abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2014 @ 11:30:54 #161
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136805038
nz, dat zou een saaie dag toch heel wat minder saai maken!! Spannend :).

En ik slik zwangerschaps multivitaminen van de DA. Ben er mee begonnen toen we gingen 'proberen', dus slik ze nu al ruim 8 maanden. De foliumzuur zit daar al in en dat vind ik wel handig, gewoon alles in 1.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:34:51 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_136805160
Ik slik een vitamine B complex (zit ook foliumzuur in) aangevuld met vitamine D. Valt wat minder op op je aanrecht dan zo'n pot waar groot MAMA / ZWANGER op staat :') :@
disclaimer
pi_136805246
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik slik een vitamine B complex (zit ook foliumzuur in) aangevuld met vitamine D. Valt wat minder op op je aanrecht dan zo'n pot waar groot MAMA / ZWANGER op staat :') :@
Ik heb ze gewoon overgegooid in een ander potje in het begin ;)

Ik was begonnen met de AH Zwanger worden vitaminen, maar daar ging mn hele cyclus van op hol :') Dus toen maar gewoon alleen foliumzuur, aangevuld met teunisbloemolie voor een regelmatige cyclus en sinds de positieve test Mama Compleet van Davitamon, want ik eet bijna geen vis en daar zit extra visolie in.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:38:14 #164
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136805273
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Haha.. Zou idd wat gênant zijn!
Hier ligt doosje netjes in mijn nachtkastje :P
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 17 februari 2014 @ 11:39:26 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_136805299
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Haha.. Zou idd wat gênant zijn!
Hier ligt doosje netjes in mijn nachtkastje :P
Nou, als je al openlijk zwanger bent maakt het niet uit natuurlijk, maar als je nog bezig bent is het misschien iets om te overwegen. En aangezien ik nogal een sukkel ben met medicatie / vitaminen moet ik ze echt op een zichtbare plek hebben, anders vergeet ik ze :')
disclaimer
pi_136805427
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, als je al openlijk zwanger bent maakt het niet uit natuurlijk, maar als je nog bezig bent is het misschien iets om te overwegen. En aangezien ik nogal een sukkel ben met medicatie / vitaminen moet ik ze echt op een zichtbare plek hebben, anders vergeet ik ze :')
En dan nog vergeet ik ze.
Ik heb voor mn vitamines een afstreeplijstje met dag en datum.
Ben anders in staat 3x een pil te nemen omdat ik het alweer vergeten ben...
  maandag 17 februari 2014 @ 11:52:19 #167
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136805699
Ik heb het potje gewoon omgedraaid op een plank in de keuken staan. Dan zie je het woord 'zwanger' ook niet ;).
  maandag 17 februari 2014 @ 12:24:02 #168
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136806758
Spannend NZ!

Fee-nix, dat weet ik nog niet. Elke keer zie ik mooie buiken daar voorbij komen en wil ik ook foto's plaatsen, maar vergeet het gewoon elke keer.. :@ Dus als ze mooi zijn en ik eraan denk zet ik ze erop! :D

Ik slik ook Mama Compleet. Ben daar een week of twee voor ik zwanger werd mee begonnen. En nu bezig aan mn laatste potje ;)
pi_136807032
LLMs! Wanneer bellen jullie eigenlijk je man/vriend?
Ik vind het lastig namelijk.

Vriend werkt +/- anderhalf uur hier vandaan en wil natuurlijk niet dat hij het 1 en ander mist. Ik weet vanuit m'n werk dat een bevalling heus geen uur duurt (oke oke er zijn er een paar maar over het algemeen niet :P, vooral niet bij de eerste) .

Ik was van plan om bij voorwerk wat aanblijft te bellen maar ja, wanneer is dat dan eigenlijk? En wat valt er eigenlijk onder voorwerk :').
Menstruatiepijnen zoals n_z heeft heb ik ook, en soms houdt dat maar een uurtje aan en de andere keer de gehele dag.

pff, haha hoe doen jullie het of hebben jullie het met voorgaande zwangerschappen gedaan?

Waarschijnlijk zit ik nu te meuten maargoed :+
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 12:38:18 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136807174
Ik bel pas als ik het gevoel heb dat het echt door gaat zetten. Dus bij meerdere weeën na elkaar die heftiger lijken te worden.
KuikenGuppy
pi_136807395
Ik heb net babyfoto's van mezelf zitten kijken, ongelooflijk dat er over n paar maanden ook hier zo'n ukkie in huis woont O+
S. 2014
J. 2016
pi_136807591
Een echte wee, dat merk ik wel. Dat is een pijn waar ik niks anders meer bij kan doen.
Toen dat bij J. begon stond ik in het ziekenhuis onder de douche en kreeg ik me amper nog afgedroogd en aangekleed en ben ik over de gang in elkaar gedoken weer in m'n bed gekropen. Was te eigenwijs om voor hulp te bellen. :')

Maar dat begon dus ook met een enkel steekje en krampje wat makkelijk te doen was.

Zeg maar een kramp zoals in je been maar dan in je buik, rug en bovenbenen, zo vond ik het voelen. Dus ik ga pas bellen als het zo gaat voelen.

Mijn partner is nu ook op een uur rijden van huis. Dus als het vervelend gaat worden met de pijn bel ik dat ie moet komen.
pi_136807630
Lastig om te beslissen, Klaprooss. Er is gewoon geen regel voor. Ik zou bellen als ik het idee heb dat het serieus is, dus in een half uur 6 of meer weeën. Maar bij een snelle bevalling is dat misschien al laat. Ik ben blij dat ik dat de vorige keer niet hoefde te beslissen, toen begon het 's nachts, geen voorwerk gehad en gelijk regelmatig dus heel herkenbaar.

En het grote voordeel van dagelijks aan tafel ontbijten met je peuter is dat zij vraagt om haar vitamientjes en die van mij er naast liggen. Het is dus helemaal ingeburgerd. Regelmaat O+ . Ik heb foliumzuur geslikt tot de 11 weken, nu Davitamon mama o.i.d.
pi_136807686
De kleine is trouwens met z'n vingertjes steeds aan het duwen/kriebelen tegen m'n blaas aan. :')
pi_136807694
Bedankt voor de tips!

Bij de etos heb ik de Vitaminen Zwanger Worden gehaald! Dit is incl de hoeveelheid foliumzuur dit aangeraden word.
pi_136808477
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
De kleine is trouwens met z'n vingertjes steeds aan het duwen/kriebelen tegen m'n blaas aan. :')
Gezellig alvast een kraamverbandje in voor het 'oeps hierdoor moet ik plassen'?
  maandag 17 februari 2014 @ 13:27:35 #177
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136808613
Miss Naughty welkom!! :D :* Gefeliciteerd! *O*

Over vibo baby; ik had wel bij mn dochter toen ze erg groot was dat ze wel leek te wielrennen in mn buik. Zo hard en snel heen en weer met dr benen :') Het was gewoon geen trappen meer XD

Nummer zoveel spannend! :*
Lekker dat kriebelen tegen je blaas :') :+

Hier weer wat meer last van mn bekken vandaag, maar moet ook alleen voor dreumes zorgen hele dag. Zit nu al even op de bank, das wel lekker. Wilde nog even gaan liggen maar zij sliep nog niet, ik hoop dat ze nu nog wel ff gaat slapen (ligt al 1,5 in bed te dweilen :') )
Magoed. Verder gaat het aardig. Woensdag alweer 25 weken.. tijd gaat gelukkig wel snel! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136808923
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Gezellig alvast een kraamverbandje in voor het 'oeps hierdoor moet ik plassen'?
Zat er aan te denken, vk heeft alleen op haar site staan dat ze wilt dat alle spullen in de doos blijven zitten. :)

En nu zijn alle krampen en steekjes weer weg. :{
pi_136808974
Vibo baby??? :)
  maandag 17 februari 2014 @ 13:39:14 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136809022
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vibo baby??? :)
Vraag van klaproos op vorige pagina :+
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef klaprooss het volgende:
Wat leuk Musique!

Dames even een vraag, soms is de baby druk en lijkt het net alsof er een vibrator in mijn buik zit qua trilling 8)7 . Ik vraag me dan zo af wat de baby precies doet. Hebben jullie en idee, het is namelijk echt geen hik o.i.d
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136809102
Ik had net in de auto een back to my youth momentje en een Happy Hardcore cd aangezet (OMG ik word echt oud :X )
Even iets harder dan hard het geluid aan, kreeg meteen een draaiend kind van ellende.
Die zal nu wel al denken:
'Mahammmmm.. doe nor-maal! }:| '
pi_136809393
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had net in de auto een back to my youth momentje en een Happy Hardcore cd aangezet (OMG ik word echt oud :X )
Even iets harder dan hard het geluid aan, kreeg meteen een draaiend kind van ellende.
Die zal nu wel al denken:
'Mahammmmm.. doe nor-maal! }:| '
Ik leg af en toe een muziekdoosknuffel bij mijn buik in de buurt, misschien herkent hij het straks dan, en daar wordt ook heftig op gereageerd, dus misschien vindt ie het wel een enorm stom deuntje :D
pi_136809462
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:37 schreef BlueEyes het volgende:
Het maakt mij ook ineens zo bewust hoe ontzettend belangrijk eigenlijk ouders zijn.
Iets wat ikzelf voorheen als 'normaal' beschouwde, je ouders zijn er altijd..
+1. Ik heb gelukkig mijn ouders nog en ze zijn ook sinds de zwangerschap dubbel zo belangrijk geworden. Kan me voorstellen hoe moeilijk het is om een of allebei je ouders te moeten missen.

Spannend hè Gateway :o

Pvoes wat een raar verhaal. Wat wilden ze regelen dat? Opvoeding? Of oppassen?

Musique wat tof, zoveel spulletjes! Lekker neuzen wat je wel en niet wil houden!

Klap, geen ervaring mee. Zou het eens aan de vk vragen, misschien heeft die enig idee? Ik ben wel benieuwd.

LMN welkom! Volgens mij hebben we ons allemaal in het begin verdwaald gevoeld. Dat je zwanger wil worden is één ding, maar dat het dan ook is gelukt! :o

Klap, die van mij werkt gelukkig op een kwartiertje rijden, maar ik ga hem denk ik pas bellen als ik echt weeën krijg - en ik begrijp dat weeën echt heel anders voelen dan voorwerk - en als die weeën ook al lange tijd regelmatig komen. Wil hem niet te snel en misschien voor niks laten komen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nu zijn alle krampen en steekjes weer weg. :{
Je houdt het wel spannend :D .

Ik kom net terug van de vk. Strippen was helaas nog niet mogelijk, baarmoeder zat nog te dicht (er zat nog een 'tuitje' aan had ze het over?) maar ze heeft wel een beetje gepord en gevoeld dus misschien is daarmee wel wat opgewekt.* Nu moet ik woensdag weer terugkomen.
En wederom hoop ik dat ik woensdag niet hoef te komen omdat het uit zichzelf op gang komt.

Vanmorgen was wel de eerste dag dat ik wakker werd zonder te denken "Shit, weer niks -O- ". En met de baby gaat alles nog steeds goed, dus zolang zij het naar haar zin heeft, houd ik het wel vol.

*Alsof ze met haar vingers mijn maag wilde kietelen, man dat deed zeer ;( .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136809732
Voor jou is het ook spannend RunForrestRun!
Hopelijk heb je je baby'tje snel in je armen.
pi_136810057
Ik word dik ;( Ik weet niet hoe ik dit nog een maand moet verbergen.. Hopelijk lijkt het voor mezelf erger dan voor anderen ;)
pi_136810525
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Voor jou is het ook spannend RunForrestRun!
Hopelijk heb je je baby'tje snel in je armen.
De diva laat graag op zich wachten :D .

Ik ben zo benieuwd naar hoe ze eruit zal zien en hoe ze zal zijn!
It will set you free
  maandag 17 februari 2014 @ 14:16:37 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136810760
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:11 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

De diva laat graag op zich wachten :D .

Ik ben zo benieuwd naar hoe ze eruit zal zien en hoe ze zal zijn!
Kan het me heel goed voorstellen :D O+.
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 14:59:21 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136812668
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:33 schreef klaprooss het volgende:
LLMs! Wanneer bellen jullie eigenlijk je man/vriend?
Ik vind het lastig namelijk.

Vriend werkt +/- anderhalf uur hier vandaan en wil natuurlijk niet dat hij het 1 en ander mist. Ik weet vanuit m'n werk dat een bevalling heus geen uur duurt (oke oke er zijn er een paar maar over het algemeen niet :P, vooral niet bij de eerste) .

Ik was van plan om bij voorwerk wat aanblijft te bellen maar ja, wanneer is dat dan eigenlijk? En wat valt er eigenlijk onder voorwerk :').
Menstruatiepijnen zoals n_z heeft heb ik ook, en soms houdt dat maar een uurtje aan en de andere keer de gehele dag.

pff, haha hoe doen jullie het of hebben jullie het met voorgaande zwangerschappen gedaan?

Waarschijnlijk zit ik nu te meuten maargoed :+
Das ook best lastig om van tevoren te bedenken, en zeker bij een eerste. Ik heb wel iets van voorweeën gehad maar daar nooit het gevoel bij gehad dat het echt any minute now was. Meer dat ik dacht dat het die nacht wel zou gaan beginnen. Toen het eenmaal écht begonnen was, wist ik echt wel meteen dat het weeën waren, dat voelde 'wat' heftiger dan de voorweeën en krampen.

Er zijn altijd de bekende uitzonderingen waarbij het meteen van 0 naar 100 gaat en in een stortbevalling eindigt, maar ik denk dat je in de meeste gevallen ook bij een eerste wel aanvoelt wanneer het belangrijk is dat je man jouw kant op komt.

Kan hij anders wellicht vanaf 38 of 39w wat dichter in de buurt of thuis werken?
  maandag 17 februari 2014 @ 15:02:38 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136812804
Mijn man moest vorige week nog naar een klant op 2,5 uur rijden. Hij was not amused :{.
KuikenGuppy
pi_136813428
Vriend werd gevraagd of hij afgelopen weekend mee uit wilde naar Amsterdam (vanuit Zwolle). Toen hij zei dat dat niet ging lukken i.v.m. mij en een eventuele bevalling vonden zijn vrienden dat maar raar. :')
It will set you free
pi_136813658
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:17 schreef RunForrestRun het volgende:
Vriend werd gevraagd of hij afgelopen weekend mee uit wilde naar Amsterdam (vanuit Zwolle). Toen hij zei dat dat niet ging lukken i.v.m. mij en een eventuele bevalling vonden zijn vrienden dat maar raar. :')
Mijn vriend gaat in week 35/36 10 dagen op motorvakantie met een stel vrienden. Zijn vrienden hebben juist gezegd we blijven in Zuid Frankrijk ipv dat we naar Spanje gaan ivm je vriendin die richting einde zwangerschap gaat. Das alsnog een eindje rijden in geval van dat er wat is, maar vond het wel lief gedacht.
pi_136813673
In dezelfde categorie, hoe ver ga je als llm nog van huis? Ik heb drie dagen voor m'n ud een verjaardag op een uur rijden en twee dagen na m'n ud een afscheidsfeestje op 1,5 uur rijden. Die lijken me allebei niet zo'n goed plan, maar ik woon eigenlijk minimaal een uur af van iedereen om me heen behalve m'n schoonfamilie en ik merk nu al dat ik liever niet alleen zo ver ga rijden. Maar om nu nog vier weken thuis te blijven is natuurlijk ook niet helemaal nodig.
pi_136813763
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:22 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Mijn vriend gaat in week 35/36 10 dagen op motorvakantie met een stel vrienden. Zijn vrienden hebben juist gezegd we blijven in Zuid Frankrijk ipv dat we naar Spanje gaan ivm je vriendin die richting einde zwangerschap gaat. Das alsnog een eindje rijden in geval van dat er wat is, maar vond het wel lief gedacht.
Oh, daar zou ik eigenlijk niet blij mee zijn als mijn vriend dat doet. Ik ben morgen 36 weken en hij doet stiekem toch best veel voor me, al is het maar de wasmand naar boven tillen of koken ofzo. Ik zou nu niet 10 dagen alleen willen zijn.
pi_136813844
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, daar zou ik eigenlijk niet blij mee zijn als mijn vriend dat doet. Ik ben morgen 36 weken en hij doet stiekem toch best veel voor me, al is het maar de wasmand naar boven tillen of koken ofzo. Ik zou nu niet 10 dagen alleen willen zijn.
Hij is al een heel opvangplan aan het opstellen hoor.
En ik weet dat ik mijn moeder een enorm plezier doe om hier een aantal dagen te komen logeren.
  maandag 17 februari 2014 @ 15:28:58 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136813917
Ik zou ook echt niet 10 dagen zonder mijn man kunnen hoor, al een tijdje niet meer.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:23 schreef Dot. het volgende:
In dezelfde categorie, hoe ver ga je als llm nog van huis? Ik heb drie dagen voor m'n ud een verjaardag op een uur rijden en twee dagen na m'n ud een afscheidsfeestje op 1,5 uur rijden. Die lijken me allebei niet zo'n goed plan, maar ik woon eigenlijk minimaal een uur af van iedereen om me heen behalve m'n schoonfamilie en ik merk nu al dat ik liever niet alleen zo ver ga rijden. Maar om nu nog vier weken thuis te blijven is natuurlijk ook niet helemaal nodig.
Ik zou dat lekker op het moment zelf bekijken, en sowieso niet alleen gaan. Wij zijn vorig weekend nog even spontaan bij mijn schoonzusje op bezoek geweest, op iets meer dan een uur rijden. Dan slaap ik gewoon in de auto, en dat kan prima. Maar in mijn eentje kom ik het dorp eigenlijk niet meer uit :@ :').
KuikenGuppy
pi_136814009
Poeh Dot, vind ik ook een moeilijke hoor.
Heb het toen met de vk overlegd en zij zei dat je eigenlijk overal nog wel heen kan als LLM, als je maar die zwangerschapskaart met informatie meeneemt en als je iemand meeneemt die ook kan rijden/ dat er daar iemand is die je eventueel terug naar huis kan rijden mocht het nodig zijn.

Ikzelf heb een week voor mijn UD een verjaardag op een uur reizen afgezegd, maar dat kwam ook mede omdat het op een hele onhandige dag en een onhandig tijdstip was én omdat mijn vriend geen rijbewijs heeft en hij dus niet zou kunnen rijden.

Denk dat je tegen die tijd ook moet kijken hoe je je voelt, of je er echt puf voor hebt.

Ik zou net als BE met 35/36 weken nog wel alleen kunnen zijn, maar dat zou ook echt de laatste week zijn waarin hij zo lang zo ver weg zou mogen :@ . Maar nu heb ik ook een hele makkelijke zwangerschap met heel weinig kwaaltjes, geen bekkenproblemen bijvoorbeeld.
It will set you free
pi_136814050
Bedankt voor jullie reacties! Helaas kan dichter bij huis werken niet. Waarschijnlijk 2dagen in de week thuis werken wel maar zie daar de meerwaarde niet zo van in. Het kan ook gebeuren als hij net op zijn werk zit ipv thuis.

waarschijnlijk loopt het wel los, het was geloof ik ook een beetje een hormonen paniek aanval :+ .
Ik ga gewoon bellen zodra ik denk dat er wat gebeurd, dan eventueel maat een valse thuiskomst van vriend.

Qua weg gaan dot zou ik gewoon kijken hoe ik me de dag voel van de verjaardag. Je kan altijd kiezen om uiteindelijk niet te gaan.
♥ J & S
pi_136814201
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:28 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ook echt niet 10 dagen zonder mijn man kunnen hoor, al een tijdje niet meer.

[..]

Ik zou dat lekker op het moment zelf bekijken, en sowieso niet alleen gaan. Wij zijn vorig weekend nog even spontaan bij mijn schoonzusje op bezoek geweest, op iets meer dan een uur rijden. Dan slaap ik gewoon in de auto, en dat kan prima. Maar in mijn eentje kom ik het dorp eigenlijk niet meer uit :@ :').
Ik wilde vrijdag naar een vriendin op een uur rijden en mijn vriend kon echt niet mee en toen kwam ik in de file met die storm. Toen ben ik omgedraaid :@ Ik had ook echt het gevoel dat Arie dat schakelen maar niks vond want hij werd heel druk. Het ver weg zijn vind ik niet eens zo erg, maar meer het alleen ver weg zijn. Ziekenhuizen heb je overal en mijn vk boekje zit al standaard in m'n tas.

Ik heb sowieso bij allebei al gezegd dat ik dan pas beslis maar als mijn vriend niet kan ga ik sowieso niet.
pi_136814242
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:27 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hij is al een heel opvangplan aan het opstellen hoor.
En ik weet dat ik mijn moeder een enorm plezier doe om hier een aantal dagen te komen logeren.
Oh, dat scheelt wel ja :)
pi_136814380
Lijkt me een goed idee Dot, om op t laatste moment te beslissen!

En spannend nz!

Hier de uitslag gehad van t bloedonderzoek naar de vijfde ziekte. Ik heb geen antistoffen, dus dat is balen :( op dit moment geen actieve waardes dus op moment van prikken niet besmet. Over twee weken nogmaals prikken omdat de ziekte een incubatietijd heeft van tien dagen. Als er dan weer geen actieve waardes zijn kunnen we ervan uitgaan dat ik niet ben besmet. Balen, maar hopelijk over drie weken weer goed nieuws.
  maandag 17 februari 2014 @ 15:59:03 #201
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136815101
Pssssst! Ik heb net twee positiejurken (maat L) en een positieshirt (maat XL) online gezet in V&A. OUD / Vraag en aanbod deel 136
  maandag 17 februari 2014 @ 16:00:37 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815163
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:59 schreef ProjSkippy het volgende:
Pssssst! Ik heb net twee positiejurken (maat L) en een positieshirt (maat XL) online gezet in V&A. OUD / Vraag en aanbod deel 136
Huh, L en XL? Ik dacht dat jij 1.50m en 38 kg was :+
Sorry, had niet op het linkje geklikt en zie nu dat het niet van jou was :P
  maandag 17 februari 2014 @ 16:01:53 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815221
Balen, Klavertje!
Jij zit nu in precies hetzelfde schuitje als mijn zusje een half jaar geleden. Ik hoop dat het bij jou gewoon allemaal net zo goed afloopt als bij haar. Sterkte met afwachten!
  maandag 17 februari 2014 @ 16:03:23 #204
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136815300
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Huh, L en XL? Ik dacht dat jij 1.50m en 38 kg was :+
Euj, 1,56 meter hè! Maak het nou niet nóg erger :'(. Ik heb het er op gemept voor een vriendin van me. Tadaaaa! --> Ah, wat je in je edit zegt dus.

En gut, wat had ik het leuk gevonden om samen met jou zwanger te zijn.
  maandag 17 februari 2014 @ 16:04:08 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815333
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:03 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Euj, 1,56 meter hè! Maak het nou niet nóg erger.

Ik heb het er op gemept voor een vriendin van me. Tadaaaa!

En gut, wat had ik het leuk gevonden om samen met jou zwanger te zijn.
Oh damn, net te laat ge-edit :+
Ja was leuk geweest! Je weet wat je te doen staat he :7
  maandag 17 februari 2014 @ 16:04:46 #206
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136815360
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zwanger zijn maakt je traag hè? :+

Ik rammel de pan uit (serieus! :o), maar ik heb toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt om een anticonceptiestaafje te laten plaatsen. Ik kom over een jaar of 2 à 3 weer terug.
  maandag 17 februari 2014 @ 16:06:50 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815448
Oh echt, nu alweer! M is nu een maand of 3 toch? Nou dat zal in ieder geval een teken zijn dat het goed met jullie gaat!
  maandag 17 februari 2014 @ 16:14:02 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136815700
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wachten tot jij voor die derde gaat? ;).
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 16:16:40 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136815803
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wachten tot jij voor die derde gaat? ;).
Bijvoorbeeld! :7
  maandag 17 februari 2014 @ 16:42:00 #210
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136816688
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh echt, nu alweer! M is nu een maand of 3 toch? Nou dat zal in ieder geval een teken zijn dat het goed met jullie gaat!
Morgen 10 weken. :') Maar echt, als ik zwangere buiken zie, of andere baby's... Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! [eierstokkengeluid]
  maandag 17 februari 2014 @ 16:53:38 #211
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136817135
Bah klavertje dat is niet direct waar je op hoopt :( Hopelijk heb je over een paar weken weer goed nieuws!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136817719
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik kom me hier voorzichtig melden, gister een positieve test gehad (vriend helemaal van slag), en begin nu langzaam te wennen aan het idee dat we over 9 maanden met zijn drieën zijn!

Ik vind het nu vooral heel gek hoe ik er al een tijd mee bezig ben geweest en me heb ingelezen over het hoe en wat bij een zwangerschap, maar nu het zover is, ik me toch even verdwaald voel. Maar dat komt vast wel goed :D
*O* jeej, nog een nieuwe!

Verder wel bijgelezen maar alles alweer vergeten -O- ik ben echt zo'n ontzettende zeef momenteel... :@ sorry

Op school ook allemaal leuke reacties op t huwelijksaanzoek, en dit weekend bij de familie ook (incl. cadeautjes enzo). Voel me bijna schuldig dat we straks dan weer met ander nieuws komen en pas over een hele poos gaan trouwen... Ben ook een beetje bang dat vriendje's ouders het niet zo tof gaan vinden... :@ kan ik me echt zorgen om maken, dat ze heel erg zullen schrikken...

daarnaast begint de misselijkheid hier nu een beetje op te komen, vanmorgen moest ik echt even heel voorzichtig blijven liggen, en nu vanmiddag op mn werk kwam t ook weer op. klopt wel met de termijn die ik inschat, ben nu in de 6e week volgens mij...

Ohja, ik weet t alweer. Ik ging duimen voor Klavertje :*
Kwak
pi_136817809
waarom zouden ze schrikken Kwak?

Nog gefeliciteerd O+ wat leuk!

En blijven eten, vaak helpt dat wel en word je vooral misselijk van een lege maag. Gewoon van die droge dubbele crackertjes hielpen mij altijd wel goed, die sleepte ik altijd mee in mn tas en iets van zuigsnoepjes.
:)
pi_136819365
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:13 schreef mignonne het volgende:
waarom zouden ze schrikken Kwak?

Nog gefeliciteerd O+ wat leuk!

En blijven eten, vaak helpt dat wel en word je vooral misselijk van een lege maag. Gewoon van die droge dubbele crackertjes hielpen mij altijd wel goed, die sleepte ik altijd mee in mn tas en iets van zuigsnoepjes.
Dit kwam blijkbaar al onverwacht, en ze zeiden steeds "een hele grote stap", etc, terwijl dat embryo in mn buik een veel groter en immenser ding is zeg maar, maar dat weten Nog niet. Ik ben wel 31 maar vriendje is pas 25 en ook de oudste thuis....
Kwak
pi_136819552
Lief van jullie :*

Ik ben alweer een stuk rustiger dan vanmiddag. Kan er toch niets meer aan veranderen dus wil mezelf nu niet gek gaan maken. Duimen wordt natuurlijk wel gewaardeerd ;)

Leuk hoor kwak trouwen! Willen jullie pas trouwen na de geboorte? En misselijk, blegh vervelend he. Hier hangt het erg samen met vermoeidheid, in t weekend gaat t wel maar op werkdagen is t lastiger :r
pi_136819681
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ohja, eerste kleinkind ook voor hen?
het zal ook wel als een shocker komen dan. Je kind krijgt een kind. Volwassen komt niet op een grotere manier dan dat denk ik. Maar goed, maakt het niet leuker voor jullie.
Ik hoop dat het meevalt en zo niet, dat ze snel weer bijtrekken.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:26:48 #217
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136820123
Hoi!

Lmn *O* welkom!

Kwak, lastig dat je nu al misselijk bent. Hoop dat t een beetje binnen de perken blijft allemaal. Gefeliciteerd met jullie verloving!

Enf al 25 weken? Ja doeeeei! Jullie gaan hard!

Nummer je maakt t spannend met je gerommel! Tijd voor verse baby's!

Muziekbabys bij dot en blue: gezellig wel! Die van ons reageert enkel als ze zin heeft :')

Rfr jammer dat er nog niet gestript kon worden en dat dat gefrut ook niet zo plezant is. :{ things they dont tell you! Hoop dat je woensdag gewoon aan het babyknuffelen bent en niet meer naar de vk hoeft.

Blue je vriend nog zo laat op vakantie :o jij liever als ik!

Klap ik vind t ook heel moeilijk hoor, bedenken wanneer ik zou bellen. Gelukkig is hij met twintig minuutjes thuis als het er op aan komt.

Klaver m'n duimen draaien nog even door voor je. Jammer dat je de zorgen in je hoofd nu niet helemaal kunt elimineren.

Skips nu al aan de rammel? Nog zon leukerd! O+

Wij zijn vanochtend weer netjes door de keuring gekomen. 36 weken mijlpaal! BD was iets hoger dan normaal (138 / 77 over normaal 110 / 60), maar niets zorgwekkends. Baby werd op de hand door de gyn toch aan de wat kleine kant geschat ipv gemiddeld of groter dan dat. Verdenkingen van suiker gingen daarmee direct overboord! Ik ben ook maar 4 kg aangekomen in de laatste 7 weken, dat is fijn, want de teller heeft hard genoeg getikt.

Verder ook met deze gyn het bevalplan doorgesproken, wel fijn, maar tegelijkertijd drukte hij m'n grootste angsten ook een beetje de grond in met een 'als wij denken dat dat goed is, dan moet het gewoon even'. Mja. Ik vertrouw op m'n hormonen en adrenaline :P

Beeb ligt echt heel diep al verder en lekker sterretjes te kijken (doe nog maar even draaien aub ;) ) en de gyn heeft wel 5 x gevraagd of de vluchttas al klaar staat. Of hij wilde zeggen 'tot snel' hahaha. We gaan het wel zien!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136820264
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:26 schreef Kimpossible het volgende:

Verder ook met deze gyn het bevalplan doorgesproken, wel fijn, maar tegelijkertijd drukte hij m'n grootste angsten ook een beetje de grond in met een 'als wij denken dat dat goed is, dan moet het gewoon even' moeten we nog steeds met jou overleggen en zonder jouw toestemming of met een expliciete nee van jouw kant kunnen en mogen we het dus niet doorduwen.

ik heb even gefixed wat ie eigk bedoelde te zeggen :Y)
  maandag 17 februari 2014 @ 18:33:30 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820340
"Doorduwen" in deze context :X
KuikenGuppy
pi_136820359
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:33 schreef Burdie het volgende:
"Doorduwen" in deze context :X
ja dat moet je dan wel weer even zelf doen eigk :+
  maandag 17 februari 2014 @ 18:39:54 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820555
Kan het trouwens dat pijnlijke harde buiken geleidelijk overgaan in weeën, of voelen die toch echt duidelijk anders?
KuikenGuppy
pi_136820632
Kim: misselijk OS misschien een groot woord. Ik ben nimmer misselijk en kotsen doe ik al helemaal nooit dus ik ben vast en mieperd :P als t zo blijft als nu is t echt wel goed te doen.

En spannend zo je plan doorspreken, maakt het al helemaal en stuk echter denk ik zo?
Kwak
  maandag 17 februari 2014 @ 18:41:52 #223
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136820639
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja dat moet je dan wel weer even zelf doen eigk :+
_O- ja, hij leek dusdanig onder de indruk van de termpjes en dingen in het plan, dat ie allerhande ingewikkelde medische termen over tafel zat te smijten in z'n argumenten. Gelukkig wist ik waar ie het over had, maar mijn vriend zat echt zo :? Maar ja, een knip doen we bijna nooit pas bij foetale nood, maar soms is het gewoon nodig. Daarom is het goed voor jou dat de tweedelijns er tussen zit, want ja wij gynaecologen knippen over het algemeen wat vlugger om te bespoedigen. En een vacuüm is nou eenmaal 10 keer zo snel als een ks dus ja dan moet dat, want we doen alles in jouw belang en dat van jullie kind. En de syntocin is eigenlijk een van de weinige dingen in ons vak die bewezen succesvol zijn, maar als jij veel bloed wil verliezen? Insert moeilijke woorden. Glucose geven we alleen op indicatie bij te groot/te klein en afwijkende suikers, want ja het scheelt zomaar een paar punten op het iq. (Like duh, als je een indicatie kunt benoemen, geef dan alsjeblieft glucose bij. Het zit hem in het 'zomaar dingen doen'. Alsof ik m'n kind de beste behandeling zou misgunnen? ) Bladie.

We gaan het wel zien :') ik vertrouw op een goede communicatie en hoewel het echt geen vervelend gesprek was hoor, want heel duidelijke argumenten en hoor en wederhoor, ben ik er wel nog meer van overtuigd dat het zal gaan zoals het gaat en dat ik daar feitelijk alleen in mee kan gaan in dat moment. Uiteraard mét mijn eigen argumenten en wensen, maar zodra de gyn nodig is is het daar een eind mee klaar denk ik ):O
pi_136820724
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:39 schreef Burdie het volgende:
Kan het trouwens dat pijnlijke harde buiken geleidelijk overgaan in weeën, of voelen die toch echt duidelijk anders?
Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:46:39 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820825
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Harde buiken horen eigenlijk toch geen pijn te doen? Onprettig en vervelend, maar niet echt pijnlijk.
Nou, deze doen flink pijn. Maar ik zou het geen wee noemen nog, als ik lees hoe een wee 'hoort' te voelen?
Dit voelt als extreme menstruatiekramp met daarbij een buik die flink samentrekt. Niet echt begin en einde, of een 'piek' qua pijn, gewoon, au, naar.
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 18:47:55 #226
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136820876
Bur ik heb er geen verstand van, maar volgens mij klinkt dat toch best als een soortje wee?
pi_136820886
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, deze doen flink pijn. Maar ik zou het geen wee noemen nog, als ik lees hoe een wee 'hoort' te voelen?
Dit voelt als extreme menstruatiekramp met daarbij een buik die flink samentrekt. Niet echt begin en einde, of een 'piek' qua pijn, gewoon, au, naar.
Ja, maar zo beginnen de eerste weeen. ;)
Spannnnneeeend!!
pi_136820908
Bij mij is het weer helemaal rustig.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:48:57 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_136820913
Hup burdie! Werpen met dat ei! *O*
disclaimer
  maandag 17 februari 2014 @ 18:50:44 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136820979
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:48 schreef Stormqueen het volgende:
Hup burdie! Werpen met dat ei! *O*
:')

Ik ga eens douchen, misschien zwakt het wel af. Manlief komt ook zo thuis O+.
KuikenGuppy
pi_136821068
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:41 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

_O- ja, hij leek dusdanig onder de indruk van de termpjes en dingen in het plan, dat ie allerhande ingewikkelde medische termen over tafel zat te smijten in z'n argumenten. Gelukkig wist ik waar ie het over had, maar mijn vriend zat echt zo :? Maar ja, een knip doen we bijna nooit pas bij foetale nood, maar soms is het gewoon nodig. Daarom is het goed voor jou dat de tweedelijns er tussen zit, want ja wij gynaecologen knippen over het algemeen wat vlugger om te bespoedigen. En een vacuüm is nou eenmaal 10 keer zo snel als een ks dus ja dan moet dat, want we doen alles in jouw belang en dat van jullie kind. En de syntocin is eigenlijk een van de weinige dingen in ons vak die bewezen succesvol zijn, maar als jij veel bloed wil verliezen? Insert moeilijke woorden. Glucose geven we alleen op indicatie bij te groot/te klein en afwijkende suikers, want ja het scheelt zomaar een paar punten op het iq. (Like duh, als je een indicatie kunt benoemen, geef dan alsjeblieft glucose bij. Het zit hem in het 'zomaar dingen doen'. Alsof ik m'n kind de beste behandeling zou misgunnen? ) Bladie.

We gaan het wel zien :') ik vertrouw op een goede communicatie en hoewel het echt geen vervelend gesprek was hoor, want heel duidelijke argumenten en hoor en wederhoor, ben ik er wel nog meer van overtuigd dat het zal gaan zoals het gaat en dat ik daar feitelijk alleen in mee kan gaan in dat moment. Uiteraard mét mijn eigen argumenten en wensen, maar zodra de gyn nodig is is het daar een eind mee klaar denk ik ):O
Het jammere is dat gyns/vk's en anderen veel mensen zien die hoge wensen/eisen hebben maar puntje bij paaltje eigenlijk gewoon niet weten waar ze over praten. Die dan bijvoorbeeld zeggen ja ik wil niet die prik in mn been na de geboorte van het kind hoor! En als je dan gaat vragen wat ze bedoelen dan zeggen ze pethidine. Tsja. Als je zulke dingen dagelijks hoort, en er komt dan iemand langs die wel goed geïnformeerd blijkt, wat blijft er dan nog over van je argumentatie, dan moet je van goede huize komen om het gesprek gaande te houden. Het gooien op emoties vind ik niet zo sjiek, want het staat buiten kijf dat iedere moeder ook het beste wil voor haar kind en voor haar zelf.

Ieder heeft recht op zn wensen en op het beleven van de bevalling zoals zehet zelf graag willen, maar het is wel ook een kunst om los te laten en te vertrouwen op de professionaliteit van de ander. Dat is soms wel eens moeilijk zie ik her en der. Als jij geen vacuum wil, dan wil je geen vacuum. Echter, als het kind zo'n nood heeft en er NU uit moet, dan is het ook de kunst om dat los te laten en te vertrouwen op het inschattingsvermogen van de gynaecoloog, hoe lang duurt het voordat jij op OK bent, hoeveel tijd heeft hij nog voordat je kind serieuze schade oploopt en hoe snel verwacht hij het kind te hebben met een vacuum.
Vergeet niet dat een keizersnede ook forse gevolgen heeft voor een volgende bevalling. Je hebt een litteken in je baarmoeder, mag niet meer met een verloskundige bevallen en hebt een grotere kans op herhaling van de keizersnede, nog afgezien van de kans op scheuren van het litteken in de baarmoeder (die is heel klein overigens 0,5 tot 1% maar hij is er wel.) Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.

Ik denk dat je gyn je vooral dat heeft willen meegeven, dat hij/zij niet alleen naar het nu kijkt, maar ook naar je volgende zw.schap eventueel, en dan is een littekenvrije baarmoeder wel fijn. En dat als hij/zij een inschatting maakt, dat ze daarin echt jouw wensen wel meenemen, maar dat ze ook een inschatting maken op basis van de feiten die ze op dat moment hebben en dergelijke. Er is op dit moment gewoon niet zoveel over te zeggen hoe het zal lopen. het zou fijner zijn voor jou als je gyn dat ook zou erkennen, en fijner voor jou als hij/zij aan zou geven te begrijpen dat jij je kind heus niet bewust aan risico's bloot wilt stellen. En voor je gyn voelt het waarschijnlijk toch alsof jij wat weinig vertrouwen hebt in hun beleid. De communicatie laat alleen best te wensen over :X
pi_136821135
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

:')

Ik ga eens douchen, misschien zwakt het wel af. Manlief komt ook zo thuis O+.
Doe dat maar eens even ja ;)

Echte weeën die effectief zijn en waarvan je weet "nu gaat het door", doen pijn, zijn regelmatig en houden een goeie minuut aan. Er zijn echter legio uitzonderingen op en er zit ook vaak wel iets van opbouw in.

Mochten het weeën zijn, succes! *O* F5 :P
kruip in je cocon, maak het wat donkerder, doe je ogen dicht en laat je lijf en je baby het werk doen. Ja het doet pijn maar het is zó ontzettend mooi, de geboorte van je kind O+
pi_136821211
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb toch echt wel pijnlijke harde buiken gehad rond de 18 weken waardoor ik tijdelijk moest stoppen met werken.. Het klinkt dan wel logisch dat het een wee uiteindelijk zou kunnen worden?

Ik weet het ook niet hoor :+
♥ J & S
pi_136821357
Oh spuit 11 :') . Succes Burdie ben benieuwd!!
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 19:02:52 #235
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136821389
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het jammere is dat gyns/vk's en anderen veel mensen zien die hoge wensen/eisen hebben maar puntje bij paaltje eigenlijk gewoon niet weten waar ze over praten. Die dan bijvoorbeeld zeggen ja ik wil niet die prik in mn been na de geboorte van het kind hoor! En als je dan gaat vragen wat ze bedoelen dan zeggen ze pethidine. Tsja. Als je zulke dingen dagelijks hoort, en er komt dan iemand langs die wel goed geïnformeerd blijkt, wat blijft er dan nog over van je argumentatie, dan moet je van goede huize komen om het gesprek gaande te houden. Het gooien op emoties vind ik niet zo sjiek, want het staat buiten kijf dat iedere moeder ook het beste wil voor haar kind en voor haar zelf.

Ieder heeft recht op zn wensen en op het beleven van de bevalling zoals zehet zelf graag willen, maar het is wel ook een kunst om los te laten en te vertrouwen op de professionaliteit van de ander. Dat is soms wel eens moeilijk zie ik her en der. Als jij geen vacuum wil, dan wil je geen vacuum. Echter, als het kind zo'n nood heeft en er NU uit moet, dan is het ook de kunst om dat los te laten en te vertrouwen op het inschattingsvermogen van de gynaecoloog, hoe lang duurt het voordat jij op OK bent, hoeveel tijd heeft hij nog voordat je kind serieuze schade oploopt en hoe snel verwacht hij het kind te hebben met een vacuum.
Vergeet niet dat een keizersnede ook forse gevolgen heeft voor een volgende bevalling. Je hebt een litteken in je baarmoeder, mag niet meer met een verloskundige bevallen en hebt een grotere kans op herhaling van de keizersnede, nog afgezien van de kans op scheuren van het litteken in de baarmoeder (die is heel klein overigens 0,5 tot 1% maar hij is er wel.) Bovendien heb je na een keizersnede iets meer kans op problemen met de placenta in een volgende zw.schap bijv.

Ik denk dat je gyn je vooral dat heeft willen meegeven, dat hij/zij niet alleen naar het nu kijkt, maar ook naar je volgende zw.schap eventueel, en dan is een littekenvrije baarmoeder wel fijn. En dat als hij/zij een inschatting maakt, dat ze daarin echt jouw wensen wel meenemen, maar dat ze ook een inschatting maken op basis van de feiten die ze op dat moment hebben en dergelijke. Er is op dit moment gewoon niet zoveel over te zeggen hoe het zal lopen. het zou fijner zijn voor jou als je gyn dat ook zou erkennen, en fijner voor jou als hij/zij aan zou geven te begrijpen dat jij je kind heus niet bewust aan risico's bloot wilt stellen. En voor je gyn voelt het waarschijnlijk toch alsof jij wat weinig vertrouwen hebt in hun beleid. De communicatie laat alleen best te wensen over :X
Dat is ook zo. Ik heb het gesprek ook niet als vervelend ervaren, eerder als geruststellend zelfs denk ik. Juist omdat we desondanks wel een goed gesprek hadden met elkaar waar vooral kennis en kunde uit bleek. Ik denk ook dat hij het niet zo kwaad bedoeld heeft en vooral geprobeerd heeft duidelijk te maken dat ze echt niet zomaar dingen doen, dat overal over nagedacht wordt, maar ook dat je bij een eerste kind nooit garanties hebt (dat het past, dat het evt. Met een vacuüm wel sowieso gaat lukken, dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt etc, etc.). De toon was niet vervelend, ondanks dat de argumenten niet altijd even sterk waren. Met de weken komt steeds meer het 'whatever Will be, Will be' over me heen. Controle heb ik toch niet en ik hoop dat gewoon duidelijk gebleken is dat we ons goed hebben laten informeren en dat we mede daarom graag geïnformeerd worden over wat er gebeurt en waarom.
pi_136821435
ik denk dat dat wel overgekomen is! :D
En fijndat het wel een goed gesprek was verder!
pi_136821861
Ga je voor een UD baby Burdie? :)

Kp, fijn dat het toch een goed gesprek was! Ik heb bij mij geboorteplan ook staan dat ik wil dat er helder en open gecommuniceerd wordt tijdens mijn bevalling. Prima als er iets moet gebeuren, maar dan wel met de juiste informatie voor ons als ouders aub en niet een "Het moet omdat wij het zeggen" of een "ik plak er even een sensor op".
pi_136822271
Wat een warm welkom O+
Mijn vriend kwam vandaag al thuis met een hard 'hoi mama!', zo raar :P

Spannend om te lezen hoe het bij jullie ook allemaal gaat, al die uiteenlopende ervaringen ook!
Wij hebben het gister gelijk alvast aan (schoon)ouders verteld, ook omdat het niet erg goed gaat met mijn schoonvader, en ze al jaren vragen wanneer we nu zover zijn :') gelukkig waren ze allemaal ontzettend enthousiast en aan het stuiteren.

Spannend nu Burdie, zeker die twijfel of het nu écht gaat beginnen. Ik duim mee in ieder geval!!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 17 februari 2014 @ 19:49:20 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136823176
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:17 schreef Dot. het volgende:
Ga je voor een UD baby Burdie? :)

Dat lukt me niet meer ;).
KuikenGuppy
pi_136823219