SiGNe | donderdag 30 januari 2014 @ 04:16 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd De wagens van 2014 MP4-29 ![]() E22 ![]() F14-T ![]() C33 ![]() STR9 ![]() FW36 ![]() VJM07 ![]() Mercedes W05 ![]() CT05 ![]() RB10 ![]() | |
SiGNe | donderdag 30 januari 2014 @ 04:21 |
Niet alleen de motoren zijn een onzekeren factor, de voorvleugel is er volgens mij ook een. de meeste teams hebben gekozen voor een dunne ophanging van de voorvleugel, een klein tikje en de vleugel ligt onder de voorwielen. Door de nieuwe regels die zeggen dat de voorvleugel smaller moet zijn zit het einde van de vleugel ook halverwege de band. De wing-endplates zijn daardoor nog belangrijker geworden dan voorheen, die moet nu zorgen dat de wind niet de band raakt omdat dat grote invloed heeft op de aerodynamica. Ik denk dat er komend seizoen ook vaker vleugels vervangen worden, zelfs als die niet al teveel schade lijken te hebben. | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 06:29 |
Ik ben benieuwd of Renault de problemen op heeft kunnen lossen voor vandaag. Jammer dat ik niks kan volgen overdag ivm werk. Die ploegendiensten hadden ook wel een voordeel. Maargoed, vanaf nu weer elke race live kunnen kijken is beter dan de races niet live kunnen kijken en het testen wel. | |
Mexicanobakker | donderdag 30 januari 2014 @ 07:33 |
Die Renault kan echt niets. | |
IkWilbert | donderdag 30 januari 2014 @ 08:04 |
To Frijns or not to Frijns... Hopelijk wat actie vandaag | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 08:10 |
Je mist weinig | |
Rossdale | donderdag 30 januari 2014 @ 08:48 |
Hij mag in ieder geval gewoon instappen vandaag, dat scheelt | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 09:08 |
Leuk voor Frijns, maar een domme beslissing. Die auto moet als eerste begrepen en gereden worden door de racecoureurs. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 09:12 |
ik moet altijd zo lachen om jou comments op alles ![]() ![]() | |
franklop | donderdag 30 januari 2014 @ 09:14 |
Frijns staat alweer stil ;'( | |
caspervc | donderdag 30 januari 2014 @ 09:18 |
Software problemen, tijdens het inrijden van de pit... | |
LuckyLuQ | donderdag 30 januari 2014 @ 09:33 |
Die software zal wel door Microsoft geschreven zijn dan. | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 09:50 |
Stalker ![]() | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 09:52 |
Nee maar je hebt altijd zo leuk je mening klaar. ![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 09:56 |
Moet ik mijn mening dan eerst opwarmen of in vriezer stoppen? Minimaal 3 uur laten koken voor ik hem serveer ? Ja ik ben een flapuit en ja dit is hoe ik er over denk... welkom op het forum ![]() En nu heb ik nog steeds trek...na al dat gehap ![]() | |
Gebraden_Wombat | donderdag 30 januari 2014 @ 10:05 |
![]() ![]() | |
Gebraden_Wombat | donderdag 30 januari 2014 @ 10:06 |
Ah Frijns rijdt weer. Viel wel mee dus. ...eeeen is weer stilgevallen bij de pit entry. | |
SimtekF1 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:07 |
Ooh wat een gedrocht is het toch ook die Caterham. ![]() | |
nils7 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:16 |
Idd.... puur en alleen op basis hiervan snap ik Guido's keuze | |
caspervc | donderdag 30 januari 2014 @ 10:17 |
Ik vind die Caterham juist wel cool, lekker anders dan de andere wagens. Mooi zijn de F1's toch al niet meer.... | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:18 |
Giedo.. ![]() | |
caspervc | donderdag 30 januari 2014 @ 10:24 |
Wat een raar profiel op die banden? inters? | |
opreis | donderdag 30 januari 2014 @ 10:24 |
Groene markering dus inters toch? | |
nils7 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:37 |
sorry ![]() | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:46 |
Niets persoonlijks ![]() Al reed VDG een heel jaar F1, iedereen blijft hem Guido noemen. Elke keer komt het dan wel weer naar boven "Het is Giedoooo" Nu wilde ik gewoon een keer de erste zijn, alleen al om Joene te irriteren ![]() | |
H_T | donderdag 30 januari 2014 @ 10:53 |
Programmatuur van Microsoft zit al een paar jaar in elke F1-wagen | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 10:57 |
Hij is wel de snelste van de 3 vermoed ik | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:01 |
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:04 |
Daarom doet mercedes het nu ook gewoon goed , niet focussen op snelheid maar op betrouwbaarheid , rondjes rijden to the max. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:05 |
Opzich ben je best irritant ![]() | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 11:05 |
Dat is 1 kant van de zaak maar er zijn ook coureurs die betere feedback geven zodat de auto er beter voor staat (geen idee of dat in het geval van Frijns zo is). | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 11:05 |
Renault heeft vandaag al meer rondjes gereden dan gisteren. Frijns 5 en Vergne 17. | |
JohnB52 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:06 |
Misschien is dat ook wel Meike26 ![]() | |
Marks | donderdag 30 januari 2014 @ 11:07 |
Vind ik ook vreemd. Ben benieuwd of ze de 1.22kunnen bereiken vandaag, dat zal denk ik het snelst zijn. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:09 |
Ja wie weet. | |
Marks | donderdag 30 januari 2014 @ 11:10 |
Ze hebben straks 9!! Testdagen op bahrein.. .das wel veel.. | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 11:10 |
Wie weet heeft Frijns wel afgedwongen elke test een dag te mogen rijden. ![]() Maar op dit moment denk ik dat het belangrijker is dat de auto beter / betrouwbaar wordt dan dat de coureurs de auto beter leren begrijpen. Dat kan ook tijdens de volgende testen. ![]() | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:13 |
Best arrogant om te zeggen (wat ik helemaal niet ben), maar ik heb hierin gewoon gelijk. Soms kan ik er naast zitten met een mening of visie, maar met zulke regelwijzigingen moet je de racecoureurs (zeker ook met nieuwe line-up) zoveel mogelijk rondes geven. Imo maakt het niet uit hoe technisch onderlegd Frijns wel niet is, erst moet die auto rijden en coureur a en b zich thuisvoelen in de auto. DAN pas komt het finetunen en mag Frijns van mij elke test en vrijdag rijden. Dit is tijdverspilling. | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:13 |
Nope ben ik niet... ![]() ![]() | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:15 |
Nou het RIJDEN kan frijns imo juist prima doen , ipv de racedrivers het gaat om kilometers maken. Ze willen data hebben namelijk. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:15 |
Beter. | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 11:16 |
Je draaft een beetje door nu | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:24 |
Waarom dan? Deze eerste testdagen zijn er toch juist voor om de auto te leren begrijpen, de eerste kinderziektes eruit en meters maken? Dan kan je dit toch veel beter samen met je racecoureurs doen? Natuurlijk hebben ze data nodig, Frijns zal daar ook heus wel een rolletje in spelen, maar imo hadden koba en ericson nu moeten rijden, juist ook door de gemiste 1e dag. De input van Frijns is denk ik dan nog van groter belang in Bahrein dan dat hij hier kan geven ? | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:28 |
Ik ben van mening dat het niet boeit wie er rijdt , ze willen namelijk gewoon data verzamelen over verbruik , slijtage , systemen etc. Als je op een dag als vandaag namelijk 100 ronden weet te rijden heb je info voor meer dan een grandprix afstand . Daarmee kunnen ze terug naar de fabriek komende week en 14 dagen lang dingen verandereen om vervolgens 9 dagen te testen in Bahrein van die 9 dagen zal ongetwijfeld het grootste deel worden gereden door die kut jap en zweed. | |
H_T | donderdag 30 januari 2014 @ 11:30 |
Frijns kan technische problemen natuurlijk ook opmerken, net zoals Ericsson en Kobayashi dat kunnen. Het heeft weinig zin om die twee aan een ophanging te laten wennen die voor de volgende test toch weer veranderd wordt. Wat dat betreft is het dus belangrijker dat de coureur in de auto wat zinnigs te melden heeft, dan of ie in Melbourne aan de start staat. Kobayashi en Ericsson kunnen nu wat rust nemen, praten met de engineers en kijken naar de telemetrie terwijl het binnenkomt. Daar is ook genoeg uit te leren, bijvoorbeeld waar zij zelf nog verbetering kunnen halen. | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:34 |
Hier zit ook wel een kern van waarheid in ja... ![]() Grappig is net dat ik met Joene in DM nog heb gezegd dat het soms irritant is dat ik mijn meningen als feiten weet te drukken, maar dat ik soms ook wel weer ander gelijk moet geven. En zie hier.... *gaat snel wat anders doen* | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 11:37 |
Maak je niet druk, daar is een forum voor ![]() | |
Syntix | donderdag 30 januari 2014 @ 11:44 |
| |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 11:49 |
Kijk ![]() | |
JohnB52 | donderdag 30 januari 2014 @ 12:00 |
Lijkt net alsof Giedo bij Caterham niet zelf mocht twitteren, en bij Sauber wel wat mag typen. Of hij verveelt zich de pleuris daar, dat kan ook... | |
Sharpdressedman | donderdag 30 januari 2014 @ 12:04 |
Red Bull ![]() | |
Kw4Kje | donderdag 30 januari 2014 @ 12:06 |
En weer aan het roken die Red Bull ![]() | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 12:06 |
It's early days, of course, but here are the best laps, per engine manufacturer, set so far at Jerez: Mercedes - 1m24.165s (Button, day two) Ferrari - 1m24.812s (Raikkonen, day two) Renault - 1m36.530s (Vergne, day one) | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 12:14 |
niet te geloven dit ![]() Maar goed, er is nog tijd zat om alles te fixen | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 12:18 |
Red Bull zou de ERS te weinig koelen, waardoor die brandjes ontstaan. Dat is niet in een dag te fixen. | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 12:20 |
Maar ze hebben Newey, dat scheelt. | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 12:22 |
DIe kan ook geen ijzer met handen breken, dus ik verwacht pas een oplossing bij de volgende test in Bahrein. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 12:23 |
ze zaten de afgelopen jaren al op het randje qua koeling, waardoor zeker bij Webber alles nog al eens te heet werd | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 12:32 |
Heeft Williams dit zien aankomen en was dat de reden om voor Mercedes te gaan? Zou wel leuk zijn, Q1: Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat, Kobayashi, Ericsson out. | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 12:33 |
Ik las dat Caterham dat Renault probleem niet had, omdat zij het systeem anders packagen dan Toro Rosso en Red Bull. | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 12:33 |
![]() | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 12:45 |
Toch een beetje goed nieuws, dat ze hem weer langzaam uit zijn coma willen halen. | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 13:02 |
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter... Ferrari en Marussia volgen Force India niet. Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet. Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet. Ferrari volgt Marussia niet. Ferrari volgt Williams niet. Ferrari en Caterham volgen McLaren niet. Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet. Ferrari en Caterham volgen Lotus niet. Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet. Ferrari en McLaren volgen Caterham niet. Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet. | |
Nattekat | donderdag 30 januari 2014 @ 13:04 |
Ferrari volgt niemand dus. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:05 |
en Mercedes dan? ![]() | |
Nattekat | donderdag 30 januari 2014 @ 13:07 |
Heeft geen Twitter? | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 13:08 |
@MercedesAMGF1 | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:08 |
https://twitter.com/MercedesAMGF1 | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 13:09 |
Jawel, vergeten. Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:09 |
een ninja-edit | |
Nattekat | donderdag 30 januari 2014 @ 13:10 |
Wordt niet door Ferrari gevolgd. | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 13:11 |
Staat 'ie weer.![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:12 |
Had ie met een Samsung moeten maken ![]() | |
Breaker.Faker | donderdag 30 januari 2014 @ 13:13 |
weet iemand of Sport1met een aanbieding net als voirge jaar 3 maanden voor 5 euro per maand. Ik zit zelf erg te twijfelen of ik een Sport1 abbonement ga nemen. Zeker omdat de formule1 de laatste jaar minder is geworden. Zeker met de v6 turbo en bij de laaste race dubbele punten uit te keren. Als Sport1 met een aanbeiding komt wil ik dit zeker proberen. Maar ik blijf 15 per maand wat Sport1 normaal kost veel geld vinden. | |
Schunckelstar | donderdag 30 januari 2014 @ 13:18 |
Zat mol vanaf dit jaar weer op de commentaarstoel? Dan kon ik ook wel eens een abo op sport1 nemen, kan ik voor de rest mijn tv abo opzeggen en ben ik uiteindelijk goedkoper uit ![]() | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 13:19 |
![]() Cruijff ook weer de baan op. | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 13:22 |
Ach, met Mol kan het niveau van de verslaggeving wel eens stijgen. Plus, je krijgt er races in HD voor terug net als een pitlane-kanaal en een onboard-kanaal. Ook laten ze alle vrije trainingen zien, daar heb ik dan wel 15 euro voor over. En als je het echt niks vind of te duur, je kan na een maandje gewoon weer opzeggen. | |
Fiorano | donderdag 30 januari 2014 @ 13:26 |
RTL Deutschland hier ![]() | |
Gramulanion | donderdag 30 januari 2014 @ 13:26 |
Giedo: “@RutgerBorsje: @GvanderGarde , is die Caterham in het echt ook zo lelijk ?"?" ;-)” geen commentaar!!![]() | |
Karstman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:30 |
Heb ik een deel van de races gedaan, beviel prima als de lag niet te groot was. | |
Karstman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:33 |
Vanaf deze hoek lijkt het me dat de vorm van de voorkant prima geschikt is om een pitspoes op te draperen. | |
nils7 | donderdag 30 januari 2014 @ 13:36 |
De Ferrari, Mercedes en McLaren zijn prima te doen... de rest is ![]() | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 13:40 |
De Lotus vind ik ook nog wel te doen. | |
Fer | donderdag 30 januari 2014 @ 14:03 |
Wat is deze geluid?? | |
Syntix | donderdag 30 januari 2014 @ 14:03 |
Niet haten op de Williams FW36. | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 14:06 |
Ziet er een beetje saai uit in 1 kleur | |
heywoodu | donderdag 30 januari 2014 @ 14:07 |
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzo ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 14:08 |
alleen Alonso op het eind van het filmpje geeft wat gas | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 14:09 |
McLaren volgt mij zelfs | |
heywoodu | donderdag 30 januari 2014 @ 14:11 |
![]() DTM > dit dus. | |
Syntix | donderdag 30 januari 2014 @ 14:12 |
Eens, wat wit erbij kan geen kwaad. Al is dat blauw van Williams wel zo gruwelijk nice ![]() | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 14:13 |
Die Williams zag er wel gebalanceerd en stabiel uit.. ![]() | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 14:14 |
Williams is toch wel een team waarvan je altijd hoopt dat ze het (weer) goed gaan doen | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 14:14 |
Ik las dat ze tijdens deze testen sowieso niet boven de 13000 toeren komen. Betrouwbaarheid voor alles. | |
Breaker.Faker | donderdag 30 januari 2014 @ 14:16 |
Zelf vindt ik het super dat Olav Mol terug komt en zeker op locatie. Daar hoor je mij niet klagen. Het is meer wat de formule1 de laatste jaren te bieden heeft dat is gewoon minder. Ik kan in 2013 geen spannende race noemen behalve Silverstone met de banden die ontplofde als dit er niet was geweest was dit ook een saaie race geweest. Ik ben bang dat in 2014 dit ook gaat worden. Het heeft ook mee te maken dat Olav Mol geen commentaar gaf maar die irritant Ronald van Dam die alleen dingen ging herhaling wat iedereen of dat hij verkeerde dingen zie zoals dat DRS meer pk gaf en natuurlijk dat hij totaal niet op de race letten. Maar bij Sport1 krijg je ook Motogp erbj en gp2 en gp3 dus dan is het wel weer intersant om Sport1 te nemen. [ Bericht 0% gewijzigd door Breaker.Faker op 30-01-2014 14:23:19 ] | |
4-elements | donderdag 30 januari 2014 @ 14:22 |
Vindt dat blauw juist mooi. Doet me denken aan Ligier/Prost. Prachtige blauwe auto's. | |
Bluurgh | donderdag 30 januari 2014 @ 14:22 |
Blijft toch grappig om te lezen, een paar jaar geleden werd Olav door zo ongeveer iedereen uitgekotst. Nu lees ik vooral positieve reacties over z'n terugkeer. | |
Nattekat | donderdag 30 januari 2014 @ 14:25 |
Hypocriete mensen ![]() | |
4-elements | donderdag 30 januari 2014 @ 14:26 |
Heb 'm gelukkig al jaren niet meer gehoord. Kijk liever naar de BBC. Zat me teveel te ergeren aan zijn fouten. Na zoveel jaren commentaar geven wist hij de auto's nog steeds niet uit elkaar te houden en hij kan slecht een race 'lezen'. Totaal geen inzicht in strategie. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 14:27 |
Nou dat doen ze op de BBC niet veel beter ![]() | |
Fiorano | donderdag 30 januari 2014 @ 14:34 |
Ongeveer hetzelfde als dit geluid: Dus niet janken, klinken prima. Plus het is een test dus volgas zullen ze nog niet gaan. | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 14:35 |
Daar is het randprogramma wel een stuk beter dan bij Sport1, dat commentaar van Mol is maar een kleine verbetering voorzover | |
Fiorano | donderdag 30 januari 2014 @ 14:35 |
Mwah vind het bij de BBC soms wel erg afdwalen. En nogal langdradig. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 14:36 |
Klopt . Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar sky , maar gezien ik geen schotel heb ![]() | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 14:39 |
Leek wel alsof er een SC op de baan was, erg sloom. | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 14:43 |
De bbc claimt dat redbull alweer klaar is voor vandaag ![]() ![]() | |
Bluurgh | donderdag 30 januari 2014 @ 14:43 |
Onboard camera's werden pas sinds 1985 tijdens races gebruikt geloof ik, daarvoor was het vooral tijdens tests en rustig gereden rondjes tijdens trainingen zoals hier. Zou me niks verbazen als ze gewoon met ducttape aan de auto werden gebonden onder het mom van "beter ga je niet te hard, want dan valt ie er af" ![]() | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 14:44 |
Is er eigenlijk al nieuws over Marussia? Volgens mij gaat het daar ook niet helemaal goed. 3e dag en nog steeds niets van team vernomen. Zullen de sponsers blij mee zijn.:{ Lekker vooruitzicht.. | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 14:45 |
Chilton heeft zijn overal aan (volgens Autosport.com), dus ze verwachten elk moment dat die naar buiten komt. | |
Fiorano | donderdag 30 januari 2014 @ 14:46 |
Dees dan: Edit: Race footage: | |
flipsen | donderdag 30 januari 2014 @ 14:47 |
Ik vond Olav Mol altijd erg goed te pruimen, vooral met Kalff als pitreporter in the early days. Maar goed, woon al jaren in Argentinië en kijk F1 via Fox Sports (Spaans). Moet zeggen dat dat bijzonder goed wordt gedaan door 3 heren (en vaak ook Spaanse interviews in de pits met rijders). Enige jammere is dat ze altijd "simultaan" vertalen als rijders in het Engels spreken, rete-irritant. En sommige ex-coureurs schuiven wel eens aan en zitten dan altijd door de board-radio heen te blaten, ook kut. Wel alle races live ![]() | |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 14:47 |
DDe sponsor moeten het niet hebben van de test, exposure tijdens de race vinden ze iets belangrijker. Een sponsor van een achterhoede team moet het toch hebben van inhaal acties en crashes ![]() | |
M.Melandri | donderdag 30 januari 2014 @ 14:49 |
Gaston Mazzacane? | |
DenS | donderdag 30 januari 2014 @ 15:00 |
![]() | |
LWD-Godius | donderdag 30 januari 2014 @ 15:01 |
Het schijnt dat Red Bull de warmteproductie van de dicht aan elkaar gemonteerde elektrische- en mechanische componenten heeft onderschat.
| |
Beach | donderdag 30 januari 2014 @ 15:01 |
Wat mij betreft stellen ze een aparte schakelpook verplicht. Niks geen flippers meer. | |
Fiorano | donderdag 30 januari 2014 @ 15:01 |
Ik dacht even, Hé die ziet er normaal uit. Helaas.... ![]() | |
Fir3fly | donderdag 30 januari 2014 @ 15:06 |
Dat is denk ik een groot voordeel voor Ferrari en Mercedes, dat ze hun chassis en hun motor op elkaar af kunnen stemmen. Van de plaatjes die ik heb gezien zien de Mercedes en Ferrari er achter ook het meest compact uit. | |
MoriniStylr | donderdag 30 januari 2014 @ 15:11 |
Ik vind hem er niet echt aerodynamisch uitdagend uitzien. Geen dubbele airintake boven de coureur, voorvleugel ziet er standaard uit ed. Ik hoop dat ze nog een pakket krijgen bij de volgende test oid. | |
Rossdale | donderdag 30 januari 2014 @ 15:14 |
Hij lijkt wel heel basic ja, alsof ze gewoon een piemelneus op de auto van vorig jaar hebben geplakt. | |
SiGNe | donderdag 30 januari 2014 @ 15:24 |
Die wagen moet sowieso begrepen worden. Tussen Frijns en Ericsson zit niet veel verschil qua F1 ervaring, sterker nog.. dan heeft Frijns íetsjes meer ervaring omdat die vorig jaar de rookietest bij Sauber reed. Wat dat betreft kan je je afvragen waarom ze Kobayashi niet alle 4 de dagen laat rijden, die heeft de meeste ervaring in de F1 | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 15:28 |
| |
Joene | donderdag 30 januari 2014 @ 15:29 |
ik denk dat ze morgen ook niet gaan rijden ,het probleem van die accu die te dicht bij de motor ligt los je niet in een nacht op ? | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 15:32 |
Terug naar de tekentafel | |
Ermanon | donderdag 30 januari 2014 @ 15:34 |
Zou RBR dan werkelijk niet voorin meedoen? Lijkt me sterk, zullen nog wel terug komen tijdens de volgende tests. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 15:38 |
als ze het warmteprobleem oplossen verwacht ik dat ze weer meedoen om de zeges. | |
Tarado | donderdag 30 januari 2014 @ 15:39 |
Genoeg resources daar om er wat aan te doen maar dit was uiteraard niet gepland | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 15:47 |
crash voor Sutil met de Sauber | |
Bluurgh | donderdag 30 januari 2014 @ 15:49 |
Het schijnt dat Marussia een oude auto heeft aangepast voor komend seizoen.![]() | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 15:50 |
Ik wacht rustig de komende weken af wat de tests doen. Daarna neem ik denk ik abonnement voor maandje en daarna kijk ik opnieuw. Zit er wat spanning in dan hou ik hem als het tegenvalt schrap ik hem weer. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 15:53 |
![]() | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 15:53 |
Stiekem vind ik die livery van die Lola dinges wel erg gaaf ![]() | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 15:56 |
Ik heb geen tekening die de indeling daar laat zien maar dat ze een probleem hebben is duidelijk. Doet me erg denken aan de tijd dat Newey nog bij Mclaren werkte. Echter, het grote voordeel lijkt mij dat het onderhuids is, dus aerodynamica kan gewoon blijven zoals het is. Misschien dat de gewichtsverdeling hierdoor nog licht verandert. | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 15:57 |
Zo jammer dat deze auto waanzinnig is geflopt, mooie livery was dat. Toen zagen wagens er echt gaaf uit. | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 16:01 |
Q&A met ![]() 14:43 Our first question for Nico Rosberg is from Suvrajit Ganguly, who asks: I know it's a very early stage in the game, but how different does the 2014-spec car feel from the cockpit? Are the differences in handling, sound and performance obvious? Nico Rosberg: "The driving is similar. The tyres are harder at the moment so that makes it a bit more difficult....and the engine is different, especially because of having the low RPM - but good torque and needing to run higher gears in the corners. Last year we did a hairpin in first gear, this year it's maybe third." 14:45 Phil Waldron is next up in our "Ask Nico" section: Lewis doesn't seem as mentally strong as yourself and some others. Is that something you work on alongside all the other aspects of racing (fitness, diet, engineering etc) or do your Finnish genes just make you naturally more chilled out? Nico Rosberg: "It's the Finnish genes ![]() (Incidentally, Nico was very amused to find that one member of AUTOSPORT Live didn't know what a smiley was...) 14:48 Peter from the Netherlands: Do you ever challenge your Dad in activities like karting or cycling perhaps? And if so, who wins? Nico Rosberg: "No, but check out on YouTube - we went ice rallying against each other a couple of years ago. Guess who won...;)" 14:51 Stratos from Edinburgh: What is more difficult - trying to master four-ball juggling or trying to figure out F1's latest rules? Nico Rosberg: "Both are very difficult - not so much the rules but the whole technology involved in driving the car is really complicated and complex. "For example, my whole steering wheel is custom made, and I have a smart phone section in the car which I set up to my own needs with whatever I want on there." Nico Rosberg: "We all expected a lot of reliability issues. I'm definitely surprised at our performance yesterday, that we were able to do so many laps. "And Lewis again today is leading in terms of amount of laps and that's really important progress so early on to sort out the reliability challenge." 14:56 Mark Gavan asks: Given the love-or-hate-quality to the new turbo engines this year, what is your favourite sound from F1's history? Nico Rosberg: "Probably the V10s, because they were the most aggressive, the loudest, the most brutal." 15:03 Brendan Delfino: You've grown up with Lewis in karting, however, since you've both come into Formula 1, Lewis has become a major celebrity. How much have you changed both as individuals and in your relationship with each other? Nico Rosberg: "The relationship hasn't changed. "It's just a bit more compicated in F1 because there's more involved, more people, more all over the place. "Other than that it's pretty similar. We still have an occasional laugh together and it's still incredibly competitive as it always was." | |
Kw4Kje | donderdag 30 januari 2014 @ 16:15 |
Nog een waarbij de voorvleugel is afgebroken? | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 16:17 |
Van Sutil? Die schijnt een crash gehad te hebben. Weet niet of de vleugel daardoor of daarvoor is afgebroken. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 16:22 |
ja. Lijkt erop dat bij de vering aan de achterzijde iets afgebroken is, waarna hij uiteindelijk met een spin tot stilstand kwam. Hierbij is de voorvleugel afgebroken. | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 16:35 |
Magnussen nu al de snelste rondetijd, zijn tijdperk in de F1 is aangebroken, word weer saai de komende jaren. | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 16:48 |
Wut? ![]() | |
Kw4Kje | donderdag 30 januari 2014 @ 16:59 |
Torro Rosso al 2 keer achter elkaar stil gevallen. ![]() | |
nils7 | donderdag 30 januari 2014 @ 17:16 |
Straks gaan de Renault teams mauwen dat ze niet hebben kunnen testen etc. | |
bedachtzaam | donderdag 30 januari 2014 @ 17:21 |
Dat hebben ze wel, dat ze weinig hebben kunnen rijden tot nu toe is een ander verhaal | |
Ferry_76 | donderdag 30 januari 2014 @ 17:23 |
De tweede keer niet eens het einde van de pitstraat gehaald.. ![]() Resultaten van vandaag: 1. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1m23.276s, 52 laps 2. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1m23.700s, 47 laps 3. Lewis Hamilton (Mercedes) 1m23.952s, 62 laps 4. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1m25.030s, 40 laps 5. Fernando Alonso (Ferrari) 1m25.495s, 58 laps 6. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) 1m26.096s, 17 laps 7. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1m29.915s, 30 laps 8. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1m30.161s, 34 laps 9. Robin Frijns (Caterham-Renault) No time, 10 laps 11. Max Chilton (Marussia-Ferrari) No time, 5 laps 10. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) No time, 3 laps | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 17:25 |
Tja, lijkt bij RBR toch vooral te komen door een koelingsprobleem van zichzelf. Vraag mij af in hoeverre dat aan Renault ligt.... | |
wimderon | donderdag 30 januari 2014 @ 17:29 |
Zoals voorspeld ![]()
| |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 17:29 |
Toch heeft Toro Rosso al 45 ronde's gehaald met die Renault. Mercedes - 177 (Hamilton 80, Rosberg 97) Ferrari - 136 (Raikkonen 78, Alonso 58) McLaren - 135 (Button 83, Magnussen 52) Sauber - 94 (Gutierrez 60, Sutil 34) Williams - 89 (Bottas 42, Massa 47) Force India - 65 (Perez 48, Hulkenberg 17) Toro Rosso - 45 (Vergne 45, Kvyat 0) Caterham - 22 (Ericsson 12, Frijns 10) Red Bull - 14 (Vettel 11, Ricciardo 3) Marussia - 5 (Chilton 5) Mercedes - 466 Ferrari - 235 Renault - 81 [ Bericht 30% gewijzigd door Nober op 30-01-2014 18:11:36 ] | |
Ferry_76 | donderdag 30 januari 2014 @ 17:44 |
http://www.formule1.nl/ni(...)s-drama-duurt-voort/ ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 17:50 |
Aah, F1 humor ![]() ![]() | |
JohnB52 | donderdag 30 januari 2014 @ 17:55 |
Fixed | |
rockstah | donderdag 30 januari 2014 @ 18:19 |
Voor wie hem nog niet gezien had. Uitgebreid item over de nieuwe PU's, en aan het einde toont hij nog even zijn walging over het feit dat er nu een "Europeaan" aan het roer bij mclaren staat, heerlijk. | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 18:30 |
edit: Bevestigd door RBR zelf nu.....
[ Bericht 34% gewijzigd door Sinister-D- op 30-01-2014 18:49:26 ] | |
darkshadow16 | donderdag 30 januari 2014 @ 18:31 |
Ow wat klinkt dat goed![]() ![]() | |
SiGNe | donderdag 30 januari 2014 @ 18:32 |
Wat is dat met Engelsen die Spaanse plaatsnamen raar uitspreken Eyebifa bijv en in dit filmpje Heref... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 18:36 |
sowieso zijn dat erg weinig toeren en dan klinken al die motoren alsof ze aan het overlijden zijn | |
Zorro | donderdag 30 januari 2014 @ 18:44 |
Leuk is dat bij Newey dat "drawing board" ook letterlijk zo is. | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 19:41 |
Aerodynamisch gezien ziet het er idd zeer standaard uit. Maar de airintake is toch ook wel bijzonder gevormd, geen openingen om de wagen te tillen bij panne of een crash. En er zit een splitter in, zowel horizontaal en een verticale bij het onderste gedeelte. ![]() | |
ElmarO | donderdag 30 januari 2014 @ 19:43 |
Buiten dat vind ik de Marussia er beter uitzien dan de Caterham. Die ziet er veel bonkiger uit, de Marussia lijkt dan toch wat gestroomlijnder. | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 19:51 |
idd, ik had daarnet nog even verbaasd gekeken hoe ''lomp'' dat die wagen gebouwd is. De voorvleugel ziet er nog enigszins complex uit, maat ik vraag me af hoe ze dezer dagen nog sidepods zo recht naar onder kunnen lopen ![]() ![]() Hier heel goed te zien, maar het zal z'n nut wel hebben bij hun ontwerp.... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 19:54 |
tegenwoordig krullen die dingen naar binnen. Ik ben benieuwd naar hoe snel die auto echt kan gaan. Ik denk dat we na Australië meer over de toekomst van Caterham in de F1 kunnen zeggen. | |
Mexicanobakker | donderdag 30 januari 2014 @ 19:54 |
Het doet me denken aan 20 jaar geleden ja. | |
ElmarO | donderdag 30 januari 2014 @ 19:57 |
Yup, al begin je je met al die Renault ellende af te vragen in hoeverre het nodig was om de motor+ERS te koelen. | |
RingBewoner | donderdag 30 januari 2014 @ 19:58 |
Red Bull is gewoon al begonnen met het sparen van banden. | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 20:13 |
Nog even teruggekeken en die loopt maar op 2 cilinders ofzo. Ga je dit jaar wel vaker zien dat er her en der cilinders uitgeschakeld worden. Is prima te regelen door die cilinder even geen brandstof te geven. Je hebt nu directe injectie namelijk. | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 20:16 |
En Caterham heeft daar wel de ruimte voor gekozen in het hun bodywork. Itt RBR welke wel een erg compacte ruimte heeft. Al heeft RBR een meer bollere airbox, en vraag ik me af wat daar dan weer de bedoeling van zou moeten zijn...... ![]() ![]() De Ferrari en Mercedes' teams hebben dan al een meer normalere vorm, dus denk ik toch dat zij minder warmte problemen/ontwikkeling hebben. ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: Sauber vergeten ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sinister-D- op 30-01-2014 20:29:15 ] | |
ElmarO | donderdag 30 januari 2014 @ 20:22 |
En volgens mij heeft de Caterham in vergelijking met de andere Renault teams nog best aardig wat getimede ronden kunnen afleggen. Al is dat nou ook niet heel moeilijk. ![]() En iets zegt me dat ze bij Williams voorlopig aardig blij zijn met hun overstap naar Mercedes. ![]() | |
Tieske89 | donderdag 30 januari 2014 @ 20:27 |
Kan Ferrari die antenne bovenop eraf halen?!?! Lijken wel van die op afstand bestuurbare autootjes... | |
darkshadow16 | donderdag 30 januari 2014 @ 20:32 |
Dat is allemaal voor het testen. Zit er tijdens het racen niet meer op. Of denk je dat Ferrari met dat rek aan de zijkant gaat rijden? | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 20:34 |
alleen als ze de vaat nog moeten drogen ![]() | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 20:36 |
![]() ![]() Godver wat heb ik zin in Melbourne ![]() | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 20:39 |
Is er overigens al bekend of er een grote titelsponsor op die MP4-29 komt te staan straks? Hij is wel erg kaal zo. | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 20:39 |
En zo ja welke dan? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 januari 2014 @ 20:42 |
bij mijn weten geen sponsor | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 20:44 |
Cool. Mooi zilver is niet lelijk. Mooier zilver dan die Mercs in elk geval ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 20:44 |
Meerdere meldingen dat de blockers op de ophanging van Mclaren legaal zijn verklaard door de FIA.... | |
JohnB52 | donderdag 30 januari 2014 @ 20:45 |
Toch handig, een wijnflessenhouder aan je sidepod? | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 20:49 |
De neus van de Lotus ook las ik zojuist. ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 30 januari 2014 @ 20:53 |
Als ik de regels zo lees mag het geen aerodynamisch profiel hebben wat neerwaartse druk creëert, en mag het een maximale lengte/breedte verhouding hebben van 3.5:1; er staat niets over in dat het niet 90 graden gekanteld mag worden... | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 21:03 |
Zoals ik gisteren zelf ook al aanhaalde in het vorig topic ![]() Alleen had ik niet zo uitgebreid de regeltjes erop nagelezen ![]()
| |
Ferry_76 | donderdag 30 januari 2014 @ 21:09 |
Maar het blijft wel vaag dat de onderdelen zelf geen aerodynamische functie hebben (Integendeel zelfs!) maar de combinatie van de vloer en de twee bewegende ophangingsdelen wél. Verder moet het onderdeel één geheel zijn, dus de andere teams kunnen dit niet kopiëren door er even snel een kapje overheen te maken. | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 21:24 |
Dat dachten ze ook van de dubbeldeks diffusser, en toch zaten er een aantal team 'n race of 6 later al op BrawnGP's hielen ![]() ![]() Mclaren heeft nu weer zoiets heel leuks in handen, maar ik ga ervan uit dat er al ontwerpers mee bezig zijn bij andere teams sinds gistermorgen ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 30 januari 2014 @ 21:29 |
Ik denk dat een aantal concurrenten wel andere zaken aan hun hoofd hebben dan platte ophangingsdelen op het moment.. ![]() Het nadeel van deze McLaren vondst is natuurlijk dat het vol in het zicht zit en dus makkelijker te kopiëren is. | |
MoriniStylr | donderdag 30 januari 2014 @ 21:34 |
Als het echt veel zou schelen zouden ze hem er wel later op hebben gezet denk ik dan. Ik hoop bij de volgende test op nog wat meer van die slimmigheidjes.Nog steeds geen mediatraining gehad ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 21:40 |
Frijns zegt daar niets verkeerds imho..... | |
Meike26 | donderdag 30 januari 2014 @ 21:43 |
Fijn dat ze de ophanging van McLaren hebben goedgekeurd. En RBR in de problemen. En Williams lekker op dreef. Ik had dit halverwege 2013 niet gedacht, met alle vooroordelen over deze regelwijzigingen... Ik heb er zin in ![]() | |
nils7 | donderdag 30 januari 2014 @ 21:58 |
Net ff dat filmpje gekeken wat op de vorige pagina staat maar die STR en Caterham klinkt alsof er metaal ergens draaiend tegen aan loopt ofzo... Hoorde t bij beide. | |
Nober | donderdag 30 januari 2014 @ 21:59 |
Is Frijns de eerste Nederlander sinds Verstappen die voor drie verschillende teams reed? (Al waren het tests)Mij ook, toen ze nog The Fifth Driver als naam hadden. | |
Beach | donderdag 30 januari 2014 @ 22:06 |
Doornbos uit mijn hoofd Jordan RB en Minardi. | |
Wertha | donderdag 30 januari 2014 @ 22:12 |
Wacht nog maar even. RBR is in staat om in korte tijd heel snel te ontwikkelen. | |
kepler | donderdag 30 januari 2014 @ 22:24 |
Newey staat wel een beetje bekend om onbetrouwbare wagens, dus hopelijk dit seizoen eens ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 30 januari 2014 @ 22:25 |
Albers officieel ook. Minardi, Midland en Spyker. Die laatste zijn in de praktijk natuurlijk maar 1 team geweest. Edit: stom van me. Giedo ook.... Super Aguri, Spyker, Caterham en nu Sauber. | |
ElmarO | donderdag 30 januari 2014 @ 22:28 |
Als de geruchten die ik lees over de Renault-motor waar zijn hebben ze daar een veel groter probleem, samen met de andere Renault teams. Dus Williams kan weleens een hele goede beslissing hebben gemaakt door voor Mercedes te gaan. -Edit- Voor de geïnteresseerden: http://thejudge13.com/2014/01/30/f1-testing-jerez-day-3/ | |
kepler | donderdag 30 januari 2014 @ 22:30 |
Ik heb begrepen dat de Red Bull problemen schijnt te hebben met de koeling/integratie van de Renault, dus dat probleem ligt misschien iets dieper | |
ElmarO | donderdag 30 januari 2014 @ 22:32 |
De koeling schijnt meer een Red Bull specifiek probleem te zijn. De andere Renault teams zitten meer met de motor zelf in hun maag, om het maar zo te zeggen. ![]() | |
Syntix | donderdag 30 januari 2014 @ 22:37 |
rb ![]() ![]() Williams daarentegen ![]() ![]() | |
Beach | donderdag 30 januari 2014 @ 22:42 |
Massa ![]() | |
Geralt | donderdag 30 januari 2014 @ 22:42 |
Ik bedoelde meer ![]() ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 30 januari 2014 @ 22:46 |
Als dat verhaal klopt, dan hebben de Renault teams serieuze problemen zeg! ![]() Geen Renault onderdelen of rijders in de F1 manager dan maar. ![]() | |
exile79 | donderdag 30 januari 2014 @ 23:15 |
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven. | |
Syntix | donderdag 30 januari 2014 @ 23:19 |
Prima ![]() | |
Tromso | donderdag 30 januari 2014 @ 23:21 |
Dat komt nog, als bekend word gemaakt dat het dolfinarium hoofdsponsor van mclaren word | |
Fir3fly | donderdag 30 januari 2014 @ 23:40 |
Werkt altijd goed, die regelwijzigingen om dominantie tegen te gaan. Altijd goed voor de sport. | |
sasquatsch | donderdag 30 januari 2014 @ 23:43 |
Het gerucht gaat dat het Sony wordt. | |
LWD-Godius | vrijdag 31 januari 2014 @ 00:05 |
Die coke bottle side pods van Marussia; een van de compactere en goed uitgevoerde van het veld. Die 7 elementen voorvleugel ziet er ook goed uit. | |
Peterselieman | vrijdag 31 januari 2014 @ 00:15 |
Kwam deze net nog tegen:
![]() ![]() | |
Sally | vrijdag 31 januari 2014 @ 00:24 |
Ik volg Fellali niet ![]()
| |
Geralt | vrijdag 31 januari 2014 @ 06:19 |
Godver! ![]() ![]() | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 07:37 |
Zo laatste testdagje alweer. Ik voorspel weinig Renault actie ![]() | |
HerrFritz | vrijdag 31 januari 2014 @ 08:13 |
Ik vind die lamel achterophanging van McLaren echt geweldig, heeft iemand daar toevallig een uitleg over gevonden ergens ?? | |
nils7 | vrijdag 31 januari 2014 @ 09:06 |
Pinokkio | |
Sinister-D- | vrijdag 31 januari 2014 @ 09:28 |
reactie 279 in het vorige topic, #139 pagina 6. Ik zit mobiel, anders zou ik je de link hier neerzetten. | |
Peterselieman | vrijdag 31 januari 2014 @ 09:48 |
Nieuwe McLaren houdt gemoederen bezig | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31 |
Tis echt een mooie vondst. | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31 |
Als het goed werkt heeft in barcelona de halve grid het. | |
LWD-Godius | vrijdag 31 januari 2014 @ 10:59 |
Hier STR met het nieuwe schermpje op het stuur:![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:03 |
ze gaan onderweg even pacman spelen? ![]() | |
Tarado | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:13 |
Is het al goed gekeurd? | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:14 |
Het is niet afgekeurd ![]() | |
Marks | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:38 |
ECCLESTONE!! http://www.gpupdate.net/n(...)e-formule-1-motoren/ Door velen verguisd, maar het zal net als bij Olav Mol gaan, pas als hij weg is weten we hoe goed hij eigenlijk was. Al moet ik zeggen dat het geluid mij niet tegenstaat van de v6 turbo´s, maar zijn algemene filosofie ´´als men dit wil laat ze dan op Le Mans racen´´ is precies wat ik ook vind. De F1 is niet bedoeld om per se milieuvriendelijk te zijn, het is entertainment in combinatie met sport. En ook over de kostenbesparingen heeft hij natuurlijk gelijk, vergeet ook niet dat de teams makkelijk kunnen afspreken om de salarissen even te gaan halveren. Om maar wat te noemen. Scheelt voor enkele teams vele miljoenen per jaar. En het komt dus ook weer van die vermaledijde FIA, met Jean Todt aan het hoofd die lid lijkt te zijn van de milieumaffia. Mosley wist tenminste nog waar het om moet gaan bij races. | |
MoriniStylr | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:46 |
Zijn argument wat betreft brandstofverbruik is wel belabberd. Als je minder brandstof wil verbruiken neem dan een kleinere motorhome ![]() | |
Marks | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:50 |
Is natuurlijk krom overgenomen, maar zij boodschap lijkt me helder | |
MoriniStylr | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:56 |
Lijkt mij juist dat die fabrikanten zuinigere technologieën willen ontwikkelen voor productievoertuigen. Over het algehele benzineverbruik van de sport zitten ze niet over in, dat is toch enigszins te verwaarlozen. | |
Kw4Kje | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:59 |
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull ![]() | |
caspervc | vrijdag 31 januari 2014 @ 12:01 |
Zo, ff een koelgat geMcGyvert ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 31 januari 2014 @ 12:04 |
Snaken natuurlijk! | |
alwaysonhold | vrijdag 31 januari 2014 @ 12:21 |
Al met al leuk dat het met Red Bull niet zo goed gaat, wat zie ik Vettel graag falen dit jaar en er echt voor knokken in plaats van in cruise control winnen. De voortekenen voorspellen een gevecht in de eerste races tussen Mercedes en McLaren, met Ferrari als buitenstaander. Nog 7 weekjes ![]() ![]() | |
HerrFritz | vrijdag 31 januari 2014 @ 12:42 |
De Renault motoren doen het nog steeds niet echt lekker, maar de Caterham heeft er wel al aardig wat rondjes op zitten | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 12:44 |
De voortekenen voorspellen helemaal niks , behalve dat de renault aangedreven auto's issue's hebben. Tijden is helemaal niets maar dan ook niets uit af te leiden tot eventueel dag 8/9 in Bahrein , of eigenlijk fp1 in melbourne. | |
Meike26 | vrijdag 31 januari 2014 @ 12:46 |
Jammer dat die sponsoring van Platform Computing en Siemens niet andersom staan, lijkt wel zo'n afvoer van een centrifuge... ![]() | |
Syntix | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:03 |
Dit dus. Bahrein zul je mss iets meer weten, maar nog genoeg (kleine) aanpassingen daarna denk ik. | |
Breaker.Faker | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:13 |
Dit is Williams geen Red Bull. Kom weer goed van pas eendentape. | |
Kw4Kje | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:35 |
![]() Red Bull ![]() | |
Nober | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:36 |
1. Fernando Alonso (Ferrari) 1m35.334s, 64 laps 2. Nico Rosberg (Mercedes) 1m36.951s, 91 laps 3. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1m38.391s, 49 laps 4. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1m39.256s, 34 laps 5. Daniel Juncadella (Force India-Mercedes) 1m41.132s, 32 laps 6. Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) 1m43.193s, 45 laps 7. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Renault) 1m44.016s, 8 laps 8. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1m44.234s, 43 laps 9. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1m45.374s, 7 laps 10. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1m48.192s, 5 laps Mercedes, 268 laps Ferrari, 200 laps McLaren, 184 laps Sauber, 137 laps Williams, 123 laps Force India, 97 laps Caterham, 67 laps Toro Rosso, 53 laps Red Bull, 21 laps Marussia, 10 laps | |
Fir3fly | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:38 |
Is het nat ofzo? | |
Nober | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:40 |
Baai baai zwaai zwaai ![]() Ja, vanmorgen wel weet niet hoe het nu is. | |
Breaker.Faker | vrijdag 31 januari 2014 @ 13:54 |
Je heb gelijk. | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:15 |
Adrian newey vanaf minuut 6 over de issue's : | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:17 |
Geeft gewoon aan dat die telaat is begonnen met de 2014 auto. | |
Peterselieman | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:23 |
Kobayashi heeft nu in zijn uppie met zijn 53 rondjes al meer ronden gereden dan de Renault-teams in de afgelopen dagen gezamenlijk afgelegd hebben ![]() | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:24 |
Ja mooi he ![]() | |
Nober | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:27 |
Gaat een beetje lastig in een Caterham-Renault. | |
opreis | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:35 |
Ik snap de RB bash hier niet zo, niet dat het nu al vast staat dat ze niet alsnog kampioen worden, is het toch zonde dat er een team dat mee doet om de winst. Ik vond het echt jammer dat mclaren vorig jaar niet mee kon doen want daardoor werd de concurrentie in de top minder. Dan heb ik liever een seizoen als 2012 waar er 7 of 8 teams een race hadden kunnen winnen. | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 14:38 |
Ik vind het ook leuker als ze meedoen om de strijd hoor , maar het is nu eenmaal een feit dat ze nu de zaken niet voorelkaar hebben. Wat mijbetreft hebben we een gave strijd tussen RedBull Ferrari Mclaren Mercedes en Lotus of doe eens gek Williams , zou fucking awesome zijn als Williams weer eens mee zou doen om het kampioenschap. | |
Atreidez | vrijdag 31 januari 2014 @ 15:18 |
Massa kampioen ![]() | |
SiGNe | vrijdag 31 januari 2014 @ 16:46 |
Dat zou natuurlijk de ultieme wraak zijn maar Kimi nog een keer WK bij Ferrari zou volgens mij net zo'n gezicht opleveren. | |
Tarado | vrijdag 31 januari 2014 @ 16:48 |
Dat lijkt me voor hem erger, als Massa met Williams WK wordt hebben ze een betere auto | |
Marks | vrijdag 31 januari 2014 @ 16:51 |
Ook Alonso geeft weer even aan waar het aan het misgaan is, waar het misschien wel om draait zelfs in de F1: SNELHEID. http://www.gpupdate.net/n(...)nder-zwaar-geworden/ Al jaren is men steeds langzamer aan het gaan. Er komen regels, waarna ze 4 a 5 seconden langzamer worden. Dan vinden ze weer 2 tot 3 seconden terug, maar dat is altijd nog 2 seconden langzamer en dan komt er weer een nieuwe regelwijziging, waardoor ze opnieuw 4 a 5 seconden verliezen. Dat is dan dus al 7 seconden langzamer en ze winnen er dan weer 2 of 3, daarna weer wat nieuws en 5 seconden langzamer etc etc. ![]() De snelheden liggen dus aanzienlijk lager dan 10 jaar terug, terwijl de uitloopstroken enorm zijn toegenomen evenals de kostenvretende regels om de auto's nog veiliger dan heel veilig te maken. En bij NASCAR bijvoorbeeld waren de auto's juist sneller dan een vernieuwing van de regels vorig jaar. | |
SiGNe | vrijdag 31 januari 2014 @ 16:58 |
McLaren heeft er zelf voor gekozen om vorig jaar niet heel erg actief mee te doen, hebben ze ook gezegd vorig jaar. Ze hebben het jaar ingezet om alvast de wagen van 2014 te ontwikkelen en zijn daarbij met erg innovatieve ideeën gekomen, zie de achterwiel-ophanging. Het is nu nog maar de eerste test en voorlopig zijn ze nog niet klaar met het door-ontwikkelen van de wagen maar voorlopig staan ze er goed voor, beter dan de meeste anderen in elk geval. | |
Tarado | vrijdag 31 januari 2014 @ 17:01 |
Schijnt naar Ferrari te gaan | |
SiGNe | vrijdag 31 januari 2014 @ 17:43 |
En die van RBR is naar McLaren gegaan begrijp ik uit dat artikel, stoelendansje dus. | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 17:47 |
vandaag wel snelste ![]() | |
Nober | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:21 |
Jerez 28-31/01 1 Magnussen (McLaren-Mercedes), 1:23.276 (162 laps) 2 Massa (Williams-Mercedes), 1:23.700 (133 laps) 3 Hamilton (Mercedes), 1:23.952 (121 laps) 4 Button (McLaren-Mercedes), 1:24.165 (83 laps) 5 Räikkönen (Ferrari), 1:24.812 (78 laps) 6 Bottas (Williams-Mercedes), 1:25.344 (42 laps) 7 Alonso (Ferrari), 1:25.495 (173 laps) 8 Rosberg (Mercedes), 1:25.588 (188 laps) 9 Hülkenberg (Force India-Mercedes), 1:26.096 (17 laps) 10 Pérez (Force India-Mercedes), 1:28.376 (48 laps) 11 Juncadella (Force India-Mercedes), 1:29.457 (81 laps), testrijder 12 Vergne (Toro Rosso-Renault), 1:29.915 (45 laps) 13 Sutil (Sauber-Ferrari), 1:30.161 (103 laps) 14 Bianchi (Marussia-Ferrari), 1:32.222 (25 laps) 15 Gutiérrez (Sauber-Ferrari), 1:33.270 (60 laps) 16 Ericsson (Caterham-Renault), 1:37.975 (12 laps) 17 Vettel (Red Bull-Renault), 1:38.320 (11 laps) 18 Kobayashi (Caterham-Renault), 1:43.193 (54 laps) 19 Kvyat (Toro Rosso-Renault), 1:44.016 (9 laps) 20 Ricciardo (Red Bull-Renault), 1:45.374 (10 laps) 21 Frijns (Caterham-Renault, no time (10 laps), testrijder 22 Chilton (Marussia-Ferrari), no time (5 laps) Mercedes - 309 laps (1.368,252km - Hamilton 121, Rosberg 188) Ferrari - 251 laps (1.111,428km - Räikkönen 78, Alonso 173) McLaren - 245 laps (1.084,860km - Button 83, Magnussen 162) Williams - 175 laps (774,900km - Bottas 42, Massa 133) Sauber - 163 laps (721,764km - Gutiérrez 60, Sutil 103) Force India - 146 laps (646,488km - Pérez 48, Hülkenberg 17, Juncadella 81) Caterham - 76 laps (336,528km - Ericsson 12, Frijns 10, Kobayashi 54) Toro Rosso - 54 laps (239,112km - Vergne 45, Kvyat 9) Marussia - 30 laps (132,840km - Chilton 5, Bianchi 25) Red Bull - 21 laps (92,988km - Vettel 11, Ricciardo 10) Total: 1470 laps, 6.509,160km Mercedes - 875 laps (3.874,500km - Mercedes, McLaren, Force India, Williams) Ferrari - 444 laps (1.966,032km - Ferrari, Sauber, Marussia) Renault - 151 laps (668,628km - Red Bull, Caterham, Toro Rosso) 19-22/02 Bahrein. | |
Sinister-D- | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:34 |
Voorbarig als ik ben zeg ik dat een Mercedes-motor het WK gaat winnen..... | |
Syntix | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:35 |
| |
Nattekat | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:35 |
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:38 |
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijn ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:39 |
De combi Mclaren-Mercedes als WK zou ik anders ook wel gaaf vinden, als afscheidscadeau zeg maar. | |
Syntix | vrijdag 31 januari 2014 @ 18:39 |
Sowieso als Williams weer aan top komt zou dat geweldig zijn ![]() | |
Nober | vrijdag 31 januari 2014 @ 19:10 |
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel. | |
Nattekat | vrijdag 31 januari 2014 @ 19:16 |
Een vice-wk is tweede coureur? | |
Nober | vrijdag 31 januari 2014 @ 19:30 |
Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine... | |
Ferry_76 | vrijdag 31 januari 2014 @ 19:30 |
En het gezeik over de neuzen gaat verder: http://www.racer.com/f1-f(...)fety/article/331948/ Straks kunnen alle teams ook nog eens hun neuzen gaan aanpassen, lekker kosten besparen zo.. ![]() | |
Joene | vrijdag 31 januari 2014 @ 21:58 |
het was niet echt massa's fout he dat hij 2e werd . | |
Ferry_76 | vrijdag 31 januari 2014 @ 23:19 |
Wat ik mij afvraag: Zou Lotus al van de Renault problemen hebben geweten (als 'partner' zoals ze zichzelf noemen.) en daarom de eerste test hebben overgeslagen? | |
ElmarO | vrijdag 31 januari 2014 @ 23:58 |
En een persbericht van Renault: Bron Het klinkt mij heel erg in de oren dat ze bij Renault gewoon hebben zitten prutsen, dus het vingertje van Vettel kan wel eens een aardig tijdje achterwege blijven. -Edit- En nog een artikel van de site die ik eerder plaatste, met een update van de laatste testdag: http://thejudge13.com/201(...)es-in-milton-keynes/ Staat ook nog wat in over de problemen bij Renault. [ Bericht 6% gewijzigd door ElmarO op 01-02-2014 00:03:37 ] | |
nils7 | zaterdag 1 februari 2014 @ 00:21 |
Ondanks dat ik de neuzen afgrijselijk vind... vind ik niet dat ze dat nu opeens kunnen maken... Omdat hele auto's er rond zijn ontworpen. | |
Geralt | zaterdag 1 februari 2014 @ 00:21 |
Ik zag net een filmpje van Nigel in die ouwe A1GP auto. Dat klonk beter dan wat ik van de turbo's tot nu toe gehoord heb. ![]() ![]() ![]() | |
nils7 | zaterdag 1 februari 2014 @ 00:27 |
Het geluid van een F1 wagen komt nooit tot zn recht in een filmpje... Soms op tv wanneer Ronald zn waffel hield kon je t horen maar dan ook nog niet echt. De A1 vond ik niet echt in de buurt komen van een F1 auto. Toegegeven ik heb de nieuwe natuurlijk ook niet in t echt gehoord maar denk niet dat de A1 dat overtreft. Alhoewel die natuurlijk wel een uitlaat hadden uitgekozen voor 't geluid. Qua bruut motorgeluid uit de subklasses was de Renault WorldSeries auto ![]() | |
Geralt | zaterdag 1 februari 2014 @ 00:29 |
Ik pak dit jaar sowieso Spa even mee ter plekke, maar toch mis ik nu al de V8's qua geluid. En hoewel die best tof klonken mistte ik destijds ook de V10's en de V12's. Het moet verdomme meer en beter en harder en niet minder en zuiniger en goedkoper ![]() Het is de F1; dat moet een hoop lawaai zijn en benzine slurpen en slecht voor het milieu godverdomme. ![]() | |
Geralt | zaterdag 1 februari 2014 @ 00:31 |
Overigens genoeg filmpjes waar een F1 geluid wel degelijk tot zn recht komt. Dat dat niet de filmpjes zijn van wat je op TV ziet klopt, maar genoeg filmpjes waarbij je het rauwe echte F1 geluid prima hoort ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 1 februari 2014 @ 00:32 |
Die WSR wagens klonken harder en bruter dan de RBR waar ze toen ook demo's mee gaven! | |
Meike26 | zaterdag 1 februari 2014 @ 10:06 |
En wat te denken van die voetbal klasse ? Dikke V12's zeg ![]() Een imo kansloos format voor een autosportklasse, maar volgens mij heb ik wel wat gemist van geluid en actie op de baan. ![]() | |
Marks | zaterdag 1 februari 2014 @ 10:13 |
Zo klonk de Mclaren uit 1988, toch zo goed als hetzelfde als die van dit jaar volgens mij. Wat mij bijna nog het meest tegenstaat van F1 anno nu, is dat ze allemaal met zo goed als dezelfde motoren rijden. V6, V8, V10 en V12 door elkaar dat is het mooist. En bij alles past wel een filosofie, waardoor verschillende fabrikanten wat anders zien als meest ideaal. Nu is het in dat opzicht al een eenheidsklasse geworden, ook met bijvoorbeeld de vooraf vastgestelde versnellingsbakverhoudingen. | |
Nieuwschierig | zaterdag 1 februari 2014 @ 10:24 |
Die regels zijn er gekomen om genoeg F1 teams op de been te kunnen houden. Anders waren er nog maar een stuk of 5 teams geweest. Er zijn al jaren geweest dat de grid niet vol te krijgen was. | |
kepler | zaterdag 1 februari 2014 @ 12:43 |
Eigenlijk vind ik het geluid veels te scherp. De huidige V6 met turbo klinkt wat zwaarder en op 1 of andere manier wat krachtiger. Ligt er ook heel erg aan hoe het in het echt klinkt ![]() ![]() | |
LWD-Godius | zaterdag 1 februari 2014 @ 14:29 |
Van wat ik tot nu toe op filmpjes van de nieuwe V6T heb gehoord ben ik er niet zo positief over. Maar ik heb vernomen dat ze niet meer dan 12000 toeren p/m hebben gedraaid in Jerez. Dat is ook zo'n beetje het punt waar je het meeste koppel hebt (iets lager; bij 11000 toeren p/m. Ik denk dat de test in Bahrein een betere indicatie geeft over het motorgeluid van de V6T, daar zullen ze waarschijnlijk ook vaker in de toerentalbegrenser hangen. [ Bericht 1% gewijzigd door LWD-Godius op 01-02-2014 14:53:17 ] | |
ellevehC86 | zaterdag 1 februari 2014 @ 15:46 |
idd, nieuwe regels voor volgend jaar! Een 1973 Porsche 917 Lijn 12 met belachelijk grote Turbo's en vleugels alles onder de 1200pk uitgesloten van deelname. ![]() | |
THEFXR | zaterdag 1 februari 2014 @ 16:57 |
Nog nieuws over schumi? | |
Beach | zaterdag 1 februari 2014 @ 17:05 |
Als dat zo is lezen we dat snel genoeg denk ik. | |
Geralt | zaterdag 1 februari 2014 @ 17:17 |
Laatste gerucht wat als positief zijnde naar buiten werd gebracht was dat ie met zijn ogen geknipperd zou hebben. Ik zie dat persoonlijk helemaal niet zo positief. Ik zou het pas positief noemen als duidelijk is dat hij kwalitatief nog een redelijk leven kan hebben. En dat is vooralsnog allerminst zeker ![]() ![]() Ik blijf het tamelijk zuur vinden. Misschien had ie zich beter in zn laatste race in 2012 mol kunnen rijden. Ook kut voor vrienden en nabestaanden, maar dan was ie wel in het harnas gestorven ipv door een knullig ski-ongeval de rest van zn leven als kasplantje verder te moeten. Als ie het al overleefd dan, want ook dat is nog zeker niet duidelijk. ![]() | |
Geralt | zaterdag 1 februari 2014 @ 19:22 |
Brawn met pensioen! | |
Geralt | zaterdag 1 februari 2014 @ 19:23 |
| |
wimderon | zaterdag 1 februari 2014 @ 19:27 |
Die koopt over 2 jaar wel weer een team waarmee hij kampioen wordt en daarna met 100 miljoen winst doorverkoopt. | |
SiGNe | zondag 2 februari 2014 @ 01:12 |
Ook mooi eerbetoon een de vader van Button (John), die is pas overleden en heeft in de hele F1 carrière van Jenson slechts 1 race gemist. Button rijdt ook met een helm met daarop een grote smurf (Papa Smurf). | |
SiGNe | zondag 2 februari 2014 @ 01:14 |
Of hij gaat volgend jaar voor Honda-McLaren werken, werkt ie ook weer samen met Button. | |
Meike26 | zondag 2 februari 2014 @ 10:58 |
Of hij gaat gewoon echt met pensioen ![]() Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen ![]() Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt. | |
Tarado | zondag 2 februari 2014 @ 11:02 |
Net na zijn hoogtepunt? dat is ook alweer een tijdje terug, wel leuk voor hem dat hij goed heeft kunnen cashen nadat hij toch niet geheel vrijwillig Brawn GP startte. | |
nils7 | zondag 2 februari 2014 @ 13:47 |
De succesvolste renstal allertijden gok ik... 1 seizoen mee gedaan en WK geworden ![]() | |
Breaker.Faker | zondag 2 februari 2014 @ 20:20 |
De eerste ronde van de Formule 1 kalender van 2014, de Grote Prijs van Australië, is van 14 tot en met 16 maart exclusief te zien op Sport1. Net als vorig jaar zullen zowel de drie vrije trainingen, de kwalificatie training en de race rechtstreeks te zien zijn. Nieuw is de terugkeer van Olav Mol als commentator. Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen. Vettel stond vorig jaar op pole in Melbourne, maar het was uiteindelijk Räikkönen die dank zij een goede bandenmanagement won. Dit jaar zullen het vooral de nieuwe V6 motoren, en niet de banden zijn, die het verschil zullen maken. Er zijn in Australië geen GP2 en GP3 races, die beginnen respectievelijk in april en mei. Programmering Vrijdag 14 maart 02:30-04:00 Eerste vrije training 06:30-08:00 Tweede vrije training Zaterdag 15 maart 04:00-05:00 Derde vrije training 07:00-08:00 Kwalificatie Zondag 16 maart 06:15-07:00 Voorbeschouwing 07:00-09:00 Race | |
Karstman | zondag 2 februari 2014 @ 21:20 |
Top Gear noemt F1: Formula Strap On. Ik reken het heel goed! | |
Geralt | zondag 2 februari 2014 @ 21:37 |
Godzijdank! ![]() Ik vond toen al dat iedereen riep eindelijk Mol weg dat ze voor hun beurt riepen en eerst maar eens af moesten wachten wat er voor in de plaats kwam. Gelukkig heeft Sport1 nu ook ingezien dat van Dam dramatisch was. Bovendien heeft Mol zo lang het commentaar op de Nederlandse zender gedaan; die moet je dat gewoon laten doen totdat zijn bougies uit gaan imo. Ergo: ik ben blij dat Mol terug is ![]() | |
Sinister-D- | zondag 2 februari 2014 @ 21:54 |
Heb Van Dam 1x kunnen beluisteren afgelopen F1 seizoen, en dat was idd een ramp. Maar hij deed afgelopen jaar ook het commentaar van Le Mans 24hrs op Eurosport, en ik vond dat ie icm Nelson Valkenburg en René Hoogterp het absoluut niet slecht deed daarbij. Is het dan omdat ie meer op de hoogte is van Le Mans dan F1. Komt het omdat ie er ter plekke was en daardoor de info sneller tot bij hem kwam, of was het dat er iemand bij hem was waardoor het commentaar in het algemeen tot een hoger niveau getild werd. Een ding werd me in wel duidelijk als ik zijn commentaar van Le Mans vergeleek met dat van F1, en dat is gewoon dat F1 niets voor hem was. Tijdens Le Mans heeft ie sowieso 24hrs de tijd met zijn tragere manier van verslaggeving ![]() | |
darkshadow16 | zondag 2 februari 2014 @ 22:43 |
Foutje. Verkeerd topic | |
kepler | zondag 2 februari 2014 @ 23:17 |
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand? | |
SiGNe | maandag 3 februari 2014 @ 00:25 |
Ik gok van niet, vorig jaar waren ze nog nieuw op de markt en moesten ze klanten lokken. | |
Meike26 | maandag 3 februari 2014 @ 11:22 |
Volgens mij moeten ze weer opnieuw klanten lokken met alle nieuwe leden die weer niet-leden zijn geworden.. ![]() | |
Joene | maandag 3 februari 2014 @ 11:26 |
ik ben blij dat olav terug is , ik haat het dat het achter de decoder zit. Twijfel om toch een f1 abbonnement te nemen voor die races maar het is gewoon best wel erg duur. | |
IkWilbert | maandag 3 februari 2014 @ 12:49 |
Ik zou graag een abo nemen, maar het is me het geld gewoon niet waard. Ik switch wel tussen RTL+ en de BBC. | |
Rossdale | maandag 3 februari 2014 @ 14:52 |
Ik accepteer nog wel een jaar dat ik niet alle races live kan kijken. Ik kijk wel op de BBC of download anders 's avonds de uitzending van Sky wel. | |
Joene | maandag 3 februari 2014 @ 14:56 |
ik moet eerst maar is afwachten of en welke tv dienst er in mn huis ligt in maart ![]() | |
Breaker.Faker | maandag 3 februari 2014 @ 20:00 |
. |