quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Twinky het volgende:
[..]
dat is juist de reden waarom ik ben gaan hardlopenomdat ik het wel wilde kunnen terwijl iedereen (en ikzelf) dacht dat ik het niet kon! want ik denk dat je alles kan, als je maar rustig opbouwt en je lijf eraan laat wennen.
Ik heb dit ook altijd geroepen. Zei altijd zet mij maar op een fiets, dan kan ik het wel, maar lopen kan ik écht niet. Inmiddels heb ik mezelf ruimschoots van het tegendeel bewezen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een vriendin van me zegt ook dat ze niet kan rennen. Ze is er niet voor gemaakt ofzo en ze heeft nooit geleerd om te rennen.... Ik vind het vaag![]()
Verplancke FTW!quote:
Haha jij bent goed bezig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Twinky het volgende:
[..]
dat is juist de reden waarom ik ben gaan hardlopenomdat ik het wel wilde kunnen terwijl iedereen (en ikzelf) dacht dat ik het niet kon! want ik denk dat je alles kan, als je maar rustig opbouwt en je lijf eraan laat wennen.
Dan maakt het ook niet uit wat jij zegt volgens mij, ze is er gewoon niet klaar voorquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Haha jij bent goed bezig.
Ik zei tegen mn vriendin dat ze het dan ook maar gewoon moest gaan doen, maar er kwamen wat excusen enzo. Druk, kind thuis, man werken of zelf hobby, geen tijd... Blablabla. Heb ook gezegd dat ze zich aan kon/moest sluiten bij zo'n start to rungroep maar dat kost geld, geen tijd en onregelmatig werk.
(Volgens haar was meerdan de helft van de mensen met onregelmatige mensen te dik omdat ze niet kunnen sporten.... Sporten voor werktijd,bij bijv een avonddienst, gaat niet want dan had ze dr krachten nodig voor het werk.)
Je moet er idd gewoon zelf in geloven en die knop omzetten. En daarna gewoon doen!
Iedereen hier is een doorzetter. De ene kost het wat meer moeite maar we doen het wel met zn alle!!!![]()
220,610 en 620 kunnen het volgens mij. 610 zou ik niet doen met dunne polsen, het bandje is hier minder geschikt voor. Zelf lijkt mij het behoorlijk irritant lopen met die piepjes en trillinkjes continue, dat constanter lopen komt wel vanzelf of gewoon wat vaker op het klokje kijken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een vriendin van me zegt ook dat ze niet kan rennen. Ze is er niet voor gemaakt ofzo en ze heeft nooit geleerd om te rennen.... Ik vind het vaag![]()
Ik heb even een vraagje over die garmins. Ik vond een vergelijkingssite maar die maken het niet duidelijkers.
Ik wil graag leren op constand tempo te lopen, dus huidige snelheid/pace en piepjes zijn vereist.
Nu zegt de site van dat forerunner 10,110 en 210 dit allemaal niet kunnen.
Verwacht ik dan teveel? Welke kunnen dat wel?
En ik heb hele dunne polsen dus liefst niet zon joekel als de 910....
Tsss jogger.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
I call that bullshit! Als je de mindset hebt om je ene been voor het andere te zetten en dat uitvoert op een tempo wat harder is dan normaal wandelen (wat ook bij iedereen verschilt), en als je dat dan ook nog een x aantal keer in de week doet dan ben je hardloper.
Sommigen hebben een makkelijkere bouw om dat makkelijker uit te voeren. Zoals Jero of Corniel ofzo.. maar die zijn echt niks niet meer hardloper dan jij, twinky of mijzelf.
Bij haar moet gewoon nog een knop om net zoals bij mij en jaar geleden. Op 14 januari 2013, ik weet het nog precies. Ik zat op de bank en dacht: wat doe ik mezelf aan.. Ik heb een vies, vet, ranzig lijf zonder conditie en zit met mijn luie zuignap weer op de bank te denken aan welke zak chips ik vanavond gedachteloos naar binnen schuif .... Ik ben me om gaan kleden en les 1 van Evy gaan lopen. Jeetje wat voel je dan dat je leeft!quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik zei tegen mn vriendin dat ze het dan ook maar gewoon moest gaan doen, maar er kwamen wat excusen enzo. Druk, kind thuis, man werken of zelf hobby, geen tijd... Blablabla. Heb ook gezegd dat ze zich aan kon/moest sluiten bij zo'n start to rungroep maar dat kost geld, geen tijd en onregelmatig werk.
(Volgens haar was meerdan de helft van de mensen met onregelmatige mensen te dik omdat ze niet kunnen sporten.... Sporten voor werktijd,bij bijv een avonddienst, gaat niet want dan had ze dr krachten nodig voor het werk.)
Je moet er idd gewoon zelf in geloven en die knop omzetten. En daarna gewoon doen!
Iedereen hier is een doorzetter. De ene kost het wat meer moeite maar we doen het wel met zn alle!!!![]()
Nirak, wat een geluk! Ik denk niet dat ik een garmin bij vriendlief kan lospeuteren... Mag ik jouw vrouw even lenen?![]()
Pak Hengelo dan ook even meequote:Op woensdag 29 januari 2014 22:52 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Als ik weer eens in de achterhoek ben zal ik eens een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren.
Ik loop onregelmatige diensten, ik heb eerder het idee dat mensen met 9-5 werk meer problemen hebben om er tijd voor vrij te maken. Bij nachtdiensten kan ik me welvoorstellen dat je die week er iets minder zin in hebt doordeweeks.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Nirak, wat een geluk! Ik denk niet dat ik een garmin bij vriendlief kan lospeuteren... Mag ik jouw vrouw even lenen?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moet wel by far t saaiste parcours ooit zijn...quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:57 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook altijd geroepen. Zei altijd zet mij maar op een fiets, dan kan ik het wel, maar lopen kan ik écht niet. Inmiddels heb ik mezelf ruimschoots van het tegendeel bewezen.
Ze zooltjes in mijn dagelijkse schoenen hebben inmiddels bewezen dat ze de last van mijn enkel van het hardlopen opheffen. Dat is dus toch een soort van spierpijn van de correctie in mijn schoenen geweest al die tijd.
Edit: Ik krijg net een mailtje...de 5km van de 20 van Alphen zijn 2 rondes.![]()
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1238371
Ik ben er ook bang voor, als ik dit van te voren had geweten had ik deze waarschijnlijk overgeslagen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:29 schreef Frsh het volgende:
[..]
Dat moet wel by far t saaiste parcours ooit zijn...
Mooi is dat.. 1:50 lopen op je eerste HMquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:22 schreef Jero_nimo het volgende:
Mijn eerste HM'etje
http://www.gps-sport.net/trainings/running_661520
![]()
Toch wel grappig die ouwe trainingkjes bekijken. Naïeve ik nog toen, altijd veel te hard en te veel...
Het is heel simpel: Snelheid (of tempo) = Staplengte * stapfrequentiequote:Op woensdag 29 januari 2014 22:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Als je de mindset hebt om je ene been voor het andere te zetten en dat uitvoert op een tempo wat harder is dan normaal wandelen (wat ook bij iedereen verschilt), en als je dat dan ook nog een x aantal keer in de week doet dan ben je hardloper.
Zoals ik het bekijk zijn het er zelfs 3 (of 2,5)... Dat is niet tof, erg makkelijk er vanaf gemaakt zo.. Balenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:57 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook altijd geroepen. Zei altijd zet mij maar op een fiets, dan kan ik het wel, maar lopen kan ik écht niet. Inmiddels heb ik mezelf ruimschoots van het tegendeel bewezen.
Ze zooltjes in mijn dagelijkse schoenen hebben inmiddels bewezen dat ze de last van mijn enkel van het hardlopen opheffen. Dat is dus toch een soort van spierpijn van de correctie in mijn schoenen geweest al die tijd.
Edit: Ik krijg net een mailtje...de 5km van de 20 van Alphen zijn 2 rondes.![]()
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1238371
Knap werk van je schenen destijds inderdaad!quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:32 schreef Levitas het volgende:
[..]
Mooi is dat.. 1:50 lopen op je eerste HM
Ik zit nu ook m`n eerste keren hardlopen te bekijken, toen ik nét gestopt was met roken.
De eerste keer: 2.61 km (5:40 min/km)
Vervolgens:
3.2 km (6:19 min/km)
3.78 km (5:58 min/km)
3.78 km (5:46 min/km)
4.83 km (6" min/km)
4.91 km (5:43 min/km)
Vervolgens 1,5 maand na beginnen m`n eerste keer 10 km gelopen (5:43 min/km)
Een week daarna eerste keer > 1 uur (5:48 min/km)
Die tempo'sHet verbaast me dat ik in april 2013 geen shin splints had.. Toen liep ik écht onverantwoord, terwijl ik nu júist zo voorzichtig aan het lopen was haha
[..]
Het is heel simpel: Snelheid (of tempo) = Staplengte * stapfrequentie
Wil je sneller, zul je je stapfrequentie en/of staplengte moeten vergroten. En dat kan iedereen, of je nou gemaakt bent om te hardlopen of niet
Bij de 110 krijg je een losse hartslagband. Praktisch is het niet, maar ermee lopen kan wel degelijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:23 schreef hatsaflats het volgende:
Als je met hartslag wilt lopen vallen de 10 en 110 af. Op de 610 kun je wat meer variatie qua intervallen inprogrammeren en die heeft een trilfunctie. Als het prijsverschil niet al te groot is zou ik voor de 610 gaan, maar anders heb je hoogstwaarschijnlijk aan de 210 genoeg.
Bij de 7^^ niet gehad, dus dan maar bij de Sallandtrail!!!quote:Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Krijg je bij de 7^^ een biertje van me. Bij Café Samson, daar hebben ze wel een paar lekkere biertjes.
Bedoel je niet Van der Poel?quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Pak Hengelo dan ook even meeIs 40km. Van der Valk ijs.
Een uur eerder starten en vervolgens de loop zelf ook nog ruim een half uur sneller doen is niet goed voor het na-de-loop-bier-drinken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Dit kwam ik net nog tegen met het opzoeken van wat verslagjes voor op FB
[..]
Bij de 7^^ niet gehad, dus dan maar bij de Sallandtrail!!!Ik zal het nog even proberen te onthouden!
Ik kan wel kijken of ik iets kan maken...lijkt mij wel leuk. Wat zou je willen zien? En is het voor een Windows Phone 8 of 7?quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nog wel een vraagje: is er voor Windows Phone nou écht geen (gratis) app om in ieder geval een loopschema in te kunnen geven met piepjes? Heb nu een veredelde timer erop gezet, maar ik wil graag iets uitgebreider. Zag wel een NL app, maar die kan ik hier (Argentinie) niet installeren jammer genoeg.
[..]
Volgens mij is er een markt voor! WP8 heb ik (Lumia 720 geloof ik). Gewoon iets simpels, schemaatjes waarbij je aangeeft hoeveel rondes x hoe lang rennen / hoe lang wandelen, met piepjes na iedere interval uiteraard. Grootste probleem dat ik nu heb (Simple Training Timer) is dat de timer stopt als de telefoon in screen lock mode gaat. Dus heb ik "prevent automatic screenlock" aangevinkt, maar dan kan ik hem niet in mijn broekzak stoppen omdat ie dan steeds reageert op aanrakingen op het scherm (waardoor je de pauze activeert).quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:21 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik kan wel kijken of ik iets kan maken...lijkt mij wel leuk. Wat zou je willen zien? En is het voor een Windows Phone 8 of 7?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥
quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:11 schreef Yuki het volgende:
Zo. Ik ben wakker.wauw! goeiemorgen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Welkom! Doe rustig aan met je eerste trainingen. Helemaal kapot buiten adem na 1 minuut hoeft niet. Bouw rustig aan op.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:07 schreef flipsen het volgende:
Vooruit, op aanraden van mede [KAA]´er motorbloempje kom ik hier trots melden dat ik vandaag, 40 jaar oud en een conditie van een oud opaatje, dag 1 van mijn "5 km in 7 weken" schema heb gedaan. Een nog lager schema kon ik niet vinden, was echt bang dat ik niet eens 1 minuut zou kunnen hardlopen.
Vrouwlief ging mee, nadat ze haar kin van de grond had opgeraapt want die was daar terechtgekomen toen ik het zeiDe schop onder de kont die ik nodig had was de weegschaal die me vorige week opeens out of the blue (al een paar maanden niet gekeken) wist te vertellen dat ik 90kg woog. Say what?!? Dat is me nog nooit gebeurd
![]()
Eerste minuut overleefd, compleet buiten adem. De 3 minuten wandelen waren érg welkom. De 2e minuut hardlopen ook overleefd, nog meer buiten adem. En vanaf dat moment ging het eigenlijk steeds makkelijker? Weird... Flink lopen stretchen na afloop, ben benieuwd of ik morgen nog uit mijn bed kan komen. En dan vrijdag 10x een minuut hollen en maar 2 minuten wandelen tussendoorDat red ik toch nooit?? Had vandaag iedere keer de 3 minuten écht wel nodig...
Bijkomend probleempje is overigens dat ik in een bergachtige omgeving woon, maakt het er niet makkelijker op. Gelukkig ligt er hier in "de achtertuin" een hotel met een enorme oprijlaan die een rondje maakt, en dat ging vandaag erg leuk: 1 minuut hard en 3 minuten wandelen was exact 1 rondjeOok 1 hond mee die we gewoon los kunnen laten rennen, dus die had de tijd van haar leven. De ander proberen we vrijdag mee te nemen, aan de lijn. Ben benieuwd of dat niet teveel afleidt, maar we zullen zien.
Nog wel een vraagje: is er voor Windows Phone nou écht geen (gratis) app om in ieder geval een loopschema in te kunnen geven met piepjes? Heb nu een veredelde timer erop gezet, maar ik wil graag iets uitgebreider. Zag wel een NL app, maar die kan ik hier (Argentinie) niet installeren jammer genoeg.
Goed, vrijdag misschien meer nieuws, óf ik heb het gered, óf ik heb de sportschoenen alweer aan de wilgen gehangen
Edit: En bij geen update lig ik in het ziekenhuis of erger![]()
46'22'34.36" Southquote:Op donderdag 30 januari 2014 07:41 schreef Frsh het volgende:
Zit je lager dan Nieuw Zeeland of Zuid Afrika?
En brengen ze wat op?quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
verder off topic... wat is internet ook een mooi medium, vanaf de andere kant van de wereld live bekijken of mijn pioenen nog wat opbrengen op de veiling van Aalsmeer
1.40 per steel.... best geld!quote:
Jawel, waarschijnlijk en tikje te snel voor een beginner. Mijn broer doet dat nu ook en had vrij snel last van zijn knie en ligt nu al en werk stil. Je lichaam moet wennen aan de belasting, en hogere snelheid is hogere belasting. Denk ik.. Met dat voorbehoud dat ik hier over beginnende lopers praat zonder looptechniek...quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:12 schreef thettes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Het zijn toch prima tempo's?
quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
1.40 per steel.... best geld!
Op deze manier kan er binnenkort weer een paar nieuwe hardloopschoenen vanaf
Welkom!quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Volgens mij is er een markt voor! WP8 heb ik (Lumia 720 geloof ik). Gewoon iets simpels, schemaatjes waarbij je aangeeft hoeveel rondes x hoe lang rennen / hoe lang wandelen, met piepjes na iedere interval uiteraard. Grootste probleem dat ik nu heb (Simple Training Timer) is dat de timer stopt als de telefoon in screen lock mode gaat. Dus heb ik "prevent automatic screenlock" aangevinkt, maar dan kan ik hem niet in mijn broekzak stoppen omdat ie dan steeds reageert op aanrakingen op het scherm (waardoor je de pauze activeert).
Uitbreiden kan daarna altijd nog natuurlijk, met muziek, met GPS, stappenteller ofzo, afgelegde afstand, gemiddelde snelheid, je prestaties saven, noem de usual stuff maar op die je voor Android en iPhone overal kan krijgen.
Ben wel benieuwd
Salomonquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik ga dus de sportschool aan m'n repertoire toevoegen!
En ik krijg wat 'centjes voor m'n rapport', en daarvan ga ik een paar mooie Fell geschikte schoenen a la mudclaw of fellraiser aanschaffen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |