ja.
Voor de mensen die alles tot in den treure relativeren.
Ja hij rijdt 30, waardoor je wat later op je bestemming aankomt. Nee, er vallen geen doden, en de wereld vergaat niet, maar vervelend is het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
quote:Op maandag 10 maart 2014 22:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Niks mis met 30 rijdenHehe, touchéSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op en weg waar je wel 1 heel kruispunt tegen komt waar eigenlijk iedereen dezelfde kant op gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Kan het zijn dat zij onbekend waren en op de navigatie reden, of had het daar geen schijn van? Zonee, dan wel erg vervelend ja.
Voor de mensen die alles tot in den treure relativeren.
Ja hij rijdt 30, waardoor je wat later op je bestemming aankomt. Nee, er vallen geen doden, en de wereld vergaat niet, maar vervelend is het wel.
Tja duidelijk, dat is inderdaad ergerlijkquote:Op maandag 10 maart 2014 22:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op en weg waar je wel 1 heel kruispunt tegen komt waar eigenlijk iedereen dezelfde kant op gaat.
Waren er ook geen huizen? Ik heb ook wel eens lopen zoeken naar t juiste huis aan een 60 km weg.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op en weg waar je wel 1 heel kruispunt tegen komt waar eigenlijk iedereen dezelfde kant op gaat.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waren er ook geen huizen? Ik heb ook wel eens lopen zoeken naar t juiste huis aan een 60 km weg.Met 60 kon ik de huisnummers niet lezen.
Die staan het eerste deel in een 50 zone en daarna een enkel boerenbedrijf.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waren er ook geen huizen? Ik heb ook wel eens lopen zoeken naar t juiste huis aan een 60 km weg.Met 60 kon ik de huisnummers niet lezen.
Sowieso links knipperen op een rotondequote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:41 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond iemand voor me die z'n linkerknipperlicht aanzette voor rotonde driekwart, ik moest rechtdoor. Gaat ie halverwege ineens vol op de rem tot bijna stilstand en met een ruk aan het stuur alsnog rechtdoor. Want even een extra rondje rijden is natuurlijk geen optie. Het is dat je afstand houdt...
Jawel, voor klojo's die denken dat ze hem er wel voor kunnen rossen omdat je je knipperlicht naar links niet aan hebt gezet….quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sowieso links knipperen op een rotondeVoegt echt helemaal niks toe.
Dan weten anderen dat je niet te laks bent om je knipperlicht te gebruiken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sowieso links knipperen op een rotondeVoegt echt helemaal niks toe.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jawel, voor klojo's die denken dat ze hem er wel voor kunnen rossen omdat je je knipperlicht naar links niet aan hebt gezet….
Het voegt 0,0 toe.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:23 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan weten anderen dat je niet te laks bent om je knipperlicht te gebruiken.
Oh ja, het heeft bij mij toch aanrijdingen gescheeld. Idioten die hard op een rotonde af komen rijden en denken dat ze hem er wel voor kunnen gooienquote:
Ik vind het van anderen prettig als ze dat doen, dus doe ik het zelf ook. Het is extra, maar je weet dan tenminste of iemand rechtdoor gaat of linksaf (driekwart), zowel als je erachter rijdt als wanneer je staat te wachten bij een overzichtelijke rotonde. Behalve dan als je alsnog rechtdoor gaat zoals die knuppel gisteren.quote:
Jij schavuit!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:32 schreef Daeron het volgende:
Vanochtend voor het eerst zo hard gereden dat ik officieel mijn rijbewijs kwijt zou zijn geweest.
Matrixborden gaven 50 aan terwijl er niets aan de hand was en iedereen reed gewoon 120.
Een rotonde is een doorgaande weg. Je kan derhalve niet linksaf slaan. Bovendien, als iedereen rechts knippert, is links niet eens nodig. Daarnaast is het in een aantal buurlanden verboden en strafbaar(!). Verder, wat knipper je bij een rotonde met 5 of 6 afritten? Of 8? Of een ovaalvormige rotonde? Of een rotonde met meer dan 1 rijstrook? Of een turborotonde met gedwongen rijrichtingen en verhoogde rijstrookscheiding?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:50 schreef sirdanilot het volgende:
Links knipperen op een rotonde is niet strikt verplicht maar wel handig. Een rotonde is een kruispunt, en als je linksafslaat op een kruispunt knipper je immers ook. Maar rechts knipperen bij het verlaten van de rotonde is natuurlijk prioriteit nummer 1.
Ja, dat weet je dan echt. Je hebt immers geen rotondes met meer dan 4 afritten, of knuppels die rechtdoor gaan. Zie mijn epistel boven dit citaat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:30 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind het van anderen prettig als ze dat doen, dus doe ik het zelf ook. Het is extra, maar je weet dan tenminste of iemand rechtdoor gaat of linksaf (driekwart), zowel als je erachter rijdt als wanneer je staat te wachten bij een overzichtelijke rotonde. Behalve dan als je alsnog rechtdoor gaat zoals die knuppel gisteren.
Je laat ermee zien dat je niet rechts of rechtdoor gaat, als iedereen dit netjes doet kun je dus gewoon altijd aannemen dat als iemand geen knipperlicht naar links aanheeft, en van de overkant van de rotonde komt, het veilig is om de rotonde op te rijden.quote:
Net of je op elke rotonde altijd kunt zien waar iemand vandaan komt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je laat ermee zien dat je niet rechts of rechtdoor gaat, als iedereen dit netjes doet kun je dus gewoon altijd aannemen dat als iemand geen knipperlicht naar links aanheeft, en van de overkant van de rotonde komt, het veilig is om de rotonde op te rijden.Dat geef je aan
Top argument!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:28 schreef kikoooooo het volgende:
Net of je op elke rotonde altijd kunt zien waar iemand vandaan komt.
Precies. Meer duidelijkheid is gewoon fijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Top argument!Ik zou het prettig vinden als iedereen gewoon richting aangaf, zonder te bedenken of dit handig is voor mede weggebruikers. Ik hou er namelijk niet van als mensen voor mij denken.
![]()
Als iemand knippert naar links op een rotonde, weet je iig waar je aan toe bent!
Plus het is echt een enorm kleine moeitequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:32 schreef Buurpoes het volgende:
Precies. Meer duidelijkheid is gewoon fijn.
Ja Anne.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:34 schreef Anne het volgende:
Sorry, maar deze ellenlange discussie hebben we in deel 50 tot en met 51 al gehad.
Open er maar een nieuw topic over, als er de must is om er nog verder over te discussiëren.
Maar dus niet hier.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Doe ik nog even een duit in het zakje, maar kan dan niet deze hele reeks al dicht?
- Mensen die niet 1 snelheid rijden, maar je voorbij komen met 130, naar de rechter baan gaan en met 90 verder rijden. Word ik heel ongelukkig van. Hoe vaker dit zich herhaalt, hoe irritanter het wordt.
- Mensen die 1 snelheid rijden. Op een stuk waar 90 geldt met 110 voorbij rijden links om vervolgens een stuk verder, op een stuk 120/ 130 geldt, met 110 voor je te rijden links. Let op gvd!
- Mensen die niet met je meedenken. 130 km/u rijden, lekker op Cruise Control. Netjes rechts rijden. Links komt er iemand met 131 km/u een inhaalmanoeuvre uitvoeren. Verderop doemt een vrachtwagen op. Bestuurder op de linker baan gaat niet aan de kant, geeft geen extra gas om de inhaalmanoeuvre sneller uit te voeren maar blijft stoïcijns rijden en zorgt ervoor dat jij moet remmen. Fuuuu_!
Kon ook een examen zijn waarvoor diegene nu hard gezakt is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:26 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen, iets na achten. Ik zit achter een leswagen. Ik zat op een 70-weg en de leswagen ging 50, dus ik ging er voorbij. Rij ik ernaast, gaat 'ie opeens versnellen. Fijn.
Uiteindelijk reed ik er (te hard) toch voorbij en een stukje verder, bij het verkeerslicht, remde ik af. De leswagen reed achter me, en stond pas stil toen ik in m'n achteruitkijkspiegel nog maar de halve motorkap zag. Fijn.
Na de verkeerslichten ging de leswagen vrij snel op de linkerstrook rijden. Rechts was genoeg plaats en hij reed langzamer dan ik. Bleek dat 'ie zo'n 500 meter verderop bij de verkeerslichten linksaf moest.
Anyway, geen rijschool waar ik over een paar jaar m'n dochter laat lessen dus...
Het meisje zag eruit alsof ze haar eerste les aan het hebben was, maar een examen kan ook, is net zo relaxed als de eerste les.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:55 schreef FRseezu het volgende:
[..]
Kon ook een examen zijn waarvoor diegene nu hard gezakt is.
Hoe weet je dat het niet de instructeur was?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het meisje zag eruit alsof ze haar eerste les aan het hebben was, maar een examen kan ook, is net zo relaxed als de eerste les.
O wacht, achterin zat wel iemand, maar geen instructeur, dus geen examen...
Die zien er doorgaans niet uit als 18quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het niet de instructeur was?
Mwah, in de plaats waar ik afreed was ook een rijinstructrice van 21 jaar...quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:05 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Die zien er doorgaans niet uit als 18
Nou ja, als ze toch al voorgesorteerd staan... Ik weet dat het niet goed is, maar betrap mezelf er ook wel eens opquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:23 schreef k_man het volgende:
Niet echt een supergrote ergernis, wel iets wat me vandaag weer opviel; bijna niemand gebruikt nog een richtingaanwijzer.
Ik stond voorgesorteerd bij een T-splitsing. Voor mij drie auto's die ook voorgesorteerd stonden voor links - geen van alle de richtingaanwijzer aan. Op de rechterbaan drie auto's die rechtsaf wilden - slechts eentje daarvan met de richtingaanwijzer aan.
Vandaar 'doorgaans'. Van uitzonderingen de 'norm' maken zorgt alleen maar voor verwarringen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, in de plaats waar ik afreed was ook een rijinstructrice van 21 jaar...
Ja, maar mensen doen niet hun knipper uit als ze eenmaal voorgesorteerd staan, ze doen 'm überhaupt niet aan - ook niet als ze nog niet voorgesorteerd staan. En het is toch best handig als je kunt zien welke baan iemand wil nemen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nou ja, als ze toch al voorgesorteerd staan... Ik weet dat het niet goed is, maar betrap mezelf er ook wel eens op
Ik zie ze ook geregeld pas richting aangeven als ze al voorgesorteerd stil staan voor het stoplicht.. Ja, nu hoeft het niet meer he..quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, maar mensen doen niet hun knipper uit als ze eenmaal voorgesorteerd staan, ze doen 'm überhaupt niet aan - ook niet als ze nog niet voorgesorteerd staan. En het is toch best handig als je kunt zien welke baan iemand wil nemen.
Het was ook maar een - weliswaar pregnant - voorbeeld; men gebruikt sowieso heel vaak de richtingaanwijzer niet.
Precies mijn ergernissen van vanmorgenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Doe ik nog even een duit in het zakje, maar kan dan niet deze hele reeks al dicht?
- Mensen die niet 1 snelheid rijden, maar je voorbij komen met 130, naar de rechter baan gaan en met 90 verder rijden. Word ik heel ongelukkig van. Hoe vaker dit zich herhaalt, hoe irritanter het wordt.
- Mensen die 1 snelheid rijden. Op een stuk waar 90 geldt met 110 voorbij rijden links om vervolgens een stuk verder, op een stuk 120/ 130 geldt, met 110 voor je te rijden links. Let op gvd!
- Mensen die niet met je meedenken. 130 km/u rijden, lekker op Cruise Control. Netjes rechts rijden. Links komt er iemand met 131 km/u een inhaalmanoeuvre uitvoeren. Verderop doemt een vrachtwagen op. Bestuurder op de linker baan gaat niet aan de kant, geeft geen extra gas om de inhaalmanoeuvre sneller uit te voeren maar blijft stoïcijns rijden en zorgt ervoor dat jij moet remmen. Fuuuu_!
Dan geef je zelf gas?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |