abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136837238
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September :o

Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
Ik ben ook in september :W
Waarschijnlijk rond de 20e, maar dat hoeft nog niet in de op hoor

Spannend nachtje Nikki!
En hopelijk ook een spannende nacht geweest voor Burdie!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 07:58:47 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136837330
Nikki fijn dat alles goed is met de beebs en ook heel erg fijn dat je nu een beter gevoel hebt bij het ziekenhuis *O*

Rogier gefeliciteerd! *O* en wat die gyn van jullie zegt heb ik hier echt nog nooit gehoord. Zolang je vrouw die dingen kan doen zonder klachten is er geen probleem. Ik ben ruim 23 weken en doe al die dingen nog behalve op mijn buik slapen omdat dat echt niet lekker ligt op zo'n bal :P Kennelijk hebben ze wat andere inzichten daar aan de andere kant van de oceaan, maar vooralsnog komen de baby's hier gewoon ook ter wereld.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136837370
Wow Nikki, jij hebt wel een nacht achter de rug zeg. Gelukkig alles is orde.

Zo naar de vk, had net een beetje slijmerig bloedverlies. Daar hoef je niet voor te bellen toch?
pi_136837377
Burdie, hoe was je nacht?

Nikki, fijn dat alles goed was en dat je weer naar huis mocht. En wat ben je toch een bikkel, na zo'n nacht gewoon vroeg naar je werk! Maar dit is je laatste dag *O* , respect dat je het vol hebt gehouden! Ik hoop dat je nog een paar weekjes de tijd hebt voor je dochter voor de jongens zich aandienen. Gaat ze nog naar de opvang of heb je dat stop gezet?

En RFR, hoe ben jij wakker geworden? Ik hoop voor je dat het allemaal vanzelf op gang komt (of al is...) :*
pi_136837390
En de krampen zijn er weer. Dit in combi met wat bloedverlies is misschien een begin? ;)
Burdie, ben benieuwd hoe het is!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:06:39 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_136837403
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September :o

Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
Vorig jaar was dat toch ook in een bepaalde maand? :D

De eieren sprongen gewoon allemaal dusdanig dat het nu allemaal oktoberbaby's worden :Y

- edit - en ik bedenk me nu dat er ook een paar terug moesten van september ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 18-02-2014 08:27:29 ]
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:09:27 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136837425
Ik ga mijn best doen om eind September al te poppen. Maar om met Dr Phil te spreken: *insert dik aangezet Texaans accent* past behaviour is the best predictor of future behaviour. Dus het zal wel December worden :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:19:12 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837548
Als ik kijk naar de resultaten uit het verleden wordt dit een oktoberkindje :+. Deze is trouwens nèt in januari gemaakt volgens mijn eigen berekening (en ovulatietestje). Ik ben zo benieuwd naar de echo zaterdag!

Hoe is 't nu Burdie?

Jemig Nikki, wat een nacht! En nu ben je gewoon al naar je werk :o! En dan met 36 weken zwanger van een tweeling :o! Wat een bikkel ben jij! Ik zit hier al met moeite m'n ogen open te houden omdat E. om 1 uur even wakker was geworden en ik er 'pas' om half 10 in lag :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:27:12 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136837653
Buikbaby zit er nog, ik heb heerlijk geslapen zonder enige verdere actie :+ :').

Ik werd vanmorgen wel wakker met de gedachte: 'oké, kennelijk krijgen we geen baby'. Rare laatste loodjes...

Nikki, fijn dat alles goed is met je mannen en eindelijk je laatste werkdag *O*.

Rogier gefeliciteerd :).

Nrz, helder rood is hier bellen, de rest niet. Succes bij de vk!
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:29:32 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136837683
Nou on the bright side is iedere nacht dat je heerlijk slaapt wel meegenomen in die laatste dagen! Maar toch jammer dat er geen babynieuws is :+
pi_136837693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Vandaag bij de gynacoloog geweest (m'n vrouw is 5/6 weken zwanger), en die zei dit:

In de eerste 3 maanden:
- Niets zwaars pakken (niet meer dan 3kg tillen)
- Niet stofzuigen door het trekken en duwen
- Geen zware deuren openduwen
- Niet hurken
- Alleen op je linker/rechterzei slapen.

Behalve van het slapen kan ik niets hierover vinden, ik stond een beetje perplex...

Ik denk dat we sowieso een andere gaan zoeken aangezien deze een beetje medicijnvrouw achtig overkwam (woon in Canada en gynacoloog komt uit India/Pakistan).
Die dingen worden wel vaker geadviseerd in het buitenland, met name dat van zware dingen tillen en op je zij slapen. In Nederland adviseren we dat absoluut niet, er zijn voor alle genoemde zaken geen aanwijzingen te vinden; geen zorgen.

De theorie achter het zijslaap advies is dat op je rug slapen slecht zou zijn voor je baby's hartslag omdat de holle ader dichtgedrukt wordt waardoor baby minder bloed krijgt. Maar je baarmoeder (of die van je vrouw dan :P ) wordt pas na de 24 weken zo zwaar dat hij mogelijk de holle ader in je rug dicht zou kunnen duwen. Mogelijk want dit gebeurd lang niet bij iedereen. Het is dus echt niet nodig om die eerste drie maanden verplicht op je zij te gaan slapen, er is geen enkele aanwijzing voor dat het slecht zou zijn voor baby om op je rug te gaan slapen.

Voor de andere adviezen is ook geen wetenschappelijke basis. Het zijn een beetje bakerpraatjes. Ze kan wel wat sneller last krijgen van bandenpijn als ze hurkt/zwaar tilt enz. Tsja, datis niet comfortabel, maar ook niet schadelijk, ze merkt het snel zat. Goed naar je lichaam luisteren is belangrijker. En by all means, blijf in beweging, moeder in goede conditie zie ik liever dan een moeder die bewust de eerste 3 maanden niets getild heeft. :)

Zoek iemand bij wie je je op je gemak voelt :) succes!
:)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:34:09 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136837738
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou on the bright side is iedere nacht dat je heerlijk slaapt wel meegenomen in die laatste dagen! Maar toch jammer dat er geen babynieuws is :+
Precies ;)
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:34:59 #288
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_136837748
*O* gaan we vandaag f5en voor N-Z

En een *O* voor de laatste werkdag van nikki.
Hopelijk blijven ze nog lekker 2 weekjes zitten zodat je lekker even van je dochter kan genieten.
In welk ziekenhuis ga je eigenlijk bevallen ?
W
Z
E
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:39:24 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837802
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres :@
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:40:49 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_136837814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres :@
8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzo ;)
disclaimer
pi_136837820
quote:
Ik dacht tot 10 weken
♥ J & S
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:41:40 #292
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837822
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzo ;)
Neuh, dat weet ik idd :). Ik ben nu 8w, 5d dan hoef ik ze dus niet meer te slikken gelukkig :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:41 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik dacht tot 10 weken
Oh, ehh. Ik google wel eventjes :)

Edit:

Voedingscentrum zegt het volgende:

Na de tiende week van de zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig. Het is dan 8 weken na de bevruchting, maar artsen en verloskundigen spreken van 10 weken. Zij tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Na die tiende week van de zwangerschap kunnen zwangere vrouwen gewoon volgens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden voedingsmiddelen eten. Ook kunnen zij zonder risico foliumzuur-tabletten blijven slikken.

Ik slik nog wel eventjes door :)
pi_136837840
:+
♥ J & S
pi_136837845
quote:
tot 10 weken;
Foliumzuur is wel echt belangrijk en helpt bij het voorkomen van een neuraalbuis-defect; open ruggetje of geen schedeldak bijvoorbeeld.
pi_136837851
spuit 26 :D
pi_136837880
Tante Soesa je hebt ook kleine pilletjes hé mocht je nu van die joekels hebben?
Die kleine zijn zo groot als 'de pil', mocht je het erg vervelend vinden om te moeten kokhalzen van die enorme!

♥ J & S
pi_136837902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:46 schreef klaprooss het volgende:
Tante Soesa je hebt ook kleine pilletjes hé mocht je nu van die joekels hebben?
Die kleine zijn zo groot als 'de pil', mocht je het erg vervelend vinden om te moeten kokhalzen van die enorme!
ja idd, of iets van gravitamon ofzo.

Ik had ze geloof ik van kruidvat, die smaakten nergens naar en waren klein. Hema heeft ook fz, misschien het proberen waard voor die 2 weken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:51:08 #298
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837968
Mja, ik heb ook van die kleine pilletjes, bedankt voor het meedenken :). Ik heb een hele sterke kokhalsreflex als ik zwanger ben (heb het al bij tanden poetsen) dus ik wordt er gewoon naar van. Maargoed, het is idd belangijk dus ik slik gewoon nog ff een paar weken door!
pi_136837984
Vervelend! Idd nog even en dan ben je daar iig van af! :*
♥ J & S
pi_136838034
Ik had het ook hoor Soesa. Normaal kan ik wel pillen slikken maar in het begin van deze zwangerschap was het elke dag weer een uitdaging. Was heel blij toen die eerste weken voorbij waren en het niet meer hoefde.

En nu slik ik gigantische zwangerschapsvitamines, niet normaal hoe groot :')
Maar ben ook niet meer misselijk dus is het beter te doen.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')