abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136059146

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 29-01-2014 14:43:41 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_136059293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:32 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

;( Autsj!
Ben ook benieuwd wat je te horen krijgt. Maar kan het niet gewoon zo zijn dat je net wat te snel iets hebt opgebouwd, ineens meer kilometers of meer snelheid? Dat was bij mij het probleem, dus het hoeft niet persé aan je schoenen te liggen natuurlijk.
Ik vermoed ook dat het overbelasting is door te snel te veel is. Bij de runnersworld hebben ze geen half werk gedaan met die loopanalyse, dus ik verwacht niet dat er nu ineens uitgaat komen dat ik toch als een malle proneer of supineer.
Maar ik blijf dat intressant vinden, van die vertraagde beelden van je loopstijl, en ik kan er allicht iets van leren.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:41:52 #3
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136059348
Als ik de stats van Jero_nimo bekijk denk ik dat zijn talent ligt op de kortere afstanden.Op de 5 kilometer is hij wel sneller (zeker sinds zijn laatste poging) maar het zijn de 200m, 400m, 1km blokjes waar het gat echt groot is. Maar ja, mijnheer kiest ervoor om 50 km's te trailen. |:(

Enfin, zelfs echt helemaal naar de klote, dus de goede berichten over jullie trainingen doen mij opfleuren. 25 minuten aan een stuk: _O_

En tja, Duits... Nee daar ga ik niets van zeggen. :{w Hopenlijk in de herkansing!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:45:24 #4
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_136059480
Ook weer klaar voor vandaag.
Weer eens iets anders gedaan, 15 minuten érg rustig inlopen (8min/km :o ) en dan 5 series van 5 minuten waarbij de hartslag tussen de 160-180 moest blijven en tussen iedere sessie 2 minuten wandelen en afgesloten met een rustig tempo naar huis.

Ging op zich wel aardig, 5:34, 5:10, 5:01, 5:07 en 5:14 p/km. In ieder geval weer ruim een uur kunnen lopen en weer ruim 10km op de klok. :D
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:47:10 #5
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136059542
@Lastpost: klinkt netjes. Die 160/180, waar komen die waarden vandaan? Is dat de beproefde WFM (Wet Finger Method), of schuilt er meer achter?
pi_136059560
Ik heb zo'n huisbroek van Asics, en ik wil er nog wel 1 bij. Draag 'm ook alleen naar de vereniging en naar wedstrijdjes.

En dan straks op Jero's tempo voor de Asselronde 200 meters "knallen" :'(

@Levitas: balen man, maar gelukkig kun je over 8 weken weer herkansen. Je diploma zo laat ophalen valt wel mee. Ik loop waarschijnlijk een klein beetje uit, studeer dan in september 2014 af en krijg m'n diploma dan, jawel, in november 2015.
pi_136059595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:41 schreef Corniel het volgende:
Als ik de stats van Jero_nimo bekijk denk ik dat zijn talent ligt op de kortere afstanden.Op de 5 kilometer is hij wel sneller (zeker sinds zijn laatste poging) maar het zijn de 200m, 400m, 1km blokjes waar het gat echt groot is. Maar ja, mijnheer kiest ervoor om 50 km's te trailen.
Vergeet niet dat (zeker) 200 meter wedstrijden van stilstaand in startblokken worden gedaan. Dat is, lijkt me, best een verschil met al rennend versnellen. En juist op kortere afstanden is het starten zo belangrijk. Oké, bij 200 meters kun je nog een hoop goed maken, daar is Usain Bolt het levende bewijs van.

Nog meer mensen problemen met het uploaden van files naar Endomondo? Ik lijk niks te kunnen uploaden. Ook niet met verschilledende browers en verschillende computers.
Stukje fietsen heeft me goed gedaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:47 schreef hatsaflats het volgende:
studeer dan in september 2014 af en krijg m'n diploma dan, jawel, in november 2015.
Dan mag ik eigenlijk niet zeuren :X
pi_136059735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:47 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb zo'n huisbroek van Asics, en ik wil er nog wel 1 bij. Draag 'm ook alleen naar de vereniging en naar wedstrijdjes.

En dan straks op Jero's tempo voor de Asselronde 200 meters "knallen" :'(

@Levitas: balen man, maar gelukkig kun je over 8 weken weer herkansen. Je diploma zo laat ophalen valt wel mee. Ik loop waarschijnlijk een klein beetje uit, studeer dan in september 2014 af en krijg m'n diploma dan, jawel, in november 2015.
Ik mag aannemen dat je diploma dan door een Grieks orthodoxe priester wordt gecalligrafeerd met het bloed van een eenhoorn, als ze er zo lang over doen
pi_136059770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:48 schreef Levitas het volgende:

[..]

Vergeet niet dat (zeker) 200 meter wedstrijden van stilstaand in startblokken worden gedaan. Dat is, lijkt me, best een verschil met al rennend versnellen. En juist op kortere afstanden is het starten zo belangrijk. Oké, bij 200 meters kun je nog een hoop goed maken, daar is Usain Bolt het levende bewijs van.

Nog meer mensen problemen met het uploaden van files naar Endomondo? Ik lijk niks te kunnen uploaden. Ook niet met verschilledende browers en verschillende computers.
Stukje fietsen heeft me goed gedaan.

[..]

Dan mag ik eigenlijk niet zeuren :X
Ik krijg nu ook pas mijn diploma half juli! En dat terwijl ik m'n scriptie al eind september 2013 heb ingeleverd!
Ja doei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:53:42 #10
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136059773
@Levitas: Ik denk dat Jero_nimo relatief het beste is op een 800 tot 1500 meter. Voor korter werk is hij zeker minder geschikt (hoewel geschikter dan ik). En die afstanden worden ook vaak beslist in een eindsprint.

Als je het hebt gehaald boeit het toch niet zo wanneer je dat papierjte dan ook fysiek in huis hebt? Of ligt dat aan mij? #earlydropout
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:54:05 #11
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_136059786
En weer terug van rondje en het ging zoo lekker!
Ik had geen cent zin, want gewerkt en moe en nu blij dat ik toch ben gegaan, *O*
Tegen dijkje op zonder wandelen, viaduct omhoog zonder wandelen *O* en het was te kort.
blij als evy over is.
pi_136059974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:52 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat je diploma dan door een Grieks orthodoxe priester wordt gecalligrafeerd met het bloed van een eenhoorn, als ze er zo lang over doen
Neuh. Ze hebben besloten ipv persoonlijke uitreikingen in kleine groepjes besloten er een feestelijke "graduation day" met de hele faculteit van te maken. Met "interessante lezingen" ipv een toespraak van je begeleider hoe superdupergoed je wel niet was.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:00:00 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_136059989
Even iets anders, iemand een idee hoe je functioneel je hartslagzones invult wanneer je rusthartslag al rond de 95 zit? _O-
Dat probleem heb ik dus, als ik niets doe zit ie al tegen de 100 aan, zodra ik ga wandelen (dus gewoon rustig lopen) schiet ie al richting de 120 en bij héel langzaam joggen al tussen de 135-145. :')

Zodra ik voor m'n gevoel écht begin met hardlopen in het tempo dat ik altijd al deed in trainingen (6.10 m/km) gaat ie richting de 155-160 en wanneer ik op m'n wedstrijdtempo loop richting 170-180 en pas als ik echt max. ga richting de 200.
Nu 'moet' ik geregeld lopen in zone 1, maar volgens verschillende sites (en klokje) kom ik dan in een hartslagzone terecht van 100-120 en dat heb ik dus al bij het wandelen.

Iemand een idee hoe ik dat dan beter kan instellen zonder dat zone-verhaal spontaan onzin wordt?
pi_136060034
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Neuh. Ze hebben besloten ipv persoonlijke uitreikingen in kleine groepjes besloten er een feestelijke "graduation day" met de hele faculteit van te maken. Met "interessante lezingen" ipv een toespraak van je begeleider hoe superdupergoed je wel niet was.
Hier ook.. lange zit ook. Maar, mag wel in een jurk en een hoedje en dit doen (dit is van een andere zomeruitreiking in Hull)!

Ja doei.
pi_136060080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

wel met borrel?
pi_136060173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:00 schreef Lastpost het volgende:
Even iets anders, iemand een idee hoe je functioneel je hartslagzones invult wanneer je rusthartslag al rond de 95 zit? _O-
Dat probleem heb ik dus, als ik niets doe zit ie al tegen de 100 aan, zodra ik ga wandelen (dus gewoon rustig lopen) schiet ie al richting de 120 en bij héel langzaam joggen al tussen de 135-145. :')

Zodra ik voor m'n gevoel écht begin met hardlopen in het tempo dat ik altijd al deed in trainingen (6.10 m/km) gaat ie richting de 155-160 en wanneer ik op m'n wedstrijdtempo loop richting 170-180 en pas als ik echt max. ga richting de 200.
Nu 'moet' ik geregeld lopen in zone 1, maar volgens verschillende sites (en klokje) kom ik dan in een hartslagzone terecht van 100-120 en dat heb ik dus al bij het wandelen.

Iemand een idee hoe ik dat dan beter kan instellen zonder dat zone-verhaal spontaan onzin wordt?
Rusthartslag is niet de hartslag wanneer je niets doet op de bank, maar de hartslag als je net wakker bent en nog in je bed ligt. Daar kan nog best wel een groot verschil in zitten.. Mijn rust/ochtendpols is rond de 50, maar als ik gewoon opsta van de bank o.i.d. is hij ook al rond de 100
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_136060207
Een k..dag :( afgesloten met een rondje trail over de St.Jansberg. 1:44/18km om de gedachten te verzetten.
pi_136060491
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:03 schreef Guard het volgende:

[..]

wel met borrel?
Misschien, maar de VU doet aan Heineken en tegen die tijd ken ik helemaal niemand meer daar. Ik ga heen omdat m'n ouders het leuk vinden, maar van mij hoeft het allemaal niet. En wij hebben ook geen jurken en hoedjes!

Nouja. Eerst maar afstuderen. Maandag beginnen met stage :D
pi_136060687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:41 schreef Corniel het volgende:
Als ik de stats van Jero_nimo bekijk denk ik dat zijn talent ligt op de kortere afstanden.Op de 5 kilometer is hij wel sneller (zeker sinds zijn laatste poging) maar het zijn de 200m, 400m, 1km blokjes waar het gat echt groot is. Maar ja, mijnheer kiest ervoor om 50 km's te trailen. |:(
Maar het is toch ook geen reet aan als je binnen 5 minuten al weer klaar bent? :P
Dan kan je ook nog wel afzien, maar het is zo kort! Liever inderdaad lekker een halve dag prutsen in de Ardennen! ^O^
pi_136060755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:00 schreef Lastpost het volgende:

Wat L_T zegt inderdaad. Doe anders eens je hartslagmeter om als je gaat slapen. Horloge naast je bed en dan 's ochtends kijken wat je hartslag deed. Dat doe ik af en toe wel eens, weet niet of dat geldig is voor rusthartslag, maar rusten is het zeker! :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:31:41 #21
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136061006
@Lastpost. Er zijn recent wat topics gewijd aan het bepalen van je omslagpunt. Op basis daarvan kan je veel beter je zones bepalen dan welke andere methode dan ook.

Aangaande rusthartslag. Dat is van zoveel factoren afhankelijk. Als ik echt ben uitgerust in een seizoen dat ik wel in top-conditie ben (voor het laatst in 2012 :() kan ik als ik bed klok waarden tussen de 38 en 43 halen. Als ik oto rijd, of op de bank zit ligt dit momenteel rond de 58/65. En je hoeft maar dit te doen en hij gaat hoger.

De rusthartslag (die als je nog in bed ligt dus) is vooral nuttig om te bepalen hoe uitgerust je bent. Je kan daar mee goed monitoren of het tijd is om een tandje zwaarder te gaan trainen, of juist een rustperiode in te lasten. Als je niet meer dan 2 keer per week traint hoef je je daar geen zorgen over te maken (tenzij je elke training volle bak gaat, maar dat hopelijk niemand).
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:48:24 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136061702
Vandaag don't-push-Q-dag. Een al-lang-hangende bom gedropt op mijn werk. Baas stalkt me met foontjes, maar ik trek mijn hardloopkloffie aan en doe mijn foon uit.

;(
ik ben hier niet goed in
pi_136061774
Awh. Run, Quoi, run!
Ja doei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:50:53 #24
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136061800
Vanavond bij de fysio geweest, verhaal uitgelegd , klein beetje gerekt/gekraak.. Conclusie volgens hem: Geen external snapping hip (zoals ik dacht, al vond hij het goed gevonden) maar wat immobiel in mijn heup (links) waardoor het naar mijn bovenbeen trekt. Simpel oefeningetje meegekregen die ik 3 x per dag moet doen en ik zou geen last meer moeten krijgen, anders terug komen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_136061867
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:16 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Misschien, maar de VU doet aan Heineken en tegen die tijd ken ik helemaal niemand meer daar. Ik ga heen omdat m'n ouders het leuk vinden, maar van mij hoeft het allemaal niet. En wij hebben ook geen jurken en hoedjes!

Nouja. Eerst maar afstuderen. Maandag beginnen met stage :D
Heineken :{w
Gewoon lekker met je ouders uit eten of zo dan ^O^
pi_136061909
Na zondag ben ik natuurlijk super gemotiveerd om zodirect te gaan intervallen :D

En waarom zijn jullie eigenlijk bezig over Jero zijn korte afstanden? Die gast gaat zijn hart volgen en (ooit) ultratrailen. Dan eet hij korte afstanden voor zijn ontbijt ;)
pi_136062123
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Vanavond bij de fysio geweest, verhaal uitgelegd , klein beetje gerekt/gekraak.. Conclusie volgens hem: Geen external snapping hip (zoals ik dacht, al vond hij het goed gevonden) maar wat immobiel in mijn heup (links) waardoor het naar mijn bovenbeen trekt. Simpel oefeningetje meegekregen die ik 3 x per dag moet doen en ik zou geen last meer moeten krijgen, anders terug komen.
Hopen dat het over is dan!
pi_136062373
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:53 schreef Nirak het volgende:
Na zondag ben ik natuurlijk super gemotiveerd om zodirect te gaan intervallen :D

En waarom zijn jullie eigenlijk bezig over Jero zijn korte afstanden? Die gast gaat zijn hart volgen en (ooit) ultratrailen. Dan eet hij korte afstanden voor zijn ontbijt ;)
^O^ Goed bezig!
Dan wil je in juli vast ook wel meedoen met de 5k bij de Ekiden? ^O^

Sowieso, de Ekiden. Misschien al een idee om een beetje te kijken wie/wat/wanneer? Ik wil best wel meeregelen trouwen, weet niet of daar nog meer gegadigden voor zijn? MD heb jij nog zin om er weer wat tijd in te steken?
pi_136063101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:48 schreef Quoi het volgende:
Vandaag don't-push-Q-dag. Een al-lang-hangende bom gedropt op mijn werk. Baas stalkt me met foontjes, maar ik trek mijn hardloopkloffie aan en doe mijn foon uit.

;(
ik ben hier niet goed in
Sterkte, en lekker rennen om je hoofd ff leeg te maken!

Ik heb net ook even gelopen met Evy na een dag rennen op 't werk, en ging verbazingwekkend goed. Totdat ik opeens steken in m'n linkerbal (don't laugh :P ) kreeg, toen maar iets rustiger gaan lopen. Wel gewoon les 3 van Evy uitgelopen!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_136063351
Zwabber de problemen die jij omschrijft met de 620 heb ik totaal geen last van. Mijn kaartjes zijn net zo strak als bij de 610 en afstanden komen vrijwel overeen. Ik kan eventueel wel de helicon asselronde met zowel de 610 als 620 gaan lopen.
Echt probleemvrij is hij echter inderdaad niet. Toevallig kreeg ik vandaag de melding dat er een update is. Hopelijk is het enige minpuntje dat ik heb nu opgelost en geeft hij mijn actuele snelheid nu wel goed aan.Voor de rest vind ik hem zeker een verbetering ten opzichte van de 610.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:39:06 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136064299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:48 schreef Quoi het volgende:

;(
ik ben hier niet goed in
You can run but you can't hide....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136064966
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:02 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

^O^ Goed bezig!

Sowieso, de Ekiden. Misschien al een idee om een beetje te kijken wie/wat/wanneer? Ik wil best wel meeregelen trouwen, weet niet of daar nog meer gegadigden voor zijn? MD heb jij nog zin om er weer wat tijd in te steken?
Ik zal er eens over nadenken :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:48:48 #34
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136064972
Kleine 10 KM gelopen, waaronder een coopertest. Dat was flink bikkelen. Mag tevreden met mijn 3.11 KM zijn. Al zegt endomondo gemiddeld -O- Iemand enig idee dit klopt? Als we het niet in Jero-maatstaven, maar in menselijke maatstaven meten?
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:53:22 #35
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136065344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:48 schreef _MvN_ het volgende:
Kleine 10 KM gelopen, waaronder een coopertest. Dat was flink bikkelen. Mag tevreden met mijn 3.11 KM zijn. Al zegt endomondo gemiddeld -O- Iemand enig idee dit klopt? Als we het niet in Jero-maatstaven, maar in menselijke maatstaven meten?
Gemiddeld? Gemiddeld van wat?

Mijn cooper zit nu op ommenabij de 2,4km ofzo en daar ben ik meer dan tevreden mee. :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:56:06 #36
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136065531
Google is your friend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest

Lijkt me een zeer nette uitslag. Zelf heb ik alleen een Coopertest-resutlaat binnen een 5km wedstrijd, en dat was 3,29km. Maar goed, ik ben dan ook geen Jero_nimo.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:59:04 #37
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136065723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Gemiddeld? Gemiddeld van wat?

Mijn cooper zit nu op ommenabij de 2,4km ofzo en daar ben ik meer dan tevreden mee. :o
Al sla je mij dood :6
Dat staat bij Fitheidsniveau. Zo vaak gebruik ik endomondo niet.

Mijn vriendin is afgehaakt met Evy. Ze vind er geen ruk aan. :{w
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:01:05 #38
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136065836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Al sla je mij dood :6
Dat staat bij Fitheidsniveau. Zo vaak gebruik ik endomondo niet.

Mijn vriendin is afgehaakt met Evy. Ze vind er geen ruk aan. :{w
Is dat een Premium feature ofzo? Ik kan 't niet vinden. :@

Evy is ook niet leuk. :P Maar stopt ze helemaal of wil ze nog wel zelf een beetje lopen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:01:56 #39
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136065875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:56 schreef Corniel het volgende:

Lijkt me een zeer nette uitslag. Zelf heb ik alleen een Coopertest-resutlaat binnen een 5km wedstrijd, en dat was 3,29km. Maar goed, ik ben dan ook geen Jero_nimo.
Ah tnx! ^O^
Dit geeft een heel ander beeld. Vreemde berekening gebruikt Endomondo dan.
pi_136065917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:48 schreef _MvN_ het volgende:
Das echt niet gemiddeld...
pi_136065984
Voor een amateur is boven de 3 kilometer behoorlijk sterk hoor ^O^
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:03:46 #42
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136066009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:01 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Is dat een Premium feature ofzo? Ik kan 't niet vinden. :@

Evy is ook niet leuk. :P Maar stopt ze helemaal of wil ze nog wel zelf een beetje lopen?
Nee, ik heb geen premium. Staat gewoon bij de workout erbij. Bij gemiddelde snelheid etc. Zowel op de site als bij de app.
pi_136066137
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:03 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen premium. Staat gewoon bij de workout erbij. Bij gemiddelde snelheid etc. Zowel op de site als bij de app.
Bij mij staat er toch echt dit:
quote:
Upgrade to Endomondo Premium to see the development in your personal bests over time and compare with your peers
Niet dat ik dat belangrijk vind...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:11:28 #44
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136066499
Dat is pas gek. Gelukkig zijn er zaken in het leven om je wel druk over te maken ;)
pi_136066592
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:03 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Heb je de app pas geleden gedownload? Ze hebben nl. nu een actie dat je hem de eerste tijd gratis als premium krijgt. Je ziet via de site ook zo'n 'zilveren dingetje' naast je foto dan.

Ik ga nog even een rondje...gewoon omdat het kan. (En omdat ik graag nog even wil kijken of ik echt wel 4 kilometer kan lopen zondag. ;) )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:18:16 #46
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136066893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:57 schreef Guard het volgende:

[..]

Hopen dat het over is dan!
Ja, maar het stomme is dat ik het soms tijdens het hardlopen heb.. Heb ik ook verteld en hij gaf me gewoon aan die oefening te doen en dan te kijken hoe en wat.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:20:29 #47
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136067024
Maar ik hou nog mooi even rust ook. Heb wat last van mijn scheen dus ik ga donderdag weer. Morgen maar weer eens naar de sportschool. Mooi 4 dagen genikst, ook wel eens lekker.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:21:21 #48
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136067078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:12 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Heb je de app pas geleden gedownload? Ze hebben nl. nu een actie dat je hem de eerste tijd gratis als premium krijgt. Je ziet via de site ook zo'n 'zilveren dingetje' naast je foto dan.

Ik ga nog even een rondje...gewoon omdat het kan. (En omdat ik graag nog even wil kijken of ik echt wel 4 kilometer kan lopen zondag. ;) )
Succes! En nee, ruim een jaar ofzo.
pi_136068135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:20 schreef Daywalk3r het volgende: Mooi 4 dagen genikst, ook wel eens lekker.
Actieve rust.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_136069717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Maar het is toch ook geen reet aan als je binnen 5 minuten al weer klaar bent? :P
Dan kan je ook nog wel afzien, maar het is zo kort! Liever inderdaad lekker een halve dag prutsen in de Ardennen! ^O^
_O-
Ik snap je helemaal.
Dat is voor mij ook de reden dat ik nog nooit een 5k wedstrijd heb gelopen. Je bent veel meer tijd kwijt met heel die poespas eromheen dan het daadwerkelijk lopen :@
Maar... Misschien loop ik dit jaar een 5k wedstrijd met de AV.
pi_136069900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:02 schreef Jero_nimo het volgende:Sowieso, de Ekiden. Misschien al een idee om een beetje te kijken wie/wat/wanneer?
Ik wil er dit jaar graag aan meedoen. Het liefst aan de 7,195 km, want daar heb ik nog geen PR staan volgens de Wet van Pijll.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zwabber de problemen die jij omschrijft met de 620 heb ik totaal geen last van. Mijn kaartjes zijn net zo strak als bij de 610 en afstanden komen vrijwel overeen. Ik kan eventueel wel de helicon asselronde met zowel de 610 als 620 gaan lopen.
Echt probleemvrij is hij echter inderdaad niet. Toevallig kreeg ik vandaag de melding dat er een update is. Hopelijk is het enige minpuntje dat ik heb nu opgelost en geeft hij mijn actuele snelheid nu wel goed aan.Voor de rest vind ik hem zeker een verbetering ten opzichte van de 610.
Damn, maak me nou niet aan het twijfelen. Niettemin bedankt voor de info. Instant Pace gebruik ikzelf nooit, altijd Lap Pace. Instant Pace schijnt op de 620 afgerond te worden op 5-tallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:56 schreef Corniel het volgende:

Jij kunt op dat vakantieeiland toch wel een keertje in het laatste halfuurtje voor zonsondergang een coopertestje eruit persen?
pi_136069944
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef _MvN_ het volgende:Mijn vriendin is afgehaakt met Evy. Ze vind er geen ruk aan. :{w
Nou, dat is dus einde relatie -O-
pi_136070331
Ik heb me zojuist opgegeven voor het NK RUC over 2 weken. Toch mooi dat de sport nog wel zo klein is dat dat kan.
Ik was 2 weken geleden 112e van de 123, dus echt hoge verwachtingen heb ik er niet bepaald van :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:22:02 #54
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136070561
Toch bizar hoe je in 4 dagen tijd probleemloos 25, 11 en 15,5km loopt en je dan ook nog zit te verheugen op een pittige intervaltraining morgenavond omdat je dan hopelijk eindelijk lekker los kan gaan...
F means you're fucked
pi_136070607
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:07 schreef streamnl het volgende:

[..]

_O-
Ik snap je helemaal.
Dat is voor mij ook de reden dat ik nog nooit een 5k wedstrijd heb gelopen. Je bent veel meer tijd kwijt met heel die poespas eromheen dan het daadwerkelijk lopen :@
Maar... Misschien loop ik dit jaar een 5k wedstrijd met de AV.
Welkome to the dark side :D

Zelf net lekker op de baan gehobbeld. Ik ben wel weer in vorm, geloof ik. Zonder al teveel moeite 15x200 in 3:45/3:50. Fijn tempo wel.

O, en blijkbaar ligt m'n pasfrequentie op de baan ietsje hoger dan op de weg. Tijdens intervallen 186-192ish. Misschien eens wat gaan experimenteren met iets grotere passen, kijken wat dat doet.

SPOILER
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:28:27 #56
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136070934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:18 schreef Cynic het volgende:
Ik heb me zojuist opgegeven voor het NK RUC over 2 weken. Toch mooi dat de sport nog wel zo klein is dat dat kan.
Ik was 2 weken geleden 112e van de 123, dus echt hoge verwachtingen heb ik er niet bepaald van :')
Ah, een survival run! De voorvader van de obstacle runs. Wel zwaar! Vroeger (toen ik nog klein was) ooit wezen kijken bij zo'n event. Enorm slopend. Maar over het algemeen geen grote evenementen. Dus dat een NK toegankelijk is en niet zoveel mensen aantrekt is niet zo verrassend. Hoewel de populariteit van obstacle runs natuurlijk ook wat mensen die kant op kan zuigen.
pi_136070961
quote:

[..]

Gezelligheid ^O^
Beetje inventariseren hoeveel teams er ingeschreven kunnen worden kan nooit kwaad.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 januari 2014 @ 21:32:36 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136071202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:22 schreef YUR het volgende:
Toch bizar hoe je in 4 dagen tijd probleemloos 25, 11 en 15,5km loopt en je dan ook nog zit te verheugen op een pittige intervaltraining morgenavond omdat je dan hopelijk eindelijk lekker los kan gaan...
Patser }:|
pi_136071266
quote:
Goed bezig jij. Nu blessurevrij blijven en de motivatie vasthouden, om vervolgens in Rotterdam revanche te nemen.

Wat staat er op het programma bij de intervallen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 januari 2014 @ 21:33:50 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136071281
Zojuist m'n eerste rondje op m'n nieuwe Brooks Pure gelopen. Grappig dat je direct meer voorvoet land door minder drop.

7KM zonder enig probleem. Schoenen zijn dus geslaagd.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:34:06 #61
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136071305
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Patser }:|
Dat is het effect van de Brooks Pure-schoenen :P
F means you're fucked
pi_136071322
Wat zien jouw intervallen er netjes gelijkmatig uit Hats! Ik heb nog nooit echt op die manier intervallen gelopen maar heb het wel in de planning voor eind deze week.

Ik heb vandaag mijn eerste (ruime) half uur aan één stuk gelopen. Ik wilde persé de 4 kilometer halen om te zien of het wel zou gaan lukken die wedstrijd zonder wandelen te doen en ik kan het. :D

http://www.endomondo.com/workouts/291186748/13622849

Wel weer met Evy gelopen (en de Endomondo time tracker) ik merk dat ik beter loop als ik weet waar ik naar toe loop en hoe lang ik nog moet. Anders denk ik elke 2 minuten hoe ver ben ik nu/hoe lang moet ik nog...en nu weet ik dat die 'dame' van Endomondo vanzelf roept als er weer 5 minuten om zijn.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:35:28 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136071392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:33 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Goed bezig jij. Nu blessurevrij blijven en de motivatie vasthouden, om vervolgens in Rotterdam revanche te nemen.

Wat staat er op het programma bij de intervallen?
Een duurloop, maar tijdens die duurloop een piramide van 4-6-8-6-4 minuten DL3 met tussen de versnellingen 3 minuten pauze :)
F means you're fucked
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:35:44 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_136071410
Ekiden *O*
elke afstand is goed :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:36:09 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136071437
Mmmm.....fartlek werd 10km duurloop (tempoloop dus ;) ) Heerlijk gelopen & gebabbeld met iedereen. Ook voor het eerst sinds tijden weer.

Of ik vrijdag van mijn trainert (die in het zkh ligt met pijn op de borst ;( ) de groep wil meenemen voor de 17k ( :o ) duurloop. Route krijg ik :{ Is nog steeds de langzamere groep dus qua tempo voor mij erg comfortabel. Best leuk :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 januari 2014 @ 21:39:09 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136071609
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is het effect van de Brooks Pure-schoenen :P
Dan is er nog hoop :)

Ach ik ben zeker niet ontevreden over hoe ik afgelopen week gelopen hebt. 65KM in de laatste 10 dagen die ik allemaal heel lekker liep. En mijn maand totaal eindigt 30 tot 35KM hoger dan wat ik ooit tevoren hebt gelopen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:39:29 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136071631
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef Quoi het volgende:
Mmmm.....fartlek werd 10km duurloop (tempoloop dus ;) ) Heerlijk gelopen & gebabbeld met iedereen. Ook voor het eerst sinds tijden weer.

Of ik vrijdag van mijn trainert (die in het zkh ligt met pijn op de borst ;( ) de groep wil meenemen voor de 17k ( :o ) duurloop. Route krijg ik :{ Is nog steeds de langzamere groep dus qua tempo voor mij erg comfortabel. Best leuk :)
Da's leuk Quoi! Ik mag ook een training doen binnenkort, best zin in :Y
F means you're fucked
pi_136071671
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef E.T. het volgende:
Ekiden *O*
elke afstand is goed :)
Jij wilt graag alle afstanden lopen, dus gewoon je eerste marathon dan maar doen? ^O^

quote:

^O^ Dat klinkt alweer een stuk positiever! Succes met de 17k vrijdag, dat komt al heel dicht in de buurt van de HM! *O*
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 januari 2014 @ 21:45:25 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136071995
quote:

17KM :o Das nog ff aanzetten en je hebt een HM gelopen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:50:53 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136072333
Ja, ik dacht 16km, maar het is dus 17. Nouja, die ene km :) Ik zie het wel zitten sinds die 16,5km van 2 weken terug.

Zo, bordje Brinta en een IPA biertje :Y)
pi_136072775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:34 schreef Nanook24 het volgende:
Wat zien jouw intervallen er netjes gelijkmatig uit Hats! Ik heb nog nooit echt op die manier intervallen gelopen maar heb het wel in de planning voor eind deze week.

Ik heb vandaag mijn eerste (ruime) half uur aan één stuk gelopen. Ik wilde persé de 4 kilometer halen om te zien of het wel zou gaan lukken die wedstrijd zonder wandelen te doen en ik kan het. :D

http://www.endomondo.com/workouts/291186748/13622849

Wel weer met Evy gelopen (en de Endomondo time tracker) ik merk dat ik beter loop als ik weet waar ik naar toe loop en hoe lang ik nog moet. Anders denk ik elke 2 minuten hoe ver ben ik nu/hoe lang moet ik nog...en nu weet ik dat die 'dame' van Endomondo vanzelf roept als er weer 5 minuten om zijn.
Die gelijkmatige intervallen komen later wel. Of niet. Eerst gewoon lekker met Evy lopen, en daarna zien wat je leuk vindt! Ik ben dol op intervallen :P
pi_136073209
Mooi YUR, tijd voor een revanche inderdaad. Dus hoop dat je jezelf zo goed blijft voelen :)

Hats, ik dacht dat ik mijn best had gedaan net met 6 x 200 op 5 min/km, maar dat verbleekt bij jou inspanning ;)

Nanook, als jij over een jaar een intervaltraining doet ziet het er heel anders uit dan nu, dat is bij mij ook zo ;)

Ik ben net dus ook even de deur uit geweest. Garmin wilde geen satellieten vangen, dus maar gestart zonder. Na wat rustig inlopen 6 x 200 rond de 5min/km en daarna weer wat uitgelopen. Nu voor het eerst zonder wandelen tussendoor maar dus continue blijven lopen. Heerlijk was dat :) Maar ik wil hogere temperaturen want ik zweet amper met dit weer en het duurt tegenwoordig langer voordat ik het warm heb..

Linkje:http://www.endomondo.com/workouts/291199944/8270328
pi_136073509
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef Nirak het volgende:
Mooi YUR, tijd voor een revanche inderdaad. Dus hoop dat je jezelf zo goed blijft voelen :)

Hats, ik dacht dat ik mijn best had gedaan net met 6 x 200 op 5 min/km, maar dat verbleekt bij jou inspanning ;)

Nanook, als jij over een jaar een intervaltraining doet ziet het er heel anders uit dan nu, dat is bij mij ook zo ;)

Ik ben net dus ook even de deur uit geweest. Garmin wilde geen satellieten vangen, dus maar gestart zonder. Na wat rustig inlopen 6 x 200 rond de 5min/km en daarna weer wat uitgelopen. Nu voor het eerst zonder wandelen tussendoor maar dus continue blijven lopen. Heerlijk was dat :) Maar ik wil hogere temperaturen want ik zweet amper met dit weer en het duurt tegenwoordig langer voordat ik het warm heb..

Welnee, gekkerd! Erg nette training! En ik heb wel tussendoor gewandeld ;)
pi_136073771
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:09 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Welnee, gekkerd! Erg nette training! En ik heb wel tussendoor gewandeld ;)
En ik moet natuurlijk niet vergeten dat jij met 8 zakken aardappels als bagage ook niet zo hard kan lopen ;)
Ik blijf het mooi vinden hoe alle niveaus hier samen gaan O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:17:02 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136073965
quote:
ik verlang ook weer naar het begin van de training voor de GNWR, gewoon maar "doelloos" lopen is leuk voor een paar weken maar eigenlijk niets voor mij.
Ik heb echt een doel nodig om naar toe te werken.
pi_136074259
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:13 schreef Nirak het volgende:

[..]

En ik moet natuurlijk niet vergeten dat jij met 8 zakken aardappels als bagage ook niet zo hard kan lopen ;)
Ik blijf het mooi vinden hoe alle niveaus hier samen gaan O+
Iedereen doet het gewoon op z'n eigen manier goed idd :)

En dar gebrek aan zakken aardappels scheelt een hoop.
pi_136074476
quote:
Sowieso, de Ekiden. Misschien al een idee om een beetje te kijken wie/wat/wanneer?
Stond hier al sinds 7 juli 2013 op de planning ;)
pi_136075612
Net met mn loopmaatjes binnen een ruim 11km loopje mijn snelste 10km ooit in training gelopen. En nog redelijk gemakkelijk ook. Mooie (en gezellige) sport is het toch. :)
pi_136076408
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef Nirak het volgende:

Dat is toch een super mooie training, of ben ik nou gek?
pi_136076730
quote:

[..]

Ekiden *O*
Dat wordt mijn verjaardagsloopje dit jaar :)

Maar eerst komende zondag de Asselronde. Ik heb er zin in, al begin ik stiekem die afstand toch wel een beetje spannend te vinden. :@
pi_136076861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:55 schreef Levitas het volgende:

[..]

Volgens mij niet.

Als het lopen lekker gaat (zoals dat ook bij mij ging vanavond) is dat wat mij betreft het enige dat telt. Of je dan regelmatig om onregelmatig loopt. Maar dit is ook gewoon een mooie regelmatige interval.

Ik zou evt. ook wel willen lopen met de Ekiden maar ben er nog niet zeker van of wij dan wel of niet op vakantie zijn...

En ik heb een luxe probleem qua verjaardagsloopjes. Er zijn er 2 in het weekend voor mijn verjaardag en ik kan nog niet kiezen of het de Stoomtram- of de Marquette-loop wordt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:06:17 #82
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_136076897
Tegen de bovenbazen en bovenbazinnen valt qua tempo niet aan te lopen. Wel interessant om de trainingsvormen te zien en daar eens wat mee te gaan doen.

Vanavond er ook even uit voor een loopje. Begint een vervelende traditie te worden dat de eerste loop van de werkweek beroerd voelt. Tempo en afstand nog ok, 9 km in 6:00/km maar genieten ho maar. Donderdag weer een kansje. Met wat mazzel net zo traditioneel dan wel genieten.

Geïnspireerd door alle loopgroepers trouwens ook eens bij mij in de regio gekeken en zaterdag héél vroeg eens kijken bij een clubje die een duinrondje doen.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_136077857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:55 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nee je bent niet gek :), ik vond het een fijne training en ben er ook heel blij mee. Ik kan het gelukkig in perspectief plaatsen maar maak af en toe een grapje :)

Ik ga dit denk ik eens per week doen :)
pi_136080174
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:05 schreef Nanook24 het volgende:

[..] Er zijn er 2 in het weekend voor mijn verjaardag en ik kan nog niet kiezen of het de Stoomtram- of de Marquette-loop wordt.
Stoomtram doen. Heb ik vorig jaar ook gelopen (en ga dit jaar weer overigens). Goed geregelde loop, leuke 'extra' met de stoomtram, toch heel betaalbaar en qua sfeer gewoon klein en leuk.
  woensdag 29 januari 2014 @ 08:04:20 #85
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_136082615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:05 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Volgens mij niet.

Als het lopen lekker gaat (zoals dat ook bij mij ging vanavond) is dat wat mij betreft het enige dat telt. Of je dan regelmatig om onregelmatig loopt. Maar dit is ook gewoon een mooie regelmatige interval.

Ik zou evt. ook wel willen lopen met de Ekiden maar ben er nog niet zeker van of wij dan wel of niet op vakantie zijn...

En ik heb een luxe probleem qua verjaardagsloopjes. Er zijn er 2 in het weekend voor mijn verjaardag en ik kan nog niet kiezen of het de Stoomtram- of de Marquette-loop wordt.
Vorig jaar en het jaar daarvoor aan de Marquetteloop meegedaan. Weinig bijzonder, maar ja, thuiswedstrijd he.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 08:10:23 #86
3011 E.T.
pi_136082667
Die stoomtramloop ziet er leuk uit! Trip down memorylane zou dat zijn :)
Eens bedenken of een HM er over 5 maanden in zit..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_136082675
Quoi! Gaat hard! Hier volgende week zaterdag pas die 16 a 17km. Dan staat er 1.45 uur op het programma. Komende zaterdag nog 1.30 uur. Maar eerst morgenavond nog met de AV. Staat als kern 6x(5min D3, 5 min D1). Wordt weer een kilometer of 14 in totaal, met het in- en uitlopen erbij in totaal.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_136082866
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:10 schreef E.T. het volgende:
Eens bedenken of een HM er over 5 maanden in zit..
Er is ook een 10 :P
pi_136082998
Ik heb iets waarvan ik vind dat ik er iets mee moet in 2014.

SPOILER
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:04:07 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136083326
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:11 schreef mosselmossel het volgende:
Quoi! Gaat hard! Hier volgende week zaterdag pas die 16 a 17km. Dan staat er 1.45 uur op het programma. Komende zaterdag nog 1.30 uur. Maar eerst morgenavond nog met de AV. Staat als kern 6x(5min D3, 5 min D1). Wordt weer een kilometer of 14 in totaal, met het in- en uitlopen erbij in totaal.
Hier gaat het schema in een golfbeweging qua duurloop. Als ik de vrijdagen terugkijk was dat 12 - 14 - 12 - 14 - 16 - 14 - 16 - 14 km en dan nu 16 - 18 - 16 km. Dus we gaan ook telkens een stapje terug. En de 16 is dus nu 17 :)

Voel trouwens een beetje mijn pezen (je weet wel welke :X ). Eerst maar even 2 dgn rust.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

SPOILER
Leuk! Je hebt vást al een ideetje?
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:08:22 #91
3011 E.T.
pi_136083387
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Er is ook een 10 :P
die is ook leuk, maar voor 10km ga ik niet zo'n eind reizen ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:15:55 #92
3011 E.T.
pi_136083535
maar op dutchrunners staat ook de vooroeverloop 2014 gemeld... 10 augustus..
pi_136083635
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hier gaat het schema in een golfbeweging qua duurloop. Als ik de vrijdagen terugkijk was dat 12 - 14 - 12 - 14 - 16 - 14 - 16 - 14 km en dan nu 16 - 18 - 16 km. Dus we gaan ook telkens een stapje terug. En de 16 is dus nu 17 :)
Die golfbewegingen zijn prima. Zelf probeer ik altijd drie weken de intensiteit en duur op te voeren gevolgd door een weekje rustiger.

quote:
Leuk! Je hebt vást al een ideetje?
Te veel ideetjes, dat is nu juist het probleem :P. En te weinig tijd.

SPOILER
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:52:32 #94
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136084232
quote:

SPOILER
Ga er allemaal product reviews op zetten zoals dcrainmaker. Voor je het weet* sturen ze allemaal gratis spullen toe om te reviewen!

* your mileage may vary...
pi_136085224
Hier dan ook maar melden, al is het alleen maar omdat het volume in dit topic wat hoger is :+

Ik loop alweer ruim vijf jaar, waarvan de laatste twee eindelijk zonder al te groot lichamelijk ongemak. Vorig jaar mijn PR's verbeterd naar 40'21" (10k) en 19'15" (5k), dit jaar zijn de doelen respectievelijk <40' en <19'.

Nou, veel loopplezier allemaal :W
pi_136085327
Hoi.
Ja doei.
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:41:48 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136085576
Vanmorgen de bevestiging van mn vader gekregen dat ie ook dit jaar met fiets en al aanwezig is in Rotterdam. Scheelt mij weer eten en drinken meeslepen *O*

En uiteraard welkom hier knnth ^O^
F means you're fucked
pi_136086227
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:30 schreef knnth het volgende:
Hier dan ook maar melden, al is het alleen maar omdat het volume in dit topic wat hoger is :+

Ik loop alweer ruim vijf jaar, waarvan de laatste twee eindelijk zonder al te groot lichamelijk ongemak. Vorig jaar mijn PR's verbeterd naar 40'21" (10k) en 19'15" (5k), dit jaar zijn de doelen respectievelijk <40' en <19'.

Nou, veel loopplezier allemaal :W
Welkom!
Had eigenlijk al wel verwacht dat je onderhand onder de 40 minuten was gedoken met die verbetering die je laatst ineens doormaakte met de 5 in 19.nogiets. Niet veel 10's meer gelopen? Of beetje blijven steken weer?
Al heb je nu natuurlijk ook al een ontzettend goede tijd staan! ^O^
pi_136086254
Vanavond weer snelheidstraining, trouwens O+ *O*
Ja doei.
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:01:52 #100
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136086256
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:00 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Welkom!
Had eigenlijk al wel verwacht dat je onderhand onder de 40 minuten was gedoken met die verbetering die je laatst ineens doormaakte met de 5 in 19.nogiets. Niet veel 10's meer gelopen? Of beetje blijven steken weer?
Al heb je nu natuurlijk ook al een ontzettend goede tijd staan! ^O^
Das ook een gekke welkomstpost.... "Hoi, welkom! Valt me wel een beetje tegen van je"
F means you're fucked
pi_136086268
Hoi! Welkom. Faler!
Ja doei.
pi_136086514
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:00 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Welkom!
Eentje nog, in september. Vredesloop in 40'31". Viel zwaar maar desondanks toch behoorlijk voorin geeindigd (40/3900), ik was blijkbaar niet de enige die het die dag zwaar had :) Daarna door geboorte van dochter drie maanden alleen maar rustige souplesse-intervallen gedraaid om de benen in beweging te houden maar dat mocht geen naam hebben, gemiddeld 40k/maand zal het geweest zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:01 schreef YUR het volgende:
Das ook een gekke welkomstpost.... "Hoi, welkom! Valt me wel een beetje tegen van je"
:D Ik ken hem ook van wat andere fora (CnR, GoT)), hij mag dat wel zeggen hoor :+
pi_136086600
Ook eens voor 't eerst body weight excercises met focus op core/upper body als aanvulling op mijn loopschema ingevoerd. Nu overal spierpijn alsof ze vannacht overal naalden in mij zijn komen prikken... :')

Zo dadelijk intervaltraining. No pain, no game ~O>
pi_136086829
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:11 schreef mosselmossel het volgende:
Kun je dat schema eens doorsturen, Mossel? Zou het kunnen zijn dat het schema gebaseerd is op dat van Runnersweb? Het lijkt er iig heel veel op :P

Waarom valt zoiets me dan weer op? :')

Ik ben ook benieuwd hoe de rest van het schema eruit ziet. Niet dat ik er op dit moment überhaupt iets mee kan :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:34:55 #105
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136087347
Afgelopen zaterdag liep ik voor het eerst weer eens met mn rugzak op. Zak gevuld met water, maar nu had ik ook 2 van deze flesjes bij me:

http://www.salomon.com/nl/product/soft-flask-237ml-8oz.html

Die flesjes had ik gevuld met wat sportdrank. Samen pasten ze precies in een voorvakje van mn rugzak. Was ideaal *O*
F means you're fucked
pi_136087536
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:34 schreef YUR het volgende:
Zak gevuld met water, maar nu had ik ook 2 van deze flesjes bij me:
Oh, dacht dat je samen met het zoontje was gaan hardlopen in de speciaal daarvoor bestemde kinderwagen natuurlijk
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:42:05 #107
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136087576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:40 schreef Levitas het volgende:

[..]

Oh, dacht dat je samen met het zoontje was gaan hardlopen in de speciaal daarvoor bestemde kinderwagen natuurlijk
Dat kan jammer genoeg nog niet...
F means you're fucked
pi_136087818
In voorbereiding op de Regte Heide Cross vanmorgen maar eens het bos in gegaan. Plassen ontwijken, over omgevallen bomen springen en laagvliegende takken ontwijken, dat Is toch wel een stukje zwaarder dan mooi glad asfalt!
Maar wel lekker gelopen :)

http://www.strava.com/activities/109723984
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2014 @ 11:54:31 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136088010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:41 schreef YUR het volgende:
Vanmorgen de bevestiging van mn vader gekregen dat ie ook dit jaar met fiets en al aanwezig is in Rotterdam. Scheelt mij weer eten en drinken meeslepen *O*

En uiteraard welkom hier knnth ^O^
Kan hij zich ook af laten zakken naar de prutsers in het peloton? Kan hij mijn drinken ook meenemen ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:56:13 #110
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136088069
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan hij zich ook af laten zakken naar de prutsers in het peloton? Kan hij mijn drinken ook meenemen ;)
Gewoon bij mij in de buurt blijven lopen joh, net zo makkelijk ;)
F means you're fucked
pi_136088281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:42 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat kan jammer genoeg nog niet...
Vanaf hoeveel maanden/ jaar kan dat? [/babyn00b]
pi_136088309
Spindame van de sportschool in Hull liep echt al heel snel met dat joch in een kinderwagen te rennen.
Ja doei.
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:01:45 #113
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136088317
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:00 schreef Levitas het volgende:

[..]

Vanaf hoeveel maanden/ jaar kan dat? [/babyn00b]
Zodra hij zelfstandig rechtop kan zitten...en de buitentemperatuur wat aangenamer is :D Ik hoop deze zomer wat kilometers met m te kunnen gaan maken
F means you're fucked
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:39:41 #114
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136089787
@YUR: misschien al tijdens de marathon. Kan je het drinken en het eten gewoon voor je uitduwen.

Ik ben trouwens ook een enorme faler. Mijn (Pijll-aproved) p.r. op de 10 km staat nog steeds op 43:06. En ik heb nooit, niet in training, niet als onderdeel van de 15 km of HM sneller gelopen dan 40:20. Misschien moet ik daar maar eens verandering in brengen. Ik wil Jero_nimo natuurlijk niet nog verder teleurstellen.
pi_136090696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:10 schreef knnth het volgende:

[..]

Eentje nog, in september. Vredesloop in 40'31". Viel zwaar maar desondanks toch behoorlijk voorin geeindigd (40/3900), ik was blijkbaar niet de enige die het die dag zwaar had :) Daarna door geboorte van dochter drie maanden alleen maar rustige souplesse-intervallen gedraaid om de benen in beweging te houden maar dat mocht geen naam hebben, gemiddeld 40k/maand zal het geweest zijn.

[..]

:D Ik ken hem ook van wat andere fora (CnR, GoT)), hij mag dat wel zeggen hoor :+
Gelukkig! :)
Dacht al zoiets inderdaad. Kan jij nu ook al bijna lopen met de kleine? :D Kan je straks racen met YUR samen!
pi_136090764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:39 schreef Corniel het volgende:
@YUR: misschien al tijdens de marathon. Kan je het drinken en het eten gewoon voor je uitduwen.

Ik ben trouwens ook een enorme faler. Mijn (Pijll-aproved) p.r. op de 10 km staat nog steeds op 43:06. En ik heb nooit, niet in training, niet als onderdeel van de 15 km of HM sneller gelopen dan 40:20. Misschien moet ik daar maar eens verandering in brengen. Ik wil Jero_nimo natuurlijk niet nog verder teleurstellen.
:')__!
Prutser...

Wanneer ben je weer bij je schoonouders? :D
pi_136090881
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Kun je dat schema eens doorsturen, Mossel? Zou het kunnen zijn dat het schema gebaseerd is op dat van Runnersweb? Het lijkt er iig heel veel op :P

Waarom valt zoiets me dan weer op? :')

Ik ben ook benieuwd hoe de rest van het schema eruit ziet. Niet dat ik er op dit moment überhaupt iets mee kan :P
Lijkt totaal niet op het runnersweb-schema. :) Enige wat er op lijkt is dat je elke paar weken weer een stukkie verder gaat.
pi_136091042
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Lijkt totaal niet op het runnersweb-schema. :) Enige wat er op lijkt is dat je elke paar weken weer een stukkie verder gaat.
Bedoelde eigenlijk ook het runnersworld.nl HM schema.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:31:06 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136091734
Voor de 015 regio-genoten onder een spoilertje de 17 km route die ik mag gaan lopen met 'mijn' groepje. Vrij gesneden koek qua route, alleen bij De Lier nieuw (dat moet ik even in mijn hoofd knopen!) :s)

Ik vind het ongelofelijk hoe ver je wel niet komt.

SPOILER
pi_136092601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:31 schreef Quoi het volgende:
Voor de 015 regio-genoten onder een spoilertje de 17 km route die ik mag gaan lopen met 'mijn' groepje. Vrij gesneden koek qua route, alleen bij De Lier nieuw (dat moet ik even in mijn hoofd knopen!) :s)

SPOILER
Ziet er uit als een mooi stukje lopen
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:01:52 #121
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136092846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:31 schreef Quoi het volgende:

SPOILER
Dat ziet er op papier veul verder uit dan de route van de CPC. Dus die CPC wordt een makkie voor je
F means you're fucked
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:10:31 #122
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_136093211
quote:

[..]

^O^ Goed bezig!

Ik zit nog een beetje in dubio... Vorig jaar heb ik er natuurlijk heel veel effort in gestoken, weet niet of ik daar tijd voor heb dit jaar. Ik wil best de inschrijvingen regelen, met als stelregel dat je zelf voor vervanging moet zorgen als je afhaakt na het opgeven van de teams...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_136093367
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:10 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik zit nog een beetje in dubio... Vorig jaar heb ik er natuurlijk heel veel effort in gestoken, weet niet of ik daar tijd voor heb dit jaar. Ik wil best de inschrijvingen regelen, met als stelregel dat je zelf voor vervanging moet zorgen als je afhaakt na het opgeven van de teams...
Dat lijkt me fair!

Ik wil heel graag meedoen maar het valt ook in het laatste wedstrijdweekend van het roeiseizoen dus dat wil ik niet missen :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:19:53 #124
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136093614
Over de Ekiden moet ik nog even nadenken hoor...
F means you're fucked
pi_136093694
Wij zijn dan waarschijnlijk op vakantie.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:22:19 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136093704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:19 schreef YUR het volgende:
Over de Ekiden moet ik nog even nadenken hoor...
Je durft het pas net weer online aan! ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:24:23 #127
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136093792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je durft het pas net weer online aan! ;)
Precies...ik ben nu pas weer een beetje mezelf, die ekiden van 2013 heeft er flink ingehakt....
F means you're fucked
pi_136094081
Mag ik er bij in de OP :)

1
2
3
4
[b]18 mei 2014 - [url=www.marathon.nl]Marathon Leiden (Leiden)[/url][/b]
[*] AtseBenjamin - HM
[*] TheWhiteCowboy - Marathon
[*] De_Kluizenaar - 10km
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_136094572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:32 schreef De_kluizenaar het volgende:
Mag ik er bij in de OP :)
[ code verwijderd ]

Done!
pi_136095332
Ook geen Ekiden hier. Rond die tijd half marathon @ Coniston O+
Ja doei.
pi_136095428
Night run voor een goed doel:

http://www.eyeon.nl/nightrun
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:08:12 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136095514
Kom op Nerds! :D :D

Ik wil even kijken of er animo is bij mijn hardloopclub. Zo nee, dan haak ik meer dan graag aan bij een Fok!ing leuk team :)
pi_136096096
Nou, zo leuk was het vorig jaar dus blijkbaar niet ;)
pi_136096174
Welke afstanden zijn er te lopen?
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:26:52 #135
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136096230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Welke afstanden zijn er te lopen?
Ieder team verdeelt een marathon in 6 afstanden. 3x5km, 2x10km en 1x7,195km
F means you're fucked
pi_136096245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Nou, zo leuk was het vorig jaar dus blijkbaar niet ;)
Jawel hoor, ik offer graag mijn verjaardag voor op :+
Het mag alleen wel iets koeler worden dan vorig jaar.
pi_136096296
10 vind ik een leuke afstand. Ik hou het in gedachten.
pi_136096383
Ik zou ook wel mee willen doen. Het liefst loop ik dan een courante afstand. De 7,195 heb ik niet zoveel mee.
pi_136096509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:30 schreef pijll het volgende:
Ik zou ook wel mee willen doen. Het liefst loop ik dan een courante afstand. De 7,195 heb ik niet zoveel mee.
Dan loop je wel de slotafstand en rent de rest van het team samen met je over de finish (als ze je bij kunnen houden.....)
pi_136096577
Het gaat ook vooral om de gezelligheid! Lopen is maar een beetje bijzaak :P Het is dat het moet.
Maar was echt heel leuk vorig jaar! O+
pi_136096596
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:33 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Dan loop je wel de slotafstand en rent de rest van het team samen met je over de finish (als ze je bij kunnen houden.....)
Maar als je een andere afstand loopt, dan mag je met de slotloper samen over de finish rennen!
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:37:03 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136096628
Op de een of andere manier heeft de slotloper altijd een onnavolgbare eindsprint
F means you're fucked
pi_136096663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:36 schreef pijll het volgende:

[..]

Maar als je een andere afstand loopt, dan mag je met de slotloper samen over de finish rennen!
Ehh... da's logica waar ik geen weerwoord op heb :+
pi_136096683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:30 schreef pijll het volgende:
Die vind ik ook nog wel gaan, maar korter moet ik als diesel niet doen.
pi_136096690
Ik zou graag de start 5k willen...
pi_136096722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:37 schreef YUR het volgende:
Op de een of andere manier heeft de slotloper altijd een onnavolgbare eindsprint
of de achtervolgers hadden al teveel bier op...
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:39:57 #147
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136096764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:38 schreef Jero_nimo het volgende:
Zodat je zsm aan het bier kunt
F means you're fucked
pi_136096898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Zodat je zsm aan het bier kunt
^O^
Wel goed idee!
pi_136097389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:37 schreef YUR het volgende:
Ik heb er nog spierpijn van!
pi_136097509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:38 schreef Jero_nimo het volgende:
ja die 10 van jou was vorig jaar niet zo goed he? :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2014 @ 16:03:43 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136097819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:56 schreef YUR het volgende:

[..]

Gewoon bij mij in de buurt blijven lopen joh, net zo makkelijk ;)
_O-

If only I could
pi_136098084
Ik wil dit jaar 5 lopen bij Ekiden. Vorig jaar duurde de 10 veel te lang.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:11:44 #153
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136098158
Als ik meedoe (en ik moet echt nog even kijken), dan graag een 10 km.
pi_136098314
Als we niet op vakantie zijn, wil ik ook wel 5km sjokken.
pi_136099027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:09 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wil dit jaar 5 lopen bij Ekiden. Vorig jaar duurde de 10 veel te lang.
Hoe moet dat dan met dat winnen van mij? :?
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:33:21 #156
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_136099085
Ik wil best voor de internationale noot komen zorgen, tenminste al sik niet moet werken en het niet te ver rijden is...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:42:31 #157
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136099403
Ik doe alleen mee als het met hardloopbuggy mag :P
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2014 @ 16:43:54 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136099449
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:42 schreef YUR het volgende:
Ik doe alleen mee als het met hardloopbuggy mag :P
Mag ik in de buggy dan?
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:44:45 #159
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136099487
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mag ik in de buggy dan?
Dan krijg je ruzie met de kleine grote baas :D
F means you're fucked
pi_136099496
ik twijfel nog een beetje over de Ekidan, kan 's avonds ook nog "met de vlam meelopen" en dat lijkt me ook leuk

SPOILER: warning, lange uitleg en gedachtenkronkel
Kortom, ik weet het nog niet...
maar stiekem vind ik de Ekiden wel heel gezellig
pi_136099891
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mag ik in de buggy dan?
Misschien kunnen we zo'n buggy voor tweelingen regelen, dan finishen we tenminste gegarandeerd samen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2014 @ 16:59:01 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136100110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Misschien kunnen we zo'n buggy voor tweelingen regelen, dan finishen we tenminste gegarandeerd samen.
En hebben we gegarandeerd pijn in onze heupen na 10KM lang opgevouwen in die buggy gezeten te hebben.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:03:21 #163
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136100296
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En hebben we gegarandeerd pijn in onze heupen na 10KM lang opgevouwen in die buggy gezeten te hebben.
En jullie moeten dan ff een andere duwer zoeken, want ik krijg jullie samen natuurlijk nooit in beweging
F means you're fucked
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:06:35 #164
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136100419
Ik zeg: mooi klusje voor super Jero_nimo. Kunnen anderen hem ook bijhouden.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:07:42 #165
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136100457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:06 schreef Corniel het volgende:
Ik zeg: mooi klusje voor super Jero_nimo. Kunnen anderen hem ook bijhouden.
Die is lichter dan een buggy zonder inhoud...
F means you're fucked
pi_136100518
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En als YUR dan ook nog eens sneller loopt dan ons PR...

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:03 schreef YUR het volgende:

[..]

En jullie moeten dan ff een andere duwer zoeken, want ik krijg jullie samen natuurlijk nooit in beweging
Niet miepen maar duwen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:38:17 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136101655
Ik zie het voor me, de buggy :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:39:46 #168
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136101713
Duwen gaat ook makkelijker met de buggy voor je.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:42:10 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136101807
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:39 schreef Wolve000 het volgende:
Duwen gaat ook makkelijker met de buggy voor je.
Daar sta ik niet helemaal achter.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:43:51 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136101872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Daar sta ik niet helemaal achter.
Was ook maar een zijdelingse opmerking
F means you're fucked
pi_136102039
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan met dat winnen van mij? :?
We doen gewoon mijn tijd x 2 en kijken wie er dan de snelste is. Of we delen jouw tijd door 2. Of je loopt ook de 5, dat is misschien het eerlijkst :P
pi_136102319
Gisteren zag ik dat mijn pr op de coopertest tijdens de ekiden gelopen is.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:56:25 #173
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136102321
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:40 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Actieve rust.
Vandaag ook nog gewoon nog de sportschool overslaan hoor :D Zere keel, snel moe laatste dagen... Ik vind het allemaal wel even goed. Morgenavond maar weer :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2014 @ 18:12:17 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136102969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef YUR het volgende:

[..]

Die is lichter dan een buggy zonder inhoud...
:D
pi_136103414
2x getraind in 4 dagen, het moet niet gekker worden. :o

Het is nog wel verdomde koud met dat windje erbij zeg, thank god voor m'n windstopper jasje. :P
Jack does it in real time...
pi_136103534
Eigenlijk was de 10km me op de Ekiden ook niet zo goed bevallen.. Vooral omdat je eigenlijk 4 keer hetzelfde stukje loopt. Heen, terug, heen en terug. "Omkeren" op de baan is nog wel prima, dat is toch al een rondje. Maar dat keerpunt is echt 180 graden draaien, waarbij je vrijwel stil komt te leggen en uit je ritme gehaald wordt.

Plus, het was lekker warm afgelopen jaar :')
pi_136104166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:20 schreef DeeBee het volgende:
2x getraind in 4 dagen, het moet niet gekker worden. :o

Het is nog wel verdomde koud met dat windje erbij zeg, thank god voor m'n windstopper jasje. :P
Vond het hier gisteren nog wel meevallen eigenlijk. Was prima te doen met een t-shirt en longsleeve er overheen. Moet wel zeggen dat ik het altijd wel snel warm heb.
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:38:09 #178
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136104180
quote:

SPOILER
ikbenhardaanh@rennen.nl
ikwilmeteenp@rennen.nl
chiqueinhetn@rennen.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Daywalk3r op 29-01-2014 18:55:39 ]
pi_136104988
Die software update voor m'n 610:

quote:
Changes made from version 2.80 to 2.90:

Improved battery capacity reporting.
:')_
Jack does it in real time...
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:06:34 #180
92409 Twinky
Little star.
pi_136105499
ik fietste net naar huis met het plan om nog te lopen vanavond, want dit weekend overgeslagen door drukte. Vandaag wat eerder klaar met alles dus het kan.

En dan loop je naar binnen en denk je pff toch nog wat eten eerst.

Maar nee, mijn boodschappen ben ik in de fietstas vergeten dus ik moet nu naar buiten om ze te halen :D

en de honger GROEIT dus ik moet wel!
pi_136106015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

ikbenhardaanh@rennen.nl
ikwilmeteenp@rennen.nl
chiqueinhetn@rennen.nl

:D
pi_136106801
pi_136106860
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:35:16 #184
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136107069
Een rustig loopje van 7 KM werd een duurloop van 17 KM. Hoezo hardlopen is verslavend :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:58:00 #185
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136108533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Guard het volgende:
RD, ken je deze al?
http://thehillary.co.nz/wordpress/
:Y
alleen in de verkeerde tijd van het jaar voor mij (en op het verkeerde eiland maar dat is met een vliegticket op te lossen), als er iets is waar je echt voor moet trainen, dus alles zeg maar boven de 30km, dan kan ik eigenlijk alleen aan de grote winter/voorjaar evenementen mee doe ivm met mijn werk.

verleden week was er iemand die, voor het eerst, unsupported, de Double Hillary, heeft gerend.
pi_136109031
Vanochtend weer lekker naar het werk gelopen :)
Halverwege even last van mijn schenen, maar dat ging na een paar kilometer vanzelf over. Vaag altijd, die pijntjes die komen en gaan

http://www.endomondo.com/workouts/user/14083692
It has to mean something
pi_136110470
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:04 schreef Frsh het volgende:
Vorig jaar en het jaar daarvoor aan de Marquetteloop meegedaan. Weinig bijzonder, maar ja, thuiswedstrijd he.
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:10 schreef E.T. het volgende:
Voor mij zijn de redenen precies contra. Stoomtram = thuiswedstrijd en Marquette = Memory lane.

Maar ik denk ook dat het stoomtram rondje leuker is. Alleen nog even zien welke afstand ik ga doen.

quote:

SPOILER
Ik zou deze zeker in de verkoop gooien. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

ikbenhardaanh@rennen.nl
ikwilmeteenp@rennen.nl
chiqueinhetn@rennen.nl

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:34 schreef YUR het volgende:
Afgelopen zaterdag liep ik voor het eerst weer eens met mn rugzak op. Zak gevuld met water, maar nu had ik ook 2 van deze flesjes bij me:
Was ideaal *O*
Die zien er inderdaad super handig uit ook voor de kortere afstanden zodat je niet perse een bidon o.i.d. mee hoeft te nemen.

Ik had van de week anti-pronatie zooltjes besteld omdat mijn fysio aangaf dat de stand van mijn benen ook in het dagelijks leven wel beter. Ik moet zeggen dat de zooltjes een verademing zijn en ben benieuwd hoe dat op de lange termijn doorwerkt in mijn (loop)houding.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:48:15 #188
92409 Twinky
Little star.
pi_136111050
Zo, Evy 9 gehad! Het schiet alweer op :P Ik ga deze wel dit weekend nog een keertje overdoen voor de zekerheid, dan ga ik veilig de nieuwe week in.

http://www.endomondo.com/workouts/291465055/8778461

Ondertussen zijn trouwens de Garmin horloges bij de mediamarkt met 21% korting. Ik keek, zag dat de 210 onder de 140 euro was, dacht even na, en toen was hij online uitverkocht. Maar in de winkels misschien nog wel?
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:55:51 #189
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136111545
@Twinky: goed bezig blije meid! Ik weet de verschillen niet zo goed, maar waarom specifiek een 210? Wegens de kosten? Of omdat ie nog engiszins elegant oogt?

@stippelstreep: Ik weet eventueel wel wat content voor je site: http://www.corniel.nl/runs
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:10:26 #190
92409 Twinky
Little star.
pi_136112548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:55 schreef Corniel het volgende:
@Twinky: goed bezig blije meid! Ik weet de verschillen niet zo goed, maar waarom specifiek een 210? Wegens de kosten? Of omdat ie nog engiszins elegant oogt?
vooral vanwege de kosten ja, inmiddels is er een nieuw model en dat is duurder :P en de 210 kan heel veel!
hier van fok hebben ze allemaal eigenlijk een 610 maar die vind ik nog steeds eigenlijk te duur.
pi_136112631
Ik kom uit de lurkstand :@
Drie weken geleden vanuit het niets begonnen met hardlopen met Evy. Eerste week samen met een vriendin maar die kreeg de griep in week twee en ik ging door. Aangezien zij week 1 met Evy niet volhield en ik dat te slapjes vond, hebben we besloten ieder ons eigen weg te gaan. Ondertussen ben ik aanbeland bij les 9, die ik morgen hoop te gaan lopen op mijn nieuwe hardloopschoenen (die ik heel netjes de afgelopen twee dagen een paar uur ingelopen heb. Ik hoop dat het al lukt om er op te rennen).

Ondertussen laat ik Run.GPS meelopen: http://www.gps-sport.net/users/lizan
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:11:59 #192
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136112644
@Twnky: Zwabberhark heeft (nog een 305) en ik heb een 310, en volgens mij lopen er genoeg met een mobiele telefoon als gps-logger. Dus allemaal gaat me wat ver.
pi_136112694
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:10 schreef Twinky het volgende:

[..]

vooral vanwege de kosten ja, inmiddels is er een nieuw model en dat is duurder :P en de 210 kan heel veel!
hier van fok hebben ze allemaal eigenlijk een 610 maar die vind ik nog steeds eigenlijk te duur.
Als het voor jou maar werkt :)

Ik vind jou hartstikke goed bezig, volhouder! _O_
pi_136112890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:11 schreef Lizan het volgende:
Drie weken geleden vanuit het niets begonnen met hardlopen met Evy. Eerste week samen met een vriendin maar die kreeg de griep in week twee en ik ging door. Aangezien zij week 1 met Evy niet volhield en ik dat te slapjes vond, hebben we besloten ieder ons eigen weg te gaan. Ondertussen ben ik aanbeland bij les 9, die ik morgen hoop te gaan lopen op mijn nieuwe hardloopschoenen (die ik heel netjes de afgelopen twee dagen een paar uur ingelopen heb. Ik hoop dat het al lukt om er op te rennen).

Welkom en eh...wow, dat zijn al behoorlijke snelheden voor les 9! Ik kan daar echt nog niet verder dan een kilometer of 3. :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:17:00 #195
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136112951
@Lizan: Welkom! Dat gps-sport.net ziet er imho niet zo gebruikersvriendelijk uit. De meesten (om wille van conformisme) hebben zich aangesloten bij endomondo.com. Ik denk (maar weet niet zeker) dat alle gebruikers van een Garmin ook Garmin connect gebruiken. Tot slot is Samshrun in opmars, enkel en alleen omdat die gewoon de leukste stats bij houdt. Ik zelf zit ook (net als nog wat anderen) op strava.com, maar dat is vooral een site voor "wie heeft de langste", en eerlijk is eerlijk, dat is Jero_nimo.
pi_136112978
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:16 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Welkom en eh...wow, dat zijn al behoorlijke snelheden voor les 9! Ik kan daar echt nog niet verder dan een kilometer of 3. :)
Ja ik zat net die blog van Twinky te bekijken en daar zag ik ook qua km's dat het een stuk minder was... Meestal ren ik nog een stukje nadat de les afgelopen is, ik moet toch nog een stuk naar huis dan. En verder houd ik het goed vol, dus gewoon zo doorgaan denk ik....
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:19:32 #197
92409 Twinky
Little star.
pi_136113111
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:17 schreef Lizan het volgende:

[..]

Ja ik zat net die blog van Twinky te bekijken en daar zag ik ook qua km's dat het een stuk minder was... Meestal ren ik nog een stukje nadat de les afgelopen is, ik moet toch nog een stuk naar huis dan. En verder houd ik het goed vol, dus gewoon zo doorgaan denk ik....
ja maar ik ben ook echt HEEL sloom. HEEL.

edit: ik ren ongeveer 8 km/u, vaak nog wat langzamer. Veel normale hardlopers zitten als ze rustig rennen tussen 9 en 10 km/u.
pi_136113148
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:48 schreef Twinky het volgende:Ondertussen zijn trouwens de Garmin horloges bij de mediamarkt met 21% korting. Ik keek, zag dat de 210 onder de 140 euro was, dacht even na, en toen was hij online uitverkocht. Maar in de winkels misschien nog wel?
MediaMarkt is een franchise, dat betekent dat de prijs per MediaMarkt kan verschillen, inclusief het online gedeelte.

Ze zijn wel duidelijk het goedkoopst met die 210 inclusief HRM op dit moment. De op één na goedkoopste optie is 169 euro.
pi_136113226
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:17 schreef Corniel het volgende:
@Lizan: Welkom! Dat gps-sport.net ziet er imho niet zo gebruikersvriendelijk uit. De meesten (om wille van conformisme) hebben zich aangesloten bij endomondo.com. Ik denk (maar weet niet zeker) dat alle gebruikers van een Garmin ook Garmin connect gebruiken. Tot slot is Samshrun in opmars, enkel en alleen omdat die gewoon de leukste stats bij houdt. Ik zelf zit ook (net als nog wat anderen) op strava.com, maar dat is vooral een site voor "wie heeft de langste", en eerlijk is eerlijk, dat is Jero_nimo.
Dat zag ik al en heb het net geïnstalleerd op de telefoon. Ik laat ze morgen beide meelopen, kijken of het goed werkt en of er verschil in zit. Verder vraag ik mij af in hoeverre mijn telefoon precies is in de gps, hij heeft af en toe wat uitschieters. dus waarschijnlijk ben ik iets langzamer dan er staat ;)
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:19 schreef Twinky het volgende:

[..]

edit: ik ren ongeveer 8 km/u, vaak nog wat langzamer. Veel normale hardlopers zitten als ze rustig rennen tussen 9 en 10 km/u.
Ik zat de laatste keer op 8,5, maar de lessen ervoor ook wel rond de 8. Maar meestal doe ik nog iets langer dan Evy zegt ;)
pi_136113426
quote:

[..]

Heus niet, dit is mijn les 9.

Edit: Ik realiseer me ineens dat ik hier onderweg heb staan praten met iemand. Dat verklaart die rare tijd op de laatste kilometer.

SPOILER
Maar inmiddels zit ik ong. rond de 8 min/km nog niet snel genoeg naar mijn zin. Maar gewoon door trainen dan komt het vanzelf goed.
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:26:20 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136113586
Ik ga morgen ten strijde op mijn werk. Ik geloof dat ik daarna de wereld aankan. Na dat gesprek kan ik die HM met 2 vingers in mijn neus :P

Welkom, Lizan!
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:28:25 #202
92409 Twinky
Little star.
pi_136113727
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:26 schreef Quoi het volgende:
Ik ga morgen ten strijde op mijn werk. Ik geloof dat ik daarna de wereld aankan. Na dat gesprek kan ik die HM met 2 vingers in mijn neus :P

Welkom, Lizan!
bluf.
pi_136113829
Ik doe nu inderdaad ook mijn gegevens op Garmin Connect zetten, en op Endomondo. Laatstgenoemde snap ik nog niet helemaal trouwens, krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar om mijn loopjes op facebook te zetten, omdat-ie aangeeft dat het er al op staat. Maar dat kan ik dan weer niet zien. :')

Ohja, en die Fok! Endomondo groep, wordt die nog bijgehouden? Heb me laatst aangemeld en een PM gestuurd hier.
It has to mean something
pi_136113901
quote:

[..]

Wat wil je eigenlijk wat hij allemaal kan?
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:35:03 #205
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136114206
Ik heb een 210 en meer dan tevreden mee :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:35:43 #206
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136114254
quote:

[..]

Ik ben ook zo sloom. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:45:09 #207
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136114903
Eindelijk mn hartslag weer eens buiten de zone "schijndood" gedwongen. Was lekker! Interval met piramide: 4-6-8-6-4. De 8 was heerlijk vol tegen de wind door de duinen pal langs het strand, en de laatste 4 begon tegen de wind in, om vervolgens linksaf te draaien en naar boven te gaan naar Kijkduin.

Niet voor niets naar deze training uitgekeken :9
F means you're fucked
pi_136115109
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

MediaMarkt is een franchise, dat betekent dat de prijs per MediaMarkt kan verschillen, inclusief het online gedeelte.

Ze zijn wel duidelijk het goedkoopst met die 210 inclusief HRM op dit moment. De op één na goedkoopste optie is 169 euro.
Als ik op de site zoek, zie ik wel de de garmin 10, 110 en 910xt, maar zie de 210 er dan niet bijstaan. Zonder de btw is het nog wel de moeite bij de MM.
pi_136115263
quote:

[..]

Dat ligt eraan wat je normaal vind ;) ik hal bij doorlopen 6,5 tot 7 km per uur. Ik doe op mijn gemak 9,5 tot 10 minuten over een km, maar kan dan wel 1,5 uur bezig blijven.
En afgelopen zondag moest ik veel moeite doen voor 7 min/km en dat was "maar" 2,5 km.
Je moet vooral niet vergeten dat sommige mensen gemaakt zijn om te lopen en anderen (zoals wij) misschien niet. Maar we hebben plezier en het helpt ons de dag/week verwerken. Dus doel bereikt :) Voor ons is "sloom" dus heel normaal en de manier om het zonder pijn en net plezier te doen.

Dus: op sloom rennen! (eigenlijk heet dat joggen, maar dat is een vies woord hier ;))
pi_136115273
quote:
n geleden vanuit het niets begonnen met hardlopen met Evy. Eerste week samen met een vriendin maar die kreeg de griep in week twee en ik ging door. Aangezien zij week 1 met Evy niet volhield en ik dat te slapjes vond, hebben we besloten ieder ons eigen weg te gaan. Ondertussen ben ik aanbeland bij les 9, die ik morgen hoop te gaan lopen op mijn nieuwe hardloopschoenen (die ik heel netjes de afgelopen twee dagen een paar uur ingelopen heb. Ik hoop dat het al lukt om er op te rennen).

Hey welkom!
Welke schoentjes heb je gekocht? :D Goed bezig in ieder geval!

Dat Run.GPS heb ik ook als eerste programmaatje gebruikt toen ik 2.5 jaar geleden begon met hardlopen! Had toen nog een verouderd windows mobile toestel en dat was zo'n beetje het enige programma wat dat kon. Maar het is wel een minder fijn programma. Ik zou inderdaad ook meer kijken naar Endomondo of Strava. Weet niet wat voor mobiel je hebt trouwens? Of heb je ook nog een wat ouder model?
pi_136115323
quote:

Welkom!

SPOILER
pi_136115422
Ow, en welkom lizan!
pi_136115982
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:51 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Welkom!

SPOILER
Waar vind jij het ijs het lekkerst? Je kan een goed of fout antwoord geven, want mijn vriend werkt bij een zaak waar ze het allerlekkerste ijs verkopen...

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:50 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Hey welkom!
Welke schoentjes heb je gekocht? :D Goed bezig in ieder geval!

Dat Run.GPS heb ik ook als eerste programmaatje gebruikt toen ik 2.5 jaar geleden begon met hardlopen! Had toen nog een verouderd windows mobile toestel en dat was zo'n beetje het enige programma wat dat kon. Maar het is wel een minder fijn programma. Ik zou inderdaad ook meer kijken naar Endomondo of Strava. Weet niet wat voor mobiel je hebt trouwens? Of heb je ook nog een wat ouder model?
Nike dart 9!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:04:45 #214
92409 Twinky
Little star.
pi_136116201
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk wat hij allemaal kan?
Eigenlijk vooral hartslag realtime en in een grafiekje achteraf. En van de Garmin vind ik het dan super dat je ook de route bijhoudt en ook realtime afstand en snelheid enzo weergeeft (al doet mijn iphone dat nu ook). En dan kun je ook nog eens waarschuwingen krijgen als je te hard gaat qua snelheid of hart.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:35 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik ben ook zo sloom. O+
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:50 schreef Nirak het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je normaal vind ;) ik hal bij doorlopen 6,5 tot 7 km per uur. Ik doe op mijn gemak 9,5 tot 10 minuten over een km, maar kan dan wel 1,5 uur bezig blijven.
En afgelopen zondag moest ik veel moeite doen voor 7 min/km en dat was "maar" 2,5 km.
Je moet vooral niet vergeten dat sommige mensen gemaakt zijn om te lopen en anderen (zoals wij) misschien niet. Maar we hebben plezier en het helpt ons de dag/week verwerken. Dus doel bereikt :) Voor ons is "sloom" dus heel normaal en de manier om het zonder pijn en net plezier te doen.

Dus: op sloom rennen! (eigenlijk heet dat joggen, maar dat is een vies woord hier ;))
okay zullen we team FOK!king sloom doen? :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:06:41 #215
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136116346
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:04 schreef Twinky het volgende:

[..]

^O^
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136116384
quote:
Haha, dan doe ik mee!!! :D
pi_136116593
quote:

Jij bent al teamcaptain van Fok!ing determination 8-)
pi_136116608
quote:

[..]

Eigenlijk vooral hartslag realtime en in een grafiekje achteraf. En van de Garmin vind ik het dan super dat je ook de route bijhoudt en ook realtime afstand en snelheid enzo weergeeft (al doet mijn iphone dat nu ook). En dan kun je ook nog eens waarschuwingen krijgen als je te hard gaat qua snelheid of hart.

[..]

[..]

Dan heb je aan een 210 voldoende een 610 zou echt overkill zijn. Alhoewel de 210 misschien niet die waarschuwingen kan geven.
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:12:50 #219
92409 Twinky
Little star.
pi_136116725
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Jij bent al teamcaptain van Fok!ing determination 8-)
ja maar volgens mij is dat eigenlijk hetzelfde. Nirak is ook zo'n slome doorzetter O+
pi_136116854
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja maar volgens mij is dat eigenlijk hetzelfde. Nirak is ook zo'n slome doorzetter O+
Jullie lopen hard, niet sloom!
pi_136117030
Vanavond mijn laatste loopje gedaan voor de uitputtingsslag van komende zondag.
Een heerlijke 6km met een leuk aflopend trappetje qua km tijden :s) (niet echt op de Garmin gelet, gewoon gelopen wat ik lekker vond)

http://www.endomondo.com/workouts/291517951/2436456

En nu: rust tot komende zondag!! :z
pi_136117064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:15 schreef Guard het volgende:

[..]

Jullie lopen hard, niet sloom!
Juist! Bankzitters, die zijn sloom!
pi_136117272
Mijn eerste HM'etje
http://www.gps-sport.net/trainings/running_661520
O+

Toch wel grappig die ouwe trainingkjes bekijken. Naïeve ik nog toen, altijd veel te hard en te veel... :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:23:57 #224
92409 Twinky
Little star.
pi_136117370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:18 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Juist! Bankzitters, die zijn sloom!
IK ZIT NU OP DE BANK!
pi_136117386
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

IK ZIT NU OP DE BANK!
Kom eraf dan! ^O^
Ik zit op een stoel.. ;(
pi_136117440
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

IK ZIT NU OP DE BANK!
OK, OK,: Chronische bankzitters zijn sloom :+
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:25:26 #227
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136117465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:22 schreef Jero_nimo het volgende:
Mijn eerste HM'etje
O+

Toch wel grappig die ouwe trainingkjes bekijken. Naïeve ik nog toen, altijd veel te hard en te veel... :P
Het is een fijne gedachten dat je met die tijd toch eens langzamer bent dan ik :6
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:25:52 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136117485
quote:

[..]

Nee hoor, ik heb een 110. En zelfs de losse hartslagband gebruik ik eigenlijk nooit :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136117545
quote:
Mijn eerste HM'etje
O+

De naam die je daar voor jezelf bedacht had zegt ook wel genoeg. ;)

* Nanook24 ook op de bank hangt. Overmorgen intervallen, zondag eens kijken of zo'n wedstrijd lopen nou echt zo leuk is als iedereen hier beweert.
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:28:15 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_136117661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:24 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Kom eraf dan! ^O^
Ik zit op een stoel.. ;(
Okay, kom dan gaan we planken!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:28:47 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136117701
quote:

[..]

Still lapping everybody on the couch _O_ *O*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136117801
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:28 schreef Twinky het volgende:

[..]

Okay, kom dan gaan we planken!
Samen? :o
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:30:25 #233
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136117802
Ik heb niet eens een bank. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136117828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb niet eens een bank. :'(
Dan ben je echt ontzettend snel! ^O^
pi_136117993
Ik ben zo actief dat ik m'n bank alleen gebruik om m'n jas en tas op te gooien :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:36:02 #236
92409 Twinky
Little star.
pi_136118180
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:30 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Samen? :o
In bed? :o
pi_136118349
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:36 schreef Twinky het volgende:

[..]

:@
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:39:53 #238
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136118432
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:50 schreef Nirak het volgende:

[..]

I call that bullshit! Als je de mindset hebt om je ene been voor het andere te zetten en dat uitvoert op een tempo wat harder is dan normaal wandelen (wat ook bij iedereen verschilt), en als je dat dan ook nog een x aantal keer in de week doet dan ben je hardloper.

Sommigen hebben een makkelijkere bouw om dat makkelijker uit te voeren. Zoals Jero of Corniel ofzo.. maar die zijn echt niks niet meer hardloper dan jij, twinky of mijzelf.
pi_136118442
quote:

[..]

Op de bank toch? ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:39 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

I call that bullshit! Als je de mindset hebt om je ene been voor het andere te zetten en dat uitvoert op een tempo wat harder is dan normaal wandelen (wat ook bij iedereen verschilt), en als je dat dan ook nog een x aantal keer in de week doet dan ben je hardloper.

Sommigen hebben een makkelijkere bouw om dat makkelijker uit te voeren. Zoals Jero of Corniel ofzo.. maar die zijn echt niks niet meer hardloper dan jij, twinky of mijzelf.
En zo is het!!!
pi_136118482
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:01 schreef Lizan het volgende:

[..]

Waar vind jij het ijs het lekkerst? Je kan een goed of fout antwoord geven, want mijn vriend werkt bij een zaak waar ze het allerlekkerste ijs verkopen...
Talamini!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:41:21 #241
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136118529
Van der Valk ijs Hengeloooooo
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:42:04 #242
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136118571

Hadden jullie het over mij?
pi_136118614
quote:

[..]

Ik kijk 5 minuten niet en het kijkt KPD wel ;)

Het team fok!ing sloom zit al bijna vol zie ik ;)
pi_136118619
Plank!
pi_136118699
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:40 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Talamini!
fout :( De Heer!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:44:33 #246
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136118726
Een vriendin van me zegt ook dat ze niet kan rennen. Ze is er niet voor gemaakt ofzo en ze heeft nooit geleerd om te rennen.... Ik vind het vaag :+

Ik heb even een vraagje over die garmins. Ik vond een vergelijkingssite maar die maken het niet duidelijkers.
Ik wil graag leren op constand tempo te lopen, dus huidige snelheid/pace en piepjes zijn vereist.
Nu zegt de site van dat forerunner 10,110 en 210 dit allemaal niet kunnen.
Verwacht ik dan teveel? Welke kunnen dat wel?
En ik heb hele dunne polsen dus liefst niet zon joekel als de 910....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:45:22 #247
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136118781
Plank O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136118890
Ijs! O+

Ekiden! O+

woensdag 29 januari 2014 @ 22:47:29 #249
92409 Twinky
Little star.
pi_136118931
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een vriendin van me zegt ook dat ze niet kan rennen. Ze is er niet voor gemaakt ofzo en ze heeft nooit geleerd om te rennen.... Ik vind het vaag :+

dat is juist de reden waarom ik ben gaan hardlopen :D omdat ik het wel wilde kunnen terwijl iedereen (en ikzelf) dacht dat ik het niet kon! want ik denk dat je alles kan, als je maar rustig opbouwt en je lijf eraan laat wennen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:49:12 #250
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136119040
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:44 schreef Lizan het volgende:

[..]

fout :( De Heer! :D :9 ^O^
Winterswijk
pi_136119246
*O* parlauf was goeie training! Yay. Koud wel, buiten. Gelukkig wel droog! O+
Ja doei.
pi_136119251
Bleek, ik ben misselijk want ik heb 3 postcodeloterij bonbons gegeten.. 20 kg geleden kon ik met gemak een hele zak op voordat ik misselijk werd ;)

Morgenavond ga ik met 11 collega's uit eten, en daarvoor met 2 van hen een stukje hardlopen. Een van hen loopt bij een AV, misschien leer ik er nog wel wat van :)

Tyler girl, ik heb geen verstand van die dingen.. Ik heb een 610 gekregen van mijn mevrouw en benut hem nog niet zoals het kan. Moet me er nog eens in verdiepen :) maar daar heb jij niet aan, er is hier vast iemand die je vraag kan beantwoorden.
pi_136119253
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:44 schreef Lizan het volgende:

[..]

fout :( De Heer!
Als ik weer eens in de achterhoek ben zal ik eens een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren. :+
pi_136119505
Ow, dagloper, dank voor die wijze opmerking :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:57:15 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136119556
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Twinky het volgende:

[..]

dat is juist de reden waarom ik ben gaan hardlopen :D omdat ik het wel wilde kunnen terwijl iedereen (en ikzelf) dacht dat ik het niet kon! want ik denk dat je alles kan, als je maar rustig opbouwt en je lijf eraan laat wennen.
*O* Ik weet het niet, ik herken hier mezelf in :P Ik denk dat ook elke wedstrijd: laat ik iedereen eens bewijzen dat ik 't wel kan :P
pi_136119589
quote:
Ik heb dit ook altijd geroepen. Zei altijd zet mij maar op een fiets, dan kan ik het wel, maar lopen kan ik écht niet. Inmiddels heb ik mezelf ruimschoots van het tegendeel bewezen.

Ze zooltjes in mijn dagelijkse schoenen hebben inmiddels bewezen dat ze de last van mijn enkel van het hardlopen opheffen. Dat is dus toch een soort van spierpijn van de correctie in mijn schoenen geweest al die tijd.

Edit: Ik krijg net een mailtje...de 5km van de 20 van Alphen zijn 2 rondes. -O-
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1238371

[ Bericht 5% gewijzigd door Nanook24 op 29-01-2014 23:07:37 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:57:45 #257
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136119591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:42 schreef hatsaflats het volgende:
Plank!
Verplancke FTW!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:59:52 #258
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136119702
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Twinky het volgende:

[..]

Haha jij bent goed bezig.
Ik zei tegen mn vriendin dat ze het dan ook maar gewoon moest gaan doen, maar er kwamen wat excusen enzo. Druk, kind thuis, man werken of zelf hobby, geen tijd... Blablabla. Heb ook gezegd dat ze zich aan kon/moest sluiten bij zo'n start to rungroep maar dat kost geld, geen tijd en onregelmatig werk.
(Volgens haar was meerdan de helft van de mensen met onregelmatige mensen te dik omdat ze niet kunnen sporten.... Sporten voor werktijd,bij bijv een avonddienst, gaat niet want dan had ze dr krachten nodig voor het werk.)

Je moet er idd gewoon zelf in geloven en die knop omzetten. En daarna gewoon doen!
Iedereen hier is een doorzetter. De ene kost het wat meer moeite maar we doen het wel met zn alle!!! :D ^O^

Nirak, wat een geluk! Ik denk niet dat ik een garmin bij vriendlief kan lospeuteren... Mag ik jouw vrouw even lenen? ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:00:49 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_136119747
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik zei tegen mn vriendin dat ze het dan ook maar gewoon moest gaan doen, maar er kwamen wat excusen enzo. Druk, kind thuis, man werken of zelf hobby, geen tijd... Blablabla. Heb ook gezegd dat ze zich aan kon/moest sluiten bij zo'n start to rungroep maar dat kost geld, geen tijd en onregelmatig werk.
(Volgens haar was meerdan de helft van de mensen met onregelmatige mensen te dik omdat ze niet kunnen sporten.... Sporten voor werktijd,bij bijv een avonddienst, gaat niet want dan had ze dr krachten nodig voor het werk.)

Je moet er idd gewoon zelf in geloven en die knop omzetten. En daarna gewoon doen!
Iedereen hier is een doorzetter. De ene kost het wat meer moeite maar we doen het wel met zn alle!!! :D ^O^
Dan maakt het ook niet uit wat jij zegt volgens mij, ze is er gewoon niet klaar voor :) als je het wil, dan doe je het gewoon, denk ik.
pi_136120490
quote:

Ik heb even een vraagje over die garmins. Ik vond een vergelijkingssite maar die maken het niet duidelijkers.
Ik wil graag leren op constand tempo te lopen, dus huidige snelheid/pace en piepjes zijn vereist.
Nu zegt de site van dat forerunner 10,110 en 210 dit allemaal niet kunnen.
Verwacht ik dan teveel? Welke kunnen dat wel?
En ik heb hele dunne polsen dus liefst niet zon joekel als de 910....
220,610 en 620 kunnen het volgens mij. 610 zou ik niet doen met dunne polsen, het bandje is hier minder geschikt voor. Zelf lijkt mij het behoorlijk irritant lopen met die piepjes en trillinkjes continue, dat constanter lopen komt wel vanzelf of gewoon wat vaker op het klokje kijken.
pi_136120551
quote:

[..]

Tsss jogger. ;)
pi_136120556
quote:

[..]

Nirak, wat een geluk! Ik denk niet dat ik een garmin bij vriendlief kan lospeuteren... Mag ik jouw vrouw even lenen? ;)
Bij haar moet gewoon nog een knop om net zoals bij mij en jaar geleden. Op 14 januari 2013, ik weet het nog precies. Ik zat op de bank en dacht: wat doe ik mezelf aan.. Ik heb een vies, vet, ranzig lijf zonder conditie en zit met mijn luie zuignap weer op de bank te denken aan welke zak chips ik vanavond gedachteloos naar binnen schuif .... Ik ben me om gaan kleden en les 1 van Evy gaan lopen. Jeetje wat voel je dan dat je leeft!
Natuurlijk heb ik daarvoor ook alle smoezen uit het smoezenboek gebruikt. Ik heb een kind, een baan, hobby's, een rotte knie en een longembolie gehad. Maar ik had al die smoezen eerder moeten elimineren want ik heb me nog nooit zo goed gevoelt als het laatste jaar :) Dus geef die dame snel en schop onder haar kont ;)

En mijn vrouw mag je niet lenen ;) Ik kan haar echt niet missen O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:18:56 #263
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136120587
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:52 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Als ik weer eens in de achterhoek ben zal ik eens een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren. :+
Pak Hengelo dan ook even mee ;) Is 40km. Van der Valk ijs.
pi_136120718
quote:

[..]

Ik loop onregelmatige diensten, ik heb eerder het idee dat mensen met 9-5 werk meer problemen hebben om er tijd voor vrij te maken. Bij nachtdiensten kan ik me welvoorstellen dat je die week er iets minder zin in hebt doordeweeks.
pi_136120726
Over ijs:
SPOILER
pi_136120793
610 doet het prima met mijn dunne polsjes. Ook geen last van loslatende bandjes oid gehad.

Huidige snelheid is lastig doordat GPS eigenlijk te onnauwkeurig is om dat goed weer te kunnen geven. Ik denk ook dat het alleen maar irritanter loopt.

Als je met hartslag wilt lopen vallen de 10 en 110 af. Op de 610 kun je wat meer variatie qua intervallen inprogrammeren en die heeft een trilfunctie. Als het prijsverschil niet al te groot is zou ik voor de 610 gaan, maar anders heb je hoogstwaarschijnlijk aan de 210 genoeg.
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:29:41 #267
387431 Frsh
pi_136121052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:57 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik heb dit ook altijd geroepen. Zei altijd zet mij maar op een fiets, dan kan ik het wel, maar lopen kan ik écht niet. Inmiddels heb ik mezelf ruimschoots van het tegendeel bewezen.

Ze zooltjes in mijn dagelijkse schoenen hebben inmiddels bewezen dat ze de last van mijn enkel van het hardlopen opheffen. Dat is dus toch een soort van spierpijn van de correctie in mijn schoenen geweest al die tijd.

Dat moet wel by far t saaiste parcours ooit zijn...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_136121133
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:29 schreef Frsh het volgende:

[..]

Dat moet wel by far t saaiste parcours ooit zijn...
Ik ben er ook bang voor, als ik dit van te voren had geweten had ik deze waarschijnlijk overgeslagen.
pi_136121175
quote:
Mijn eerste HM'etje
O+

Mooi is dat.. 1:50 lopen op je eerste HM :')

Ik zit nu ook m`n eerste keren hardlopen te bekijken, toen ik nét gestopt was met roken.
De eerste keer: 2.61 km (5:40 min/km)
Vervolgens:
3.2 km (6:19 min/km)
3.78 km (5:58 min/km)
3.78 km (5:46 min/km)
4.83 km (6" min/km)
4.91 km (5:43 min/km)
Vervolgens 1,5 maand na beginnen m`n eerste keer 10 km gelopen (5:43 min/km)
Een week daarna eerste keer > 1 uur (5:48 min/km)

Die tempo's :') Het verbaast me dat ik in april 2013 geen shin splints had.. Toen liep ik écht onverantwoord, terwijl ik nu júist zo voorzichtig aan het lopen was haha
quote:
Als je de mindset hebt om je ene been voor het andere te zetten en dat uitvoert op een tempo wat harder is dan normaal wandelen (wat ook bij iedereen verschilt), en als je dat dan ook nog een x aantal keer in de week doet dan ben je hardloper.
Het is heel simpel: Snelheid (of tempo) = Staplengte * stapfrequentie
Wil je sneller, zul je je stapfrequentie en/of staplengte moeten vergroten. En dat kan iedereen, of je nou gemaakt bent om te hardlopen of niet :)
pi_136121405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:57 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Zoals ik het bekijk zijn het er zelfs 3 (of 2,5)... Dat is niet tof, erg makkelijk er vanaf gemaakt zo.. Balen :*
pi_136121501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:32 schreef Levitas het volgende:

[..]

Mooi is dat.. 1:50 lopen op je eerste HM :')

Ik zit nu ook m`n eerste keren hardlopen te bekijken, toen ik nét gestopt was met roken.
De eerste keer: 2.61 km (5:40 min/km)
Vervolgens:
3.2 km (6:19 min/km)
3.78 km (5:58 min/km)
3.78 km (5:46 min/km)
4.83 km (6" min/km)
4.91 km (5:43 min/km)
Vervolgens 1,5 maand na beginnen m`n eerste keer 10 km gelopen (5:43 min/km)
Een week daarna eerste keer > 1 uur (5:48 min/km)

Die tempo's :') Het verbaast me dat ik in april 2013 geen shin splints had.. Toen liep ik écht onverantwoord, terwijl ik nu júist zo voorzichtig aan het lopen was haha

[..]

Het is heel simpel: Snelheid (of tempo) = Staplengte * stapfrequentie
Wil je sneller, zul je je stapfrequentie en/of staplengte moeten vergroten. En dat kan iedereen, of je nou gemaakt bent om te hardlopen of niet :)
Knap werk van je schenen destijds inderdaad!

Die laatste opmerking is wel waar, maar daar heb je meer voor nodig: conditie en/of spierkracht. Dat duurt bij mij wat langer helaas :) maar ooit kom ik er wel :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:41:29 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136121517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:23 schreef hatsaflats het volgende:
Als je met hartslag wilt lopen vallen de 10 en 110 af. Op de 610 kun je wat meer variatie qua intervallen inprogrammeren en die heeft een trilfunctie. Als het prijsverschil niet al te groot is zou ik voor de 610 gaan, maar anders heb je hoogstwaarschijnlijk aan de 210 genoeg.
Bij de 110 krijg je een losse hartslagband. Praktisch is het niet, maar ermee lopen kan wel degelijk.
pi_136121714
Dit kwam ik net nog tegen met het opzoeken van wat verslagjes voor op FB ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Krijg je bij de 7^^ een biertje van me. Bij Café Samson, daar hebben ze wel een paar lekkere biertjes. :9
Bij de 7^^ niet gehad, dus dan maar bij de Sallandtrail!!! ^O^ Ik zal het nog even proberen te onthouden! :P
pi_136122918
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:18 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Pak Hengelo dan ook even mee ;) Is 40km. Van der Valk ijs.
Bedoel je niet Van der Poel?

Natuurlijk loopt de een wat makkelijker dan de ander, maar gaat er vooral om of je er plezier in hebt/houdt. Dan zal het als je het blijft doen steeds beter gaan. Zie bij meerdere mensen dat zij flink vooruit zijn gegaan, terwijl ze dit niet verwacht hadden.
pi_136122945
Ik was het niet vergeten Jero!
Ja doei.
pi_136123021
Oh, en ik ga dus de sportschool aan m'n repertoire toevoegen!

En ik krijg wat 'centjes voor m'n rapport', en daarvan ga ik een paar mooie Fell geschikte schoenen a la mudclaw of fellraiser aanschaffen! O+
Ja doei.
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:26:39 #277
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136123170
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Dit kwam ik net nog tegen met het opzoeken van wat verslagjes voor op FB ^O^

[..]

Bij de 7^^ niet gehad, dus dan maar bij de Sallandtrail!!! ^O^ Ik zal het nog even proberen te onthouden! :P
Een uur eerder starten en vervolgens de loop zelf ook nog ruim een half uur sneller doen is niet goed voor het na-de-loop-bier-drinken.

Dus... Salland-trail it is!
pi_136123258
Ja, moet je óf langzamer lopen, óf wel blijven dit keer! :+
Ja doei.
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:46:29 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136123542
pi_136123728
Wat staat die vent raar :')
Ja doei.
  donderdag 30 januari 2014 @ 01:07:02 #281
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136123852
Vooruit, op aanraden van mede [KAA]´er motorbloempje kom ik hier trots melden dat ik vandaag, 40 jaar oud en een conditie van een oud opaatje, dag 1 van mijn "5 km in 7 weken" schema heb gedaan. Een nog lager schema kon ik niet vinden, was echt bang dat ik niet eens 1 minuut zou kunnen hardlopen.

Vrouwlief ging mee, nadat ze haar kin van de grond had opgeraapt want die was daar terechtgekomen toen ik het zei :P De schop onder de kont die ik nodig had was de weegschaal die me vorige week opeens out of the blue (al een paar maanden niet gekeken) wist te vertellen dat ik 90kg woog. Say what?!? Dat is me nog nooit gebeurd :@

Eerste minuut overleefd, compleet buiten adem. De 3 minuten wandelen waren érg welkom. De 2e minuut hardlopen ook overleefd, nog meer buiten adem. En vanaf dat moment ging het eigenlijk steeds makkelijker? Weird... Flink lopen stretchen na afloop, ben benieuwd of ik morgen nog uit mijn bed kan komen. En dan vrijdag 10x een minuut hollen en maar 2 minuten wandelen tussendoor :X Dat red ik toch nooit?? Had vandaag iedere keer de 3 minuten écht wel nodig...

Bijkomend probleempje is overigens dat ik in een bergachtige omgeving woon, maakt het er niet makkelijker op. Gelukkig ligt er hier in "de achtertuin" een hotel met een enorme oprijlaan die een rondje maakt, en dat ging vandaag erg leuk: 1 minuut hard en 3 minuten wandelen was exact 1 rondje :D Ook 1 hond mee die we gewoon los kunnen laten rennen, dus die had de tijd van haar leven. De ander proberen we vrijdag mee te nemen, aan de lijn. Ben benieuwd of dat niet teveel afleidt, maar we zullen zien.

Nog wel een vraagje: is er voor Windows Phone nou écht geen (gratis) app om in ieder geval een loopschema in te kunnen geven met piepjes? Heb nu een veredelde timer erop gezet, maar ik wil graag iets uitgebreider. Zag wel een NL app, maar die kan ik hier (Argentinie) niet installeren jammer genoeg.

Goed, vrijdag misschien meer nieuws, óf ik heb het gered, óf ik heb de sportschoenen alweer aan de wilgen gehangen >:)

Edit: En bij geen update lig ik in het ziekenhuis of erger :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_136123956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:32 schreef Levitas het volgende:

[..]

Die tempo's :')

[..]

Hoe bedoel je dat? Het zijn toch prima tempo's?
pi_136124097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:07 schreef flipsen het volgende:

[..]

Nog wel een vraagje: is er voor Windows Phone nou écht geen (gratis) app om in ieder geval een loopschema in te kunnen geven met piepjes? Heb nu een veredelde timer erop gezet, maar ik wil graag iets uitgebreider. Zag wel een NL app, maar die kan ik hier (Argentinie) niet installeren jammer genoeg.

[..]

Ik kan wel kijken of ik iets kan maken...lijkt mij wel leuk. Wat zou je willen zien? En is het voor een Windows Phone 8 of 7?
  donderdag 30 januari 2014 @ 01:42:52 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136124304
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:21 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik kan wel kijken of ik iets kan maken...lijkt mij wel leuk. Wat zou je willen zien? En is het voor een Windows Phone 8 of 7?
Volgens mij is er een markt voor! WP8 heb ik (Lumia 720 geloof ik). Gewoon iets simpels, schemaatjes waarbij je aangeeft hoeveel rondes x hoe lang rennen / hoe lang wandelen, met piepjes na iedere interval uiteraard. Grootste probleem dat ik nu heb (Simple Training Timer) is dat de timer stopt als de telefoon in screen lock mode gaat. Dus heb ik "prevent automatic screenlock" aangevinkt, maar dan kan ik hem niet in mijn broekzak stoppen omdat ie dan steeds reageert op aanrakingen op het scherm (waardoor je de pauze activeert).

Uitbreiden kan daarna altijd nog natuurlijk, met muziek, met GPS, stappenteller ofzo, afgelegde afstand, gemiddelde snelheid, je prestaties saven, noem de usual stuff maar op die je voor Android en iPhone overal kan krijgen.

Ben wel benieuwd :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:11:49 #285
50430 Yuki
Student Midwife
pi_136124915
Zo. Ik ben wakker. :9

SPOILER
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:28:12 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_136124976
quote:
17s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:11 schreef Yuki het volgende:
Zo. Ik ben wakker. :9

SPOILER
wauw! goeiemorgen!
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:29:41 #287
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136124984
@Yuki: Twinky was me voor: goede morgen!
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:41:42 #288
387431 Frsh
pi_136125056
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:07 schreef flipsen het volgende:
Vooruit, op aanraden van mede [KAA]´er motorbloempje kom ik hier trots melden dat ik vandaag, 40 jaar oud en een conditie van een oud opaatje, dag 1 van mijn "5 km in 7 weken" schema heb gedaan. Een nog lager schema kon ik niet vinden, was echt bang dat ik niet eens 1 minuut zou kunnen hardlopen.

Vrouwlief ging mee, nadat ze haar kin van de grond had opgeraapt want die was daar terechtgekomen toen ik het zei :P De schop onder de kont die ik nodig had was de weegschaal die me vorige week opeens out of the blue (al een paar maanden niet gekeken) wist te vertellen dat ik 90kg woog. Say what?!? Dat is me nog nooit gebeurd :@

Eerste minuut overleefd, compleet buiten adem. De 3 minuten wandelen waren érg welkom. De 2e minuut hardlopen ook overleefd, nog meer buiten adem. En vanaf dat moment ging het eigenlijk steeds makkelijker? Weird... Flink lopen stretchen na afloop, ben benieuwd of ik morgen nog uit mijn bed kan komen. En dan vrijdag 10x een minuut hollen en maar 2 minuten wandelen tussendoor :X Dat red ik toch nooit?? Had vandaag iedere keer de 3 minuten écht wel nodig...

Bijkomend probleempje is overigens dat ik in een bergachtige omgeving woon, maakt het er niet makkelijker op. Gelukkig ligt er hier in "de achtertuin" een hotel met een enorme oprijlaan die een rondje maakt, en dat ging vandaag erg leuk: 1 minuut hard en 3 minuten wandelen was exact 1 rondje :D Ook 1 hond mee die we gewoon los kunnen laten rennen, dus die had de tijd van haar leven. De ander proberen we vrijdag mee te nemen, aan de lijn. Ben benieuwd of dat niet teveel afleidt, maar we zullen zien.

Goed, vrijdag misschien meer nieuws, óf ik heb het gered, óf ik heb de sportschoenen alweer aan de wilgen gehangen >:)

Edit: En bij geen update lig ik in het ziekenhuis of erger :P
En Welkom! Doe rustig aan met je eerste trainingen. Helemaal kapot buiten adem na 1 minuut hoeft niet. Bouw rustig aan op.

En 90kg. Er zijn hier mensen die van (veel) verder komen, en die lopen ook nog steeds. Dat ga jij dus ook kunnen.

En ik ben benieuwd wie nu de meest zuidelijke Fok!ker is. Zit je lager dan Nieuw Zeeland of Zuid Afrika?
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:44:16 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136125069
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:41 schreef Frsh het volgende:
Zit je lager dan Nieuw Zeeland of Zuid Afrika?
46'22'34.36" South
beat that!!
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:50:25 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136125096
verder off topic... wat is internet ook een mooi medium, vanaf de andere kant van de wereld live bekijken of mijn pioenen nog wat opbrengen op de veiling van Aalsmeer
pi_136125099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
verder off topic... wat is internet ook een mooi medium, vanaf de andere kant van de wereld live bekijken of mijn pioenen nog wat opbrengen op de veiling van Aalsmeer
En brengen ze wat op?
pi_136125102
Welkom flipsen!
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:52:26 #293
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136125105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:51 schreef Guard het volgende:

[..]

En brengen ze wat op?
1.40 per steel.... best geld!
Op deze manier kan er binnenkort weer een paar nieuwe hardloopschoenen vanaf ;)
pi_136125125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:12 schreef thettes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Het zijn toch prima tempo's?
Jawel, waarschijnlijk en tikje te snel voor een beginner. Mijn broer doet dat nu ook en had vrij snel last van zijn knie en ligt nu al en werk stil. Je lichaam moet wennen aan de belasting, en hogere snelheid is hogere belasting. Denk ik.. Met dat voorbehoud dat ik hier over beginnende lopers praat zonder looptechniek...

En goedemorgen! Vroeg gelopen al!
Welkom ook aan SP... Hoor was het nou.. Owja, flipsen :) komt WK goed vrijdag. Conditie opbouw gaat best snel hoor :)
pi_136125130
Dus als ik pioenrozen zou kopen zouden ze zomaar bij jou vandaan kunnen komen, rd?

Welkom flipsen en veel succes met lopen!

Ik mag vanavond weer. Waarschijnlijk ga ik in m'n eentje, dan kan ik zaterdag een LDL doen. Dat lukt me niet als ik voluit bij de AV ga en rustig aan doen vind ik alleen makkelijker dan in een groep. Peer pressure. :+
pi_136125153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

1.40 per steel.... best geld!
Op deze manier kan er binnenkort weer een paar nieuwe hardloopschoenen vanaf ;)
^O^
pi_136125181
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:42 schreef flipsen het volgende:

[..]

Volgens mij is er een markt voor! WP8 heb ik (Lumia 720 geloof ik). Gewoon iets simpels, schemaatjes waarbij je aangeeft hoeveel rondes x hoe lang rennen / hoe lang wandelen, met piepjes na iedere interval uiteraard. Grootste probleem dat ik nu heb (Simple Training Timer) is dat de timer stopt als de telefoon in screen lock mode gaat. Dus heb ik "prevent automatic screenlock" aangevinkt, maar dan kan ik hem niet in mijn broekzak stoppen omdat ie dan steeds reageert op aanrakingen op het scherm (waardoor je de pauze activeert).

Uitbreiden kan daarna altijd nog natuurlijk, met muziek, met GPS, stappenteller ofzo, afgelegde afstand, gemiddelde snelheid, je prestaties saven, noem de usual stuff maar op die je voor Android en iPhone overal kan krijgen.

Ben wel benieuwd :D
Welkom!

Volgens mij is er een runkeeper app voor Windows Phone.
Maar wat jij wilt kunnen de meeste eenvoudige sporthorloges ook wel volgens mij

Edit: wat ik ook wel een prettige app vond is mapmyrun, weet niet of die precies doet wat jij wilt, maar is er ook voor Windows Phone, zie ik
pi_136125255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik ga dus de sportschool aan m'n repertoire toevoegen!

En ik krijg wat 'centjes voor m'n rapport', en daarvan ga ik een paar mooie Fell geschikte schoenen a la mudclaw of fellraiser aanschaffen! O+
Salomon O+
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:21:24 #299
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136125303
Endomondo heeft ook een windows versie.
pi_136125556
Ik werk vandaag thuis, dus kan ik eens een keer een (mini) lunchronde gaan doen.
Ik mag alleen niet echt ver van de fysio, dus dat wordt rustig wandelen als warming up, kilometertje tempo en weer uitwandelen. Binnen 10 minuten terug waarschijnlijk...
pi_136125575
*BAM* Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')