abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2014 @ 15:59:03 #201
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136815101
Pssssst! Ik heb net twee positiejurken (maat L) en een positieshirt (maat XL) online gezet in V&A. OUD / Vraag en aanbod deel 136
  maandag 17 februari 2014 @ 16:00:37 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815163
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:59 schreef ProjSkippy het volgende:
Pssssst! Ik heb net twee positiejurken (maat L) en een positieshirt (maat XL) online gezet in V&A. OUD / Vraag en aanbod deel 136
Huh, L en XL? Ik dacht dat jij 1.50m en 38 kg was :+
Sorry, had niet op het linkje geklikt en zie nu dat het niet van jou was :P
  maandag 17 februari 2014 @ 16:01:53 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815221
Balen, Klavertje!
Jij zit nu in precies hetzelfde schuitje als mijn zusje een half jaar geleden. Ik hoop dat het bij jou gewoon allemaal net zo goed afloopt als bij haar. Sterkte met afwachten!
  maandag 17 februari 2014 @ 16:03:23 #204
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136815300
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Huh, L en XL? Ik dacht dat jij 1.50m en 38 kg was :+
Euj, 1,56 meter hè! Maak het nou niet nóg erger :'(. Ik heb het er op gemept voor een vriendin van me. Tadaaaa! --> Ah, wat je in je edit zegt dus.

En gut, wat had ik het leuk gevonden om samen met jou zwanger te zijn.
  maandag 17 februari 2014 @ 16:04:08 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815333
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:03 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Euj, 1,56 meter hè! Maak het nou niet nóg erger.

Ik heb het er op gemept voor een vriendin van me. Tadaaaa!

En gut, wat had ik het leuk gevonden om samen met jou zwanger te zijn.
Oh damn, net te laat ge-edit :+
Ja was leuk geweest! Je weet wat je te doen staat he :7
  maandag 17 februari 2014 @ 16:04:46 #206
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136815360
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zwanger zijn maakt je traag hè? :+

Ik rammel de pan uit (serieus! :o), maar ik heb toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt om een anticonceptiestaafje te laten plaatsen. Ik kom over een jaar of 2 à 3 weer terug.
  maandag 17 februari 2014 @ 16:06:50 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815448
Oh echt, nu alweer! M is nu een maand of 3 toch? Nou dat zal in ieder geval een teken zijn dat het goed met jullie gaat!
  maandag 17 februari 2014 @ 16:14:02 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136815700
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wachten tot jij voor die derde gaat? ;).
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 16:16:40 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815803
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wachten tot jij voor die derde gaat? ;).
Bijvoorbeeld! :7
  maandag 17 februari 2014 @ 16:42:00 #210
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136816688
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh echt, nu alweer! M is nu een maand of 3 toch? Nou dat zal in ieder geval een teken zijn dat het goed met jullie gaat!
Morgen 10 weken. :') Maar echt, als ik zwangere buiken zie, of andere baby's... Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! [eierstokkengeluid]
  maandag 17 februari 2014 @ 16:53:38 #211
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136817135
Bah klavertje dat is niet direct waar je op hoopt :( Hopelijk heb je over een paar weken weer goed nieuws!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136817719
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik kom me hier voorzichtig melden, gister een positieve test gehad (vriend helemaal van slag), en begin nu langzaam te wennen aan het idee dat we over 9 maanden met zijn drieën zijn!

Ik vind het nu vooral heel gek hoe ik er al een tijd mee bezig ben geweest en me heb ingelezen over het hoe en wat bij een zwangerschap, maar nu het zover is, ik me toch even verdwaald voel. Maar dat komt vast wel goed :D
*O* jeej, nog een nieuwe!

Verder wel bijgelezen maar alles alweer vergeten -O- ik ben echt zo'n ontzettende zeef momenteel... :@ sorry

Op school ook allemaal leuke reacties op t huwelijksaanzoek, en dit weekend bij de familie ook (incl. cadeautjes enzo). Voel me bijna schuldig dat we straks dan weer met ander nieuws komen en pas over een hele poos gaan trouwen... Ben ook een beetje bang dat vriendje's ouders het niet zo tof gaan vinden... :@ kan ik me echt zorgen om maken, dat ze heel erg zullen schrikken...

daarnaast begint de misselijkheid hier nu een beetje op te komen, vanmorgen moest ik echt even heel voorzichtig blijven liggen, en nu vanmiddag op mn werk kwam t ook weer op. klopt wel met de termijn die ik inschat, ben nu in de 6e week volgens mij...

Ohja, ik weet t alweer. Ik ging duimen voor Klavertje :*
Kwak
pi_136817809
waarom zouden ze schrikken Kwak?

Nog gefeliciteerd O+ wat leuk!

En blijven eten, vaak helpt dat wel en word je vooral misselijk van een lege maag. Gewoon van die droge dubbele crackertjes hielpen mij altijd wel goed, die sleepte ik altijd mee in mn tas en iets van zuigsnoepjes.
:)
pi_136819365
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:13 schreef mignonne het volgende:
waarom zouden ze schrikken Kwak?

Nog gefeliciteerd O+ wat leuk!

En blijven eten, vaak helpt dat wel en word je vooral misselijk van een lege maag. Gewoon van die droge dubbele crackertjes hielpen mij altijd wel goed, die sleepte ik altijd mee in mn tas en iets van zuigsnoepjes.
Dit kwam blijkbaar al onverwacht, en ze zeiden steeds "een hele grote stap", etc, terwijl dat embryo in mn buik een veel groter en immenser ding is zeg maar, maar dat weten Nog niet. Ik ben wel 31 maar vriendje is pas 25 en ook de oudste thuis....
Kwak
pi_136819552
Lief van jullie :*

Ik ben alweer een stuk rustiger dan vanmiddag. Kan er toch niets meer aan veranderen dus wil mezelf nu niet gek gaan maken. Duimen wordt natuurlijk wel gewaardeerd ;)

Leuk hoor kwak trouwen! Willen jullie pas trouwen na de geboorte? En misselijk, blegh vervelend he. Hier hangt het erg samen met vermoeidheid, in t weekend gaat t wel maar op werkdagen is t lastiger :r
pi_136819681
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ohja, eerste kleinkind ook voor hen?
het zal ook wel als een shocker komen dan. Je kind krijgt een kind. Volwassen komt niet op een grotere manier dan dat denk ik. Maar goed, maakt het niet leuker voor jullie.
Ik hoop dat het meevalt en zo niet, dat ze snel weer bijtrekken.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:26:48 #217
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136820123
Hoi!

Lmn *O* welkom!

Kwak, lastig dat je nu al misselijk bent. Hoop dat t een beetje binnen de perken blijft allemaal. Gefeliciteerd met jullie verloving!

Enf al 25 weken? Ja doeeeei! Jullie gaan hard!

Nummer je maakt t spannend met je gerommel! Tijd voor verse baby's!

Muziekbabys bij dot en blue: gezellig wel! Die van ons reageert enkel als ze zin heeft :')

Rfr jammer dat er nog niet gestript kon worden en dat dat gefrut ook niet zo plezant is. :{ things they dont tell you! Hoop dat je woensdag gewoon aan het babyknuffelen bent en niet meer naar de vk hoeft.

Blue je vriend nog zo laat op vakantie :o jij liever als ik!

Klap ik vind t ook heel moeilijk hoor, bedenken wanneer ik zou bellen. Gelukkig is hij met twintig minuutjes thuis als het er op aan komt.

Klaver m'n duimen draaien nog even door voor je. Jammer dat je de zorgen in je hoofd nu niet helemaal kunt elimineren.

Skips nu al aan de rammel? Nog zon leukerd! O+

Wij zijn vanochtend weer netjes door de keuring gekomen. 36 weken mijlpaal! BD was iets hoger dan normaal (138 / 77 over normaal 110 / 60), maar niets zorgwekkends. Baby werd op de hand door de gyn toch aan de wat kleine kant geschat ipv gemiddeld of groter dan dat. Verdenkingen van suiker gingen daarmee direct overboord! Ik ben ook maar 4 kg aangekomen in de laatste 7 weken, dat is fijn, want de teller heeft hard genoeg getikt.

Verder ook met deze gyn het bevalplan doorgesproken, wel fijn, maar tegelijkertijd drukte hij m'n grootste angsten ook een beetje de grond in met een 'als wij denken dat dat goed is, dan moet het gewoon even'. Mja. Ik vertrouw op m'n hormonen en adrenaline :P

Beeb ligt echt heel diep al verder en lekker sterretjes te kijken (doe nog maar even draaien aub ;) ) en de gyn heeft wel 5 x gevraagd of de vluchttas al klaar staat. Of hij wilde zeggen 'tot snel' hahaha. We gaan het wel zien!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136820264
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:26 schreef Kimpossible het volgende:

Verder ook met deze gyn het bevalplan doorgesproken, wel fijn, maar tegelijkertijd drukte hij m'n grootste angsten ook een beetje de grond in met een 'als wij denken dat dat goed is, dan moet het gewoon even' moeten we nog steeds met jou overleggen en zonder jouw toestemming of met een expliciete nee van jouw kant kunnen en mogen we het dus niet doorduwen.

ik heb even gefixed wat ie eigk bedoelde te zeggen :Y)
  maandag 17 februari 2014 @ 18:33:30 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820340
"Doorduwen" in deze context :X
KuikenGuppy
pi_136820359
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:33 schreef Burdie het volgende:
"Doorduwen" in deze context :X
ja dat moet je dan wel weer even zelf doen eigk :+
  maandag 17 februari 2014 @ 18:39:54 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820555
Kan het trouwens dat pijnlijke harde buiken geleidelijk overgaan in weeën, of voelen die toch echt duidelijk anders?
KuikenGuppy
pi_136820632
Kim: misselijk OS misschien een groot woord. Ik ben nimmer misselijk en kotsen doe ik al helemaal nooit dus ik ben vast en mieperd :P als t zo blijft als nu is t echt wel goed te doen.

En spannend zo je plan doorspreken, maakt het al helemaal en stuk echter denk ik zo?
Kwak
  maandag 17 februari 2014 @ 18:41:52 #223
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136820639
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja dat moet je dan wel weer even zelf doen eigk :+
_O- ja, hij leek dusdanig onder de indruk van de termpjes en dingen in het plan, dat ie allerhande ingewikkelde medische termen over tafel zat te smijten in z'n argumenten. Gelukkig wist ik waar ie het over had, maar mijn vriend zat echt zo :? Maar ja, een knip doen we bijna nooit pas bij foetale nood, maar soms is het gewoon nodig. Daarom is het goed voor jou dat de tweedelijns er tussen zit, want ja wij gynaecologen knippen over het algemeen wat vlugger om te bespoedigen. En een vacuüm is nou eenmaal 10 keer zo snel als een ks dus ja dan moet dat, want we doen alles in jouw belang en dat van jullie kind. En de syntocin is eigenlijk een van de weinige dingen in ons vak die bewezen succesvol zijn, maar als jij veel bloed wil verliezen? Insert moeilijke woorden. Glucose geven we alleen op indicatie bij te groot/te klein en afwijkende suikers, want ja het scheelt zomaar een paar punten op het iq. (Like duh, als je een indicatie kunt benoemen, geef dan alsjeblieft glucose bij. Het zit hem in het 'zomaar dingen doen'. Alsof ik m'n kind de beste behandeling zou misgunnen? ) Bladie.

We gaan het wel zien :') ik vertrouw op een goede communicatie en hoewel het echt geen vervelend gesprek was hoor, want heel duidelijke argumenten en hoor en wederhoor, ben ik er wel nog meer van overtuigd dat het zal gaan zoals het gaat en dat ik daar feitelijk alleen in mee kan gaan in dat moment. Uiteraard mét mijn eigen argumenten en wensen, maar zodra de gyn nodig is is het daar een eind mee klaar denk ik ):O
pi_136820724
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:39 schreef Burdie het volgende:
Kan het trouwens dat pijnlijke harde buiken geleidelijk overgaan in weeën, of voelen die toch echt duidelijk anders?
Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:46:39 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820825
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.
Nou, deze doen flink pijn. Maar ik zou het geen wee noemen nog, als ik lees hoe een wee 'hoort' te voelen?
Dit voelt als extreme menstruatiekramp met daarbij een buik die flink samentrekt. Niet echt begin en einde, of een 'piek' qua pijn, gewoon, au, naar.
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 18:47:55 #226
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136820876
Bur ik heb er geen verstand van, maar volgens mij klinkt dat toch best als een soortje wee?
pi_136820886
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, deze doen flink pijn. Maar ik zou het geen wee noemen nog, als ik lees hoe een wee 'hoort' te voelen?
Dit voelt als extreme menstruatiekramp met daarbij een buik die flink samentrekt. Niet echt begin en einde, of een 'piek' qua pijn, gewoon, au, naar.
Ja, maar zo beginnen de eerste weeen. ;)
Spannnnneeeend!!
pi_136820908
Bij mij is het weer helemaal rustig.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:48:57 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_136820913
Hup burdie! Werpen met dat ei! *O*
disclaimer
  maandag 17 februari 2014 @ 18:50:44 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820979
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:48 schreef Stormqueen het volgende:
Hup burdie! Werpen met dat ei! *O*
:')

Ik ga eens douchen, misschien zwakt het wel af. Manlief komt ook zo thuis O+.
KuikenGuppy
pi_136821068
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:41 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

_O- ja, hij leek dusdanig onder de indruk van de termpjes en dingen in het plan, dat ie allerhande ingewikkelde medische termen over tafel zat te smijten in z'n argumenten. Gelukkig wist ik waar ie het over had, maar mijn vriend zat echt zo :? Maar ja, een knip doen we bijna nooit pas bij foetale nood, maar soms is het gewoon nodig. Daarom is het goed voor jou dat de tweedelijns er tussen zit, want ja wij gynaecologen knippen over het algemeen wat vlugger om te bespoedigen. En een vacuüm is nou eenmaal 10 keer zo snel als een ks dus ja dan moet dat, want we doen alles in jouw belang en dat van jullie kind. En de syntocin is eigenlijk een van de weinige dingen in ons vak die bewezen succesvol zijn, maar als jij veel bloed wil verliezen? Insert moeilijke woorden. Glucose geven we alleen op indicatie bij te groot/te klein en afwijkende suikers, want ja het scheelt zomaar een paar punten op het iq. (Like duh, als je een indicatie kunt benoemen, geef dan alsjeblieft glucose bij. Het zit hem in het 'zomaar dingen doen'. Alsof ik m'n kind de beste behandeling zou misgunnen? ) Bladie.

We gaan het wel zien :') ik vertrouw op een goede communicatie en hoewel het echt geen vervelend gesprek was hoor, want heel duidelijke argumenten en hoor en wederhoor, ben ik er wel nog meer van overtuigd dat het zal gaan zoals het gaat en dat ik daar feitelijk alleen in mee kan gaan in dat moment. Uiteraard mét mijn eigen argumenten en wensen, maar zodra de gyn nodig is is het daar een eind mee klaar denk ik ):O
Het jammere is dat gyns/vk's en anderen veel mensen zien die hoge wensen/eisen hebben maar puntje bij paaltje eigenlijk gewoon niet weten waar ze over praten. Die dan bijvoorbeeld zeggen ja ik wil niet die prik in mn been na de geboorte van het kind hoor! En als je dan gaat vragen wat ze bedoelen dan zeggen ze pethidine. Tsja. Als je zulke dingen dagelijks hoort, en er komt dan iemand langs die wel goed geïnformeerd blijkt, wat blijft er dan nog over van je argumentatie, dan moet je van goede huize komen om het gesprek gaande te houden. Het gooien op emoties vind ik niet zo sjiek, want het staat buiten kijf dat iedere moeder ook het beste wil voor haar kind en voor haar zelf.

Ieder heeft recht op zn wensen en op het beleven van de bevalling zoals zehet zelf graag willen, maar het is wel ook een kunst om los te laten en te vertrouwen op de professionaliteit van de ander. Dat is soms wel eens moeilijk zie ik her en der. Als jij geen vacuum wil, dan wil je geen vacuum. Echter, als het kind zo'n nood heeft en er NU uit moet, dan is het ook de kunst om dat los te laten en te vertrouwen op het inschattingsvermogen van de gynaecoloog, hoe lang duurt het voordat jij op OK bent, hoeveel tijd heeft hij nog voordat je kind serieuze schade oploopt en hoe snel verwacht hij het kind te hebben met een vacuum.
Vergeet niet dat een keizersnede ook forse gevolgen heeft voor een volgende bevalling. Je hebt een litteken in je baarmoeder, mag niet meer met een verloskundige bevallen en hebt een grotere kans op herhaling van de keizersnede, nog afgezien van de kans op scheuren van het litteken in de baarmoeder (die is heel klein overigens 0,5 tot 1% maar hij is er wel.) Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.

Ik denk dat je gyn je vooral dat heeft willen meegeven, dat hij/zij niet alleen naar het nu kijkt, maar ook naar je volgende zw.schap eventueel, en dan is een littekenvrije baarmoeder wel fijn. En dat als hij/zij een inschatting maakt, dat ze daarin echt jouw wensen wel meenemen, maar dat ze ook een inschatting maken op basis van de feiten die ze op dat moment hebben en dergelijke. Er is op dit moment gewoon niet zoveel over te zeggen hoe het zal lopen. het zou fijner zijn voor jou als je gyn dat ook zou erkennen, en fijner voor jou als hij/zij aan zou geven te begrijpen dat jij je kind heus niet bewust aan risico's bloot wilt stellen. En voor je gyn voelt het waarschijnlijk toch alsof jij wat weinig vertrouwen hebt in hun beleid. De communicatie laat alleen best te wensen over :X
pi_136821135
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

:')

Ik ga eens douchen, misschien zwakt het wel af. Manlief komt ook zo thuis O+.
Doe dat maar eens even ja ;)

Echte weeën die effectief zijn en waarvan je weet "nu gaat het door", doen pijn, zijn regelmatig en houden een goeie minuut aan. Er zijn echter legio uitzonderingen op en er zit ook vaak wel iets van opbouw in.

Mochten het weeën zijn, succes! *O* F5 :P
kruip in je cocon, maak het wat donkerder, doe je ogen dicht en laat je lijf en je baby het werk doen. Ja het doet pijn maar het is zó ontzettend mooi, de geboorte van je kind O+
pi_136821211
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb toch echt wel pijnlijke harde buiken gehad rond de 18 weken waardoor ik tijdelijk moest stoppen met werken.. Het klinkt dan wel logisch dat het een wee uiteindelijk zou kunnen worden?

Ik weet het ook niet hoor :+
♥ J & S
pi_136821357
Oh spuit 11 :') . Succes Burdie ben benieuwd!!
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 19:02:52 #235
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136821389
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het jammere is dat gyns/vk's en anderen veel mensen zien die hoge wensen/eisen hebben maar puntje bij paaltje eigenlijk gewoon niet weten waar ze over praten. Die dan bijvoorbeeld zeggen ja ik wil niet die prik in mn been na de geboorte van het kind hoor! En als je dan gaat vragen wat ze bedoelen dan zeggen ze pethidine. Tsja. Als je zulke dingen dagelijks hoort, en er komt dan iemand langs die wel goed geïnformeerd blijkt, wat blijft er dan nog over van je argumentatie, dan moet je van goede huize komen om het gesprek gaande te houden. Het gooien op emoties vind ik niet zo sjiek, want het staat buiten kijf dat iedere moeder ook het beste wil voor haar kind en voor haar zelf.

Ieder heeft recht op zn wensen en op het beleven van de bevalling zoals zehet zelf graag willen, maar het is wel ook een kunst om los te laten en te vertrouwen op de professionaliteit van de ander. Dat is soms wel eens moeilijk zie ik her en der. Als jij geen vacuum wil, dan wil je geen vacuum. Echter, als het kind zo'n nood heeft en er NU uit moet, dan is het ook de kunst om dat los te laten en te vertrouwen op het inschattingsvermogen van de gynaecoloog, hoe lang duurt het voordat jij op OK bent, hoeveel tijd heeft hij nog voordat je kind serieuze schade oploopt en hoe snel verwacht hij het kind te hebben met een vacuum.
Vergeet niet dat een keizersnede ook forse gevolgen heeft voor een volgende bevalling. Je hebt een litteken in je baarmoeder, mag niet meer met een verloskundige bevallen en hebt een grotere kans op herhaling van de keizersnede, nog afgezien van de kans op scheuren van het litteken in de baarmoeder (die is heel klein overigens 0,5 tot 1% maar hij is er wel.) Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.

Ik denk dat je gyn je vooral dat heeft willen meegeven, dat hij/zij niet alleen naar het nu kijkt, maar ook naar je volgende zw.schap eventueel, en dan is een littekenvrije baarmoeder wel fijn. En dat als hij/zij een inschatting maakt, dat ze daarin echt jouw wensen wel meenemen, maar dat ze ook een inschatting maken op basis van de feiten die ze op dat moment hebben en dergelijke. Er is op dit moment gewoon niet zoveel over te zeggen hoe het zal lopen. het zou fijner zijn voor jou als je gyn dat ook zou erkennen, en fijner voor jou als hij/zij aan zou geven te begrijpen dat jij je kind heus niet bewust aan risico's bloot wilt stellen. En voor je gyn voelt het waarschijnlijk toch alsof jij wat weinig vertrouwen hebt in hun beleid. De communicatie laat alleen best te wensen over :X
Dat is ook zo. Ik heb het gesprek ook niet als vervelend ervaren, eerder als geruststellend zelfs denk ik. Juist omdat we desondanks wel een goed gesprek hadden met elkaar waar vooral kennis en kunde uit bleek. Ik denk ook dat hij het niet zo kwaad bedoeld heeft en vooral geprobeerd heeft duidelijk te maken dat ze echt niet zomaar dingen doen, dat overal over nagedacht wordt, maar ook dat je bij een eerste kind nooit garanties hebt (dat het past, dat het evt. Met een vacuüm wel sowieso gaat lukken, dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt etc, etc.). De toon was niet vervelend, ondanks dat de argumenten niet altijd even sterk waren. Met de weken komt steeds meer het 'whatever Will be, Will be' over me heen. Controle heb ik toch niet en ik hoop dat gewoon duidelijk gebleken is dat we ons goed hebben laten informeren en dat we mede daarom graag geïnformeerd worden over wat er gebeurt en waarom.
pi_136821435
ik denk dat dat wel overgekomen is! :D
En fijndat het wel een goed gesprek was verder!
pi_136821861
Ga je voor een UD baby Burdie? :)

Kp, fijn dat het toch een goed gesprek was! Ik heb bij mij geboorteplan ook staan dat ik wil dat er helder en open gecommuniceerd wordt tijdens mijn bevalling. Prima als er iets moet gebeuren, maar dan wel met de juiste informatie voor ons als ouders aub en niet een "Het moet omdat wij het zeggen" of een "ik plak er even een sensor op".
pi_136822271
Wat een warm welkom O+
Mijn vriend kwam vandaag al thuis met een hard 'hoi mama!', zo raar :P

Spannend om te lezen hoe het bij jullie ook allemaal gaat, al die uiteenlopende ervaringen ook!
Wij hebben het gister gelijk alvast aan (schoon)ouders verteld, ook omdat het niet erg goed gaat met mijn schoonvader, en ze al jaren vragen wanneer we nu zover zijn :') gelukkig waren ze allemaal ontzettend enthousiast en aan het stuiteren.

Spannend nu Burdie, zeker die twijfel of het nu écht gaat beginnen. Ik duim mee in ieder geval!!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 17 februari 2014 @ 19:49:20 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136823176
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:17 schreef Dot. het volgende:
Ga je voor een UD baby Burdie? :)

Dat lukt me niet meer ;).
KuikenGuppy
pi_136823219
Denk je dat het weëen zijn Burdie?
Spannend!
  maandag 17 februari 2014 @ 19:55:52 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136823454
Niets F5-waardigs vooralsnog hoor ;).
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 19:56:53 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136823506
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:55 schreef Burdie het volgende:
Ik had me net op de bank genesteld met vinger geparkeerd op F5 }:| ;)
pi_136823559
muh :P
pi_136823629
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lukt me niet meer ;).
Oh nee :X Ik raak een beetje de dagen kwijt nu ik verlof heb :P
pi_136823875
Zet 'm op Burdie :)

Ik moest net hoesten (want nog steeds zo verkouden) en opeens had ik een soort van kramp vlak boven m'n venusheuvel. Is dat nou bandenpijn? Een harde buik? Ik maak me geen zorgen maar wil graag weten hoe het heet. Weet wel dat m'n baarmoeder nog vrij laag zit, die kwam een week geleden volgens de vk net boven m'n schaambeen uit.
pi_136823999
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:55 schreef Burdie het volgende:
Spannend, Burdie. Precies zo voelde mijn eerste weeën hoor. En ze hebben bij mij overigens nooit een minuut geduurd. Ze duurden een halve minuut maar kwamen wel behoorlijk snel na elkaar. Ach, vertrouw op je gevoel! Als dit zo twee uur door blijft gaan en niet afzwakt, maar eerder meer wordt.....
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136824148
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:04 schreef Amsel het volgende:
Zet 'm op Burdie :)

Ik moest net hoesten (want nog steeds zo verkouden) en opeens had ik een soort van kramp vlak boven m'n venusheuvel. Is dat nou bandenpijn? Een harde buik? Ik maak me geen zorgen maar wil graag weten hoe het heet. Weet wel dat m'n baarmoeder nog vrij laag zit, die kwam een week geleden volgens de vk net boven m'n schaambeen uit.
Tja, je voelt soms zulke aparte dingen en omdat je het allemaal maar voor het eerst meemaakt en het per vrouw ook weer kan verschillen en anders kan aanvoelen, is het best moeilijk om er altijd een naam aan te geven. Zoals je het omschrijft, zou ik ook denken aan bandenpijn. Een harde buik voelde ik ook echt in mijn hele buik, een heel zwaar en wat pijnlijk gevoel waarbij je buik ook daadwerkelijk hard wordt. Het zou denk ik behoorlijk vroeg zijn als je nu een harde buik voelt, maar alles kan natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136824465
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:49 schreef RunForrestRun het volgende:

Ik kom net terug van de vk. Strippen was helaas nog niet mogelijk, baarmoeder zat nog te dicht (er zat nog een 'tuitje' aan had ze het over?) maar ze heeft wel een beetje gepord en gevoeld dus misschien is daarmee wel wat opgewekt.* Nu moet ik woensdag weer terugkomen.
En wederom hoop ik dat ik woensdag niet hoef te komen omdat het uit zichzelf op gang komt.

Vanmorgen was wel de eerste dag dat ik wakker werd zonder te denken "Shit, weer niks -O- ". En met de baby gaat alles nog steeds goed, dus zolang zij het naar haar zin heeft, houd ik het wel vol.

*Alsof ze met haar vingers mijn maag wilde kietelen, man dat deed zeer ;( .
De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.
pi_136824486
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Tja, je voelt soms zulke aparte dingen en omdat je het allemaal maar voor het eerst meemaakt en het per vrouw ook weer kan verschillen en anders kan aanvoelen, is het best moeilijk om er altijd een naam aan te geven.
Ja is ook zo, alles is nieuw en alle omschrijvingen op internet klinken vaag :+ ;)
  maandag 17 februari 2014 @ 20:25:25 #250
52229 Chanty
pi_136824772
Spannend burdie Ik hoop dat dit het begin is voor je *O*

Ik zag net mijn buik bewegen :D Fernando is de boel lekker aan het verbouwen O+ O+ O+ Ik geniet hier zo van, het is zo mooi O+
pi_136825561
Mooi, ik heb nachtdienst vannacht dus mooi tijd om een live bevalling te volgen :P.
pi_136825816
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:19 schreef Franny_G het volgende:

[..]

De laatste loodjes zijn echt zwaar he. Achteraf realiseer ik me nog meer dat de laatste twee weken, van 40 tot bijna 42, echt pittig waren. Bedenk maar dat je echt heel snel die kleine in je armen gaat hebben. En vertrouw er zo lang mogelijk op dat jouw lichaam en je baby zelf het goede moment kunnen bepalen. Ik hoop voor je dat het wachten niet al te lang meer duurt.
Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn :@ , had net echt even een inzinking toen ik op de bank zat en weer een appje kreeg hoe het gaat.

Ik probeer mezelf inderdaad voor te houden dat mijn lichaam inderdaad wel 'weet' wanneer het tijd is, en dat de baby telkens een weekje achterliep qua groei dus dat ze misschien gewoon een extra weekje nodig heeft voor ze er klaar voor is.
Het kán ook gewoon niet lang meer duren, maar ik hoop gewoon zo dat het uiteindelijk wel natuurlijk gebeurt en dat in geen inleidingen/keizersnee/wat kan je allemaal nog meer bedenken hoeft te worden.

Iedereen trouwens bedankt voor de lieve woorden, fijn dat jullie allemaal meeleven O+ :* .

Burdie, hoe is het nu?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  maandag 17 februari 2014 @ 20:50:36 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136825919
Whihi blueeyes dat met die happy hardcore :D _O-
Ik heb nu ook al enorme zin om stomme dingen als ouder te gaan zeggen als ze puber zijn en dat ze dan zo in elkaar krimpen zeg maar O+ :') XD

RFR :* Ik hoop ook echt dat het gewoon zelf op gang komt voor je. Je kan het! :*

Klavertje 4 spannend zeg. Nu iig goed nieuws, hopelijk volgende keer ook! :*

Kim ja t gaat enorm hard! :o O+
Fijn dat je weer goedgekeurd bent! En 36 weken *O*
Jammer dat beeb nog sterrenkijkt! Hoop dat ie nog een beetje bijdraait ;) :D

Chanty leuk he dat bewegen van je buik O+ Whihi die werknaam :D :9

Burdie spannend hoor! En idd harde buiken kunnen zeker pijnlijk zijn :+ Ben benieuwd!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136826468
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Enfermera het volgende:
Whihi blueeyes dat met die happy hardcore :D _O-
Ik heb nu ook al enorme zin om stomme dingen als ouder te gaan zeggen als ze puber zijn en dat ze dan zo in elkaar krimpen zeg maar O+ :') XD
"Mahaaaaaaam! :( :( :( :( "

O+

Burdie, ik ben benieuwd! :)

Ik heb volgens mij echt nog nooit een harde buik gehad. Alleen staat 'ie soms heel erg strak/gespannen, maar een echte harde buik? Volgens mij niet.

Mijn eerste weeën waren qua vorm overigens echt weeën, dus die golfbeweging. Alleen niet erg pijnlijk en vrij kort. Maar het kan inderdaad bij iedereen anders verlopen! Toen ik (achteraf gezien) al echt behoorlijk heftige weeën had, dacht ik nog steeds dat het niet serieus was omdat ze 'niet regelmatig genoeg' kwamen (soms zat er een pauze tussen bijvoorbeeld). Niemand had mij ooit verteld dat bij sommige vrouwen die 'perfecte regelmaat' gewoon niet (vanzelf) komt.

Ben zelf heel benieuwd hoe dat straks gaat, maar ik moet nog +/- 11 weekjes wachten :+
  maandag 17 februari 2014 @ 21:02:36 #255
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136826505
Ja. Dingen als 'kek' en 'cool' zeggen enzo, en heel raar dansen. :D :9 O-)

Coco jeutje wat gaat dat hard he :o O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136831145
Coco nog maar 11 weken? whaa! dat gaat hard zeg!

Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn, :') denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree :')
Kwak
pi_136831292
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September :o

Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136831367
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:

Amsel, ik vind t ook moeilijk hoor, zo'n eerste keer, en alles wat je voelt is ineens een vraagteken... ik heb bv heel veel krampjes die op menstruatie lijken, en soms iets scherpers. dus ben ik steeds een beetje angstig als ik naar t toilet ga of er niet toch iets mis is. maar volgens mij zijn t gewoon mn darmen die niet helemaal ok zijn, :') denk ik "oeh, kramp in mn baarmoeder" en dan heb ik gewoon diarree :')
Spannend he kwak! Maar zit vast goed hoor O+
Dat had ik net ook, alleen dan als LLM :9 . Last van mijn buik, menstruatiepijnen en gewoon ongemakkelijk gevoel met als resultaat 2x ontlasting binnen 10 min. 1 keer normaal en de andere keer diarree :( .. Diarree sucks!
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 22:39:43 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136831415
^^ wat klap zegt.
KuikenGuppy
pi_136831424
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt bizar dat tante_Soesa en ik nog maar met z'n tweeën zijn voor September :o

Zit er iemand zich hier stil te houden tot 12 weken oid? Tis wel heul karig hoor!
December was niet zo productief :+
pi_136831426
quote:

Nou idd! Maar september kindjes zijn wel het aller leukste :') uiteraard ben ik er 1 :+
♥ J & S
pi_136831594
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:
Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.
Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?
pi_136831632
:D

Ik wil al uren op bed, maar slapen kan ik toch niet terwijl ik echt doodmoe ben. Echt zooooooo vervelend -O- :O

Nou ja.. Trusten :W
pi_136831749
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:33 schreef kwakz0r het volgende:

Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....
S. 2014
J. 2016
pi_136831755
Oh, Burdie in actie! Ik duim dat het doorzet!
pi_136831847
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je wacht op het 2e streepje ben je continue aan het broekloeren, maar de eerste periode van de zwangerschap ook... Tenminste zo heb ik t ervaren....
:Y Ik ook.

Vreselijke krampen en steekjes en gerommel en vol gevoel.. En dan keiharde ontlasting en daarna weer flinterdun. Echt. Make a choice :{w }:|
  maandag 17 februari 2014 @ 22:51:14 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136831897
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:47 schreef Cantare het volgende:
Oh, Burdie in actie! Ik duim dat het doorzet!
Vooralsnog niet ;).
KuikenGuppy
pi_136832612
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:43 schreef Cantare het volgende:

[..]

Even hierop inhaken: de kans is aanwezig dat ik zo'n probleem met mijn placenta heb/krijg. Hij ligt erg laag en mogelijk zit 'ie aan het littekenweefsel vast. Mijn verloskundige zei 'tsja, dat weten we pas na de bevalling en dan moet 'ie er op de ok uit'. Maar hoe moet ik dat voor me zien, weet jij dat? Ik stel me nu een scenario voor me a la: placenta komt niet, ik bloed een eind leeg en moet dan op de ok snel onder zeil. Of zie ik het nu te dramatisch voor me?
Ze zullen altijd een poosje wachten om te zien of de placenta vanzelf komt. Als er het vermoeden is dat ie vast ligt dan gaan ze niet tot het uiterste om dat te bewerkstelligen, je zou eventueel zelf aan kunnen geven dat je dat niet wilt ook, tot het uiterste gaan.
Sommige ziekenhuizen zijn vrij snel met hun manuele placentaverwijderingen, anderen zijn wat terughoudender. Je gaat dan inderdaad doorgaans onder volledige narcose, je wordt in beensteunen gelegd en de placenta wordt dan gehaald. Het hangt een beetje van je klinisch beeld af hoe spoed spoed is. Als het bloedverlies nihil is heb je echt geen enorme haast, alleen dat ding moet er wel uit.

Wat rot voor je zeg, naar ook dat je nu eigenlijk niet zo heel goed weet waar je aan toe bent -O-
wat geeft ze het idee dat ie mogelijk vast zou kunnen zitten?
pi_136832724
buuuuurdieeeee doe es een beeeeebie! *O* :P
de 18e is een mooie datum O+
pi_136835544
Helemaal onbijgelezen egopost. Ik zit al vanaf 7 uur in het zh omdat ik baby B minder voelde vandaag. Toch maar even gebeld en ik mocht komen. Op de echo bleek waarom ik hem minder voelde, hij ligt ineens met zijn hoofd naar boven in plaats van naar beneden. Echt, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. :?

Alleen konden ze beide babies niet goed meten op de echo. Zometeen doen ze daarom nog een nieuwe echo.

En ik lig ondertussen aan ctg nummer 3. Bij ctg nummer 2 dipte de hartslag van een van de babies even. Volgens de gyn waarschijnlijk omdat ik op mijn rug lag.
Toen ctg 2 op mijn zij. Drama! Een dik uur aan gelegen en telkens vielen de hartjes weg omdat de banden niet goed zaten.
En nu lig ik aan ctg nummer 3 en registreert het ding 2 keer dezelfde hartslag. Het wil dus niet echt lukken. }:|

Ondertussen wordt mijn plasje gecheckt en bloeddruk is goed. Nu afwachten tot ze tevreden zijn met de ctg.

Oh en er waren twee artsen die vroegen of ik niet aan het bevallen was. :')
pi_136836055
Kom op Burdie!!

Sterkte Nikki daar! Hopelijk kan je snel naar huis!
pi_136836321
Zo we zijn thuis. De twee artsen waren ervan overtuigd dat ik aan het bevallen was en wilden even voelen. Ik was dus echt niet aan het bevallen en dat zei ik ook. Kortom, alles zat nog potdicht. :)
Inmiddels eindelijk een goede ctg en een goede echo. *O* Ze blijven gewoon nog twee weekjes zitten hoor. :+

Oh en nog steeds niet bijgelezen maar ik zag wel snel iets over actie bij Burdie! Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 18-02-2014 01:51:32 ]
pi_136836542
Fijn Nikki!
En laat ze idd nog maar twee weekjes binnen spelen ;)
pi_136836656
Vandaag bij de gynacoloog geweest (m'n vrouw is 5/6 weken zwanger), en die zei dit:

In de eerste 3 maanden:
- Niets zwaars pakken (niet meer dan 3kg tillen)
- Niet stofzuigen door het trekken en duwen
- Geen zware deuren openduwen
- Niet hurken
- Alleen op je linker/rechterzei slapen.

Behalve van het slapen kan ik niets hierover vinden, ik stond een beetje perplex...

Ik denk dat we sowieso een andere gaan zoeken aangezien deze een beetje medicijnvrouw achtig overkwam (woon in Canada en gynacoloog komt uit India/Pakistan).
pi_136836944
Rogier, het lijkt me eerlijkgezegd allemaal een beetje stug, maar ik ben geen expert natuurljk.
Ik heb alle door jullie gyn genoemde verboden wel gedaan in de eerste 3 maanden. En ook in de maanden daarna overigens.

Jompeldejompel, *O* 36 weken en ik heb vandaag mijn laatste werkdag. Het is echt hard gegaan. Nu hopelijk nog even twee weken genieten van alleen L. en dan mogen de boys komen. O+

Ik heb gisteren wel kennisgemaakt met een verloskamer en hoe dat allemaal gaat. Datgene waar ik zo enorm tegenop zag. :') Het is me enorm meegevallen en de mensen waren enorm lief en meedenkend. Twee hele toffe gyns gezien, die beiden zeiden dat ik met bevallen moest wachten tot zij dienst hadden. :D We zullen zien.
pi_136837238
quote:

Ik ben ook in september :W
Waarschijnlijk rond de 20e, maar dat hoeft nog niet in de op hoor

Spannend nachtje Nikki!
En hopelijk ook een spannende nacht geweest voor Burdie!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 07:58:47 #277
52229 Chanty
pi_136837330
Nikki fijn dat alles goed is met de beebs en ook heel erg fijn dat je nu een beter gevoel hebt bij het ziekenhuis *O*

Rogier gefeliciteerd! *O* en wat die gyn van jullie zegt heb ik hier echt nog nooit gehoord. Zolang je vrouw die dingen kan doen zonder klachten is er geen probleem. Ik ben ruim 23 weken en doe al die dingen nog behalve op mijn buik slapen omdat dat echt niet lekker ligt op zo'n bal :P Kennelijk hebben ze wat andere inzichten daar aan de andere kant van de oceaan, maar vooralsnog komen de baby's hier gewoon ook ter wereld.
pi_136837370
Wow Nikki, jij hebt wel een nacht achter de rug zeg. Gelukkig alles is orde.

Zo naar de vk, had net een beetje slijmerig bloedverlies. Daar hoef je niet voor te bellen toch?
pi_136837377
Burdie, hoe was je nacht?

Nikki, fijn dat alles goed was en dat je weer naar huis mocht. En wat ben je toch een bikkel, na zo'n nacht gewoon vroeg naar je werk! Maar dit is je laatste dag *O* , respect dat je het vol hebt gehouden! Ik hoop dat je nog een paar weekjes de tijd hebt voor je dochter voor de jongens zich aandienen. Gaat ze nog naar de opvang of heb je dat stop gezet?

En RFR, hoe ben jij wakker geworden? Ik hoop voor je dat het allemaal vanzelf op gang komt (of al is...) :*
pi_136837390
En de krampen zijn er weer. Dit in combi met wat bloedverlies is misschien een begin? ;)
Burdie, ben benieuwd hoe het is!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:06:39 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_136837403
quote:

Vorig jaar was dat toch ook in een bepaalde maand? :D

De eieren sprongen gewoon allemaal dusdanig dat het nu allemaal oktoberbaby's worden :Y

- edit - en ik bedenk me nu dat er ook een paar terug moesten van september ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 18-02-2014 08:27:29 ]
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:09:27 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136837425
Ik ga mijn best doen om eind September al te poppen. Maar om met Dr Phil te spreken: *insert dik aangezet Texaans accent* past behaviour is the best predictor of future behaviour. Dus het zal wel December worden :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:19:12 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837548
Als ik kijk naar de resultaten uit het verleden wordt dit een oktoberkindje :+. Deze is trouwens nèt in januari gemaakt volgens mijn eigen berekening (en ovulatietestje). Ik ben zo benieuwd naar de echo zaterdag!

Hoe is 't nu Burdie?

Jemig Nikki, wat een nacht! En nu ben je gewoon al naar je werk :o! En dan met 36 weken zwanger van een tweeling :o! Wat een bikkel ben jij! Ik zit hier al met moeite m'n ogen open te houden omdat E. om 1 uur even wakker was geworden en ik er 'pas' om half 10 in lag :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:27:12 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136837653
Buikbaby zit er nog, ik heb heerlijk geslapen zonder enige verdere actie :+ :').

Ik werd vanmorgen wel wakker met de gedachte: 'oké, kennelijk krijgen we geen baby'. Rare laatste loodjes...

Nikki, fijn dat alles goed is met je mannen en eindelijk je laatste werkdag *O*.

Rogier gefeliciteerd :).

Nrz, helder rood is hier bellen, de rest niet. Succes bij de vk!
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:29:32 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136837683
Nou on the bright side is iedere nacht dat je heerlijk slaapt wel meegenomen in die laatste dagen! Maar toch jammer dat er geen babynieuws is :+
pi_136837693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Vandaag bij de gynacoloog geweest (m'n vrouw is 5/6 weken zwanger), en die zei dit:

In de eerste 3 maanden:
- Niets zwaars pakken (niet meer dan 3kg tillen)
- Niet stofzuigen door het trekken en duwen
- Geen zware deuren openduwen
- Niet hurken
- Alleen op je linker/rechterzei slapen.

Behalve van het slapen kan ik niets hierover vinden, ik stond een beetje perplex...

Ik denk dat we sowieso een andere gaan zoeken aangezien deze een beetje medicijnvrouw achtig overkwam (woon in Canada en gynacoloog komt uit India/Pakistan).
Die dingen worden wel vaker geadviseerd in het buitenland, met name dat van zware dingen tillen en op je zij slapen. In Nederland adviseren we dat absoluut niet, er zijn voor alle genoemde zaken geen aanwijzingen te vinden; geen zorgen.

De theorie achter het zijslaap advies is dat op je rug slapen slecht zou zijn voor je baby's hartslag omdat de holle ader dichtgedrukt wordt waardoor baby minder bloed krijgt. Maar je baarmoeder (of die van je vrouw dan :P ) wordt pas na de 24 weken zo zwaar dat hij mogelijk de holle ader in je rug dicht zou kunnen duwen. Mogelijk want dit gebeurd lang niet bij iedereen. Het is dus echt niet nodig om die eerste drie maanden verplicht op je zij te gaan slapen, er is geen enkele aanwijzing voor dat het slecht zou zijn voor baby om op je rug te gaan slapen.

Voor de andere adviezen is ook geen wetenschappelijke basis. Het zijn een beetje bakerpraatjes. Ze kan wel wat sneller last krijgen van bandenpijn als ze hurkt/zwaar tilt enz. Tsja, datis niet comfortabel, maar ook niet schadelijk, ze merkt het snel zat. Goed naar je lichaam luisteren is belangrijker. En by all means, blijf in beweging, moeder in goede conditie zie ik liever dan een moeder die bewust de eerste 3 maanden niets getild heeft. :)

Zoek iemand bij wie je je op je gemak voelt :) succes!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:34:09 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136837738
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou on the bright side is iedere nacht dat je heerlijk slaapt wel meegenomen in die laatste dagen! Maar toch jammer dat er geen babynieuws is :+
Precies ;)
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:34:59 #288
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_136837748
*O* gaan we vandaag f5en voor N-Z

En een *O* voor de laatste werkdag van nikki.
Hopelijk blijven ze nog lekker 2 weekjes zitten zodat je lekker even van je dochter kan genieten.
In welk ziekenhuis ga je eigenlijk bevallen ?
W
Z
E
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:39:24 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837802
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres :@
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:40:49 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_136837814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe zit het ook alweer met foliumzuur? Tot welke week moet je dat slikken? Ik ben m'n pilletje weer vergeten vanochtend maar ik moet er ook steeds van kokhalzen dus het is misschien een beetje per ongeluk/expres :@
8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzo ;)
disclaimer
pi_136837820
quote:
Ik dacht tot 10 weken
♥ J & S
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:41:40 #292
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837822
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

8 weken, maar het is niet zo dat 1 gemist tabletje meteen voor grote problemen zorgt ofzo ;)
Neuh, dat weet ik idd :). Ik ben nu 8w, 5d dan hoef ik ze dus niet meer te slikken gelukkig :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:41 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik dacht tot 10 weken
Oh, ehh. Ik google wel eventjes :)

Edit:

Voedingscentrum zegt het volgende:

Na de tiende week van de zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig. Het is dan 8 weken na de bevruchting, maar artsen en verloskundigen spreken van 10 weken. Zij tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Na die tiende week van de zwangerschap kunnen zwangere vrouwen gewoon volgens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden voedingsmiddelen eten. Ook kunnen zij zonder risico foliumzuur-tabletten blijven slikken.

Ik slik nog wel eventjes door :)
pi_136837840
:+
♥ J & S
pi_136837845
quote:
tot 10 weken;
Foliumzuur is wel echt belangrijk en helpt bij het voorkomen van een neuraalbuis-defect; open ruggetje of geen schedeldak bijvoorbeeld.
pi_136837851
spuit 26 :D
pi_136837880
Tante Soesa je hebt ook kleine pilletjes hé mocht je nu van die joekels hebben?
Die kleine zijn zo groot als 'de pil', mocht je het erg vervelend vinden om te moeten kokhalzen van die enorme!

♥ J & S
pi_136837902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:46 schreef klaprooss het volgende:
Tante Soesa je hebt ook kleine pilletjes hé mocht je nu van die joekels hebben?
Die kleine zijn zo groot als 'de pil', mocht je het erg vervelend vinden om te moeten kokhalzen van die enorme!
ja idd, of iets van gravitamon ofzo.

Ik had ze geloof ik van kruidvat, die smaakten nergens naar en waren klein. Hema heeft ook fz, misschien het proberen waard voor die 2 weken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:51:08 #298
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837968
Mja, ik heb ook van die kleine pilletjes, bedankt voor het meedenken :). Ik heb een hele sterke kokhalsreflex als ik zwanger ben (heb het al bij tanden poetsen) dus ik wordt er gewoon naar van. Maargoed, het is idd belangijk dus ik slik gewoon nog ff een paar weken door!
pi_136837984
Vervelend! Idd nog even en dan ben je daar iig van af! :*
♥ J & S
pi_136838034
Ik had het ook hoor Soesa. Normaal kan ik wel pillen slikken maar in het begin van deze zwangerschap was het elke dag weer een uitdaging. Was heel blij toen die eerste weken voorbij waren en het niet meer hoefde.

En nu slik ik gigantische zwangerschapsvitamines, niet normaal hoe groot :')
Maar ben ook niet meer misselijk dus is het beter te doen.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')