Voor en na de rit gecheckt, is een automatisme om even te kijken bij het in- uitrijden van de garage.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Of hij wilde je even vertellen dat er een achterlicht het niet doet
Ik gok dan de optie van Spezza.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:08 schreef eRKa het volgende:
[..]
Voor en na de rit gecheckt, is een automatisme om even te kijken bij het in- uitrijden van de garage.
Meestal staat er n merk op de auto of kun je aan t design wel zien welk merk het is. Google doet de rest.quote:
Voor zo'n auto moet je dan nog redelijk zoeken hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Meestal staat er n merk op de auto of kun je aan t design wel zien welk merk het is. Google doet de rest.
Lotus herken je toch wel?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Voor zo'n auto moet je dan nog redelijk zoeken hoor
*zwengelt google aan* ah, nee, die had ik ook niet herkend. Maar als je zoiets mooi vindt, dan ga je toch de bestuurder ervan niet hinderen? Dan zoek je toch gewoon zelf op zoek?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:01 schreef Faxie het volgende:
[..]
Het is geen Lotus, en het is ook niet bepaald een Elise.
Nouja er zitten af en toe een paar gekken op de weg.... *kijkt in topic... *quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
*zwengelt google aan* ah, nee, die had ik ook niet herkend. Maar als je zoiets mooi vindt, dan ga je toch de bestuurder ervan niet hinderen? Dan zoek je toch gewoon zelf op zoek?
Zo'n zelfbouw kit vaak nietquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Meestal staat er n merk op de auto of kun je aan t design wel zien welk merk het is. Google doet de rest.
Mogelijk gemaakt dankzij de overheid. Iedereen die anders is dan jijzelf is een aso en een debiel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:34 schreef Alt-tab het volgende:
Ik denk dat te wijten is aan de mindset van de gemiddelde Duitser. Duitsers zijn naar mening mening gedisiplineerder en vergevender waar Nederlanders juist egoistisch zijn. Daarnaast lijden veel Nederlanders aan afgunst. Egoisme in combinatie met afgunst is denk ik het resultaat op onze wegen.
En hoe komt dat dan volgens jou, dat gebrek aan. Kan je hier nog wel eigen inzicht tonen op de wegen? En een fout, mag je dat een keer maken of wordt dat meteen afgestraft? Ik denk persoonlijk dat het antwoord op beide nee is. Eigen inzicht tonen kan niet meer. Inhalen wordt bijvoorbeeld overal onmogelijk gemaakt danwel verboden. Een van mijn favo voorbeelden, de N242 van Alkmaar naar Middenmeer (A7). Redelijk belangrijke verkeersader hier in de regio. Vroeger mocht je daar overal 100 en overal inhalen. Ter info, de weg is 1 rijbaan met 2 richtingsverkeer over 2 rijstroken. Achter een vrachtwagen komen was dus zorgen dat je een gat hield en zodra er ruimte kwam, dat gat gebruiken om tempo te maken met 100 voorbij die vrachtwagen te komen. Inmiddels is bijna de hele weg 80, is inhalen praktisch overal verboden en op delen zelfs gewoon fysiek onmogelijk gemaakt met behulp van objecten in de "middenberm". Waar ik vroeger een treuzelaar die 60 of 70 reed gewoon voorbij stak bij bijvoorbeeld Nieuwe Niedorp, moet ik er nu tot aan Middenmeer achter blijven hangen, 12 km lang. Ook op de N243 probeer ik voorop te rijden, zodat ik met zo'n 90-95 op de teller door kan tuffen. Veel harder wil je daar toch niet, want die weg wordt helemaal kapot geflitst (stukje bebouwde kom bij Stompetoren is zo'n favoriet plekje).quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:34 schreef Alt-tab het volgende:
Ik zie dat anders. Gebrek aan inzicht en discipline.
Ook. Het is een wisselwerking. Omdat men minder mag, gaat men afleiding zoeken in de auto, waardoor er weer meer fout gaat en men nog minder mag.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:34 schreef Alt-tab het volgende:
Dit is naar mijn idee niet de oorzaak, maar het gevolg van gebrek aan inzicht / discipline. Grappig dat wij daar precies het tegenovergestelde van denken.
Die gunfactor is trouwens goed maakbaar. Van de zomer was men bezig aan een nieuw spoorwegviaduct bij aansluiting Riekerpolder, t.b.v. 4 sporigheid. Hiervoor was het noodzakelijk om e.e.a. aan wegversmallingen en dergelijke erop te gooien. Afijn, ik moest toen meerdere keren per week over de A10 West en de A4, dus kwam keurig in de wegversmalling en de bouwwerkzaamheden terecht. In de bocht ging het van 2 naar 1 rijstrook. Ik heb meermaals rechts gestaan terwijl het links door bleef stuiven. Naar links gaan en dan direct je achterligger die het gat dicht trapt, totdat deze door heeft dat je niet door rijdt, maar even hard blijft gaan als hij. Hoort niet en feitelijk doet men links niets fout met doorrijden, maar irritant is het wel. Afijn, dan zie je dus dat jij op gegeven moment weer keurig het gat krijgt aan het einde en het figuur achter je, dat zich inmiddels aardig zit op te vreten, dat niet krijgt. En ook de eerste auto's rechts daarna rijden bumper aan bumper.quote:
De 'betutteling' mag wat mij betreft wel minder ja. Face it, bepaalde mensen horen niet in aanmerking te komen voor bepaalde zaken, maar doordat hier 'subsidies' voor zijn uitgevonden, kunnen deze mensen toch participeren. Hoe leuk en nobel ook, gaat dit tegen de natuur in. Survival of the fittest. Gevolg hiervan is dat we opgescheept zitten met een hoop lapzwansen met alle ellende van dien. Maarja dat is het gevolg van sociale voorzieningen.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mogelijk gemaakt dankzij de overheid. Iedereen die anders is dan jijzelf is een aso en een debiel.
Tja, lastig. Ik doe een gok; 'Zorgplicht' overheid in combinatie met een gebrek aan scholing/intelligentie en inspirerende leefomgeving zorgen voor betutteling. Nu ga ik mij op glad ijs begeven....quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoe komt dat dan volgens jou, dat gebrek aan. Kan je hier nog wel eigen inzicht tonen op de wegen? En een fout, mag je dat een keer maken of wordt dat meteen afgestraft? Ik denk persoonlijk dat het antwoord op beide nee is. Eigen inzicht tonen kan niet meer. Inhalen wordt bijvoorbeeld overal onmogelijk gemaakt danwel verboden. Een van mijn favo voorbeelden, de N242 van Alkmaar naar Middenmeer (A7). Redelijk belangrijke verkeersader hier in de regio. Vroeger mocht je daar overal 100 en overal inhalen. Ter info, de weg is 1 rijbaan met 2 richtingsverkeer over 2 rijstroken. Achter een vrachtwagen komen was dus zorgen dat je een gat hield en zodra er ruimte kwam, dat gat gebruiken om tempo te maken met 100 voorbij die vrachtwagen te komen. Inmiddels is bijna de hele weg 80, is inhalen praktisch overal verboden en op delen zelfs gewoon fysiek onmogelijk gemaakt met behulp van objecten in de "middenberm". Waar ik vroeger een treuzelaar die 60 of 70 reed gewoon voorbij stak bij bijvoorbeeld Nieuwe Niedorp, moet ik er nu tot aan Middenmeer achter blijven hangen, 12 km lang. Ook op de N243 probeer ik voorop te rijden, zodat ik met zo'n 90-95 op de teller door kan tuffen. Veel harder wil je daar toch niet, want die weg wordt helemaal kapot geflitst (stukje bebouwde kom bij Stompetoren is zo'n favoriet plekje).
Klinkt logisch. Ondanks ik vind dat het individu beter zou moeten weten, verbaast het me niets dat dit daadwerkelijk gebeurt. Ik zie dit namelijk ook om mij heen.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook. Het is een wisselwerking. Omdat men minder mag, gaat men afleiding zoeken in de auto, waardoor er weer meer fout gaat en men nog minder mag.
Absoluut mee eens!quote:Op zondag 9 maart 2014 03:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die gunfactor is trouwens goed maakbaar. Van de zomer was men bezig aan een nieuw spoorwegviaduct bij aansluiting Riekerpolder, t.b.v. 4 sporigheid. Hiervoor was het noodzakelijk om e.e.a. aan wegversmallingen en dergelijke erop te gooien. Afijn, ik moest toen meerdere keren per week over de A10 West en de A4, dus kwam keurig in de wegversmalling en de bouwwerkzaamheden terecht. In de bocht ging het van 2 naar 1 rijstrook. Ik heb meermaals rechts gestaan terwijl het links door bleef stuiven. Naar links gaan en dan direct je achterligger die het gat dicht trapt, totdat deze door heeft dat je niet door rijdt, maar even hard blijft gaan als hij. Hoort niet en feitelijk doet men links niets fout met doorrijden, maar irritant is het wel. Afijn, dan zie je dus dat jij op gegeven moment weer keurig het gat krijgt aan het einde en het figuur achter je, dat zich inmiddels aardig zit op te vreten, dat niet krijgt. En ook de eerste auto's rechts daarna rijden bumper aan bumper.![]()
Ook zie je daar goed terug dat als je rustig langs rijdt, een ruimte zoekt en je knipper aan zet, je 9 van de 10 keer ruimte krijgt, terwijl als je hard langs komt en hem er op het einde tussen prakt, je meestal nog weerstand krijgt.
quote:Op zondag 9 maart 2014 17:42 schreef Alt-tab het volgende:
Toch een kleine irritatie. Ik ben vandaag 2 uur bezig geweest om mijn auto te wassen. Nadat ik hier klaar mee was glom mijn bolide helemaal. Netjes de ramen drooggemaakt met een microvezel doek.
Ga ik even naar binnen toe, ff snel een cola'tje drinken en de was ophangen om daarna lekker rond te cruisen. Kom ik buiten, blijkt dat een of andere vogel mijn auto heeft ondergescheten![]()
Indien geen wielrenners lijkt me dat ook enigszins overbodig voor een middagje fietsen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:21 schreef eRKa het volgende:
Ook zoiets, pa ma en kindjes gaan fietsen en kindjes dragen een helm. Pa en Ma vinden dat voor zichzelf niet zo nodig.....
Ervaring in wat? Dat kinderen een helm dragen heeft een reden en dat is omdat ze nog niet veel weten over het verkeer algemeen en uiteraard het fietsen moeten leren. Ouderen zijn niet verplicht een helm te dragen, daar mag je wel van verwachten dat ze kunnen fietsen en wat regeltjes kennen. ( hoewel dat laatste soms in twijfel getrokken kan worden omdat men meent dat alles van hem/haar is) Mits het geen sport doeleind heeft is een helm geen noodzaak.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:21 schreef eRKa het volgende:
Heerlijk weer vandaag, lekkere toertocht gemaakt met de auto. Echt ongelooflijk hoeveel mensen je tegenkomt die menen dat ze alleen op de wereld zijn, hele weg in beslag nemen met 2 fietsen, anderhalve meter van de stoep naar de kaart gaan kijken en dan heel geïrriteerd reageren als je ze attent maakt op het gevaar dat ze veroorzaken. Mij maakt het weinig uit als ik een fietser raak, door zijn eigen onachtzaamheid. Voor de fietser is het pijnlijker.
Ook zoiets, pa ma en kindjes gaan fietsen en kindjes dragen een helm. Pa en Ma vinden dat voor zichzelf niet zo nodig.....
Ik fiets zelf een kleine 4000km per jaar, denk dat ik wel uit eigen ervaring mag spreken.
Een helm dragen tijdens het fietsenquote:Op zondag 9 maart 2014 20:21 schreef eRKa het volgende:
Ook zoiets, pa ma en kindjes gaan fietsen en kindjes dragen een helm. Pa en Ma vinden dat voor zichzelf niet zo nodig.....
Ik wil jou nog wel eens zien als je met de adrenaline door je lijf naar een schietpartij rijdt waar collega's bij betrokken zijn, die je hoort roepen over de porto. Contact houden met collega's en ondertussen ook nog anticiperen op andere 'weggebruikers' die vaak geen flauw benul hebben hoe ze moeten reageren op een auto die optische- en geluidssignalen voert of het beter denken te weten. Kijken of jij dan zo koeltjes door het verkeer kunt manoeuvrerenquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grappig dat je dat zegt. Dat roepen agenten ook altijd en die planten toch regelmatig een auto om een boom, in een greppel, op een poller of op een andere manier tegen objecten in het verkeer die daar niet voor bedoelt zijn.
En toch zijn het regelmatig Duitsers die opvallen op de wegen. Links plakken, veel te hard rijden en bumperkleven. Als je op de Duitse snelweg gaat inhalen, en het gaat de andere mensen niet snel genoeg dan kun je ook groot licht achter je verwachten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet helemaal eens. Waarom ligt het verschil in gemiddelde tussen Nederland en Duitsland qua automobilisten zo hoog? Waarom gaat het in Duitsland wel, 100 rijden binnendoor en bij een gevaarpunt gaat steevast iedereen gewoon naar 70? Keurig zoals op de bordjes? En gaat binnen bebouwde kom helemaal de gang eraf? Ik denk dat dat echt te maken heeft met het 100 mogen rijden buiten bebouwde kom, ook waar het niet kan. En daar rijdt men dan ook geen 100, maar bijv. 80 of 90 (op een enkele debiel na), terwijl men in Nederland al bochten uit glijdt met 60 waar je 70 mag en 90 kan met een doorsnee auto. Men let niet op het verkeer, op de weg, maar is met andere dingen bezig.
Zo dat is goed kut maar was je niet een beetje te laat vertrokken?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef daNpy het volgende:
De A2 vanmorgen waardoor ik m'n vlucht heb gemist.
Ik had ruim een uur extra ingepland. Maar dat was voor ik bij Den Bosch was al 'op'.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo dat is goed kut maar was je niet een beetje te laat vertrokken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |