Heel goed van jou!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef Burdie het volgende:
@marel, ik wilde toch al graag in het ziekenhuis bevallen, en er is eerder gesproken over een medische indicatie ivm teveel vruchtwater en een stuit, dus toen heb ik echt even moeten schakelen. Inmiddels speelt dat gelukkig niet meer, maar ik heb wel 'het gaat zoals het gaat' leren omhelzen. Als je al het geneuzel negeert, is mijn zwangerschap eentje uit een schoolboekje, dus ik heb niets te klagen verder. En heb er nog streeds belachelijk veel zin in![]()
.
Ja, het is ook koffiedik kijken he. Mijn dochter kwam met 39.6 en als ik nu over tijd loop zal ik echt verbaasd zijn, al weet ik dat dat ook prima kan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:31 schreef DJMomo het volgende:
Sjakie kwam met 41w precies... Ik had altijd het idee dat Jaap eerder zou komen, maar nu UD zo dichtbij komt... VK zei ook dat ik maar weer van 41w uit moest gaan, kennelijk is dat "normaal" voor mijn lijf qua zwangerschapsduur
wat een ellende he, dat licht slapen. En zoals je kunt lezen komt het in het laatste trimester weer keihard terug.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:35 schreef marel88 het volgende:
En die laatste zin kan ik niet zo goed lezen, heel gek, misschien ligt het aan m'n lenzen![]()
Ik ga er nog wel even iets over zeggen met de 24-weken controle. Dat ik hem toch wel zweverig vind. Aangezien de VK deze had aangeraden omdat ie het minst zweverig was en wel goed. Dat laatste kan ik pas over oordelen als ik bevallen ben natuurlijkquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef Aisly het volgende:
Alixia gister zomaar al 4cm! Hoe gaat het nu?
GM de wij jonge ouders in de bus! Fijn dat je maandag terecht kan bij de fysio. Hopelijk wat oefeningen die je zullen helpen.
Enf, vervelend van die kramp! Gelukkig gaat het alweer beter![]()
En alweer 22 weken![]()
Chanty, jouw yoga blijft wel erg zweverig hoorFijn dat je iig de voor jou interessante punten eruit kan halen
En Fazz.. wow! Zwanger en fit klinkt als heeel vermoeiend haha
Momo, gelukkig alweer iets beter geslapen. Maar hopelijk snel weer een echt goede nachtrust zodat je wat uitgeruster bent. En bijna je UD, dat gaat snel!!![]()
Nummer_zoveel meldplicht![]()
Dyre 10 weken![]()
Klaprooss 35 weken![]()
Even een jeeej! voor de melk van RFR(ik zit af en toe stiekem al eens te knijpen maar hier nog niets haha)
Burdie goedgekeurd! Wat fijn!![]()
Welkom terug DND!![]()
Kim alweer twee weken geen bloedWel balen dat je zo slecht slaapt
![]()
Gisteravond weer yoga gehad, en op de een of andere manier is kleintje dan 's nachts door het dolle heen. Dus veel wakker ivm veel plassen en een onrustige kleineVolgende week partnerles, ben benieuwd!
En gisteravond een gedeelte van mn schoenen maar opgeruimd, kan al mn laarzen niet meer aan vanwege mn vocht vasthoudende benen. *Blij dat het geen zomer is!*
quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:28 schreef Burdie het volgende:
Yay, bloeddruk is weer goed, dus hoef niet naar het ziekenhuis.
Ik ga mezelf trakteren op een lekker broodje.
[/ego]
+1! Muv van het feit dat wij standaard starten met een kopje thee en een thema (bijv. Borstvoeding of wat kun je hebben aan osteopathie tijdens de zwangerschap en na de bevalling)quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:58 schreef Dot. het volgende:
Wij beginnen met een losmaakoefening waarbij je alles even rekt en strekt en doen de rest van de tijd voornamelijk ademhalingsoefeningen en persoefeningen met af en toe een echte yoga oefening erdoor. En dan als laatste een ontspanningsoefening. En soms vertelt de juf ook wat over bevallingen en hoe het kan gaan, dus dan zitten we gewoon te luisteren.
Ze zei ook dat de persoefeningen door sommige mensen worden afgeraden, maar ik vond het tot nu toe wel nuttig, want ik had dus bijvoorbeeld geen idee dat je het eerste stuk naar je anus moet persen en pas als de baby een hoekje om gaat je wat meer naar boven richt. En dat veel vrouwen dat niet weten en als je idd bang bent om te poepen tijdens je bevalling dat je je dus inhoudt, omdat je de verkeerde kant op denkt te persen. En het is niet alsof we met zn allen daar zitten te drukken, het is meer even je buikspieren aanspannen en je adem inhouden.
Ik zou dat kopje thee ook wel leuk vinden idd, dan kun je even kletsen en krijg je meer een band met de groep. Nu is het hoi, beginnen en doei.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:05 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
+1! Muv van het feit dat wij standaard starten met een kopje thee en een thema (bijv. Borstvoeding of wat kun je hebben aan osteopathie tijdens de zwangerschap en na de bevalling)
De docente ging bij elke les een fase van de bevalling uitleggen, dus ontsluitingsfase, persfase etc. Daarbij kregen we dan wat ademhalingstechnieken die we konden gebruiken om de weeën op te vangen/die we konden gebruiken tijdens het persen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef Chanty het volgende:
Wat doe jij dan zoal bij de yoga? En same question voor anderen die yoga doen? Kijken of de rest wel overeen komt.
Zou -ie het aanvoelen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:39 schreef DJMomo het volgende:
Bij mij was het zoals bij rfr.
Oh. En Sjaak wordt vlgs mij ziek.humeur al paar dagen om te schieten. Gisteren bek en bek af. Vandaag heel stil op kdv en met vuur rode wangen opgehaald.
Zo was het bij mij ook.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef RunForrestRun het volgende:
Burdie, fijn dat alles goed was!
[..]
De docente ging bij elke les een fase van de bevalling uitleggen, dus ontsluitingsfase, persfase etc. Daarbij kregen we dan wat ademhalingstechnieken die we konden gebruiken om de weeën op te vangen/die we konden gebruiken tijdens het persen.
Verder kregen we oefeningen die je als voorbereiding op je bevalling kon doen (die doe ik nu netjes elke ochtend) om bijvoorbeeld spieren los te maken, bekkenbodemspier trainen etc.
Als afsluiting een ontspanningsoefening en dat was het meest zweverig van alles, maar dat ging niet verder dan "Ga in gedachten je hele lichaam langs", en dan ging ze allemaal lichaamsdelen opnoemen.
Thee kregen wij na de arbeid.
Hahaha de kat doet ook al een paar dagen maf. Ging vannacht opeens bovenop me liggen. Doet ie normaal NOOIT!quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zou -ie het aanvoelen?
Ik zat tijdens de geboorte van mijn jongste broertje ook met dikke koorts bij de achterbuurvrouw op de bank
Maar het is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten nu. Hopelijk knapt-ie snel op
Je had al een week mogen piesenquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik lees hier mee maar kan overdag door school echt niet bijlezen. Dan is 's avonds op iedereen reageren niet te doen, maar in elk geval felicitaties aan Franny met Isolde en knuffels aan de laatste loodjes mensen en props voor goede bloeddrukken, 10 weken, 37 weken, nieuwe zwangerschappen en andere positieve verhalen!
Vandaag ben ik erachter gekomen hoe vreselijk zwaar zeven bovenbouwlesuren draaien is als je constant misselijk bentpoeh, ik heb het zelfstandig werken maar veel ingezet. Nu maar een avond op de bank, dat nakijkwerk moet maar even wachten.
Ohja en ik zag MvM voorbij komen. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, kan ik dan al een afspraak met ze maken? En wanneer is het normaal om met zwangerschapsyoga o.i.d. te beginnen? Mijn innerlijke lotusbloem kan wel wat Zen gebruiken.
10 oktober is als het goed is dé datum.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Gelukkig gaat het nog steeds goed Burdie! En Momo, hopelijk wordt Sjaak niet nog even ziek nu..
DnD heb je voor jezelf ook een datum uitgerekend eigenlijk?
Ik word ook al een week lang elke dag gebeld door mijn ouders, schoonouders en soms mijn zussen. Daarnaast ook via sms word ik elke dag gevraagd of er al iets is.....quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:34 schreef DJMomo het volgende:
Mèh ik word al knetter van de "is er al iets" telefoontjes. Eerst vanmorgen mijn moeder (die me nota bene wakker belde). Nu mijn broer.
Nou, doordat ik 1.50m, ben ik medisch indicatie. Blijkbaar is de grens precies 1.50mquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef DJMomo het volgende:
Huh, alleen maar omdat je vocht vast houdt axia? Heb ik ook last van, verder ook een gewone bloeddruk. Maar mooi niet dat er sprake is van niet langer zo door laten lopen.....
(Had overigens mooi niet opgenomen. Of vanmorgen teruggebeld toen ik telefoontje van mijn moeder miste. Ik word daar heel nerveus van, vandaag dat soort foontjes. Ben ook zo blij dat mijn fb al op slot zit!)
Pff...daar zou ik echt gek van worden... Continue dat "is er al iets?"quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:11 schreef Axia het volgende:
Ik word ook al een week lang elke dag gebeld door mijn ouders, schoonouders en soms mijn zussen. Daarnaast ook via sms word ik elke dag gevraagd of er al iets is.....![]()
Hier is het eerste kleinkind van zowel mijn ouders als mijn schoonouders, dus iedereen leeft erggg meequote:Op woensdag 29 januari 2014 20:25 schreef Dyre het volgende:
[..]
Pff...daar zou ik echt gek van worden... Continue dat "is er al iets?"
"Ojah shit sorry, de baby is al geboren, maar we waren vergeten je te bellen"![]()
En waarom op de stoep staan als je niet opneemt? Juist als ze denken dat je bezig bent wil je toch niet gestoord worden? Ik zou dat echt niet op prijs stellen
^^ dit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:24 schreef DJMomo het volgende:
Oh hahaha ja, dat zal wel meespelen. Ik ben 182, Jaap is ook goed ingedaald, en nog voel ik m in mijn maag en ribben. En iedereen maar roepen dat dat vast beter wordt zodra die indaalt. NIET.
Dank je wel lieve Mignonnequote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:01 schreef mignonne het volgende:
Ik begrijp heel goed dat je verloskundige zegt dat zij dat stukje ook doen en kunnen doen. Dat ís ook gewoon zo. En ik vind persoonlijk een doula niet altijd een toevoeging op een verloskamer. Een aantal doula's bemoeien zich erg veel met het medisch-inhoudelijke deel van de bevalling zonder daar goed verstand van zaken van te hebben bijvoorbeeld. Maar het gebeurd ook dat een vrouw enorm gefixeerd is op de doula voor ondersteuning (heel fijn voor die vrouw!) en dat je daardoor als verloskundige niet echt goed contact meer kunt maken met je barende, terwijl jij wel degene bent die de leiding heeft en eindverantwoordelijk is.
Maar... that having said, dat is mijn persoonlijke reserve die ik voel bij het fenomeen doula.
....
Het hoeft ook geen doula te zijn, je man kan ook, een lieve vriendin die je bijstaat, je zus als je die hebt? Je schoonmoederwie weet.
Maar vooral, wees eerlijk naar jezelf, wat voel je precies, wat zou je het liefste willen en durf daar naar te luisteren.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:50 schreef Kursor het volgende:
Ehm...ooit kom ik nog wel gezellig meepraten!
quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:50 schreef Kursor het volgende:
Ehm...ooit kom ik nog wel gezellig meepraten!
Voor het eerst dat ik hoor over lengte als indicatie?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:21 schreef Axia het volgende:
[..]
Nou, doordat ik 1.50m, ben ik medisch indicatie. Blijkbaar is de grens precies 1.50m![]()
En lichamelijk begint het nu erg zwaar te worden. Ik weet niet hoe ik dit goed kan uitleggen, maar mijn hele buik is gevuld, zeg maar. Ik voel de kleine vlak onder mijn borsten trappen, terwijl hij al wel ingedaald is.
(waarschijnlijk staan ze bij mij op de stoep als ik niet opneem, dus ik doe dat wel braaf)
Ik wist het ook niet. Mijn verloskundige die vond mijn buik vanaf het begin al heel groot en heeft toen contact opgenomen met een gynaecoloog in het AMC. En die vertelde dat dan als indicatie werd gezien, maar de standaard-controle mag ik bij de verloskundige blijven doen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik hoor over lengte als indicatie?
hoe groot wordt jouw baby geschat? door de verloskundige, niet door de echo.
Volgens mij is dat vrij gangbaar in ziekenhuizen. Het is over het algemeen meer een beetje een indek-regel dan een harde eis. Zo van, dat jehet recht voorbehoud om iedereen de kamer uit te knikkeren als het te druk wordt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:54 schreef Axia het volgende:
Zijn er trouwens ziekenhuizen waar je meer dan 2 personen bij je mag hebben bij de bevalling? Hier is max 2 namelijk.
Mja ik moet zeggen dat ik de beladviezen vaak heel erg hoogdrempelig vind hoor.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:06 schreef Clubsoda het volgende:
Mignonne, dat snap ik heel goedLaat ik zo zeggen dat ik überhaupt graag een persoonlijk praatje gehad had. Met de mededeling dat je óók mag bellen als je je zorgen maakt bij de bevalling of in paniek bent. Wat jij vertelt vind ik heel redelijk en daar zou ik ook veel aan gehad hebben. Maar dat was niet aan de orde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |