Spannend, Burdie. Precies zo voelde mijn eerste weeën hoor. En ze hebben bij mij overigens nooit een minuut geduurd. Ze duurden een halve minuut maar kwamen wel behoorlijk snel na elkaar. Ach, vertrouw op je gevoel! Als dit zo twee uur door blijft gaan en niet afzwakt, maar eerder meer wordt.....quote:
Tja, je voelt soms zulke aparte dingen en omdat je het allemaal maar voor het eerst meemaakt en het per vrouw ook weer kan verschillen en anders kan aanvoelen, is het best moeilijk om er altijd een naam aan te geven. Zoals je het omschrijft, zou ik ook denken aan bandenpijn. Een harde buik voelde ik ook echt in mijn hele buik, een heel zwaar en wat pijnlijk gevoel waarbij je buik ook daadwerkelijk hard wordt. Het zou denk ik behoorlijk vroeg zijn als je nu een harde buik voelt, maar alles kan natuurlijk.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:04 schreef Amsel het volgende:
Zet 'm op Burdie
Ik moest net hoesten (want nog steeds zo verkouden) en opeens had ik een soort van kramp vlak boven m'n venusheuvel. Is dat nou bandenpijn? Een harde buik? Ik maak me geen zorgen maar wil graag weten hoe het heet. Weet wel dat m'n baarmoeder nog vrij laag zit, die kwam een week geleden volgens de vk net boven m'n schaambeen uit.
De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:49 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik kom net terug van de vk. Strippen was helaas nog niet mogelijk, baarmoeder zat nog te dicht (er zat nog een 'tuitje' aan had ze het over?) maar ze heeft wel een beetje gepord en gevoeld dus misschien is daarmee wel wat opgewekt.* Nu moet ik woensdag weer terugkomen.
En wederom hoop ik dat ik woensdag niet hoef te komen omdat het uit zichzelf op gang komt.
Vanmorgen was wel de eerste dag dat ik wakker werd zonder te denken "Shit, weer niks". En met de baby gaat alles nog steeds goed, dus zolang zij het naar haar zin heeft, houd ik het wel vol.
*Alsof ze met haar vingers mijn maag wilde kietelen, man dat deed zeer.
Ja is ook zo, alles is nieuw en alle omschrijvingen op internet klinken vaagquote:Op maandag 17 februari 2014 20:10 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Tja, je voelt soms zulke aparte dingen en omdat je het allemaal maar voor het eerst meemaakt en het per vrouw ook weer kan verschillen en anders kan aanvoelen, is het best moeilijk om er altijd een naam aan te geven.
Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijnquote:Op maandag 17 februari 2014 20:19 schreef Franny_G het volgende:
[..]
De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.
"Mahaaaaaaam!quote:Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Enfermera het volgende:
Whihi blueeyes dat met die happy hardcore![]()
Ik heb nu ook al enorme zin om stomme dingen als ouder te gaan zeggen als ze puber zijn en dat ze dan zo in elkaar krimpen zeg maar![]()
XD
Spannend he kwak! Maar zit vast goed hoorquote:Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:
Coco nog maar 11 weken? whaa! dat gaat hard zeg!
Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn,denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree
December was niet zo productiefquote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September
Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
Nou idd! Maar september kindjes zijn wel het aller leukstequote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September
Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:
Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.
Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....quote:Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:
Coco nog maar 11 weken? whaa! dat gaat hard zeg!
Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn,denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree
quote:Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....
Vooralsnog nietquote:Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef Cantare het volgende:
Oh, Burdie in actie! Ik duim dat het doorzet!
Ze zullen altijd een poosje wachten om te zien of de placenta vanzelf komt. Als er het vermoeden is dat ie vast ligt dan gaan ze niet tot het uiterste om dat te bewerkstelligen, je zou eventueel zelf aan kunnen geven dat je dat niet wilt ook, tot het uiterste gaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:43 schreef Cantare het volgende:
[..]
Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?
Ik ben ook in septemberquote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Vorig jaar was dat toch ook in een bepaalde maand?quote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Die dingen worden wel vaker geadviseerd in het buitenland, met name dat van zware dingen tillen en op je zij slapen. In Nederland adviseren we dat absoluut niet, er zijn voor alle genoemde zaken geen aanwijzingen te vinden; geen zorgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Vandaag bij de gynacoloog geweest (m'n vrouw is 5/6 weken zwanger), en die zei dit:
In de eerste 3 maanden:
- Niets zwaars pakken (niet meer dan 3kg tillen)
- Niet stofzuigen door het trekken en duwen
- Geen zware deuren openduwen
- Niet hurken
- Alleen op je linker/rechterzei slapen.
Behalve van het slapen kan ik niets hierover vinden, ik stond een beetje perplex...
Ik denk dat we sowieso een andere gaan zoeken aangezien deze een beetje medicijnvrouw achtig overkwam (woon in Canada en gynacoloog komt uit India/Pakistan).
Preciesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou on the bright side is iedere nacht dat je heerlijk slaapt wel meegenomen in die laatste dagen! Maar toch jammer dat er geen babynieuws is
8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzoquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres![]()
Ik dacht tot 10 wekenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres![]()
Neuh, dat weet ik iddquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzo
Oh, ehh. Ik google wel eventjesquote:
tot 10 weken;quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
ja idd, of iets van gravitamon ofzo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:46 schreef klaprooss het volgende:
Tante Soesa je hebt ook kleine pilletjes hé mocht je nu van die joekels hebben?
Die kleine zijn zo groot als 'de pil', mocht je het erg vervelend vinden om te moeten kokhalzen van die enorme!
quote:Op maandag 17 februari 2014 20:48 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn, had net echt even een inzinking toen ik op de bank zat en weer een appje kreeg hoe het gaat.
Ik probeer mezelf inderdaad voor te houden dat mijn lichaam inderdaad wel 'weet' wanneer het tijd is, en dat de baby telkens een weekje achterliep qua groei dus dat ze misschien gewoon een extra weekje nodig heeft voor ze er klaar voor is.
Het kán ook gewoon niet lang meer duren, maar ik hoop gewoon zo dat het uiteindelijk wel natuurlijk gebeurt en dat in geen inleidingen/keizersnee/wat kan je allemaal nog meer bedenken hoeft te worden.
Iedereen trouwens bedankt voor de lieve woorden, fijn dat jullie allemaal meeleven![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |