abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136825561
Mooi, ik heb nachtdienst vannacht dus mooi tijd om een live bevalling te volgen :P.
pi_136825816
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:19 schreef Franny_G het volgende:

[..]

De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.
Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn :@ , had net echt even een inzinking toen ik op de bank zat en weer een appje kreeg hoe het gaat.

Ik probeer mezelf inderdaad voor te houden dat mijn lichaam inderdaad wel 'weet' wanneer het tijd is, en dat de baby telkens een weekje achterliep qua groei dus dat ze misschien gewoon een extra weekje nodig heeft voor ze er klaar voor is.
Het kán ook gewoon niet lang meer duren, maar ik hoop gewoon zo dat het uiteindelijk wel natuurlijk gebeurt en dat in geen inleidingen/keizersnee/wat kan je allemaal nog meer bedenken hoeft te worden.

Iedereen trouwens bedankt voor de lieve woorden, fijn dat jullie allemaal meeleven O+ :* .

Burdie, hoe is het nu?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  maandag 17 februari 2014 @ 20:50:36 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136825919
Whihi blueeyes dat met die happy hardcore :D _O-
Ik heb nu ook al enorme zin om stomme dingen als ouder te gaan zeggen als ze puber zijn en dat ze dan zo in elkaar krimpen zeg maar O+ :') XD

RFR :* Ik hoop ook echt dat het gewoon zelf op gang komt voor je. Je kan het! :*

Klavertje 4 spannend zeg. Nu iig goed nieuws, hopelijk volgende keer ook! :*

Kim ja t gaat enorm hard! :o O+
Fijn dat je weer goedgekeurd bent! En 36 weken *O*
Jammer dat beeb nog sterrenkijkt! Hoop dat ie nog een beetje bijdraait ;) :D

Chanty leuk he dat bewegen van je buik O+ Whihi die werknaam :D :9

Burdie spannend hoor! En idd harde buiken kunnen zeker pijnlijk zijn :+ Ben benieuwd!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136826468
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Enfermera het volgende:
Whihi blueeyes dat met die happy hardcore :D _O-
Ik heb nu ook al enorme zin om stomme dingen als ouder te gaan zeggen als ze puber zijn en dat ze dan zo in elkaar krimpen zeg maar O+ :') XD
"Mahaaaaaaam! :( :( :( :( "

O+

Burdie, ik ben benieuwd! :)

Ik heb volgens mij echt nog nooit een harde buik gehad. Alleen staat 'ie soms heel erg strak/gespannen, maar een echte harde buik? Volgens mij niet.

Mijn eerste weeën waren qua vorm overigens echt weeën, dus die golfbeweging. Alleen niet erg pijnlijk en vrij kort. Maar het kan inderdaad bij iedereen anders verlopen! Toen ik (achteraf gezien) al echt behoorlijk heftige weeën had, dacht ik nog steeds dat het niet serieus was omdat ze 'niet regelmatig genoeg' kwamen (soms zat er een pauze tussen bijvoorbeeld). Niemand had mij ooit verteld dat bij sommige vrouwen die 'perfecte regelmaat' gewoon niet (vanzelf) komt.

Ben zelf heel benieuwd hoe dat straks gaat, maar ik moet nog +/- 11 weekjes wachten :+
  maandag 17 februari 2014 @ 21:02:36 #255
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136826505
Ja. Dingen als 'kek' en 'cool' zeggen enzo, en heel raar dansen. :D :9 O-)

Coco jeutje wat gaat dat hard he :o O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136831145
Coco nog maar 11 weken? whaa! dat gaat hard zeg!

Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn, :') denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree :')
Kwak
pi_136831292
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September :o

Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136831367
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:

Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn, :') denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree :')
Spannend he kwak! Maar zit vast goed hoor O+
Dat had ik net ook, alleen dan als LLM :9 . Last van mijn buik, menstruatiepijnen en gewoon ongemakkelijk gevoel met als resultaat 2x ontlasting binnen 10 min. 1 keer normaal en de andere keer diarree :( .. Diarree sucks!
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 22:39:43 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136831415
^^ wat klap zegt.
KuikenGuppy
pi_136831424
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September :o

Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
December was niet zo productief :+
pi_136831426
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:

Nou idd! Maar september kindjes zijn wel het aller leukste :') uiteraard ben ik er 1 :+
♥ J & S
pi_136831594
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:
Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.
Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?
pi_136831632
:D

Ik wil al uren op bed, maar slapen kan ik toch niet terwijl ik echt doodmoe ben. Echt zooooooo vervelend -O- :O

Nou ja.. Trusten :W
pi_136831749
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:

Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....
S. 2014
J. 2016
pi_136831755
Oh, Burdie in actie! Ik duim dat het doorzet!
pi_136831847
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....
:Y Ik ook.

Vreselijke krampen en steekjes en gerommel en vol gevoel.. En dan keiharde ontlasting en daarna weer flinterdun. Echt. Make a choice :{w }:|
  maandag 17 februari 2014 @ 22:51:14 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136831897
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef Cantare het volgende:
Oh, Burdie in actie! Ik duim dat het doorzet!
Vooralsnog niet ;).
KuikenGuppy
pi_136832612
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:43 schreef Cantare het volgende:

[..]

Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?
Ze zullen altijd een poosje wachten om te zien of de placenta vanzelf komt. Als er het vermoeden is dat ie vast ligt dan gaan ze niet tot het uiterste om dat te bewerkstelligen, je zou eventueel zelf aan kunnen geven dat je dat niet wilt ook, tot het uiterste gaan.
Sommige ziekenhuizen zijn vrij snel met hun manuele placentaverwijderingen, anderen zijn wat terughoudender. Je gaat dan inderdaad doorgaans onder volledige narcose, je wordt in beensteunen gelegd en de placenta wordt dan gehaald. Het hangt een beetje van je klinisch beeld af hoe spoed spoed is. Als het bloedverlies nihil is heb je echt geen enorme haast, alleen dat ding moet er wel uit.

Wat rot voor je zeg, naar ook dat je nu eigenlijk niet zo heel goed weet waar je aan toe bent -O-
wat geeft ze het idee dat ie mogelijk vast zou kunnen zitten?
:)
pi_136832724
buuuuurdieeeee doe es een beeeeebie! *O* :P
de 18e is een mooie datum O+
:)
pi_136835544
Helemaal onbijgelezen egopost. Ik zit al vanaf 7 uur in het zh omdat ik baby B minder voelde vandaag. Toch maar even gebeld en ik mocht komen. Op de echo bleek waarom ik hem minder voelde, hij ligt ineens met zijn hoofd naar boven in plaats van naar beneden. Echt, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. :?

Alleen konden ze beide babies niet goed meten op de echo. Zometeen doen ze daarom nog een nieuwe echo.

En ik lig ondertussen aan ctg nummer 3. Bij ctg nummer 2 dipte de hartslag van een van de babies even. Volgens de gyn waarschijnlijk omdat ik op mijn rug lag.
Toen ctg 2 op mijn zij. Drama! Een dik uur aan gelegen en telkens vielen de hartjes weg omdat de banden niet goed zaten.
En nu lig ik aan ctg nummer 3 en registreert het ding 2 keer dezelfde hartslag. Het wil dus niet echt lukken. }:|

Ondertussen wordt mijn plasje gecheckt en bloeddruk is goed. Nu afwachten tot ze tevreden zijn met de ctg.

Oh en er waren twee artsen die vroegen of ik niet aan het bevallen was. :')
pi_136836055
Kom op Burdie!!

Sterkte Nikki daar! Hopelijk kan je snel naar huis!
pi_136836321
Zo we zijn thuis. De twee artsen waren ervan overtuigd dat ik aan het bevallen was en wilden even voelen. Ik was dus echt niet aan het bevallen en dat zei ik ook. Kortom, alles zat nog potdicht. :)
Inmiddels eindelijk een goede ctg en een goede echo. *O* Ze blijven gewoon nog twee weekjes zitten hoor. :+

Oh en nog steeds niet bijgelezen maar ik zag wel snel iets over actie bij Burdie! Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 18-02-2014 01:51:32 ]
pi_136836542
Fijn Nikki!
En laat ze idd nog maar twee weekjes binnen spelen ;)
pi_136836656
Vandaag bij de gynacoloog geweest (m'n vrouw is 5/6 weken zwanger), en die zei dit:

In de eerste 3 maanden:
- Niets zwaars pakken (niet meer dan 3kg tillen)
- Niet stofzuigen door het trekken en duwen
- Geen zware deuren openduwen
- Niet hurken
- Alleen op je linker/rechterzei slapen.

Behalve van het slapen kan ik niets hierover vinden, ik stond een beetje perplex...

Ik denk dat we sowieso een andere gaan zoeken aangezien deze een beetje medicijnvrouw achtig overkwam (woon in Canada en gynacoloog komt uit India/Pakistan).
pi_136836944
Rogier, het lijkt me eerlijkgezegd allemaal een beetje stug, maar ik ben geen expert natuurljk.
Ik heb alle door jullie gyn genoemde verboden wel gedaan in de eerste 3 maanden. En ook in de maanden daarna overigens.

Jompeldejompel, *O* 36 weken en ik heb vandaag mijn laatste werkdag. Het is echt hard gegaan. Nu hopelijk nog even twee weken genieten van alleen L. en dan mogen de boys komen. O+

Ik heb gisteren wel kennisgemaakt met een verloskamer en hoe dat allemaal gaat. Datgene waar ik zo enorm tegenop zag. :') Het is me enorm meegevallen en de mensen waren enorm lief en meedenkend. Twee hele toffe gyns gezien, die beiden zeiden dat ik met bevallen moest wachten tot zij dienst hadden. :D We zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')