abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:33:31 #151
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136094145
Alixia gister zomaar al 4cm! Hoe gaat het nu?

GM de wij jonge ouders in de bus! Fijn dat je maandag terecht kan bij de fysio. Hopelijk wat oefeningen die je zullen helpen.

Enf, vervelend van die kramp! Gelukkig gaat het alweer beter :*
En alweer 22 weken *O*

Chanty, jouw yoga blijft wel erg zweverig hoor ;) Fijn dat je iig de voor jou interessante punten eruit kan halen

En Fazz.. wow! Zwanger en fit klinkt als heeel vermoeiend haha

Momo, gelukkig alweer iets beter geslapen. Maar hopelijk snel weer een echt goede nachtrust zodat je wat uitgeruster bent. En bijna je UD, dat gaat snel!! :D

Nummer_zoveel meldplicht *O*
Dyre 10 weken *O*
Klaprooss 35 weken *O*

Even een jeeej! voor de melk van RFR :Y) (ik zit af en toe stiekem al eens te knijpen maar hier nog niets haha)

Burdie goedgekeurd! Wat fijn! ^O^

Welkom terug DND! *O*

Kim alweer twee weken geen bloed *O* Wel balen dat je zo slecht slaapt -O-

Gisteravond weer yoga gehad, en op de een of andere manier is kleintje dan 's nachts door het dolle heen. Dus veel wakker ivm veel plassen en een onrustige kleine :O Volgende week partnerles, ben benieuwd!
En gisteravond een gedeelte van mn schoenen maar opgeruimd, kan al mn laarzen niet meer aan vanwege mn vocht vasthoudende benen. *Blij dat het geen zomer is!*
pi_136094208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef Burdie het volgende:
@marel, ik wilde toch al graag in het ziekenhuis bevallen, en er is eerder gesproken over een medische indicatie ivm teveel vruchtwater en een stuit, dus toen heb ik echt even moeten schakelen. Inmiddels speelt dat gelukkig niet meer, maar ik heb wel 'het gaat zoals het gaat' leren omhelzen. Als je al het geneuzel negeert, is mijn zwangerschap eentje uit een schoolboekje, dus ik heb niets te klagen verder. En heb er nog streeds belachelijk veel zin in :D O+.
Heel goed van jou! ^O^ ;) (Het is ook heel mooi O+ )

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:31 schreef DJMomo het volgende:
Sjakie kwam met 41w precies... Ik had altijd het idee dat Jaap eerder zou komen, maar nu UD zo dichtbij komt... VK zei ook dat ik maar weer van 41w uit moest gaan, kennelijk is dat "normaal" voor mijn lijf qua zwangerschapsduur :')

wat een ellende he, dat licht slapen. En zoals je kunt lezen komt het in het laatste trimester weer keihard terug. :(
Ja, het is ook koffiedik kijken he. Mijn dochter kwam met 39.6 en als ik nu over tijd loop zal ik echt verbaasd zijn, al weet ik dat dat ook prima kan.

En die laatste zin kan ik niet zo goed lezen, heel gek, misschien ligt het aan m'n lenzen O-) ;)
pi_136094625
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:35 schreef marel88 het volgende:

En die laatste zin kan ik niet zo goed lezen, heel gek, misschien ligt het aan m'n lenzen O-) ;)
:+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136098960
Gelukkig Burdie dat alles goed was.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:50:17 #155
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136099705
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef Aisly het volgende:
Alixia gister zomaar al 4cm! Hoe gaat het nu?

GM de wij jonge ouders in de bus! Fijn dat je maandag terecht kan bij de fysio. Hopelijk wat oefeningen die je zullen helpen.

Enf, vervelend van die kramp! Gelukkig gaat het alweer beter :*
En alweer 22 weken *O*

Chanty, jouw yoga blijft wel erg zweverig hoor ;) Fijn dat je iig de voor jou interessante punten eruit kan halen

En Fazz.. wow! Zwanger en fit klinkt als heeel vermoeiend haha

Momo, gelukkig alweer iets beter geslapen. Maar hopelijk snel weer een echt goede nachtrust zodat je wat uitgeruster bent. En bijna je UD, dat gaat snel!! :D

Nummer_zoveel meldplicht *O*
Dyre 10 weken *O*
Klaprooss 35 weken *O*

Even een jeeej! voor de melk van RFR :Y) (ik zit af en toe stiekem al eens te knijpen maar hier nog niets haha)

Burdie goedgekeurd! Wat fijn! ^O^

Welkom terug DND! *O*

Kim alweer twee weken geen bloed *O* Wel balen dat je zo slecht slaapt -O-

Gisteravond weer yoga gehad, en op de een of andere manier is kleintje dan 's nachts door het dolle heen. Dus veel wakker ivm veel plassen en een onrustige kleine :O Volgende week partnerles, ben benieuwd!
En gisteravond een gedeelte van mn schoenen maar opgeruimd, kan al mn laarzen niet meer aan vanwege mn vocht vasthoudende benen. *Blij dat het geen zomer is!*
Ik ga er nog wel even iets over zeggen met de 24-weken controle. Dat ik hem toch wel zweverig vind. Aangezien de VK deze had aangeraden omdat ie het minst zweverig was en wel goed. Dat laatste kan ik pas over oordelen als ik bevallen ben natuurlijk :')

Wat doe jij dan zoal bij de yoga? En same question voor anderen die yoga doen? Kijken of de rest wel overeen komt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136099903
Meld!

Welkom terug DND :)
En groetjes aan de andere dames *O*

Zo maar weer klaarmaken om naar de verloskundige te gaan voor de wekelijkse update. :W
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:57:17 #157
52229 Chanty
pi_136100033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:28 schreef Burdie het volgende:
Yay, bloeddruk is weer goed, dus hoef niet naar het ziekenhuis *O*.
Ik ga mezelf trakteren op een lekker broodje :9.

[/ego]
*O* deze had ik even gemist.

Eigenlijk had je nu moeten zeggen: Ik ga mezelf trakteren op dropjes en zoethoutthee :+
pi_136100072
Wij beginnen met een losmaakoefening waarbij je alles even rekt en strekt en doen de rest van de tijd voornamelijk ademhalingsoefeningen en persoefeningen met af en toe een echte yoga oefening erdoor. En dan als laatste een ontspanningsoefening. En soms vertelt de juf ook wat over bevallingen en hoe het kan gaan, dus dan zitten we gewoon te luisteren.

Ze zei ook dat de persoefeningen door sommige mensen worden afgeraden, maar ik vond het tot nu toe wel nuttig, want ik had dus bijvoorbeeld geen idee dat je het eerste stuk naar je anus moet persen en pas als de baby een hoekje om gaat je wat meer naar boven richt. En dat veel vrouwen dat niet weten en als je idd bang bent om te poepen tijdens je bevalling dat je je dus inhoudt, omdat je de verkeerde kant op denkt te persen. En het is niet alsof we met zn allen daar zitten te drukken, het is meer even je buikspieren aanspannen en je adem inhouden.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:05:21 #159
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136100363
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:58 schreef Dot. het volgende:
Wij beginnen met een losmaakoefening waarbij je alles even rekt en strekt en doen de rest van de tijd voornamelijk ademhalingsoefeningen en persoefeningen met af en toe een echte yoga oefening erdoor. En dan als laatste een ontspanningsoefening. En soms vertelt de juf ook wat over bevallingen en hoe het kan gaan, dus dan zitten we gewoon te luisteren.

Ze zei ook dat de persoefeningen door sommige mensen worden afgeraden, maar ik vond het tot nu toe wel nuttig, want ik had dus bijvoorbeeld geen idee dat je het eerste stuk naar je anus moet persen en pas als de baby een hoekje om gaat je wat meer naar boven richt. En dat veel vrouwen dat niet weten en als je idd bang bent om te poepen tijdens je bevalling dat je je dus inhoudt, omdat je de verkeerde kant op denkt te persen. En het is niet alsof we met zn allen daar zitten te drukken, het is meer even je buikspieren aanspannen en je adem inhouden.
+1! Muv van het feit dat wij standaard starten met een kopje thee en een thema (bijv. Borstvoeding of wat kun je hebben aan osteopathie tijdens de zwangerschap en na de bevalling)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136100422
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:05 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

+1! Muv van het feit dat wij standaard starten met een kopje thee en een thema (bijv. Borstvoeding of wat kun je hebben aan osteopathie tijdens de zwangerschap en na de bevalling)
Ik zou dat kopje thee ook wel leuk vinden idd, dan kun je even kletsen en krijg je meer een band met de groep. Nu is het hoi, beginnen en doei.
pi_136100435
Burdie, fijn dat alles goed was!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef Chanty het volgende:
Wat doe jij dan zoal bij de yoga? En same question voor anderen die yoga doen? Kijken of de rest wel overeen komt.
De docente ging bij elke les een fase van de bevalling uitleggen, dus ontsluitingsfase, persfase etc. Daarbij kregen we dan wat ademhalingstechnieken die we konden gebruiken om de weeën op te vangen/die we konden gebruiken tijdens het persen.
Verder kregen we oefeningen die je als voorbereiding op je bevalling kon doen (die doe ik nu netjes elke ochtend) om bijvoorbeeld spieren los te maken, bekkenbodemspier trainen etc.
Als afsluiting een ontspanningsoefening en dat was het meest zweverig van alles, maar dat ging niet verder dan "Ga in gedachten je hele lichaam langs", en dan ging ze allemaal lichaamsdelen opnoemen.
Thee kregen wij na de arbeid :Y) .

Als het echt niks voor je is, zou ik er denk ik mee stoppen. Dan ga je het toch niet gebruiken tijdens een bevalling lijkt me? Als je je nu al niet kan voorstellen dat je een lotusblad bent, dan tijdens de bevalling helemaal niet lijkt me.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136101702
Bij mij was het zoals bij rfr.

Oh. En Sjaak wordt vlgs mij ziek. :( humeur al paar dagen om te schieten. Gisteren bek en bek af. Vandaag heel stil op kdv en met vuur rode wangen opgehaald. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:42:39 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_136101834
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:39 schreef DJMomo het volgende:
Bij mij was het zoals bij rfr.

Oh. En Sjaak wordt vlgs mij ziek. :( humeur al paar dagen om te schieten. Gisteren bek en bek af. Vandaag heel stil op kdv en met vuur rode wangen opgehaald. :{
Zou -ie het aanvoelen? :D
Ik zat tijdens de geboorte van mijn jongste broertje ook met dikke koorts bij de achterbuurvrouw op de bank :')
Maar het is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten nu. Hopelijk knapt-ie snel op :*
disclaimer
pi_136101893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef RunForrestRun het volgende:
Burdie, fijn dat alles goed was!

[..]

De docente ging bij elke les een fase van de bevalling uitleggen, dus ontsluitingsfase, persfase etc. Daarbij kregen we dan wat ademhalingstechnieken die we konden gebruiken om de weeën op te vangen/die we konden gebruiken tijdens het persen.
Verder kregen we oefeningen die je als voorbereiding op je bevalling kon doen (die doe ik nu netjes elke ochtend) om bijvoorbeeld spieren los te maken, bekkenbodemspier trainen etc.
Als afsluiting een ontspanningsoefening en dat was het meest zweverig van alles, maar dat ging niet verder dan "Ga in gedachten je hele lichaam langs", en dan ging ze allemaal lichaamsdelen opnoemen.
Thee kregen wij na de arbeid :Y) .
Zo was het bij mij ook. :)
pi_136102025
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zou -ie het aanvoelen? :D
Ik zat tijdens de geboorte van mijn jongste broertje ook met dikke koorts bij de achterbuurvrouw op de bank :')
Maar het is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten nu. Hopelijk knapt-ie snel op :*
Hahaha de kat doet ook al een paar dagen maf. Ging vannacht opeens bovenop me liggen. Doet ie normaal NOOIT! :D

Sjaak had geen koorts (37,4). Maar voor de zekerheid toch maar wat PCM gegeven. En zo vroeg naar bed. Weer. (Gisteren sliep ie om zes uur.... :D )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136102053
Zo, kraampakket gehaald, bed staat op klossen, vluchtkoffer zover klaargemaakt, geboortekaartje ook meteen ontworpen en een proefdruk laten maken, wordt opgestuurd.
pi_136102091
Goed bezig nz!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136102159
Het is wel zo makkelijk dat mijn partner het aan me heeft overgelaten met het kaartje, die vindt alles best. :')
Die klossen heeft hij onder het bed gezet, ik niet hoor. :P
pi_136102201
Zo, weer even bijlezen:

RFR, fijn dat het allemaal werkt! :D Lijkt me heel maf om de eerste keer te zien.

Klaprooss 35 weken! *O*

Enfermera 22 weken *O*

GM, fijn dat je maandag bij de fysio terecht kan, hoe is de pijn nu?

Chanty, zo'n speeltje heb ik vroeger gehad _O- Even in het water laten weken en dan groeit 'ie steeds groter :D

DND, welkom!! *O*

Mo, je voelt jezelf al niet helemaal top en dan kleine Sjaak ziek... Knuffel voor jullie allebei :*

En Burdie met een mooie bloeddruk ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 29-01-2014 18:14:28 ]
pi_136102226
Hopelijk wordt je zoontje niet ziek DJMomo, dat kun je er niet bij hebben als je elk moment kunt bevallen.
Je hoort het wel eens, ook dat je zelf tijdens de kraamweek ineens geveld kunt worden door de griep, of dat de baby ook wordt aangestoken. We bevallen net in de tijd van het jaar dat griep heerst.
pi_136102408
Zie nu al op tegen vrijdag, zul je zien dat ie dan echt ziek is... Nou als dat zo is mag vent mooi zorgverlof opnemen hoor. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:13:08 #172
52229 Chanty
pi_136103013
Oh zo te zien doen we toch veel soortgelijke dingen. Wij starten ook altijd met rek- en strekoefeningen en rug losmaken. Idd jammer dat we niet iets van theedrinken doen want ik weet tot nu toe van 1 meisje de naam en that's it terwijl ik juist hoopte om wat contacten op te doen ook op die manier met andere zwangeren in de buurt.

Geen persoefeningen maar klinkt wel nuttig wat je beschrijft. Ik zal anders op termijn eens vragen of ze daar tips voor heeft. Wel verschillende ademhalingstechnieken en uitleg over soorten weeen. Diverse oefeningen voor je rug, bekkenbodemspieren, massagetechnieken (meer voor de partner maar zie op het programma ook nog eens voetmassage staan). En ook gewoon info over hoe een bevalling kan verlopen; best case en worst case scenario's. Hoewel zij beweert dat bevallen alleen maar leuk is :') (tsja dat zij twee keer een leuke bevalling had zegt natuurlijk niet alles :+ )

Grappig trouwens dat jullie de adem moeten inhalen want onze juf zegt juist dat een zwangere vrouw nooit haar adem inhoudt. Ze let er ook erg op dat we met oefeningen blijven doorademen en laat ons ook wel eens in een wat ongemakkelijkere houding liggen zodat we ook leren rustig te blijven doorademen als het even minder prettig is (doet geen pijn verder). Is een beetje zo van: wat er ook gebeurt, rustig blijven doorademen tijdens de bevalling.

Het zweverig komt idd met de ontspanningsoefening met name aan het einde. De ene keer werkt ze met visualisatie, de andere keer leest ze iets voor, bv een wijze levensles van Nelson Mandela... tsja... ik denk gewoon dan aan de kleine mensje in mijn buik en richt me op mijn ademhaling en dat ik mijn lichaam ontspan. Zonder palmbomen, lotusbloemen of Nelson :+

En ze legt ook wel vaak dingen uit waarbij ze refereert aan de yogaleer. Dus kan komen termen als energieën, chakra's, ed voorbij.

Alleen denk ik dat ik straks nog echt behoefte heb aan iets meer praktisch: dit gebeurt (kan gebeuren) tijdens een bevalling en zo kun je reageren op die situatie. Maar misschien denk ik daar over een tijdje ander over. Ik moet zeggen dat ik nu nog niet een volledig beeld heb van welke ademhalingsoefeningen precies waarbij het beste passen en er staan er ook nog heel wat op het programma die we nog krijgen.
pi_136103868
Ik lees hier mee maar kan overdag door school echt niet bijlezen. Dan is 's avonds op iedereen reageren niet te doen :@ , maar in elk geval felicitaties aan Franny met Isolde en knuffels aan de laatste loodjes mensen en props voor goede bloeddrukken, 10 weken, 37 weken, nieuwe zwangerschappen en andere positieve verhalen!

Vandaag ben ik erachter gekomen hoe vreselijk zwaar zeven bovenbouwlesuren draaien is als je constant misselijk bent :{ poeh, ik heb het zelfstandig werken maar veel ingezet. Nu maar een avond op de bank, dat nakijkwerk moet maar even wachten.

Ohja en ik zag MvM voorbij komen. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, kan ik dan al een afspraak met ze maken? En wanneer is het normaal om met zwangerschapsyoga o.i.d. te beginnen? Mijn innerlijke lotusbloem kan wel wat Zen gebruiken :+ .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 18:32:40 ]
pi_136103879
Gelukkig gaat het nog steeds goed Burdie! En Momo, hopelijk wordt Sjaak niet nog even ziek nu..

DnD heb je voor jezelf ook een datum uitgerekend eigenlijk?
pi_136104018
Oei, zonder jip en janke gaan slapen... -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')