Jaaaaaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wijzigingen??!
Topic voor de baby's van RFR en burdie?
ik had pas door dat ik m dichtknalde toen ik op invoeren drukte...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:35 schreef geppie het volgende:
[..]
Jaaaaa![]()
sorry had niet in de gaten dat ik hem had kunnen dichtgooien
Tip: (fake) ahh-bra! Ik heb er een paar via marktplaats gekocht voor een prikkie, was serieus de beste koop ooitquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:46 schreef geppie het volgende:
Slaap lekker Fee! Hoop het ook voor je! Hier was het vanochtend 7 uurvond ik niet zo grappig!
Heb nu een paar figuurcorrigerende hempjes aan gort geknipt als soort van bh, want alles doet zeer; met beugel, zonder beugel, sportbeha, voedingbeha
Ik moest ff googlenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tip: (fake) ahh-bra! Ik heb er een paar via marktplaats gekocht voor een prikkie, was serieus de beste koop ooit
Qua zwangerschap/pijnlijke borsten, zegmaar
Volgens die vrouw kan het die melkkanalen afknellen of zo en de ontwikkeling daarvan dus remmen. Hier zit te beugel ook op mijn ribben (zolang ze niet nog groter worden tenminstequote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat moet het dan precies afknellen? De beugel rust toch op je ribben?
Maar dit gaatquote:Draag niet een beugelbeha, omdat de beugels tegen het gevoelige borstweefsel kan drukken. Dit kan melkkanaaltjes doen verstoppen of borstontsteking veroorzaken. Dit geldt in het bijzonder voor vrouwen met een grote boezem.
Ze zei duidelijk dat het tijdens de zwangerschap ook al niet mag. En toen ik zei dat ik dat nog nooit gehoord heb, zei ze dat dat inderdaad een van de dingen is die VKs je niet vertellen doorgaans.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:20 schreef Burdie het volgende:
Tijdens de bv zou er zich voeding kunnen ophopen achter een beugel, misschien zei ze het daarom?
Jij hebt een héle mooie UD!quote:Op zondag 16 februari 2014 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
UD voor Burdie!![]()
En ik sta derde. Nog 3 dagen, dan heb ik m'n UD. Is het bij jou ook zo rustig Burdie?
O ja?quote:Op zondag 16 februari 2014 09:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Jij hebt een héle mooie UD!![]()
Ja, dat klopt helemaal en dat weet ik ookquote:Op zondag 16 februari 2014 09:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Feenix, haha eerst de rozijntjes opjammer van het commentaar van je moeder, het zal vooral gebaseerd zijn omdat ze zich zorgen maakt en niet omdat ze niet blij voor je is
![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 09:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan wel jarig
Vooral die is ook errug prettig als die een beetje leuk reageert!quote:Op zondag 16 februari 2014 09:58 schreef Fee-nix het volgende:
Soesa, ook leuk, die reactie. Ik beloof nu plechtig dat ik later wel een super enthousiaste moeder/schoonmoeder ga worden
.
Datum heb ik nog niet. Volgende week word ik daarover gebeld!
O volgende week zaterdag is ook al snel! Gekke dag trouwens, zaterdag. Bij mijn praktijk doen ze dat niet, hoor.
Dat beloof ik ook bij dezequote:Op zondag 16 februari 2014 09:58 schreef Fee-nix het volgende:
Soesa, ook leuk, die reactie. Ik beloof nu plechtig dat ik later wel een super enthousiaste moeder/schoonmoeder ga worden
.
Datum heb ik nog niet. Volgende week word ik daarover gebeld!
O volgende week zaterdag is ook al snel! Gekke dag trouwens, zaterdag. Bij mijn praktijk doen ze dat niet, hoor.
Yep, ze is iemand die voor zichzelf gaat en kiest.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jammer he BlueEyes, als zo wordt gereageerd. Ook voor je vriend. Is je schoonmoeder met alles zo?
Hoofdeinde van je matras iets omhoog zetten en proberen niet teveel te eten voor het slapen gaan. Plus voor het slapen gaan Rennie/ Maagzuurmeukje innemen.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Burdie! 40 wekenkuiken kom maar buiten spelen!
Vannacht had zelfs mijn maagzuur last van maagzuur! Caramba!
Check! Check! En check! Doe ik dus allemaal al en meestal werkt dat idd wel maar vannacht was het drama! Helaas pindakaasquote:Op zondag 16 februari 2014 10:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hoofdeinde van je matras iets omhoog zetten en proberen niet teveel te eten voor het slapen gaan. Plus voor het slapen gaan Rennie/ Maagzuurmeukje innemen.
Heeft mij op een gegeven moment erg geholpen.
Ooh dat is zo waardevol al die papieren! (ik krijg er traanoogjes van, HCG olé olé)quote:Op zondag 16 februari 2014 10:30 schreef Roomsnoes het volgende:
BlueEyes, jammer dat je schoonmoeder zo met haar zelf bezig is. Dat is de mijne ook. Als wij over onze verbouwing vertellen is het "oh, ok, nou bij ooooons....". Gelukkig was ze wel enthousiast toen we over mijn zwangerschap vertelden. Om er vervolgens niet meer naar te vragen, maargoed. Vind het wel erg jammer, want ik heb zelf geen ouders meer, dus had gehoopt op iets meer warmte van hun kant. Maargoed. Zo zijn ze nou eenmaal.
En ik dacht dat alle info over mijn eigen geboorte foetsie was, met het overlijden van mijn ouders. Maar toen ik vanmorgen na jaaaaren mijn eigen album eens tevoorschijn haalde, zag ik dat mijn mams alle papiertjes va de verloskundige en kraamzorg er in had geplakt. Kan ik toch nog íets te weten komen.
Ik heb een kinderwagen, en ze zal dr heus ook mee wandelen maar ze vind n draagdoek gewoon niks...quote:Op zondag 16 februari 2014 10:49 schreef Chanty het volgende:
Burdie D-dagHop aan het werk jij
Treurig om te lezen hoe sommige (schoon)ouders reagerenEn GM: je moeder kan toch zelf een kinderwagen kopen
Ik heb vrijdag bij de Prenatal mijn blije doos opgehaald en een jurkje gekocht en ben er zoooo blij meeZie er zo zwanger in uit
Dan is het maar goed dat het jullie draagdoek isquote:Op zondag 16 februari 2014 10:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb een kinderwagen, en ze zal dr heus ook mee wandelen maar ze vind n draagdoek gewoon niks...
Ik denk dat t m puur in het feit zit dat ze dan niet kan instappen ofzo...als we met de kinderwagen zijn kan ze natuurlijk zeggen laat mij maar rijden... Terwijl met n draagdoek...quote:Op zondag 16 februari 2014 11:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat het jullie draagdoek is
Maar snap dat het jammer is dat ze jullie keuze niet "accepteren" ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zondag 16 februari 2014 11:54 schreef Limone het volgende:
Of naja, gefeliciteerd staat ineens zo stom?Het komt iig uit een goed hart..
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Ja, RFR en Burdie hebben nu wel lang genoeg bovenaan gestaan.![]()
Ik denk dat áls dit echt een dingetje was geweest, een vk dit juist wel zou benoemen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:25 schreef Chanty het volgende:
Ze zei duidelijk dat het tijdens de zwangerschap ook al niet mag. En toen ik zei dat ik dat nog nooit gehoord heb, zei ze dat dat inderdaad een van de dingen is die VKs je niet vertellen doorgaans.
Morgen vroeg in de middag mag ik weer langs de vk, dan wordt er gekeken of er te strippen valt.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:15 schreef Burdie het volgende:
RFR![]()
Heb je al een plan gemaakt met de vk?
Nog max 1 week! Al snap ik dat je er wel echt klaar mee bentquote:Op zondag 16 februari 2014 12:46 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Morgen vroeg in de middag mag ik weer langs de vk, dan wordt er gekeken of er te strippen valt.
En toch hoop je weer dat het misschien vannacht wel gaat gebeuren, maar eigenlijk moet je daar maar niet aan denken want dan blijf je bezig.
Zo meteen met lief lekker een stukje door het park waggelen en de zinnen verzetten.
Is ook zo!quote:Op zondag 16 februari 2014 12:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nog max 1 week! Al snap ik dat je er wel echt klaar mee bent
Komt ze niet thuis om te strippen? Ik hoop echt voor je dat het wat in gang zet.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:46 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Morgen vroeg in de middag mag ik weer langs de vk, dan wordt er gekeken of er te strippen valt.
En toch hoop je weer dat het misschien vannacht wel gaat gebeuren, maar eigenlijk moet je daar maar niet aan denken want dan blijf je bezig.
Zo meteen met lief lekker een stukje door het park waggelen en de zinnen verzetten.
quote:Op zondag 16 februari 2014 12:36 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Rfr![]()
hier zit ik lekker op de bank met een boek en mijn man naast me die allemaal zwangerschaps dingen aan het googlen is. Recepten enzo. Hij zegt dat ik chocolade moet eten want dat is goed voor de baby
Nee, volgens mij doen ze dat hier in de omgeving niet.. Ik moet gewoon naar de praktijk. Verder is er nog niks besproken over wat er gaat gebeuren als het strippen niet werkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Komt ze niet thuis om te strippen? Ik hoop echt voor je dat het wat in gang zet.
Ja hèquote:Die 'hoop' is ook zo herkenbaar, ik had gisteren tussen het gerommel door toch even een soort van: 'dit zou wel eens een echte wee kunnen zijn'-gevoel. En dan zet het weer niet door. Telkens weer dat: oeh, zou het?! is best vermoeiend... maar je weet gewoon niet hoe en wanneer het gaat beginnen.
Ik ben er ook echt heel blij mee. Er zijn nog genoeg vraagtekens, maar nu weet ik in elk geval hoe groot en zwaar ik was, en dat ik keurig op tijd was. Is toch iets minder confronterend als er naar gevraagd wordt.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:33 schreef Musique het volgende:
Roomsnoes wat fijn dat je je papieren en info hebt teruggevonden en dat je moeder het bewaard heeft![]()
![]()
Ikzelf ben als baby geadopteerd (wel uit NL), er wordt ook regelmatig aan mij gevraagd of zus en zo in de familie voorkomt, ik kan er nooit op antwoorden omdat ik het simpelweg niet weet...
+1 hier al hetzelfde. Ben helemaal klaar met het gehoest.... doet gewoon zeer aan mijn buik!quote:Op zondag 16 februari 2014 17:31 schreef Amsel het volgende:
Ben echt enorm verkouden op dit moment. Het is geen griep, maar zo voelt het wel. Ik lig al het hele weekend op de bank en alles kost me moeite. Wat hakt dat er dan opeens in! Betwijfel of ik morgen kan gaan werken
+1!quote:Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef klaprooss het volgende:
Wat leuk Musique!
Dames even een vraag, soms is de baby druk en lijkt het net alsof er een vibrator in mijn buik zit qua trilling. Ik vraag me dan zo af wat de baby precies doet. Hebben jullie en idee, het is namelijk echt geen hik o.i.d
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef klaprooss het volgende:
Wat leuk Musique!
Dames even een vraag, soms is de baby druk en lijkt het net alsof er een vibrator in mijn buik zit qua trilling. Ik vraag me dan zo af wat de baby precies doet. Hebben jullie en idee, het is namelijk echt geen hik o.i.d
Vibrobabyquote:Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef klaprooss het volgende:
Wat leuk Musique!
Die twijfel lijkt me heel logisch. Volgens mij hebben veel ouders dat met de komst van een tweede en bij jullie komt de derde ook gelijk! Maar super dat dat samengaat met het vertrouwen dat je het samen gaat doen!quote:Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Marel, dat gevoel van samen alles aankunnen heb ik ook met man. We zijn al bijna 14 jaar samen en hebben in die jaren meer meegemaakt dan wat menig mens op zijn 50e heeft meegemaakt. We zijn er altijd samen doorheen gekomen, dus zelfs als het moeilijk wordt met dochter en de tweeling weet ik zeker dat we er samen doorheen komen. Het is gewoon soms even zo'n twijfel moment. En het komt allemaal heel dichtbij nu, dus dat speelt ook een beetje mee denk ik.
quote:
Ja! Au! Check! Voetjes worden hier regelmatig tegen dat bot en die banden afgezet.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:01 schreef Burdie het volgende:
Hier voelt het trouwens soms alsof mini in mijn heupbot zit met schouders of handjes, kan dat.
Ga jij nou eens bevallen johquote:Op zondag 16 februari 2014 22:50 schreef Burdie het volgende:
Ik heb ook vaak dorst, maar geen diabetes. Mini wil ook gewoon veel drinken, denk ik.
Het hoeft niks te zeggen, maar wel goed dat ze het controleren. Het drankje vond ik niet bijzonder vies trouwens, meer het nuchter zijn waar ik slecht tegen kan, en mini die door het drankje de hele dag enorm actief aan het stuiterballen was, waardoor mijn misselijkheid niet weg ging.
Oh, the joy of pregnancy....
(Maar dan krijg je ook wat he).
Precies hier ook zo!quote:Op zondag 16 februari 2014 22:50 schreef Burdie het volgende:
Ik heb ook vaak dorst, maar geen diabetes. Mini wil ook gewoon veel drinken, denk ik.
Het hoeft niks te zeggen, maar wel goed dat ze het controleren. Het drankje vond ik niet bijzonder vies trouwens, meer het nuchter zijn waar ik slecht tegen kan, en mini die door het drankje de hele dag enorm actief aan het stuiterballen was, waardoor mijn misselijkheid niet weg ging.
Ik zal t wel gewoon terloops mededelen (ergens tussen binnenkomst en het moment dat ik weer met m'n benen in de beugels magquote:Op zondag 16 februari 2014 22:50 schreef Burdie het volgende:
Ooh erg he die jeuk! Ik heb standaard n fles bodylotion op mn nachtkastje staan.quote:Op zondag 16 februari 2014 23:24 schreef Loj het volgende:
Zo, ik zeg idd babytijd!!!
En mag ik ff klagen over niets?....
Zwangerschap geeft mij een droge huid, geen probleem denk je..
Maar m'n benen zijn nu ook superdroog en jeuken als een gek man!!!!! Argh! Jeuk, jeuk, jeuk
Zo en ff iets positiefs dan, als ik druk ben geweest en dan rustig wordt voel ik plofjes in m'n buik... Ik weet dat t m'n darmen zijn, maar t doet me denken aan een trappelende Ow in me... Nog maar een week of 10-14 en dan mag ik dat weer heel vaak voelen
Zo, lekker ego was ik weer
Dat lijkt me echt gek, dat je dus niet echt een idee hebt wat je moet verwachten qua termijn! Ofwel je gaat kijken naar een klein ingenesteld bolletje, of je gaat gewoon al een spartelende minibaby zien!quote:Op maandag 17 februari 2014 08:25 schreef Loj het volgende:
Herkenbaar dus die jeuk! Echt zo erg!
Hier ook welkom LMN.
En Musique, wat stom!
En morgen is de dag,
Dat ik naar de gyn mag!
Ja, of naar nog niets, met 6 weken kan t ook nog zo zijn dat je nog niets ziet!quote:Op maandag 17 februari 2014 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt gek, dat je dus niet echt een idee hebt wat je moet verwachten qua termijn! Ofwel je gaat kijken naar een klein ingenesteld bolletje, of je gaat gewoon al een spartelende minibaby zien!
Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen echo krijgt. De gyn zal ook wel even willen inschatten hoe ver je bent denk ik?quote:Op maandag 17 februari 2014 09:53 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja, of naar nog niets, met 6 weken kan t ook nog zo zijn dat je nog niets ziet!
Ik weet trouwens niet eens zeker of ik wel een echo al krijg... Dat ben ik een beetje vergeten te vragen![]()
Anders uiterlijk over twee weken, dan zou ik twaalf weken kunnen zijn
Lijkt mij ook, en ze heeft de apparatuur staan..quote:Op maandag 17 februari 2014 09:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen echo krijgt. De gyn zal ook wel even willen inschatten hoe ver je bent denk ik?
Ik heb tijdens de periode naar zwangerschap alleen maar foliumzuur geslikt. Dat heb ik gedaan tot ik 8 weken zwanger was.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:04 schreef Danaa het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit nog in het Rammelaars topic, maar zag vandaag de aanbieding van de etos. 1 + 1 gratis voor o.a. foliumzuur.
Ik stop over 4 weken met de pil en wil alvast foliumzuur gaan halen, wat heb je evt nog meer nodig. Ik lees ook over multivitamines maar dan moet je er 1 hebben zonder vitamine A?
Ik hoor graag jullie ervaringen/tips?
PS. De hele week koffietijd in het thema van zwangerschap!
Hier hetzelfde als rijstbuiltje, eerst alleen foliumzuur geslikt en vanaf de eerste echte ronde ben ik begonnen met vitamine die je kan gebruiken zowel voor tijdens en na de zwangerschap.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:04 schreef Danaa het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit nog in het Rammelaars topic, maar zag vandaag de aanbieding van de etos. 1 + 1 gratis voor o.a. foliumzuur.
Ik stop over 4 weken met de pil en wil alvast foliumzuur gaan halen, wat heb je evt nog meer nodig. Ik lees ook over multivitamines maar dan moet je er 1 hebben zonder vitamine A?
Die slik ik nog steeds, heb er nog 2 in mijn laatste potje zittenquote:Op maandag 17 februari 2014 10:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goeiemorgen dames!
Heel de nacht doorgeslapen! Wat een heerlijkheid!
Ik slikte voor ik zwanger was vitaal zwanger van kruidvat en die ben ik tot 11 weken blijven slikken! Nu gewoon multivitamines
Volgens mij wordt aangeraden een maand vooraf aan het zwanger worden te starten met foliumzuur. Maar dat is niet planbaar dus ik was gestart met foliumzuur zodra wij zijn gestopt met ac.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:04 schreef Danaa het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb ze gewoon overgegooid in een ander potje in het beginquote:Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik slik een vitamine B complex (zit ook foliumzuur in) aangevuld met vitamine D. Valt wat minder op op je aanrecht dan zo'n pot waar groot MAMA / ZWANGER op staat![]()
Haha.. Zou idd wat gênant zijn!quote:Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik slik een vitamine B complex (zit ook foliumzuur in) aangevuld met vitamine D. Valt wat minder op op je aanrecht dan zo'n pot waar groot MAMA / ZWANGER op staat![]()
Nou, als je al openlijk zwanger bent maakt het niet uit natuurlijk, maar als je nog bezig bent is het misschien iets om te overwegen. En aangezien ik nogal een sukkel ben met medicatie / vitaminen moet ik ze echt op een zichtbare plek hebben, anders vergeet ik zequote:Op maandag 17 februari 2014 11:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Haha.. Zou idd wat gênant zijn!
Hier ligt doosje netjes in mijn nachtkastje
En dan nog vergeet ik ze.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, als je al openlijk zwanger bent maakt het niet uit natuurlijk, maar als je nog bezig bent is het misschien iets om te overwegen. En aangezien ik nogal een sukkel ben met medicatie / vitaminen moet ik ze echt op een zichtbare plek hebben, anders vergeet ik ze
Gezellig alvast een kraamverbandje in voor het 'oeps hierdoor moet ik plassen'?quote:Op maandag 17 februari 2014 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
De kleine is trouwens met z'n vingertjes steeds aan het duwen/kriebelen tegen m'n blaas aan.
Zat er aan te denken, vk heeft alleen op haar site staan dat ze wilt dat alle spullen in de doos blijven zitten.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Gezellig alvast een kraamverbandje in voor het 'oeps hierdoor moet ik plassen'?
Vraag van klaproos op vorige paginaquote:
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef klaprooss het volgende:
Wat leuk Musique!
Ik leg af en toe een muziekdoosknuffel bij mijn buik in de buurt, misschien herkent hij het straks dan, en daar wordt ook heftig op gereageerd, dus misschien vindt ie het wel een enorm stom deuntjequote:Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had net in de auto een back to my youth momentje en een Happy Hardcore cd aangezet (OMG ik word echt oud)
Even iets harder dan hard het geluid aan, kreeg meteen een draaiend kind van ellende.
Die zal nu wel al denken:
'Mahammmmm.. doe nor-maal!'
+1. Ik heb gelukkig mijn ouders nog en ze zijn ook sinds de zwangerschap dubbel zo belangrijk geworden. Kan me voorstellen hoe moeilijk het is om een of allebei je ouders te moeten missen.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:37 schreef BlueEyes het volgende:
Het maakt mij ook ineens zo bewust hoe ontzettend belangrijk eigenlijk ouders zijn.
Iets wat ikzelf voorheen als 'normaal' beschouwde, je ouders zijn er altijd..
Je houdt het wel spannendquote:Op maandag 17 februari 2014 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nu zijn alle krampen en steekjes weer weg.![]()
De diva laat graag op zich wachtenquote:Op maandag 17 februari 2014 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Voor jou is het ook spannend RunForrestRun!
Hopelijk heb je je baby'tje snel in je armen.
Kan het me heel goed voorstellenquote:Op maandag 17 februari 2014 14:11 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
De diva laat graag op zich wachten.
Ik ben zo benieuwd naar hoe ze eruit zal zien en hoe ze zal zijn!
Das ook best lastig om van tevoren te bedenken, en zeker bij een eerste. Ik heb wel iets van voorweeën gehad maar daar nooit het gevoel bij gehad dat het echt any minute now was. Meer dat ik dacht dat het die nacht wel zou gaan beginnen. Toen het eenmaal écht begonnen was, wist ik echt wel meteen dat het weeën waren, dat voelde 'wat' heftiger dan de voorweeën en krampen.quote:Op maandag 17 februari 2014 12:33 schreef klaprooss het volgende:
LLMs! Wanneer bellen jullie eigenlijk je man/vriend?
Ik vind het lastig namelijk.
Vriend werkt +/- anderhalf uur hier vandaan en wil natuurlijk niet dat hij het 1 en ander mist. Ik weet vanuit m'n werk dat een bevalling heus geen uur duurt (oke oke er zijn er een paar maar over het algemeen niet, vooral niet bij de eerste) .
Ik was van plan om bij voorwerk wat aanblijft te bellen maar ja, wanneer is dat dan eigenlijk? En wat valt er eigenlijk onder voorwerk.
Menstruatiepijnen zoals n_z heeft heb ik ook, en soms houdt dat maar een uurtje aan en de andere keer de gehele dag.
pff, haha hoe doen jullie het of hebben jullie het met voorgaande zwangerschappen gedaan?
Waarschijnlijk zit ik nu te meuten maargoed![]()
Mijn vriend gaat in week 35/36 10 dagen op motorvakantie met een stel vrienden. Zijn vrienden hebben juist gezegd we blijven in Zuid Frankrijk ipv dat we naar Spanje gaan ivm je vriendin die richting einde zwangerschap gaat. Das alsnog een eindje rijden in geval van dat er wat is, maar vond het wel lief gedacht.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:17 schreef RunForrestRun het volgende:
Vriend werd gevraagd of hij afgelopen weekend mee uit wilde naar Amsterdam (vanuit Zwolle). Toen hij zei dat dat niet ging lukken i.v.m. mij en een eventuele bevalling vonden zijn vrienden dat maar raar.
Oh, daar zou ik eigenlijk niet blij mee zijn als mijn vriend dat doet. Ik ben morgen 36 weken en hij doet stiekem toch best veel voor me, al is het maar de wasmand naar boven tillen of koken ofzo. Ik zou nu niet 10 dagen alleen willen zijn.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Mijn vriend gaat in week 35/36 10 dagen op motorvakantie met een stel vrienden. Zijn vrienden hebben juist gezegd we blijven in Zuid Frankrijk ipv dat we naar Spanje gaan ivm je vriendin die richting einde zwangerschap gaat. Das alsnog een eindje rijden in geval van dat er wat is, maar vond het wel lief gedacht.
Hij is al een heel opvangplan aan het opstellen hoor.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:25 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik eigenlijk niet blij mee zijn als mijn vriend dat doet. Ik ben morgen 36 weken en hij doet stiekem toch best veel voor me, al is het maar de wasmand naar boven tillen of koken ofzo. Ik zou nu niet 10 dagen alleen willen zijn.
Ik zou dat lekker op het moment zelf bekijken, en sowieso niet alleen gaan. Wij zijn vorig weekend nog even spontaan bij mijn schoonzusje op bezoek geweest, op iets meer dan een uur rijden. Dan slaap ik gewoon in de auto, en dat kan prima. Maar in mijn eentje kom ik het dorp eigenlijk niet meer uitquote:Op maandag 17 februari 2014 15:23 schreef Dot. het volgende:
In dezelfde categorie, hoe ver ga je als llm nog van huis? Ik heb drie dagen voor m'n ud een verjaardag op een uur rijden en twee dagen na m'n ud een afscheidsfeestje op 1,5 uur rijden. Die lijken me allebei niet zo'n goed plan, maar ik woon eigenlijk minimaal een uur af van iedereen om me heen behalve m'n schoonfamilie en ik merk nu al dat ik liever niet alleen zo ver ga rijden. Maar om nu nog vier weken thuis te blijven is natuurlijk ook niet helemaal nodig.
Ik wilde vrijdag naar een vriendin op een uur rijden en mijn vriend kon echt niet mee en toen kwam ik in de file met die storm. Toen ben ik omgedraaidquote:Op maandag 17 februari 2014 15:28 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ook echt niet 10 dagen zonder mijn man kunnen hoor, al een tijdje niet meer.
[..]
Ik zou dat lekker op het moment zelf bekijken, en sowieso niet alleen gaan. Wij zijn vorig weekend nog even spontaan bij mijn schoonzusje op bezoek geweest, op iets meer dan een uur rijden. Dan slaap ik gewoon in de auto, en dat kan prima. Maar in mijn eentje kom ik het dorp eigenlijk niet meer uit![]()
.
Oh, dat scheelt wel jaquote:Op maandag 17 februari 2014 15:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hij is al een heel opvangplan aan het opstellen hoor.
En ik weet dat ik mijn moeder een enorm plezier doe om hier een aantal dagen te komen logeren.
Huh, L en XL? Ik dacht dat jij 1.50m en 38 kg wasquote:Op maandag 17 februari 2014 15:59 schreef ProjSkippy het volgende:
Pssssst! Ik heb net twee positiejurken (maat L) en een positieshirt (maat XL) online gezet in V&A. OUD / Vraag en aanbod deel 136
Euj, 1,56 meter hè! Maak het nou niet nóg ergerquote:Op maandag 17 februari 2014 16:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Huh, L en XL? Ik dacht dat jij 1.50m en 38 kg was
Oh damn, net te laat ge-editquote:Op maandag 17 februari 2014 16:03 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Euj, 1,56 meter hè! Maak het nou niet nóg erger.
Ik heb het er op gemept voor een vriendin van me. Tadaaaa!
En gut, wat had ik het leuk gevonden om samen met jou zwanger te zijn.
Zwanger zijn maakt je traag hè?quote:Op maandag 17 februari 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh damn, net te laat ge-edit
Ja was leuk geweest! Je weet wat je te doen staat he
Wachten tot jij voor die derde gaat?quote:Op maandag 17 februari 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh damn, net te laat ge-edit
Ja was leuk geweest! Je weet wat je te doen staat he
Bijvoorbeeld!quote:Op maandag 17 februari 2014 16:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wachten tot jij voor die derde gaat?.
Morgen 10 weken.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh echt, nu alweer! M is nu een maand of 3 toch? Nou dat zal in ieder geval een teken zijn dat het goed met jullie gaat!
quote:Op maandag 17 februari 2014 07:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik kom me hier voorzichtig melden, gister een positieve test gehad (vriend helemaal van slag), en begin nu langzaam te wennen aan het idee dat we over 9 maanden met zijn drieën zijn!
Ik vind het nu vooral heel gek hoe ik er al een tijd mee bezig ben geweest en me heb ingelezen over het hoe en wat bij een zwangerschap, maar nu het zover is, ik me toch even verdwaald voel. Maar dat komt vast wel goed
Dit kwam blijkbaar al onverwacht, en ze zeiden steeds "een hele grote stap", etc, terwijl dat embryo in mn buik een veel groter en immenser ding is zeg maar, maar dat weten Nog niet. Ik ben wel 31 maar vriendje is pas 25 en ook de oudste thuis....quote:Op maandag 17 februari 2014 17:13 schreef mignonne het volgende:
waarom zouden ze schrikken Kwak?
Nog gefeliciteerdwat leuk!
En blijven eten, vaak helpt dat wel en word je vooral misselijk van een lege maag. Gewoon van die droge dubbele crackertjes hielpen mij altijd wel goed, die sleepte ik altijd mee in mn tas en iets van zuigsnoepjes.
ohja, eerste kleinkind ook voor hen?quote:
ik heb even gefixed wat ie eigk bedoelde te zeggenquote:Op maandag 17 februari 2014 18:26 schreef Kimpossible het volgende:
Verder ook met deze gyn het bevalplan doorgesproken, wel fijn, maar tegelijkertijd drukte hij m'n grootste angsten ook een beetje de grond in met een 'als wij denken dat dat goed is, dan moet het gewoon even' moeten we nog steeds met jou overleggen en zonder jouw toestemming of met een expliciete nee van jouw kant kunnen en mogen we het dus niet doorduwen.
quote:Op maandag 17 februari 2014 18:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja dat moet je dan wel weer even zelf doen eigk
Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:39 schreef Burdie het volgende:
Kan het trouwens dat pijnlijke harde buiken geleidelijk overgaan in weeën, of voelen die toch echt duidelijk anders?
Nou, deze doen flink pijn. Maar ik zou het geen wee noemen nog, als ik lees hoe een wee 'hoort' te voelen?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.
Ja, maar zo beginnen de eerste weeen.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, deze doen flink pijn. Maar ik zou het geen wee noemen nog, als ik lees hoe een wee 'hoort' te voelen?
Dit voelt als extreme menstruatiekramp met daarbij een buik die flink samentrekt. Niet echt begin en einde, of een 'piek' qua pijn, gewoon, au, naar.
Het jammere is dat gyns/vk's en anderen veel mensen zien die hoge wensen/eisen hebben maar puntje bij paaltje eigenlijk gewoon niet weten waar ze over praten. Die dan bijvoorbeeld zeggen ja ik wil niet die prik in mn been na de geboorte van het kind hoor! En als je dan gaat vragen wat ze bedoelen dan zeggen ze pethidine. Tsja. Als je zulke dingen dagelijks hoort, en er komt dan iemand langs die wel goed geïnformeerd blijkt, wat blijft er dan nog over van je argumentatie, dan moet je van goede huize komen om het gesprek gaande te houden. Het gooien op emoties vind ik niet zo sjiek, want het staat buiten kijf dat iedere moeder ook het beste wil voor haar kind en voor haar zelf.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:41 schreef Kimpossible het volgende:
[..]ja, hij leek dusdanig onder de indruk van de termpjes en dingen in het plan, dat ie allerhande ingewikkelde medische termen over tafel zat te smijten in z'n argumenten. Gelukkig wist ik waar ie het over had, maar mijn vriend zat echt zo
Maar ja, een knip doen we bijna nooit pas bij foetale nood, maar soms is het gewoon nodig. Daarom is het goed voor jou dat de tweedelijns er tussen zit, want ja wij gynaecologen knippen over het algemeen wat vlugger om te bespoedigen. En een vacuüm is nou eenmaal 10 keer zo snel als een ks dus ja dan moet dat, want we doen alles in jouw belang en dat van jullie kind. En de syntocin is eigenlijk een van de weinige dingen in ons vak die bewezen succesvol zijn, maar als jij veel bloed wil verliezen? Insert moeilijke woorden. Glucose geven we alleen op indicatie bij te groot/te klein en afwijkende suikers, want ja het scheelt zomaar een paar punten op het iq. (Like duh, als je een indicatie kunt benoemen, geef dan alsjeblieft glucose bij. Het zit hem in het 'zomaar dingen doen'. Alsof ik m'n kind de beste behandeling zou misgunnen? ) Bladie.
We gaan het wel zienik vertrouw op een goede communicatie en hoewel het echt geen vervelend gesprek was hoor, want heel duidelijke argumenten en hoor en wederhoor, ben ik er wel nog meer van overtuigd dat het zal gaan zoals het gaat en dat ik daar feitelijk alleen in mee kan gaan in dat moment. Uiteraard mét mijn eigen argumenten en wensen, maar zodra de gyn nodig is is het daar een eind mee klaar denk ik
Doe dat maar eens even jaquote:Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ga eens douchen, misschien zwakt het wel af. Manlief komt ook zo thuis.
Ik heb toch echt wel pijnlijke harde buiken gehad rond de 18 weken waardoor ik tijdelijk moest stoppen met werken.. Het klinkt dan wel logisch dat het een wee uiteindelijk zou kunnen worden?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.
Dat is ook zo. Ik heb het gesprek ook niet als vervelend ervaren, eerder als geruststellend zelfs denk ik. Juist omdat we desondanks wel een goed gesprek hadden met elkaar waar vooral kennis en kunde uit bleek. Ik denk ook dat hij het niet zo kwaad bedoeld heeft en vooral geprobeerd heeft duidelijk te maken dat ze echt niet zomaar dingen doen, dat overal over nagedacht wordt, maar ook dat je bij een eerste kind nooit garanties hebt (dat het past, dat het evt. Met een vacuüm wel sowieso gaat lukken, dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt etc, etc.). De toon was niet vervelend, ondanks dat de argumenten niet altijd even sterk waren. Met de weken komt steeds meer het 'whatever Will be, Will be' over me heen. Controle heb ik toch niet en ik hoop dat gewoon duidelijk gebleken is dat we ons goed hebben laten informeren en dat we mede daarom graag geïnformeerd worden over wat er gebeurt en waarom.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het jammere is dat gyns/vk's en anderen veel mensen zien die hoge wensen/eisen hebben maar puntje bij paaltje eigenlijk gewoon niet weten waar ze over praten. Die dan bijvoorbeeld zeggen ja ik wil niet die prik in mn been na de geboorte van het kind hoor! En als je dan gaat vragen wat ze bedoelen dan zeggen ze pethidine. Tsja. Als je zulke dingen dagelijks hoort, en er komt dan iemand langs die wel goed geïnformeerd blijkt, wat blijft er dan nog over van je argumentatie, dan moet je van goede huize komen om het gesprek gaande te houden. Het gooien op emoties vind ik niet zo sjiek, want het staat buiten kijf dat iedere moeder ook het beste wil voor haar kind en voor haar zelf.
Ieder heeft recht op zn wensen en op het beleven van de bevalling zoals zehet zelf graag willen, maar het is wel ook een kunst om los te laten en te vertrouwen op de professionaliteit van de ander. Dat is soms wel eens moeilijk zie ik her en der. Als jij geen vacuum wil, dan wil je geen vacuum. Echter, als het kind zo'n nood heeft en er NU uit moet, dan is het ook de kunst om dat los te laten en te vertrouwen op het inschattingsvermogen van de gynaecoloog, hoe lang duurt het voordat jij op OK bent, hoeveel tijd heeft hij nog voordat je kind serieuze schade oploopt en hoe snel verwacht hij het kind te hebben met een vacuum.
Vergeet niet dat een keizersnede ook forse gevolgen heeft voor een volgende bevalling. Je hebt een litteken in je baarmoeder, mag niet meer met een verloskundige bevallen en hebt een grotere kans op herhaling van de keizersnede, nog afgezien van de kans op scheuren van het litteken in de baarmoeder (die is heel klein overigens 0,5 tot 1% maar hij is er wel.) Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.
Ik denk dat je gyn je vooral dat heeft willen meegeven, dat hij/zij niet alleen naar het nu kijkt, maar ook naar je volgende zw.schap eventueel, en dan is een littekenvrije baarmoeder wel fijn. En dat als hij/zij een inschatting maakt, dat ze daarin echt jouw wensen wel meenemen, maar dat ze ook een inschatting maken op basis van de feiten die ze op dat moment hebben en dergelijke. Er is op dit moment gewoon niet zoveel over te zeggen hoe het zal lopen. het zou fijner zijn voor jou als je gyn dat ook zou erkennen, en fijner voor jou als hij/zij aan zou geven te begrijpen dat jij je kind heus niet bewust aan risico's bloot wilt stellen. En voor je gyn voelt het waarschijnlijk toch alsof jij wat weinig vertrouwen hebt in hun beleid. De communicatie laat alleen best te wensen over
Spannend, Burdie. Precies zo voelde mijn eerste weeën hoor. En ze hebben bij mij overigens nooit een minuut geduurd. Ze duurden een halve minuut maar kwamen wel behoorlijk snel na elkaar. Ach, vertrouw op je gevoel! Als dit zo twee uur door blijft gaan en niet afzwakt, maar eerder meer wordt.....quote:
Tja, je voelt soms zulke aparte dingen en omdat je het allemaal maar voor het eerst meemaakt en het per vrouw ook weer kan verschillen en anders kan aanvoelen, is het best moeilijk om er altijd een naam aan te geven. Zoals je het omschrijft, zou ik ook denken aan bandenpijn. Een harde buik voelde ik ook echt in mijn hele buik, een heel zwaar en wat pijnlijk gevoel waarbij je buik ook daadwerkelijk hard wordt. Het zou denk ik behoorlijk vroeg zijn als je nu een harde buik voelt, maar alles kan natuurlijk.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:04 schreef Amsel het volgende:
Zet 'm op Burdie
Ik moest net hoesten (want nog steeds zo verkouden) en opeens had ik een soort van kramp vlak boven m'n venusheuvel. Is dat nou bandenpijn? Een harde buik? Ik maak me geen zorgen maar wil graag weten hoe het heet. Weet wel dat m'n baarmoeder nog vrij laag zit, die kwam een week geleden volgens de vk net boven m'n schaambeen uit.
De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:49 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik kom net terug van de vk. Strippen was helaas nog niet mogelijk, baarmoeder zat nog te dicht (er zat nog een 'tuitje' aan had ze het over?) maar ze heeft wel een beetje gepord en gevoeld dus misschien is daarmee wel wat opgewekt.* Nu moet ik woensdag weer terugkomen.
En wederom hoop ik dat ik woensdag niet hoef te komen omdat het uit zichzelf op gang komt.
Vanmorgen was wel de eerste dag dat ik wakker werd zonder te denken "Shit, weer niks". En met de baby gaat alles nog steeds goed, dus zolang zij het naar haar zin heeft, houd ik het wel vol.
*Alsof ze met haar vingers mijn maag wilde kietelen, man dat deed zeer.
Ja is ook zo, alles is nieuw en alle omschrijvingen op internet klinken vaagquote:Op maandag 17 februari 2014 20:10 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Tja, je voelt soms zulke aparte dingen en omdat je het allemaal maar voor het eerst meemaakt en het per vrouw ook weer kan verschillen en anders kan aanvoelen, is het best moeilijk om er altijd een naam aan te geven.
Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijnquote:Op maandag 17 februari 2014 20:19 schreef Franny_G het volgende:
[..]
De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.
"Mahaaaaaaam!quote:Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Enfermera het volgende:
Whihi blueeyes dat met die happy hardcore![]()
Ik heb nu ook al enorme zin om stomme dingen als ouder te gaan zeggen als ze puber zijn en dat ze dan zo in elkaar krimpen zeg maar![]()
XD
Spannend he kwak! Maar zit vast goed hoorquote:Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:
Coco nog maar 11 weken? whaa! dat gaat hard zeg!
Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn,denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree
December was niet zo productiefquote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September
Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
Nou idd! Maar september kindjes zijn wel het aller leukstequote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September
Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:
Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.
Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....quote:Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:
Coco nog maar 11 weken? whaa! dat gaat hard zeg!
Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn,denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree
quote:Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....
Vooralsnog nietquote:Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef Cantare het volgende:
Oh, Burdie in actie! Ik duim dat het doorzet!
Ze zullen altijd een poosje wachten om te zien of de placenta vanzelf komt. Als er het vermoeden is dat ie vast ligt dan gaan ze niet tot het uiterste om dat te bewerkstelligen, je zou eventueel zelf aan kunnen geven dat je dat niet wilt ook, tot het uiterste gaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:43 schreef Cantare het volgende:
[..]
Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?
Ik ben ook in septemberquote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Vorig jaar was dat toch ook in een bepaalde maand?quote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Die dingen worden wel vaker geadviseerd in het buitenland, met name dat van zware dingen tillen en op je zij slapen. In Nederland adviseren we dat absoluut niet, er zijn voor alle genoemde zaken geen aanwijzingen te vinden; geen zorgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Vandaag bij de gynacoloog geweest (m'n vrouw is 5/6 weken zwanger), en die zei dit:
In de eerste 3 maanden:
- Niets zwaars pakken (niet meer dan 3kg tillen)
- Niet stofzuigen door het trekken en duwen
- Geen zware deuren openduwen
- Niet hurken
- Alleen op je linker/rechterzei slapen.
Behalve van het slapen kan ik niets hierover vinden, ik stond een beetje perplex...
Ik denk dat we sowieso een andere gaan zoeken aangezien deze een beetje medicijnvrouw achtig overkwam (woon in Canada en gynacoloog komt uit India/Pakistan).
Preciesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou on the bright side is iedere nacht dat je heerlijk slaapt wel meegenomen in die laatste dagen! Maar toch jammer dat er geen babynieuws is
8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzoquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres![]()
Ik dacht tot 10 wekenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres![]()
Neuh, dat weet ik iddquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzo
Oh, ehh. Ik google wel eventjesquote:
tot 10 weken;quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
ja idd, of iets van gravitamon ofzo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:46 schreef klaprooss het volgende:
Tante Soesa je hebt ook kleine pilletjes hé mocht je nu van die joekels hebben?
Die kleine zijn zo groot als 'de pil', mocht je het erg vervelend vinden om te moeten kokhalzen van die enorme!
quote:Op maandag 17 februari 2014 20:48 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn, had net echt even een inzinking toen ik op de bank zat en weer een appje kreeg hoe het gaat.
Ik probeer mezelf inderdaad voor te houden dat mijn lichaam inderdaad wel 'weet' wanneer het tijd is, en dat de baby telkens een weekje achterliep qua groei dus dat ze misschien gewoon een extra weekje nodig heeft voor ze er klaar voor is.
Het kán ook gewoon niet lang meer duren, maar ik hoop gewoon zo dat het uiteindelijk wel natuurlijk gebeurt en dat in geen inleidingen/keizersnee/wat kan je allemaal nog meer bedenken hoeft te worden.
Iedereen trouwens bedankt voor de lieve woorden, fijn dat jullie allemaal meeleven![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |