abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136054172
Zwangerschap & geboorte

2014

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
19 augustus: gewoonmezelf87
20 augustus: geppie
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

18 september Vlindur
27 september Cygne

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
♥ J & S
pi_136054200
Oh :') gooi ik hem dicht!

Komt u maar met wijzigingen :*
♥ J & S
pi_136054594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:33 schreef Alixia het volgende:

[..]

37 weken en 1 dag :)

Voordat ik het vergeet te zeggen en het is hier een beetje off topic: ik geniet zo van de foto's van jouw meiden. O+ Echt prachtig. *zwijmel*
Wow, wat goed! Ben erg benieuwd!

Dank je wel. Krijg jij straks ook O+ O+
pi_136055028
Alixia zomaar al 4 cm! :s)

GM, fijn dat daar de druk een beetje af is, kan me wel voorstellen dat het een opluchting is dat je je daar pas aan het eind van dit jaar weer mee bezig hoeft te houden.
pi_136055224
Lief klaprooss! Maar ik ga denk ik ook even nog andere Hema's in de buurt bekijken en anders zag ik ook al erg leuk bij de H&M :)

H&M heeft trouwens met 1077 vandaag en morgen nog 10% korting op de gehele (niet-Sale) collectie. Maar eventjes voedingsbeha's gekocht, want die ene die ik nu heb is toch wel echt veel fijner dan mijn andere inmiddels te kleine normale beha's :)
pi_136056416
Relaxed, Alixia, baby 1 in hoofdligging en 4cm cadeau! Ligt nummer twee ook met het hoofd naar beneden? Gelijk heb je dat je het strippen hebt afgehouden. Waarom haast als het prima met jullie gaat.
pi_136056911
Franny, gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef WupWup het volgende:
Relaxed, Alixia, baby 1 in hoofdligging en 4cm cadeau! Ligt nummer twee ook met het hoofd naar beneden? Gelijk heb je dat je het strippen hebt afgehouden. Waarom haast als het prima met jullie gaat.
Hey Wup, trek je het nog een beetje?
Geen signalen nog van een naderende bevalling? ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_136058228
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Prachtige naam. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:21:04 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136058539
Ik snap 'm Alixia, bedankt voor de uitleg ;).
KuikenGuppy
pi_136061380
Jeetje Alixia, 4 cm kado! Spannend hoor :)

Heeft er iemand nog de docu gezien gisteren van Holland Doc; With love from Russia? Gaat over een nederlands stel dat in Rusland een eicel donatie ondergaat, en hoe dat proces is z'n werk gaat. Bizar hoor :{ Lijkt me zo raar dat je een kind draagt en opvoed wat genetisch dus helemaal niet verwant is aan je... Ik prijs me dan toch weer extra gelukkig dat na 1 ronde chlomid het bij ons toch gelukt is O+

Oh en nu haasten naar m'n zwanger & fit cursus, 1e les vanavond dus ben benieuwd :s)
Bevalt jouw yoga nog Chanty? Nog steeds zo zweverig??
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:43:23 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136061486
Leuk, veel plezier Fazz!
KuikenGuppy
pi_136061497
Oud collega van mij heeft een kind na eiceldonatie. (In België). Qua uiterlijk lijkt het kind enorm op hem :P
Reactie van mijn vent was dat ik dan mooi pech had gehad, als dat nodig had geweest.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136062054
Vandaag een bestelling positiebroeken binnengekregen, wat zitten die heerlijk! Kan ik eindelijk weer broeken aan O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:08:19 #14
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136062614
Geen eiceldonatie hier, maar Joopie is een IVF baby, en manlief heeft al een nachtmerrie gehad dat de kliniek het verkeerde potje heeft gebruikt :D
doei
pi_136062659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:41 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand nog de docu gezien gisteren van Holland Doc; With love from Russia? Gaat over een nederlands stel dat in Rusland een eicel donatie ondergaat, en hoe dat proces is z'n werk gaat. Bizar hoor :{ Lijkt me zo raar dat je een kind draagt en opvoed wat genetisch dus helemaal niet verwant is aan je... Ik prijs me dan toch weer extra gelukkig dat na 1 ronde chlomid het bij ons toch gelukt is O+
Ik heb die documentaire een paar maanden geleden al eens gezien, ik vond het heel interessant om van wat dichterbij te zien hoe dat nou in zijn werk gaat.
Ik kan me voorstellen dat eiceldonatie op een gegeven moment in Nederland niet meer lukt (het gezin had volgens mij al een kindje? Of twee? En donateurs helpen toch graag liever mensen die nog geen kinderen hebben) en als je dan zó graag wilt, snap ik goed dat je het verder gaat zoeken.

Of ik het ooit zou doen helemaal in Rusland betwijfel ik.

Niet vlak daarna zag ik trouwens nog een andere documentaire, over een gezin dat 2 kindjes adopteerde uit een afrikaans (?) land en hoe dat nou in zijn werk ging. Het gezin werd verteld dat beide ouders (dood-)ziek waren, was niet het geval :o En de ouders werd verteld dat zij regelmatig nog contact met hun kinderen zouden hebben, was ook niet het geval. Heel naar om te zien dat die ouders achteraf eigenlijk spijt leken te hebben....
Ik ga even zoeken hoe die docu heet.
pi_136062844
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)076089¤tPage=3

quote:
Vier jaar lang worden de adoptieperikelen rond een Ethiopisch en een Deens echtpaar en hun kinderen gevolgd en hiermee wordt een andere kant van adoptie blootgelegd.
Vond ik wel heel erg de moeite waard om even een uurtje voor te gaan zitten.
Het einde vond ik ook erg schrijnend eigenlijk. Een andere kant van adoptie waar je van tevoren níet aan wil denken.
pi_136063207
Franny, gefeliciteerd met je dochter! Prachtige naam heeft ze! En ik ga me ook maar eens verdiepen in hypnobirthing. Dan bestel ik een bevalling als de jouwes :P

Klaproos, wat een ontzettend leuke posters! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Verder wil in Mignonne en andere experts hier even een pluim in de eh.. hoed! steken. Dank voor rake woorden, duidelijke verklaringen en een nuchtere, heldere en ^O^ vakkundige blik op veel dingen die wij ons afvragen. Ik leer enorm veel van je, en voor mij zorgt veel (medische) info er juist voor dat ik niet op zie tegen de bevalling, maar er eerder nieuwsgierig naar ben! (Ik ben dan ook het type dat verzot is op medische programma's)
pi_136063575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef WupWup het volgende:
Meisje twee lag eerst naar boven en bij de laatste officiële echo naar beneden, maar hoe het nu is, weet ik eigenlijk niet. Daar is afgelopen maandag ook niet naar gekeken. Het maakt opzich ook niet veel uit, want de tweede baby krijgt toch veel ruimte als de eerste eruit is. Ik hoop zelf wel dat ze nog naar beneden ligt. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
Ik snap 'm Alixia, bedankt voor de uitleg ;).
Graag gedaan. :)

Gelukkig is het nieuws hier nu ook geland en ben ik weer tot rust gekomen. Ik ben nu weer lekker bezig met de laatste voorbereidingen (heeeeeeeeel rustig aan) en in mijn hoofd gaat het ook weer een stuk beter. *O*
pi_136065484
Hoe zit het met gerookte makreel? Ik lees over 'voorverpakt' en 'vacuümverpakt'. Wij krijgen Hello Fresh pakketten thuisbezorgd en er zit voor morgen gerookte makreel in. Deze is niet vacuümverpakt, maar wel voorverpakt.

(Ik moet er nog erg inkomen qua verhalen hier, dus reageren op anderen lukt nog niet zo goed ;))
pi_136065710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef Dyre het volgende:
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)gram:24076089¤;tPage=3

[..]

Het einde vond ik ook erg schrijnend eigenlijk. Een andere kant van adoptie waar je van tevoren níet aan wil denken.
Heb hem van de week ook gezien, vreselijk! Mijn hart brak :'(
♥ J & S
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:59:52 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136065762
Ik zou afgaan op wat het voedingscentrum zegt, dus geen gerookte voorverpakte makreel.

http://www.voedingscentru(...)de-zwangerschap.aspx
KuikenGuppy
pi_136066270
OMG!!
Ik kreeg vandaag de "wij jonge ouders" in de bus...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:09:34 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136066370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
Geen eiceldonatie hier, maar Joopie is een IVF baby, en manlief heeft al een nachtmerrie gehad dat de kliniek het verkeerde potje heeft gebruikt :D
Ook mijn ergste nachtmerrie.... hier ivf/icsi. Maar onze oudste (eigen productie) en jongste lijken wel zoveel op elkaar dat het toen iig goed is gegaan. Nu maar hopen dat dat dit keer ook zo is...
pi_136066383
De koningsmakreel zou niet mogen, gewone makreel juist 2x per week. Gezien de kwaliteit van Hello Fresh en de afkomst van hun producten, heb ik me er nooit zorgen om gemaakt ;)
pi_136066394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG!!
*O* leuk he!
♥ J & S
pi_136066520
:Y
S. 2014
J. 2016
pi_136069116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG!!
ik kreeg mijn laatste
pi_136069207
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik kreeg mijn laatste
T is mij een eer jouw stokje over te nemen :*
S. 2014
J. 2016
pi_136069619
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

T is mij een eer jouw stokje over te nemen :*
Ga jij ook voor 2,5 jaar achter elkaar ;)
pi_136069683
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ga jij ook voor 2,5 jaar achter elkaar ;)
:{w je moet niet overdrijven ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:21:34 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136070525
Franny gefeliciteerd met je dochter!! :* Mooie naam! O+

quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

WHYYYYYY??

Ik ben dan niet geknipt, alleen gescheurd, maar no way dat ik het wilde zien. Durfde er ook echt pas na een week of 4 aan voelen :@
Ik wilde het ook wel zien! :+ Manlief en vriendin stonden ook mee te kijken met het hechten. Eerst zei de gyn nog; kijk maar niet hoor. Maar ze vonden het allebei heel interessant :D En mij boeide het niet. Best hoor :P

Heb verder even niet bijgelezen. Baaldag vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder doe ik rustig, heel rustig aan. Dreumes was voorbeeldig en heel lief vandaag O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:22:32 #32
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136070594
Gets Enf, das heul niet tof. :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136070723
Oh naar enf. Knuf!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136070837
Oh enf das niet fijn! Geen extra controle oid? :*
S. 2014
J. 2016
pi_136070966
Oh, dat is vervelend Enf!
pi_136071011
Eng is dat hè Enf.. Hadden we maar een deurtje in de buik zodat we even konden kijken of alles nog goed was met de baby.. ;)

Ik begin zenuwachtig te worden voor de echo donderdag * insert nagelbijtsmiley*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136071061
Enf!! :* doe je rustig aan wijffie, laat je vertroetelen he?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:30:57 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136071100
Gm; na een kwartier ongeveer belde de vk mij terug (ze zag de 6 gemiste oproepen :') ). Even overlegd en ze zei ook dat als het zo bleef ik dan bij de gyn onder controle moest. Prima, als het moet dan moet het. Maar ik voelde dr al weer bewegen dus ja. Je kan gewoon zo weinig met deze termijn.. Volgende week weer een reguliere afspraak dus dan zal ik het ook wel verder bespreken. En ik hou 't in de gaten, als 't blijft dan bel ik natuurlijk weer. En anders gewoon 112. :{w :')

Jullie zijn lief :*

BlueEyes; ja doe ik! :* ik had (8> ook gebeld toen ik de vk niet te pakken kreeg en die maakte zich vanzelfsprekend ook zorgen.. Dus die heeft heel lief voor me gedaan vanmiddag/avond. O+

[ Bericht 28% gewijzigd door Enfermera op 28-01-2014 21:39:07 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:39:04 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136071605
Jakkes dat klinkt naar enf ;(

Yoga blijft op bepaalde punten zweverig. Deze keer waren weer een lotusbloem in een warme vijver ver weg :') Ik geef me er maar aan over en beslis over een aantal weken wel of ik nog iets anders ga doen.

En alixia al 4 cm *O* dat is toch weer mooi meegenomen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136071721
Wat mij betreft heb je gelijk! En ik had eigenlijk al gedacht dat jij wel bij de gyn zou lopen ivm je buikklachten ed...
Rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen
S. 2014
J. 2016
pi_136071754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:
Ik zou afgaan op wat het voedingscentrum zegt, dus geen gerookte voorverpakte makreel.

http://www.voedingscentru(...)de-zwangerschap.aspx
Ok, ja, da's wel zo veilig dan :)
pi_136071851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef Dyre het volgende:
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)076089¤tPage=3

[..]

Ah leuk Dyre, ga ik binnenkort ook maar even kijken :)

Balen Enf, hopelijk voel je je snel weer beter :*

Net terug van m'n eerste sportlesje, ik had zo'n grote mond dat ik zo graag iets actief wilde...... nou ik heb het geweten ~O> Dit was gewoon een groepsles zoals ik dat vroeger wel eens in de sportschool deed. Wederom met zijpasjes en bijbehorende armbewegingen waarbij ik altijd weer uit de maat lijk te zijn :+ , veel squats, oefeningen met gewichten en elastieken.... Dat wordt morgen spierpijn :X
pi_136071982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:39 schreef Chanty het volgende:

Yoga blijft op bepaalde punten zweverig. Deze keer waren weer een lotusbloem in een warme vijver ver weg :') Ik geef me er maar aan over en beslis over een aantal weken wel of ik nog iets anders ga doen.

En alixia al 4 cm *O* dat is toch weer mooi meegenomen
allemachtig... :') uit je warme vijver? serieus? dat klinkt alsof je in je bed geplast hebt :P
nouja ieder zn ding. Voor veel mensen werkt visualisatie heel erg goed. Alleen niet iedereen ziet hetzelfde voor zich bij hetzelfde woord :Y)
:)
pi_136072794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah leuk Dyre, ga ik binnenkort ook maar even kijken :)

Balen Enf, hopelijk voel je je snel weer beter :*

Net terug van m'n eerste sportlesje, ik had zo'n grote mond dat ik zo graag iets actief wilde...... nou ik heb het geweten ~O> Dit was gewoon een groepsles zoals ik dat vroeger wel eens in de sportschool deed. Wederom met zijpasjes en bijbehorende armbewegingen waarbij ik altijd weer uit de maat lijk te zijn :+ , veel squats, oefeningen met gewichten en elastieken.... Dat wordt morgen spierpijn :X
O, dat klinkt leuk! Wat is het?
pi_136072800
quote:

Dat klinkt echt als iets wat ik niet moet gaan doen... :D
S. 2014
J. 2016
pi_136073000
Enf :* rustig aan.

Ik las iets over oxytocine, ja, wordt standaard gegeven na ziekenhuis-bevallingen, hoewel ze voor ieder medicijn wat ze geven verplicht zijn je toestemming te vragen (--> ik spuit even een medicijn tegen je bloedverlies in je infuus ja? is ook toestemming vragen.). En het komt ook meer en meer in zwang na thuisbevallingen. Aangetoond is dat een setje handelingen, waaronder het injecteren van oxytocine/syntocinon zorgt voor significant minder bloedverlies na de bevalling. Oa door snellere geboorte vd placenta. Invloed op borstvoeding geloof ik niet zo in. In bepaalde kringen is dat inderdaad wat in zwang zoals Wup zegt, persoonlijk zie ik dat eigenlijk niet zo in de praktijk.

En ik las een berichtje van Kursor.
Lieve Kursor, ga alsjeblieft vrijblijvend praten met die doula, ga kijken wat zij voor je kan doen. ik had je een naam gegeven van een dame toch?
Ik begrijp heel goed dat je verloskundige zegt dat zij dat stukje ook doen en kunnen doen. Dat ís ook gewoon zo. En ik vind persoonlijk een doula niet altijd een toevoeging op een verloskamer. Een aantal doula's bemoeien zich erg veel met het medisch-inhoudelijke deel van de bevalling zonder daar goed verstand van zaken van te hebben bijvoorbeeld. Maar het gebeurd ook dat een vrouw enorm gefixeerd is op de doula voor ondersteuning (heel fijn voor die vrouw!) en dat je daardoor als verloskundige niet echt goed contact meer kunt maken met je barende, terwijl jij wel degene bent die de leiding heeft en eindverantwoordelijk is.
Maar... that having said, dat is mijn persoonlijke reserve die ik voel bij het fenomeen doula bij vrouwen van wie ik denk dat ze niet echt een doula nodig hebben. Wat jij gewoon nodig hebt straks, naar mijn mening, is continue begeleiding. Zoals wup ook al ergens eerder zegt, iemand die je steunt, naast je zit, met je mee zucht, je bevestigd in dat het goed gaat, dat je het goed doet enz enz. Je verloskundige kán dat heel erg goed, daar heeft ze voor geleerd. Echter kan je verloskundige jou geen 100% garantie geven dat ze er zeker weten vanaf het allereerste begin gaat zijn en dat ze de hele tijd gaat blijven. Misschien wel, maar heel misschien ook niet. Wees eerlijk tegen jezelf en tegen je verloskundige. Als jij die gedachte niet aan kunt dan moet je voor jezelf kiezen en voor de begeleiding die wel bij jou past en die je nodig hebt. Het hoeft ook geen doula te zijn, je man kan ook, een lieve vriendin die je bijstaat, je zus als je die hebt? Je schoonmoeder :Y) wie weet.
Maar vooral, wees eerlijk naar jezelf, wat voel je precies, wat zou je het liefste willen en durf daar naar te luisteren.

en ik las nog iets, *teruglezen gaat*
pi_136073003
Jeetje, enfermera. Rustig aan hoor! :*

Dat yoga klinkt echt precies als niks voor mij.

Maandag komt er een mevrouw van mvm.. Toch een beetje bang dat hun test negatief aangeeft. :{
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:02:17 #48
52229 Chanty
pi_136073050
Hmmm fazz dat klinkt me weer iets te fanatiek.

Visualisatie is ook niet mijn ding. Net als praten over chakra's. Maar de ademhaling en spieroefeningen zijn volgens mij prima. Dus bij de visualisatie doe ik gewoon even mijn eigen ding :+ een vriend van me stelde al voor de treurwilg te doen :D

Volgens mij heb ik net contact gehad met fernando O+ lag in bad en trommelde op mijn buik waar de kleine ongeveer ligt en ik krijg me ineens een ferme trap tegen mijn hand :o toen nog even door gegaan: beetje duwen, wrijven, kloppen en telkens kreeg ik na een paar seconden "antwoord" O+
pi_136073171
ohja pethidine!

Idd, wat wup al aangaf, het verschilt per ziekenhuis, laat je informeren over de pijnstillingsopties die ze daar aanbieden, daar heb je denk ik meer aan.

In mijn vorige stageziekenhuis was dat pethidine en een epiduraal. En sinds een jaar ongeveer bieden ze ook PCA/remifentanil aan. In een ander ziekenhuis bieden ze op de geboortekliniek-kamers entonox/lachgas aan. Dat schijnt weer in opkomst te komen maar in mijn huidige stageziekenhuis gaat lachgas echt nooit meer een optie worden. Zou je dat willen als barende dan moet je dus naar het MCH.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:04:30 #50
52229 Chanty
pi_136073181
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als iets wat ik niet moet gaan doen... :D
Ik ook niet maar mijn geld krijg ik niet terug dus kan beter de lessen afmaken en dan heb ik alsnog drie maanden in iets anders te doen. Nuttige dingen absorberen, rest negeren :)
pi_136073219
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef marel88 het volgende:

[..]

O, dat klinkt leuk! Wat is het?
Zwanger en fit, wordt hier gegeven bij een sportschool in de buurt. Is 10 lessen :)

Chanty, het blijft dus zweven je yoga :D Genoeg tijd om evt nog wat anders te gaan doen toch

edit. Oh, dan ben je je geld dus kwijt -O- hmmm
pi_136073309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:05 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Zwanger en fit, wordt hier gegeven bij een sportschool in de buurt. Is 10 lessen :)

Chanty, het blijft dus zweven je yoga :D Genoeg tijd om evt nog wat anders te gaan doen toch
O, dat heb ik hier (=Veluwe) ook wel gezien. Eens even informeren...
pi_136073314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:01 schreef Cygne het volgende:
Jeetje, enfermera. Rustig aan hoor! :*

Dat yoga klinkt echt precies als niks voor mij.

Maandag komt er een mevrouw van mvm.. Toch een beetje bang dat hun test negatief aangeeft. :{
Begreep ik uit Woths dat je pas nog getest hebt?
Kan het me sowieso wel voorstellen, je hebt geen idee wat er binnen allemaal wel of niet gebeurt.
pi_136073411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef Chanty het volgende:
Hmmm fazz dat klinkt me weer iets te fanatiek.

Visualisatie is ook niet mijn ding. Net als praten over chakra's. Maar de ademhaling en spieroefeningen zijn volgens mij prima. Dus bij de visualisatie doe ik gewoon even mijn eigen ding :+ een vriend van me stelde al voor de treurwilg te doen :D

Volgens mij heb ik net contact gehad met fernando O+ lag in bad en trommelde op mijn buik waar de kleine ongeveer ligt en ik krijg me ineens een ferme trap tegen mijn hand :o toen nog even door gegaan: beetje duwen, wrijven, kloppen en telkens kreeg ik na een paar seconden "antwoord" O+
Een treurwilg! :D _O-

Ik deed het automatisch denk ik bij mn oudste. Ik zat onder de douche toen het grootste deel en als ik een wee kreeg zette ik me met mn voeten af tegen het douchewandje, dan stelde ik me voor hoe die wee steeds meer opkwam, alsof je een bergje opging, dan zag ik dat mn baby helemaal in elkaar geplet werd in mn buik en dan ging we wieeee zo de andere kant van die berg weer af, heel rap naar beneden. Zodra die wee weer een klein beetje zakte lukte het goed om te ontspannen.

bij mn tweede ging dat veel moeilijker, die weeën zaten korter op elkaar en ze blééf maar bewegen ook :')
pi_136073453
Dank mignonne! Fijn hoe je altijd zonder doekjes erom te winden onze vragen beantwoordt! :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136073494
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Begreep ik uit Woths dat je pas nog getest hebt?
Kan het me sowieso wel voorstellen, je hebt geen idee wat er binnen allemaal wel of niet gebeurt.
Ik geloof het ook nog helemaal niet. Testen worden ook niet donkerder, geeft ook niet zoveel vertrouwen. :{
pi_136073532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:08 schreef DJMomo het volgende:
Dank mignonne! Fijn hoe je altijd zonder doekjes erom te winden onze vragen beantwoordt! :*
graag gedaan :)
Leuker kunnen we het niet maken :Y) en makkelijker ook niet erg :P
pi_136073869
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik geloof het ook nog helemaal niet. Testen worden ook niet donkerder, geeft ook niet zoveel vertrouwen. :{
Ik ga nu iets zeggen wat ze mij ook gezegd hebben, maar stop met testen, het haalt niets uit,.je wordt er alleen maar onzeker van, ik was obsessief aan het testen ( controledwang gevalletje) maar daardoor zijn die eerste weken niet fijner geworden, want de ene dag was t streepje lichter dan de andere en de cb ging ook niet van 2-3 naar 3+....
Ik maakte mezelf gek, tot de eerste echo.

Je kunt er niks aan doen en als t misgaat dan blijft de test ook nog positief.....

Maar ik kan mij voorstellen dat die mvm test spanning met zich meebrengt, ook al heb ik er geen ervaring mee.

:* voor jou
S. 2014
J. 2016
pi_136074115
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed hoe dat gaat met hcg, maar wat GM zegt klinkt wel logisch. Afwachten is helaas de enige optie en ik doe met je mee :*
pi_136074255
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed hoe dat gaat met hcg, maar wat GM zegt klinkt wel logisch. Afwachten is helaas de enige optie en ik doe met je mee :*
Ik wil andere gewoon graag behoeden voor de dwangmatigheid vh testen.

Dat bij een mk een test positief blijft heb ik ook pas in WOHTS geleerd..
S. 2014
J. 2016
pi_136074743
Ik heb even teruggelezen: bedankt voor jullie aanmoedigingen! Ik heb ze niet meegekregen tijdens, maar het is evengoed leuk om te lezen achteraf. En ook bedankt voor jullie felicitaties.

Ik voel me echt een beetje euforisch.

Waarschijnlijk zal ik hier niet meer echt veel mee posten en sowieso ben ik hier vooral gaan meeposten tijdens de (aller)laatste loodjes van de zwangerschap maar ik wil iedereen hier in ieder geval een goede zwangerschap (met zo min mogelijk kwalen en kwaaltjes) en een fijne bevalling toewensen. Bedankt voor het meeleven. Misschien doe ik binnenkort nog even een fotootje van mijn mooie Isolde. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136074759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:21 schreef Enfermera het volgende:
Franny gefeliciteerd met je dochter!! :* Mooie naam! O+

[..]

Ik wilde het ook wel zien! :+ Manlief en vriendin stonden ook mee te kijken met het hechten. Eerst zei de gyn nog; kijk maar niet hoor. Maar ze vonden het allebei heel interessant :D En mij boeide het niet. Best hoor :P

Heb verder even niet bijgelezen. Baaldag vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder doe ik rustig, heel rustig aan. Dreumes was voorbeeldig en heel lief vandaag O+
Over je spoiler: als ik zo'n heftige aanval heb, dan is het bij mij ook altijd heel gevoelig de rest van de dag. En het kan ook licht verkrampt blijven/licht blijven krampen, ik noemde dat al ruim voor de geboorte van Saar 'naweeën' :+ Maar het suckt wel hoor!

Ik maak me er zelf nooit veel zorgen over omdat ik het echt al jaren heb (geen zorgen, maar snotver, wat is zo'n kramp klote!), dus voor mij niks nieuws. Maar als je er geen ervaring mee hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er enorm van schrikt als je zwanger bent.

Misschien sowieso geen slecht idee om naar de gyn over te stappen? Al is het vanwege je eigen gemoedsrust?

:*
pi_136074798
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik voel me echt een beetje euforisch.
O+

En foto: graag! :Y
pi_136075052
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik wil andere gewoon graag behoeden voor de dwangmatigheid vh testen.

Dat bij een mk een test positief blijft heb ik ook pas in WOHTS geleerd..
True, maar toch is het lastig om het niet emotioneel te bekijken.
Ik test trouwens niet elke dag. Heb nu nog 1 test en die doe ik maandag voor de mvm mevrouw komt.

En voor de rest steek ik wel even mn kop in t zand tot de eerste echo. :)
pi_136076085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:33 schreef Cygne het volgende:

[..]

True, maar toch is het lastig om het niet emotioneel te bekijken.
Ik test trouwens niet elke dag. Heb nu nog 1 test en die doe ik maandag voor de mvm mevrouw komt.

En voor de rest steek ik wel even mn kop in t zand tot de eerste echo. :)
Ik weet t! Die eerste weken zijn killing!
S. 2014
J. 2016
pi_136076337
Jeetje Enfermera wat een 'eng' idee dat het noodnummer niet beantwoord werd, daar zou ik echt van gaan flippen denk ik :@
Werkt zo'n hittepit-kussen niet wat verlichtend of een kruik? Doe rustig aan!

Cygne; mss heeft GM idd gelijk en brengt het iets meer rust als je niet meer test, de eerste weken zijn ook verschrikkelijk onzeker. Kop in het zand steken vond ik zelf eigenlijk ook een hele goede methode.

Ik had trouwens vandaag ook die mevrouw van mvm over de vloer en ik kreeg het ook even benauwd bij het zien van die test, want het streepje was verdomde licht :{ (ik had echt een knallende streep verwacht) mvm-mevrouw hing op dat moment aan de telefoon en kon me pas daarna vertellen dat het normaal was voor mijn termijn (morgen 11 weken). Ik had ook een super geavanceerde test verwacht :') terwijl het meer weg had van zo'n testjezelf.nl ding.
Wat me ook tegenviel (ivm mijn extreme luiheid) dat die pisflessen niet worden opgehaald maar dat ik ze naar een soort depot moet brengen.

Wat bewegen betreft: ik moet/wil zelf ook wat gaan doen om te voorkomen dat ik >33kg aankom net als de vorige keer. Maar het moet wel iets tussenin dat van Chanty en Fazz zitten respectievelijk te zweverig of te véél beweging :P

[ Bericht 7% gewijzigd door geppie op 28-01-2014 23:02:07 ]
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:59:32 #67
52229 Chanty
pi_136076590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een treurwilg! :D _O-

Ik deed het automatisch denk ik bij mn oudste. Ik zat onder de douche toen het grootste deel en als ik een wee kreeg zette ik me met mn voeten af tegen het douchewandje, dan stelde ik me voor hoe die wee steeds meer opkwam, alsof je een bergje opging, dan zag ik dat mn baby helemaal in elkaar geplet werd in mn buik en dan ging we wieeee zo de andere kant van die berg weer af, heel rap naar beneden. Zodra die wee weer een klein beetje zakte lukte het goed om te ontspannen.

bij mn tweede ging dat veel moeilijker, die weeën zaten korter op elkaar en ze blééf maar bewegen ook :')
Dat vind ik dan nog een nuttige visualisatie, maar palmbomen en lotusbloemen (het idee is natuurlijk om je hoofd leeg te maken en volledig te ontspannend door aan iets rustgevends te denken, maar ik word er een beetje sarcastisch van altijd :+). Ik heb geen idee hoe weeen voelen, maar ik stel me een wee voor als een grote enge golf die op je afkomt, je optilt naar een hoogtepunt en waar je weer vanaf glijdt. Zoiets kan een nuttige visualisatie zijn denk ik straks.

En Cygne... GM spreekt wijze woorden ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:01:06 #68
52229 Chanty
pi_136076664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:54 schreef geppie het volgende:
Jeetje Enfermera wat een 'eng' idee dat het noodnummer niet beantwoord werd, daar zou ik echt van gaan flippen denk ik :@

Cygne: ik had vandaag die mevrouw van mvm over de vloer en ik kreeg het ook even benauwd bij het zien van die test, want het streepje was verdomde licht :{ (ik had echt een knallende streep verwacht) mvm-mevrouw hing op dat moment aan de telefoon en kon me pas daarna vertellen dat het normaal was voor mijn termijn (morgen 11 weken). Ik had ook een super geavanceerde test verwacht :') terwijl het meer weg had van zo'n testjezelf.nl ding.
Wat me ook tegenviel (ivm mijn extreme luiheid) dat die pisflessen niet worden opgehaald maar dat ik ze naar een soort depot moet brengen.

Wat bewegen betreft: ik moet/wil zelf ook wat gaan doen om te voorkomen dat ik >33kg aankom net als de vorige keer. Maar het moet wel iets tussenin dat van Chanty en Fazz zitten respectievelijk te zweverig of te véél beweging :P
Dat is wel balen dat ze niet gehaald worden, woon je erg afgelegen of zo?
pi_136076722
Niet echt :D
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:06:11 #70
52229 Chanty
pi_136076890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:02 schreef geppie het volgende:
Niet echt :D
Vaag :{ hopelijk is het depot een beetje in de buurt dan. Ik heb de flessen een keer naar het depot gebracht omdat we een paar dagen weg waren en ik die flessen niet voor de deur wilde hebben als uithangbord voor inbrekers. Moest wel 20 minuten enkele reis ervoor rijden met de auto dus als ik dat elke keer zou moeten....
pi_136077025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat vind ik dan nog een nuttige visualisatie, maar palmbomen en lotusbloemen (het idee is natuurlijk om je hoofd leeg te maken en volledig te ontspannend door aan iets rustgevends te denken, maar ik word er een beetje sarcastisch van altijd :+). Ik heb geen idee hoe weeen voelen, maar ik stel me een wee voor als een grote enge golf die op je afkomt, je optilt naar een hoogtepunt en waar je weer vanaf glijdt. Zoiets kan een nuttige visualisatie zijn denk ik straks.

Op de een of andere manier moet ik nu aan Georgina Verbaan en dr ananas denken :')

Maar idd, dat. Zolang het maar helpt om wat je voelt een plaats te geven. Zo'n wee lijkt eindeloos lang te duren als je er midden in zit. Terwijl als je je zo'n golf voorstelt dan voel je ook hoe hij opklimt, hoe het einde in zicht komt, en hoe hij weer afglijdt vervolgens. Dat maakt het beter behapbaar denk ik.
Als je een uur lang om de 2 minuten een wee van 1 minuut hebt, dan heb je dus 1 minuut hard werken en 2 minuten rust. Om de 2 minuten weeën is hardstikke heftig en haske hard werken, maar als je het heel droog bekijkt, op een uur tijd, heb je dus 20 minuten pijn in je buik, en 40 minuten voel je helemaal niets. Die tijd tussen je weeën, dáár moet je je op focussen, daar haal je je winst mee. Als je dan goed kunt ontspannen en je voor kunt bereiden om de volgende wee dan heb je de helft al gewonnen. Daarom, ogen dicht, licht gedimd, iedereen zn klep dicht en een houding aannemen die voor jou comfortabel is.
pi_136077089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:54 schreef geppie het volgende:

Cygne; mss heeft GM idd gelijk en brengt het iets meer rust als je niet meer test, de eerste weken zijn ook verschrikkelijk onzeker. Kop in het zand steken vond ik zelf eigenlijk ook een hele goede methode.

Ik had trouwens vandaag ook die mevrouw van mvm over de vloer en ik kreeg het ook even benauwd bij het zien van die test, want het streepje was verdomde licht :{ (ik had echt een knallende streep verwacht) mvm-mevrouw hing op dat moment aan de telefoon en kon me pas daarna vertellen dat het normaal was voor mijn termijn (morgen 11 weken). Ik had ook een super geavanceerde test verwacht :') terwijl het meer weg had van zo'n testjezelf.nl ding.

Geppie, ik ben dan nog geen 7 weken. Dus benieuwd of hij uberhaupt een streepje geeft.

Ik zou ze ook naar een depot moeten brengen, wil ze niet hier beneden bij de flat. Oh, moet naar een apotheek. Ik heb geen rijbewijs en een half uur fietsen ermee zie ik ook niet zitten. Man redt het ook niet met zijn werktijden om te brengen. Op zaterdag zou wel kunnen maar het mag alleen op vrijdag, zei ze.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cygne op 28-01-2014 23:17:05 ]
pi_136077107
Ja het is bij mij gelukkig wel in de buurt. Als het 20 minuten enkele reis zou zijn elke keer, dan zou ik er denk ik toch vanaf hebben gezien. Hoe jammer ook. :@
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:24:12 #74
52229 Chanty
pi_136077712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef Cygne het volgende:

[..]

Geppie, ik ben dan nog geen 7 weken. Dus benieuwd of hij uberhaupt een streepje geeft.

Ik zou ze ook naar een depot moeten brengen, wil ze niet hier beneden bij de flat. Oh, moet naar een apotheek. Ik heb geen rijbewijs en een half uur fietsen ermee zie ik ook niet zitten. Man redt het ook niet met zijn werktijden om te brengen. Op zaterdag zou wel kunnen maar het mag alleen op vrijdag, zei ze.

Ik was vijf weken toen ze testten en had een prima streep :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:25:19 #75
52229 Chanty
pi_136077775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Op de een of andere manier moet ik nu aan Georgina Verbaan en dr ananas denken :')

Maar idd, dat. Zolang het maar helpt om wat je voelt een plaats te geven. Zo'n wee lijkt eindeloos lang te duren als je er midden in zit. Terwijl als je je zo'n golf voorstelt dan voel je ook hoe hij opklimt, hoe het einde in zicht komt, en hoe hij weer afglijdt vervolgens. Dat maakt het beter behapbaar denk ik.
Als je een uur lang om de 2 minuten een wee van 1 minuut hebt, dan heb je dus 1 minuut hard werken en 2 minuten rust. Om de 2 minuten weeën is hardstikke heftig en haske hard werken, maar als je het heel droog bekijkt, op een uur tijd, heb je dus 20 minuten pijn in je buik, en 40 minuten voel je helemaal niets. Die tijd tussen je weeën, dáár moet je je op focussen, daar haal je je winst mee. Als je dan goed kunt ontspannen en je voor kunt bereiden om de volgende wee dan heb je de helft al gewonnen. Daarom, ogen dicht, licht gedimd, iedereen zn klep dicht en een houding aannemen die voor jou comfortabel is.
Wist niet dat je tussen de weeen door niks voelt :o Op de een of andere manier vind ik dat een heel geruststellende gedachte. Dat ik heeeeel even tijd heb om op adem te komen en me voor te bereiden.
pi_136078072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wist niet dat je tussen de weeen door niks voelt :o Op de een of andere manier vind ik dat een heel geruststellende gedachte. Dat ik heeeeel even tijd heb om op adem te komen en me voor te bereiden.
let me rephrase that :+

je hebt geen pijn tussendoor. Niet zo dat je helemaal niets voelt, soms wel, soms voel je wat druk van het hoofdje dat wat dieper het bekken in zakt bijvoorbeeld. Maar de pijn van de wee niet. Die rust tussendoor is echt je rustmoment om weer even op adem te komen.
pi_136082194
Meld. Iets beter geslapen. Wel vanaf vijf uur wakker.

[ Bericht 2% gewijzigd door DJMomo op 29-01-2014 06:23:36 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136082335
Vandaag 37 weken. *O* w/
pi_136082430
Hoera voor nummer_zoveel! *O*

Vandaag 10 weken! *O* :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 08:05:44 #80
52229 Chanty
pi_136082628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

let me rephrase that :+

je hebt geen pijn tussendoor. Niet zo dat je helemaal niets voelt, soms wel, soms voel je wat druk van het hoofdje dat wat dieper het bekken in zakt bijvoorbeeld. Maar de pijn van de wee niet. Die rust tussendoor is echt je rustmoment om weer even op adem te komen.
Daar doe ik het voor :) ik dacht aan continu helse pijnen.

*O* voor de 37 en 10 weken
pi_136082644
*O* voor het legaal mogen bevallen van nummer_zoveel.

*O* Dyre 10 weken

Momo wat balen dat jouw nachten elke keer ruk of te kort zijn. :*

Ik had gisteren heel burgerlijk een tupperware party. Op zich wel leuk maar ik was echt moe toen het was afgelopen. Ik sliep pas om 12 uur en de wekker ging om 6:00 uur. :O Het wordt denk ik een zware dag.
pi_136082865
Meld!
Alweer vanaf 06:00 wakker maar koppig in bed blijven liggen. Zonder resultaat overigens :') .

En.. vanaf vandaag ben ik officieel klaar voor de baby want mijn tetten doen het *O* . Sinds gisteren kan ik er een goede druppel melk uit knijpen, wat ik dan ook al vol overgave elke zoveel minuten heb gedaan :') .
Ben er toch echt wel blij mee want ik had een beetje angst dat ik geen bv zou kunnen gaan geven omdat mijn borsten geen melk zouden geven. Geen idee waar dat vandaan komt trouwens..

Alixia doet gewoon even zonder moeite de eerste vier centimeter :D .

Brr Enf dat klinkt naar! Hoe gaat het nu met je?

quote:
:D
Ik heb ook yoga gedaan maar volgens mij dan de light-versie. Ik heb nog nooit hoeven visualiseren dat ik een lotusbloem was :') .

Jompels voor nieuwe weken *O* !
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136082966
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Even een toevoeging: als je een weeënstorm hebt, heb je dus wel continu pijn zonder pauze (bij de ontsluitingsweeën). Pijnvrije momenten zijn geen garantie ;)

ik had me dat niet zo gerealiseerd, ik was volledig overrompeld door de weeënstorm
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136083054
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ah joh, een paar maanden na de bevalling ben je überhaupt alles vergeten, dus no worries ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_136083183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wij moesten ons de vorige les ook concentreren op een woord waar we op dat moment behoefte aan hadden en dat vervolgens door ons lijf laten vloeien. Ik kon alleen maar aan 'slaap' denken :') Ik ben echt elke keer de dag na yoga zo ontzettend moe, maar misschien is dat ook omdat het hier op een maandag is en ik pas tegen 10 uur thuis ben terwijl ik dan normaal gesproken al lang en breed in bed lig. Vorige maandag dus een keer overgeslagen, maar juf klopt wel erg teleurgesteld :P

Ik denk wel dat ik nog even een hypnobirthing boek haal bij de bieb, want dat lijken me ook wel nuttige tips, alleen ben ik denk ik te nuchter voor een hele cursus.

*O* voor de wekenwissels!
pi_136083628
35 weken! *O*

37 weken voor NZ en 10 voor Dyre! *O*

Jammer van de laatste uurtjes Momo en RFR! Maar wel tieten die het doen :9 !

Dot ik heb mp3 van hypnobirthing. Een hele cursus vond ik 1 te duur en 2 wat jij zegt ;)
♥ J & S
pi_136083674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Even een toevoeging: als je een weeënstorm hebt, heb je dus wel continu pijn zonder pauze (bij de ontsluitingsweeën). Pijnvrije momenten zijn geen garantie ;)

ik had me dat niet zo gerealiseerd, ik was volledig overrompeld door de weeënstorm
Dat. En ik vond het heel angstig omdat ik overal had gelezen dat er even tijd tussen elke wee zou zitten en nu was dat niet zo, ik vond dat iemand me wel iets over de mogelijkheid van een weeenstorm had mogen vertellen :{w
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:25:13 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136083699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:23 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat. En ik vond het heel angstig omdat ik overal had gelezen dat er even tijd tussen elke wee zou zitten en nu was dat niet zo, ik vond dat iemand me wel iets over de mogelijkheid van een weeenstorm had mogen vertellen :{w
+1 :@
pi_136083779
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef klaprooss het volgende:
35 weken! *O*

Dot ik heb mp3 van hypnobirthing. Een hele cursus vond ik 1 te duur en 2 wat jij zegt ;)
Oh, dat is ook wel handig, maar dat skipt wat lastiger als ik het niks vind :P Zie nu trouwens dat mijn bibliotheek niks heeft, maar ik kan hem wel uit de Ebook Library halen gelukkig.
pi_136083815
37 weken voor nummer zoveel!

10 weken Dyre!! Dubbele cijfers *O*

Ik wacht op telefoon van de fysio... Wordt teruggebeld door een bekkenfysio want mijn klachten klinken toch wel als bekkeninstabiliteit... -O-
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:32:34 #91
52229 Chanty
pi_136083827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd niet tof, hier al vaker over gelezen en ik hoop maar dat ik dat niet krijg. Ik had alleen gedacht dat je tussen gewone weeen door ook steeds pijn voelt en die meer echt aanzwelt met een wee.

Oh Dot, dat klinkt echt als iets wat ze bij mij ook zou kunnen zeggen :')

ook nog maar een *O* voor de melk van RFR en de 35 weken van klaproos :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:34:30 #92
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136083850
Ik doe net alsof ik niets lees over pijn en weeën tralalalalala :')
doei
pi_136083953
Kwispels!

Ja, nachten zijn ruk. :( ook ruk: terug on bed kruipen. Weer lekker in slaap vallen. Maar dan door je moeder wakker gebeld worden. En danwel zodanig dat je nét te laat bij de foon bent. })

Bur had jij extra controle vandaag?
Blekken fysio is ruk :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:00:46 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136084416
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef klaprooss het volgende:
35 weken! *O*

*O* kwispels!
Meldplicht voor nz!

Hypnobirthing, ik vond het boek zweveriger dan de cursus, maar dat ligt denk ik ook heel erg aan wie de cursus geeft. Tegen een boek kan je niet zeggen: "ik kan hier niks mee, wat is een mogelijk alternatief?" (Het kan wel, maar staat zo raar :P).

Mo, ik moet er om 12 uur zijn.
KuikenGuppy
pi_136084478
Ok! Succes!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:04:11 #96
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136084498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat mij betreft heb je gelijk! En ik had eigenlijk al gedacht dat jij wel bij de gyn zou lopen ivm je buikklachten ed...
Rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen
Nouja, omdat het al een hele tijd rustig is en ook in mn zwangerschap goed ging net als bij mn andere dochter (waar ik wel een consult bij de gyn heb gehad), hebben we weer dezelfde afspraken; zolang het goed gaat bij de vk onder controle en 2 extra groeiecho's. Is het onrustig dan ws naar gyn. :)

Coco: Dankjewel voor je antwoord! :) Ja idd.. Ja bij mij is het echt heulll lang geleden dat ik uberhaupt zo'n kramp heb gehad dus ja ;( Dan schrik je wel.
Ja, ik ga het sowieso gewoon allemaal even bespreken volgende week bij de vk. Tot nu toe gaat het weer gewoon goed gelukkig.

Nummer_zoveel meldplicht! *O*

Momo fijn van je iets betere nachtje, nog wel kort zeg :*

RFR fijn dat je tetten het doen :D :')

Klaproos 35 weken! *O*

Hier gelukkig een heel lekker nachtje gehad, goed geslapen, niet raar gedroomd oid :+ :) Buik voelt nog wel wat gek aan maar geen harde buiken meer in de zin dat ze opkomen en wegzakken zeg maar. En Chelsea beweegt heerlijk zoals altijd, dat stelt me enorm gerust O+ Verder moet ik gewoon ontspannen en er vertrouwen in hebben, vind ik. Zolang het goed gaat. En anders trek ik weer aan de bel. :)

Oh en 22 weken vandaag O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:06:19 #97
52229 Chanty
pi_136084552
Nou over rare dromen gesproken. Ik droomde dat ik was bevallen maar dat merkte ik pas de volgende ochtend omdat mijn buik ineens weer dun was. En toen lieten ze me de baby zien. Bleek het een kleine dinosaurus te zijn en die moest nog een tijdje in een emmer met water blijven om verder te groeien :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:07:48 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136084596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:03 schreef DJMomo het volgende:
Ok! Succes!
Dank je. Ik vermoed dat het weer een middagje ziekenhuis gaat worden, want ik voel me niet helemaal lekker en heb zo'n gejaagd gevoel.
KuikenGuppy
pi_136084608
Even een *O* voor alle wisseldagen!

En weet iemand dit? Ben net bij de hema geweest en daar hadden ze geen grote plastic molton voor een tweepersoonsmatras, wat wij hebben. We hebben niet twee enkele matrassen naast elkaar maar dus 1 grote. Ik heb wel al een gewone molton over het matras. Iemand die weet waar ze die wel verkopen?
Anders leg ik maar celstofmatjes onder de molton ter bescherming van matras.
pi_136084652
Ik heb de mijne bij de Action gekocht. Maar dat is dus wel al meer dan 2 jaar geleden, weet niet of ze die nu nog verkopen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:09:43 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136084660
Nz, ik heb ze van de Ikea maar de Action schijnt ze ook te hebben.
KuikenGuppy
pi_136084662
Burdie, succes in het ziekenhuis, hopelijk valt het allemaal mee.

Ik ben net helemaal goedgekeurd door de vk. Bloeddruk nog steeds heel goed. Wat een verschil met de vorige zwangerschap. :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:10:21 #103
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136084679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:06 schreef Chanty het volgende:
Nou over rare dromen gesproken. Ik droomde dat ik was bevallen maar dat merkte ik pas de volgende ochtend omdat mijn buik ineens weer dun was. En toen lieten ze me de baby zien. Bleek het een kleine dinosaurus te zijn en die moest nog een tijdje in een emmer met water blijven om verder te groeien :')
:D _O-
pi_136085299
Vanmiddag moeten we toch naar de groene kruiswinkel om spullen te halen voor de thuisbevalling, hebben ze daar ook geen plastic moltons ga ik zeker naar de action, bedankt voor de tips. :)
Ikea wonen we erg ver vanaf.
pi_136085464
Ik moet er een hebben voor een matras van 90x220, dat is ook erg lastig. Ik heb ze volgens mij wel gezien bij de Wehkamp, dus misschien is dat ook nog een optie?
pi_136085759
hema had ze toch ook?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136085778
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dank je. Ik vermoed dat het weer een middagje ziekenhuis gaat worden, want ik voel me niet helemaal lekker en heb zo'n gejaagd gevoel.
-O-

Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136085791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:47 schreef DJMomo het volgende:
hema had ze toch ook?
Die hebben volgens mij alleen 90x200
pi_136085811
Oh Burdie, zie je post nu pas. Veel succes :*
pi_136085815
ja, snorrie, las verkeerde kant op terug.

maarre, had ikea tegenwoordig niet een webshop?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:50:33 #111
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136085853
Burdie :*
pi_136085856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:47 schreef DJMomo het volgende:
hema had ze toch ook?
Ja, alleen dus niet de maat die ik nodig heb (tweepersoonsmatras).
pi_136086040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:49 schreef DJMomo het volgende:
ja, snorrie, las verkeerde kant op terug.

maarre, had ikea tegenwoordig niet een webshop?
Jup: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/

Ook alleen 90x200 of kleiner :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dot. op 29-01-2014 11:01:55 ]
pi_136086143
oh jij hebt extra lang matras. euhm, sja, dan stuk bij je hoofd en/of voeten vrij laten? als je zo'n los opdek ding neemt?

en nz welke maat zoek jij dan? want ikea heeft wel tweepersoons, maar alleen x200
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136086269
Oh, ik zie dat ze bij Ikea opdek zijn, dan kun je idd ook een smallere nemen. Wat ik zo zag bij de hema waren het echt hoezen.
Ik moet 1.80 bij 2.00 hebben. Nou ja, dan is bestellen bij Ikea ook een optie. :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:02:31 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136086275
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:55 schreef Dot. het volgende:

[..]

Jup: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/

Ook alleen 90x220 of kleiner :)
Je hebt de Skydda högt nodig, niet dit opdekmatrasje ;).
Wij hebben ook een extra lange matras en ik heb de hoekjes aan één kant open geknipt. Het is toch maar voor een paar weken.
KuikenGuppy
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:03:35 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136086365
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben ook een extra lange matras en ik heb de hoekjes aan één kant open geknipt. Het is toch maar voor een paar weken.
_O_
pi_136086684
ben er weer!!! heb er even over gedacht om onder een steen te gaan maar waarom. ben wel een beetje bang maar ook zo heel erg blij!!!!
pi_136086724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ben er weer!!! heb er even over gedacht om onder een steen te gaan maar waarom. ben wel een beetje bang maar ook zo heel erg blij!!!!
*O* *O*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:27:26 #121
52229 Chanty
pi_136087121
quote:
Wij zijn ook heel blij *O*

Burdie succes :* :*
pi_136087456
Oh DND! dat doe je vlot! wat goed zeg! Hopelijk now here to stay (voor een maand of 8 dan he?)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136087492
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

ik heb ook de skydda hogt hoor (maar een matras van 90x200, normaal dus), maar zou dat losse opdek ding anders ook niet werken?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136087657
quote:
*O*
pi_136087687
Welkom terug Dagennachtdromer! *O*
pi_136087873
Wat goed DagenNachtdromer!! *O*
Tralalalaaa
pi_136087948
Welkom terug DND! *O*
pi_136088080
Welkom DND!
pi_136088230
Burdie, ik duim voor je :*

Welkom terug DND *O*
It will set you free
pi_136088807
Welkom terug DND!

Burd, succes straks O+

Chanty en je baby ei :D volgens mij heb ik die dingen laatst bij de action zien liggen; dino eieren die je in water moet doen :?

En wat een hoop jompeldagen vandaag!! *O*

De spierpijn valt mee vandaag, maar wel nog steeds pijn in m'n stuitje/bil. Heb toch maar een afspraak gemaakt bij de fysio. Een die gespecialiseerd is in bekken issues, hopelijk kan ik er wat mee.
Verder vandaag een drukke dag maar ik moet steeds lachen, m'n baby is zo aan't schoppen en dat kietelt O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:28:50 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136089348
Yay, bloeddruk is weer goed, dus hoef niet naar het ziekenhuis *O*.
Ik ga mezelf trakteren op een lekker broodje :9.

[/ego]
KuikenGuppy
pi_136089389
quote:
:* *O*
pi_136089554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:28 schreef Burdie het volgende:

[/ego]
*O* *O*

Maandag naar de fysio!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:35:37 #134
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136089624
Bonjour madammekes!

Kwispeldagen *O* ik zag een 37 weken voor nummer, een 10 voor Dyre en 35 voor klap *O*

Chanty jouw yoga :D whahaha. Hier ook niks van dat al. Open naar onder is as far as it goes, zeg maar. Gelukkig! En je dinobaby, hehe! Goede droom wel!

Mo een betere nacht! Goed zo. Slecht slapen zuigt. }:|

GM, goed dat je de fysio gebeld heb! Hoop dat ze wat kunnen doen voor je.

Nik een kort nachtje. Succes vandaag!

Dnd ook vanuit deze hoek nog even gefeliciteerd! Lekker blijven plakken hè? ;) :*

Fazz ook aan de bekkenfysio. Meh! Gelukkig compenseert zon gezellig kind aardig O+

En ik zag lekkende tetten voor rfr? Ha! Fascinerend he, die melk? Hehe. Hier zijn het stroompjes die over het algemeen vrij doorzichtig zijn, maar soms is het echt zo al heul melkig wit. Ik vind m'n lijf dan zo knap :')

Burdie een goede extra controle! Top! Nu nog even in genietstand!

Hier is t op het moment wat onrustig. Hormonen of zo. Baby is veel heel druk en verbouwt dan de hele boel :Y) . Gezellig! Maar verder slaap ik megaslecht. Inslapen lukt niet want piekeren; ieder veilig uitgangspunt dat ik zoek om aan te denken voor ik inslaap (want niet denken is geen optie met mijn radertjes) eindigt in sprongetjes bij bedjes, babies, bevallingen, complicaties, zorgen en nare dingen. }:| Ik wil dat helemaal niet! En als ik dan slaap, dan ben ik met t minste geluidje weer klaaarwakker. Nja. Tis even niet anders. Gelukkig gaat t fysiek wel erg goed! Al 2 weken geen bloed O+ Jeej!

Vanavond de laatste yogales en verder hoop ik te gaan strijken vandaag. Wij strijken nooit echt, dus ik ben bang dat ik m'n zoete kleertjes verziek :@ . Moet toch een keer beginnen, haha!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimpossible op 29-01-2014 12:43:05 ]
pi_136089659
Fijn Burdie!

Ik heb trouwens last van nachtmisselijkheid, is dat normaal :?
En ik vroeg me af hoe gespannend borsten aanvoelden. Nu weet ik het. :X

Verder weinig klachten nog. Zus heeft van week 8 tot week 40 gekotst dus wat niet is kan nog komen, al hoop ik van niet. _O-
pi_136089822
Fijn dat alles ok is Burdie.

GM fijn dat er actie komt. ^O^

DND welkom terug! *O*

KP al 2 weken geen bloed! Dat is een mega jompel waard! *O* Wat enorm fijn!

Ik had gedacht dat vandaag echt een brakke dag zou worden, maar tot nu toe ben ik nog niet moe. Dat is prettig. :)
En al zou ik bijna in slaap vallen dan maken mijn buikmannetjes me wel wakker. Af en toe ktijg ik echt heel harde schoppen. :o O+
pi_136089879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:23 schreef L-E het volgende:

[..]

Precies dat. En door het hypnobirthingboek wat ik had gelezen dacht ik ook dat het mijn schuld was omdat ik niet genoeg ontspande. Pas toen ik in het ziekenhuis was en hoorde dat ik met een uur weeën al 8 cm ontsluiting had, begreep ik dat mijn bevalling iets anders verliep dan ik had verwacht. Ik vind het echt een gemiste kans dat in alle voorlichting alleen gepraat wordt over wat er gebeurt als e ontsluiting niet vordert en je steeds maar op het hart gedrukt wordr vooral niet te snel te bellen als de bevalling begint, maar er nergens aandacht besteed wordt aan snelle bevallingen. Het had mij ook een hoop angst en stress bespaard als IEMAND het bestaan van een spontane weeënstorm had genoemd.
pi_136089960
Even een snelle zwaai meld dinges. Hier momenteel alles nog rustig, hoewel ik wel vaker harde buiken heb. Ik kom later vandaag nog even buurten. :) :W
pi_136090485
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Precies dat. En door het hypnobirthingboek wat ik had gelezen dacht ik ook dat het mijn schuld was omdat ik niet genoeg ontspande. Pas toen ik in het ziekenhuis was en hoorde dat ik met een uur weeën al 8 cm ontsluiting had, begreep ik dat mijn bevalling iets anders verliep dan ik had verwacht. Ik vind het echt een gemiste kans dat in alle voorlichting alleen gepraat wordt over wat er gebeurt als e ontsluiting niet vordert en je steeds maar op het hart gedrukt wordr vooral niet te snel te bellen als de bevalling begint, maar er nergens aandacht besteed wordt aan snelle bevallingen. Het had mij ook een hoop angst en stress bespaard als IEMAND het bestaan van een spontane weeënstorm had genoemd.
Daarom vind ik jullie verhalen hier ook altijd zo waardevol :Y

Mijn moeder kreeg bijvoorbeeld ook bij haar eerste in het ziekenhuis te horen dat ze maar even een boekje moest gaan lezen, maar ze begreep echt niet hoe dat kon met die weeen en toen ze dus een uur later oid persdrang kreeg en mijn vader een zuster erbij haalde kreeg ze op haar donder dat ze niet eerder iets gezegd had. Ja, bij een eerste kind weet je zulke dingen toch niet!
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:05:33 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136090709
Ik kon juist door dat hypnobirthingboek die weeenstorm de baas. Het voelde voor mij alsof iemand de volumeknop open draaide en het ging niet meer op zacht.
Ik denk dat 'normale' weeen die knop met regelmaat open en dicht gaat. Maar goed, ik zat dus in mijn 'denk open!' Cocon en dat heeft me gered. :D denk ik echt.

De uitdrijving ging ook nog als een raket, dus dat branden van het staan van het hoofdje heb ik ook niet gevoeld. Toch denk ik dat weeenstormen zo weinig voorkomen dat je mensen onnodig blij maakt met kans op een korte bevalling. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136090750
Mijn moeder lag, toen mijn broertje met 35 weken geboren werd, in het ziekenhuis en de gynaecoloog die erbij had moeten zijn kwam maar niet. Want hij had lunchpauze :')
Uiteindelijk was mijn broertje geboren met behulp van mijn vader (die al 2 bevallingen had 'meegemaakt') toen die vent binnen kwam draven. Mijn vader noemt hem altijd de 'doodgraver', want zo scheen hij eruit te zien. Maargoed, da's ook alweer 23 jaar geleden.
Tralalalaaa
pi_136091514
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik kon juist door dat hypnobirthingboek die weeenstorm de baas. Het voelde voor mij alsof iemand de volumeknop open draaide en het ging niet meer op zacht.
Ik denk dat 'normale' weeen die knop met regelmaat open en dicht gaat. Maar goed, ik zat dus in mijn 'denk open!' Cocon en dat heeft me gered. :D denk ik echt.

De uitdrijving ging ook nog als een raket, dus dat branden van het staan van het hoofdje heb ik ook niet gevoeld. Toch denk ik dat weeenstormen zo weinig voorkomen dat je mensen onnodig blij maakt met kans op een korte bevalling. ;)
Ik denk dat ik zeker wat aan hypnobirthing gehad had, als ik had geweten wat er gaande was. Ik zat nu te wachten op het afnemen van de weeën, maar omdat dat niet gebeurde, dacht ik dat ik onbewust gespannen bleef ofzo. Ik voelde me in ieder geval enorm tekort schieten.

En dat is inderdaad ook zo, dat weeënstormen maar weinig voorkomen. Maar ergens terloops vermelden dat het bestaat,en dat als je weeën zonder pauze hebt, je dan niet per se ruim een uur moet gaan zitten wachten voor je belt (de weeën komen immers niet regelmatig, dus mag je nog niet bellen), maar liever direct even, dat zou wel fijn zijn :Y
pi_136092148
hoera voor burdie!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136092481
(valt me opeens op:

waaaaah, nog maar 5 dagen tot UD! :o )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136092547
quote:

[/ego]
*O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136093525
DND, wat goed dat je al weer zwanger bent, welkom! Succes de komende weken, hopelijk blijf je een beetje Zen :*

En Burdie, wat geweldig dat je bloeddruk weer goed is. Was het broodje lekker? Weer lekker goed nieuws voor jou, krijg je weer wat meer vertrouwen in een "normaal" verloop van de laatste fase van je zwangerschap? Ik herken het wel van mijn eerste zwangerschap. Ik wilde zo graag thuis en vanuit m'n yoga-mind bevallen, en kon echt zenuwachtig worden van het idee dat er ook andere opties waren en dat ik daar weinig controle over had. Is allemaal goed gekomen, werd een ziekenhuisbevalling, maar ik kon ook overstappen naar de wat-moet-dat-moet instelling, echt zonder frustratie. Ik hoop dat het bij jou zulk goed nieuws blijft!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:51 schreef DJMomo het volgende:
(valt me opeens op:

Mo, bijna je UD! Met welke termijn is Sjaak geboren? En wat is je gevoel, ga je over tijd lopen of verwacht je wel wat actie op korte termijn?

Hier slaap ik zo licht, wat Kim zegt, het duurt lang voordat ik slaap, m'n gedachten blijven niet stil en geen enkele yoga-techniek werkt. En als ik dan iets hoor, ben ik gelijk wakker en duurt het weer een half uur voor ik weer een beetje slaap krijg. Terwijl ik normaal zo'n slaap-monster ben, ik lig en ben weg. Ik ben ermee gezegend, dat weet ik, maar moet enorm wennen aan dat het niet zo goed lukt. Hopelijk een laatste kwaaltje van de eerste 13 weken, dan is het vrijdag voorbij ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:18:07 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136093527
quote:
(valt me opeens op:

Woah!!! :D
KuikenGuppy
pi_136093666
quote:
(valt me opeens op:

Omg! Ik zeg t vaker maar jii was serieus toch pas net zwanger?!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:23:27 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136093755
@marel, ik wilde toch al graag in het ziekenhuis bevallen, en er is eerder gesproken over een medische indicatie ivm teveel vruchtwater en een stuit, dus toen heb ik echt even moeten schakelen. Inmiddels speelt dat gelukkig niet meer, maar ik heb wel 'het gaat zoals het gaat' leren omhelzen. Als je al het geneuzel negeert, is mijn zwangerschap eentje uit een schoolboekje, dus ik heb niets te klagen verder. En heb er nog streeds belachelijk veel zin in :D O+.
KuikenGuppy
pi_136094055
Sjakie kwam met 41w precies... Ik had altijd het idee dat Jaap eerder zou komen, maar nu UD zo dichtbij komt... VK zei ook dat ik maar weer van 41w uit moest gaan, kennelijk is dat "normaal" voor mijn lijf qua zwangerschapsduur :')

wat een ellende he, dat licht slapen. En zoals je kunt lezen komt het in het laatste trimester weer keihard terug. :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:33:31 #151
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136094145
Alixia gister zomaar al 4cm! Hoe gaat het nu?

GM de wij jonge ouders in de bus! Fijn dat je maandag terecht kan bij de fysio. Hopelijk wat oefeningen die je zullen helpen.

Enf, vervelend van die kramp! Gelukkig gaat het alweer beter :*
En alweer 22 weken *O*

Chanty, jouw yoga blijft wel erg zweverig hoor ;) Fijn dat je iig de voor jou interessante punten eruit kan halen

En Fazz.. wow! Zwanger en fit klinkt als heeel vermoeiend haha

Momo, gelukkig alweer iets beter geslapen. Maar hopelijk snel weer een echt goede nachtrust zodat je wat uitgeruster bent. En bijna je UD, dat gaat snel!! :D

Nummer_zoveel meldplicht *O*
Dyre 10 weken *O*
Klaprooss 35 weken *O*

Even een jeeej! voor de melk van RFR :Y) (ik zit af en toe stiekem al eens te knijpen maar hier nog niets haha)

Burdie goedgekeurd! Wat fijn! ^O^

Welkom terug DND! *O*

Kim alweer twee weken geen bloed *O* Wel balen dat je zo slecht slaapt -O-

Gisteravond weer yoga gehad, en op de een of andere manier is kleintje dan 's nachts door het dolle heen. Dus veel wakker ivm veel plassen en een onrustige kleine :O Volgende week partnerles, ben benieuwd!
En gisteravond een gedeelte van mn schoenen maar opgeruimd, kan al mn laarzen niet meer aan vanwege mn vocht vasthoudende benen. *Blij dat het geen zomer is!*
pi_136094208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef Burdie het volgende:
@marel, ik wilde toch al graag in het ziekenhuis bevallen, en er is eerder gesproken over een medische indicatie ivm teveel vruchtwater en een stuit, dus toen heb ik echt even moeten schakelen. Inmiddels speelt dat gelukkig niet meer, maar ik heb wel 'het gaat zoals het gaat' leren omhelzen. Als je al het geneuzel negeert, is mijn zwangerschap eentje uit een schoolboekje, dus ik heb niets te klagen verder. En heb er nog streeds belachelijk veel zin in :D O+.
Heel goed van jou! ^O^ ;) (Het is ook heel mooi O+ )

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:31 schreef DJMomo het volgende:
Sjakie kwam met 41w precies... Ik had altijd het idee dat Jaap eerder zou komen, maar nu UD zo dichtbij komt... VK zei ook dat ik maar weer van 41w uit moest gaan, kennelijk is dat "normaal" voor mijn lijf qua zwangerschapsduur :')

wat een ellende he, dat licht slapen. En zoals je kunt lezen komt het in het laatste trimester weer keihard terug. :(
Ja, het is ook koffiedik kijken he. Mijn dochter kwam met 39.6 en als ik nu over tijd loop zal ik echt verbaasd zijn, al weet ik dat dat ook prima kan.

En die laatste zin kan ik niet zo goed lezen, heel gek, misschien ligt het aan m'n lenzen O-) ;)
pi_136094625
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:35 schreef marel88 het volgende:

En die laatste zin kan ik niet zo goed lezen, heel gek, misschien ligt het aan m'n lenzen O-) ;)
:+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136098960
Gelukkig Burdie dat alles goed was.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:50:17 #155
52229 Chanty
pi_136099705
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef Aisly het volgende:
Alixia gister zomaar al 4cm! Hoe gaat het nu?

GM de wij jonge ouders in de bus! Fijn dat je maandag terecht kan bij de fysio. Hopelijk wat oefeningen die je zullen helpen.

Enf, vervelend van die kramp! Gelukkig gaat het alweer beter :*
En alweer 22 weken *O*

Chanty, jouw yoga blijft wel erg zweverig hoor ;) Fijn dat je iig de voor jou interessante punten eruit kan halen

En Fazz.. wow! Zwanger en fit klinkt als heeel vermoeiend haha

Momo, gelukkig alweer iets beter geslapen. Maar hopelijk snel weer een echt goede nachtrust zodat je wat uitgeruster bent. En bijna je UD, dat gaat snel!! :D

Nummer_zoveel meldplicht *O*
Dyre 10 weken *O*
Klaprooss 35 weken *O*

Even een jeeej! voor de melk van RFR :Y) (ik zit af en toe stiekem al eens te knijpen maar hier nog niets haha)

Burdie goedgekeurd! Wat fijn! ^O^

Welkom terug DND! *O*

Kim alweer twee weken geen bloed *O* Wel balen dat je zo slecht slaapt -O-

Gisteravond weer yoga gehad, en op de een of andere manier is kleintje dan 's nachts door het dolle heen. Dus veel wakker ivm veel plassen en een onrustige kleine :O Volgende week partnerles, ben benieuwd!
En gisteravond een gedeelte van mn schoenen maar opgeruimd, kan al mn laarzen niet meer aan vanwege mn vocht vasthoudende benen. *Blij dat het geen zomer is!*
Ik ga er nog wel even iets over zeggen met de 24-weken controle. Dat ik hem toch wel zweverig vind. Aangezien de VK deze had aangeraden omdat ie het minst zweverig was en wel goed. Dat laatste kan ik pas over oordelen als ik bevallen ben natuurlijk :')

Wat doe jij dan zoal bij de yoga? En same question voor anderen die yoga doen? Kijken of de rest wel overeen komt.
pi_136099903
Meld!

Welkom terug DND :)
En groetjes aan de andere dames *O*

Zo maar weer klaarmaken om naar de verloskundige te gaan voor de wekelijkse update. :W
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:57:17 #157
52229 Chanty
pi_136100033
quote:

[/ego]
*O* deze had ik even gemist.

Eigenlijk had je nu moeten zeggen: Ik ga mezelf trakteren op dropjes en zoethoutthee :+
pi_136100072
Wij beginnen met een losmaakoefening waarbij je alles even rekt en strekt en doen de rest van de tijd voornamelijk ademhalingsoefeningen en persoefeningen met af en toe een echte yoga oefening erdoor. En dan als laatste een ontspanningsoefening. En soms vertelt de juf ook wat over bevallingen en hoe het kan gaan, dus dan zitten we gewoon te luisteren.

Ze zei ook dat de persoefeningen door sommige mensen worden afgeraden, maar ik vond het tot nu toe wel nuttig, want ik had dus bijvoorbeeld geen idee dat je het eerste stuk naar je anus moet persen en pas als de baby een hoekje om gaat je wat meer naar boven richt. En dat veel vrouwen dat niet weten en als je idd bang bent om te poepen tijdens je bevalling dat je je dus inhoudt, omdat je de verkeerde kant op denkt te persen. En het is niet alsof we met zn allen daar zitten te drukken, het is meer even je buikspieren aanspannen en je adem inhouden.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:05:21 #159
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136100363
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:58 schreef Dot. het volgende:
Wij beginnen met een losmaakoefening waarbij je alles even rekt en strekt en doen de rest van de tijd voornamelijk ademhalingsoefeningen en persoefeningen met af en toe een echte yoga oefening erdoor. En dan als laatste een ontspanningsoefening. En soms vertelt de juf ook wat over bevallingen en hoe het kan gaan, dus dan zitten we gewoon te luisteren.

Ze zei ook dat de persoefeningen door sommige mensen worden afgeraden, maar ik vond het tot nu toe wel nuttig, want ik had dus bijvoorbeeld geen idee dat je het eerste stuk naar je anus moet persen en pas als de baby een hoekje om gaat je wat meer naar boven richt. En dat veel vrouwen dat niet weten en als je idd bang bent om te poepen tijdens je bevalling dat je je dus inhoudt, omdat je de verkeerde kant op denkt te persen. En het is niet alsof we met zn allen daar zitten te drukken, het is meer even je buikspieren aanspannen en je adem inhouden.
+1! Muv van het feit dat wij standaard starten met een kopje thee en een thema (bijv. Borstvoeding of wat kun je hebben aan osteopathie tijdens de zwangerschap en na de bevalling)
pi_136100422
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:05 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

+1! Muv van het feit dat wij standaard starten met een kopje thee en een thema (bijv. Borstvoeding of wat kun je hebben aan osteopathie tijdens de zwangerschap en na de bevalling)
Ik zou dat kopje thee ook wel leuk vinden idd, dan kun je even kletsen en krijg je meer een band met de groep. Nu is het hoi, beginnen en doei.
pi_136100435
Burdie, fijn dat alles goed was!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef Chanty het volgende:
Wat doe jij dan zoal bij de yoga? En same question voor anderen die yoga doen? Kijken of de rest wel overeen komt.
De docente ging bij elke les een fase van de bevalling uitleggen, dus ontsluitingsfase, persfase etc. Daarbij kregen we dan wat ademhalingstechnieken die we konden gebruiken om de weeën op te vangen/die we konden gebruiken tijdens het persen.
Verder kregen we oefeningen die je als voorbereiding op je bevalling kon doen (die doe ik nu netjes elke ochtend) om bijvoorbeeld spieren los te maken, bekkenbodemspier trainen etc.
Als afsluiting een ontspanningsoefening en dat was het meest zweverig van alles, maar dat ging niet verder dan "Ga in gedachten je hele lichaam langs", en dan ging ze allemaal lichaamsdelen opnoemen.
Thee kregen wij na de arbeid :Y) .

Als het echt niks voor je is, zou ik er denk ik mee stoppen. Dan ga je het toch niet gebruiken tijdens een bevalling lijkt me? Als je je nu al niet kan voorstellen dat je een lotusblad bent, dan tijdens de bevalling helemaal niet lijkt me.
It will set you free
pi_136101702
Bij mij was het zoals bij rfr.

Oh. En Sjaak wordt vlgs mij ziek. :( humeur al paar dagen om te schieten. Gisteren bek en bek af. Vandaag heel stil op kdv en met vuur rode wangen opgehaald. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:42:39 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_136101834
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:39 schreef DJMomo het volgende:
Bij mij was het zoals bij rfr.

Oh. En Sjaak wordt vlgs mij ziek. :( humeur al paar dagen om te schieten. Gisteren bek en bek af. Vandaag heel stil op kdv en met vuur rode wangen opgehaald. :{
Zou -ie het aanvoelen? :D
Ik zat tijdens de geboorte van mijn jongste broertje ook met dikke koorts bij de achterbuurvrouw op de bank :')
Maar het is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten nu. Hopelijk knapt-ie snel op :*
disclaimer
pi_136101893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef RunForrestRun het volgende:
Burdie, fijn dat alles goed was!

[..]

De docente ging bij elke les een fase van de bevalling uitleggen, dus ontsluitingsfase, persfase etc. Daarbij kregen we dan wat ademhalingstechnieken die we konden gebruiken om de weeën op te vangen/die we konden gebruiken tijdens het persen.
Verder kregen we oefeningen die je als voorbereiding op je bevalling kon doen (die doe ik nu netjes elke ochtend) om bijvoorbeeld spieren los te maken, bekkenbodemspier trainen etc.
Als afsluiting een ontspanningsoefening en dat was het meest zweverig van alles, maar dat ging niet verder dan "Ga in gedachten je hele lichaam langs", en dan ging ze allemaal lichaamsdelen opnoemen.
Thee kregen wij na de arbeid :Y) .
Zo was het bij mij ook. :)
pi_136102025
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zou -ie het aanvoelen? :D
Ik zat tijdens de geboorte van mijn jongste broertje ook met dikke koorts bij de achterbuurvrouw op de bank :')
Maar het is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten nu. Hopelijk knapt-ie snel op :*
Hahaha de kat doet ook al een paar dagen maf. Ging vannacht opeens bovenop me liggen. Doet ie normaal NOOIT! :D

Sjaak had geen koorts (37,4). Maar voor de zekerheid toch maar wat PCM gegeven. En zo vroeg naar bed. Weer. (Gisteren sliep ie om zes uur.... :D )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136102053
Zo, kraampakket gehaald, bed staat op klossen, vluchtkoffer zover klaargemaakt, geboortekaartje ook meteen ontworpen en een proefdruk laten maken, wordt opgestuurd.
pi_136102091
Goed bezig nz!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136102159
Het is wel zo makkelijk dat mijn partner het aan me heeft overgelaten met het kaartje, die vindt alles best. :')
Die klossen heeft hij onder het bed gezet, ik niet hoor. :P
pi_136102201
Zo, weer even bijlezen:

RFR, fijn dat het allemaal werkt! :D Lijkt me heel maf om de eerste keer te zien.

Klaprooss 35 weken! *O*

Enfermera 22 weken *O*

GM, fijn dat je maandag bij de fysio terecht kan, hoe is de pijn nu?

Chanty, zo'n speeltje heb ik vroeger gehad _O- Even in het water laten weken en dan groeit 'ie steeds groter :D

DND, welkom!! *O*

Mo, je voelt jezelf al niet helemaal top en dan kleine Sjaak ziek... Knuffel voor jullie allebei :*

En Burdie met een mooie bloeddruk ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 29-01-2014 18:14:28 ]
pi_136102226
Hopelijk wordt je zoontje niet ziek DJMomo, dat kun je er niet bij hebben als je elk moment kunt bevallen.
Je hoort het wel eens, ook dat je zelf tijdens de kraamweek ineens geveld kunt worden door de griep, of dat de baby ook wordt aangestoken. We bevallen net in de tijd van het jaar dat griep heerst.
pi_136102408
Zie nu al op tegen vrijdag, zul je zien dat ie dan echt ziek is... Nou als dat zo is mag vent mooi zorgverlof opnemen hoor. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:13:08 #172
52229 Chanty
pi_136103013
Oh zo te zien doen we toch veel soortgelijke dingen. Wij starten ook altijd met rek- en strekoefeningen en rug losmaken. Idd jammer dat we niet iets van theedrinken doen want ik weet tot nu toe van 1 meisje de naam en that's it terwijl ik juist hoopte om wat contacten op te doen ook op die manier met andere zwangeren in de buurt.

Geen persoefeningen maar klinkt wel nuttig wat je beschrijft. Ik zal anders op termijn eens vragen of ze daar tips voor heeft. Wel verschillende ademhalingstechnieken en uitleg over soorten weeen. Diverse oefeningen voor je rug, bekkenbodemspieren, massagetechnieken (meer voor de partner maar zie op het programma ook nog eens voetmassage staan). En ook gewoon info over hoe een bevalling kan verlopen; best case en worst case scenario's. Hoewel zij beweert dat bevallen alleen maar leuk is :') (tsja dat zij twee keer een leuke bevalling had zegt natuurlijk niet alles :+ )

Grappig trouwens dat jullie de adem moeten inhalen want onze juf zegt juist dat een zwangere vrouw nooit haar adem inhoudt. Ze let er ook erg op dat we met oefeningen blijven doorademen en laat ons ook wel eens in een wat ongemakkelijkere houding liggen zodat we ook leren rustig te blijven doorademen als het even minder prettig is (doet geen pijn verder). Is een beetje zo van: wat er ook gebeurt, rustig blijven doorademen tijdens de bevalling.

Het zweverig komt idd met de ontspanningsoefening met name aan het einde. De ene keer werkt ze met visualisatie, de andere keer leest ze iets voor, bv een wijze levensles van Nelson Mandela... tsja... ik denk gewoon dan aan de kleine mensje in mijn buik en richt me op mijn ademhaling en dat ik mijn lichaam ontspan. Zonder palmbomen, lotusbloemen of Nelson :+

En ze legt ook wel vaak dingen uit waarbij ze refereert aan de yogaleer. Dus kan komen termen als energieën, chakra's, ed voorbij.

Alleen denk ik dat ik straks nog echt behoefte heb aan iets meer praktisch: dit gebeurt (kan gebeuren) tijdens een bevalling en zo kun je reageren op die situatie. Maar misschien denk ik daar over een tijdje ander over. Ik moet zeggen dat ik nu nog niet een volledig beeld heb van welke ademhalingsoefeningen precies waarbij het beste passen en er staan er ook nog heel wat op het programma die we nog krijgen.
pi_136103868
Ik lees hier mee maar kan overdag door school echt niet bijlezen. Dan is 's avonds op iedereen reageren niet te doen :@ , maar in elk geval felicitaties aan Franny met Isolde en knuffels aan de laatste loodjes mensen en props voor goede bloeddrukken, 10 weken, 37 weken, nieuwe zwangerschappen en andere positieve verhalen!

Vandaag ben ik erachter gekomen hoe vreselijk zwaar zeven bovenbouwlesuren draaien is als je constant misselijk bent :{ poeh, ik heb het zelfstandig werken maar veel ingezet. Nu maar een avond op de bank, dat nakijkwerk moet maar even wachten.

Ohja en ik zag MvM voorbij komen. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, kan ik dan al een afspraak met ze maken? En wanneer is het normaal om met zwangerschapsyoga o.i.d. te beginnen? Mijn innerlijke lotusbloem kan wel wat Zen gebruiken :+ .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 18:32:40 ]
pi_136103879
Gelukkig gaat het nog steeds goed Burdie! En Momo, hopelijk wordt Sjaak niet nog even ziek nu..

DnD heb je voor jezelf ook een datum uitgerekend eigenlijk?
pi_136104018
Oei, zonder jip en janke gaan slapen... -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136104030
Razztwizzle, als je nu 7 weken bent kan je al prima MvM bellen, sommige dames beginnen zelfs al eerder met plassen :D

Zwangerschapsyoga e.d. zou ik misschien pas na de termijnecho mee beginnen te regelen/zoeken. Ik had ook al een hele lijst met dingen die ik wilde regelen, zoals kraamzorg enzo, maar de verloskundige heeft me verzekerd dat ik daar na de 12 weken nog genoeg tijd voor heb en voor die tijd gewoon even zorgeloos moet genieten/misselijk zijn :P

Vervelend dat je je zo misselijk voelt, rust lekker uit 's avonds :*

ik zie nu trouwens iemand uit jouw avatar voor me, maar volgens mij zie je er in het echt heel anders uit, of niet? :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Dyre op 29-01-2014 19:03:58 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:39:23 #177
52229 Chanty
pi_136104225
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik lees hier mee maar kan overdag door school echt niet bijlezen. Dan is 's avonds op iedereen reageren niet te doen :@ , maar in elk geval felicitaties aan Franny met Isolde en knuffels aan de laatste loodjes mensen en props voor goede bloeddrukken, 10 weken, 37 weken, nieuwe zwangerschappen en andere positieve verhalen!

Vandaag ben ik erachter gekomen hoe vreselijk zwaar zeven bovenbouwlesuren draaien is als je constant misselijk bent :{ poeh, ik heb het zelfstandig werken maar veel ingezet. Nu maar een avond op de bank, dat nakijkwerk moet maar even wachten.

Ohja en ik zag MvM voorbij komen. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, kan ik dan al een afspraak met ze maken? En wanneer is het normaal om met zwangerschapsyoga o.i.d. te beginnen? Mijn innerlijke lotusbloem kan wel wat Zen gebruiken :+ .
Je had al een week mogen piesen :P Dus hop hop snel bellen ;) Je mag vanaf 6 weken meedoen.

Mijn yogajuf raadt aan vanaf 12 weken omdat je dan alle oefeningen je goed eigen kunt maken. Dat vond ik een beetje erg voorbarig. Ik ben met 18 weken gestart. Volgens mij beginnen veel cursussen sowieso pas tussen de 20 en 25 weken.

Lijkt me trouwens echt pittig onderwijs en zwanger. Je moet toch continu alert zijn ook en als je dan niet lekker bent kun je niet even onderuit zakken... sterkte
pi_136105361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Gelukkig gaat het nog steeds goed Burdie! En Momo, hopelijk wordt Sjaak niet nog even ziek nu..

DnD heb je voor jezelf ook een datum uitgerekend eigenlijk?
10 oktober is als het goed is dé datum.

Ik heb vandaag voor informatie MvM gebeld maar het word hier niet gebracht en gehaald dus ik kan niet meedoen, vind ik erg jammer
pi_136107014
Mèh ik word al knetter van de "is er al iets" telefoontjes. Eerst vanmorgen mijn moeder (die me nota bene wakker belde). Nu mijn broer.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136109154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:34 schreef DJMomo het volgende:
Mèh ik word al knetter van de "is er al iets" telefoontjes. Eerst vanmorgen mijn moeder (die me nota bene wakker belde). Nu mijn broer.
Ik word ook al een week lang elke dag gebeld door mijn ouders, schoonouders en soms mijn zussen. Daarnaast ook via sms word ik elke dag gevraagd of er al iets is..... ;(
Ach ja, ik onderga alles maar met een glimlach, al is het soms iets te veel van het goede. :%

Net terug van de verloskundige. Bloeddruk was netjes (120/60) alleen zit ik vol met vocht. Mijn voeten zien eruit als de voeten van Fred Flinstone (zo word ik nu ook door mijn man genoemd). Morgen gaat de verloskundige met de gynaecoloog bespreken hoelang ze mij laten doorlopen als de baby zichzelf niet laat zien.
pi_136109373
Huh, alleen maar omdat je vocht vast houdt axia? Heb ik ook last van, verder ook een gewone bloeddruk. Maar mooi niet dat er sprake is van niet langer zo door laten lopen.....

(Had overigens mooi niet opgenomen. Of vanmorgen teruggebeld toen ik telefoontje van mijn moeder miste. Ik word daar heel nerveus van, van dat soort foontjes. Ben ook zo blij dat mijn fb al op slot zit!)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136109604
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef DJMomo het volgende:
Huh, alleen maar omdat je vocht vast houdt axia? Heb ik ook last van, verder ook een gewone bloeddruk. Maar mooi niet dat er sprake is van niet langer zo door laten lopen.....

(Had overigens mooi niet opgenomen. Of vanmorgen teruggebeld toen ik telefoontje van mijn moeder miste. Ik word daar heel nerveus van, vandaag dat soort foontjes. Ben ook zo blij dat mijn fb al op slot zit!)
Nou, doordat ik 1.50m, ben ik medisch indicatie. Blijkbaar is de grens precies 1.50m :P
En lichamelijk begint het nu erg zwaar te worden. Ik weet niet hoe ik dit goed kan uitleggen, maar mijn hele buik is gevuld, zeg maar. Ik voel de kleine vlak onder mijn borsten trappen, terwijl hij al wel ingedaald is.

(waarschijnlijk staan ze bij mij op de stoep als ik niet opneem, dus ik doe dat wel braaf :@ )
pi_136109730
Oh hahaha ja, dat zal wel meespelen. Ik ben 182, Jaap is ook goed ingedaald, en nog voel ik m in mijn maag en ribben. En iedereen maar roepen dat dat vast beter wordt zodra die indaalt. NIET.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136109804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:11 schreef Axia het volgende:

Ik word ook al een week lang elke dag gebeld door mijn ouders, schoonouders en soms mijn zussen. Daarnaast ook via sms word ik elke dag gevraagd of er al iets is..... ;(
Pff...daar zou ik echt gek van worden... Continue dat "is er al iets?"

"Ojah shit sorry, de baby is al geboren, maar we waren vergeten je te bellen" })

En waarom op de stoep staan als je niet opneemt? Juist als ze denken dat je bezig bent wil je toch niet gestoord worden? Ik zou dat echt niet op prijs stellen :@
pi_136109915
Helemaal eens met die laatste paragraaf! En gelukkig zie ik ze dat ook niet doen hahahaha
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136110425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:25 schreef Dyre het volgende:

[..]

Pff...daar zou ik echt gek van worden... Continue dat "is er al iets?"

"Ojah shit sorry, de baby is al geboren, maar we waren vergeten je te bellen" })

En waarom op de stoep staan als je niet opneemt? Juist als ze denken dat je bezig bent wil je toch niet gestoord worden? Ik zou dat echt niet op prijs stellen :@
Hier is het eerste kleinkind van zowel mijn ouders als mijn schoonouders, dus iedereen leeft erggg mee :D Volgens mij zitten zij allemaal meer in spanning dan dat het bij mij en mijn man is. :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:41:17 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136110606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:24 schreef DJMomo het volgende:
Oh hahaha ja, dat zal wel meespelen. Ik ben 182, Jaap is ook goed ingedaald, en nog voel ik m in mijn maag en ribben. En iedereen maar roepen dat dat vast beter wordt zodra die indaalt. NIET.
^^ dit.

Had er zo op gehoopt, maar ik heb nog regelmatig een kontje of voeten tegen mijn ribbenkast ;( :').
KuikenGuppy
pi_136111082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:01 schreef mignonne het volgende:
Ik begrijp heel goed dat je verloskundige zegt dat zij dat stukje ook doen en kunnen doen. Dat ís ook gewoon zo. En ik vind persoonlijk een doula niet altijd een toevoeging op een verloskamer. Een aantal doula's bemoeien zich erg veel met het medisch-inhoudelijke deel van de bevalling zonder daar goed verstand van zaken van te hebben bijvoorbeeld. Maar het gebeurd ook dat een vrouw enorm gefixeerd is op de doula voor ondersteuning (heel fijn voor die vrouw!) en dat je daardoor als verloskundige niet echt goed contact meer kunt maken met je barende, terwijl jij wel degene bent die de leiding heeft en eindverantwoordelijk is.
Maar... that having said, dat is mijn persoonlijke reserve die ik voel bij het fenomeen doula.
....
Het hoeft ook geen doula te zijn, je man kan ook, een lieve vriendin die je bijstaat, je zus als je die hebt? Je schoonmoeder :Y) wie weet.
Maar vooral, wees eerlijk naar jezelf, wat voel je precies, wat zou je het liefste willen en durf daar naar te luisteren.
Dank je wel lieve Mignonne :*.
Ik heb ook flink reserves bij een doula, dus wat jij schrijft kan ik me heel goed in vinden. Dat vk en m'n niet happig zijn maakt het moeilijker om te overwegen. Ik vind zelf vooral dat ik me aanstel, want waarom zou ik iemand extra nodig hebben naast m'n man en de vk. Ik heb het gevoel dat ik beide passeer en ze geen kans geef. Daarnaast denk ik dat het controle geeft, maar dat is natuurlijk niet zo. Het hoeft daardoor geen goede ervaring te worden.

Van m'n man moet ik het even laten rusten tot de volgende controle en dan m'n gevoel met de vk bespreken.

Wat je aangeeft, het kan ook iemand anders zijn...deze keer zal m'n man zich zeer zeker niet laten wegsturen, dus dat is al een heel belangrijke die me bij staat. Daarnaast je laatste suggestie, niet lachen ;), is m'n schoonmoeder een heel serieuze optie om erbij te vragen. Heeft ze zelfs al een tijd terug aangegeven en ik vertrouw haar, ze kent me en ze is eeuwen verpleegkundige geweest. Die optie als middenweg was weggezakt, maar kwam na jou post weer boven. (En ik heb niet het idee dat ik dan m'n man of m'n eigen moeder passeer...en mocht de behoefte aan extra ondersteuning er niet zijn, dan zonder haar).

Ik heb denk ik een opening gevonden om weer rustig te worden. Dank je wel :*
pi_136111190
Ehm...ooit kom ik nog wel gezellig meepraten!
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:05:35 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136112208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:50 schreef Kursor het volgende:
:* :* :*.
Kursor O+.
KuikenGuppy
pi_136113000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:50 schreef Kursor het volgende:
pi_136113116
Lieve Kursor, ik vind het fijn je zo af en toe eens tegen te komen hier. Zijn we hier toch maar weer mooi tegelijkertijd :)

Wat je zorgen en je vragen betreft zijn er hier meiden die je veel beter kunnen helpen, maar waar ik je sowieso van af wil helpen is die gekke gedachte dat je jezelf aanstelt. Doe eens niet ;)

pi_136113839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:21 schreef Axia het volgende:

[..]

Nou, doordat ik 1.50m, ben ik medisch indicatie. Blijkbaar is de grens precies 1.50m :P
En lichamelijk begint het nu erg zwaar te worden. Ik weet niet hoe ik dit goed kan uitleggen, maar mijn hele buik is gevuld, zeg maar. Ik voel de kleine vlak onder mijn borsten trappen, terwijl hij al wel ingedaald is.

(waarschijnlijk staan ze bij mij op de stoep als ik niet opneem, dus ik doe dat wel braaf :@ )
Voor het eerst dat ik hoor over lengte als indicatie? :o

hoe groot wordt jouw baby geschat? door de verloskundige, niet door de echo.
pi_136114437
Dnd van harte gefeliciteerd met je zwangerschap *O*

Kursor, je schoonmoeder klinkt als een hele goede optie. De bevalling is nog niet heel nabij, goed dat je er nu over nadenkt zodat straks (hopelijk) alles kan gaan zoals jij het wenst :*

Alixia ik vind het heel stoer! Ruim 37 weken zwanger van 2 baby's en zomaar 4 cm ontsluiting! *O*

Vanmiddag hebben wij een echo gehad. Op zich gaat het goed met de baby's, ze hebben een enorme groeispurt gemaakt in 2 weken tijd: van 1100 gram naar 1500 gram en van 1000 gram naar 1350 gram! Dus 750 gram baby erbij en dat voel ik. Ik ben kortademig, vooral als ik zit en mijn buik wordt zooo zwaar.

Helaas is er een kleine reden tot zorg waardoor we over een week alweer terug moeten komen. Eén van de baby's heeft ineens een stuk minder vruchtwater als de ander waardoor er TTS kán ontstaan. Ze willen dit nauwkeuriger in de gaten gaan houden maar er was nog geen reden tot paniek werd mij verteld. Hartjes deden het goed, groei ging goed, blaas vulde zich goed, etc. Alleen dat vruchtwater... Dus volgende week weer naar het ziekenhuis.
pi_136114570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor het eerst dat ik hoor over lengte als indicatie? :o

hoe groot wordt jouw baby geschat? door de verloskundige, niet door de echo.
Ik wist het ook niet. Mijn verloskundige die vond mijn buik vanaf het begin al heel groot en heeft toen contact opgenomen met een gynaecoloog in het AMC. En die vertelde dat dan als indicatie werd gezien, maar de standaard-controle mag ik bij de verloskundige blijven doen.
Volgens de verloskundige is de baby standaard-formaat (dus niet kleiner omdat ik klein ben). Mijn man is namelijk weer 1.80m. Ik weet alleen niet hoeveel in cm het nu is.

(Het zit trouwens bij mij in de familie. Ik ben Surinaams-Hindoestaans en we zijn niet groot gebouwd. Volgens mij zijn meerendeel van de vrouwen bij ons max 1.70m :P).
pi_136115089
och Kursor je schoonmoeder :D haha, ik dacht ik noem maar eens een uiterste waar veel mensen neit aan moeten denken :D
maar dat is gewoon het belangrijkste, iemand die je vertrouwen en rust geeft. En het is helemaal niet raar om daar een derde bij te hebben, je man of verloskundige voelen zich daar heus niet door gepasseerd. Hoe staat je man er tegenover denk je?

Ik hoop dat je weer wat rust kunt vinden en ruimte in je hoofd kunt maken voor de komende weken. :*

En ik las nog iets over weeënstormen. Mja, het lastige van zo'n voorlichtingspraatje is dat je uit moet gaan van het gemiddelde. Wat gaat de gemiddelde barende kunnen verwachten. Het is niet erg goed mogelijk om alle scenario's door te lopen. Inderdaad wat ergens al gezegd werd kun je er een soort 'valse' hoop mee kweken dat een bevalling vaak ook veel sneller gaat terwijl dat gewoon niet zo is.
De andere meest voorkomende scenario's stip ik vaak even kort aan in zo'n voorlichtingspraatje, soms komen de weeën eerder dan 37 weken blabla, soms laat de baby op zich wachten en wordt je uiteindelijk ingeleid. Soms heeft baby gepoept in het vruchtwater en wordt je overgedragen.
En dan bij het beladvies (bellen als de ww, om de x minuten komen en een minuut duren bijv.) dan zeg ik vaak wel dat het soms ook gebeurt dat de weeën al gelijk vanaf het begin snel achter elkaar komen of dat het blijft bij om de 5 minuten en 45 seconden.
pi_136115508
Zijn er trouwens ziekenhuizen waar je meer dan 2 personen bij je mag hebben bij de bevalling? Hier is max 2 namelijk.
pi_136115833
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:54 schreef Axia het volgende:
Zijn er trouwens ziekenhuizen waar je meer dan 2 personen bij je mag hebben bij de bevalling? Hier is max 2 namelijk.
Volgens mij is dat vrij gangbaar in ziekenhuizen. Het is over het algemeen meer een beetje een indek-regel dan een harde eis. Zo van, dat jehet recht voorbehoud om iedereen de kamer uit te knikkeren als het te druk wordt.

Ik vind zelf alles best, zolang ik maar de ruimte heb om te werken, dat er niet ineens een hond of kind voor mn voeten loopt betekent dus niet dat die niet erbij mogen, maar wel dat het niet zo moet zijn dat ik uit moet kijken waar ikloop. ; en ik normaal bij mn verlos- en reanimatiespullen kan zal het mij een zorg zijn wie erbij is. Het belangrijkst is de wens van de barende. Als die graag vijf man erbij wil dan gaat ze haar gang maar, wordt proppen bij het hoofdeind van het bed :P
Maar goed, ik ken er ook genoeg die niet erg gelukkig worden van meer dan alleen de partner erbij -O-
pi_136116323
Mignonne, dat snap ik heel goed :Y Laat ik zo zeggen dat ik überhaupt graag een persoonlijk praatje gehad had. Met de mededeling dat je óók mag bellen als je je zorgen maakt bij de bevalling of in paniek bent. Wat jij vertelt vind ik heel redelijk en daar zou ik ook veel aan gehad hebben. Maar dat was niet aan de orde.
pi_136116966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:06 schreef Clubsoda het volgende:
Mignonne, dat snap ik heel goed :Y Laat ik zo zeggen dat ik überhaupt graag een persoonlijk praatje gehad had. Met de mededeling dat je óók mag bellen als je je zorgen maakt bij de bevalling of in paniek bent. Wat jij vertelt vind ik heel redelijk en daar zou ik ook veel aan gehad hebben. Maar dat was niet aan de orde.
Mja ik moet zeggen dat ik de beladviezen vaak heel erg hoogdrempelig vind hoor.
En dan zijn verloskundigen nog wel eens verontwaardigd dat iemand niet belt als ze al drie uur .... weetikveel heeft. Dan denk ik van ehm... mja.. dat snap ik best als ik jullie beladviezen zo eens hoor :')

er zijn echt praktijken die zeggen dat je bij de bevalling pas mag bellen als je weeën minimaal 2 uur om de 3 minuten komen. En dan idd niet benoemd dat als je je zorgen maakt dat je dan ook moet bellen.

Ik begrijp wel dat je een soort reserve inbouwt, er zijn mensen die je werkelijk voor alles bellen om 02:00 's nachts. "ik heb vandaag mijn onderbroek verkeerd om aangehad, kan dat kwaad voor de baby?" zulke dingen :') voorbeeld he, niet echt gebeurt :P
maar goed, een zwangere die zich zorgen maakt moet bellen, klaar.

Ik zeg ten aanzien van de bevalling dat ze moeten bellen als de vliezen gebroken zijn, als het helder is mógen ze de nacht afwachten, als het vruchtwater groen of bruin is of ze twijfelen over de kleur, dan direct bellen. Ze moeten in ieder geval bellen als de weeën om de 3 minuten komen en een minuut lang duren voor minimaal een uur (eerste kind); wanneer er ruim helderrood bloedverlies is zoals een menstruatie; wanneer ze baby niet meer voelen bewegen, wanneer de kleur van het vruchtwater verandert enz.
En ze MOETEN bellen als ze twijfelen of zich zorgen maken of behoefte hebben aan een bezoek.

niks zo zonde als een zwangere die zich onnodig urenlang zorgen zit te maken terwijl je dat heel eenvoudig met even hartje luisteren of even meepuffen bijvoorbeeld op kunt lossen. En dan zal ik er vast wel een paar keer voor jan *** uitmoeten 's nachts. tsja. had k maar geen verloskundige moeten worden ;)

ik vind hoogdrempelige beladviezen niet van deze tijd en niet passen bij goede zorgverlening.
pi_136117748
Mignonne wat kun je het toch allemaal mooi uitleggen. Wat een goede tips strooi jij hier elke dag rond. Volgens mij ben jij echt een top vk! O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:38:58 #202
52229 Chanty
pi_136118377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja ik moet zeggen dat ik de beladviezen vaak heel erg hoogdrempelig vind hoor.
En dan zijn verloskundigen nog wel eens verontwaardigd dat iemand niet belt als ze al drie uur .... weetikveel heeft. Dan denk ik van ehm... mja.. dat snap ik best als ik jullie beladviezen zo eens hoor :')

er zijn echt praktijken die zeggen dat je bij de bevalling pas mag bellen als je weeën minimaal 2 uur om de 3 minuten komen. En dan idd niet benoemd dat als je je zorgen maakt dat je dan ook moet bellen.

Ik begrijp wel dat je een soort reserve inbouwt, er zijn mensen die je werkelijk voor alles bellen om 02:00 's nachts. "ik heb vandaag mijn onderbroek verkeerd om aangehad, kan dat kwaad voor de baby?" zulke dingen :') voorbeeld he, niet echt gebeurt :P
maar goed, een zwangere die zich zorgen maakt moet bellen, klaar.

Ik zeg ten aanzien van de bevalling dat ze moeten bellen als de vliezen gebroken zijn, als het helder is mógen ze de nacht afwachten, als het vruchtwater groen of bruin is of ze twijfelen over de kleur, dan direct bellen. Ze moeten in ieder geval bellen als de weeën om de 3 minuten komen en een minuut lang duren voor minimaal een uur (eerste kind); wanneer er ruim helderrood bloedverlies is zoals een menstruatie; wanneer ze baby niet meer voelen bewegen, wanneer de kleur van het vruchtwater verandert enz.
En ze MOETEN bellen als ze twijfelen of zich zorgen maken of behoefte hebben aan een bezoek.

niks zo zonde als een zwangere die zich onnodig urenlang zorgen zit te maken terwijl je dat heel eenvoudig met even hartje luisteren of even meepuffen bijvoorbeeld op kunt lossen. En dan zal ik er vast wel een paar keer voor jan *** uitmoeten 's nachts. tsja. had k maar geen verloskundige moeten worden ;)

ik vind hoogdrempelige beladviezen niet van deze tijd en niet passen bij goede zorgverlening.
O+ _O_ O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:43:16 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136118645
Hier zijn de belinstructies juist enorm laagdrempelig, voor mijn gevoel bellen ze nog net niet uit zichzelf om te vragen hoe het gaat :').
KuikenGuppy
pi_136118939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:43 schreef Burdie het volgende:
Hier zijn de belinstructies juist enorm laagdrempelig, voor mijn gevoel bellen ze nog net niet uit zichzelf om te vragen hoe het gaat :').
Belt je moeder niet, is het je verloskundige wel... voel je al iets? c_/
pi_136119575
Ik vond het ziekenhuis -uiteindelijk- wel iets laagdrempeliger om te bellen dan de vk eerlijk gezegd.

Tenminste, toen mijn gyn me het volgende op mijn hart drukte:

In de verloskamer is 24/7 iemand aanwezig die wakker en alert is, gewoon aan het werk en of je nu 's ochtends of midden in de nacht belt, maakt geen verschil. Dus als je je zorgen maakt: bellen!

En dat heb ik ook gedaan toen ik s avonds laat mijn slijmprop verloor. Een vk zou ik daar misschien niet voor wakker hebben gebeld.
pi_136119663
:W na een avondje hersenkraken kan ik weer naar bed met een iq van 121! Ik ben blij!

Verder ben ik erg moe en daardoor misselijk... Bah!
S. 2014
J. 2016
pi_136119875
Voor mij is het ziekenhuis bellen juist hoogdrempeliger dan de vk bellen. Maar dat is een kwestie die tussen mijn oren zit. Ik heb namelijk nogal de angst dat we straks 3 keer voor jan doedel naar het ziekenhuis moeten. En dat je dan elke keer met hangende pootjes en schaamrood op de kaken weer naar huis moet omdat er niets aan de hand blijkt te zijn. :@
Ik weet ook echt nog niet op welk moment ik ga bellen. Bij de eerste wee lijkt me wat erg enthousiast, maar na een uur weeën kan bij mij te laat zijn omdat ik vorige keer na 1,5 uur al 8 cm ontsluiting had.
pi_136120198
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor mij is het ziekenhuis bellen juist hoogdrempeliger dan de vk bellen. Maar dat is een kwestie die tussen mijn oren zit. Ik heb namelijk nogal de angst dat we straks 3 keer voor jan doedel naar het ziekenhuis moeten. En dat je dan elke keer met hangende pootjes en schaamrood op de kaken weer naar huis moet omdat er niets aan de hand blijkt te zijn. :@
Ik weet ook echt nog niet op welk moment ik ga bellen. Bij de eerste wee lijkt me wat erg enthousiast, maar na een uur weeën kan bij mij te laat zijn omdat ik vorige keer na 1,5 uur al 8 cm ontsluiting had.
ik had precies hetzelfde. En toen moest ik naar het ziekenhuis en toen was er idd niks.
En toen zeiden meerdere artsen en/of zusters, liever 10x voor niks dan 1x te laat.
En ze drukten mijn man zelfs op het hart, als ik niet wilde bellen, dat hij dan zou bellen.
Dus je moet je daar echt niet druk over maken :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:13:11 #209
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136120310
Ik bel wel gemakkelijker het ZH dan de vk destijds. Maar dat zit hem meer in het gevoel dat ze me bij het ZH geven en het gevoel dat ik van de vk kreeg (hoewel het misschien wel tussen me oren zat hoor).

Ik ben benieuwd hoe het beladvies bij begin bevalling hier is ivm 30 min aanrijdtijd (hoewel 20 vast ook gaat als het laat is :+ ) voorlopig is weeën in welke vorm dan ook immers sowieso bellen, evenals vliezen die breken. Lastig wel, enerzijds blijf ik zo lang mogelijk thuis in m'n eigen bubbel, anderzijds wil ik echt niet met persweeen in de auto zitten als het ineens tóch vlug gaat. Maar gezien de medische indicatie en de manier waar op die bevallingen begeleid worden, verwacht ik eigenlijk een laagdrempelige beladvies dan minimaal een uur om de zoveel minuten. Maar das misschien naïef!

Maandag krijgen we weer een echo voor de groei en de ligging van navelstreng + beeb en aansluitend een dubbele afspraak voor controle en bevalplan. Daarin zal het wel aan de orde komen! Ben benieuwd :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:43:05 #210
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136121594
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij de bevalling van Thijs,zijn we ook paar x terug kunnen rijden van ziekenhuis naar huis. De weeën stopten er telkens mee zodra we daar waren. Ik kreeg wel de keus,en ik koos zelf voor terug naar huis te gaan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136123002
Aaaarggghhh restless legs.... Normaal al last van maar onder invloed van hormonen heb ik net eerst mn kat met spasmes vd bank geschopt ;( en daarna mn (8> op n haar na in zn kruis gekickt :{ stomme spastische rusteloze benen! :(
S. 2014
J. 2016
pi_136124009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Aaaarggghhh restless legs.... Normaal al last van maar onder invloed van hormonen heb ik net eerst mn kat met spasmes vd bank geschopt ;( en daarna mn (8> op n haar na in zn kruis gekickt :{ stomme spastische rusteloze benen! :(
Ik heb het ook heel erg. Alleen als ik naar bed ga 's avonds, maar heel erg vervelend is het he? }:|
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_136124756
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Belt je moeder niet, is het je verloskundige wel... voel je al iets? c_/
:')

En... Daar zijn we weer. 12u, 4u en strak wakker vanaf 5.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136124770
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 05:42 schreef DJMomo het volgende:
Ik doe mee }:|
Om vijf uur ging de eerste wekker af en daar lig je dan met je goeie gedrag..
It will set you free
pi_136124829
Ik ga voor zelfde scenario als gisteren. Zodra de jongens de deur uit gaan, ga ik terug. Maar dit keer trek ik de telefoon er uit. :6
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136124832
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 05:42 schreef DJMomo het volgende:

[..]

:')

Straks maar weer lekker naar bed toe Mo.

Ik deed om 4 uur mee, net als gisteren. Vervelende is dat man veel kabaal maakt en ik niet echt goed in slaap val. En dochter rond 6 gevoederd wil worden.
Gelukkig lag ik er vroeg in, hele dag cursus, dus moet wel opletten. c_/

Overigens ervaar ik bellen niet echt een drempel. Vorige keer ziekenhuis ,s nachts gebeld met weeën, maar niet echt weeën weeën. De verloskundige was zo aardig te vertellen dat het precies als indalingsweeen klonk en dat die nog wel een week of iets aankonden houden....grapjas. Kwam hem een dag later nog tegen, want inmiddels bevallen. Hij was wel blij dat ik 'besloot' door te zetten. :+
pi_136124950
:* voor de slechte nachten dames.

Ik heb weer van 7 tot 6 geslapen, met tussen 10 en 11 gisteravond een uurtje wakker. Blij toe want gisternacht was veel te kort.

Ik ben ook een beetje bang voor weeën die er eerst wel zijn maar die weggaan zodra we richting ziekenhuis gaan. Maargoed we zien wel, als ik mijn eerste echte wee heb zal ik het gevoel wel herkennen en vast ook voelen wanneer ik actie moet ondernemen. :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:09:46 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136125204
Goedemorgen!

Mignonne, jij klinkt echt als de verloskundige die veel van ons wel zouden willen!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook nooit problemen gehad met het zhs bellen als er 'iets' was. Precies wat Kyara zegt, er is daar altijd iemand aan het werk en die zit daar voor (o.a. :P ) jouw vragen. Zo heb ik 2x gebeld, toevallig wel steeds overdag btw, omdat ik m'n baby niet goed voelde. De 1e x was met 34 weken en de 2e x met 41. Er heeft nooit iemand mij het gevoel gegeven dat ik voor niks belde. En als gaven ze mij dat wel :+ . Mijn baby, mijn lichaam, mijn zwangerschap en mijn bevalling!

Nu loop ik niet meer in het ziekenhuis maar bij een verloskundigenpraktijk, ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren :).

Mini mijlpaal vandaag, 6 weken *O* :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:20:49 #219
52229 Chanty
pi_136125297
Ik ben ook bang dat ik mensen voor niks "lastig val". En aangezien dat hele bevallen de eerste keer is is de kans groot dat ik bel met vals alarm dus zie mezelf er echt voor aan om op een moment te bellen dat ze zeggen: waarom heb je zo lang gewacht? :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:22:06 #220
52229 Chanty
pi_136125309
Oh en vandaag 21 weken *O*
pi_136125510
Ik vind het idd ook vaak vervelend om te bellen omdat ik niemand tot last wil zijn, maar ergens in m'n achterhoofd heb ik dan toch dat stemmetje dat zegt dat het hun beroep is en dat dat er nu eenmaal bij hoort. Ik heb tot nu toe al wel een keer de spoedlijn gebeld, want toen werd ik echt ineens helemaal niet goed met zwarte vlekken voor m'n ogen en duizeligheid en even erna ook heel veel overgeven en daar schrok ik echt heel erg van dat ik even moest horen dat het geen kwaad kon voor de baby.

Ik heb echt brak geslapen.. Mijn vriend is echt al weken verkouden en ik word telkens wakker van dat gesnotter en zijn opstaan midden in de nacht. En natuurlijk heb ik vandaag de laatste werkdag dat al mijn overdracht collega's er nog zijn dus zit ik de hele dag in overleg :O
pi_136125537
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:15 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ik heb het ook heel erg. Alleen als ik naar bed ga 's avonds, maar heel erg vervelend is het he? }:|
Misschien is dit advies al gegeven, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om een extra magnesium pil te nemen per dag. Ik had last van kramp in mijn kuiten vaak, en toen ik met die magnesium begon, was het binnen twee dagen over en het is ook niet meer teruggekomen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136125566
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Misschien is dit advies al gegeven, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om een extra magnesium pil te nemen per dag. Ik had last van kramp in mijn kuiten vaak, en toen ik met die magnesium begon, was het binnen twee dagen over en het is ook niet meer teruggekomen.
Hmm. Dat is het proberen waard. Thanks! :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_136125603
SPOILER

[ Bericht 53% gewijzigd door Franny_G op 30-01-2014 08:57:06 ]
pi_136125610
Aaaaaaaaaahw O+ O+ O+

Wat een mooierd *;

Die andere foto's kunnen we nu ook allenaal zien he :@
pi_136125656
Oh ja. Goed dat je het zegt.
pi_136125668
Ahhhh Franny wat een poppetje. O+
pi_136125749
Nou Franny, ik zie niks! :(

En Chanty 21 weken en Dot zo te zien bijna verlof? *O*
pi_136125764
Ff tussendoor, wat is de grens van ziekmelden tijdens de zwangerschap? Ik heb veel last van BI, en door mijn werk verergert dit nogal (schoonmaak 32u per week). Ik heb me er nog niet 1 keer ziek voor gemeld maar het speelt wel erg op. Vanaf volgende week krijg ik iets minder zware afdelingen, maar wel nog met dezelfde handelingen.. vervangend werk is er niet. Nou had ik vannacht hele erg krampen in mijn baarmoeder, geen bloed oid en de kleine beweegt nog goed. Ben dus toch maar naar mijn werk gegaan. Maar... wat hoort er nou bij en waar mag je je ziek voor melden? 8)7
In life, every ending is a new beginning..
pi_136125799
Toen het op mijn werk minder ging ivm zwangerschap zeiden ze dat je je dan voor 50% ziek moet melden. Ivm zwangerschap dus.
Weet niet hoe het bij jou is? Misschien toch aangeven bij je leidinggevende? 32 uur schoonmaak is lichamelijk zwaar.
pi_136125867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:02 schreef LaLouchi het volgende:
Ff tussendoor, wat is de grens van ziekmelden tijdens de zwangerschap? Ik heb veel last van BI, en door mijn werk verergert dit nogal (schoonmaak 32u per week). Ik heb me er nog niet 1 keer ziek voor gemeld maar het speelt wel erg op. Vanaf volgende week krijg ik iets minder zware afdelingen, maar wel nog met dezelfde handelingen.. vervangend werk is er niet. Nou had ik vannacht hele erg krampen in mijn baarmoeder, geen bloed oid en de kleine beweegt nog goed. Ben dus toch maar naar mijn werk gegaan. Maar... wat hoort er nou bij en waar mag je je ziek voor melden? 8)7
Je mag je altijd ziek melden, altijd! Luister naar je lichaam en ga vooral niet te lang door omdat je je schuldig voelt. Ga in overleg met je werkgever kijken of je bijvoorbeeld minder kunt werken of, als het echt niet gaat, stop je helemaal. Het UWV betaalt je salaris aan je baas terug als je je ziekmeldt met zwangerschapsgerelateerde klachten, dus voel je er vooral niet schuldig om!
Sarcasme. Herken het.
pi_136125935
Mijn baas kon me dus niet vertellen hoe dat ging als ik me ziek zou melden tijdens mijn zwangerschap. Ben nu pas 17 weken en het voelt nu al alsof mijn lijf al op is. Kan toch nooitde bedoeling zijn. Ook vroeg hij om bewijs van mijn BI maar zowel de fysio als de VK zeggen dat hij dan zelf maar een arbo in moey schakelen. Ik weet nu dus echt niet wat de gang van zaken daarin is, hij zou het uitzoeken maar ik loop nu al een maand rond met deze vragen..
pi_136125969
Dus je baas zou zaken uitzoeken en je hebt daar een maand al niks meer van gehoord?

Dan zou ik me nu ziek melden ivm zwangerschap.
pi_136126014
Ja, hij zou uit gaan zoeken wat er gebeurd als ik me ziekmeld voor mijn verlof ingaat. Heb hem ook een paar keer gebeld maar elke keer dan zegt hij dat hij het nog niet weet. Ondertussen verergeren wel mijn klachten. Dit heb ik aangegeven en vandaar vanaf volgende week ook die iets minder zware afdelingen. Alleen vannacht was weer iets anders en ik voel me nu eigenlijk helemaal niet lekker.
pi_136126147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:13 schreef LaLouchi het volgende:
Mijn baas kon me dus niet vertellen hoe dat ging als ik me ziek zou melden tijdens mijn zwangerschap. Ben nu pas 17 weken en het voelt nu al alsof mijn lijf al op is. Kan toch nooitde bedoeling zijn. Ook vroeg hij om bewijs van mijn BI maar zowel de fysio als de VK zeggen dat hij dan zelf maar een arbo in moey schakelen. Ik weet nu dus echt niet wat de gang van zaken daarin is, hij zou het uitzoeken maar ik loop nu al een maand rond met deze vragen..
Technisch gezien gaat het jouw baas niet eens aan om welke reden jij je ziekmeldt geloof ik! Arbodiensten mogen die info in ieder geval onder geen beding doorspelen :D Dus dat hij bewijs van BI vraagt, lijkt me heel apart.

En als jij je met 17 weken ziek meldt, so be it, wat niet gaat, dat gaat niet. En als hij niet opschiet met uitzoeken, is dat zijn probleem, niet het jouwe. Jij moet bij het UWV worden ziekgemeld met zwangerschapsgerelateerde klachten en dan krijgt hij jouw salaris teruggestort als ik me niet vergis. Zoek anders eens op de UWV website. Daar moet wel iets te vinden zijn denk ik.
Sarcasme. Herken het.
pi_136126189
Ja het staat echt superduidelijk op de UWV website! Precies hoe je een uitkering moet aanvragen voor een zwangere werknemer en wat je moet doen als zij zich voor of na 24 weken ziek zou melden :)
Sarcasme. Herken het.
pi_136126360
Kan me toch niet voorstellen dat je baas niet weet hoe het zit. Misschien doet hij alsof hij het niet weet, in de hoop dat jij doorwerkt. Ook al krijgt hij geld van het UWV, hij moet natuurlijk wel een ander zoeken en inzetten voor jou, heeft ie misschien geen zin in om te regelen ofzo.

Of denk ik nu heel raar? :?
pi_136126412
Dat laatste zou goed kunnen. We zijn echter maar een heel klein bedrijfje (12 man) en er is nog nooit een zwangere geweest. Het zou dus best kunnen dat hij het echt niet weet, maar een ander regelen dat zou nog weleens zijn probleem kunnen zijn.. ik ga ff kijken op de site van uwv, thnx voor de tip
pi_136126419
Wat een lamzak van een werkgever zeg. Staat er nog iemand boven hem? Ik vind het echt te bizar hoe er met een zwangere werknemer wordt omgegaan, hij dient op de hoogte te zijn van zulke dingen. In welke sector werk je Lalouchi?
pi_136126621
Nee hij is de eigenaar van het bedrijf. Ik werk in de schoonmaak.
pi_136126715
1 telefoontje naar het uwv en hij weet alles, lijkt meer alsof hij de moeite niet wil doen en dat gaat ten koste van jouw gezondheid/welzijn...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:26:10 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136127509
*meld*
KuikenGuppy
pi_136127659
LL als het lichamelijk niet meer te doen is, dan is het gewoon klaar. Je moet nog een poosje mee tot aan je bevalling.

Bewijs hoef je niet over te dragen . Daar mag hij de arbo voor inschakelen.

Denk alsjeblieft aan jezelf en mini!
pi_136127794
hebben jullie dit fenomeen ook meegemaakt? onder de douche de stralen niet meer op je tepels verdragen? auwie!!! ik vind het reuze grappig en sta te jodelen onder de douche! ze waren eerst gevoelloos door een operatie, dus ik vind dit nieuwe trucje erg interessant!
pi_136127864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mini mijlpaal vandaag, 6 weken *O* :D
*O* O+
pi_136127987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
hebben jullie dit fenomeen ook meegemaakt? onder de douche de stralen niet meer op je tepels verdragen? auwie!!! ik vind het reuze grappig en sta te jodelen onder de douche! ze waren eerst gevoelloos door een operatie, dus ik vind dit nieuwe trucje erg interessant!
Herkenbaar! Behalve dat ik t zoveel mogelijk ontwijk :P de tepels onder de stralen dan he, niet t douchen.. :P

Minimijlpaal voor Soesa! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_136128079
Ik heb ook een mijlpaal. Ik ben 7 weken :D *O*
En vanmiddag eerste echo. Zenuwachtig joh!
pi_136128168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Idem hier, wordt niet beter naarmate de zwangerschap vordert!

Soesa proficiat! En Vlindur ook!

Franny heb de foto gemist jammergenoeg. Hoe gaat het anders bij jullie? Alles goed?

En dat bellen, dat snap ik. Wanneer moet je bellen.. Ik heb al een aantal keer gebeld voor bloedverlies en alles bleek in orde, dan voel ik mij steeds een aansteller.. Nuja, meestal bel ik eerst naar mijn gyn als deze te bereiken is en anders naar het verloskwartier, daar zijn ze uiteindelijk wel voor..
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:53:00 #249
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_136128181
Vlindur succes vandaag ^O^
Ik ben echt laat, ik heb dinsdag pas m'n echo bij 11+3 :(
W
Z
E
pi_136128228
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:53 schreef rebel-angel het volgende:
Vlindur succes vandaag ^O^
Ik ben echt laat, ik heb dinsdag pas m'n echo bij 11+3 :(
Ik ben medisch. Ik dring met alles voor :P
Zelfs met bevallen *O*
pi_136128344
Weet iemand alle url's van al die gratis babydozen? :P

Hier: http://www.gratisvoorvrouwen.nl/gratis-babypakketten.html

[ Bericht 35% gewijzigd door Vlinder op 30-01-2014 11:16:56 ]
pi_136128838
Succes vlin!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:21:13 #253
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136128912
Chanty, wij doen ook zoals o.a. Dot,Kim en RFR gezegd hebben. Dus geen zweverige termen en houdingen.
En kopje thee doen wij in de pauze, moet zeggen dat die pauze wel zorgt dat je meer met elkaar kletst en een soort band krijgt. We hebben nu ook een facebookpagina opgericht om elkaar straks nog op de hoogte te houden van alles :)

Mijlpalen en wissels *O*

LL, het is al veel gezegd hier maar gewoon ziek melden! Je moet nog wel even en dan kun je beter nu al rustig(er) aan gaan doen

Succes vanmiddag Vlindur!
pi_136128989
Heel veel succes straks Vlindur!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_136129056
Thnx all!
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:50:03 #256
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136129691
:W

Succes vlindur!

Fran ik heb je foto's gemist, jammer!

:* en +1 voor slechte nachten, meh!

LL, gewoon ziekmelden hoor! Houd er wel even rekening mee dat je bij (gedeeltelijke) ziekte verplicht vent om met 34 (ipv 35 of 36) weken met verlof te gaan!

En natuurlijk een jompel voor minimijlpalen *O*

Hier alles oké. De laatste yogales was leuk! Ben benieuwd of ik in een yogabubbel terecht kom als ik ga bevallen, hoop er op!

Laatste trimester dames, hebben jullie soms ook ineens last van je hormonen? Ik ben echt al die maanden normaal mezelf geweest, zonder extra emotioneel of chagrijnig of anders te zijn, maar sinds een aantal dagen kan ik soms ineens echt zó chagrijnig zijn dat ik er helemaal eng van wordt :@ . Dan wil ik niks, is alles stom en reageer ik echt een beetje onredelijk (laat me met rust, ik heb geen zin om met je te praten, je begrijpt er niks van, dat soort werk.) En het slaat nergens op :') Arme vriend!
pi_136129880
Ik kan het me van een m'n eerste zwangerschap niet herinneren, toen was het een grote roze wolk, maar nu voel ik me af en toe echt een chagerijnig hormonaal monster ja.
Als ik eerlijk ben, zal ik blij zijn als ik straks niet meer zwanger ben. Ik heb zin een glaasje wijn bij het eten en schimmelkaas! En om een lange wandeling te maken met de hond en te fietsen zonder die irritante buik die in de weg zit, en zonder te puffen en te steunen bij elke beweging die ik maak. En de rugpijn en pijn in m'n bilspier nu er bij, en het elk uur naar de wc moeten. :(
Gelukkig zijn dit de laatste loodjes. Even doorzetten nog! oO<
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:12:18 #258
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136130340
Vervelend, homormonale chagarijnigheid :* Bij mij zorgen de hormonen op het moment voor een enorme hamsterdrang, alsof ik bang ben dat de winkels pas na de bevalling weer open gaan. Ik telde net bijv. 5 pakjes roggebrood in het keukenkastje :') En met de voorraad schoonmaakmiddelen en waspoeder redden we het makkelijk tot de kerst *)
Oude (on)bekende.
pi_136130578
Oh dat is hier normaal. Hahahaha. Hamsteren FTW! Maar goed. Ik werk op hamster hq. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:25:23 #260
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136130778

Wij hebben heel weinig bergruimte in de keuken dus dit is helemaal niet handig. Steeds als vriend iets uit de kastjes wil pakken valt er vanalles uit :+
Oude (on)bekende.
pi_136130887
Als je dit nog volhoudt tot aan de bevalling, zullen de winkels nog een jaar gesloten mogen zijn na de bevalling :P
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:29:30 #262
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136130932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:25 schreef Mevr_Mus het volgende:

Wij hebben heel weinig bergruimte in de keuken dus dit is helemaal niet handig. Steeds als vriend iets uit de kastjes wil pakken valt er vanalles uit :+
_O-
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:49:39 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136131521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:25 schreef Mevr_Mus het volgende:

:D handig :+.
KuikenGuppy
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:51:59 #264
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136131592
Ter compensatie gooi ik wel weer vanalles weg. Waarbij ik wel een beetje moe wordt van mezelf omdat ik de neiging heb om dan vervolgens een nieuwe versie van hetgeen ik heb weggegooid te kopen :@ Zo heb ik net een nieuwe flessenwarmer en magnetronsterilisator gekocht omdat ik het geen lekker idee vond dat de "ouden" 2 jaar op zolder hebben gestaan :@
Oude (on)bekende.
pi_136131808
@ Kim, ivm mijn beroep zou ik sowieso al met 34 weken op verlof gaan :)

Bedankt allemaal voor de feedback, heb nu idd wel door dat ik toch echt naar mijn lichaam moet luisteren :)

@mevr_mus; herkenbaar hoor _O-
pi_136134337
Goedemiddag! Net ff een schoonmaak-opvlieger gehad. Nu even rustig zitten en straks weer verder. :D
Moet zeggen, heb bijna geen last van chagerijnigheid gehad. Zelfs mijn man is er verbaasd over. Soms kan ik een klein beetje eigenwijs zijn, maar ik ben geen enkele keren in huilen uitgebarsten over iets of zo. :D :P
pi_136135244
Hier ook opeens poets woede! Bovenop hoge kasten en dingen die al maaaaaanden bij de achterdeur staan naar de schuur en dode plant bij de voordeur (te zwaar om zelf naar container te dragen). Het wordt zo netjes in ons huis :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136135302
Ik ben nu af en toe al hysterisch hormonaal... :@ mijn pa herkent het van mijn moeder, hij zegt ook 9 mnd hormoonhel te hebben gehad en wenste manlief sterkte.... :P

Maar mijn man laat t allemaal over zich heen komen... Vanmorgen waren we in de action en toen kwam hij zelf aan met 2 borduurwerkjes met circusdieren.. Voor op de babykamer... O+ moet ik maar "ff" doen volgens hem.
S. 2014
J. 2016
pi_136135333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:50 schreef DJMomo het volgende:
Hier ook opeens poets woede! Bovenop hoge kasten en dingen die al maaaaaanden bij de achterdeur staan naar de schuur en dode plant bij de voordeur (te zwaar om zelf naar container te dragen). Het wordt zo netjes in ons huis :o
Daar komt japie aan!! Jij gaat snel bevallen denk ik...
S. 2014
J. 2016
pi_136135542
Eerst zien!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136135748
Ik heb gehoord dat je eerst pijn voelt en dan pas iets ziet :P
S. 2014
J. 2016
pi_136135917
:{w
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136136394
:D :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:39:21 #274
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136136899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb gehoord dat je eerst pijn voelt en dan pas iets ziet :P

Maar bij mij klopte het, de dag voordat ik beviel heb ik echt als een idioot staan opruimen! Ik heb toen zelfs verfresten die al 2 jaar op de deur zaten staan afkrabben :Y

Dus ik ben benieuwd...
Oude (on)bekende.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:40:15 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_136136939
het lijkt WOHTS wel :+ :D
disclaimer
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:41:24 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136136983
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:50 schreef Kimpossible het volgende:
Laatste trimester dames, hebben jullie soms ook ineens last van je hormonen? Ik ben echt al die maanden normaal mezelf geweest, zonder extra emotioneel of chagrijnig of anders te zijn, maar sinds een aantal dagen kan ik soms ineens echt zó chagrijnig zijn dat ik er helemaal eng van wordt :@ . Dan wil ik niks, is alles stom en reageer ik echt een beetje onredelijk (laat me met rust, ik heb geen zin om met je te praten, je begrijpt er niks van, dat soort werk.) En het slaat nergens op :') Arme vriend!
Heel herkenbaar :@ Ik ben ook de hele zwangerschap enorm redelijk geweest, maar nu super hormonaal. Gelukkig is het nog maar even, ik vind dit niet zo leuk :').

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als ik eerlijk ben, zal ik blij zijn als ik straks niet meer zwanger ben. Ik heb zin een glaasje wijn bij het eten en schimmelkaas! En om een lange wandeling te maken met de hond en te fietsen zonder die irritante buik die in de weg zit, en zonder te puffen en te steunen bij elke beweging die ik maak. En de rugpijn en pijn in m'n bilspier nu er bij, en het elk uur naar de wc moeten. :(
Gelukkig zijn dit de laatste loodjes. Even doorzetten nog! oO<
Ook al zo herkenbaar :').
Ik mis vooral het gevoel van 'je lekker fit voelen'. Maar dat zal er de eerste weken na de bevalling ws ook niet in zitten :').

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:50 schreef DJMomo het volgende:
Lekker toch, opgeruimd en schoongemaakt huis O+.
Kan de kraam straks lekker achterover zitten met haar krantje :+.

Ik wil ook mijn baby, misschien moet ik maar aan de poets? :').
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
het lijkt WOHTS wel :+ :D
Lekker hypochonderen met z'n allen :+.
Het voelt wel een beetje hetzelfde hoor, in het begin zit je maar te wachten op dat tweede streepje en bij elk steekje of krampje denk je: oeh! Zou het? En zo op het eind zit je maar te wachten op de bevalling en bij elk steekje of krampje denk je: oeh! Zou het?

:').
KuikenGuppy
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:44:01 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136137071
Totaal offtopic, maar ik heb net de boeken van afgelopen jaar gesloten (van mijn bedrijf), en heb me toch heel onverwachts een gigantische financiële meevaller :D Ik lig er helemaal van in een lachstuip _O- :D.
KuikenGuppy
pi_136137186
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:39 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Maar bij mij klopte het, de dag voordat ik beviel heb ik echt als een idioot staan opruimen! Ik heb toen zelfs verfresten die al 2 jaar op de deur zaten staan afkrabben :Y

Dus ik ben benieuwd...
Ohja, goeie! Heb ook nog wat spetters hier... Even de terpentine zoeken!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136137230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:44 schreef Burdie het volgende:
Totaal offtopic, maar ik heb net de boeken van afgelopen jaar gesloten (van mijn bedrijf), en heb me toch heel onverwachts een gigantische financiële meevaller :D Ik lig er helemaal van in een lachstuip _O- :D.
Go burdie! :7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:49:01 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136137275
Ik wacht nog even tot de belastingdienst mijn aangifte definitief maakt, maar dan krijgt baby een gigantische wardrobe-update :7. Scheelt dat 'ie dan geboren is en ik weet of ik jurkjes of tuinbroekjes moet kopen :P.
KuikenGuppy
pi_136137278
Lekker Burdie!

Ik zit vandaag tot mijn oren toe in de overdracht, want dinsdag is mijn laatste dag, maar dan zijn al mijn collega's in het buitenland en ik ben nu echt al versleten! Ik moet namelijk overdragen aan 4 of 5 personen, dus het is van de een naar de ander vliegen... Maar net bij de laatste lunch wel een hele tas vol Lush badderspul gekregen om nog even lekker te relaxen in mijn verlof O+
pi_136137338
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:44 schreef Burdie het volgende:
Da's toch superfijn. ^O^
pi_136137873
Mėh ging er niet af. :{w

Oh, vermoeiende dagen zijn dat he dot! Maar het eind is in zicht!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136137928
Lekker burdie!

Ik zit in de wachtkamer bij de vk. Zwangerschapskaart niet mee want ben vanuit werk gekomen en dacht er pas aan toen ik hier binnenliep. Nouja jammerdebammer!
Gup is lekker aan t trappen dus ik verwacht geen gekke dingen oid.
Tralalalaaa
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:11:56 #285
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136137970
Fijn burdie! ^O^

En morgen heel de dag F5en voor Momo lees ik ;)

Dot, vandaag is dan eigenlijk je laatste overdrachtdag? Lush O+
Ik ben echt zo benieuwd hoe het over 4 weken zal zijn als ik alles heb overgedragen en dan naar huis ga om pas half juli terug te komen. Moet nu al moeite doen om me niet meer met alles te bemoeien.. :@

Straks naar voorlichting over bevallen, hoorde van een kennis dat er toen zelfs alle instrumenten getoond werden. Ben benieuwd! (vooral naar de reactie van (8> haha)
pi_136138040
Kloppend Hartje gezien! *O* *O*
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:16:29 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136138128
Jeeeej Vlindur *O*
pi_136138135
quote:
17s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:14 schreef Vlindur het volgende:
*O* *O* *O*
pi_136138183
*O* vlindur!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136138193
quote:
Wat fijn, een goed begin!!!
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:19:03 #291
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136138223
Vlindur *O* O+
pi_136138323
Fijn Vlindur. *O*
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:24:12 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136138436
quote:
Wat fijn *O*
KuikenGuppy
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:24:35 #294
386633 Adnap
I love Life !
pi_136138448
quote:
YES !!!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_136138578
Zal ik vanavond moussaka eten of..... Pannenkoeken? :Y) :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136138697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:28 schreef DJMomo het volgende:
Zal ik vanavond moussaka eten of..... Pannenkoeken? :Y) :+
Pannenkoeken natuurlijk. Mèt kaas!

:9~ O+ :9~
pi_136138891
Wat fijn Vlindur!!
pi_136138916
quote:
*O*
*poef* nu is het weg
pi_136138993
quote:
Hoera! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_136139074
Nu wil ik ook pannenkoeken }:| }:|

En een hartje voor Vlindur *O*

Spannend Mo, ben benieuwd of het rond de UD wordt of ook met 41 weken :)

Hier geen enkele schoonmaakdrang, eerder het tegenovergestelde :X Maar niet meteen denken dat het een bende is in mn huis he :6
pi_136139502
Vlindur, wat fijn! *O* *O* *O*

Ik heb net in mn eentje onze hele woonkamer verbouwd. :')
En ik heb het zooo warm, is dat normaal?

Momo, spannend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')